Menu

Instalace Gothicu 3 a jeho optimalizace pomocí patchů

Problémy s instalací a spuštěním Gothic 3.
Odpovědný moderátor: Watty Watts
Pravidla fóra
  • Sekce Technické problémy má pomoct uživatelům v případě, že mají nějaký herní problém, proto je nutné, aby byla přehledná - tak, aby se uživatelé hledající konkrétní radu nemuseli probírat hromadou nic neřešícího balastu (spamu).
  • Proto bude jakýkoliv spam bez varování smazán a každý spamující uživatel tvrdě postihován
  • Než založíte jakékoliv téma, prohledejte nejdříve FAQ + příslušnou sekci, zda již podobné téma neobsahuje (nebylo řešeno) - takto zbytečně založená témata budou smazána a autor bude podle pravidel ohodnocen..

Tato sekce slouží k řešení vašich problémů se hrou (programem) jako takovou, ne problémů herních. K tomu slouží sekce jiná - Zákysy.
Úvod: Instalace hry a něco málo k patchům

Hra Gothic 3 je ve své základní herní verzi velice zabugovaná a nestabilní a proto se hraní bez patchů nedoporučuje. Navíc některé součásti hry jsou nedodělané a bez patchů vám nebudou přístupné (např. schopnost Mág ohně atd).

Postup instalace patchů, nebude nyní zase až tak složitý, protože 30.4.2009 byli všechny patche oficiální i neoficiální sloučeny do jediného patche (1.72). Pro aktuální hru v češtině, bude ještě nutné nainstalovat na hru s CP 1.72 poslední verzi CZFM 1.5.

Community patch v1.72 obsahuje legální crack.

1) Instalace (postup):

Před každou novou instalací, se doporučuje řádně odinstalovat hru a to včetně smazání celé složky, kam byla hra nainstalována (nejčastěji: Disk:/Program Files/Gothic 3). Tím se vyhnete případným problémům, které by mohli způsobit nesmazané soubory.

1.1) Instalace pro hru v angličtině (postup)

a) Instalace, pro hru v angličtině (bez zabudovaného Community patche v1.6):

1. Nainstaluj hru Gothic 3
2. Nainstaluje Community patch verze 1.72 : stahuj zde

Poznámka: Postup této instalace, je přístupný pouze vlastníkům první anglické verze hry Gothic 3.


b) Instalace, pro hru v angličtině (se zabudovaným Community patchem v1.6)

1. Nainstaluj hru Gothic 3 (se zabudovaným Community patchem v1.6)
2. Nainstaluje Community patch verze 1.72 : stahuj zde

Poznámka: Postup této instalace, je přístupný pouze vlastníkům anglické verze hry Gothic 3 z edice Gothic Universe.


1.2) Instalace pro hru v češtině (postup)

a) Instalace, pro hru v češtině (bez zabudovaného patche v1.12 czech):

1. Nainstaluj hru Gothic 3
2. Nainstaluj Community patch verze 1.72 : stahuj zde
3. Nainstaluj CZFM 1.5 : stahuj zde


Poznámka: Postup této instalace, je pro všechny vlastníky první anglické verze hry Gothic 3.


b) Instalace, pro hru v češtině (se zabudovaným patchem v1.12 czech):

1. Nainstaluj hru Gothic 3 (se zabudovaným patchem 1.12 czech)
2. Nainstaluj Community patch verze 1.72 : stahuj zde
3. Nainstaluj CZFM 1.5 : stahuj zde


Poznámka: Postup této instalace, je pro všechny vlastníky české verze hry Gothic 3 (např. získaná od TOP CD, nebo příloha Level 163).


c) Instalace, pro hru v češtině (se zabudovaným Community patchem v1.6):

1. Nainstaluj hru Gothic 3 (se zabudovaným patchem 1.6)
2. Nainstaluj Community patch verze 1.72 : stahuj zde
3. Nainstaluj CZFM 1.5 : stahuj zde


Poznámka: Postup této instalace, je pro všechny vlastníky anglické verze hry Gothic 3 z edice Gothic Universe.
Naposledy upravil Keldorn dne stř 19. bře 2008 21:10:19, celkově upraveno 24
Uživatelský avatar
Keldorn
Zasloužilý člen fóra
 
Příspěvky: 556
Registrován: čtv 08. lis 2007 21:18:25
Bydliště: Království bezejmenného hrdiny...

Příspěvekod Keldorn » pon 17. bře 2008 23:00:51 » Community patch 1.70
2) Community patch verze 1.70 (přehled):

Domovská stránka CP team

Patche, které má na svědomí skupina fanoušků hry Gothic 3, která je částečně podporována samotným vydavatelem hry (JW). Tento patch opravuje velké množství menších (ale ne málo podstatných) chyb jako jsou nefunkčnosti a nemožnost se naučit některé perky, chyby v úkolech, předmětech, NPC a atd. Poslední verze 1.70, obsahuje všechny předešlé oficiální a neoficiální patche.

Seznam oprav, které obsahuje Community patch verze 1.70:

changelogu CP 1.70

1. Community Patch v1.60

a) Opravy pocházející od Komunity:

  • The hero's death will not cause a "Quest failed"-message anymore.
  • Frozen NPCs and creatures will unfreeze after a while in any case.
  • Rune and Zapotek do not attack anymore when the player picks up ham or wood for a quest.
  • To decrease the amount of unusable quest items in the inventory, quest items like barrels of fish, firewood, etc. disappear from the game when you delivered them.
  • NPCs in charge of relevant quest items do not flee anymore after a city's liberation but keep fighting.
  • The hero does not "stab" NPCs anymore when they already lost their last health points.
  • NPCs who the player is asked to follow will walk to their designated destination instead of standing around after they get knocked down.
  • Chests are now being closed after NPCs used them.
  • When a ranger is being attacked by the player, the rangers nearby will approach to help him out.
  • Krush Tarachs, spears and halberds dropped by NPCs are now "worn".
  • After the message "Not enough reputation" the amount of missing reputation will be displayed as well.
  • Tutorials may now be deactivated permanently.
  • Fleeing NPCs after a revolution will now die instantly when you remove their last health points.
  • Whetstones can now only be used after the player learned "Hone blade".
  • Quest related dialog choices concerning part deliveries of goods have been corrected.
  • Dialogs concerning success or failure of a quest are now put into the mission log as well.
  • Menus can now be closed pressing the menu's key even if the player had magic "equipped" when opening them.
  • You cannot invite more than one NPC into the arena at the same time anymore.
  • Whenever a "Guru" appears, a log will be saved automatically.
    + Chest name's colour now indicates whether the chest is emtpy or not.
  • Accepting a "follow quest" will automatically cancel any other active follow quest. Those quests can be restarted via dialog later on.
  • The hero may sell Sanford out to Marik even if Sanford attacked after being uncovered.
  • Unnecessary Marlo dialog option "continue" has been removed.
  • Mission log entries for some quests added.
  • Logic of dialogs with Folleck corrected.
  • Kor-Shach does not appear as a teacher too early now.
  • One of Emet's sentences is now played.
  • Porgan's dialog order has been corrected.
  • When the hero kills the three patrolling Orcs from Faring, he won't trigger the liberation of Faring by this.
  • Buggy respawn was deactivated completely.
  • Armor values for "paladin's shield" and "light rebel armor" have been corrected.
  • Hunter merchants will pay twice the price for dark snapper leather and fire lizard leather.
  • Gold value of some ancestor stones has been corrected to 50 gold.
  • Torches now have a buying value of 3 gold, selling value is 1 gold.
  • Thief merchants will pay twice the price for golden necklaces and rings now.
  • The value of necklaces has been adjusted to 250 gold.
  • Icons have been cleaned up.
  • fmodex improvements, update to newer version.
  • Several internal improvements.
  • New texture fpr Angar's head.
  • Flag "application can handle >2gb addressets".
  • Post processing cartoon shader (for graphic cards with shader 2.0 or higher)
  • Missing wood texture added.
  • Slight revision of enemy selection during fights to reduce the number of uninvolved NPCs.
  • NPCs using ranged weapons or magic search for a new target when the current target gets out of sight.
  • Sort order of dialog options for increase of life force corrected.
  • The hero is able to damage his own summoned creatures.
  • Experience points for "Rakus the Fire Mage should go to Okara" adjusted.
  • Perk "Orc hunter" works now.
  • Pointless "level up" notifications while the hero is transformed into an animal eliminated.
  • The hero keeps his level when transformed into an animal, so he isn't too weak as animal.
  • Experience points the hero gained while being transformed into an animal will not be lost anymore after transforming back.

The following fixes will only become effective when a new game is started, but not in already existing savegames:

  • Strafing speed of ogres and goblins has been adjusted.
  • Female slaves do not wear weapons or shields anymore.
  • The Orcs in Al Shedim now react to the death of one of them with aggressive behaviour even if the player already handed all five artifacts to one of the gods.
  • Some orcs now sell orcish weapons as well as their standard equipment.
  • The perk "orc slayer" now works
  • No unnecessary level up messages are being displayed anymore when the hero is transformed into an animal
  • Experience the hero gained while being transformed into an animal is not lost anymore when turned back into a human being.

b) Opravy pocházející od Spellboundu:

  • New memory manager implemented to improve performance and stability.
  • Error handling in memory pool improved.
  • Fixed memory allocation error when saving.
  • Memory is now freed correctly.
  • Improved memory allocation for memory streams in filesystem/streams.
  • Fixed a potential memory leak which would result when an insert operation fails.
  • Fixed memory leak which produces 84+20 bytes leaks for each savegame when entering the load screen.
  • Remaining memory impact during save/load reduced from >100MB in some cases to typically less than 1,5MB - thus increasing game stability significantly.
  • Fixed memory leak in Script_Game.
  • Fixed some potential memory leaks in scripts.
  • Several shader enhancements to improve memory usage.
  • Fixed several uninitialized memory reads (potentially resulting in unstable or unpredictable runtime behavior).
  • Improvements to the memory logging system - giving more detailed protocols of memory allocation activities.
  • Improved caching.
  • Unload caches before game restart (further reduction on memory leaks while saving/loading).
  • Purged all regular caches before loading a savegame - further reducing the memory leak during save/load.
  • Fixed access violation exception on program termination - crash during exit.
  • Fixed a crash bug where entities were cached out even though they were still in use.
  • Fixed crash bug in physics and character controller - occurs potentially during main gameplay.
  • Fixed crash bug within entity manager - occurs potentially during main gameplay.
  • Fixed one crash bug when using teleport stone.
  • Changed control order for PrefetcherJob destruction to avoid deadlocks (and possible crashes).
  • Fmodex.dll updated to version 4.10.01 (fixing potential freezes or crash).
  • Changes to the filesystem for Fmodex to avoid file format errors.
  • Memory performance improvements in the mesh renderer.
  • Fixed some memory fragmentation for performance improvements.
  • Performance and memory improvements to the container templates.
  • Slight performance improvements in ThreadPool.
  • Reused vertexbuffer declarations in several locations.
  • Error handling in vertex processors improved.
  • Created vertex buffers in default pool instead of managed pool if managed pool fails.
  • Fixed memory overwrites in the shader module.
  • Fixed rendering of zero or less vertices.
  • Fixed DX9 issue complaining about different vertex stream strides for lightmap.
  • Fixed DX9 issue about impossible MIP filtering.
  • Various small cosmetic fixes for the world.
  • Some fixes to avoid playing sounds with empty filenames.
  • Fixed bug where objects could be off color.
  • Looted corpses don't get into the hero's focus anymore.
  • Illumination error regarding vegetation fixed.
  • More information for user when skilling.
  • Ini/dx9error.txt at application start removed.

c) Ostatní opravy

  • Během instalace Community patche v1.6, bude nainstalován zároveň i oficiální patch v1.12.

2. Community Patch v1.52

  • copy protection (check for DVD) has been removed

3. Community Patch v1.5

- Slightly improved memory-use.
- The error "Scripted state is not registered: ZS_Spectator!" is removed
- When an NPC leaves the party, the accompanying message is not shown twice anymore.
- By a deadly fall as an animal the death-animation is acted.
+ Also for the quicksaves the date of the save is shown.
- Resolved graphical errors that could appear when the intro-videos are deactivated.
- Resolved exploit when brewing potions.
- It is no longer possible to insert empty inventory/spell-fields into the quickbar.
- Even when an NPC is long dead, it is still possible to act all the dialogues about him.
- Reading of the stone tablets does not cause an addition and subtraction anymore for "Ancient Knowledge".
- Pressing "Backspace" does no longer cause the end of the dialog.
- Corrected erroneous request of the memory-status.
- Several dialogues are now recorded in the corresponding mission logs.
- Bradleys slavelist and Ashtons goldlist will not be shown rolled up while Marik reads them.
+ Some until now inactive dialog clippings with Kor-Shach, Sanford, the Montera barkeeper, Umbrak, Rovold, Tom, Wilson, Gnar, Iomar, Diego, Myxir, Navaras and Kerth are now released.
+ Kerth is now available as teacher, Myxir as teacher and trader.
- The removed quest "10 pieces of gold ore" is now completely deactivated.
- The quests "Liberate the desert from the reign of the Hashishin!", "The chest of the alchemists", "Ore thieves", "Kill Orcs!" and "The druidstone of the wolf" are now started properly.
- Steve now speaks his first line with his own voice.
- Corrected the number of "Wild Lions" in the quest "The ruins of Bakaresh".
- Ugolf takes in the quest "Ore for Ugolf" the agreed upon 50 ore from the hero.
- Pickaxes and Woodcutter Axes are now shown in the inventory under "weapons" and can be used as such.
- The Woodcutters Axe now costs 40 instead of 1 gold.
- It is now not possible anymore to use a whetstone, when one has no blade weapons at all.
- Chris now gets the 5 chunks of meat as mentioned in the dialog.
- Unlocking of Navaras as a teacher is corrected.
- After Thorald has received his equipment from the hero, he equips it.
- Thorald accompanies the hero now to the liberation of the Hammerclan-Mine.
- Problems with the quest "Become champion of the arena in Faring" resolved.
- The hero speaks the sentence "Xardas searches for the artifacts of Adanos" only once.
- Stoneroots are not edible anymore.
- Lars leads the hero now also to the pass to Nordmar when one has killed Zapotek, without buying Lars' freedom.
- The quest "Slaves for Lago" is already started with Vasco and not with the "Tired Slaves".
- The quests "The paladin Konrad wants his magic back" and "The paladin Karlen want his magic back" are now cancelled when one hands over the Fire Chalices to Grok.
- The quest "smithing in Faring" cannot be resolved too early.
- It is not possible anymore during dialogs, swimming and the use of spellscrolls, to open up the inventory or other menus.
- The rebels in the inner fortress of Faring (after the revolution) do not act unfriendly anymore towards the hero.
- After the liberation of Gotha one is not wanted for theft for previous plundering.
- 10 Reputation points added with the Hammerclan.
- Also for the quests of the Monastery of Innos one now receives reputation points.
- The quests of the Monastery of Innos can be found in the mission log under "Monastery".
- Also when Zuben is already long dead it is possible solve the game on the way of Innos.
- The quest "Report to the leader of the orcs' mercenaries in Montera" can be solved without accepting "How loyal are the orcs' mercenaries?"
- When one attacks Sugut, or attacks his camp with Nomads, he acts as a Hashishin. (Except one kills him already from range)
+ Display of ingame-time in the mission log.
+ Raw meatbug meat can now be grilled at campfires.
+ When one tries to learn a perk from a teacher, without mastering the required skills, the failing attributes and talents are shown on the screen.
+ After learning a skill or spell, the remaining learning points are shown on the screen.
+ By quests with a time limit a message is shown on the screen with "you have [xy] days time".
- If an NPC is killed by a finishing move, his life-energy is reduced to zero.
- If one "sends back" a summoned creature, it's life-engergy is reduced to zero.
- You can't give healing potions to summoned creatures anymore.
- When the hero is knocked over in combat, he does not regenerate mana anymore.
+ Men and Orcs that are hit hard enough with a headknock arrow drop to the ground for a short while.
- Fire arrows and exploding arrows set the enemy on fire now when the bow is drawn far enough.
- Skeletons now receive damage from fire arrows.
- It is now not possible anymore to damage golems with normal bolts or arrows. Exceptions are the headknock arrows and blade quarrels; as well as the fire and explosion arrows on ice golems.
- It is now possible to preset both arrows as well as bolts from the inventory.
- The hero doesn't refuse to reload bow or crossbow any more as long as he has enough ammunition.
- Ranged weapons can now be re-equiped with the spacebar.
- Resolved bug where the hero equiped a ranged weapon without ammunition.
- It is now impossible to shoot bolts with a bow.
- Failure removed where the Orc bosses would not attack anymore even though several cities had been liberated.
- Lecterns / Stone tablets are not read twice anymore.
- The hero is protected from uselessly trying the "Animal form" spell.
- Torches are removed from the inventory after being used.
- The spell "Flame sword" is consumed after use.
- Late ‚Tutorial'-messages for Gorn, Lester, Diego and Milten will be blocked then.
- The weapon "Moonblade" cannot be whetted, blessed or poisoned.
- The skill "Resistance to cold" now has the correct implementation.
- The skill "Improve robes" now has the correct implementation.
- The skill "Improve armor" now has a more clear effect
- The skill "Make excuses" is more effective - the higher the thief skill of the hero, the lower the risk to get caught.
- The effects of the skill "Manaregeneration" are reduced.
- Picking up teleporter stones, arrows and bolts does not lead to attacks of bystanding NPCs.
- Drinking magical potions does not consume mana anymore.
- Spellscrolls and Spells from the magic-book require the same amount of mana.
- NPCs hand over the agreed reward in the full amount.
- In general, quests cannot be resolved or obtained by trading the involved goods with the questholder.
- Tamed animals are not released anymore by simply clicking them, but require an explicit "Go back now!".
- Summoned creatures do more damage again.
- The hitting chance of "Fire rain" for larger enemy mobs is slightly improved.
- Implementation of "Transform into Bloodfly" improved (navigation, altitude drops).
- No reforming and rebirth anymore of the hero after dying as an animal.
- Correction for the calculation of the life energy with transformations.
- The hero does not regenerate endurance, life or mana points after his death.
- The problem that - in some savegames - in a conversation the "End"-option disappeared is resolved.
+ The hero unequips teleporter stones automatically after use.
- The health bar of shrines is removed.
- Ancestor stones can be placed on their runic sockets even after the choice for Adanos ("Xardas ending").
- Changing a weapon to another (melee, ranged, magic) while being hit at the same time does not cause a mix up with another weapon being equipped anymore.
- The hero can read the "Chronicles of Dominance" only after having obtained the required information from Myxir and Dargoth.
- The recipe for "Deadly poison" is removed from the game totally since the poison itself is not even implemented in the game.
- Booze, Nordmar Noggingfog and Stollengrollen can be distilt at the alchemist bench, instead of being brewed in a cooking pot.
- While the hero is eating, drinking or reading, it is not possible to select a teleporter stone or spell from the inventory anymore.
- The hero does not receive any experience points anymore for his own suicide.
- Ore blanks, magic ore blanks and meat cleavers cannot be equiped anymore.
- For spellscrolls lying around the name is indicated.
- Hits with a headknock arrow do no longer result in fire effects.
- The duration of quests with a time limit is now determined more exactly.
+ River and ocean sounds can now be heard.
- Music can be turned off completely.
+ New icon for gold coins.
+ New icons for teleporter stones.
+ New icon for the pickaxe.
+ New icon for Scavenger eggs.
- The rumble audible by Levelup and Teleport is 6 decibel less.
- Dialog options for Kaelin are sorted properly.
- Dialog options for Harek are sorted properly.
- It is now also possible to help Harek with meat afterwards, and also to help him on the run, even when Gamals order is refused.
- When one wins against Dan in the arena, it is possible to notify his slave of this.
- Tangach lets the hero enter Uruks House, once enough reputation points have been gathered.
- NPC's who have been woken up do not go to sleep again immediately.
- The last wooden shield's inventory icon is corrected.
- Quest "Go to the southern bridge with Hogar" will be started using a separate dialog option.
- The golden plates that Lares wants now are actually named "Golden plate".
- Trading rebels after a revolution are now labelled as "Trader" or "Smith" resp., not simply as "Rebel".
- The Quest "Cole the farmhand wants to go to Nemora" can now be found under "Nemora" in the mission log.
- The Quest "The orc shaman Grok wants all the fire chalices" doesn't start without the hero's agreement.
- The hero gets Thieving +1 for the quest "The soul chalices"
- Icon for "Ironstem" corrected.
- Icon of the spellbook entry "Cure disease" corrected (colour).
- Descriptions of the perks Fire mage, Dark mage and Water mage made more concrete.
- Three adjustments of the distribution of political reputation, so that exactly 100% can be reached:
-- Quest "Make Folleck go back to work in the castle yard" - plus one point regarding the orcs.
-- Quest "Approval from the ore smelters" one point less regarding Nordmar.
-- Quest "Destroy the orcs in and around the temple of Trelis" - one point less regarding the rebels.
- Three adjustments of the distribution of enclave reputation, so that exactly 100% can be reached:
-- Quest "Hunt the nasty wild boars" - plus four points in Okara.
-- Quest "Cole the farmhand wants to go to Nemora" - plus five points in Nemora.
-- Quest "The wells outside the city" - five points less in Ishtar.
-- Quest "Tjalf's chest" - plus two points at the Hammerclan.
-- Quest "Bridge orcs" - plus six points at the Hammerclan.
-- Quest "Kill the boss of the valley" - plus 7 points at the Hammerclan.
- Postprocessing options have been detached: depth of field without bloom effect possible.
- Bloom can be deaktivated on every PC system.
- The armor perks treat the robe of Adanos like a robe now, not as heavy armor.
- The quest "Thorek wants magic ore for his smithy" gets cancelled if you don't give his ore, although you're already behind time.
- The quest "Secret dealings" won't be cancelled by solving the quest "Bernado's tribute".
- The HUD now preferably selects the last map that the player selected upon opening the map list.
- The UserOptions.ini is only read once.
- Zakosh doesn't regard the hero twice for "Kill the three trolls in the hills near Faring".
- Several subtitles in Italian added.
+ New screens by loading of a savegame. (Not yet certain if it will be implemented).

The following fixes will only become effective when a new game is started, but not in already existing savegames:
- The not fully implemented skill "???" is removed from the Character menu.
- Mora Sul will not be liberated anymore by simply killing Nasib.
- Angar, Anktos, Oelk, Paladin and Orknarok do not fight at the side of the Hashishin anymore during the liberation of Mora Sul.
- No skeleton will attack an undead high priest anymore.
- More milk is to be found (with dead cows).
- Stray wolves can now also be hit with magic and ranged weapons.
+ Jaroll and Jarock now have a voice.
+ Grok has the Ruins-map in his inventory.
- Hauke no longer has a battle-axe as a weapon, but just a pickaxe.
+ Lionnesses now have a plunder-inventory.
+ The Hashishin who are called "Merchant" now actually are merchants.
+ Osmund trades entirely in herbs now.
- Flame swords cannot be bought anymore, when a new game is started.


4. Community Patch v1.4
=======================

- Perk "Make poison" can be learned.
+ Perk "Master thief" can be learned. (Soundless dialog)
- Artifacts of Adanos cannot be sold.
+ Milten hands out a teleporter stone for the Monastery.
- Censoring of women removed.
- The game can also be ended when Zuben is already long dead.
- When Orknarok accompanies the hero, he will not be attacked by the Nomads and vice versa.
- Orknarok leaves the party, once the requirements therefore are met.
- One cannot get Shakyors Druidstone twice.
+ Mort leads one when needed for a second time to the Hammerclan, Fireclan or to the entrance of the mine.
- Hogar does not kill the hero for the quest "Duel with Hogar".
+ The quest "Delivery to Nordmar" unlocked. (Soundless dialog)
- One can speak with Dargoth about the "Fifth temple", once prerequired information has been obtained.
- Lisk gives only final comments about the liberation of the mine when he has taken part in it.
- One can say to Xardas "I have the five artifacts of Adanos" only when one has them.
- Asaru is teacher for martial arts, when one assures him to help him.
+ Tyler says "Where to now? To Trelis, or what?", before one attacks Trelis together.
- Effects of item "Black Rhobar" corrected.
+ Two comments from Dan and Goose unlocked.
- Information for the quest "Just a fallen..." noted in the mission log.
- Some inconsistencies in the dialogdata resolved.
- Sulfock gives experience "Kill the threatening Snapper in front of the Sulphurmine".
- For the quest "Sell the skin to Gnar for 500 gold pieces" one can give Wilson 500 gold.
- The spiked cutchel has a value of 150 instead of 4500 gold.
- One cannot interrupt Lee during his teleport by means of a dialog.
- Iljas Vaze, Shadowscepter and Chalice of the Watertraders are ordened properly in the inventory.
- For the quest "Covert operations" one needs the amulet of Ilja.
- One cannot drink empty bottles and viles.
- The Krush Irmak deals damage.
- Kamak and the Orcs with the excavation form one party.
+ Dialog of Xardas unlocked.
- Murak does not react like a slave after the liberation of Bakaresh.
+ Additional dialog options for Kan unlocked.
- One can follow certain dialogs still after the relevant NPCs are dead.
- The quest "Free Kliff from the Orcs on the farm" can always be ended.
- One cannot say to Kliff "You are free now", when he already knows it.
- Georg is promoted to Paladin when giving the blessed Fire Chalice.
- When one attacks Sugut or his camp with the Nomads, one will be treated as a normal assassin.


5. Community Patch v1.3
========================

- One can only say to Pyran "Here are your potions", once one has enough mana potions.
- Josh only says "I heard, Trelis has been liberated from the Orcs", when this actually happened.
- Kalesch says "You won't steal my reputation" only once.
- Karrypto says "With sadness I have to state that..." on his own account.
- When one says to Merdarion "Merdarion, what are you doing here?", the dialog option "Do we know each other?" will no longer appear.
- One cannot ask Mortis "Do you also fight in the arena?", when one has fought him. The same error is also resolved for Tukash and Vigo.
- The quest "Become champion of the arena of Faring" cannot be restarted after a successful ending of it.
- Jensgar now always gives the Composite Bow after the quest "Skins for Jensgar".
- Ugolf and Hector do not get all the ore c.q. gold of the hero.
- The quest "Hectors gold" will not be ended when one buys Masils ledger.
- Selling shadowbeast horns to Pedar has no negative consequences for the quest "Admittance of the Oremelters".
- The hero does not ask Lee "What was with that again?" after he asked the question "The story with the colony?".
- Pranck gets 20 instead of 19 potions with the quest "The Orc warrior Pranck wants twenty healing potions".
- One can tell Karrypto about Markus' Fire Chalice when one has all 12 of them.
- Lester can also be talked to in Al Shedim, when he is not digging.
- Rathgar does not speak about Alis artifact when one has used it. If the quest had been started before, it is hereby stopped.
- All dialogs of the Talkmaster are available.
- One can also trade with Ingvar, when he has not been asked before the liberation of the mine.
- Tippler does not take all Boozeberries and Healingplants. The quest is not ended when one sells him the ingredients.
- Trading with Vandorn does not have negative consequences for the quest "Bring Vandorn pickaxes".
- One cannot obtain Bogirs, Torns and Runaks Druidstones twice.
- One cannot obtain Miguels steelcrates twice.
- When one steals the destroyed Druidstone from Porgan, then this one will be returned before the fixed one is obtained.
- One cannot obtain Treslotts, Rakus', Miltens, Wenzels, Bengerds, Konrads and Markus' Fire Chalice twice.
- The quest from Treslott does not end before his Fire Chalice is obtained. The numbers of his reward do not vary.
- Abe has the dialog option "Let's trade" only once.
+ It is possible to obtain a second Katana in the game.
- The quest "bring Lukjan profit for the skins" cannot be solved by trading.
- The quest "Follow Tufail" will not start when Masil is dead. A new dialog entry: "He is dead".
- Mezir does not ask "And, did you find him?" when he has not aided in the search.
- The dialog option "Where do I find Hanson?" is available with Grim only after he has told about Hanson.
- The quest "Kaffu wants his gold back" cannot be solved by trading.
- The dialog option "Where can I find Gotha?" with Hatlod does not show up forever.
- One can send Karlen to the desert any time, as soon as the two quests are solved.
- The dialog menu does not stay up when Karlen walks around.
- Each of the four quests "Follow Merdarion" can be resolved.
- Xardas does not request to ask the Orc Shamans for artifacts when Grok is dead.
- The quest "Lurkerhunt with Wilson" ends after all Lurkers are dead and Wilson has been reported about it.
- The quest "Wenzel cleans up" ends when Cape Dun has been liberated and Wenzel is reported about it.
- Grimboll only gets 5 Sulfur. The quest cannot be resolved by trading.
- When one kills Aldo on order of Sigmor, Sigmor will not convict the hero of murder.
- Avogadro cannot buy himself free, before the appropriate quest has been started.
- One does not say "Come with me" directly to Falk, without having this dialog option.
- One gets 20 Ice Wolfskins from Hanson every time.
- Innostian does not take more than 50 manaplants.
- If one kills Kirk, the guards of the nearby city will not convict the hero of murder.
- When one steals the delivery of Tragak, it is impossible to escort him to Grompel
- Changed the awarding of reputation points in certain cities and fractions.
- Wooden shields have the correct inventory image.
- The paladins at the end of the journey with Xardas are now actually labelled as paladins.


6. Community Patch v1.2
=========================

- Finley joins the hero to attack Trelis even when Vak is dead.
- The quest "Finley attacks Trelis" is not interrupted when one reports him of the victory prematurely.
- Tyler definitely follows the hero to Trelis.
+ One can learn "Make explosive arrows".
- Mannig does not get 500 gold when one delivers Randall to him.
- Leif will be available as teacher after the quest "Ten Sabreteeth for Leif".
- Ketil gives 3 ore instead of 3 gold as a reward for the quest "Ketil needs 12 Bison skins".
- For the quest "Okara needs more men" the dialog option "Out there is no one anymore" does not disappear anymore.
- Erroneous dialogoptions to learn "Paladin" from Rhobar are removed. The skill can still be learned from him.
- The dialog option "I need booze" with Tippler is available, when one knows that one has to be deliver the booze.
- One gets reputation points from Marik when one brings him the gold list from Ashton.
- One has to kill all "Tough sandcrawlers" to end the quest from Vasco.
- The quest "Liberate Ishtar" can be started error free.
- The quest "Approval of the assassins" will resolve.
- Summoned creatures will die, when one leaves them behind.
- Erroneous dialogs from Quadir, Nafalem, Benito, Sigmor, Delazar and Kafa resolved.
- The console will not display disturbed and white flashing is reduced.
- The noise of the Flame Sword is reduced in strength.
- Crackling noise of fires has been turned off due to incorrect timing.
- Masil does not give the raw ore twice.
- One can end the quest "Messages from the South" also when Benito has been provoked before.
- Nefarius, Silvio, Aila, Yasmin and the Emaciated Slave leave the group once the requirements therefore are met.
- Sivert says "Good fight. I am Sivert" on his own accord.
- One cannot obtain Ejnars Ancestor stone twice.
- The quest to destroy the rebel hideout of Reddock will be cancelled by talking to Javier after the liberation of Cape Dun.
- The quest "Liberate Cape Dun" will be cancelled by talking to Uruk after destroying Reddock and killing the rebel leader.
- The quest "Destroy the rebelcamp Nemora" will be cancelled after one has liberated Trelis with Tyler.
- The quest to liberate Trelis will be cancelled by Vak after destroying Nemora.
- The quest "Tare Okara apart" will be cancelled by Sanford after liberating Montera.
- The quest "Liberate Montera from the Orcs" will be cancelled by Varek after destroying Okara.
- The quest "Bring Nemrok the artifact out of the ruins from the North" will be cancelled by Marius after Geldern has been liberated
- The quest for the secret of Mazin can also be resolved when he is killed, after he has given all information.
- The quests at Domeniks Pastures will also start, when one speaks with Marik.
- Masil answers on the question from where he has the raw ore, when the quest "Guilt and Pretence" has been resolved successfully.
- One can provoke Topork when one denied him his challenge before "Reddock needs a smith" was started.
- Developer errors removed, maximum camera zoom-out increased and vegetation view distance doubled.

7. Community Patch v1.1
========================

- U Vandorna ve Vengardu bylo potřebné odevzdat 15 pil, na místo 5 píl.
- Za jednoho z uprchlých otroku jsi dostával dvojnásobek zlata.
- Chyba v rozhovoru s Musan's byla odstraněna .

8. Community Patch v1.0
=======================

- Frithjofovi nebylo možné odevzdat zpět Posvěcený ohnivý kalich.
+ Perky "Ohniví mág" a "Vylepšení zbroje" se nebylo možné naučit.

9. Oficiální Patch v1.12
=======================

a) TECHNICKÉ OPRAVY
-------------------------------
- Opraven bug zvuků okolí
- Vylepšený Sound occlusion
- Opraveno pár bugů pohybu charakterů a fyziky
- Opraveno zneužití inventáře
- Zlepšeno chování kamery

b) OPRAVY OBSAHU
-------------------------------
- Opraveno pár úkolových logů
- Opraveno pár bugů u drobných úkolů

c) ZMĚNY / DOPLŇKY
-------------------------------
- NPC postavy nezemřou tak brzky při boji s monstry. To pomáhá udržet členy party naživu.

10. Oficiální Patch v1.09
=======================

a) TECHNICKÉ OPRAVY
-------------------------------
- Opraveno padání hry při ukládání spojeno se zprávou chyby paměti

11. Oficiální Patch v1.08
=======================

a) TECHNICKÉ OPRAVY
-------------------------------
- Opravno několik bugů, které způsobovaly pád hry
- Zvýšen výkon
- U některých monster zvýšena/snížena (např. u prasete) umělá inteligence při boji
- Opravena spousta AI záležitostí (opravena reakce člena skupiny na vraždu, vylepšeny AI komentáře)
- Vylepšený reakce spících NPC
- Kamera: Invertování osy X je nyní uloženo
- Lensflare efekt a slunce už nesvítí skrt hory a stavení
- Rhobar a Zuben jsou mrtví po jejich poražení
- Vylepšen mechanismus revolucí
- Lester nyní mluví, i když nesedí u ohně
- Opraven epilog
- Neúspěch úkolu po dvojnásobném "nemám dost zlata" opraven

b) OPRAVY OBSAHU
-------------------------------
- Vak a Gonzales zůstavají po revoluci kde jsou
- U obchodníků a v truhlách je nyní více zbraní
- Rozčilující NPC z arény ve Faringu odstraněny
- Příběh a úkoly v Al shedimu vylepšeny (Lester, Saturas, Wutras, atd...)
- Opraven Snorreho ancestor stone
- Všechny problémy s Hogarem a jižními skřety opraveny
- Opraveno obchodování s Ronarem
- Méně monster / skřetů v Nordmaru
- Vibald nyní nese výbušné šípy
- Opraven dialog s Bogirem
- Opraven dialog s Osmundem

c) ZMĚNY / DOPLŇKY
-------------------------------
- Vylepšeno ovládání kuše

12. Oficiální Patch v1.07
=======================

a) TECHNICKÉ OPRAVY
-------------------------------
- Upravené starší stínování rostlin
- Několik upravených chyb a kolizí fyzikálního systému upraveno
- Třepotající se objekty a neviditelné předměty (nejčastěji oheň) byly opraveny
- Byly odstraněny chyby které vedly k tomuže hrdina bylpo loadu neviditelný byly odstraněny
- Byly odstraněny chyby které vedly občasnému mizení mrtvých golemůa koster
- Chyby bojování-Z a chyby hlavních předmětů byly upraveny, hlavně pak magická bariéra
- Několik chyb které vedly k špatnému renderování objektů pod vpdou bylo odstraněno
- Chyba osvětlení na několikajádrových systémech bylo odstraněno
- Několik chyb a optimalizace zvuku byly upraveny
- Byla odstraněna chyba která vedla ke špatnému zobrazování hodnot upravených zbraní
- Odstraněna chyby,která způsobovala,že kursor se objevoval jinde než měl
- Byla opravená chyba která způsobovala, že po uložení a načtení truhly s unikátním pokladem automaticky obsahovaly první předmět z inventáře
- Byla opravena chyba v kouzle "soul travel" (hrdina nepoznal že se přeměnil zpátky ale byl neviditelný)
- Znatelnost efektů při brození se a plavaní byla přizpůsobena
- Byla opravena chyba, ve výpočtech úrazu při pádu (někdy byly příliš malé)
- Byla odstraněna chyba která způsobovala, že dovednosti získané pomocí předmětu se nezobrazovaly
- Byla opravena chyba, kdy když při běhu ve fullscreen a použití neutrálním nastavení GUI klesala citlivost myši
- Byla odstraněna chybakterá se občas stávala po vyvolaní kouzla ohnivý déšť
- Několik chyb při pauze a rachlém ukládání/načítání bylo opraveno
- Proběhlo několik optimalizací šípů
- Byly odstraněny chyby následujících NPC
- Byla odstraněna chyba, která způsobovala promíchání tabulek v přehledu úkolů

b) OPRAVY OBSAHU
-------------------------------
- Problémy navigace v chrámech, a v Ishtaru opraveny
- Phil v Kap Dun nyní bojuje v revoluci
- Upraveni otroci v monteře, kteří chodili skrz studnu a oheň
- Otočená truhla pobliž Vengardu
- Opraven problém s Darylovými skřety
- Opraven problém chňapavců poblíž Porganu
- Kamak si už nevšímá monster
- Opravena Peerova denní rutina
- Odstraněna vlčí kůže z Gamalova stanu
- Opraven létající skřet ve Vengardu
- Bojovníci arény v Sildenu, už nemají problémy
- NPC v Sildenu nyni reagují na odložení zbraně
- Otočená truhla poblíž Sildenu
- Teleportační kámen pro Vengard přesunut
- Odstraněny některé léčivé rostliny v Myrtaně
- Bylo přidáno několik rostlin s permanentním efektem
- Seruk zůstává po revoluci ve městě
- Odstraněny některé konverzující skupinky
- Kor Shachova navigace byla přizpůsobena
- Tippler's chatrč je nyní vybavena nábytkem
- Byly odstraněny poletující předměty po změně území
- Lukjan úkol "přezčas" byl opraven
- Sanfordův dopis byl mechanicky upraven
- Tyler nyní jde do Trelis
- Cyrus nyní opustí skupinu
- Avogadro jde nyní po splnění ůkolu do města
- Kelvin jde do chrámu
- Osko jde na farmu
- Chyby dialogu Flinta ve Faringu jsou odstraněny
- Úkols léčivými lektvary pro Prancka je řešitelný
- Spike byl opraven
- Přidány zkušenostní body v Kap Dun
- Upraven úkol a reputace u Nemroka
- Mojokův dialog mechanicky upraven
- Boredův strážný dialog upraven
- Folleckův dialog upraven
- Aliho dialog upraven
- Gunockův dialog o Grokovi mechanicky upraven
- Sulfockův dialog upraven
- Laresův dialog upraven
- Přidána sýra do truhel obchodníků
- Přidán protijed do pokladů obchodníků
- Yepas náleží ke správné politické frakci
- Je lehčí zasáhnout aligátory
- Je lehčí zasáhnout "straw wolves" poblíž Montery
- Přizpůsobena Serukova gilda
- Obchodníci mají vice vody
- Kamakova gildy přizpůsobena
- Vylepšená koordinace na mapě
- Několik receptů bylo upraveno
- Opraven problém s tím že Wenzel neútočí na orky
- Nasibova enkláva upravena
- Přizbůsobeni obchodníci s magickýmy rouhy a holemy
- Vylepšená distribuce kamenných destiček
- Přidány lavičky a truhly v táborech nomádů
- Yasminina a Alimy denní rutina upravena
- Opraveny problémy s navigací v Mora Sul
- Hamidova denní rutina upravena
- Masilova denní rutina upravena
- Opravené navigační zóny v Al Shedim
- Distribuce monster v Al Shedim upravena
- Mechanika úkolů v Al Shedim vylepšena
- Dialog s Lester v poušti upraven
- Fasim vás nyní pozve do arény
- Mechanika reputace v Mora Sul vylepšena
- Lukorův dialog upraven
- Změna v Angarově gildě, přidán nový člen
- Několik úprav v Omarokově úkolu
- Problém v dialogu s Yasmin opraven
- Iljův amulet je nyní unikátní
- Není možné si koupit ohnivý meč
- "Raw meat bugs" byly přesunuti do správné kolonky vinventáři
- Je možné si u obchodníků koupit více map
- Lukorův úkol opraven
- Aliho klíč upraven

c) ZMĚNY / DOPLŇKY
-------------------------------
- Uspořádání dovedností bylo předěláno
- Strings can now have UTF-16 format
- Postava nebude sjíždět pokud sklon prostředí nebude < 3m3
- Automaticky se vybírá nejpodrobnější mapa podle pozice hráče
- Uspořádání kouzel bylo předěláno
- Uspořádání potravin, artefaktů a dokumentů bylo předěláno
- Několik hraničních hodnot bylo přizpůsobeno
- Vyvolaní členové skupiny nyní chrání hráče


Poděkování:

Piranha Bytes (Oficiální patche verze 1.07, 1.08, 1.09, 1.12)
Community team (Community patche verze 1.0, 1.1, 1.2, 1.3, 1.4, 1.5, 1.52, 1.6).
Spellbound (vylepšení stability pro Gothic 3, CP v1.6).
Naposledy upravil Keldorn dne stř 19. bře 2008 13:13:44, celkově upraveno 10
Uživatelský avatar
Keldorn
Zasloužilý člen fóra
 
Příspěvky: 556
Registrován: čtv 08. lis 2007 21:18:25
Bydliště: Království bezejmenného hrdiny...

Příspěvekod Keldorn » pon 17. bře 2008 23:19:49 » CZ Fix Mod 1.4
3) CZ Fix Mod verze 1.4 (přehled):

Momentálně není možné CZFM aplikovat na hru s CP 1.70, do doby než bude vydaná jeho novější verze 1.5.

Patch opravuje četné chyby českého překladu Gothic 3, vrací Gothicu názvosloví ze starších dílů série, mění některé překlady za jazykově hezčí, vrací do hry původní Gothic 3 font, který čeština zaměnila. Dále je kompatibilní s poslední verzí Community patche 1.6, a obsahuje kompletní češtinu. Na svědomí ho má Feodaron s pomocí kolegů z fóra - kloudici, Martin3D, Helios, Sk1x1.

Bližší informace, diskuze a bugreport v tomto topicu

Pokud váš antivir tvrdí (pravděpodobně Avast), že je v CZ Fix módu vir, tak se neděste, jedná se o chybnou detekci. Instalátor jsem vytvářel sám, viry jsem do něj nevložil a dokazují to i testy jiných antivirů, které s problém nemají.


Seznam oprav, které nám přináší CZ Fix Mod verze 1.4:

1. CZ Fix Mod v1.4 (obsahuje všechny opravy ze starších verzí uvedených níže)
===========================

*kompatibilní s CP 1.6
*přeloženy všechny texty, které byly přidány ve všech doposud vydaných verzích CP
*přeloženy všechny texty rozhovorů, které nebyly přeloženy z anglické verze hry
*různé podoby názvů tohoto předmětu sjednoceny na "kámen Předků"
*opraveny další chyby v překladu
*opraveno několik překlepů
*nový instalátor, který si sám najde složku s nainstalovanou hrou
*přidána možnost zapnout nebo vypnout konzoli ve hře

2. CZ Fix Mod v1.3
===========================

*kompatibilní s CP 1.5
*Perky - sjednocení sekcí, změny v překladech, zpřehlednění, nové lepší názvy (Světec, Gladiátor, Arcimág), sjednocení stylu pojmenovávání perků
*žádné popisky se již nikde nepřekrývají (inventář, perky, alchymie, kování, ...)
*ze všech rozhovorů smazány nadbytečné úvozovky
*sjednoceny názvy stojanů na knihy
*desítky upravených
*velké množství opravených názvů a popisků předmětů
*několik SET změn v rozhovorech.
*upravené popisky kouzel

3. CZ Fix Mod v1.2
===========================

*počet pil v jistém úkolu opraven (snad už naposledy)
*truhly rozlišené na několik druhů (mají rozličné názvy podle obsahu), jejich jména ještě nejsou finální, prosím o názor na tuhle změnu
*Obr - nyní Zlobr
*Skřetí řemdih - nyní Zlobří řemdih
*Drobné úpravy popisků perků
*Wrag - nyní Skřetí pes (dle Gothic názvosloví)
*Spousty chyb v rozhovorech opraveny
*dvojité úvozovky v některých textech odstraněny
*nový a krásný instalátor (aspoň mně se líbí)


4. CZ Fix Mod v1.1
===========================

*umožnuje použití neoficiálního "Community patche 1.4" a všech jeho starších verzí.
*opravena jména NPC, která byla počeštěna: např. Akaša/Akascha, Tamkoš/Tamkosch, Karel/Charles, Zakoš/Zakosh,Ištar/Ishtar ...
*zaostření šipky" v inventáři na Zaostřená šipka
*opraveno v úkolu od Vandorna ve Vengardu oněch 5 pil na správný počet 15 pil
*zaměřovací kámen na Ohniskový kámen (Xardasova kniha)
*vyvolení na Vyvolený (je to jednotné číslo)
*rozhodovatel na Vyvolený
*všechno mise na Všechny mise
*Hašišin - Hashishin
*přejmenování xx předměru na vějíř
*Ještěr (jeho malá neagresivní verze verze) na Ještěrka
*Řehmid - Řemdih
*různé malé chybky ve slovech


5. CZ Fix Mod v1.00
===========================

*opravuje chyby, kterých se dopustili překladatelé v originální verzi (gramatické, překladateslké, překlepy, stylistické nedokonalosti)
*vrací do překladu zavedené Gothic názvosloví, které vytvořili překladatelé starších dílů Gothic serie (G1, G2, G2: TNoTR). Například bylo nahrazeno slovo ORK za SKŘET v všech textech
*upravuje některá neobratné a "nedobře" přeložené názvy a nahrazuje je za vlastní
*umožnuje použití neoficiálního "Community patche 1.3.1" a všech jeho starších verzí v české verzi hry (Není nutné mít tento patch pro funkci modu, ale autor silně doporučuje jeho použití)
*vrací do hry původní G3 font z AJ verze hry
*a další opravy a změny zde neuvedené

Vybrané změny:
*názvy, popisy perků/atributů upraveny
*texty v inventáři se již nepřekrývají
*názvy desítek úkolů opraveny
*mnoho chyb v rozhovorech opravených

(původní - nový)
Číhač - Číhavec
Číhač bahenní - Bahenní Číhavec
Krvežíznivá moucha - Krvavá moucha
Důlní červ válečník - Válečník důlních červů
Stínovec - Stínová šelma
Brouk masák - Žravá štenice
Gobliník - Goblinní bobule
Králův šťovík - Královský šťovík
Králův lístek - Císařovník (vhodnější a méně matoucí název)
Valoun zlata - Zlatý nuget
Syrová ruda, ocel - Surová ruda, ocel
Alchymistikcý stolek - Alchymistická kolona
Starobylé znalosti - Znalosti Prastarých
Nordmarský Nogginfog - Nordmarský cloumák
Orkský obouručák - Rudný obouručák
Tlustá krysa - Suchozemská krysa
Vrátný - Strážný
Sběračka - Naběračka
Sebrat - Hrábě
Čverhlavá šipka - Šipka
Šavlozubý - velké množství chyb ohledně názvů a předmětů
Kasárny - Barrack (jméno)
Brod - Frod (jméno)
Nájezd - Raid (jméno)
Ingot čisté magické rudy - rozděleno na dva druhy "čistá" a "surová" ruda
Ostnatý kyj - rozděleno na dva druhy "Řemdih" a "Lebkoštěp"
Druid Tom - Druid Torn
Beliar (skloňování)


Poděkování:

Feodaron, kloudici, Martin3D, Helios, Sk1x1 (CZ Fix Mod 1.0, 1.1, 1.2, 1.3, 1.4), a všem ostatním, kteří upozornili na chyby.
Uživatelský avatar
Keldorn
Zasloužilý člen fóra
 
Příspěvky: 556
Registrován: čtv 08. lis 2007 21:18:25
Bydliště: Království bezejmenného hrdiny...

Postup instalace aktualizován a topic promazán.
Uživatelský avatar
Keldorn
Zasloužilý člen fóra
 
Příspěvky: 556
Registrován: čtv 08. lis 2007 21:18:25
Bydliště: Království bezejmenného hrdiny...

Ahojte nainstaloval som si patch 1.70 aj 1.71 idem do load game a co nevidim nič tam neni. No nič tak zapnem new game a čo sa nestane celý obraz je červeny a vidim len meč a nazvi protivníkov. Prosím pomôžte mi. Za odpovede vopred ďakujem.
Uživatelský avatar
setox
Nováček
 
Příspěvky: 6
Registrován: ned 15. čer 2008 18:20:14
Bydliště: Okara

Zkus si nainstalovat nejnovější ovladače pro Grafickou kartu a Direct X.
Uživatelský avatar
Keldorn
Zasloužilý člen fóra
 
Příspěvky: 556
Registrován: čtv 08. lis 2007 21:18:25
Bydliště: Království bezejmenného hrdiny...

OK a nevies preco sa mi vymazala ulozena hra?
Prohráli bychom bitvu.To je důvod proč se schováváme ve stínech,když lesy procházejí orkové.My jsme ten rychlý teror,který srazí okupanty dříve,než stačí vytasit svou zbraň.Náš odpor nesmí nikdy ochabnout!Naše útoky nesmí nechat orky vydechnout!Barbaři severu vyhnali orky ze svých vesnic tím,že se nidky nevzdali. Máme být zahanbeni barbary?!Brzy vyženeme tyrany a navrátíme se do svých příbytků.
Uživatelský avatar
setox
Nováček
 
Příspěvky: 6
Registrován: ned 15. čer 2008 18:20:14
Bydliště: Okara

Uložené hry z verzí 1.60 a dřívějších nejsou kompatibilní a v menu se nezobrazí

To ale neznamena, ze bys je v Dokumentech najit nemoch. Podle me tam budou, ale stejne ti s 1.7 nepojedou.
Uživatelský avatar
Jardin
Uživatel
 
Příspěvky: 174
Registrován: stř 02. črc 2008 23:41:35

A čo sú to tie nejnovejsi ovladace pro grafickou kartu a z kade ich mozem stiahnut?
Prohráli bychom bitvu.To je důvod proč se schováváme ve stínech,když lesy procházejí orkové.My jsme ten rychlý teror,který srazí okupanty dříve,než stačí vytasit svou zbraň.Náš odpor nesmí nikdy ochabnout!Naše útoky nesmí nechat orky vydechnout!Barbaři severu vyhnali orky ze svých vesnic tím,že se nidky nevzdali. Máme být zahanbeni barbary?!Brzy vyženeme tyrany a navrátíme se do svých příbytků.
Uživatelský avatar
setox
Nováček
 
Příspěvky: 6
Registrován: ned 15. čer 2008 18:20:14
Bydliště: Okara

Pokud mas grafickou kartu od nVidie, stahuj odtud - http://www.nvidia.com/Download/index.aspx?lang=en-us. Vyberes si tam presne tvoji kartu a podle toho ti vybehnou ovladace, ktera nasledovne nainstalujes.
Pokud mas grafiku ATI Radeon, tak stahuj odsud - http://ati.amd.com/products/index.html (mam nVidia, takze tuhle stranku jsem nepouzival, takze nevim, jestli na to jeste neni nejaka jina).
Uživatelský avatar
Jardin
Uživatel
 
Příspěvky: 174
Registrován: stř 02. črc 2008 23:41:35

Mam ATI Radeom Xpress 1100
Prohráli bychom bitvu.To je důvod proč se schováváme ve stínech,když lesy procházejí orkové.My jsme ten rychlý teror,který srazí okupanty dříve,než stačí vytasit svou zbraň.Náš odpor nesmí nikdy ochabnout!Naše útoky nesmí nechat orky vydechnout!Barbaři severu vyhnali orky ze svých vesnic tím,že se nidky nevzdali. Máme být zahanbeni barbary?!Brzy vyženeme tyrany a navrátíme se do svých příbytků.
Uživatelský avatar
setox
Nováček
 
Příspěvky: 6
Registrován: ned 15. čer 2008 18:20:14
Bydliště: Okara

Stahuj odsud (jen si nezapomen vybrat, jestli mas XP nebo Vistu)
Uživatelský avatar
Jardin
Uživatel
 
Příspěvky: 174
Registrován: stř 02. črc 2008 23:41:35

a kdyz mam ATI Radeon 9550 Series?
For Adanos , For Nomads , For Rangers to the death
Kuliočko
Uživatel
 
Příspěvky: 14
Registrován: čtv 10. črc 2008 9:30:25

Příspěvekod Aramir » ned 28. čer 2009 13:48:48 » 1.72 patch problémy s grafikou
Zdravím

po nainstalování patche 1.2 mi začala blbnout grafika ve hře, některé textury blikají, jiné se nezobrazují korektně (hlavně u některých domů třeba hned na začátku hry při úvodním souboji - vypadají, jako by vše bylo nastaveno na nejnožší detaily ) Ale jenom některé, na některých domec/skalách , jiné jsou naprosto v pořádku. S patchem 1.6 vše běželo jak běžet má ...

Ovladače na grafiku mám nejnovější (catalyst 9.6)

Sestava

Phenom II x3 720 BE
4GB ddr3 1600 mhz ram
MSI 790fx-gd70 motherboard
ATI HD4850 512 Mb
Sound Blaster Audigy SE
Win 7 RC 64bit


nevíte prosím někdo co s tím ..??
Aramir
Nováček
 
Příspěvky: 1
Registrován: ned 28. čer 2009 13:36:55

Ahoj, nainstaloval sem G3 s CP 1,72 a CZ fix 1,5 a teď mam takovej problém. Sem prakticky nesmrtelnej, nikdo mě nezabije, zvěř ani NPC. pouze mě omráčej a za pár vteřin se zas zvednu. Nevíte někdo co s tim??
Santusak
Nováček
 
Příspěvky: 1
Registrován: ned 02. srp 2009 18:21:38

Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé