Menu

Arcanum: of Steamwork and Magick Obscura[RPG]

Sekce pro pokec o hrách na PC či konzole
Pravidla fóra
V této sekci se mohou vyskytovat topicy o hrách.
Není nutné zakládat vždy téma nové, lze využít i obecné téma o hrách, pokud se nejedná o kopletní rozbor nějaké hry, nebo o delší debatu o ní.
Neaktivní nebo nezajímavé témata budou mazány bez upozornění.
Rozhodnutí, je-li téma potřebné je na moderátorech fóra a proti jejich rozhodnutí není odvolání.

Pravidla pro založení téma:
Chcete-li předejít tomu, že vám moderátor zamče, nebo smaže téma rovnou, dodržujte tato pravidla:
1.) při zakládání tématu o hře uveďte do názvu tématu název hry.
2.) V prvním, úvodním příspěvku tématu uveďte obecné informace o hře, aby i uživatelé, kteří hru neznají věděli a pochopili, o jakou hru se jedná.
3.) nezakládejte zde témata obecná o hrách, nezakládejte zde poradny o nějaké hře, kam máte jít a co dělat tam a tam, či podobné věci, neboť vám budou taková témata smazána. Nejedná se o prostor pro poradnu, co se hrou, ale o prostor pro bavení se o konkrétní hře jako celku.
4.) Pokud chcete i přesto založit nějaké obecné téma o hrách, jako hlasování o nejlepší hře atd., kontaktujte nejprve moderátora, jestli vám jej schválí. Takové téma by ale muselo mít dobrou úroveň a smysl. Pak by bylo vytvořeno jako důležité, aby se odlišilo od těch ostatních.

Chcete-li se poradit ohledně nějaké hry, která vám nefunguje, využijte topic na radění nebo příslušný topic s hrou, který již zde existuje.
Nezakládejte zde kvůli tomu samostatné téma jen s otázkou na radu.
Příspěvekod Milhaus » stř 09. led 2019 10:08:58 » Arcanum: of Steamwork and Magick Obscura[RPG]
Arcanum: of Steamwork and Magick Obscura
žánr: Isometrické skupinové RPG
Autor: Troika Games
Datum vydání: 21.8.2001
Čeština: https://www.idnes.cz/hry/cestiny/hry/ar ... iny-hry_bw
Obchod: gog

Popis:

Arcanum: of Steamwork and Magick Obscura je fantasy isometrické RPG staršího data vydání. V této hře je zajímavá konfrontace prastaré magie, která ovládala svět Arcanum již od dob zázraků a dřív a rychle nastupující technologie, kterou zejména lidé velmi prosazují. Z nějakého důvodu se magie a technika nesnese a tam kde hodně funguje jedna, druhá selhává. V zemi Arcana žije mnoho ras, většinou v míru a těší se z nového pokroku. Lidé jsou technikou nadšení, i když pro ní nemají žádné vlohy, trpaslíci jsou pro technologii jako stvoření, gnomové a hobiti jsou vcelku neutrální, ale umí těžit z obou, elfové technologii nesnáší a raději by žili v lese a honili se s laňkami a skřeti a obři mají spíše zájem bum bum do hlavy a je jim vcelku jedno, jestli to bude magickou, nebo normální palicí. Jsou zde samozřejmě i kříženci mezi člověkem a některou jinou rasou, které mají výhody i nevýhody z obou, jako půlelfové, půlorkové a půlobři, za které je možné hrát.

Hrdina letí prvním létajícím strojem, kteří lidé sestrojili a na kterou jsou náležitě pyšní. Velkou vzducholodí, která má být nezastavitelná a ukázat všem moc techniky (něco jako titanik). Jenže během letu na ní zaútočí mnohem pokročilejší létající stroj, který ovládají skřeti (nejspíše objevili, že technika jim přece jen přínáší lepší zbraně, než je palice, i když moc ovládat je neumí) a který jí sestřelí. Jediným přeživším je hrdina a jeden gnom, který než zemře dá hrdinovi tajuplný prsten a minimum informací co s ním. Hned po té se objeví podivný člověk jménem Virgil, který hrdinu osloví a plácá něco o proroctví o příchodu dávných bohů z nebe, kterému sám příliš nerozumí. Dobrodružství a dlouhá cesta tak tím začíná...

Hra je dělaná plně ve 2d grafice, jak bylo toho času vcelku běžné. I když třeba gothic1 je starší hra, neboť vyšel 15.3.2001 a plně ve 3d grafice byl. Nejspíše je to dáno dobou vývoje této hry, kdy autorům technologie a engine během vývoje prostě příliš zestárl. Nicméně todle hře na kvalitě nijak zvlášť neubírá a ostatně to ani není stránka, na kterou se snaží na hráče působit.


Video:







Klikněte na některý obrázek v levém výběru


------------------------------------------

Poznámky k instalaci:

Osobně jsem hru instaloval z gogu.

---------------
Po té jsem nainstaloval češtinu a následně jí ještě poladil neoficiálním patche (Unofficial_Arcanum_Patch_091225) a také přidal mapy měst ve vysokém rozlišení (HQ_Townmaps) a celou hru převedl do rozlišení 1280x720 (HighRes1.1a). Šlo by i na mnohem více, klidně i na 4k, jenže by bylo vše moc prťavé. Při tomto převodu na vyšší rozlišení jsem též nenechal instalovat fonty ve vysokém rozlišení, jelikož jsem si nebyl jist, jestli obsahují diakritiku. Mezi tím jsem tedy i hru zkusmo spouštěl po každém kroku, abych se ujistil, že funguje. Ve finále bylo vše OK, na windows7. Je možné, že ve windows10 to bude horší.

Balíček všech zmíněných věcí, které jsem instaloval (od češtiny až po program pro převod rozlišení):
https://uloz.to/!8Y2CrRaN5Yiv/arcanum-patch-rar
Vše tedy lze stahnout na internetu a dají se stahnout i další věci, které třeba vylepšují hudbu, nebo i modifikace hry samotné, které jí mění, ale to jsem nestahoval. Web kde je to umístěné je ale jakýsi komplikovaný a nestahuje se z něj zrovna dobře. https://terra-arcanum.com/downloads/

Dobré je, že při použití neoficiálního patche hra funguje v češtině a nepřepíší se její texty.
--------------

edit:
Tak jsem se rozhodl ještě trochu poladit instalaci, jelikož jsem objevil lepší návod i s nějakou opravenou češtinou zde:
http://cz-uap.sweb.cz/#hack

stahovat některé zmíněné soubory je lepší odsud: http://madbrahmin.cz/index.php?dir=klon ... neof_patch

neboť tam mají linky na svůj web a není nutné použít ten nepoužitelná Terra Arcanum. Jiné je ale lepší stahovat z toho prvního návodu, hlavně tedy onen HighRes1.5.zip, neboť je to novější verze a zdá se lepší.

Bohužel tato instalace znamená nejspíše začít hrát znovu a to se mi tak pěkně dařilo. M2l jsem již téměř dokončený Tarant a dostal se na 19 level, ale nevadí, budu zřejmě postupovat obdobně a ono to není časově taková ztráta. Taky tedy nevím, jestli vše bude fungovat jak má a jestli nebudou nějaké problémy s úkoly a jejich plněním. Instaloval jsem i některé ty další věci, jako lepší hudba, zvuky a extra animace, tak snad nebudou problémy.


Naposledy upravil Milhaus dne pát 11. led 2019 19:13:01, celkově upraveno 3
***
Uživatelský avatar
Milhaus
Zasloužilý člen fóra
 
Příspěvky: 5780
Registrován: čtv 30. srp 2007 10:35:05
Bydliště: Doma

Příspěvekod Milhaus » stř 09. led 2019 12:02:23 » Re: Arcanum: of Steamwork and Magick Obscura[RPG]
Začal jsem tedy hru hrát a jak už to tak u těchto her bývá, nejprve je třeba zvolit, za koho hráč vůbec hrát bude. Je možné si vybrat některou z již předpřipravených postav, nebo si vytvořit postavu svojí vlastní. Já tedy zvolil druhou možnost.

V dalším kroku, krom jména, jsem mohl zvolit pohlaví, která má vliv ve smyslu, že muži mají bonus k síle, zatímco ženy ke konstituci. Také se zde volí rasa. Ta má vliv již podstatně větší. Jednak mají různé rasy jiný vztah k magii, také mají trošku modifikované vlastnosti. Důležitou roli hraje i velikost dané rasy, jelikož jsou rasy malé (trpaslíci, gnomové, hobiti), normální (lidé, skřeti, elfové a poloelfové) a velké (poloobři). To má mimo jiné vliv na to, jakou zbroj může postava nosit, jelikož i ty jsou rozdělené na malé, normální a velké a to může mít docela roli, protože pochopitelně nejvíce zbrojí ve hře, které lze sehnat či koupit, jsou normální a pro prcky či obry je tak zbroj sehnat obtížnější. Rasa má nejspíše taky vliv na obsah některých truhel.

Já si tedy vybral gnoma muže, který má nějaké ty bonusy k síle vůle, postihy ke konstituci a bonus k dovednosti smlouvání. Na této obrazovce lze ještě nastavit nějakou vrozenou věc, která může ještě dále vlastnosti a schopnosti ovlivnit. Já si tedy vybral, že jsem gnomský dělník, což mi dalo bonus k síle a vzalo bonus ke smlouvání.
Viz screen:

Klikněte na některý obrázek v levém výběru


Následně jsem se tedy dostal na další obrazovku tvorby postavy. Postava dostala do začátku 5 vědomostních bodů, které je možno někam přiřadit. Pomocí těchto bodů lze zvedat vlastnosti, dovednosti, učit se technické nákresy, kouzla v magiích a také lze pomocí nich zvedat počet životů a energie.

Já zvedl tedy obratnost na 12, jelikož ta má vliv na nejvíce dovedností, navíc ovlivňuje rychlost postavy (což ovlivňuje například i počet útoků během boje v tahovém režimu). Zbývající bod jsem dal do dovednosti boj na blízko.

Ve hře jsou 4 skupiny dovedností, bojové, zlodějské, společenské a technické (ta mění ukazatel vztahu postavy k technice/magii). Každá skupina pak obsahuje několik dovedností, od boje na blízko, až po páčení zámků.
Viz screen:



Klikněte na některý obrázek v levém výběru


U dovednosti platí, že každý level má jiné požadavky na některou vlastnost a tento požadavek roste společně s počtem bodů do ní vložené. Hráč tak musí zvedat jak vlastnosti, tak dovednosti. Navíc jsou ve hře i různé stupně mistrovství v dané dovednosti. Například při vloženém 1 bodu je možné stát se učněm, při třech expertem a při šesti mistrem. K tomu, aby byl člověk povýšen na onu úroveň, potřebuje učitele, který jej to naučí za určitý poplatek. Tyto stupně pak přidávají různé bonusy a mají různé efekty. Napříkal stupeň učeň u boje na blízko způsobí, že hrdina bojuje rychleji (má více útoků za kolo), mistr nemá postih za špatné osvětlení a mistr při boji nikdy kriticky neselže.

Dále je zde možnost rozvíjet techniku, respektive naučit se určité návody na technické vychytávky v různých oblastech vědy. Celkem je zde 8 vědních oborů, kde v každém je 7 návodů. Krom naučených návodů lze návody i sehnat, nebo koupit, ale ty jsou jiné, než tydle naučené. U každého oboru je navíc hrdina různě dobrý (každým naučeným receptem se zlepšuje) a může si i koupit knížky, které mu přidají do daného oboru bonus. Cokoliv se zde hrdina naučí, ovlivní ukazatel vzahu hrdiny k technice/magii.
Viz screen:







Klikněte na některý obrázek v levém výběru


No a poslední oblastí, v které je možné se rozvíjet a do které je možné dávat body, je magie. Ta je rozdělena na 16 škol, kde v každé je 5 kouzel. Učit se je je nutné postupně, od nejjednodušího po nejsložitější v každé škole magie a také je třeba splnit určité požadavky na sílu vůle. Každý bod přidělený sem zvýší vztah hrdiny k magii a oslabí tak jeho technické schopnosti.
Viz screen:















Klikněte na některý obrázek v levém výběru


Ukazatel vzahu magie vs technika je pak zdá se asi zásadní aje třeba zvážit u některých schopností, jestli se je učit. Například je zde schopnost páčení zámků, která každým bodem oslabuje magii. Každý bod zvyšuje šanci na otevření zámku, které jsou různě složité. Současně je zde ale i kouzlo odemči zámek, které se lze naučit a jehož síla je závislá na síle magie hrdiny (podle toho dokáže otevřít různě složité zámky). No a pak je tedy otázka, co se učit. Zhlediska schopnosti může být otvírat zámek na dlouho a je to o trpělivosti, jelikož je zde jistá šance na úspěch i neúspěch. Schopnost je také závislá na obratnosti a samotné odemykání zřejmě ovlivňuje i vnímání. Při kritickém selhání se navíc může zámek zaseknout a pak jej nejde odemčít. Na druhou stranu pokud má postava k technice vztah, tak šance na otevření zámku poměrně rychle roste a hrdina má zřejmě vždy nějakou minimální šanci zámek otevřít. Pokud se hráč naučí kouzlo, je odemčení snadnější, protože kouzlo buď funguje, nebo selže a vlastně to stačí zkusit jen jednou, nicméně je hodně závislí na oné magii a měl by tedy i hrát opravdu za magickou postavu.

viz ukazatel:


------------------------

Když jsem se tedy konečně přestal prohlížet v zrcadle a byl se sebou spokojený, nasedl jsem na velkou vznášející se věc, kterou nazývali vzducholoď. Přesvědčovali mě, že je to úplně bezpečné, ale já si tím tedy jist nebyl. Není to přece přirozené, aby člověk lítal, když ani nemá křídla. Po chvíle letu došlo na mé podezření, i když z úplně jiných důvodů, než jsem čekal. Sestřelili nás proradní skřeti, v nějakých menších a podivných létajících strojích. Zdá se, že v dnešní době už létá kde kdo kde čím.

Havárii nikdo nepřežil, jen já a nějaký umírající gnom, který mi dal prstýnek. Jak sem tak přemýšlel, jestli mu probrat kapse a okrást jeho mrtvolu i o další užitečné věci (přece jen prsten se mi zdálo dost málo), vyděsil mě nějaký podivný chlapík jménem Virgil a mumlal něco o tom, že jsem bůh, jehož příchod předpovědělo proroctví. No, trošku jsem z něj měl dojem, že asi když byl malý spadl dost tvrdě na hlavu, ale nechal jsem jej přitom. Nabízel mi pomoc a já byl v divoké pustině, tedy jeho společnost se hodila.

Prošli jsme oblast havárie, okradli zdejší mrtvoly, pozabíjeli zdejší obludy, prošli svojí první jeskyni a pokecali s místními duchy a tak. Pak jsme se rozhodli oblas opustit, po chvíli nás napadl nějaký nájemný vrah, tak jsme mu dali nakládačku. Virgil pak naznal, že bychom si mohli otevřít mapu a cestovat skrz ní. Dobrý nápad, ale já se rozhodl ještě chvíli pokračovat po cestě a pozabíjet zdejší vlky kvůli zkušenostem.

To mi ostatně dodalo nový level, a získaný bod jsem mohl investovat do uhýbání. Vydal jsem se plnit první úkol, kde po mě nějaký duch chtěl, ať zabiju proradného kněze, který jej zaklel. Na mapě světa jsem si tak našel lokaci s jeho domem a vydal se na cestu. Po rozmluvě jsem nakonec pomohl knězi a sehnal nějakou cetku, co mu ukradli. To mi dalo dost zkušeností pro další úroveň a já mohl bodík dát do charismy a zvednout jí na 9, abych mohl v dalším městě vzít do party dalšího velkého přiblblého společníka.

Rozvoj a získávání zkušeností funguje zvláště. Za splněný úkol hráč asi získá vždy stejné množství zkušeností ( a stejně tak i jeho společníci). Za obludy to tak není a hrdina a společníci získávají zkušenosti za každý úspěšný zásah. Pokud by tedy hráč se boje neúčastnil a nechal boj jen na společnících, měl by méně zkušeností. Za každý level hrdina získá 1 vědomostní bod, který lze přiřadit do těch výše popsaných věcí. Každý 5 level získá 2 body. (tedy 5,10,15 atd úroveň).

Boj je také velmi zajímavý. Hraji to tedy v tahovém režimu, kde každá akce stojí určitý počet akčních bodů a je omezeno, co hrdina vše stihne nebo nestihne během kola udělat. Rychlost boje ovlivňuje obratnost, také stupeň učenec v boji s danou zbraní a pak také rychlost zbraně jako taková. Vliv na rychlost má také míra zatížení. Já tak díky vcelku vysoké obratnosti a zbrani rapír (která je sama o sobě hodně rychlá), měl za kolo asi 5 útoků (a po naučení se toho stupně boje na blízko později ještě více). Nicméně to ještě neznamená, že boje budou snadnější a že rychleji nepřítele rozsekám. Důležitá je také přesnost a tedy šance nepřítele vůbec zasáhnout. Na to má vliv opět obratnost, počet bodů v dané bojové dovednosti, ale také třeba vnímání a okolní osvětlení (ve tmě je šance na zásah menší) a nejspíše i používaná zbraň. Pochopitelně také třída zbroje nepřítele, která je asi opět určena obratností, brněním a možná dalšími věcmi. Pokud hrdina zasáhne, ještě se určuje míra poškození. Ta je daná silou hrdiny a také zbraní. S toutou postavou mi tak nepřátelé, které jsem potkal ani tak nedělali moc problémy a nijak zvlášť mě nezraňovali, nicméně i tak jsem několikrát zemřel, nebo měl na mále, protože jsem se zabil sám. To je ostatně nejčastější důvod zranění během boje, že se sám zraním. Případně ještě hůř mi vypadne zbraň z ruky, nebo úplně nejhůř sám sebe omráčím a tím se z boje vyřadím a podobně.

Nakonec jsem se vydal do vesnice Zakryté kopce, kam chtěl jít Virgil, kde by měl v hospodě bydlet jeho kamoš kněz té církve, ke které patřil a která věřila v to proroství.
***
Uživatelský avatar
Milhaus
Zasloužilý člen fóra
 
Příspěvky: 5780
Registrován: čtv 30. srp 2007 10:35:05
Bydliště: Doma

Příspěvekod Milhaus » stř 09. led 2019 12:42:41 » Re: Arcanum: of Steamwork and Magick Obscura[RPG]
Zakryté kopce byla jen malá vesnička. Měli tu nějaké obchodníky, hospodu, důl, také most, který obsadili bandité a podobně.

Díky zdejším strážím jsem se stal učeněm v dovednosti uhýbání a boji na blízko a díky zdejšímu kováři i otevírání zámků. Pak jsem si šel podívat ke zdejším obchodníkům a zkusit prodat krámy, co jsem posbíral po cestě. Na ceny zboží zdá se májí vliv vlastnosti, jako krása, charisma a podobně, také dovednost smlouvání a v neposlední řadě i sympatie obchodníka k mé osobě. Pokud mě daná postava nemá moc ráda, nebo jí nevoním, prostě mi to osolí. Oblíbenost lze zlepšit tím, jak se s postavami bavím, takétím, že pro ně splním nějaké úkoly, nebo udělám něco významného pro komunitu, do které patří. Obchodníci také nekoupí jakokoliv zboží, ale jsou rozdělení dle zájmu a zaměření. I to může hrál roli, protože vetešník kšeftující ze vším možným, nabízí horší ceny, než specialista na danou věc. Mnoho věcí ale nemá asi hodnotu žádnou, nebo je alespoň nikdo nechce koupit a také nechtějí kupovat kradené věci.

Jal jsem se tedy plnt zdejší úkoly. Prokecal jsem zdejšího starostu, který měl asi nejpalčivější problém celé vesnice i můj, jedinou cestu odsud přes most, obsadili banditi a vybírají peníze. Pochopitelně by se jich rádi zbavili. V hospodě měl být šéf Virgila, ale místo něj tam byly mrtvoly a dopis. Taky tam byl Flaška, velký hromotluk, který se ke mě díky mé charismě rád přidal. Získal jsem tak dalšího nosiče. Snažil jsem se získat nějaké info o tom prstenu, ale jediní dva lidé, kteří o něm neco věděli, byl malý skrček, který tvrdil, že je brácha mrtvého gnoma a kterému jsem nevěřil ani nos mezi očima (a tak jsem mu o prstenu ani neříkal) a pak zdejší obchodník, který přece jen mi o něm řekl víc. Aby mi ale řekl všechno, chtěl po mě kameru, nebo nějakou věc od nějaké mrtvé šílené majitelky zdejšího dolů, která v něm straší. Vydal jsem se tedy do dolu, kam mě vedl ještě jeden úkol. Celý jej prošel, nebyli zde příliš silní nepřátelé. Celý důl jsem vyraboval, našeli ducha šílené ženštiny a vymámil z ní nějaké info a také její starou botu, pro obchodníka. Obchodník byl s botou spokojený (kameru jsem mu pak prodal za peníze) a řekl mi více o prstenu s odkazem na město Tarant, kde mají sídlo jeho pravděpodobní výrobci. Pak tu byly různé drobnější prácičky, problémky a úkoly, například jsem nejprve ochránil banku před vyloupením a pak jí sám vykradl a podobně. Nakonec nezbývalo, než jít pořešit ty bandity na mostě. Pravděpodobně bych jim mohl dát peníze a projít, ale já je chtěl odstranit. Byli tři, jeden člověk a dva obři. Nutno říct, že tento boj byl docela těžký, protože ti obři prostě měli pecku. Naštěstí to vyřešil explozivní a omračující granát, které jsem dříve někde našel.

Za jejich porážku jsem získal ne jen slávu, ale i 1 osudový bod. Osudové body se dají získat za velké činy (ať už hrdinské či padoušské) a pak se z nich dají vytěžit během bojů jednorázově nějaké výhody. Ve vesničce tak toho už moc co dělat nebylo a zbývající úkoly vedly do jiných měst.

Než jsem tedy vesnici definitivně opustil, dostal jsem se na 7 level. Naučil jsem se 2 úrovně páčení zámku, na 1 úroveň kapsářství, pak recept na výrobu čištění rudy kvůli úkolu pro kováře. Pak už jsem začal dávat body do charismy, kterou jsem potřeboval zvednout na 12, abych mohl mít 3 společníky, neboť v dalším městě Tarant, kam jsem se hodlal vydat, určitě nějaký bude a měl bych toho tedy docílit co nejdříve.
***
Uživatelský avatar
Milhaus
Zasloužilý člen fóra
 
Příspěvky: 5780
Registrován: čtv 30. srp 2007 10:35:05
Bydliště: Doma

Příspěvekod Milhaus » pát 11. led 2019 19:09:13 » Re: Arcanum: of Steamwork and Magick Obscura[RPG]
Tak jsem se rozhodl ještě trochu poladit instalaci, jelikož jsem objevil lepší návod i s nějakou opravenou češtinou zde:
http://cz-uap.sweb.cz/#hack

stahovat některé zmíněné soubory je lepší odsud: http://madbrahmin.cz/index.php?dir=klon ... neof_patch

neboť tam mají linky na svůj web a není nutné použít ten nepoužitelná Terra Arcanum. Jiné je ale lepší stahovat z toho prvního návodu, hlavně tedy onen HighRes1.5.zip, neboť je to novější verze a zdá se lepší.

Bohužel tato instalace znamená nejspíše začít hrát znovu a to se mi tak pěkně dařilo. Měl jsem již téměř dokončený Tarant a dostal se na 19 level, ale nevadí, budu zřejmě postupovat obdobně a ono to není časově taková ztráta. Taky tedy nevím, jestli vše bude fungovat jak má a jestli nebudou nějaké problémy s úkoly a jejich plněním. Instaloval jsem i některé ty další věci, jako lepší hudba, zvuky a extra animace, tak snad nebudou problémy.
***
Uživatelský avatar
Milhaus
Zasloužilý člen fóra
 
Příspěvky: 5780
Registrován: čtv 30. srp 2007 10:35:05
Bydliště: Doma

Příspěvekod Milhaus » sob 12. led 2019 12:40:55 » Re: Arcanum: of Steamwork and Magick Obscura[RPG]
Nakonec jsem se přece jen při té nutné rozehrávce kvli jinému patchu a češtině rozhodl hrát za trpaslíka, místo gnoma. Ve směs je to skoro stejné, dal jsem body do obratnosti na 12 a postupně jej rozvinul obdobně, jako gnoma. Trpaslík má vyhodu, že má v každé technické dovednosti 1 bod (jako pušky, páčení, odtraňování pastí a podobně) a lze tedy se hned tyto schopnosti naučit na učedníka u učitele (což jsem taky ve vesnici Zakryté kopce hned udělal). Nevýhodu má v kouzlení, že jej stojí 2x více energie, ale já stejně chci zkusit hrát za technickou postavu a tak je mi to jedno (magie je ale obecně silnější a hrát za magickou postavu je snadnější)

viz screeny:
https://i.postimg.cc/jjybW7x4/Arcanum-2 ... 06-080.jpg
https://i.postimg.cc/Y9kwQCjK/Arcanum-2 ... 00-775.jpg

Jinak byl postup stejný, jako popsaný výše, krom toho, že jsem se neučil čistit rudu a nemohl splnit jeden úkol pro kováře v Zakrytých kopcích. I tak jsem skončil na 7 levelu před odchode do Tarantu. Všiml jsem si taky, že nejspíše kvůli jinému patchu mě i Virgila vlci na 3 úrovni na začátku hry mnohem více zraňovali, než tomu bylo při předchozí rozehrávce a boje s nimi byli o dost těžší. Nejsem si jist, čím je to dáno, asi patchem na tu češtinu, protože patch jako takový, jsem používal stejný.
***
Uživatelský avatar
Milhaus
Zasloužilý člen fóra
 
Příspěvky: 5780
Registrován: čtv 30. srp 2007 10:35:05
Bydliště: Doma

Tarant je velké město, které poskytuje mnoho příležitostí, jak si vydělat a současně získat i dost zkušeností. Postupně jsem tak po příchodu začal město zkoumat, vybírat zdejší truhle a podobně, okrádat i zdejší obchodníky, zjistil jsem, že když spí, mají u sebe peníze, které se dají očorovat. Jenže kazí to poněkud karmu, takže jsem to raději moc nepřeháněl a v rámci jejího zlepšení raději začal plnit zdejší drobnější úkoly.

Postupně jsem tak vyčistil sklad od krys, navštívil zdejší nevěstinec a pro zdejší majitelku splnil nějaké úkoly, díky čemuž jsem získával zdejší služby zdarma a navíc i dohodil novou zaměstnankyni (která mi taky poskytla služby zdarma). Nakonec po mě majitelka chtěla nějaký amulet krásy s tím, že mi dá hned dvě holky současně, ale ten jsem tedy nenašel. Taky jsem doručil věštící kouli jedné vědmě od jiné vědmi cikánky, ale výsledek nebyl zrovna takový, jaký si ta vědma asi představovala. Cikánka mi ale za to řekla, kde je ukradený obraz, který jsem měl zase pro změnu plnit pro jinou ženu. Ten jsem tedy i našel a předal a stejně tak i náhrobní kámen pro další zbohatlici, kvůli kterému jsem musel opustit město a jít do elfí hrobky. Když už jsem byl u náhrobních kamenů, jeden zdejší hlídač, když jsem mu předal dopis od jeho milé, která natáhla bačkory při pádu vzducholodi, chtěl ať skočím ke kameníkovi a domluvím mu pro ní také náhrobní kámen. Pak tu dva lidé chtěli lebky nějakých dvojčat, ty jsem tedy též našel, nejprve je předal vědci na zkoumání, kterému jsem je pak skrz kapsářství štípl a pak nějakému dalšímu chlápkovi, který měl nějaké problémy a schovával se ve zdejším hráčském klubu. Tip na něj mi dal jinej chlápek, kterého jsem náhodně potkal. Taky jsem prolezl zdejší přístupnou část stok, kde byly nějaké krysy a kam taky vedl nějaký úkol.

Většina těchto úkolů byla dost snadná a bylo to spíše o chození po městě tam a zpět. Na druhou z toho byly ty zkušenosti a když jsem se dostal na 9 level a konečně zvedl charismu na 12, mohl jsem získat třetího společníka do party, nějakého trpaslíka Magnuse. Ten čistě náhodou se chtěl též spojit s bratry Schuyler & Sons, stejně jako já kvůli nalezení majitele prstenu, který mi dal ten gnom na začátku. Magnus zase pátral po nějakém klanu trpaslíků, nebo co. Spojili jsme tedy síly a šli do domu této firmy. Tamní obsluha se s námi ale nechtěla bavit a odpálkovala nás pryč. Museli jsem počkat na noc, kdy tento chlapík šel spát, pak jsem mu ukradl klíč a vstoupil do budovy.

Ukázalo se, že tato firma je nějaká čudná, protože hned v dalším patře na nás zaútočili nemrtví a museli jsme je rozsekat. V dalším patře byli také a až v dalším byli pro zěmnu nemrtví trpaslíci, kteří na nás ale neútočili a místo toho tam pracovali. Zjistili jsme, že celá budova stojí zřejmě na nějaké trpasličí hrobce, kterou tato "firma" vesele vykrádá. Ostatně bratry jsme našli o kousek dál. Slovo dalo slovo a zvítězila diplomacie nad nenávistí a jelikož já i Magnus jsme byli trpaslíci, dost jasně jsme to bratrům vysvětlili, že se hrobky trpaslíků nemají vykrádat. Tidle bratři byli jakože kouzelníci, ale příliš si neškrtli.

Každopádně jsme zjistili majitele prstenu, kterým byl Gilbert Bates, zdejší velký průmyslník, mající velkou firmu a který vynalezl parní stroj a rozjel tak průmyslovou revoluci. Bylo třeba navštívit jeho vilu, jenže stráž nás tam nechtěla pustit. Museli jsme ještě vyřešit drobnější úkol s nějakými sabotéry v jeho továrně, což ale nebyl moc problém. Pak už nám nic nebránilo a mohli jsme s Batesem pokecat.

Tenhle chlapík je docela zajímavá postavička. Ukázalo se, že parní stroj nevynalezl, ale ukradl jej trpaslíkům a pak vydával za svůj vynález (něco zhruba asi jako Bill Gates z microsoftu, který svého času ukradl dos), taky že měl skvělého kamoše Steva Applebyho, který ho od té doby nenávidí a kterého jsme též potkali v Tarantu v nějaké garáži, jak tam něco kutí. Co ale hlavně, posunul nás dál v hlavním příběhu. Zjistilo se, že onen mrtvý gnom, nebyl gnom, ale jeho starý známý trpaslík a že sice neví nic o žádném proroctví, ale že dlouho pátrá po jeho klanu trpaslíků, který mu kdysi dávno zmizel. Vyslal nás tak do jejich dolů v Černé hoře, vypátrat, o co jde. Taky nám řekl, že po něm jde nějaký starobylý řád zabijáků a že se jej pokusili zabít. Čistě náhodou ti stejní, co se snaží neustále zabít i mě.

V tuto chvíli zde již jednoduché úkoly skončily. Dostal jsem se na 13 úroveň a krom charismy na 9, jsem se naučil i páčit zámky, boj na blízko a uhýbání na max, co dovolila obratnost 12 (mohl bych se ve všem stát expertem). Taky jsem si nakoupil mnoho hezkých věcí. Své postavy jsem vybavil štítem, co přidával zranění elektřinou, botama co přidávaly k rychlosti, také Magnuse a Flašku jsem vybavil mečem větru, získal i nějaké lepší zbroje, přilby a rukavice a Magunuse časem i nějakým magickým plátovým brněním.

Mohl bych asi z města odejít, ale rozhodl jsem se ještě projít zdejší uzavřenou část stok. Vstup do nich jsem našel úplně na jihu města v jednom domečku. V této části stok byly mnohem silnější obludy, než v té přístupné. Postupně jsem je vykuchal a vynechal jen partičku zdejších grázlů, která byla nějaká moc silná. Našel i další 3 vstupy do stok, dva u gengů ve čtvri Vřed a jednu ve vodárnách.

Po této zajímavé procházce jsem se dostal na úroveň 18. Naučil se přesvědčování na experta ve zdejím nevěstinci (což umožnilo vzít do party 4 společníka), také jsem dal nějaké bodíky do technických vynálezů v oboru elektřina a naučil se tamní dva návody, na složitější jsem neměl prozatím inteligenci.

Po té jsem se šel podívat do zdejší čtvrti "Vřed", což byla nebezpečná oblast, kterou ovládali gangy a kde běžně útočili vcelku silní banditi. Tak jsem teda kuchnul a dostal zde nějaké další úkoly v hospodě. Barman chtěl nějaký chlast a pak jsem se musel rozhodnout, pro který gang budu pracovat. Šéfové gangů byli Maug a Pollock a neměli se zrovna moc rádi. Já se rozhodl přidat k Pollockovi, což obnášelo nejprve pro náborářku Mirandu v hospodě zvládnout testovací úkol s nějakým pivem ve skladu. Tedy zabt stráře gangu Mauga a sklad vybrat. Když jsem to zvládl, poslala mě Miranda k šéfovi. Ten naprosto nečekaně chtěl vykuchat svého soka, ale neposlal mě tam s prázdnýma ruka a dal mi nějakou pistoli. Zaútočil jsem tedy na budovu Mauga, zdejší orkové byli všichni na 30 úrovni a byli docela dost nepříjemní. Naštěstí z mých společníků a zejména z Flašky, se stali docela slušné mlátičky a i já přiložil ruku k dílu, takže jsme to nějak zvládli a všechny stráže i Mauga samotného vyřídili. Pollock z toho měl hroznou radost, ale ta jej hned přešla, když jsme vykuchali i jej a jeho gang.

Vřed byl tedy vyříznut a tamní gangy měli smolíka, ještě jsem tedy vykuchal členy jednoho gangu i v hospodě, aby to bylo koplet. Nakonec jsem se rozhodl, že vyřídím cybermechpavouky na 20 úrovni, na které jsem narazil již dřív a vždycky mi dali nakládačku. 3 byli ve stokách v místnosti, kam se dalo jít z jedné budovy a 4 byli v jedné zamčené budově ve čtvrti skladů. Zrada byla, že tito pavouci ne jen, že byli dcoela mlátičky, ale navíc byli ze železa a každý pokus o útok na ně rozbíjel zbraně. Protože jsem si nechtěl zničit své top meče, všechny společníky jsem vybavil sekerama, které padaly při vraždění členů gangů. Domniváal jsem se, že se sekery nebudou rozbíjet, ale stejně se rozbíjely. Tak možná palice a tupé zbraně se nepoškozují, při bušení do železných věcí, nejsem si jist, moc si to nepamatuji.

Celkově jsem se tak po tom všem dostal na 20 úroveň a zvedl obratnost na 15.

Při bojích jsem si všiml, že mi z nějakého důvodu klesla krása a že všichni na mě reagují mnohem více podrážděně, než normálně (a to včetně společníků). Až v deníku jsem zjistil, že jsem zjizvený a že to působí na mojí krásu dosti negativně. NAštěstí se to dalo vcelku snadno vyléčit u zdejší mastičkářky za pár peněz. Možná bych to dokázal vyléčit i sám, kdybych uměl schopnost léčení, nebo by to možná dovedl i Virgil, ale asi bych na to musel i něco použít (nejsem si jist co, možná nějakou mast, nebo obvazy). Taky jsem si zkoušel koupit lepší zbraň a též se vybavit mečem větru, ale zjistil jsem, že i když jí můžu nosit, že nemám dostatečnou sílu a že díky tomu s ní zacházím velmi nepřesně. Což tedy byla poněkud zrada a asi budu muset dát i 2 body do síly.

Následně jsem se chtěl vydat do Černého kořene, kde by dle info měli být učitelé na experty v boji na blízko, uhýbání a páčení zámků. Také je to kousek od další lokace Dernholm, kam mě vedly dva úkoly ještě ze Zakrytých kopců. Hra mě tam ale z neznámho důvodu nechtěla pustit pěšky (a ani do Dernholmu) s tím, že cesta je zablokovaná. Musel jsem tedy použít zdejší vlak, který tam jezdí, ale to je tedy docela drahé, jelikož jeden lístek stojí 75 peněz a my byli 4. Nakonec jsem se ale tedy vydal na cestu směr Černý kořen.
***
Uživatelský avatar
Milhaus
Zasloužilý člen fóra
 
Příspěvky: 5780
Registrován: čtv 30. srp 2007 10:35:05
Bydliště: Doma

Příspěvekod Milhaus » ned 13. led 2019 15:19:28 » Re: Arcanum: of Steamwork and Magick Obscura[RPG]
Černý kořen byla zase docela solidní díra. Měli tu sice dost obchodů a hospod, takže jse si připadal jak v České republice, ale jinak tu nic moc nebylo. Jelikož jsem dorazil v noci a všichni spali, nejprve jsem všechny obchody vykradl. Zdejší obchodníci si své zboží, se kterým běžně obchodují, dávají na noc do truhel, které jsem jim vybral, což způsobilo dost problém s tím, že jsem ty věci neměl kam dávat a byl jsem dost přetížený. Obyčejné zbroje a zbraně a hadry se dali ještě prodat (ačkoliv obchodníci neměli peníze a musel jsem je prodávat postupně po několik dní), ale magické nebyly identifikované, nenašel jsem nikoho, kdo by je identifikoval a prodával bych je tak za minimum peněz. Navíc je ani nikdo moc nechtěl. Ale zas jsem získal dost lektvarů a magických svitků, nejspíše pro Virgila. Pro sebe zase nějaká technická udělátka a zjistil jsem, že Magnus se též učí techniku a umí i nějaké ty recepty z oboru hutnictví a mechaniky. Nechal jsem si tedy od něj vyrobit čistou rudu (pro splnění úkolu v Zakrytých kopcích) a taky mechanický paklíč, který ještě trošku zlepšil mé schopnosti páčení. Všechny ty obchody mi vynesly asi 10 tisíc peněz a fůru těch magických předmětů v inventáři.

Taky jsem se stal expertem v páčení a v boji na blízko a uhýbání, což byl ostatně ten hlavní důvod, proč jsem sem šel.

Úkolů tu zas tolik nebylo. Jedna žena chtěla najít svého syna, který má dílnu někde dál od města a jeden učitel mistrovství v luku chtěl najít nějakého svého učně. Jinak tu už dále nic moc nebylo a já se rozhodl to tu dále neřešit a úkoly ani neplnit a vydat se do Dernholmu. Myslím, že sem se nejspíše ještě vrátím.
***
Uživatelský avatar
Milhaus
Zasloužilý člen fóra
 
Příspěvky: 5780
Registrován: čtv 30. srp 2007 10:35:05
Bydliště: Doma

Příspěvekod Milhaus » ned 13. led 2019 23:51:10 » Re: Arcanum: of Steamwork and Magick Obscura[RPG]
Dernholm je snad ještě horší, než Černý kořen, co se světovosti týče. Dle vyprávění je to bývalé město velkého království, které ve válce s Tarantem dostalo těžce na prdel, protože tamní král je blázen a zakázal používat techniku. Tamní věhlasní rytíři ve zlatých zbrojích a se zbraněmi na blízko tak neměli nejmenší šanci proti obyčejným vojákům Tarantu s puškami. Od této války to tak jde z královstvím z kopce, což se podepsalo i na Dernholmu.

Zdejší obchody ani nestálo za to vykrádat, bylo tu jen pár vetešníků s krámama. Sice jsem tedy vykradl všechny bedny, co jsem našel od vstupu až po kasárny a královský palác, ale nic moc cenného tu stejně nebylo.

V jednom domečku jsem potkal Jaynu, což je půlelfka, která našla zalíbení v technice, nebo s píše v léčení, neboť je to doktorka, co se i učí technické recepty v těchto oblastech lektvarů a podobně. Ta se tedy přidala ke mně do party a obsadila tak 4 místo, ale byla jen na 6 levelu a poněkud jsme jí s klukama utekli. Nejspíše jsem sem měl jít hned po odchodu ze Zakrytých kopců, páč pak by její level dával smysl a nejspíše by se i udržela vyrovnaně s Magnusem, který byl na počátku na 8 levelu, jelikož zde se příliš zkušenosti sbírat nedají.

Také jsem našel obchodníka, kee kterému jsem měl zajít pro balíček, který chtěl nějaký mág v Zakrytých kopcích a taky dceru ducha majitelky dolů v téže vesnici. Domluvil jsem se s ní, že zařídím, aby se důl vrátil jí, ale vyřídit to je třeba v Tarantu. Pak tu byla nějaká další žena, která chtěla ztracený prsten od nějakého zdejšího pobudy. Ten mi jej dát nechtěl, nešlo jej ukecat a nepovedlo se mi jej ani okrást a tak jsem jej zabil. V hospodě se ke mně chtěl přifařit nějaký gnom na 15 levelu, ale neměl jsem místo v partě. Budu ještě muset zvednout charismu. Nicméně mi přišel nějaký podezřelý a ani Virgilovi se moc nelíbil, tak jej asi nechám plavat. Pak jsem navštívil zdejšího krále. Taková mírná sociálka, ten mi tedy zadal úkol, že mám zajít do Černého kořene vybrat daně. Já tušil, že se tam budu vracet. Nic dalšího tam nebylo. Vydal jsem se tedy na cestu zpět do Černého kořene.

Po cestě jsem navštívil jeskyni vlků, která se mi na mapě zobrazila, ale nic moc zde nebylo. Pak jsem navštívil i dílnu toho syna jedné ženy z Černého kořene. V jeho chatrči nebyl, ale našel jsem tam deník s dost podivným obsahem. Z něj bylo jasné, že asi bude někde poblíž a snaží se zavřít nějaký portál, či co. Vyrobil si na to spešl zařízení, které jsem též našel. Po chvilce hledání po okolí chaty jsem našel i synka. Nebo tedy spíše to, co z něj zbylo, páč mu zdejší obludy, co vylezly z portálu, daly pořádně do těla a pak to tělo navíc nejspíše i okousaly. O totéž se ostaně pokoušely i u mě, ale Flaška byl proti a tak jsme dali nakládačku my jim. Nakonec jsem i zavřel onen portál, čímž zdejší akce zřejmě skončila. Šel jsem dobré zprávy o nalezení synka říct jeho matce do Černého kořene a předal jí i deník. Za odměnu mi dala spešl cylindr, který pasoval na šišku mojí nové elfí doktorce.

V Černém kořenu jsem zašel i za starostou, kvůli daním. Jemu se platit moc nechtělo s tím, že se Černý kořen přidal k Tarantu a na krále peče. S ochranou Tarantu ale asi nebyl moc spokojen, jelikož jej okradli nějací zloději a nikdo s tím nic neudělal. Vyslal mě tedy za nmi pro nějakou obřadní dýku, nebo co. Zloděje jsem našel kousek na sever od vlaku za řekou, jejich boss po mě chtěl splnit jeden úkol, mohl jsem si vybrat ze dvou. Buď vhodný pro zloděje, nebo obchodníka. Já si vybral zloděje a zjistil, že po mně chce sošku nějakého mága, kterou sebou vláčím už od prvního příchodu do Černého kořene a nevěděl jsem, co s ní. Tak jsem mu jí tedy dal, on byl spokojen a dal mi nějaké věci a dýku. Dost mi to tedy ale snížilo karmu, což je dost divné. Trošku mě to rozladilo a tak jsem jemu i jeho bandě dal na držku a pozabíjel je v domnění, že si u bohů šplhnu dobrým skutkem, ale nemělo to efekt. Zkušenosti se ale hodí.

Kousek od zlodějů byl ještě nějaký hobit. Jednoho hobita jsem již potkal dřív u domu starosty a dal mi nějakou hádanku a po správné odpovědi mě poslal za tady tím. I jemu jsem tedy odpověděl správně a poslal mě za třetím někam na sever od něj. I jemu jsem odpověděl správně a dostal nějaký šutr a taky asi dost zkušeností, jelikož jsem posoupil na 22 level. Nic jsem se ale neučil a VB si šetřil. Možná budu muset zvednout charismu, kvůli dalšímu společníku a nevím, kolik bodů do ní budu muset dát. Ostatně jeden společník se ke mně mohl přidat i zde, neboť v hospodě byl nějaký kněz, který byl věrný králi z Dernholmu a mohl se ke mě přidat při hledání daní, ale neměl jsem pro něj místo. Po vrácení dýky mi dal starosta bednu s prachama a já se mohl vrátit do Dernholmu.

Ale neučinil jsem tak a místo toho se vydal pešky do Tarantu. Ostatně jsem zjistil, proč mi to před tím psalo, že je cesta zablokovaná, chtělo to jen udělat na mapě více značek a vyhnout se přímému přechodu řeky. Po cestě jsem měl pár náhodných setkání s obludama, nic zajímavého. V Tarantu jsem koupil papíry na důl od kupce, nechal identifikovat všechny magické krámy a hned je prodal a nakoupil jiné. Nakonec mi zbylo asi 3000 peněz, tak asi zase budu muset jít do Černého kořene "nakupovat".

Ještě jsem přeházel všechna nepotřebná technická udělátka do bedny v hotelu, aby je Magnus nemusel tahat a vydal jsem se vlakem do Ashbury, jelikož to byla další snadno dostupná lokace a chtěl jsem vědět, co tam je a kde je. Do Zakrytých kopců a Dernholmu se můžu vrátit později.

Taky jsem zjistil, že všechny ty magické věci, co mám nefungují tak úplně tak, jak jsem doufal. Tedy ono i u nich záleží, jaký vztah má postava k magii/technice a jejich využití bonusů, které dávají, se označuje procenty u nich. Třeba Virgil jakožto mág, je dokáže využívat poměrně dobře a má z nich slušné bonusy. Stejně tak Flaška je dokáže využít na 50%. Já a Magnus, jakožto technici je využíváme jen úplně minimálně, nebo vůbec. Já si říkal, že je to divné, že ty magické boty, které mi by měli přidávat +5 do rychlosti nějak nefungují. Naopak u Virgila zas tak moc asi nefungovali prsteny obratnosti, které jsem si vytvořil díky naučenému receptu (ty zase vcelku dobře fungují u mě).
***
Uživatelský avatar
Milhaus
Zasloužilý člen fóra
 
Příspěvky: 5780
Registrován: čtv 30. srp 2007 10:35:05
Bydliště: Doma

Příspěvekod Milhaus » úte 15. led 2019 0:18:47 » Re: Arcanum: of Steamwork and Magick Obscura[RPG]
Ashbury je vcelku pěkné městečko na východě, vlastně je to nedaleko Tarantu a když jsem šel do elfí hrobky kvůli jednomu úkolu s náhrobním kamenem v Tarantu, bylo to jen kousek od něj na západ.

Po příchodu jsem se jal prozkoumávat toto město, na východě nedaleko noclehárny jsem našel hobita, jak mlátí psa. Tak jsem mu trošku zanadával a on toho psa nechal a ten se přidal ke mně do party. Nutno říct, že tenhle čokl je docela dost silný v boji na blízko, zombii, do která já musím sekat asi 6x, on sejme na jednu ránu, navíc se nepočítá jako společník do limitu, takže nás už bylo šest.

Narazil jsem taky na starostu, který se snažil přesvědčit zdejší obyvatele, aby postavili nějaký pomník zdejšímu hrdinovi, ale ti se nebyli schopní domluvit na tom kde a jaký a kde na něj vzít. Měl jsem to teda zkusit je přesvědčit. Myslel jsem, že přesvědčování na experta bude stačit, ale ukázalo se, že to není tak podstatné, když mám inteligenci houpajícího koně. První pokus skončil dost fatálním neúspěchem a ve výběru možností odpovědí jsem neměl co volit. Víceméně náhodou mě napadlo zkusit vypít lektvar inteligence a zkusit to znovu. Po vypití mi povyrostla inteligence na 20, v dialogách se objevilo mnohem více možností a tak již bylo poměrně snadné zdejší měšťany přesvědčit.

Taky jsem díky tomu zjistil dost zásadní věc, co se týče rozvoje hrdiny. Vlastnosti není nezbyteně nutné se učit kvůli požadavkům schopností, nebo technických nákresů či kouzel. Stačí je i jen zvednout, třebas i dočasně. Tedy po vypití lektvaru inteligence bych splnil požadavky na všechny návody ve všech vědních oborech. Nevím sice, jestli pak není třeba inteligence i na vyrobení toho předmětu, protože jsem se zatím nic dalšího v návodech neučil, ale ono sehnat lektvar inteligence není zas tak těžké a dost u mě povyrostl na hodnotě. Podobně díky dvěma prstenům obratnosti, které jsem si vyrobil jakožto technik, mi obratnost povyrostla na 19 a mohl bych se tak stát mistrem ve všech dovednostech, které se na obratnost váží. (hlavně tedy boj na blízko, uhýbání, páčení, ale i vrhání, lukostřelba, kapsářství atd). To je též dobré vědět, protože tím pádem se obratnost už učit asi nebudu. Naopak inteligenci bych se asi naučit měl, kvůli dialogům. Já si ale body šetřil s tím, že je dám možná do charismy, abych zvedl limit společníků na 5.

Když jsem tedy místní ukecal, procházel jsem město dál, v hospodě zasoutěžil o 500 peněz s místními burany v soutěži s nějakými hádankami. Tydle dialogy se zdá se generují náhodně. Kousek od hospody jihozápadně jsem potkal hobita, který chtěl zabít 3 divoká prasata. Nebyl jsem si jistý které, jelikož jediné, které jsem našel byla domácí, hodná a láskyplná a jejich zabíjení Magnus a Jayna těžko nesli. Když jsem je zabil všechny, odešli z party. Musel jsem je tedy nechat stát o kousek dál a říct jim, ať počkají (tím nebyli členi mé skupiny a zmizeli i jejich avatary). Pak prasiska zabít, zase je vzít a jít za hobit oznámit úspěch.

Hobit byl spokojen a dal mi další velký úkol hodný hrdiny, odklidit velké balvany na jeho poli a dát ja na vozík. Tenhle úkol byl trošku složitější, jelikož balvany byly moc těžké. Sice jsem je mohl po poli posouvat, nebo je občas vzal do inventáře i Magnus, ale to neřešilo to, jak je dát do vozíku. Práce s nimi mě tak z mohla, že jsem si musel zaskočit do hospody, dát si pořádného loka něčeho ostřejšího. Ukázalo se, že čím víc piju, tím jsem blbější, méně obratný, ale za to docela dost silnější. Po pár panákách jsem tak sice v dialogách blekotal nesmysly, ale síla mi stoupla na 13 a šutry neměly šanci a během chvilky byly na vozíku. Pak jsem se z toho musel vyspat a ani nevím jak, ráno jsem se probudil na hřbitově s pěknou kocovinou.

U hřbitova stál nějaký chlapík, asi elf a asi kouzelník v oborou nekromacie. Řekl mi, že po hřbitově pobíhají zombie a tím nemyslel mě a mojí partu, ale opravdu zombie. Myslel si, že to bude tím, že tam pohřbili nějakého mocného mága i s nějakým mocným artefaktem, který je oživuje a chtěl ten artefakt přinést. Tak jsem šel. Brzy jsem našel hrobku, kam se dalo vlézt. Byli zde i ohnivý elementálové zavření za dvěřmi. Když jsem je vypáčil, hned mě napadli. Tidle elementálové jsou opravdu dost silní, ne jen že mě zabili na dvě rány, ale navíc mě zraňovali, když jsem do nich štouchal mečem. Nakonec je Flaška s pejskem nějak umlátili a všichni jsme to přežili. V patře níže v hrobce byly nějaké krysy, nic zajímavého a ještě o patro níž zase mnoho nemrtvých, poměrně dost slabých. Nakonec jsem našel i nějaký ten artefakt, který jsem odnesl tomu kouzelníkovi. Ten byl spokojen a vypadalo to, že by se mohl i přidat, ale nelíbilo se mu, že páchám dobro. Možná kdybych měl přesvědčování na mistra, tak jej ukecám, jenže já stejně neměl charismu.

Pak tu byl domeček a před ním nějaký chlápek, co chtěl přinést spešl plátové brnění od vynálezce, který bydlí v tom domku. Uvnitř byl zase ten cybermechpavouk, navíc tentokráte ještě jedovatý. Vyzkoušel jsem na něj palici, ale i tu rozbíjí. Tak jsem jej umlátil střelnými zbraněmi a palice jsem dal jen Flaškovi a Magnusovi. Ve sklepě domečku na mě zaútočil ještě horší robot, než navrchu a i ten rozbíjel zbraně. Našel jsem i tu zbroj a taky návod na výrobu toho robota. U zbroje jsem chvíli váhal, jestli jí tomu chlapíkovi vůbec dávat, ale stejně to byla plátová zbroj pro lidi a on by jí neměl kdo nosit, tak jsem mu jí dal. Vedle měl domeček nějaký spisovatel, ale krom chlubení se, jak skvělou knížku napsal, mi nic neřekl.

Zbýval tu ještě opuštěný hrad nedaleko města, kam jsem vyrazil. Zjistil jsem dvě věci. Za prvé - ten hrad není zas tak opuštěný a za druhé - místní lidé jsou totální pošuci. Dohadují se o tom, kde a jaká bude stát socha, ale vůbec neřeší, že jsou doslova obklíčení nemrtvými ze všech stran, od hřbitova až po hrad. V hradu byli nemrtví a bylo jich hodně, navíc byli i o něco silnější. Hrad měl celkově 3 patra, přízemí, kde jsem našel klíč od horního patra, kde jsem našel klíč od sklepení, kde nic moc nebylo, krom nějakého šéfa a nějakých magických cetek. Nevím, jestli sem vede nějaký úkol, ale asi spíše ne.

Zdejší úkoly mě každopádně posunuly na 25 úroveň a já dal 4 VB do charismy. Zjistil jsem že vzorec pro max společníků bude nejspíše přece jen charisma/4, tedy na 16 jsem mohl mít 5 (4 za charismu a 1 za experta přesvědčování) společníků, plus psa. Nevím, jestli jsou nějak vlastnosti omezeny maximem, třeba 20, protože to by pak odpovídalo 6 společníkům a parta by tak byla 8 člená, nebo jestli to není omezení nijak. Každopdáně společníci dost podivně levelují. Doufal jsem, že se řídí vlastními zkušenostmi dle levelu který mají a tedy že společníci na nižší úrovni než jsem já, budou levelovat rychleji (hlavně pejsek a Jayna). Ale zdá se, že to tak není a že získávají level vždy, když jej získám já.

Dospěl jsem k názoru, že se budu muset naučit nějaké střelné zbraně, jelikož ty se při boji s mechpavouky a podobnými obludami nepoškuzují. Nejlepší by byly pušky, jenže ty vyžadují vnímání, tak zbývaly jen luky nebo vrhací zbraně, kde s obratností není problém. NAkonec jsem se rozhodl pro luky a ještě před odchodem do nich 1 bod dal a naučil se u zdejší stráže ve vězení i učně.

Přes zdejší drby od místních lidí jsem se dozvěděl, že nedaleko města jsou nějaké staré ruiny, kde straší. Moje další cesta tak vedla tam.
Naposledy upravil Milhaus dne úte 15. led 2019 1:11:25, celkově upraveno 1
***
Uživatelský avatar
Milhaus
Zasloužilý člen fóra
 
Příspěvky: 5780
Registrován: čtv 30. srp 2007 10:35:05
Bydliště: Doma

Příspěvekod Milhaus » úte 15. led 2019 0:48:45 » Re: Arcanum: of Steamwork and Magick Obscura[RPG]
Na mapě světa jsem opravdu měl značku nové lokace s názvem Dávný chrám. Byli zde pro změnu nemrtví a bylo jich docela dost a i v silnějších verzích, jako duchové a podobně. Ale neměl jsem s nimi moc problémy.

Na jednom místě jsem našel i svatyni nějakého starého boha, kam bych mohl i něco obětovat, ale prozatím jsem to nechal být. Zdá se mi, že v této hře dost záleželo na pořadí, jak člověk obětuje jednotlivým bohům a nějaké svatyně jsem už našel dřív. V Ashbury jsem si ostatně koupil i nějakou sošku, která by měla sloužit jako obětina nějakému bohu, pokud se nepletu. Tydle informace lze vyčíst z knížky, kterou mi dal jeden vědec v Tarantu a vazby bohů a nejspíše i pořadí obětování, se dala vyčíst z tamního obrázku na zdi. Jenže stejně nevím, kde všechny ty svatyně jsou.

Pak tu nic moc zajímavého nebylo, našel jsem nějaké klíče, magické předměty, v knihovně magické svitky a nakonec i mluvícího kostlivce, který mě nenapadl, ale dal mi úkol, donést nějaké dračí slzy, nebo co. Ty by měly být v v podzemí jiné lokace s názvem Dračí jezírko, kterou i zakreslil do mapy.

Po cestě ale jsem se ještě stavil v jiné lokaci s názvem Bellerogrimovo doupě, která byla blíž a jejíž polohu jsem našel v Tarantu v muzeu. Měla by tam být kostra posledního velkého draka, kterého našli. A taky jo. V prvním patře opravdu byla kostra a mrtvá (naštěstí). Za bedny jsem ale našel schodiště o patro níž. Musel jsem bedny rozbít, kde se konečně dostaly ke slovu sekery a palice, které se při útoku na tyto věci nerzbíjejí (narozdíl od mečů). Já věděl, že tyto zbraně měly proti sečným nějakou výhodu v nerozbíjení se, jen to nebylo u oblud.

V dolním patře už bylo docela živo a hemžilo se to tu takovými drakovitými obludkami. Většina byla slabá, ale jeden typ uměl vyvolat ohnivého elementála, který sám o sobě byl silnější, než ty hloučky oblud dohromady. Naštěstí jej nevyvolala vždy a někdy se rozhodla útočit. Takových hloučků těchto oblud tu bylo víc. Celé to patro bylo jen bojové a nic tu moc nebylo. Daly se tu ale sbírat hromádky peněz a taky v truhlách byly nějaké magické věci a na konci i nějaký deník nějakého pošuka, co se chtěl pomstít světu a lidem za to, že jsou na něj zlí, protože on není na lidi hodný, ale on může, zatímco oni ne. Tak našel svitek proměny v draka, aby se pomstil, ale potřeboval dračí krev a tak otrávil Bellerogrima, posledního vělkého draka, jedem. Když si pak v proměně na draka terorizoval svět, tak jej lidé měli plné zuby a nejspíše jej vykuchali. Nevím, čí vlastně ta kostra v horním patře je.

Vyrazil jsem do toho podzemí Dračího jezírka, pro tu slzu. Po příchodu tu byli nějací medvědi, což pro mě byla obluda nová a když jsem vlezl dolů do chrámu, zaútočily na mě opět nějaké ty drakovité potvůrky. Tedy byly tu i trošku jiné, než v doupěti, které jsem ještě neznal, ale nebyly moc silné. Nakonec jsem dorazil až ke studánce, či co to bylo, ze které jsem vzal ony "slzy" a vrátil se s nimi za tím kostlivcem, kterého jsem jimi polil. Ten z toho měl velkou radost a změnil se v nějakého nemrtvého válečníka (měl hezkou zbroj a tak). Povyprávěl mě i svůj příběh a tak a vypadalo to, že by se mohl i přidat, ale nakonec nechtěl, protože páchám dobro.

mapa lokací: https://i.postimg.cc/vZZcSnmb/Arcanum-2 ... 51-709.jpg

Vrátil jsem se do Tarantu a rozprodal věci, po cestě mě pořád napadli členi toho cechu vrahů a byli dost otravní. Pak jsem vyrazil do Dernholmu. Předal zdejší dcerce ducha v dolu v Zakrytých kopcích dokumenty o vlastnictví, pak předat králi daně a taky jsem tu našel učně mistra lučišníka, který chtěl ať mu předám vzkaz a kterého jsem potkal v Černém kořenu a pak odešel někam pryč. Když už jsem se motal kolem elitních lučišníků, nechal jsem se zdejším kapitánem vytrénovat na experta v luku.

Pak jsem vyrazil do Zakrytých kopců. Měl jsem balíček pro zdejšího mága, ale nějak z toho sešlo, protože se domákl, že jsem pomohl starostovi opravit parní stroj, který jsem před tím rozbil. Tedy ten mág chtěl, ať jej rozbiju, protože ruší jeho magické schopnosti. To, že jsem jej pomohl opravit jej moc nenadchlo a poslal mě k šípku. Asi jsem měl s předáním toho ozubeného kolečka starostovi počkat na později. Taky jsem skočil za majitelem dolu, co chtěl, ať odstraním ducha jeho matky mu oznámit, že už není majitelem dolu, ale že je jím jeho ségra a ani ten nebyl zrovna nadšený. Skočil jsem i do dolu, jestli tam furt straší, ale duch zmizel a na jeho místě byla čistá ruda. Sice jsem už jednu vyrobil, ale tak dal jsem jí prostě kovářovi, který jí chtěl. Zdejší lidé mě asi kvůli věci s dolem měli mnohem raději, než kdy dřív.

Po tom všem jsem se dostal na 28 úroveň, ale krom toho luku na experta jsem se už nic neučil a vědomostní body si šetřil. Až jich budu mít dost, vypiju lektvar inteligence a naučím se asi nějaké recepty v technice. I když možná si to ještě rozmyslím, protože pokud to udělám, tak mě Virgil už nebude schopen vyléčit vůbec a ono se ta jeho léčba občas docela hodí. Hlavně tedy to kouzlo silná léčba, o které jej občas žádám, ať na mě použije.

Po tomhle všem jsem se rozhodl, že bylo dost blbnutí a že je vhodný čas jít plnit hlavní úkol a tak jsem si to zamířil do těch trpasličích dolů v Černách horách.
***
Uživatelský avatar
Milhaus
Zasloužilý člen fóra
 
Příspěvky: 5780
Registrován: čtv 30. srp 2007 10:35:05
Bydliště: Doma

Příspěvekod Milhaus » stř 16. led 2019 8:26:29 » Re: Arcanum: of Steamwork and Magick Obscura[RPG]
Doly trpaslíků v Černých horách byl docela nepříjemný dungeon, který se skládal z několika pater, které navíc byla různě přístupná. První patro obsadilo několik slaboučkých vlků, kteří neměli šanci.

V dalším patře to již bylo o poznání horší, jelikož zde byli golemové a pak ještě nějaké ohnivé silnější verze, kteří opět poškozovali zbraně při útoku na ně. Tenhle efekt mě dost irituje. Zkoušel jsem na ně tedy střílet z luku, když jsem ten expert, ale střelba mě tedy moc nenadchla. Ne jen, že je zraňuje minimálně, ale navíc je i dost nepřesná a často jsem se netrefil vůbec, nebo trefil některého parťáka. Taky jsem zapomínal držet ALT, aby hrdina stál na místě a střílel, takže po útoku místo střelby se rozběhl až k obludě a pak na ní začal střílet. Stejně tak i mí společníci se střelnými zbraněmi zrovna nezářili. Rozhodl jsem se tedy všechny vybavit dračími meči, které v hojném počtu naštěstí vypadávali ze zdejších otravných obludek, kterých tu bylo spousty. Tyto mečíky moc nevydrží, u obchodníků nemají moc velkou hodnotu a jen málo kdo je chce koupit, takže mi ani nevadilo, když se nějaké poničili. Stejně jich měli všichni společníci brzy plný inventář a tak jsem ty zničené prostě vyhazoval. Patro bylo docela rozsáhlé, daly se tu najít i nějaké ty poklady, trpaslíci jsou technici, takže většinou věci zaměřené právě na ní, i když i nějaké magické cetky jsem tu našel. Taky tu byly mrtvoly nájemných vrahů, kteří dle dopisu tu na mě čekali, ale nějak jim to nevyšlo.

Po průchodu tohoto patra jsem po schodech vylezl zase v prvním patře, kde jsem již byl, ale v místě, kam se skrz barikády nedalo dostat. Zde byli vcelku silní vlci, jménem Tesáci a zdá se, že tyto šelmy mají docela schonost hodně zraňovat, podobně jako můj pejsek. Taky tu byly 4 schody do nižších pater. Troje schody u sebe a u vlků čtvrté. Já vylezl z nejvíce jižních schodů u těch tří vedle sebe a tak jsem vlezl hned do těch dalších uprostřed.

V tomto patře už naštěstí golemové nebyli, tak jsem všem společníkům zase vrátil původní zbraně, což bylo právě načase, jelikož jsem měl již plný inventář krámů a oni ostatně také. Byli zde jen takoví malí otravní parchanti, z kterých vypadávali ony dračí meče a občas krátké luky, někteří uměli i kouzlit. Bylo jich tu ale poměrně hodně. Opět tu byly i truhle s poklady a za asi trůní místností i cesta úzkou chodbou, která byla velmi dlouhá, nebyly v ní žádné obludy, ale kterou projít bylo skutečným peklem, protože byla plná pastí. Já neumím pasti hledat, ani odstraňovat, takže co krok, to nějaké zranění, nebo otrava jedem a podobně. Měl jsem tedy dost svitků, které by asi pasti pomohli odhalit, jenže jsem je stejně nepoužíval. Na konci chodby byl nějaký šílený trpaslík, který mumlal něco o ostudě, vyhnanství jeho klanu na ostrov zoufalství, elfech a nějakém jiném klanu trpaslíků klanu kola. Moc smysl to nedávalo, ale za ním byl pomník, do kterého vytesal svojí výpověď ještě asi v době, kdy neměl o kolečko navíc a z něj to již dávalo větší smysl. Zdá se, že tento klan byl poslán na Ostrov zoufalství, což je trestanecká kolonie pro největší vyvrhele, neboť dovolil, aby se lidé zmocnili techniky a začali jí rozvíjet, tedy konkrétně kvůli Batesovi a tomu, že štípnul parní stroj. Vyhnán byl klanem Kola pod vlivem elfů.

Zdálo se, že bych mohl doly opustit, jelikož jsem měl vše potřebné, ale ještě tu zbývaly další dvoje schody k prozkoumání. Opět jsem tedy musel projít chodbou zoufalství plnou pastí zpět a vlezl jsem do schodů nejvíce na severu z těch tří vedle sebe.

Zde bylo patro zřejmě původních ubytoven. Opět zde byly spíše slabší obludy z dračími mečíky, ale taky tu byli členi toho cechuv vrahů, tentokráte vesměs živí. A také tu byly pasti a bylo jich mnoho. V podstatě co krok, to past. Postupně jsem to tedy prošel, našel nějakou zahrádku s bylinkami, taky nějaké brýle vidění s +2 do vnímání, které mi ale mohl Magnus už vyrobit, taky energetickou sekeru a nějaké další krámy. Měl jsem dost problém s inventářem, jelikož jsem jej měl nafofrovaný u všech společníků i u sebe a neměl kam dávat ty věci. V tomto patře byly ještě další schody, které vedly zase zpět do původního patra a byly to defakto ty čtvrté, které mi tam zůstaly, tedy jsem je již nemusel procházet a mohl odejít.

Musím říct, že jsem byl opravdu velmi rád, že můžu jít zase do Tarantu a rozprodat všechny ty krámy a uvolnit inventáře. Zaskočil jsem za Batesem, informovat jej o svých zjištěních a on mě poslal do Ashbury, kde má svojí loď a její kapitán mě odveze na Ostrov Zoufalství.

Dosáhl jsem 30 úrovně a měl 5 vedomostních bodů. Zjistil jsem, že charisma a nejspíše i jiné vlastnosti mají limit učení se 19 a tedy že i když jí rozvinu na max, limit společníků na 6 nezvednu. Možná přes nějaké předměty nebo lektvary, ale žádné jsem neměl. Body jsem tam tedy nedával a místo toho zvedl sílu na 12 a inteligenci na 10. Dále bych měl asi zvedat tu inteligenci a až pak se učit technické návody.

Nicméně Magnus se technickým návodům vesele učí a tak jsem si u něj nechal vyrobit dva vyvážené meče a taky ještě jedny brýle vidění. Magnus nějak vyhodnotil, že jsou lepší, než přilba, co má a tak jsem mu je nechal a přilbu prodal. Vyvážený meč je docela zajímavá zbraň, jelikož je hodně rychlá a přitom má v porovnání s jinými rychlými zbraněmi i docela slušný útok. Konkrétně u mé postavy se psala rychlost 23. Nechal jsem tedy Magnuse vyrobit jeden meč pro Jaynu, pro kterou bych momentálně lepší zbraň asi nesehnal a druhý pro sebe. Nejsem si ale úplně jistý, co je výhodnější, jestli zbraň s větším poškozením, která je pomalejší - tedy zejména ona energetická sekera, kterou jsem našel, nebo tento meč. Sekera měla rychlost 13, tedy bych s ní během kola zaútočil výrazně méně krát, ale průměrné škody by byly o trochu vyší. Nakonec jsem se rozhodl si nechat ten vyvážený meč, ale podobný problém jsem řešil i u Magnuse, který měl magický meč větru. Kdyby to bylo na něm, nasadil by sekeru místo meče, ale dle statistik útoku mi přišlo výhodnější, aby měl ten meč, protože je rychlejší a jinak způsobuje podobné škody. Jenže není moc jasné, jestli do těch útočných statistik hra započítává i magické efekty a jestli tyto magické efekty se nějak pak reálně projevují, když je Magnus technik. Nakonec jsem se rozhodl mu dát tu sekeru a meč větru prodat.

Taky mi mohl Magnus vyrobit trpasličí rukavice. Psalo se u nich, že to chce součástu kožené rukavice a plát kovu. Dle obrázku to byl předmět s názvem "trpasličí ocel", který jsem již měl (což by i odpovídalo tomu, že se jedná o trpasličí rukavice). Ale při pokusu o výrobu to hra neuznala a chtěla součástku nějakou jinou, respektive to nebyla ona trpasličí ocel a vyrobit jsem je tak nemohl. Možná tedy ještě odpovídající věc někdy najdu. Todle je ale docela slabina veškeré výroby, že nestačí umět věc vyrábět, ale je ještě třeba najít ty součástky. Alespoň jsem vyrobil další prsteny obratnosti tak, aby dva měla Jaynu, Magnus, já a jeden Flaška.

Vyrazil jsem tedy zpět do Ashbury, najít kapitána té lodě, který mě měl odvést na Ostrov Zoufalství.
***
Uživatelský avatar
Milhaus
Zasloužilý člen fóra
 
Příspěvky: 5780
Registrován: čtv 30. srp 2007 10:35:05
Bydliště: Doma

Příspěvekod Milhaus » stř 16. led 2019 19:31:34 » Re: Arcanum: of Steamwork and Magick Obscura[RPG]
Ostrov Zoufalství byla jen krátká zastávka na cestě hledání odpovědí. Po příjezdu jsme se octili nedaleko nějaké vesnice, kde měli stáže a tak. Ostatně stráž u brány nám zadal i úkol s nalezením nějaké strašné bestie na severu. Dále zde bylo jen pár domečků s pár obyvateli. Byla zde jedna jediná žena, které se příliš nelíbilo sloužit zdejším mužům jako, no jako kdoví co a tak nás požádala o záchranu. Prej někde žije na ostrově parta amazonek, ke kterým by se chtěla přidat. Mám je prý najít a říct jim, ať jí zachrání. Dala nám nějakou bílou šálu a ukázala lokaci na mapě. Pak tu bylo chlapík co vařil chlast a ten pro změnu chtěl zanést chlast nějakému chlapíkovi, co žije v divočině a i on nám udělal značku na mapě. Pak tu byl obchodník se starožitnostmi, který chtěl najít nějaké předměty na jedné pláži, výměnou za jiný starobylý předmět, co našel. I on nám udělal značku.

Pak tu byl velký dům, kde žil zdejší velitel trpaslík, za kterým jsme se potřebovali dostat. Vstup ale hlídal nějaký poloobr, který chtěl, abychom si nejprve zabojovali v aréně, jinak nás prý nepusí. No, přesvědčil jsem ho i jen dialogy, aby nás pustil, ale stejně jsem se šel protáhnout do arény.

Do arény jsem musel sám a všem společníkům tak říct, ať počkají. V aréně nebyli příliš silní nepřátelé, nejprve nějaký poloobr, pak nějaká žena bojovnice, pak elfský zloděj, pak lidský bandita a nakonec 3 hobiti současně, kde jden byl bandita, jeden kouzelník a jeden kněz. Hlavně teda kněz uměl vyvolat nějakou silnou příšeru, takže bylo třeba začít u něj. On naštěstí moc nevydržel a po jeho smrti zmizela i příšera.

Pak jsem se tedy šel podívat za zdejším velitelem. Ten o klanu z Černé hory nic neslyšel, ale pocházel z Klanu kola a řekl nám, jak se za ním dostat. Taky se přidal k nám do party. Byl to ryze bojovník na 20 úrovni, ale takové obratné svaly, nez špetky smyslu pro technologii (které se tak dají vytunit magickými předměty) by se hodily.
https://i.postimg.cc/GtvKQgzX/Arcanum-2 ... 33-985.jpg

V jeho truhle jsem ještě vzal návod na výrobu speciálních okulárů, bez kterých by nebylo možné najít vstup k trpaslíkům, ale on ty brýle měl Thorvald u sebe, takže jsem je ani nemusel vyrábět a prostě jsem mu je jen vzal. Taky tedy tu byl jeho deník. Tím jsem byl prakticky na Ostrově Zoufalství hotov a mohl jsem odejít. Rozhodl jsem se ale vyřešit zdejší drobné úkoly.

Vyrazil jsem od brány na sever, přebrodil řeku a šel po cestičce, po chvíli jsem narazil na zamčenou trhlu, která chvíli odolávala mým paklíčům, ale nakonec to vzdala a já získal asi 1800 peněz. Kousek od ní severozápadně byl domeček, ve kterém žila nějaká červená gorila. Nebyla příliš těžká, nebyl jsem si jist, jestli je to ta bestie, co chtěl zabít ten strážný, ale nic jiného jsem nenašel.

Přešel jsem na mapu světa a vydal se nejprve do středu ostrova předat chlast. Zde žil nějaký Maximilián, kterému jsem onu kořalku předal a pak jsme trochu pokecali o hořkosti našeho života, já mu řekl svůj příběh, on zase svůj. Vylezlo z něj, že je starší bratr současného krále v Dernholmu a tedy i právpolatný dědic toho království. Taky mi zadal úkol, ať předám vzkaz jedné tamní dívence, co jsme již potkali dřív.

Šel jsem na pláž se trošku opálit a vzít nějaké ty cetky, co chtěl ten obchodník. Byli zde tři pavouci a kousek dál nějaké prasata a gorila. Posbíral jsem předměty a taky našel dva návody na nějaké výrobky.

Zbývali jen amazonky, před odchodem z pláže jsem si tak nasadil bílý šátek na hlavu a vyrazil do této oblasti. Amazonky jí pomoci nechtěly, ale daly mi pro tu dívku alespoň pistoli, že si prý musí umět pomoci sama, pokud chce v divočině přežít.

Vrátil jsem se do vesnice, předal součástky, alkohol, oznámil ulovení bestie a šel si promluvit s tou slečnou. Ta se mnou ale nechtěla mluvit, dokud byl v partě Thorvald. Musel jsem mu tedy trochu dál od ní říct, ať počká a pak už se mnou mluvila. Nabídl jsem jí pomoc s útěkem, předal pistoli a pak vypáčil jedno okno na severu vesnice, rychle jím vyskočil, přeběhl řeku, dostal se na mapu světa a zavedl dívku k amazonkám. Ty nebyly nadšené, že jsem jí pomáhal, ale nakonec jí přijaly.

Mohl jsem se tedy vrátit zase do vesnice, nabrat opět Thorvalda a jít zpět k lodi za kapitánem a vydat se na cestu do Ashbury. Před lodí ležely nějaké mrtvoly banditů, co je můj kapitán postřílel, když se snažily zmocnit lodi.

Po příjezdu do Ashbury jsem si to nejprve zamířil do Tarantu, rozprodat věci a koupit vybavení pro mého nového společníka. Ale to se ukázalo jako chyba a to hned ze dvou důvodů. Jednak se mu nelíbilo, že je v Tarantu a že jsme nešli do toho Klanu Kola a po nějaké době nadávání odešel z party a už jej nešlo vzít, přitom vymotat se z města nedalo. Pochopitelně jsem to neměl uloženo ještě před příchodem do Tarantu (ačkoliv většinou hru ukládám na samostatné pozice vždy při příchodu do lokace a odchodu, tak tady jsem to neuložil), takže jsem musel celý ostrov dělat znovu. Ale to zas tolik nevadilo, je to jen chvíle.

Ono se dalo jej nechat čekat při příchodu do Tarantu venku, vyřídit si vše potřebné a pak jej nabrat. Jenže to byla druhá chyba, protože to zřejmě není společník trvalý, ale odejde po příchodu do klanu z party, tedy dávat mu lepší předměty asi nemá žádný význam. (to jsem zjistil až později).

Místo nakupování v Tarantu jsem tak z něj rovnou vyrazil do Klanu kladiva. Po cestě z Ashbury do Tarantu jsme taky měli dost podivné setkání, které bylo i velice nepříjemné.
https://i.postimg.cc/sfWTs1y5/Arcanum-2 ... 17-950.jpg

Zdá se, že na těch kecech v proroství, o kterém mluvil Virgil, asi něco přece jen je.
***
Uživatelský avatar
Milhaus
Zasloužilý člen fóra
 
Příspěvky: 5780
Registrován: čtv 30. srp 2007 10:35:05
Bydliště: Doma

Příspěvekod Milhaus » čtv 17. led 2019 13:15:22 » Re: Arcanum: of Steamwork and Magick Obscura[RPG]
Výspa Klanu Kola byla na severu od Tarantu. Cesta tam netrvala dlouho. Když jsme přišli, nebyl nikde vidět vstup, musel jsem si nasadit ty speciální brýle a pak si stoupnout do kamenného čtverce na zemi. Tím se vstup zobrazil a již mě nemohlo nic zastavit, abych trpaslíky navštívil.

Jak jsem zjistil, Klan Kola je nejvyšší klan všech trpaslíků a je tedy nad ostatními klany a zdejší král Loghair, za kterým jsem se potřeboval dostat kvůli pátrání po trpaslících z Černé hory, je králem všech trpaslíků.

Po příchodu mě zastavila nějaká stráž a bez problémů mě pustila dál a i mě nasměrovala, kudy jít za králem. Také se z mé party trhnul Thorvald, poděkoval a zmizel. Ale zase to docela pozitivně reflektovali zdejší trpaslíci jako celek, kteří mě pak začli mít mnohem raději.

Zdejší trpasličí podzemní síně jsou poměrně velké a je to docela solidní bludiště, prostě skoro jako u nás doma, ačkoliv to je vlastně jeden z důvodů, proč jsem z domu odešel, protože mě fakt nebavilo bloudit těmi chodbami.

Vlezl jsem prvními schody, na které jsem narazil dolů a objevil se v obytné části síní. Měli zde cimry nějací významnější trpaslíci, kteří mi během rozhovoru i zadali nějaké úkoly. Například tu byl chlápek, který chtěl kontaktovat svého bratra, který žije u nějakého jiného klanu. Udělal mi značku na mapě, kde by měl být. Pak tu byl nějaký historik, který chtěl najít klan železa. Za tímto účelem mi dal i návod na výrobu klíče, ale moc dalších informací mi neřekl. Kousek od něj měl i cimru starý trpaslík, který dlouhá léta pracoval v dolech jako horník, ale doly pak byly uzavřené a on tam něco zapomněl a chtěl to donést.

Jak jsem zjistil/věděl, není vhodné se trpaslíků ptát na jejich ženy a už vůbec není vhodné jim položit otázku, jestli je pravda, že je schovávají, protože jsou příliš ošklivé, páč to v nich vyvolá výbuch nespoutané agresivity. Čekal bych, že to budu vědět a že budu i vědět, kde jejich ženy jsou a jak vypadají, když jsem trpaslík, ale hra v tomto ohledu mojí rasu nereflektovala (ačkoliv v některých jiných dialogách ano a trpaslíci reagovali na to, že jsem též trpaslík).

V těchto síních byly ještě na jihu obchody technika, zbrojíře a alchymisty. Jejich výrobky se daly za nemalý pěníz koupit, ale vtipné bylo, že v jejich menších cimrách za nimi měli zamčené sudy, které se daly relativně snadno vypáčit a veškeré zboží, které prodávali, si vzít. "Nakoupil" jsem si tedy zejména některé zdejší zbraně, protože jsem tak nějak tušil, že zase narazím na golemy a podobné obludy, které mi budou zbraně ničit a každého společníka vybavil jednou takovou postradatelnou zbraní. Taky jsem si ale vzal třeba lehoučkou sekeru, což je zbraň, kterou se lze i naučit vyrábět v receptech a na kterou se pak váže spousta dalších receptů, které lze koupit. Tedy ta se bude asi hodit. U technika jsem "nakoupil" především parní stroj a některé další vzácnější technická udělátka a u alchymisty zase některé tamní smrady.

Kousek od obchodů ještě více na jihu byla zahrada, kde se dali získat některé předměty, které je možné dle knihy z Tarantu obetovat bohům. Byl zde kořen vášně a pak nějaké olivové větvičky. Všechno jsem posbíral, do budoucna se to bude hodit. Kousek od zachrady pak ještě byl hotel, kde se dalo přespat a schody, které vedly do horní části, konkrétně do trunních síní.

Trůnní síně byly vcelku velké, ale nic moc tu nebylo. Vedlo sem více schodišť z různých míst - vstupní haly, obytných síní, dolů a pak i z uzavřených dolů, které ale byly hlídaný a stráž mě tam nechtěla pustit. Taky tu byla svatyně našeho všemocného pána Albericha, boha trpaslíků. Jinak tu ale nebylo nic a ani trpasličí stráže ve svých kasárnách v truhlách neměli nic, asi jsou chudí.

Vlezl jsem do přístupných dolů. Celé doly byly zamořeny různě silnými pavouky. Po chvilce jsem narazil i na nějakého většího pavouka na 40 levelu, což byl asi jejich šéf. Taky tu bylo hodně truhel a tak. Nakonec jsem se dostal až k partičce stojících horníků, kteří mi řekli, že nepracují proto, že kopali moc dravě a hluboko a vykopali nějakou strašnou obludu. Čistě náhodou to asi byl ten pavouk šéf, který to měl už za sebou a tak jsem jim jen oznámil, že můžou jít vesele makat a nemusí tu postávat. Za nimi kousek dál vedly schody do vstupní haly.

Šel jsem tedy dveřmi do trůnní místnosti a zde cesta vedla dál, až k samotné cimře s trůnem a králem. Nebyl tu ale král Loghair, jak jsem doufal, ale jeho syn, král čekatel, Randver. Rozhovor s ním bylo docela zvláštní, neboť je to docela filozof a já s inteligencí 10, se cítil jako debil. Nepochopit (nemůct se zeptat) na některé tyto věci mělo své negativní následky o chvíli později. Z Randverova jsem totiž vykecal, kde se nachází král a taky si i získal přístup přímo k němu přes tajný vchod u trůnu (jinak by to musel obcházet uzavřenými doly).

Loghair byl poněkud ve stresu a chvíli to vypadalo, že mě napadne. To si nakonec rozmyslel, když zjistil, o co mi jde a že hledám trpaslíky klanu Černé hory, které kvůli elfům právě on odsoudil do vyhnanství. Ukázalo se, že právě toto je ten čin, za který se velmi stydí a kvůli kterému sám sebe odsoudil k životu v těchto dolech, dále od trpaslíků s tím, že nemá právo jim vládnout, když se nazasadil o jejich práva a dal přednost elfům ze strachu z války s nimi. Povyprávěl mi celý příběh, jak to bylo, že za ním elfové došli a chtěli pro klan Černého hory trest, protože jim lidé díky parním strojům zničili lesy a podobně. Ale už při dialogu i on začal mít pochybnosti, jestli ti elfové opravdu byli ti, za které se vydávali a jestli opravdu mluvili jménem Stříbrné paní, což je asi nejvyšší královna elfů. Dal mi dopis od elfů se jménem některého z nich a řekl mi, že se budu muset zeptat elfů a nejspíše Stříbrné paní, ale nevěděl, kde přesně elfové mají město. Dal mi tak lokaci do vesnice Klidných vod (Stillwater), kde bych se měl dozvědět více.

Během tohoto dialogu to vypadalo, že bych jej mohl i ukecat, ať se vrátí ke svému lidu a své pokání provede lépe, než tím, že se zavře ve sklepě. Jenže něco mi chybělo, nějaká správná odpověď, či námět. A já zjistil, že nedostatečná inteligence při rozhovoru s Randverem, díky které jsem nepochopil, co má na mysli ve filozofii kamene a tvaru, mi nedovolila pak zde jej ukecat, ať se vrátí. Načetl jsem tedy hru ještě před rozhovorem s Randverem, dal si šlehu lektvaru inteligence a zvedl jí na 20, celou filozofii totálně pochopil a díky i schopnosti přesvědčování na experta pak Loghaira v klidu ukecal, ať se vrátí ke svému lidu. To mi mimo jiné dalo další osudový bod (taky mi dal svojí sekeru).

Todle mi stačilo a mohl bych klidně z dolů odejít. Ale když už jsem byl zde, rozhodl jsem se projít i ty uzavřené doly, které jsem vynechal (normálně bych jimi musel jít za králem, pokud bych Randvera nepřesvědčil, ať mě za ním pustí rovnou). Díky tomu jsem šel opačným směrem, než bych asi měl jít.

Tydle staré doly byly plné vcelku silných oblud, včetně golemů (na ně se tedy uplatnily ty "nakoupené zbraně". Byli tu ale i vlci a vlkodlaci a nějaký jejich boss, v této chodbičce s ním jsem našel i klíč, který pasoval k zamčeným dveřím, kde byl předmět, který chtěl donést jeden ten trpaslík horník. Doprocházel jsem to a dosekal to až ke vchodu. Pak jsem tedy onen předmět ještě zanesl trpaslíkovi a on mi za to dal hornickou přilbu, stavil se u kováře a prodal mu ty zbraně, co byly trochu poškozené z boje s golemy, které jsem mu před tím štípl.

Tím jsem byl pro zatím v síních klanu Kola hotov a mohl se vydat dál. Zdejší trpaslíci mě po tom všem všichni milovali (dosáhl jsem u všech oblíbenost na 100). Nejprve jsem se ale vrátil do Tarantu, abych do své zdejší truhle v hotelu dal všechny ty technické udělátka, co jsem našel a co mě zatěžovala a brala místo v inventáři. Od tama můžu vyrazit buď do vesnice Stillwater, nebo do lokace, kterou mi nakreselil jeden ten trpaslík, kde je nějaký další klan a jeho bratr. Obě lokace jsou vcelku blízko u sebe.

Dosáhl jsem též 33 úrovně a všechny body dával do inteligence a zvedl jí na 13.
***
Uživatelský avatar
Milhaus
Zasloužilý člen fóra
 
Příspěvky: 5780
Registrován: čtv 30. srp 2007 10:35:05
Bydliště: Doma

Příspěvekod Milhaus » sob 19. led 2019 13:26:43 » Re: Arcanum: of Steamwork and Magick Obscura[RPG]
Doly klanu Kamenotesů, kam mě poslal jeden ten trpaslík z klanu Kola za bratrem, jsem našel snadno. Čekal jsem pověstné trpasličí přivítání, plného sudů piva a podobně, ale moc jsem tedy nepochodil, protože po trpaslících tu nebylo ani stopy. I tak nebyly doly vůbec opuštěné, ale místo trpaslíků se tu proháněli nemrtví a ti příliš pohostiní teda nebyli.

Pustil jsem se do jejich likvidace, když už jsem tu byl a po chvíli došel do takové větší místnosti, kde byl i nějaký větší nemrtví, který vypouštěl duchy. A ne, neměl větry, ale opravdu vyvolával duchy! Dal jsem mu nakládačku a kousek od něj za zamčenými dveřmi jse našel i schované trpaslíky.

Hned první trpaslík, kterého jsem oslovil byl čistě náhodou brácha, kterého jsem hledal. Předal jsem mu vzkaz a zeptal se, co se to tu děje a co to sakra měli za pařbu, když se tak rozjeli, až z toho i nemrtví vylezli z hrobů. Řekl mi, že je to jeho chyba, neboť se ze zvědavosti pustil do duchařiny pomocí techniky a navázal tak na práci nějakého kouzelníka, pravděpodobně zakladatele oboru magie nekromacie. Taky mi dal klíč od dvěří, které by měly vést do knihovny, kterou vykopali a kde to všechno začalo.

Šel jsem tedy ještě do této chodby, až jsem narazil na průlez, který vedl do nějaké staré knihovny. I v ní byli zombíci, ale taky i nějaký naštvaný duch, docela velký, který se rozhodl mě zabít.

U tohoto ducha jsem zjistil, že mám asi nějak málo životů, neboť mě v klidu zabil na 2 rány a ani se přitom moc nezapotil. Sám byl navíc proti fyzickému zranění asi odolný, jelikož ani Flaška a pejsek ho nijak zvlášť moc nezraňovali. Taktika přímého útoku a umlácení tak moc nepřicházela v úvahu. Musel jsem jej nalákat na sebe, aby útočil na mě a pak pobíhat po místnosti, aby na mě nemohl zaútočit 2x současně. Přitom jsem se snažil i zabít ostatní zombie. Duch mě pak pronásledoval a útíkal za mnou, zatímco mí společníci zase útíkali za ním a mlátili ho. Po chvilce takového běhání a honění se po celé knihovně nakonec chcípnul. V knihovně jsem našel deník a mé podezření, že právě zde obor temné zakázané nekromacie vzniknul, se potvrdilo. Taky jsem tu našel nějaký technický recept.

Ještě jsem se stavil za trpaslíky, oznámit jim, že jsou nemrtví mrtví, ale nešlo to a trpoš se nějak zacyklil v tom, že mě posílal do knihovny a dával mi klíče od dveří. Nevím, jestli tu tedy byl nebo nebyl nějaký úkol s jejich vyhlazením, ale mě jej tedy nedal a ani jsem jej nesplnil.

Tak či tak byli zdejší trpaslíci v bezpečí, já bych se mohl i stavit v klanu Kladiva oznámit předání zprávy, ale místo toho jsem šel do vesnice Stillwater, kde bych měl pokračovat v hledání cesty do elfí vesnice.

Taky jsem dosáhl 34 úrovně a zvedl inteligenci na 14.
***
Uživatelský avatar
Milhaus
Zasloužilý člen fóra
 
Příspěvky: 5780
Registrován: čtv 30. srp 2007 10:35:05
Bydliště: Doma


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé