Menu

Úvaha - Gothic pro více hráčů

Obecné pokecání o všech dílech série.
Příspěvekod Greg » ned 04. led 2015 14:33:56 » Úvaha - Gothic pro více hráčů
Ráno jsem trochu filozofoval, jak by mohl vypadat Gothic pro 2 nebo možná i více hráčů a jestli je něco takového vůbec možný se zachováním příběhu, atmosféry a tak.

Aby to nebylo tak těžký, budeme předpokládat, že hráči budou celou hru spolupracovat a pro hraní je potřeba aby byli vždy připojení všichni tak jak začali novou hru. Těším se na vaše návrhy jak by takový Gothic se vším všudy mohl vypadat a fungovat.

S čím si osobně asi nejvíc lámu hlavu, tak je systém dialogů. Už jen pro dva hráče se ten strom odpovědí a reakcí dost rapidně zvětšuje. Říkal jsem si jak třeba zařídit, aby nějaký důležitý informace věděli všichni hráči. Jestli si má NPC trvat na tom, že to řekne jen všem najednou (a jak pozná, kolik těch postav je), nebo jestli mají mít postavy mezi sebou taky nějaký dialogový systém...

A nějaké jednodušší problémy

  • Co se má stát, když jeden z hráčů umře?
  • Jak se podělit o věci jako Urizel, Innosovo oko, Beliárův dráp, ...?
  • Co s obtížností hry, počtem získaných zkušeností atd. v závislosti na počtu hráčů?
  • Jak zařídit, aby byli v důležitý moment všichni na stejném místě (aby se např. mezitím mohla okolní lokace změnit)
  • Jak docílit pocitu, že každý člen party je nepostradatelný
  • ...
Obrázek
Uživatelský avatar
Greg
Zasloužilý člen fóra
 
Příspěvky: 1928
Registrován: pon 25. úno 2008 7:20:59
Bydliště: Mezi piráty...

Příspěvekod JeffreeCombs » ned 04. led 2015 21:16:34 » Re: Úvaha - Gothic pro více hráčů
No, u G1 a G2 mi to příjde složitý udělat řekněme online verzi, ale u G3 bych si to dokázal představit, protože tam nejsou kapitoly a na žádnej důležitej okamžik jsem tam nikdy nenarazil :D :)
Do hry bych buď přidal nějaký kouzlo na oževiení, takže by stačilo, aby k tobě někdo přišel a oživil a nebo aby se hrdina třeba po 20ti vteřinách oživil sám, ale ne na stejném místě, např. v městě, které je nejblíž a nebo taky si dokážu představit, že by v každém městě byl nějaký mág, který by hrdinu oživil (něco jako tomu bylo např. v UO).
S tím dělením by to ve trojce nebylo vůbec složité, ale pokud jde o G1/2, tak by to šlo udělat tak, že by se třeba ten Uriziel po pár vteřinách objevil znovu, ale hráč, který ho už sebral by ho znovu vzít nemohl.
Zkušenosti by vždy dostal jen ten, kdo by příšerku zabil a kdyby ji zabilo víc hráčů, tak by se to jednoduše rozdělilo
U těch důležitých momentů by to zase ve trojce nebyl problém
Já myslím, že G3 online by nebylo těžké udělat. Stačilo by udělat respawn monster, truhel a věci a šlo by to dobře. Ještě by to chtělo udělat možnost založení skupiny a obchodování a nebyl by problém :) G1 nebo G2 si moc jako online hru nedokážu představit :)
JeffreeCombs
Uživatel
 
Příspěvky: 56
Registrován: čtv 28. bře 2013 16:25:39
Bydliště: Brno

Příspěvekod Fini » pon 05. led 2015 22:08:10 » Re: Úvaha - Gothic pro více hráčů
Jeffre: On se ptá na Gothic pro více hráčů, ne udělat z toho MMO (ale gmp tady bylo žeano :P )

A co se týče toho co Greg psal, nad tím jsem přemýšlel už když jsem ten G2 hrál :D
0, Dialogy: já bych to viděl tak, že buď by měli "nakliknuto" na to NPC se kterým chcou mluvit oba, ale říkal by to jen tomu jednomu, ten druhý by jen "poslouchal", nebo by se normálně bavilo NPC s jedním hráčem a jak jsou udělané např. úkoly, v knížce, tak by byly i rozhovory. S NPC by se dalo mluvit jen jednou, a ten druhý hráč, který s ním nemluvil, by musel přijít k tomu prvnímu, aby se dozvěděl co mu vlastně řekl.
1, Smrt: Musel by ho oživit buď nekromancer (teď ho najít že :P ) nebo druhý hráč (item, oltář,...)
2, Unikátní předměty: Tak, jsou to nejdůležitější a klíčové věci ve hře, tak by měly zůstat jediné.. (už vidím Vatrase jak bude rozlamovat dráp na 2, aby měl každý jeden :P ), ale je pravda, že ten druhý by byl v nevýhodě, možná, kdyby jeden člověk měl např. to Innosovo oko, tak ten druhý by dostal (třeba jenom v přítomnosti prvního hráče) nějakou auru oka (rozuměl by drakovi), urizielu (zvýšila by se mu síla)
3, obtížnost, XPy: Je pravda, že ve dvou by to asi bylo o dost lehčí... To možná udělat, když to půjde, alespoň 2 nepřátele, a tak, aby každý útočil na jiného hráče, nebo že by toho jednoho nepřítele prostě zesílili. A expy.. za úkol, za který by se měly dostat zkušenosti, by museli být oba hráči u toho, kdo jim ten úkol zadal. a Ohledně příšer.. asi klasicky GMP style :P
4, Schůzky: dostali by úkol, ve kterém mají být v určitý čas na určitém místě a pokud tam nebudou, nedostanou třeba 80% odměny, XP, nebo něčeho, u čeho si člověk řekne:"Mohl bych tady ještě vyklidit půlku lesa... ale ta odměna... ta odměna..."
5, Nepostradatelnost: přece na toho Stínovce, který má 3x více hp a 4x větší sílu nepůjdu sám.. :D
Všechno jednou skončí :]
Jsem ptačí muž! :D
Uživatelský avatar
Fini
Uživatel
 
Příspěvky: 304
Registrován: stř 26. led 2011 21:47:09
Bydliště: Divočina

Příspěvekod Xko » úte 06. led 2015 5:19:53 » Re: Úvaha - Gothic pro více hráčů
hmm jaka to nahoda, V0id nedavno zacal delat na Gothic Online, coz ma byt coop pro G1
http://gothic-online.com.pl/
ale vidim to tak, ze z kodu ktery je.. rekneme silne inspirovan kodem z gmpa, tohle nikdy nebude hratelne

jinac tady muj coop napad, velmi limitovany napad..
coop pro 2-4 hrace
moznost upravy vzhledu
2 hraci nemohou mit stejny typ postavy, tzn muze byt jen 1 valecnik, 1 mag, 1 lucisnik, 1 templar

dialogy:
u hlavnich pribehovych npc (kdyz zadavaji pribehovy ukol): vsichni hraci musi prijit k npc a pripojit se do konverzace, kdo vybere moznost v dialogu jako prvni, ten mluvi a zbytek posloucha, pote co npc odopovi, muze mluvit nekdo jiny pokud jako prvni vybere nejakou moznost v dialogu
u ostatnich npc: muze mluvit pouze 1 hrac

a chtelo by to nadabovat nove hlasy protoze jinak by kazdy znel jak hero..
popr. kdyby se dala nastavit hloubka hlasu ve hre

smrt:
hrac pouze upadne na zem
pokud vsichni hraci upadnou, hra konci neuspechem a musi se nacist z ulozene pozice
pokud se jeden hrac odpoji, hra je automaticky ulozena na pocitace zbyvajicich hracu a zastavena dokud se nevrati
ukladat lze manualne, kdykoliv, hra je ulozena na pocitac toho kdo ji uklada
quicksave, autosave a normalni save sloty, stejne jako v singleplayeru
pri nacitani ulozene hry, hraci si mohou prohodit postavy mezi sebou

unikatni predmety:
rozdeleny podle typu postavy, popr. hraci se rozhodnou mezi sebou kdo co bude mit

obtiznost a expy:
obtiznost npc by mela byt vzdy stejna ale expy se budou delit mezi poctem hracu, ve hre se 4 hraci by kazdy dostal ctvrinu toho co by dostal jen jeden v singleplayeru
takze rekneme kdyz v SP jeden hrac bude mit endgame lvl 60 (760hp) tak v 4p coop by mel kazdy okolo lvl 30 (400hp), coz se projevi na tom kolik poskozeni dokaze snest, zpusobit a na tom co umi. ruzne typy postav budou mit smysl, protoze kazdy hrac je limitovan tim kolik se toho muze naucit.


"Jak zařídit, aby byli v důležitý moment všichni na stejném místě"
"Jak docílit pocitu, že každý člen party je nepostradatelný"

je to coop, vsichni musi spolupracovat aby bylo mozne tu hru uspesne dohrat

takze samozrejme, pokud to bude nekdo hrat s randomama, tak ho trefi
Uživatelský avatar
Xko
Uživatel
 
Příspěvky: 136
Registrován: úte 19. dub 2011 14:38:01
Bydliště: Old Camp, House of Elites

Příspěvekod JeffreeCombs » pát 09. led 2015 17:32:16 » Re: Úvaha - Gothic pro více hráčů
Tak to se omlouvám, já myslel jako mmorpg, asi jsem to špatně pochopil :D :)
JeffreeCombs
Uživatel
 
Příspěvky: 56
Registrován: čtv 28. bře 2013 16:25:39
Bydliště: Brno

Příspěvekod Martin Putzer » úte 27. led 2015 20:46:58 » Re: Úvaha - Gothic pro více hráčů
O tomhle bych teda radši nepřemejšlel. Podle mě by to šlo maximálně tak, že hráči by ovládali stejnou postavu (Jeden třeba inventář a jeden pohyb, případně třetí by ovládal dialogy.). Kdyby měli ovládat každej jinou postavu, tak si myslím že příběh by k tomu vůbec nikdo nevymyslel. Možná ještě že ostatní hráči by ovládali vedlejší postavy, jako Cavalorna třeba. Ale týhle představě moc nefandím.
BZh11AY&SYJi˛W ?€@…0@ ?ď˙° PŠ†šôÔjžM•<jŚŚ™S)±O
<ŁÂ‡`ßQ·ť
ÖmÍ:´ˇ" €Ôˆ¤˘ˇäěeÓJűF˝&ŠŻĂsˇoTzßWGWN„˘ˆi¸dĂ" ľiŔ'Řň™‘ó"ifºٜp˜,€ć°ô.Ł˝ÇÇA˝ŮĂKcń4u#qÝY×R¶Ú#Ç~÷I&3Aˆó­QD˘ŕ·Ocߡ,źäA r aă{5°ŞËň—ŘoĄşÇżß9ÝBGj¤–Đ ;‚ ´f\XZ«QW‡ëvA*łĹÝłďť`é}Ă"ˆ@îÚ7f1ťq˘rń©Ć¶¨Eľ/I˘*­ť+—ÓR آęăŃđ¬;D dł%›üHŮJÍĚĂ‹ą"ś(H%4Ů+€


Použita komprese BZ2.
Uživatelský avatar
Martin Putzer
Uživatel
 
Příspěvky: 248
Registrován: pon 04. srp 2014 18:31:02
Bydliště: Chrám Pátračů na konci světa

Příspěvekod Dolero » čtv 19. úno 2015 22:07:11 » Re: Úvaha - Gothic pro více hráčů
Klasickou hru ne, ale nějakou modifikaci přímou vytvořenou pro hraní 2 hráčů, proč ne :)

(Copak Gregu, máš nějaký nápad či jak?) :D
Valašská trojka: já, ona, slivovica
https://i.gyazo.com/a6feb9c25f92cbac313 ... 99e609.gif
Uživatelský avatar
Dolero
Uživatel
 
Příspěvky: 2040
Registrován: úte 11. čer 2013 16:21:32

Příspěvekod Milhaus » pon 23. úno 2015 13:23:33 » Re: Úvaha - Gothic pro více hráčů
já myslím, že ze zachováním stávajícího příběhu by to nešlo a ani by to nemělo smysl.

Spíš by mohli různí hráči ovládat již známé postavy přátel. Tj jeden by hrál za hlavního hrdinu, druhý za Diega, třetí za Gorna, čtvrtý za Miltena a pátý za Lestra.

Pro ty 4 přátelé by bylo nutné vymyslet nějaký příběh, co by měli ve hře dělat s tím, že by se křižovaly tyto příběh navzájem (tedy na mnoha místech by se těchto 5 postav různě potkávalo a potřebovali se vzájemně, aby mohli daný úkol splnit).

Hráč, který by tak hrál třeba za hlavního hrdinu, by musel najít ve světě Gorna a požádat jej o pomoc s úkolem. Ten by s ním šel, úkol splnili a pak by si zase šel každý po svém.

Takto by to dělali vlastně celou hru, až by hra dospěla ke svému konci - kde se musejí sejít všichni a všichni společně zvládnout nějaký dungeon či úkol.

Pokud by bylo méně hráčů, než postav, ovládal by chybějící (nehrané) postavy PC.

Dialogy by pak probíhali podle toho, o co by šlo. Pokud by byl nějaký úkol podmíněn účastí dvou a více hrdinů, museli by u toho být všichni a všichni by se do hovoru zapojili. (dialog mezi 3mi a více postavami). Pokud by byl úkol sólo, stačila by jen jedna postava. Výraznou roli by zde museli hrát tábory, jelikož každá postava-každý hrdina by měl své vlastní sólo úkoly a svojí vlastní hlavní linii (právě v závislosti na frakci). To propletení těch linií by bylo prostě logické z hlediska děje.

Obludy ve hře by se musely obnovovat a navíc vždy respawnovat při plnění úkolů. Úkolové předměty také. Každá postava by měla své úkolové předměty. O jediněčné úkolové předměty, jako innosovo oko, atd by se museli podělit - tj vlastnil by jej jen jeden, ale mohli by ho získat jen společně (v rámci oné propletenosti děje a hlavních linií).

Nicméně aby todle mohlo fungovat, musel by být svět v g1-g2 výrazně větší. To, jestli jej budou postavy procházet společně, nebo každý sám, by už bylo na nich, nebo na jejich úkolech, ale v takto malých světech by se vzájemně brzy pozabíjeli.
***
Uživatelský avatar
Milhaus
Zasloužilý člen fóra
 
Příspěvky: 5640
Registrován: čtv 30. srp 2007 10:35:05
Bydliště: Doma

Příspěvekod HOGOFOGO » pon 23. úno 2015 16:20:26 » Re: Úvaha - Gothic pro více hráčů
Greg píše: Jestli si má NPC trvat na tom, že to řekne jen všem najednou (a jak pozná, kolik těch postav je)]


To se dá snadno ošetřit podmínkami. To bych zvládl i já, amatér.

I většina těch ostatních by se dala zrealizovat ale není mi jasné k čemu to bude a jak hodláš do jedné hry dostat více hráčů? Ale samozřejmě pokud jsi na to kápl tak jsi borec!
A možná jde jen o teoretickou uvahu... :)

EDIT: dle nadpisu vlastně patrně určitě :)
HOGOFOGO
Uživatel
 
Příspěvky: 392
Registrován: úte 10. úno 2015 20:28:21

Příspěvekod Earl » sob 28. bře 2015 10:17:36 » Re: Úvaha - Gothic pro více hráčů
Taky jsem o tom přemýšlel, šlo by to úplně jednoduše... Byl by úplně stejný příběh, když by jeden začal dialog s NPC tak by se zobrazoval oběma. Žádná změna, jen by se zvýšila obtížnost. A dělení itemů jako je uriziel, prostě by ho dostali oba. Jinak projekt gothic-online.com.pl nebude přímo kooperace, tvoří nástroje díky nim si hráči můžou vytvořit co chtějí, třeba i COOP.
Earl
Uživatel
 
Příspěvky: 11
Registrován: pát 18. dub 2014 21:27:07

Příspěvekod M4rt4Z » úte 07. črc 2015 17:06:48 » Re: Úvaha - Gothic pro více hráčů
Xko píše:hmm jaka to nahoda, V0id nedavno zacal delat na Gothic Online, coz ma byt coop pro G1
http://gothic-online.com.pl/
ale vidim to tak, ze z kodu ktery je.. rekneme silne inspirovan kodem z gmpa, tohle nikdy nebude hratelne


Tady to je vidět v akci: https://www.youtube.com/watch?v=kLFENrTi9zU
Jejich web a forum je celé v polštině tak jsem se rozhodl že jim napíšu a zeptám se jak to přesně funguje a jak to nainstalovat. Dozvěděl jsem se, že jeden hráč vidí NPC, ale ten druhý nevidí jeho NPC. Každý si hraje svoje, není to synchonizované, můžou se akorát tak zabíjet. Pak jsem se zeptal jestli to mají v plánu synchronizovat, jelikož mód je teprve v alpha verzi. Nelze, kampaně hry mají scriptovací jazyk rozdílný než multiplayer. Muselo by se napsat vše od začátku.
Takže s tím že by jsme si zahráli základní gothic s někým s tím nepočítejme, ale časem určitě vyjde nějaký mód plný úkolů s novým příběhem který si už s někým zahrajete.

snad jsem to pochopil dobře, téma: http://www.gothic-online.com.pl/showthr ... 79#pid7079

P.S. Ve vývoji mají i G3 multiplayer
M4rt4Z
Uživatel
 
Příspěvky: 13
Registrován: pon 06. črc 2015 18:42:45

Příspěvekod SharfSK » pon 12. pro 2016 19:03:29 » Re: Úvaha - Gothic pro více hráčů
Nooo,čo a toho týka,bolo by fajn ak by mal Gothic kooperačný mod,kde by však boli len hráči spolu vo svete a navzájom si pomáhali. Taký multiplayer štýlu zabíjanie sa dookola by nebolo ono,hru by to len kazilo
SharfSK
Nováček
 
Příspěvky: 5
Registrován: pon 12. pro 2016 18:35:31
Bydliště: Winterfell, the North


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé