Menu

Jak na textury + vaše výtvory

Vše o tvorbě textur, prezentace vašich prací.
Příspěvekod Stancek » stř 07. říj 2009 14:40:29 » Jak na textury + vaše výtvory
Takže tohle jest topik kde se budou prezentovat textury a popř. vaše tipy, triky, rozšiřující návody...atd. na úpravy textur v programu GoMan...

Múj základní Tutorial - http://s13.postimage.org/5b2blvshh/Tutorial_1.jpg
GoMan CZ ke stažení - http://www.edisk.cz/stahni/16161/Goman_ ... .62KB.html

Milhausův podrobný návod o řádek níž
Naposledy upravil Stancek dne sob 22. zář 2012 6:05:30, celkově upraveno 1
Bojíte se, že zemřete sami? Staňte se řidičem autobusu!
Uživatelský avatar
Stancek
Trollface
 
Příspěvky: 472
Registrován: ned 19. říj 2008 13:40:08
Bydliště: Internety

Příspěvekod Milhaus » čtv 08. říj 2009 14:21:09 » Re: Uprava textur
todle je ale špatný přístup k věci. Lepší systém je okopírovat celou složku gothicu někam jinam, tedy na PC budou dvě verze gothicu. Jedna normálně nainstalovaná beze změn a do druhé nainstalujeme MDK soubory v jejich plné verzi. Při instalaci MDK souborů dojde k rozbalení všech souborů vdf ze složky gothic/data do složky _work/data. Takže v ní najdeme složku textures. V té bude několik složek. Jednak složka _compiled, ve které jsou kompilované textury (tj *.tex), které si načítá hra. Do tohoto formátu je třeba vždy každou texturu převést po skončení práce pomocí onoho gomanu. V dalších složkách budou soubory nekompilované, většinou ve formátu tga (kterýž to doporučuji jako výchozí). U některých textur s průhledností doporučuji použít formát PNG s průhledností, jelikož se s tím pak snadněji pracuje.

No, takže si můžem otevřít nějakou texturu v tom nekompilovaném stavu a upravit jí. Jakmile to budeme mít, tak zapneme onen goman a převedeme naší nekompilovanou texturu (například z ono tga) do kompilované podoby (tex) v té dané složce _compiled. Důležitý je zde i správný název. Kompilované textury jsou označené zpravidla na konci názvu _C (compiled) a v každém názvu se musí ta textura objevit. Pokud si chceme trošku hrát i se skriptama, můžeme využít názvů textur a vytvořit tak více textur pro stejnou věc - tedy nedojde k přepsání původní textury, ale prostě vznikne nová textura pro stejný předmět. Ve skriptech se pak dá označit, která se má použít. V případě, že to dělat nechceme, je stačí přepsat (tedy přepsat tu původní v kompilovaném stavu).

Díky tomu, že jsme použili MDK soubory a rozbalili tak všechny soubory VDF, se tyto soubory přejmenovali na *vdf.disabled. Díky tomu z nich nejsou načítaná data a ta jsou načítaná přímo ze složek. Takže nemusíme nijak upravovat vdf soubory, ale můžeme rovnou pustit hru a podívat se na změny textury.

Pokud jsme s prací spokojeni, nastává další otázka, jak textury použitelně šířit jiným uživatelům. Měnit celý soubor textures.vdf je nesmysl. Je příliš velký a uživatel by pak musel stahovat celý tento soubor, což je blbost. Proto si někde na disku vytvoříme složku třeba Nové textury. Do této složky vytvoříme adresářovou strukturu, které je ve složce gothic2. Tedy v případě textur v ní bude takováto struktura složek:
/_work/data/textures/_compiled

Do této složky nahrajeme všechny naše nové textury. Tedy jen ty, které jsme změnili (žádné jiné). Nyní použijeme program gothicvdfs k opačnému procesu, tedy k balení souborů do vdf. Stahnout jeho českou verzi, kterou jsem kdysi dělal můžete zde. Je tam i návod.

Zapnem jej a klikneme zde na Vytvořit.
Zde to vyplníme podle obrázku
Obrázek

Tedy v první části vyplníme název souboru, který vytvoříme a cestu, kam jej chceme vytvořit. Bude se jmenovat *.mod, ale to dořešíme pak.
V druhé položce nastavujeme kořenovou složku odkud budeme data tahat. V našem případě tedy složku Nové textury.

Dále můžeme vyplnit komentář k souboru.

Nyní nás bude zajímat levý spodní sloupec. Do tohoto sloupce musíme natahat všechny soubory, které chceme přidat do souboru vdf. Můžou to být nové modely, textury, zvuky atd, pochopitelně vše musí sedět ve správných složkách, aby byla udržena struktura. Zde by neměly být soubory skriptů. Vzhledem k tomu, že my chceme vkládat jen nové textury a všechny jsou jen v jedné složce, tak napíšeme onu cestu /_work/data/textures/_compiled/ a za ní pomocí hvězdičkové notace přidáme všechny soubory s koncovkou tex, tedy *.tex. To napíšeme do kolonky, která je vedle tlačítka s +. Jakmile to budeme mít, klikneme na ono tlačítko +, tím nám to přejde níže do seznamu vložených souborů.
Můžeme klidně vkládat i jednotlivé soubory, které chceme pomocí tlačítka ... jej najdeme, on se objeví v kolonce vedle tlačítka + a pak prostě klikneme na ono tlačítko plus a on se zapíše do seznamu vložených souborů.

Jakmile máme vše vloženo, klikneme na tlačítko Vytvořit soubor. Vyskočí nám taková tabulka:
Obrázek
Která nám oznamuje, že bylo do souboru hub.mod vloženo 4 složky, 5 souborů a že má velikost 41 KB. Soubor najdeme ve složce Nové textury.

Nyní tedy najdeme na ten soubor a přejmenujeme jej na hub.vdf (tedy změníme koncovku z *.mod na koncovku *.vdf). Tento soubor pak nakopírujeme do složky se hrou gothic, ve které není nainstalován MDK (tedy do té čisté složky s gothicem, jak je po instalaci). Přesněji řečeno tento hub.vdf nakopírujeme do složky gothic2/data. Spustíme hru z této verze gothicu (tedy z té bez instalovaných MDK souborů) běžným způsobem přes gothic2.exe a pokud jsme udělali vše správně, dodrželi struktury gothicu atd, měly by se hned projevit naše změny. Tedy původní soubory textur *.tex ze souboru textures.vdf budou nahrazeny novými ze souboru hub.tex (samozřejmě jen za předpokladu, že se jmenují jako ty původní. Pokud se jmenují jina, tak budou do hry pouze přidány, ale nebudou použity, dokud nedojde ke změnám ve skriptech).

Pokud budeme tedy chtít naše změny šířit i jiným uživatelům a přitom je nenutit stahovat obří soubory, bude stačit jim poslat tento soubor hub.vdf. Můžeme si například vytvořit instalačku ve winraru, která bude chtít po uživateli jen to, aby našel cestu ke hře gothic2- Tedy třeba nějak takto. Dalo by se s tím i pohrát více, vytvořit třeba nějaký obrázek, ikonu instalace a podobně.

V případě, že budeme chtít měnit i skripta (respektive poslat uživateli i změněná skripta), museli bychom už udělat soubor *.mod. On je to vlastně stejný proces, pouze umístění souboru je jiné a jeho spuštění se zajišťuje pomocí gothicstarteru. Na to, aby se náš mód v něm objevil musíme upravovat soubory ini. Ale to už jinde jsme. Na textury tento postu v pohodě stačí. Stejně tak je to rozumný postup, pokud chceme přidat do hr nové věci, jako modely světa, nové textury a podobně. Je vždy dobré náš mód rozdělit na soubory VDF a MOD, kde ve VDF budou ty nové věci, které se v původní hře nevyskytují a v souboru MOD budou věci, které již ve hře jsou, ale které jsme nějak upravovali (především skripta). Ono soubory VDF se totiž načítají vždy při každém spuštění gothicu, ačkoliv uživatel nepoužije gothicstarter. Proto, pokud by soubor VDF obsahoval nějaký již existující ale upravený sobor (například model), tak by vždy měnil onen model ve hře, což v řípadě větších módů je chyba. Na druhou stranu ono rozdělení na dva soubory, kde jeden se bude načítat jen při použití gothicstarteru a bude obsahovat věci jen změněné a upravené a skripta a na druhý s novými soubory je výhodné kvůli případným změnám a úpravám, nebo kvůli případné lokalizaci do jiného jazyka a podobně.


jo, tady je ještě goman v češtině, jestli to někdo nemáte a chtěli by jste to
http://ulozto.cz/4413203/gomancz.rar
***
Uživatelský avatar
Milhaus
Zasloužilý člen fóra
 
Příspěvky: 5640
Registrován: čtv 30. srp 2007 10:35:05
Bydliště: Doma

Příspěvekod Greg » čtv 08. říj 2009 14:31:22 » Re: Uprava textur
Sloučení témat se mi tak úplně nepovedlo, takže neřešte na co milan.009 odpovídá :D
Obrázek
Uživatelský avatar
Greg
Zasloužilý člen fóra
 
Příspěvky: 1928
Registrován: pon 25. úno 2008 7:20:59
Bydliště: Mezi piráty...

Příspěvekod milan.009 » čtv 08. říj 2009 21:00:11 » Re: Uprava textur
Tak, myslím že podání celkových informací bude chvilkkově vysilující, avšak z dlouhodobého hlediska úspory energie přívětivější, jak nabádání člověka k hledání.

Aby jsi mohl upravovat Gothic jinak než měnením textur, potřebuješ tzv. MDK soubory -> ModDevelopmentKit -> "Balíček pro vývoj módů"
(následující odstavec se týká Gothicu 2 + A)
Vtip je v tom, že balíček podporuje jen verzi 2.6, kterou u nás běžně neseženeš, naštěstí Milhaus napsal návod jak přejít z verze 2.7 na 2.6. Poté je potřeba nainstalovat právě MDK soubory větší verzi v německém jazyce, na které je pak možnost hodit počeštěné MDK soubory (viz můj první toppic "Problem se Spacerem")
Nainstalovanýma MDK souborama se sprovoznil Spacer, což je v podstatě něco jako map editor do Gothicu, zastávající velkou většinu funkcí potebných pro vývoj modifikací MIMO modelování a scriptování. Umožňuje umísťování herních objektů použitelných hráčem (truhel, postelí) a herních objektů důležitých pro chod hry a modu (osvětlení, waypointů)

Co se týče Gothicu 1, ten není moc přístupný k moderské komunitě a já sám s jeho modifikováním nemám zkušenosti, proto ti s ním nepomůžu.
Uživatelský avatar
milan.009
Uživatel
 
Příspěvky: 267
Registrován: pon 03. bře 2008 18:30:23
Bydliště: Olomouc

Příspěvekod KOCI5 » pát 09. říj 2009 13:35:10 » Re: Uprava textur
milan.009 píše:Tak, myslím že podání celkových informací bude chvilkkově vysilující, avšak z dlouhodobého hlediska úspory energie přívětivější, jak nabádání člověka k hledání.

Aby jsi mohl upravovat Gothic jinak než měnením textur, potřebuješ tzv. MDK soubory -> ModDevelopmentKit -> "Balíček pro vývoj módů"
(následující odstavec se týká Gothicu 2 + A)
Vtip je v tom, že balíček podporuje jen verzi 2.6, kterou u nás běžně neseženeš, naštěstí Milhaus napsal návod jak přejít z verze 2.7 na 2.6. Poté je potřeba nainstalovat právě MDK soubory větší verzi v německém jazyce, na které je pak možnost hodit počeštěné MDK soubory (viz můj první toppic "Problem se Spacerem")
Nainstalovanýma MDK souborama se sprovoznil Spacer, což je v podstatě něco jako map editor do Gothicu, zastávající velkou většinu funkcí potebných pro vývoj modifikací MIMO modelování a scriptování. Umožňuje umísťování herních objektů použitelných hráčem (truhel, postelí) a herních objektů důležitých pro chod hry a modu (osvětlení, waypointů)

Co se týče Gothicu 1, ten není moc přístupný k moderské komunitě a já sám s jeho modifikováním nemám zkušenosti, proto ti s ním nepomůžu.


Aha diky uz vim jak upravovat datadisk G2, ale me by vic zajimal G1 protoze se mi zda ze je jednodusi na programovani apod. Ale to neznamena ze si s datadiskem G2 nepohraju
A nevis kde sezenu spacer. a predem dik
If you 555, then im 666!!!
Uživatelský avatar
KOCI5
Uživatel
 
Příspěvky: 71
Registrován: stř 23. zář 2009 16:39:03
Bydliště: předměstí Strakonic

Příspěvekod mark56 » pát 09. říj 2009 13:50:34 » Re: Uprava textur
stiahni si z wogu http://worldofgothic.de/dl/download_folder7.htm#7 - gothic mod kit
a potom to musis rucne dat do g cize priecinok gothic otvoris a co je v system das do normalneho systemu z data do data... ked to budes mat staci v system 2krat kliknu na spacer a potom nacitat svet a modujes :D
- len uz nechci navod na spacer ten tu je vysvetleny vela krat a ak by si chcel vedet kde tak skus kliknut na topic PRACA SO SPACEROM a tam ,na neviem ktorej stranke som urobil obrazkovi navod vkladania predmetov :idea: :idea: :idea:
Uživatelský avatar
mark56
Uživatel
 
Příspěvky: 495
Registrován: pát 13. úno 2009 20:56:24

Příspěvekod milan.009 » pát 09. říj 2009 15:55:39 » Re: Uprava textur
btw Gothic 1 na programování URČITĚ není jednodušší, už jen proto, že má špatně MDK soubry, také proto, že jeho engine je přecijen starší jak Gothicu 2 a nemusí správně pojmout tvé úpravy, nehledě na to, že často používá zbytečné funkce..
Uživatelský avatar
milan.009
Uživatel
 
Příspěvky: 267
Registrován: pon 03. bře 2008 18:30:23
Bydliště: Olomouc

Příspěvekod KOCI5 » ned 11. říj 2009 21:05:46 » Re: Uprava textur
Tak si upravuju textury, a potreboval bych poradit ted upravuju zbroje Bratrstva Space a chtel bych se vas zeptat jaky zbroje by ste jim daly vy?
If you 555, then im 666!!!
Uživatelský avatar
KOCI5
Uživatel
 
Příspěvky: 71
Registrován: stř 23. zář 2009 16:39:03
Bydliště: předměstí Strakonic

Příspěvekod mark56 » ned 11. říj 2009 21:50:39 » Re: Uprava textur
to je tvoja vec v pohode skus ich zmenit na ohnivych bojovnikov alebo na orkskych zoldnierov
Uživatelský avatar
mark56
Uživatel
 
Příspěvky: 495
Registrován: pát 13. úno 2009 20:56:24

Příspěvekod KOCI5 » pon 12. říj 2009 7:12:01 » Re: Uprava textur
To mi zni docela dobre, dat novicum roucha novicu z G2 a pak si pohrát se zbrojema templářu,
guru by mohli dostat roucha magu ohne z G1, protoze ty puvodni sem predelal na ty z G2. Diky za dobry typ.
If you 555, then im 666!!!
Uživatelský avatar
KOCI5
Uživatel
 
Příspěvky: 71
Registrován: stř 23. zář 2009 16:39:03
Bydliště: předměstí Strakonic

Příspěvekod KOCI5 » úte 13. říj 2009 17:21:25 » Re: Uprava textur
Tak sem prebarvil novice a guru, nemoh by si mi poradit jak mam prebarvit templare na bojovniky ohne, a nezapominej ze prebarvuju a nepredelavam texturu predem dik za dalsi tip :)
If you 555, then im 666!!!
Uživatelský avatar
KOCI5
Uživatel
 
Příspěvky: 71
Registrován: stř 23. zář 2009 16:39:03
Bydliště: předměstí Strakonic

Příspěvekod mark56 » úte 13. říj 2009 19:31:29 » Re: Uprava textur
nevem ako si myslel nepredelavam pretoze ci prefarbis alebo ju zmenis na tu z g2... ja to stale prerabanie :idea: a inac tych ohnivych bojovnikov daj tak ze na sukni daj zlte ornamenty na zastery z rucha magov ohna veh vies a napliecky daj z rucha novicov (najvissieho) a ostatok tam niekde dopasuj kruzkovane elementy :idea:
potom tu hod screeny aby som ti poradi na dokoncenie uprav :D
Uživatelský avatar
mark56
Uživatel
 
Příspěvky: 495
Registrován: pát 13. úno 2009 20:56:24

Příspěvekod Hunter » pát 13. lis 2009 17:39:41 » Re: Uprava textur
Tak jsem to zkusil podle jednoho návodu a musím říct.Super. :D
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Uživatelský avatar
Hunter
Uživatel
 
Příspěvky: 583
Registrován: ned 25. led 2009 12:16:32

Příspěvekod Stancek » sob 14. lis 2009 7:31:12 » Re: Uprava textur
Maminka mi sice vždycky říkala žě si nemám zahrávat s mocnýma sílama textur ale já sem to musel zkusit... :D

Zkusil sem to udělat podle návodu...alé "zbylo" z toho toto :shock: :lol:
UO0002.jpg

UO0003.jpg

UO0004.jpg


Naštěstí když sem Gomana vypnul se to vrátilo do původního stavu...
Nevíte co stím?
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Bojíte se, že zemřete sami? Staňte se řidičem autobusu!
Uživatelský avatar
Stancek
Trollface
 
Příspěvky: 472
Registrován: ned 19. říj 2008 13:40:08
Bydliště: Internety

Příspěvekod Greg » sob 14. lis 2009 10:25:27 » Re: Uprava textur
Greg to jako vždy ustál 8-)

Netuším...
Obrázek
Uživatelský avatar
Greg
Zasloužilý člen fóra
 
Příspěvky: 1928
Registrován: pon 25. úno 2008 7:20:59
Bydliště: Mezi piráty...

Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé