Menu

Risen 2 Recenze

Obecná diskuze o druhém díle série Risen.
Příspěvekod McMatejovsky » stř 02. kvě 2012 17:58:43 » Risen 2 Recenze
Dobrej den lidi... Nevím, jestli je někde nějaká možnost tu hru totálně pošpinit, ale já jsem takové téma nenašel, tak to píši sem. Abych tedy mohl nějak začít, musím nejdříve uvést na pravou míru fakt, že jsem hře docela fandil, což se sice postupem času začalo vytrácet jak jsem získávali nové info atd., ale pořád jsem tak nějak věřil, že mě hra nějak naplní. Nestalo se tak, alespoň ne v pravém slova smyslu... naplnila mě totiž zoufalostí, zlostí a zklamáními. Některá z nich zde popíši.

1) Grafika ... No dalo by se říct, že i když je hra v mnoha ohledech graficky hnusná, zubatá a tak nějaká hloupá ( i na nejvyšší detaily ), tak má i své světlé stránky, tedy příroda a některé interiéry působí zajímavě a příjemně. Co člověka opravdu zarazí je měnící se velikost keřů a stromů + šílené vousy opičky :D To by mě v životě nenapadlo, že někdo něco takové je schopný vymyslet :D Nebojte se, při hraní jsem brečel, nikoli se smál. I přes "hnusnost" Patty a mých výtek k mnoha věcem, které zde nebudu rozepisovat se mi hra nakonec graficky docela líbila.

2) Zvuky a hudba ... Myslím si, že zde není moc co vytýkat. Hudba byla docela dobrá ( většinou ), rozhodně člověku nevadí a zároveň ho občas i zaujme. Co se týká zvuků je to už horší, už kvůli bugům, kdy zvuky působí úplně divně ( boje v jeskyních ), tento bug se vyskytne jen na určitých místech, takže to není tak hrozné. Co mi vadilo, že jsem neměl ozvučené DLC ostrovy a úkoly s nimi spojené, alespoň z většinové části. Zde nevím, zda se to děje jen mně, každopádně je to dost hloupé.

3) Úvod hry ... Mno, abych pravdu řekl, tak nebyl nic extra, ale to bych překousl. CO už ale nezvládám je fakt, že nám neodpoví na důležité otázky ohledně hrdiny, tedy co přesně se stalo s jeho okem, kde je jeho vybavení ? Tedy alespoň já jsem ve hře na tyto otázky odpověď nenašel.

4 ) Příběh ... No, je to docela hloupost. Tedy čekal jsem, že hra nebude úplně o titánech a jejich absence, tedy kromě toho zemního mi ani tak nevadí, ale dost mě štve naprostá neobjasněnost toho, kdo je vlastně Mara, kde se tu vzala a proč byla tak zlá, že se jí lidé nakonec pokusili zastavit ? Její původní motivy ? Teď nemyslím pomstu, což je trapný motiv celého příběhu Risen 2. Samozřejmě je toho víc a moc se nedozvíme ani o velkých kapitánech nebo minulosti což bych vzhledem k pojednání hry očekával. Ale to by bylo na dlouho, tak si to nechám pro sebe.

5 ) Bojový systém ... Dámy a pánové, dostává se nám snad nejhoršího bojového systému od piraní, když tedy nepočítám Gothic 3. Kde jsou úskoky ? To že hra neumí dělat dvoumetrová teleporty ( Risen 1 ) ani to, že neumí kotouly, nebo něco podobně agresivního mi ani tak nevadí, koneckonců hrdina ani neumí plavat, proč by měl umět tohle , že ? Ale to, že hrdina neumí udělat ani pitomý malinký úskok dozadu nebo do strany ve snaze vyhnout se útoku nepřítele ( zejména nestvůr ), díky čemuž proti nim nemáte vlastně žádný obranný prvek ( krom tedy kopanců ), to už jsem vydejchával hodně dlouho, to mi věřte. Za zmínku zde stojí hloupost soubojů na blízko, tedy krom nestvůr, proti kterým můžete v boji nablízko tak maximálně klikat, nebo kopat, popřípadě hloupě pobíhat okolo a doufat, že neskapete, jsou tu také lidé. Zde je už soubojový systém sice důmyslnější, protože je obohacen o možnost útoky blokovat, odrážet či oplácet ale také proto, že vám na vysoké obtížnosti může trvat hoooooodně dlouho, alespoň tedy v první polovině hry. Přesto je tento systém prostě úplně divný, hloupý a trapný, i ty útoky vypadaj dost zvláštně, i když o tom by se dalo polemizovat, ale to už nechám radši být. Další možností jsou zde střelné zbraně. Pokud se chystáte do tohoto perku vložit své naděje, maximalizujete své šance na vítězství v každém boji. Míření není těžké, zásahy jsou bolestivé. Bohužel jediná možnost jak tímto způsobem efektivně bojovat je běhat pořád všude okolo a občas vystřelit, nebo kombinovat útoky z pistole, přičemž můžete zasadit docela mastné komba, ale věřte, že vás to po nějaké době přestane bavit. Další možností je zde Voodoo, to jsem nezkoušel a ani nebudu, jelikož hru už znova nepustím, čestné slovo. Je tu ale i možnost dalších špinavých triků ( papoušek ) použil jsem snad 5x nebo můžete házet bomby, odsřelovat soudky s prachem, házet kopí ( na nic ) a taktéž dýky, které opět stojí za prd. CO ALE STOJÍ ZA ZMÍNKU jsou bossové. Ve hře jsou hned 2 ( neuvěřitelné, že ? ) první je zemský titán, je s ním velice těžký boj, protože mu musíte jednou za čas hodit halapartnu do chřtánu a uhýbat jeho útokům, věřte, že ten boj byl snažší než boj s čímkoli jiným, co mi kdo jmenuje. Poté je tu Kraken, zde už to začíná být zajímavé, protože je ještě slabší než Titán, navíc mu musíte házet halapartnu do chřtánu, což vzhledem k tomu, že vás během boje zasáhne chapadly tak 3x je opravdu Těžké ( nic jiného než sarkasmus mě už nenapadá ) A vlastně ještě Mara, která je naprosto neschopná a je jí naprosto snadné porazit.

6) Výbava ... Ve hře je pár druhů zbraní a oblečení, věřte však, že jsou úplně k ničemu. Zbraní sice pár vystřídáte a nemám k nim moc výtek, ale co se týká oblečení hrdiny, je to už horší. Absence čehokoli užitečného jde zde vážná věc. Je tu sice Pirátský oblek z DLC, to je ale řekl bych málo. fakt, že jsem si nekoupil jediný klobouk, protože jeden je z dlc, druhý získáte na začátku hry ( bandana ) a třetí od Steelbearda, který ačkoli je hezký, je slabý, ostatně jako všechny. Taktéž se ve hře nachází 1 užitečné kalhoty, a jedny užitečné boty + ty z DLC. Zbroje jsou ve hře užitečné celkem 3. První si koupíte hned poté co odplujete z Caldery, druhý je v DLC ( není silný, ale aspoň je hezký ) a třetí je k dostání v krystalové pevnosti, je to černý plášť a ten budete v podstatě nosit po zbytek hry, tedy asi celou druhou polovinu hry. Žádný silnější už se ve hře neobjeví, celkem katastrofa. Ale to je jedno, i to se dá překousnout, těžko ale dá, vlastně se člověk snaží něco překousnout celou hru.

7 ) Herní systémy ... Na rovinu... Můžete dolovat užitečné zlato, možná je užitečné při Voodoo ( výroba cenností ), mě to ale nepomohlo. Můžete krást, zde stojí za zmínku zatím nejlepší páčení truhel, které Piraně vymyslely. Co je sranda je vykrádání kapes, tedy hlavně proto, že v nápovědách při načítání hry je vybírání kapes popsáno jako lukrativní zdroj příjmu, pokud se tedy nenecháte chytit. Zajímavé... až na to, že Vás ve hře chytit při vybírání kapes nikdo nemůže :D, když máte malou zlodějinu, tak to prostě hrdina nezkusí :X Mno teď mě zrovna moc věcí nenapadá, opička je zajímavá věc, to se musí nechat, občas je pro získání pokladu naprosto neodmyslitelná, ale byla s ní sranda. Možnost bugovat při krádežích a malá UI ( díky bohu, protože jinak by asi nic ukrást nešlo, vzhledem k tomu, že se taky moc nepohybují ) mi docela vadila a taky se mi nelíbí ty záhadné teleporty z moře :D celkem výsměch... Pokud jsem na něco zapomněl, tak proto, že z toho nejsem zrovna ve své kůži...

8 ) Děj a konec ... Největší zklamání ze všech faktorů hry... Celou hru se nic moc zásadního neděje, krom trapného boje se Zemním titánem a smrtí Steelbearda, který navíc umře tak trapně, že tomu prostě nebudete věřit. Sice se stane pár menších zvratů, ale nic moc zásadního, nic neočekávaného, nic co vás překvapí... nebudu je zde ani jmenovat, navíc by to mohl být pro někoho kdo to ještě nehrál spoiler. Vedlejší questy nic moc, sice tam bylo pár dobrých, ale všechno je prostě víceméně klasika... přiveď, přines atd... Navíc vám i tuhle radost ze hry potopí zklamání z tzv. "chrámů", do kterých se buď nedá dostat, ne prostě tam nic není, nebo jsou prostě tak malé, že nechápu jak je mohly pojmenovat "chrámy" V Risen 1 bylo alespoň pár fakt zajímavých dungeonů. Líbila se mi Antiqua a ostrov zlodějů, tam to bylo docela hezký. Ostrov pokladů nestál fakt za nic a ten legend předmět... vzhledem k tomu, že už máte stejně 2/3 expů získaných vám moc nepomůže... Ostrov Bouří, kam se vydáte s Eldrikem byl taktéž docela zklamání... Poklad na jeho konci byl naprosto zanedbatelný, nepřátele zde taktéž a navíc byl tak krátký, že jsem to tak nějak nepobral. Je sice nasledovaný trapným dlouhým questem na celý zbytek hry, ale to ještě neznamená, nic extra. V závěru hry jsem čekal něco víc, nestalo se tak, zde věřte, že si Piraně podaly ruce s Jowoodem a jeho Arcanií, protože něco tak trapného jsem viděl opravdu jen v Arcanii a ta byla možná i lepší co se týká konce hry a finálového boje. Prostě jsem čekal velkej chrám vody s hádankami, zkouškami a spoustou nestvůr, kterými se budete snažit probít napříč velkým dungeonem až k velkému boji s Marou. To všechno pak mělo končit nějakým pořádným závěrem a taktéž jsem doufal v nějakou super výbavu. Nic z toho se ale nestalo, říkám vůbec nic, přičemž Kraken a Mara to opravdu pohřbili.

Na konci samotné hry jsem pár minut jen seděl s otevřenou hubou opakujíc si v hlavě dokola "WTF ?"

Nemám k tomu už vůbec co víc dodat... na tu hru jsem se těšil, sice jsem věděl, že to nebude tak dobré jak jsem původně myslel, ale tohle je fakt příliš. Hra sice zabaví a občas i natchne, zejména hledání pokladů a zkoumání přírody, ale zároveň vás bude neustále zklamávat, protože jak se blíží konec, zjišťujete, že vaše modlitby vyslyšeny nebudou. Dávám 5/10 nebo bych měl dát 4/10 ?
Dohráno: Gothic 1 = 5x, Gothic 2 = 1x, Gothic 2 NotR = 8x, G2A Návraty = 5x, Gothic 3 = 1x, Gothic 3 FG = 1x, Risen = 4x
Uživatelský avatar
McMatejovsky
Uživatel
 
Příspěvky: 496
Registrován: stř 23. zář 2009 21:18:44

Příspěvekod Milhaus » čtv 03. kvě 2012 17:31:56 » Re: Risen 2 Recenze
Tož to já taky něco napíšu, budu se snažit držet svůj sarkasmus a svoje pocity ze hry pokud možno na uzdě, ačkoliv už teď mi cukají koutky a asi neodolám, ale obecně se to budu snažit napsat i vážně, jestli se o tomto trapasu vůbec vážně dá psát. Dopředu říkám, že to byla první hra od PB, na kterou jsem se vyloženě netěšil, ovšem z úplně jiných důvodů, o kterých jsem si nemyslel nic dobrého a které se nakonec neukázaly tak strašné jako jiné věci. Zklamali mě jiné aspekty hry a to opravdu hodně. Hra tak sklouzla na úroveň takového herního veleskvostu, jako byla Arcania.

Na druhou stranu může říct, že mě ta hra asi 10 hodin docela bavila a že obecně určitý potenciál měla, kdyby jej autoři nezazdili a neoblékli do roucha tuposti, neřknuli imbecility alá Arcania. Bohužel, od toho, že ta hra působí neskutečně tupě a směšně, se odvíjí mnohé a hlavně pak celkové pocity ze hry jako takové.

Herní prostředí a doba:
Hra se odehrává v době španělských výprav do jižní Ameriky. Inkvizice zde má roli španělských dobyvatelů a objevitelů nového světa, kde dracují, kradou, zabíjejí či zotročují domorodce a zabírají území. Domorodci zde jsou jihoameričtí indiání z téže doby, kteří naopak se snaží svoje území, své životy a svojí kulturu bránit před cizáky. Domorodci mají kopí, inkvizice pušky a od toho se odvíjí šance obou stran na výhru v tomto konfliktu tak, jako ve skutečnosti. Do toho všeho zde hrají roli i všudy přítomní a obávaní piráti, kteří mají větší odvahu, než pomalá mašinerie inkvizice a tak mají probádané moře mnohem lépe, znají každý kout, každý ostrov a jsou prostě hrozbou, jak pro inkvizici, tak pro domorodce. Tedy tolik teorie, kde by se hra odehrávat měla.

Tato změna doby a prostředí, z doby rytířů s mečem a mágů s ohnivou koulí, na dobu pušek, kordů a pirátů, byla jedna z těch, kterých jsem se obával nejvíce. Ale ukazuje se, že to prostředí a ta doba není tak špatná a že rozhodně má svůj potenciál, který by se dal využít.

Ač je jasné, jaká doba to měla být a co se tam mělo dít, hra je naprosto mimo. Podle mého tato hra nikdy neměla být R2 a nikdy neměla navazovat na R1. Samotná návaznost na to, co se dělo v jedničce je naprosto nesmyslná a nevysvětlená. Jednoduše se na dění v jedničce nedalo navázat touto dobou. Autoři se tak za každou cenu snažili tam dát nějaké odkazy na R1 a na to, co se tam dělo a docílili naprosto hrozného dojmu.Podle mého ta hra měla být samostatná, měla se jmenovat jinak, měla obsahovat jiného hrdinu a hlavně, mělo tam jít o úplně něco jiného, než o to, o co ve hře jde. Tedy měli využít toho prostředí a doby a hru opravdu udělat o kolonizaci nového světa, o problémech s tím spojených a o pirátech. Na R1 to mohlo mít jen nějaké menší odkazy v podobě legendárních předmětů či textů atd, s tím, že se to stalo kdysi dávno kdesi...

Hlavní příběh a návaznost na Risen 1:
Hlavní příběh nemá hlavu ani patu. Sice zde jakýsi náznak příběhu je, leč nemá žádné souvislosti, žádný průběh, žádné "neznámo", žádné vyvrcholení, prostě nic. člověk stále čeká, kdy už to začne a ono to mezi tím už skončí.

Problém je už v oné návaznosti na R1. R1 byl o tom, že lidé zničili bohy. Tím, že zničili bohy uvolnili síly, které drželi titány - živly, se kterých byla stvořena Země. Ti pak začali ničit svět, protože je nikdo neřídí a nekontroluje. Na to, aby člověk titána mohl vidět, potřeboval okulár. Inkvizice pak poslala jednotku na ostrov Faranaga proto, že zbytek světa byl zničený a jediný ostrov, který to přežil bez potíží, byla právě Faranga. Jak se později ukázalo, bylo to proto, že na ostrově byl titán, který nebyl uvolněn a který tak bránil okolním titánům ostrov zničit. Hrdina při snaze na to přijít potkal i Usergora, který mu pomohl titána uvěznit. Usergor byl člověk, který byl vyvolen bohy, aby titány uvěznil. Tedy bohové mu dali moc, zbraně a zbroj, díky které mohl jednotlivé titány spoutat a uvěznit. Bohové mu za to slíbili slávu. Titáni byli uvězněni v chrámech. Posledním uvězněným titánem byl ohnivý titán na Faranze. Zde ovšem bohové Usergora podvedli a uzavřeli ho společně s titánem. Ten zde zemřel, ale jeho duch byl stále vázán na předměty z jeho života. Proto nemohl zemřít. V tom došel hrdina, vykuchal tam potvory, získal věci, osvobodil ducha Usergora aby mohl odejít, uvěznil znovu titána a aleluja.
Na nic z toho R2 nenavazuje. Téměř žádný dialog o tom ve hře není, pouze na obrazovkách načítání je cosi o tom, že mágové byli vyhnáni za to, co se stalo na Faranze a že uvolnili Usergora. Najednou se zjistilo, že jsou nějací titánští lordi, kteří titány ovládají (v R1 ani slovo), že Usergor je jedním z nich a že po té, co byl uvolněn zničil skoro celý svět (který byl již v R1 zničený) bojem s nějakým jiným lordem. Najednou kde se vzala tu se vzala Mara, která není ve hře vysvětlena vůbec, ale všichni od začátku vědí, že existuje a že je třeba jí zabít. O tom, že titáni, kteří byli uvolnění zničením bohů, ničí svět, nikde není ani slovo. Navíc se to vše vlastně omezilo na to, že nějaká Mara něco dělá a že je třeba jí zabít, ačkoliv není vlastně jasné proč a v čem to pomůže při zastavování titánů atd atd. Prostě naprosto absurdní nesmysl, který nijak a v ničem nenavazuje na R1.

Přišlo mi opravdu, že se PB na sílu za každou cenu snažili udělat pokračování R1, aby využili té značky, ale přitom chtěli dělat úplně jinou hru, která s R1 neměla společného nic, výsledkem byl "kompromis", tedy v tomto případě naprosto nic neříkající nesmysl.

Příběh dvojky se tak od toho celého odvíjí a je prostě o ničem. Na začátku to má jakýsi nádech, že možná. Je tam starý hrdina, možná se dozvíme, co dělal, co se stalo mezi tím ve světě, že možná se stane něco zajímavého, že možná přijde něco nečekaného, že možná se něco vůbec bude dít, ale ono prostě nic. Jak to začne, tak to skončí. Hráč ví o tom, co se ve světě děje úplně to stejné na začátku i na konci a vlastně ani sám nechápe, proč tu "zlou" Maru vlastně zastřelil.

Svět a zkoumání:
PB a jejich hry se vždy vyznačovali propracovaností a promyšleností. Nebyli nijak moc složité či těžké, ale byly dobře promyšlené do posledního detailu. Člověka až zaráželo, s čím vším autoři dokázali počítat, že hráč udělá, nebo co hráči umožnili, aby udělal. Týkalo se to úkolů, dialogů, ale hlavně se to týkalo světa, ve kterém se hráč pohyboval. Tedy mohl jít kamkoliv, vyšplhat kamkoliv, doplavat kamkoliv a objevit nové věci. Dokonce se mohl dostat šplháním i tam, kam by neměl a i zde měli PB mnohdy připravenou alternativu. Prostě si hráli s detaily a drobnostmi a to vytvářelo kouzlo těch her. Člověk tam něco udělal a myslel si, jak nad autory vyzrál a pak našel svitek, kde mu autoři napsali, že je to dost,že na to hráč konečně přišel a podobně.

V risen2 to tak není. Svět jsou v podstatě čisté koridory. Žádná možnost jít kamkoliv a zkoumat cokoliv zde neexistuje. Šplhat nejde kamkoliv, ale jen na dopředu daných místech, plavat nejde vůbec. Hráč v podstatě může jít jen rovně za nosem, dokud nedojde na křižovatku dvou koridorů a musí se rozhodnout, kterým koridorem se vydá. Tedy "otevřený" svět je zde dělán stejně, jako například dungeony v R1. Jen jedna cesta a okolo stěny, dokud nedojdu na křižovatku dvou jeskyní. Dungeony zde nejsou prakticky vůbec. Ačkoliv se to autoři snažili maskovat vegetací, na rozdíl od Arcanie, kde prostě byli neviditelné bariery, tak výsledný efekt je víceméně stejný. Nejedná se o otevřený svět, kam člověk může jít kamkoliv a jít kamkoliv. Od toho se i odehrává zábavnost zkoumání světa. Prostě není co zkoumat, stačí ty koridory jednou projít a nemůže minout, přehlédnout nic. Na tom jsou pak i založeny "pasti", tedy že jak si tak člověk vyšlapuje koridorem, najednou na sekundu se mu ukáže, že má zmačknout skok, následně hrdina chcípne, F5 rychlý load a znovu. Tyto pasti jsou opravdu velmi zábavné, v podstatě znamenají jen nutnost občas hru načíst, jelikož na poprvé (bez toho, aniž bych věděl, že tam past je), sem prakticky snad nikdy nezareagoval v čas.

Svět z mého měřítka se tedy nepovedl. Nicméně mohlo to být i horší a je pravda, že jedno projití křížem krážem těchto koridorů zábavné bylo, tedy chvíli, tak asi do 3-4 ostrova, pak už to byl furt dokola to stejné a byla to nuda.

Ve hře je asi 13 typů nepřátel (oblud/zvířat), které se neustále opakují. Máme tu opice, gorily, divočáky, kočky, aligátory, pavouky, hlubiné obludy 1, hlubiné obludy 2, kraby, ptáky, ghúly, strážce, "netopýry" a to je asi všechno. S tím, že dobrá polovina z nich se vyskytuje ve hře minimálně, zatímco ta druhá neustále.

NPC postavy, úkoly a dialogy:
Další věc, která působí neskonale tupě, jsou NPC postavy. Žádná postava tam nebyla zajímavá, žádná postava tam neměla nějaký zajímavější charakter či význam pro hru. Prostě nic. Dialogy také působili většinou hloupě, až na pár vzácných výjimek. Kdyby je člověk nečetl, nepřišel by vůbec o nic a věděl by úplně ty stejné informace, jako když je četl. Úkoly jsou pak tomu odpovídající, tedy přines to a odnes tamto a hlavně u toho moc nepřemýšlej a už vůbec se nezabývej tím, proč to vlastně děláš, protože to bys mohl zjistit, že z tebe dělám blbce.

Pozitivní jsou ty poklady a jejich hledání, ale to především proto, protože člověk tam najde peníze, které hned vzápětí investuje do perků. Kdyby ty poklady bylo alespoň problematické najít, nebo kdyby to znamenalo vyřešit nějaký hlavolam, projít nějakou složitou či těžkou jeskyní nebo tak něco, nebo kdyby bylo alespoň těžké získat mapu, tak bych řekl, že super, jenže nic z toho ve hře není a hledání pokladu se tak vlastně jen zvrhne tady je poklad dle deníku, dojdu, kopu, nic víc. Tedy další naprosto nedotažená a nepromyšlená věc, jako ostatně všechno v té hře.

NPC postavy ve hře nejde zabít. Lze je omráčit a omráčené zůstanou, dokud na ně hráč neklikne, nebo dokud neodejde dostatečně daleko. Jakmile se proberou, mají zase plno zdraví. Nelze jim prohlédnout inventář. Todle je prvek, který je naprosto absurdní.

viz pokračování dále...
***
Uživatelský avatar
Milhaus
Zasloužilý člen fóra
 
Příspěvky: 5640
Registrován: čtv 30. srp 2007 10:35:05
Bydliště: Doma

Příspěvekod Milhaus » čtv 03. kvě 2012 17:33:19 » Re: Risen 2 Recenze
... viz pokračování výše

Rozvoj postavy a herní mechanismy:
Rozvoj postavy je další nepromyšlená, nedomyšlená a nedodělaná věc ve hře. Ve směs se dá říct, že rozvoj postavy je nefunkční, jelikož víceméně k ničemu není (pokud pominu vedlejší činnosti). Na boj má vliv zbraň a i to relativně zanedbatelný a rozvoj hrdiny je bezvýznamný. Je to dáno především "bojovým systémem"

Bojový systém - umlať/ustřílej všechno, co se pohne a pak budeš ještě o něco víc slavný, než jsi, je opravdu úžasný. Sice nevím, jestli mě budou ostatní piráti obdivovat, jako slavného kapitána pirátů, když umlátím opici, ale slávu 50 jsem získal, takže jsem bezesporu slavnější. Dokonce i když zabiju krocana, nebo krysu, se má sláva téměř hvězd dotýká. Prostě hrdina byl hvězda a celebrita a vždycky, když jsem něco umlátil/ustřílel, jsem se cítil mnohem líp a mnohem víc nad věcí. Dle mého už někdy uprostřed hry, kdy jsem zabil to stádo divočáků a získal +200 slávy, jsem byl slavnější než Steelbeard a to je co říct, protože ten je hodně slavný.

Já osobně zkoušel chvíli boj na blízko, dospěl jsem k názoru, že to není nic pro mě a že bezduché nervácké klikání nesvědčí mě ani mé myši a přešel jsem kompletně na střelné zbraně. Jedinou vyjímkou, kde jsem bojoval s kordem, byli soboje s lidmi, kde jsem prostě držel neustále pravé tlačíko, abych se kryl, a do toho občas vystřelil z pistole a občas zaútočil. Boje s obludami na blízkou jsou nudné klikačky o ničem, boje s lidmi jsou nudné zdlouhavé klikačky o ničem. Střelné zbraně mi umožnili používat alespoň nějakou taktiku (nebo alespoň náznak taktiky), navíc jsou i poměrně hodně efektivní. Boj tedy strašný.

Páčení zámků a kapsaření jsou vynálezy, za který by PB měli dostat nějakou cenu pro nejhorší změnu herního systému ze stávajícího na nový. Páčení zámků ještě dejme tomu, věřím, že taková opice by mohla muset i chvíli přemýšlet, jak tu truhlu otevřít. Pro člověk a je to zbytečnost a zbytečně se zdržuje, jelikož je to stejně nuda a těžké to rozhodně není. Kapsaření je pak k smíchu úplně. Stejně tak je k smíchu i použití vlastností výřečnost a zastrašování. Sice to efekt tedy má, člověk může použít možnost, pokud má onu schopnost, nicméně způsob udělání ve hře je naprosto strašný.

Výroba předmětů, alkoholu, lektvarů atd - všechny tyto věci jsou ve hře k ničemu. Pryč jsou časy, kdy si člověk vykoval meč a měl z toho radost, nebo se naučil achymii a konečně si uvařil lektvary z bylinek, které celou hru škudlil. Další nedomyšlená, nedodělaná a nepropracovaná věc k ničemu.

Grafika a vizuální stránka:
Graficky jsem zklamán, protože hra, stejně jako všechny poslední dobou, vůbec nerozvíjí počítačové možnosti a ani je nevyužívá. 6ádné nové technologie, možnosti, prostě nic. Jen tuctová klasika, která je v konečném následku náročnější na PC, nefunguje moc dobře a vytváří chyby, než kdyby byly použity technologie nové.

Vizuální dojem je pak takový, že budovy, předměty, prostředí světa atd působí jakštakš vizuálně dobře, bohužel ale neustále stejně. Zde oosobně považuji za rušivé určité efekty, například přeskakování stínů, podivně mizející a objevující se objekty a podobně. Celkově ale dojem kazí především NPC postavy a obludy. Počínaje od vzhledu, který je hrozný, konče u animací, které jsou směšné. Tedy vizuálně z toho mám podivné pocity.

Celkové dojmy:
Musel jsem počkat celý den, abych po dohrátí mohl napsat recenzi a neomezil se na pouhé nadávaní a vulgární výrazy. Mě osobně ta hra sice asi prvních 10 hodin bavila, leč nemůžu rozhodně říct, že by to bylo nějak mega super zábavné, tedy bez zábavy tohoto typu bych se klidně obešel, ale když už jsem to koupil a hrál, chtěl jsem prostě vědět, co bude dál a snažil se tak alespoň něčím zabavit, protože jinak to byla nuda. Prostě žádná pecka to nebyla po celou dobu hraní, ale zároveň ze začátku to bylo přece jen alespoň trochu zábavné, což se bohužel nedá říct o zhruba asi poslední 1/4 hry, která byla naprosto strašná.

Celkově na mě hra opravdu působí hodně tupě, nedodělaně, nepromyšleně. Autorům jako kdyby už vůbec nezáleželo na drobnostech a detailech, na tom, aby z drobných malých bezvýznamných kamínků udělali super skvělou mozajku a obraz. Přišlo mi spíše, že to tam naflákali jak to leželo a běželo a vůbec se nezabývali tím, jak to bude na hráče působit, co si o tom bude myslet atd. Prostě jako kdyby je vůbec nezajímalo, co na to lidé a jediná věc, která je zajímala bylo to, kolik lidí si to koupí. To je onen projev posunu ke komerci, který je PB neskutečně patrný na celé té hře. Tupost pak mnohdy hraničí přímo z ubohostí, což se týká především animací, "důležitých" či "překvapivých" momentů ve hře a hlavním příběhu. Po boji s prvním kapitánem pirátů, se zemským titánem a po následném shlédnutí animace smrti Steelbearda, jsem byl opravdu na pokraji toho, abych tu hru vypnul a už ji dále nehrál. To byl takový hodně zlomový okamžik, kde se to ve mě pralo a vše mi říkalo, abych něco tak ubohého již nadále nehrál. Nakonec jsem to ustál a dohrál to až do "konce", bohužel.

Původně jsem si říkal, že si tu hru zahraji 2x, jednou za inkvizici, jednou za domorodce. Teď už vím jistě, že tuto hru už nikdy více. Po dohrátí má člověk tak blbý pocit, že už nemá sílu na vůbec nic.

Co se týče boje Risen 2 vs Arcania, tak Risen2 by o maličko vyhrál v některých věcech (jako dialogy, úkoly). V některých věcech jsou zhruba nastejno (svět, promyšlenost a propracovanost, hlavní příběh a jeh propracovanost a vysvětlenost) a v některých věcech o kousek vede Arcania (například "bojový systém"). Celkově by pak Risen2 o kousek vyhrál, nicméně porazit arcanii to není žádné umění a nesvědčí to moc o kvalitách hry.

Pro mě osobně tedy je ta hra značným zklamáním, leč zklamaný jsem z úplně jiných věcí, než jsem se původně nejvíce obával.
Osobně nevím, jak to hodnotit čísly. Za zábavnost v první části hry tak 5/10, za poslední 1/4 tak 2/10, za celkový dojem ze hry tak 3/10, fakt těžko říct. Ale asi bych to dal tak na těch 5/10, jelikož hry mají zabavit a tédle se to alespoň na chvíli povedlo, tedy průměrná hra to je.
***
Uživatelský avatar
Milhaus
Zasloužilý člen fóra
 
Příspěvky: 5640
Registrován: čtv 30. srp 2007 10:35:05
Bydliště: Doma

Příspěvekod Kočičák » pát 11. kvě 2012 19:26:48 » Re: Risen 2 Recenze
Tak se mně po aktualizaci konečně povedlo dohrát Risen 2. Hrál sem to asi 34 hodin a celou dobu mě to bavilo, ikdyž skvěly to taky nebylo.

PŘÍBĚH – Mělo se jednat o boj s titány, který by byl krásný a navazovalo by to na Risen 1. Jak sem ale zjistil po nějaké době hraní, titáni tam téměř nejsou, až na jednoho, toho zemního, a tak se ´moje očekávání velkých souboju s titány nenaplnilo. Místo toho šlo o zabití Hlavních pirátských kapitánů. Ale i to se docela tvářilo jako vedlejší příběh vedle putování hlavního hrdiny po celém světě.Napřed jako doprovod, potom s vlastním doprovodem. A na této cestě skrz celý svět se hrdina dozvěděl, že má zabít Maru k čemuž potřebuje 4 artefakty, které náhodou mají ti piráti. Tak sem cestoval a cestoval, postupně narazil na všechny ty piráty, vzal si artefakty a najednou sem byl u Mary, Tu sem zabil, bez obtíží, vážně hodně jednoduché na finální boj, a podle konce cestuji dál jakoby se nedělo nic důležitého.

VLASTNOSTI – Při tomto cestování se hrdina musí rozvíjet ve schopnostech. To se sice dělo, ale novým neobvyklým způsobem. Ten není nejhorší, ale starý způsob s postupováním na úrovně se mi líbil o dost víc. Tady mně to nepřipadlo jako ten pravý rozvoj hrdiny, ale spíše takové získávání zkušeností. Podle mě tam nebyl tak viditelný vývoj hrdiny jako v prvním díle. Můžu si sice rozvíjet různé vlastnosti, ale prostě to není ono, i na konci mi přišel hrdina stejný jako na začátku. V jedničce byl trosečník, poté ho přijala nějaká frakce mezi sebe a hrdina stoupal hierarchií frakce. Měnilo se brnění, roucho zlepšovaly se dovednosti boje nebo magie a hrdina i vypadal silnější zkušenější, tady mi přišlo že se toho vlastně moc nenaučil a že se moc na vyšší pozici neposunul.

DALŠÍ SCHOPNOSTI – mezi další schopnosti bych zařadil opičku, papouška, kopání, páčení truhel a výroby čehokoliv. Opičku jsem využíval minimálně, Papouška jsem ani nemněl. Kopání jsem využíval docela dost. Naučil jsem se díky voodoo lektvary, ale neměl jsem téměř žádné recepty, takže taky docela nevyužitá vlastnost. Kování a třeba výrobu rumu jsem díky svému rozvoji postavy neuměl. Páčení truhel bylo po tom co jsem přišel na to jak funguje jednoduché, chybělo mi lámání klíče. Ale jinak docela zajímavé.

BOJ - Šavle a kordy byly opravdu klikací zbraně, boj s nimi byl opravdu o uklikání nepřitele, který se sice taky oháněl zbrají, v případě domorodců oštěpem, což bylo dost nepříjemné a způsobovalo značné ztráty krve, ale nakonec šlo zabít, uklikat vše. JE i možné že tak moc klikací to bylo kvůli tomu, že sem boj s mečem vlastně téměř nezlepšoval. To přišlo až ke konci, ale že by se styl boje změnil mně nepřipadlo. Jelikož jsem se přidal na stranu domorodců, pomáhali mi při boji se silnějšími protivníky panenky prokletí, ty značně protivníka oslabily a klikání netrvalo tak dlouho. Velké střelné zbraně jsem si vyzkoušel až ke konci, ale taky byly dost klikací. Sice se na klikání čekalo kvůli dobíjení 2 vteříny, ale i tak to bylo jednoduché, možná jednodušší než boj šavlí či kordem. KOpi sem si moc nevyzkoušel, protože mi přišlo neúčinné. Zato hodně mi pomáhaly špinavé triky, hlavně pistole. V případě, že jste se trefili hezky redukovala protivníkovy životy.

INVENTÁŘ – celkově mi přišlo, různých druhů čehokoliv, ať už kordů, šavlí, kopí, pistolí, a různého oblečení moc není. Zbraní bylo podle mě opravdu pár. Amuletů a prstenů bylo dost , ale oblečení jsem nejlepší koupil v Caldeře po odemčení její druhé části a celou hru jsem běhal v tom. Dalších věcí jsem taky moc nenašel, byly to mísy a dalších pár druhů cenností, několik hruhů kytek většinou se stejnou funkcí jako proviant, který zastupuje veškeré další jídlo, popřípadě nějaké s trvalým účinkem.
GRAFIKA – Grafika se mi líbila, není zbytečně moderní, ale stejně je hezká. Ale třeba takové dotváření terénu přimo před hráčem, nebo blikající vegetace, nebo absence deště na prvních dvouch nebo třech ostrovech už moc hezké není. Jinak na nízké až střední kvality všeho se to nesekalo. Vyšší jsem radši nezkoušel.

HUDBA A ZVUKY – celkově se mi tahle část hry líbila, byly dobré takové ty dramatické zvuky. Jinak sem ale zvuk moc nevímal, nebyl nijak rušivý ani nehezký, takže jsem s ním spokojený.

CELKOVÉ SHRNUTÍ – Celkově dobrá hra, nesplnila očekávání epických bojů s titány, nový způsob rozvoje hrdiny taky není nejlepší, boj se oproti jedničce taky zhoršil, chybí mi tam magie, chybí mi ještěrani, ale na druhou stranu voodoo se mi líbí, to je zajímavý nápad, střelné zbraně a celkově posum do modernější doby je dost zvláštní a celkově založit hru na pirátech je taky dost divny. dost to ničí návaznost na jedničku. takže hledán spojitosti mezi obouma hrama je docela problém. Zezačátku jsem se pirátů obával, pak jsem se na celou hru těšil, ale nakonec to není tak dobré jak jsem čekal, ale i tak mě hra bavila a někdy si ju zahraju znovu, tentokrát za inkvizici.
Uživatelský avatar
Kočičák
Uživatel
 
Příspěvky: 149
Registrován: ned 22. srp 2010 18:13:38

Příspěvekod Nekolacek » sob 12. kvě 2012 21:12:28 » Re: Risen 2 Recenze
Není to moje recenze , ale myslím že to patří sem.
Uživatelský avatar
Nekolacek
Trvalý ban
 
Příspěvky: 530
Registrován: pon 10. srp 2009 23:43:13
Bydliště: Tam kde lítají jednorožci a kakají gumíky.

Příspěvekod PaulBury » pon 14. kvě 2012 20:43:42 » Re: Risen 2 Recenze
Prosím, vím že jsem OT, ale mám si myslet, že Risen 2 je nová Arcanie? Jestli ano, doufám, že v další hře nám PB nabídne hratelnost G1 nebo R1, ale co stereotyp? Nebylo by to stále to samé? Je dělání nových věcí špatné, viz. R2? Cítím se trochu sklamaný, R2 jsem si chystal zahrát a poté koupit... Ale zdá se, že to raději vyměním, za nějakou lepší non-RPG hru. :???:
Edit: Na metacritic je User score 4.6. Sakra, cítím ve vzduchu, že je něco špatně.
Uživatelský avatar
PaulBury
Uživatel
 
Příspěvky: 91
Registrován: ned 05. zář 2010 20:46:16

Příspěvekod Nekolacek » pon 14. kvě 2012 21:47:02 » Re: Risen 2 Recenze
Je to Arcania , souboj by se měl zlepšit pokud máš patch přidávající ůskoky- Dialogy a questy mají smysl a hlavní příběh je u obou celkem o lejnu.
Uživatelský avatar
Nekolacek
Trvalý ban
 
Příspěvky: 530
Registrován: pon 10. srp 2009 23:43:13
Bydliště: Tam kde lítají jednorožci a kakají gumíky.

Příspěvekod Beyond » pát 18. kvě 2012 9:15:45 » Re: Risen 2 Recenze
Nekolacek píše:Není to moje recenze , ale myslím že to patří sem.
Pro mě byla nejzajímavější ta informace asi půl minutky před koncem. Je tam napsáno, že R2 je plně vlastněn DeepSilver-em. Kdežto u recenze R1 od toho samého týpka je napsáno spoluvlastnictví PB a DeepSilver-u.
Tak to vypadá dost zajímavě. Jestliže je R2 čistě majetkem vydavatele, tak PB museli mít o dost menší slovo, nebo DS mnohem větší vliv, na konečnou podobu.


Ještě zpět k tomu "Angry Joeovi". Ten chlap celkem dobře a podrobně recenzuje, přijde mi to jako výrazně americký styl. Chvílemi je to i zábavné, ale jinak mi přijde, že tam akorát trapčí. :roll:
Beyond
Uživatel
 
Příspěvky: 85
Registrován: pon 21. zář 2009 15:46:36

Příspěvekod Beyond » sob 19. kvě 2012 15:19:33 » RE - PLAY recenze Risen 2:DW
Jestli jste se dnes dívali kolem půl druhé na TV a měli přepnuto na Primu COOL, tak jste mohli vidět jejich recenzi Risen 2 : Dark Waters.

Podle mě v ní zaznělo vše podstatné a hodnocení dobře udělené. Získala 7/10, ostatně jako skoro všude.
Mrzí mě jen, že nezahrnuli informace o patchi přidávající odskakování a vylepšující AI. Zbytečně R2 edělali "špatnou" reklamu, odláká víc lidí od koupi. Ikdyž nevím jestli to takhle nebude lepší.
Škoda, že pozměnili zobrazení "závěrečného verdiktu". Vyjádření hratelnosti a originality by bylo pro nezasvěcené směrodatnější.


Co vy říkáte na jejich recenzi? (časem doplním odkazem na video)
Beyond
Uživatel
 
Příspěvky: 85
Registrován: pon 21. zář 2009 15:46:36

Příspěvekod Nekolacek » sob 19. kvě 2012 18:06:47 » Re: Risen 2 Recenze
To je show, kdyby chteli obycejnou recenzi, najdou si nejakou textovou. Takhle to je alespon zivejsi a neusinas u toho.
Uživatelský avatar
Nekolacek
Trvalý ban
 
Příspěvky: 530
Registrován: pon 10. srp 2009 23:43:13
Bydliště: Tam kde lítají jednorožci a kakají gumíky.

Příspěvekod Polly » ned 20. kvě 2012 11:44:45 » Re: Risen 2 Recenze
Táto hra nemala byť pokračovaním RISENU .. Keď PB chceli urobiť iné RPG nech sa páči ... ale toto nemalo s risenom nič spoločné až na pár mien :x
Metal is real music
Uživatelský avatar
Polly
Nováček
 
Příspěvky: 9
Registrován: ned 06. kvě 2012 17:18:29

Příspěvekod Beyond » ned 20. kvě 2012 11:49:05 » Re: Risen 2 Recenze
Nekolacek píše:To je show, kdyby chteli obycejnou recenzi, najdou si nejakou textovou. Takhle to je alespon zivejsi a neusinas u toho.
No, snad to tak strašně neokecávám, ne :)
Polly píše:Táto hra nemala byť pokračovaním RISENU .. Keď PB chceli urobiť iné RPG nech sa páči ... ale toto nemalo s risenom nič spoločné až na pár mien :x
Ale to by se tak dobře neprodávalo. A o tom to celé přece bohužel je :) :wink: :sad: :cry:

A celé to bude hlavně proto, že:
Pro mě byla nejzajímavější ta informace asi půl minutky před koncem. Je tam napsáno, že R2 je plně vlastněn DeepSilver-em. Kdežto u recenze R1 od toho samého týpka je napsáno spoluvlastnictví PB a DeepSilver-u.
Beyond
Uživatel
 
Příspěvky: 85
Registrován: pon 21. zář 2009 15:46:36

Příspěvekod Polly » úte 22. kvě 2012 15:30:57 » Re: Risen 2 Recenze
kde nám tento svet speje .... 8-)
Metal is real music
Uživatelský avatar
Polly
Nováček
 
Příspěvky: 9
Registrován: ned 06. kvě 2012 17:18:29

Příspěvekod janbal5 » čtv 24. kvě 2012 5:06:30 » Re: Risen 2 Recenze
Tak já se nebudu rozepisovat,mnoho už bylo řečeno.Srovnávání R2 a Arcanie považuji za rouhání,neboť Arcanie byla přímo hrozivá,kdežto R2 je alespoň "dobrý".Jsem zatím zhruba ve 2/3 hry,neměl jsem na to moc času,teď jsem hraní na chvíli přerušil a raději si znovu rozjel Heroesy V,po návratu z ostrova zlodějů mi připadá hra jakási "vycmrdlá",stereotypní.To se mi zatím u žádného titulu od PB nestalo.Hraju s domorodci,woodoo - mám dojem - moc využití nemá,realizace toho nápadu se moc nepovedla.(Kde je magie z G3? Tam se daly dělat "kousky"!).
Prozatím si myslím,že hru znovu za inkvizici rozjíždět nebudu,není tam toho moc,co by mne k tomu lákalo.
G1/G2NOTR jsem si zahrál už mockrát a určitě se k nim zase vrátím.G3 jsem dorazil taky myslím 3x,nebo 4x,za různé frakce a bohy,a určitě si ho znovu zahraji,až vyjde CSP,pokud bude přeložen.R1 jsem hrál též 3x,taky si ho asi ještě někdy dám.U R2 si nejsem znovuhratelností jistý,určitě ale vím,že si nekoupím 3.DLC.
Pro mne nejhorší titul od PB,ovšem nesrovnatelně lepší než Arcanie,popř. některé jiné hry,vydávající se za RPG.Dal bych tak 6/10.
i7-870 3,2GHz,HD 5870 1GB,4GB RAM/1600 MHz,Win 7
janbal5
Patty's uncle
 
Příspěvky: 144
Registrován: čtv 25. čer 2009 13:48:15

Příspěvekod Delicius169 » čtv 24. kvě 2012 6:55:20 » Re: Risen 2 Recenze
Pro mě byla nejzajímavější ta informace asi půl minutky před koncem. Je tam napsáno, že R2 je plně vlastněn DeepSilver-em. Kdežto u recenze R1 od toho samého týpka je napsáno spoluvlastnictví PB a DeepSilver-u.
Tak to vypadá dost zajímavě. Jestliže je R2 čistě majetkem vydavatele, tak PB museli mít o dost menší slovo, nebo DS mnohem větší vliv, na konečnou podobu.


A co když je to opravdu chyba PB a né DS? Pořád tady čtu komenty o tom, jací jsou PB chudáčci, že jim do toho pořád kecají jejich vydavatelé. (JW,DS) Co když to opravdu pokazili PBéčka?
Zuby
Uživatelský avatar
Delicius169
Uživatel
 
Příspěvky: 749
Registrován: pon 23. lis 2009 9:27:11

Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé