Menu

Recenze v časopisech

Obecná diskuze o druhém díle série Risen.
Příspěvekod Milhaus » pon 23. dub 2012 21:15:46 » Re: Recenze v časopisech
El Kamil píše:Právě sepisuju svou recenzi. Čili pokud vám v těch recenzích, co dnes vyšly, něco chybí, napište to sem. Pokud to bude možné, pokusím se to do té své, kterou vydám nejspíš zítra k večeru, zahrnout.


Já osobně, pokud tedy to budeš psát, bych se více a opravdu do hloubky zaměřil na novinky, které ve hře jsou. Jelikož v těch recenzích mi přijde, že napsali, že hra inovace obsahuje, ale tak nějak už nenapsali jaké a jestli jsou ty inovace k lepšímu, nebo horšímu (myslím tím třeba ty společníky, zbraně na dálku, magii atd) o proti gothic3 - gothic2 - gothic1 - risen.

Dále bych se zaměřil naopak na to, co je s původními hry podobné a opět to rozvedl trochu více do hloubky v čem je to podobné. Protože zas v těch recenzích je to takové obecné prohlášení, které ale se dá říct, že může platit o čemkoliv, přitom ale není moc jasné, co přesně se autorům na původních hrách líbilo a co tedy jaksi obsahuje ta nová hra podobně.

Taky bych se zaměřil na stavební kameny RPG her a opět více do hloubky. Především dialogy, hlavní a vedlejší úkoly a to, jaké jsou a jak jsou udělány, protože zas v těch recenzích o tom zmíňka je, v kombinaci s tím ostatním to nezní moc věrohodně. Pak pochopitelně rozvoj hrdiny, inventář a vybavení, tedy prvky, které umožňují si přizpůsobit hrdinu k obrazu svému, což je zas docela důležitý prvek každé RPG hry. Svět a prostředí a jeho průzkum bylo v recenzích popsáno atmosfericky, jak to působilo na hráče - recenzeta, zkusil bych se tedy na tuto věc zamřit více fakticky (jelikož pocity může mít každý různé). Například jakou má hráč motivaci svět prozkoumávat, krom toho, že musí vědět, co je za rohem (tedy jestli tam opravdu vedou i úkoly atd). Další věcí je ten příběh, ale ten je popsaný tak nějak jasně a asi se to dalo čekat, že to tak bude. Tedy tam bych to moc nepitval, ať to zbytečně neobsahuje spolery. (případné spoilery by bylo dobré označit).

Dale by to to všechno přiblížit i na konkrétních věcech a situacích. Třeba konkrétní úkol a jeho popis, motivaci, proč ho hráč vlastně plní (tedy jak je to odůvodněno hrou, že by to měl dělat) atd. Jestli je to tak plytké, jako v g3, nebo trošku více propracované/zamaskované, jako v g1/g2. atd atd.

Možná by bylo dobré přidat i podrobnější popis třeba inventáře (a jeho přehlednosti) a tady těch spíše technických věcí.
***
Uživatelský avatar
Milhaus
Zasloužilý člen fóra
 
Příspěvky: 5423
Registrován: čtv 30. srp 2007 10:35:05
Bydliště: Doma

Příspěvekod Mike1 » pon 23. dub 2012 21:56:29 » Re: Recenze v časopisech
janbal5 píše:
Macraschley1 píše:Co se společníků týče, tak si snad každý vybaví, jak nás gorn vedl do Redocku, či jak jsme s jmenovaným čistili Gothu.
Společník, v těchto případech Gorn nás vedl s napostou ignorací k ostatním potvorám (u Ardei...) či nezabil prakticky ani jednu potvoru (Gotha) a to měl prosím pořádnou sekyru. Takže tak. Bojím se, aby to v R2:DW nedopadlo stejně.


No,ve veřejné betě jsem zneužíval Pattyiny nesmrtelnosti (jako její strýček jsem si to snad mohl dovolit :) ) a s těžkýma potvorama (hrobový pavouk,hlídač v chrámu) jsem ji nechal bojovat samotnou,abych následně po poražení potvory získal cenné expíky.Tady bych spíše viděl podobnost s G1/2.

Další co se mi moc nelíbí. Nesmrtelnost spolubojovníků. Ale co, zde mají všichni naprosto subjektivní názor.
Mike1
Trvalý ban
 
Příspěvky: 2405
Registrován: stř 06. říj 2010 16:36:07

Příspěvekod moolker » úte 24. dub 2012 11:05:05 » Re: Recenze v časopisech
Milhaus píše:
El Kamil píše:Právě sepisuju svou recenzi. Čili pokud vám v těch recenzích, co dnes vyšly, něco chybí, napište to sem. Pokud to bude možné, pokusím se to do té své, kterou vydám nejspíš zítra k večeru, zahrnout.


Já osobně, pokud tedy to budeš psát, bych se více a opravdu do hloubky zaměřil na novinky, které ve hře jsou. Jelikož v těch recenzích mi přijde, že napsali, že hra inovace obsahuje, ale tak nějak už nenapsali jaké a jestli jsou ty inovace k lepšímu, nebo horšímu (myslím tím třeba ty společníky, zbraně na dálku, magii atd) o proti gothic3 - gothic2 - gothic1 - risen.

Dále bych se zaměřil naopak na to, co je s původními hry podobné a opět to rozvedl trochu více do hloubky v čem je to podobné. Protože zas v těch recenzích je to takové obecné prohlášení, které ale se dá říct, že může platit o čemkoliv, přitom ale není moc jasné, co přesně se autorům na původních hrách líbilo a co tedy jaksi obsahuje ta nová hra podobně.

......................

Hoj! Ono doby internetových recenzí o délce 30 000 znaků jsou, z mého pohledu naštěstí, už pryč, protože číst tyto opusy z monitoru uspokojovalo asi jen skutečné hardcore fanoušky dané hry, kterých bylo v řadách čtenářů vždycky minimum a ostatní čtenáře to spíš prudilo. Takže proto ti přijde, že recenze neadresují všechny aspekty, jak by jsi si přál. Třeba já osobně jsem se k novinkám typu střelné zbraně, voodoo nebo špinavé triky takřka nevyjadřoval proto, že hratelnost podle mě mění minimálně a nejde tudíž o zásadní věci. Když se teď podívám na své poznámky z hraní, dobrou polovinu z nich jsem do textu ani nezapracoval, protože prostě nešlo o z mého pohledu důležité věci. Nebo ještě jinak - důležité byly z pohledu fanouška G/R/PB, ale jak říkám, to drtivá většina čtenářů neocení, ba naopak. Akorát pak dostávám čočku, co že jsem to napsal za nechutně dlouhou nudli :-)

Navíc kdyby jsi si přečetl megadlouhou recenzi, odpovídající i na ty nejzanedbatelnější otázky, měl by jsi vůbec chuť Risen 2 ještě hrát? :-) Každopádně chceš-li skutečně detailní rozbor, mrkni na GameBanshee. Máš-li čas: http://www.gamebanshee.com/reviews/1078 ... eview.html Anebo počkej na El Kamila, jehož text si také s chutí přečtu, ale už půjde o, hádám, hodně zasvěcenou a detailní recenzi pro zasvěcené čtenáře-hráče.
Uživatelský avatar
moolker
Čestný člen fóra
 
Příspěvky: 26
Registrován: sob 01. zář 2007 2:36:29
Bydliště: Khorinis

Příspěvekod Milhaus » úte 24. dub 2012 11:20:20 » Re: Recenze v časopisech
Jo, to je v pořádku. Eurogamer a obecné weby mají za úkol na hru upozornit, informovat o ní a pokud možno jí ohodnotit i z hlediska řekněme nezaujatých hráčů, kteří do té doby o hře ani neslyšeli. Já osobně bych dal sice přednost i zde delší recenzi, která by šla trochu více do hloubky, jelikož ti, co číst nechtějí jí stejně nečtou (nezávisle na délce) a přečtou si jen závěr a hlavně číslo - hodnocení, což je pro ně rozhodující, ale zase je jasné, že zde nemá cenu rozebírat aspekty, které ti lidé ani nevědí, natož, aby je uměli srovnat mezi sebou.

Ale v případě kamila bych bral už přece jen více zaměřenou recenzi, ne obecnou. Vyjde to na webu o hře, takže on si to může dovolit a tak nějak se předpokládá, že čtenáři znají ty předchozí hry dobře a tedy že ta recenze bude vedena v tomto směru a že může jít více do hloubky (teda myslím). Tedy alespoň já bych si to přál.

Co se týče chuti hraní té hry, nevím, jestli to ty recenze změní, mohli by trošku k lepšímu, ale asi ne moc. Toto je první hra od PB, na kterou se vůbec netěším, ale zkusím jí a koupím jí. V nejhorším to bude prostě poslední hra, která mě bude od PB zajímat, než je definitivně pohřbím :).
***
Uživatelský avatar
Milhaus
Zasloužilý člen fóra
 
Příspěvky: 5423
Registrován: čtv 30. srp 2007 10:35:05
Bydliště: Doma

Příspěvekod moolker » úte 24. dub 2012 11:30:39 » Re: Recenze v časopisech
Milhaus píše:Jo, to je v pořádku. Eurogamer a obecné weby mají za úkol na hru upozornit, informovat o ní a pokud možno jí ohodnotit i z hlediska řekněme nezaujatých hráčů, kteří do té doby o hře ani neslyšeli. Já osobně bych dal sice přednost i zde delší recenzi, která by šla trochu více do hloubky, jelikož ti, co číst nechtějí jí stejně nečtou (nezávisle na délce) a přečtou si jen závěr a hlavně číslo - hodnocení, což je pro ně rozhodující, ale zase je jasné, že zde nemá cenu rozebírat aspekty, které ti lidé ani nevědí, natož, aby je uměli srovnat mezi sebou.

Ale v případě kamila bych bral už přece jen více zaměřenou recenzi, ne obecnou. Vyjde to na webu o hře, takže on si to může dovolit a tak nějak se předpokládá, že čtenáři znají ty předchozí hry dobře a tedy že ta recenze bude vedena v tomto směru a že může jít více do hloubky (teda myslím). Tedy alespoň já bych si to přál.

Co se týče chuti hraní té hry, nevím, jestli to ty recenze změní, mohli by trošku k lepšímu, ale asi ne moc. Toto je první hra od PB, na kterou se vůbec netěším, ale zkusím jí a koupím jí. V nejhorším to bude prostě poslední hra, která mě bude od PB zajímat, než je definitivně pohřbím :).
Však já od Kamila ani nic jiného, než poctivý rozbor z perspektivy letitého fanouška a znalce, také nečekám! ;-)
Uživatelský avatar
moolker
Čestný člen fóra
 
Příspěvky: 26
Registrován: sob 01. zář 2007 2:36:29
Bydliště: Khorinis

Příspěvekod Milhaus » úte 24. dub 2012 12:34:56 » Re: Recenze v časopisech
tak vzhledem k tomu, že nepíše recenze každý den, má docela těžké postavení a když se ptal, tak jsem napsal, co bych od toho čekal a co bych chtěl, aby napsal a na co se zaměřil. Ve finále to stejně bude na každém, aby si to ohodnotil, ale prostě to bych chtěl od té recenze já. Ostatní mohou mít jiný pohled. Například výčet kladných a záporných bodů místo recenze a následný ohodnocení, může jiným vyhovovat více, no.
***
Uživatelský avatar
Milhaus
Zasloužilý člen fóra
 
Příspěvky: 5423
Registrován: čtv 30. srp 2007 10:35:05
Bydliště: Doma

Příspěvekod El Kamil » úte 24. dub 2012 16:10:16 » Re: Recenze v časopisech
Pokusím se do toho ještě něco z toho milhausova návrhu zahrnout, nicméně nebude to nic super dlouhého. Nemám na nějakou mega recenzi moc chuť, už jsem skoro všechno napsal v preview článku... :)
Obrázek Obrázek
Uživatelský avatar
El Kamil
Velkovévoda panství Česko-Gothického
 
Příspěvky: 5614
Registrován: pon 27. srp 2007 5:41:00
Bydliště: In the middle of nowhere

Příspěvekod El Kamil » stř 25. dub 2012 21:38:19 » Re: Recenze v časopisech
Moje recenze je online, nešel jsem tak dopodrobna, jak by si možná někdo přál :) http://www.risen.cz/risen-2/recenze/
Obrázek Obrázek
Uživatelský avatar
El Kamil
Velkovévoda panství Česko-Gothického
 
Příspěvky: 5614
Registrován: pon 27. srp 2007 5:41:00
Bydliště: In the middle of nowhere

Příspěvekod Mike1 » čtv 26. dub 2012 9:27:48 » Re: Recenze v časopisech
Dobrá recenze... A možná lépe, že je poněkud stručnější...
Mike1
Trvalý ban
 
Příspěvky: 2405
Registrován: stř 06. říj 2010 16:36:07

Příspěvekod Milhaus » čtv 26. dub 2012 12:25:51 » Re: Recenze v časopisech
Stále uvažuji nad tím, jestli tento experiment kupovat, nebo zrušit předobjedávnku. Zdá se, že to ještě xzone neposílalo a jak to vypadá, tak to dnes ani nepošle. Protože to by už udělali. V pátek to tedy nepřijde a dojde to až v pondělí. Tedy čas na zrušení ještě je a pořád mě vše přesvědčuje k tomu, aby se té hře vyhl. Tak nevím.

Jinak recenze je dobrá, vyhl si se omáčce a zapojil více faktů a prostě je to výstižnější v tom důležitém, co mě zajímá. Sice ty novinky v tomto experimentu mohly být popsány i více z hlediska toho, jestli vůbec fungují (jelikož mám dojem, že nefungují) a jestli tedy mají vůbec ve hře nějaký smysl. Ono nahradit fungující věci z předchozí hry věcí novou, nefunkční v rámci experimentu, není zrovna optimální způsob tvorby hry. To už by bylo lepší tu věc tam přidat, ale nechat tam i tu stávající. Ale jinak z té recenze vyčíst hodně a přitom neobsahuje spoilery. Tedy dobrá recenze. Zajímalo by mě (jen tak informačně), jakou známkou by si to ohodnotil (1-10).

Také mi není jasná jedna věc u tohoto experimentu (nesouvisí to přímo s recenzí). Jaká je vyváženost hry při hraní za ty dvě frakce. Tedy jakožto inkvizitor získám střelné zbraně a ty se dají použít přímo v boji a mají ničivý efekt. Hráč se tak může rozhodnout, že nebude rozvíjet boj na blízko (příliš) a že se zaměří na boj na dálku. Vznikne z něj tak prostě střelec, který sice trošku mlátit umí (to, co se naučil ze začátku hry), ale hned, jakmile měl možnost již rozvíjel střelné zbraně a tedy se tomu nudnému bojovému systému na blízko úplně vyhl. Nicméně zdá se, že magie je v boji nepoužitelná a že nelze hrát stylem, že by ses chvíli učil boj na blízko a pak, při první příležitosti se vrhl na magii a dohrál s ní hru (tj již vůbec nepoužíval boj na blízko). Tedy magie je jen jakýsi bezvýznamný doplněk, který tě bude bavit chvíli když budeš zkoušet a experimentovat, co vlastně dělá, pak zjistíš, že je to stejně nepoužitelné a umlátíš to mečem. Pokud by to takto bylo, pak by vyváženost těch frakcí byla dosti špatná, jelikož v boji s mágem se defakto nevyhneš boji na blízko (což je docela paradox), zatímco při hře za inkvizici a tedy vlastně bojovníka to ustřílíš na dálku a pokud se nepřítel přiblíží příliš, tak zdrhneš a prostě bojovat na blízko vůbec nebudeš. Možná by na to bylo dobré založit nový topic o rozvoji hrdiny a optimálním postupu a možnostech, ale todle je věc, která mi příliš prostě jasná není.
***
Uživatelský avatar
Milhaus
Zasloužilý člen fóra
 
Příspěvky: 5423
Registrován: čtv 30. srp 2007 10:35:05
Bydliště: Doma

Příspěvekod moolker » čtv 26. dub 2012 16:53:07 » Re: Recenze v časopisech
Milhaus píše:Stále uvažuji nad tím, jestli tento experiment kupovat, nebo zrušit předobjedávnku. Zdá se, že to ještě xzone neposílalo a jak to vypadá, tak to dnes ani nepošle. Protože to by už udělali. V pátek to tedy nepřijde a dojde to až v pondělí. Tedy čas na zrušení ještě je a pořád mě vše přesvědčuje k tomu, aby se té hře vyhl. Tak nevím.

...

Nicméně zdá se, že magie je v boji nepoužitelná a že nelze hrát stylem, že by ses chvíli učil boj na blízko a pak, při první příležitosti se vrhl na magii a dohrál s ní hru (tj již vůbec nepoužíval boj na blízko). Tedy magie je jen jakýsi bezvýznamný doplněk, který tě bude bavit chvíli když budeš zkoušet a experimentovat, co vlastně dělá, pak zjistíš, že je to stejně nepoužitelné a umlátíš to mečem. Pokud by to takto bylo, pak by vyváženost těch frakcí byla dosti špatná, jelikož v boji s mágem se defakto nevyhneš boji na blízko (což je docela paradox), zatímco při hře za inkvizici a tedy vlastně bojovníka to ustřílíš na dálku a pokud se nepřítel přiblíží příliš, tak zdrhneš a prostě bojovat na blízko vůbec nebudeš...

Milhausi, mně dneska už z Xzone psali, že sběratelka je na cestě, a že dorazí nejspíš zítra. Možná nějaká protekce, ale asi spíš ne :-) Takže si myslím, že objednávku už nezrušíš. Každopádně mě to trochu hryže, dát 2 litry za hru, která mne vlastně zklamala a znovu si jí pustím už jen kvůli těm DLC. No co, furt asi lepší investice, než těch 9 stovek za Arcanii. A ten soudek je luxusní.

Jinak co se té magie týče, já jsem nabyl dojmu, že za "mága" v pravém slova smyslu v podstatě hrát nejde. Voodoo jsem využil jenom v rámci questů, když jsem potřeboval někoho posednout a hrát za něj. Zhruba pětkrát v celé hře. Jinak mi přišla nadbytečná a investoval jsem jedině do boje na blízko. Hrát za Inkvizici, která má muškety, je paradoxně zábavnější a užitečnější... nebo aspoň takový je můj dojem.
Uživatelský avatar
moolker
Čestný člen fóra
 
Příspěvky: 26
Registrován: sob 01. zář 2007 2:36:29
Bydliště: Khorinis

Příspěvekod Milhaus » čtv 26. dub 2012 19:17:01 » Re: Recenze v časopisech
jo, později už mi to taky poslali, zdá se, že to začali rozesílat až kolem 4-5 večer. Tedy nyní už to nezruším, ale co se dá dělat. Ostatně mám zde i hry jako deus ex a mass effect 3 a další, které jsem také koupil (i když ne v předobjednávce, ale v akci později) asi už 3 týdny a ještě mi nestály za to, abych je vůbec rozbalil a nainstaloval. Nějak mi chybí motivace, vlastně ani nevím, proč jsem je kupoval (asi nějaké dočasné pominutí rozumu). Tak Risen2 možná dopadne podobně, no. (ale asi to přece jen zkusím a neodolám, uvidíme podle času).

Co se týče magie, právě mám podobný dojem jako ty, což ovšem potom vede k otázce, prč tam "magie" vůbec je. A otázkou je, jak fungují ty pušky, jelikož pokud i ty jsou nepoužitelné, tak je to hra defakto jen o tom, že člověk může mlátit a zase mlátit a nic než mlátit. (a pak je úplně jedno, za koho hraje). Ale ptal jsem se na to proto, protože to tak třeba není, třeba kdyby si investoval opravdu hodně do magie, tak by byla použitelná více (nevím). Při rvní hře asi člověk hledá nejschůdnější - nejednoduší možnou cestu, což bude asi to, že všechno prostě umlátíš-uklikáš, ale v těch dalších pokusech už se dá trošku více to zkoušet. Zde to ale tedy moc nevypadá, že by to šlo. (už jen proto, že zde není žádné kouzlo, které by ničilo - zraňovalo, což je docela solidní opruz. A když se dívám na ty boje na blízko třeba s lidmi, tak nevím, jestli je to komedie, nebo jestli se tomu prostě smát, nebo brečet. Zrovna tyto boje bych normálně řešil tak, že bych je všechny usmahl kouzlem, protože proč se tam nudit půl hodiny v parodickém souboji s lidmi, které skutečný boj - nebo alespoň zábavný boj, nepřipomínají ani zdaleka. O obludách ani nemluvím).
Naposledy upravil Milhaus dne čtv 26. dub 2012 23:27:57, celkově upraveno 1
***
Uživatelský avatar
Milhaus
Zasloužilý člen fóra
 
Příspěvky: 5423
Registrován: čtv 30. srp 2007 10:35:05
Bydliště: Doma

Příspěvekod moolker » čtv 26. dub 2012 22:02:09 » Re: Recenze v časopisech
Tož já do té magie investovat chtěl, ale na těžkou obtížnosti byl Risen 2 skutečně docela těžký a abych se v bitkách chytal, musel jsem investovat do klasického boje a do odolnosti, abych vůbec měl šanci. A jak jsem právě psal v té recce, není pak už co se XP týče možné naučit se nějak pořádně i magii. Navíc v soubojích skutečně moc nepomůže... on je tady problém taky trochu v tom, že k rozhodnutí zbraně/voodoo (tzn. Inkvizice / domorodci) se dostaneš až relativně pozdě, až když už jsi několikrát "nakoupil" bojové schopnosti / vlastnosti, načež ti je trochu líto se na ně vybodnout a od podlahy se učit něco nového. Jasně, když nad tím tak přemýšlím, tak v Gothicích to bylo obdobné, ale... ale z nějakého důvodu mi to tam přišlo OK a neomezující :-)

Každopádně s magií bych to viděl asi jako s celým příběhem, resp. jeho náhlým koncem - byl tu nějaký nápad, který se ovšem už nestihl dopracovat a dotáhnout do konce.
Uživatelský avatar
moolker
Čestný člen fóra
 
Příspěvky: 26
Registrován: sob 01. zář 2007 2:36:29
Bydliště: Khorinis

Příspěvekod Milhaus » čtv 26. dub 2012 23:19:40 » Re: Recenze v časopisech
hmm, tak gothic1/2 měl tu výhodu, že si měl hodně možností i jako neutrální. Tedy jednak tě hra vedla k tomu, aby si bojoval s odpovídajícími obludami a před těmi silnějšíma prchal jak zajíc (a opravdu uměla přesvědčit, že při první hře není úplně vhodný nápad jít s klackem na třeba elitního skřeta). Ale zároveň byly ve hře svitky a různé pomůcky, které přece jen hru usnadnili a při další hře, kde už neměl člověk strach udělat krok vedle, mohl zkoušet a najednou zjistil, že ta mega tuhá obluda se dá udolat i na nižším levelu a že prostě těch možností co a jak je více. V podstatě byly ty hry velice variabilní a poskytovaly hodně možností. Jen je člověk musel najít (což se tedy většinou první hru nepovedlo).

V gothicu 3 to bylo v podstatě jedno, tam to člověk prostě umlátil a jediný problém byly obludy, které střílely. (například skřety díky aplikované umělé debilitě, nebyl problém umlátit na blízko, jelikož ti ostatní, kteří by měli hrdinu rozsekat na kusy stáli a fandili a čekali, jak to dopadne, ale pokud byl někde poblíž střelec s kuší nebo kouzelník, byl to problém). Systém rozvoje tak díky tomu neměl žádný smysl a bylo jedno, na jaké je hráč úrovni a jaké "perky" se naučil, jelikož stejně neměli žádný reálný efekt. Jediný smysl tam měla magie, ale zase tam platilo, že jakmile se člověk naučil znalosti na určitou úroveň a naučil se regeneraci many a ohnivou kouli, tak byla ta hra defakto o ničem a už hrdina nenarazil na nic, co by mu mohlo dělat problémy). Tedy zde díky těm svým pokusům o udělání "lepšího" bojového systému a systému rozvoje hrdiny, než byl v gothic1-2, udělali tyto věci naprosto nefunkční a k ničemu. Většina perků dokonce neměla efekt vůbec žádný a díky bugům se některé ani nedali použít. Steně tak na to navazovali zbraně a zbroje, které taky neměly žádný efekt a bylo jedno, jaký má hráč meč, nebo zbroj. (což naopak v g1-g2 bylo rozhodující a vytvořilo to ten nejzásadnější rozdíl. Nejvíce ten rozdíl v síle zbraně a zbroje byl patrný v G2a).

Zdá se, že v RISEN2 šli cestou experimentu, už jim po gothicu3 (kdy jim hořela koudel u zadku) otrnulo a zase dělají věci dosti podivné a opět nemají čas a vůli to promyslet a dodělat, aby to vůbec k něčemu bylo. Jestli ta hra ale bude opravdu založená na tom, že budu 5 minut provozovat dialogy (i když třeba povedené) a pak se hodinu nudit bojemi a zuřivým klikáním ve snaze všechno uklikat k smrti a cokoliv dalšího bude hezká věc na víc, která je k ničemu a nemá smysl - neposkytuje alternativu - další možnost řešení či hledání řešení a navíc, pokud budou i vedlejší úkoly ve stylu - dojdu do města/tábora/pevnosti plně obsazenou "silnými" piráty/inkvizitory/domorodci válečníky, dostanu úkol stylu jdi 3 metry doleva za bránu tábora a zabij tam ty 3 strašně moc nebezpečné a silné brouky (doplň jakoukoliv slabou potvoru) a vrať se a budeš náš největší nejslavnější hrdina, která spasil celý tábor a všichni tě za to máme rádi a to ještě ten úkol bude pro jistotu rozdělený na 5 zápisů v deníku (abych to náhodou nepopletl) - tedy to samé jak v g3 , tak ta hra u mě neprojde a dopadne to stejně, jak gothic3. Prostě bez šance a dělat stupidní činnosti mě nebaví, to není motivace takové úkoly plnit a zabíjet potvory stylem uklikání atd. Mě osobně třeba v boji se líbí, když je těžký (když je obtížnost nastavena vysoko), ale pod podmínkou, že je ten boj zábavný.

Tedy nevadí mi 2 hodiny zabíjet 1 potvoru a hledat a zkoušet jak jí zabít a vymýšlet nějakou strategii na ní, ale jen pod podmínkou, že to je možné, že ta hra to umožňuje. Pokud je ale bojový systém nuda, která neumožňuje nic jiného, než klikat a doufat, že jsem již dost "silný", abych to uklikal a nic víc a navíc je ještě nastavena vysoká obtížnost (tj trvá dlouho, než to uklikám, protože potvory mají hodně životů a já malé zranění), tak to zábavné není, je to spíše o to víc frustrující. Ten boj trvá třeba 15 minut, člověk z toho má potom pocit, že je úplnej idiot a každým dalším bojem má menší chuť jej provozovat, až se jim začne úplně vyhýbat, aby zbytečně neztrácel čas bojem - jelikož boj je pak ztráta času a ne zábava, není to něco, co by vyhledával, aby se bavil). Tam nezáleží na tom, jak ta obluda vydrží dlouho, ale co může hráč vymyslet a co udělat, aby jí zabil. No a pokud to takto člověk pak vnímá, pak ho to odrazuje od hraní úplně, jelikož ty hry vždy bývají tak, že boj je velká část hry. A pokud ani úkoly a příběh není motivující (aby ty boje stály za to se skřípejícími zuby překonat), pak už není důvod tu hru hrát žádný. Tedy to by byl "vytuněný" gothic3 o větší "obtížnost". Já tak vnímal gothic3 i bez tohoto vytunění. (i když byly boje snadné).
***
Uživatelský avatar
Milhaus
Zasloužilý člen fóra
 
Příspěvky: 5423
Registrován: čtv 30. srp 2007 10:35:05
Bydliště: Doma

Předchozí

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé