Menu

Topic pro autory "moderních" RPG her..

Obecné pokecání o všech dílech série.
Příspěvekod Jémák » čtv 20. čer 2013 21:56:01 » Topic pro autory "moderních" RPG her..
Zbruba po čtvrté hraji v posledních pár týdnech Arcanii a rozhodl jsem se sepsat první soupis všeho, co mě na moderních RPG hrách vadí. Začnu zhruba deseti důvody, proč se vrátit k tzv. Old Schoool..

  • Vykradení pravých RPG her neznamená, že hra bude žádaná..
  • Názvy obsahující dead, paladins, mages, kings rozhodně prodej nezvednou..
  • Sedmdesáti stránkový návod rozhodně není mínus, označení úkolů v mapě ano..
  • Přiteplené výkřiky typu "Eahh" také prodej nezvednou..
  • Evropa není Amerika, zde chtějí hráči něco jiného...
  • Alchymie a kování se vykonává v místech k tomu určených, hráčské rozhraní to rozhodně nevyřeší..
  • Přehnaný kladný hrdina kazí dojem, lidé chtějí hrdinu, který je do své role dohnán okolnostmi..
  • Zjednodušování hry hru kazí..
  • Učitelé učí, strom dovedností hru kazí..
  • Herní atmosféra a hratelnost nejsou jenom bezduché pojmy - praví hráči to chtějí..
Uživatelský avatar
Jémák
Crysis fighter no. 1
 
Příspěvky: 7900
Registrován: sob 01. zář 2007 8:29:11

Příspěvekod Dritt » čtv 20. čer 2013 22:58:36 » Re: Topic pro autory "moderních" RPG her..
Obtížnost hry není mínus. Obtížnost ovšem neznamená, že má každý nepřítel deset stupňů obtížnosti (umírněný krokodýl, ospalý krokodýl, hladový krokodýl, poraněný krokodýl, krokodýl aligátor).

Možnost vybrat si ze třech odpovědí, které jsou "Ano.", "Souhlasím." a "Sám bych to neřekl lépe." bez možnosti konverzaci vlastně nějak ovlivnit není RPG.

Záchrana hrabství v kapitole 1, království v kapitole 2, světa v kapitole 3 a vesmíru v kapitole 4 není cool.

Každé švihnutí mečem nemusí být doprovázeno zábleskem a úderem hromu.

Boj není zběsilé klikání myšítka případně mačkání dvou kláves, ale i o pohybu a vyčkávání.

Otevřenost světa je vítaná. Co ji ovšem dokonale zabije, je levelování nepřátel společně s hrdinou.
The value of a college education is not the learning of many facts but the training of the mind to think.
Uživatelský avatar
Dritt
Uživatel
 
Příspěvky: 456
Registrován: úte 06. kvě 2008 20:57:47
Bydliště: Temný chvost

Příspěvekod Jémák » čtv 20. čer 2013 23:00:30 » Re: Topic pro autory "moderních" RPG her..
ooouu, konkurence :D

ale jo, pokud toho bude více, sepíšu to a hodím to na web :D
Uživatelský avatar
Jémák
Crysis fighter no. 1
 
Příspěvky: 7900
Registrován: sob 01. zář 2007 8:29:11

Příspěvekod Fathis » pon 24. čer 2013 11:12:44 » Re: Topic pro autory "moderních" RPG her..
Naprosto souhlasím.

Bohužel, RPG hry se v dnešní době už nedělají pro to úzkou skupinu pravověrných, pro kterou byl udělán Gothic 1 a 2. Hraní je dnes masovou záležitostí, a proto už nikdy nebude jako dřív. Alespoň se toho obávám. Vývojáři se chtějí zavděčit všem, a to nikdy nebude fungovat.
Lupiči od tebe chtějí peníze, nebo život. Ženy chtějí obojí.
Uživatelský avatar
Fathis
Uživatel
 
Příspěvky: 45
Registrován: úte 17. led 2012 21:22:16
Bydliště: Klášter Ohnivých mágů - Khorinis

Příspěvekod Milhaus » pon 24. čer 2013 11:23:06 » Re: Topic pro autory "moderních" RPG her..
- bylo by fajn donutit hráče, aby u hry musel myslet.
(ale ne o tom, jak to během 5 hodin dokončí a bude hrát jinou hru, ale přimět myslet o tom, jak vyřešit to či ono, jak projít tím či oním místem, jak využít schopností, předmětů, terénu, jiných postav a celkově možností k překonání překážky.

- rozdělení na různé herní žánry (strategie, RPG, akční hra, mlátička) mělo svůj smysl. Kdysi. V dnešní době už je jen jeden žánr - mlátička/klikačka. Bylo by dobré se k těm žánrům zase vrátit.

- hráč by se měl přizpůsobit hře, naučit se jí hrát, pochopit jí, pochopit pravidla a následně jí hrát. (plné pochopení všech pravidel, možností a variant může klidně přijít až při třetí rozehrané hře).

- hra by se ale neměla přizpůsobovat hráči v tom smyslu, že se hráč nemusí nic učit, ničemu chápat, hned v polovině hry vyzkouší všechny možnosti a varianty a zbytek hry se nudí.

- dialogy mohou mnohdy přinášet více zábavy a vzruchu, než boj. Pokud jsou správně dělány, je to doslova bojový systém na poli slov. Bohužel, o tom moderní hry neslyšely.

- pokud hráč na 50 metrech čtverečních narazí na hrad plného vojáků krále, jeskyni plného drzých banditů, které nemůže nikdo najít, obří město, kde žije armáda všech 10 lidí a 5 jeskyní s "neporazitelnými obludami" s neskonale těžkými úkoly stylu zabij obludu, přičemž při procházení těchto 50 metrů čtverečních projde lesem, pouští, zasněženou krajinou, močálem a skončí na malém ostrově uprostřed velkého jezera, pak není něco v pořádku. Pokud má svět 5000 metrů čtverečních a každých 50 metrů je děláno takto, pak je to již po prvních 100 metrech nuda. Prostě ne všechno "cool" je opravdu cool.
- svět nemusí být za každou cenu mega brutus velký, naplácaný na každém metru věcmi k praskuntí, které nedávají smysl a nemají logiku. Může být menší, ale logický a dobře využitý

- hráč by se po dohrátí hry neměl cítit jako imbecil, že s takovou hovadinou vůbec ztrácel čas.

- schopnosti hrdiny/NPC postav by měly být promyšlené a měly by mít smysl. Měly by se projevit jak v boji, tak i mimo boj. Každá schopnost, kterou hrdina má, by měla mít prostě smysl, ale ne umělý jen tak, aby se neřeklo. Tento smysl by měl být zakořeněný do celé hry a do hloubky. Pokud je smysl dodán uměle, aby se neřeklo, je celá hra povrchní, působí uměle a neskutečně hloupě.

- ne všechny staré herní mechanismy a systémy jsou špatné, aby je bylo nutné nahrazovat, měnit či upravovat "po novu".
- ne všechny staré obsahové nápady, příběhy a děj jsou tak dobrý, aby jej bylo nutné neustále kopírovat.
- jinými slovy bylo by dobré nechat staré fungující herní mechanismy a vymyslet nový obsah (příběh, děj, obludy, zbraně, svět), než nechat starý obsah a vymýšlet nové "herní mechanismy".
***
Uživatelský avatar
Milhaus
Zasloužilý člen fóra
 
Příspěvky: 5799
Registrován: čtv 30. srp 2007 10:35:05
Bydliště: Doma

Příspěvekod Emperor » pon 24. čer 2013 17:55:51 » Re: Topic pro autory "moderních" RPG her..
Vítám tento topic určený zhrzeným fanouškům Gothic série ... škoda, že nemám čím konkrétním přispět, neb jsem třeba takovou arcanii nehrál. Ale pod vše výše napsané se podepisuju a třikrát podtrhuju spolu s obecným konstatováním, že pro mě tato série skončila spolu s Havranem (no dobrá, G3 za mága s ohnivou koulí bloudícího Nordmarem mě taky docela bavila) a "gotickým" Risenem (tím prvním, pochopitelně). Osobně za old school RPG považuju ony typicky gothické prvky, což jsou především tyto (pořadí není podstatné):

1) atmosféra
2) herní svoboda
3) takové to nutkání zahrát si tu samou hru znovu a tentokrát zase jinak
4) humor a nadhled v dialozích
5) nutnost důkladně promýšlet herní strategii
6) ztotožnění se s hrdinou a gildou (táborem), za kterou hraji

naopak podružná je pro mě např. grafika a nějaké superefekty (při boji, kouzlení ...)

Žel herní (a komerční) trendy velí jinak ...
Obrázek
Uživatelský avatar
Emperor
Moderátor
 
Příspěvky: 4761
Registrován: pon 05. lis 2007 9:14:02
Bydliště: von Troppau und Kuttenberg

Příspěvekod JeffreeCombs » stř 03. črc 2013 14:37:35 » Re: Topic pro autory "moderních" RPG her..
Přiteplené výkřiky typu "Eahh" také prodej nezvednou.. - To mě rozesmálo :D :D :D
Ale jinak s tebou souhlasím, i když se mi Arcanie líbila, tedy pokud to neberu jako pokračování Gothicu
JeffreeCombs
Uživatel
 
Příspěvky: 58
Registrován: čtv 28. bře 2013 16:25:39
Bydliště: Brno

Příspěvekod Jémák » stř 03. črc 2013 21:10:02 » Re: Topic pro autory "moderních" RPG her..
Možná se budu trošku opakovat, ale to neva, stejně napíšu nový příspěvek :D

  • Hráči chtějí volný svět - i ten však musí mít svá pravidla..
  • Umělé herní mantinely rozhodně svět neobohatí..
  • Jiný druh útoku na určitý druh nepřátel není chybou..
  • Klik klik klik - nejedná se o souboj, pouze o neRPG způsob boje..
  • Objekt splnění úkolu nemusí být vždy hned za rohem..
  • V rozsáhlém herním světě potkat dvě-tři stejné NPC na jednom místě je rozhodně trapné..
  • Užívání lektvarů zdraví během souboje není vždy žádoucí..
  • Procházení nepřátel překážkami, zasekávání se hrdiny o ty samé překážky, rozhodně hratelnosti nepřidá..
  • Jakýkoliv nepřátelé útočí jen na vás, ostatní NPC postavy však nechávají chladnými? Další herní blbost..
Uživatelský avatar
Jémák
Crysis fighter no. 1
 
Příspěvky: 7900
Registrován: sob 01. zář 2007 8:29:11

Příspěvekod Zero » stř 03. črc 2013 21:45:08 » Re: Topic pro autory "moderních" RPG her..
* Pokud hra nabízí více řešení jedné situace, neměla by hráče k některému "nenápadně" nutit. (Obzvláště ty hry, které hráče de facto celou dobu nutí hrát za dobráka, a pro padouchy tam dají jenom pár trapných pokusů, které jsou ekvivalentní s ukradením lízátka dítěti. Když chci být padouch, tak chci být padouch, a ne mentálně retardovaný debil, který si vybíjí zlost na každém člověku, co potká.)
Uživatelský avatar
Zero
Uživatel
 
Příspěvky: 1768
Registrován: sob 01. zář 2007 8:51:50

Příspěvekod sleeper » stř 27. srp 2014 10:09:24 » Re: Topic pro autory "moderních" RPG her..
Tak aj ja, po vyskúšaní Risenu 3 a "ultramegaepického RPG desatročia" musím prispieť:

- ak vývojár chce, aby bola jeho nová hra úspešná ako tá stará, mal by sa zamyslieť, prečo bola tak úspešná, nielen z nej skopírovať pár prvkov
- veľký Svet nieje všetko - je fajn ak má hráč veľa možností, ale keď je Svet tvorený bez používania logiky a keď sa opakuje, prestáva to byť zábava
- kvantita nieje rovná kvalite - je fajn, ak má hra Svet s 20 km, 30 h hlavnú líniu príbehu, 400 questov apod., ale netreba zabúdať ani na ich prepracovanie a kvalitu
- vedlajšie úlohy sú vedlajšie preto, lebo nesúvisia s hlavným dejom, mali by byť od neho nezávislé
- okrem hlavnej dejovej línie by v hre mala byť aj vedlajšia, tá by však nemala byť výraznejšia ako hlavná, aby hráča bavila a malo zmysel v nej postupovať
- dobrá hra človeka vtiahne, človek od nej nechce odísť a rozmýšla o nej aj keď nehrá
- dobrá hra človeka baví aj na desiaty raz
- ak má hra dobrú atmosféru
- kvalitná grafika je super, ale nieje všetkým - človeka musí aj baviť preskúmavať prostredie a užívať si ju
- kvalitný soundtrack je výhoda - ak si človek zapametá hudbu z hry, bude si ju spájať s danou hrou
- z editačných nástrojov a cheat systému (viz. Gothic) síce priamo vývojári/vydavateľ nezarobia, ale hre môžu výrazne predĺžiť život
- ak vývojári chcú, aby bola ich hra oblúbená, mali by nad ňou aj rozmýšlať, nielen kopírovať trendy
- v stredoveku išlo v boji o poraznie protivníka, nie o to, ako boj vyzeral
- večšina šermiarov (ktorý robia motion capturing a podĺa ktorých robia bojové systémy) boj predvádza pred ľudmi, snažia sa o show, o efekt, nie o funkčnosť
- v bojovom systéme nejde o dorážanie, ide o porazenie
- ak má hráč označené na mape, kam sa má vydať, aby splnil úlohu, nebude sa obťažovať prieskumom krajiny a teda si hru ani nezapametá a neužije
- inventár v samostatnom okne nemá zmysel, jednoduchý inventár ako mal Gothic 1 alebo Risen 1 je prehladnejší aj vkusnejší
- ak pitie nemá animáciu, stáva sa z neho akurát spôsob, ako doplniť životy a hráč sa stáva vpodstate nesmrteľným
- kamzíky nežijú v nížinách a bobob nežije v horách, zvieratá žijú tam, kde sa im darí
- ak sú dve dediny 100 metrov odseba, je nezmysel ak medzi nimi na cestách žijú príšery
- kto chce hrať "rúbačku", zapne si akčnú hru či FPS-ko, nieje RPG - v RPG by malo ísť o viac, než len o zabíjanie nepriateľov
- hry, kde je človek vyvolený a hneď od začiatku všetci urobia čo mu vidia na očiach fakt niesú zábavné ale ani veľmi epické
- DLC nikoho neoslovia, zvlášť ak do hry pridávajú jeden miniostrov či špreciálne oblečenie, ktoré je prístupné hneď od začiatku - zato poriadny datadisk ako Night Of The Raven si ľudia zapametajú
- ingame tipy zabíjajú herný zážitok
- ak má hra prepracované prostredie, po ktorom hráča baví cestovať, netreba funkciu fast travel
Uživatelský avatar
sleeper
Uživatel
 
Příspěvky: 2355
Registrován: ned 25. kvě 2008 13:30:40
Bydliště: Tam, kde sa dobre pije!

Příspěvekod Martin Putzer » pon 02. úno 2015 20:24:56 » Re: Topic pro autory "moderních" RPG her..
1-Ta nová grafika není pěkná a ten slabej příběh nevynahradí :!:
2-Vím že myslet originálně je těžký, ale to vás neomlouvá :!:
3-Kdybyste to neudělali tak HW-náročný, tak byste to měli levnější a koupilo by si to víc lidí, vydělalo by vám to víc než drahej prodej po málo kusech :!:
4-Než změníte v nových dílech systém něčeho (př. Skřeti v G2 ku skřeti v G3), tak se zkuste zeptat hráčů, co si o tom myslí :!:
5-Prodejí vlastního díla prodáváte sami sebe. :!:

To by bylo tak všechno. Možná si ještě na něco vzpomenu. :wink:
BZh11AY&SYJi˛W ?€@…0@ ?ď˙° PŠ†šôÔjžM•<jŚŚ™S)±O
<ŁÂ‡`ßQ·ť
ÖmÍ:´ˇ" €Ôˆ¤˘ˇäěeÓJűF˝&ŠŻĂsˇoTzßWGWN„˘ˆi¸dĂ" ľiŔ'Řň™‘ó"ifºٜp˜,€ć°ô.Ł˝ÇÇA˝ŮĂKcń4u#qÝY×R¶Ú#Ç~÷I&3Aˆó­QD˘ŕ·Ocߡ,źäA r aă{5°ŞËň—ŘoĄşÇżß9ÝBGj¤–Đ ;‚ ´f\XZ«QW‡ëvA*łĹÝłďť`é}Ă"ˆ@îÚ7f1ťq˘rń©Ć¶¨Eľ/I˘*­ť+—ÓR آęăŃđ¬;D dł%›üHŮJÍĚĂ‹ą"ś(H%4Ů+€


Použita komprese BZ2.
Uživatelský avatar
Martin Putzer
Uživatel
 
Příspěvky: 310
Registrován: pon 04. srp 2014 18:31:02
Bydliště: Chrám Pátračů na konci světa

Příspěvekod SharfSK » pon 12. pro 2016 18:59:03 » Re: Topic pro autory "moderních" RPG her..
Ano,máš pravdu. Dnešné RPG sú dosť slabé,celé je to nejak stále to isté. Bolo by fajn,ak by Gothic 1 a 2 boli remasterované,no iba graficky.
SharfSK
Nováček
 
Příspěvky: 5
Registrován: pon 12. pro 2016 18:35:31
Bydliště: Winterfell, the North

Příspěvekod Greg » pon 09. led 2017 0:21:09 » Re: Topic pro autory "moderních" RPG her..
Po tomhle videu si zase budete chtít zahrát! :wink:

Obrázek
Uživatelský avatar
Greg
Zasloužilý člen fóra
 
Příspěvky: 1989
Registrován: pon 25. úno 2008 7:20:59
Bydliště: Mezi piráty...

Příspěvekod Jémák » pon 09. led 2017 20:40:51 » Re: Topic pro autory "moderních" RPG her..
Noo, tak tu dvojku bych si klidně hned teď zahrál, jdu na to :D
Uživatelský avatar
Jémák
Crysis fighter no. 1
 
Příspěvky: 7900
Registrován: sob 01. zář 2007 8:29:11

Příspěvekod Dolero » pon 09. led 2017 21:12:21 » Re: Topic pro autory "moderních" RPG her..
Mě zase překvapilo, když bylo v doporučených vedle videa tohle... :D

Valašská trojka: já, ona, slivovica
Uživatelský avatar
Dolero
Uživatel
 
Příspěvky: 2165
Registrován: úte 11. čer 2013 16:21:32

Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé