Menu

Ovčí let

Diskuse a hodnocení filmů.
Příspěvekod Vojta1122 » pát 06. říj 2017 15:18:15 » Ovčí let
Uživatelský avatar
Vojta1122
Kronikář
 
Příspěvky: 5516
Registrován: sob 21. lis 2009 12:12:06

Příspěvekod JENIK » čtv 12. říj 2017 20:19:38 » Re: Ovčí let
Tohle mi Vojta posílal před začátkem hlasování. Enjoy!

Obrázek
Uživatelský avatar
JENIK
Uživatel
 
Příspěvky: 576
Registrován: úte 13. lis 2007 17:02:42

Příspěvekod El Kamil » pát 13. říj 2017 21:22:34 » Re: Ovčí let
Koukám, že Vojta pečlivě rozdával semínka. Už se těším, co sem nahraje Pivl a Howky... :)
Obrázek Obrázek
Uživatelský avatar
El Kamil
Velkovévoda panství Česko-Gothického
 
Příspěvky: 5615
Registrován: pon 27. srp 2007 5:41:00
Bydliště: In the middle of nowhere

Příspěvekod Mára RockDemon » ned 15. říj 2017 19:24:07 » Re: Ovčí let
Vojtíškuu :D má recenze na tvůj film bude jasná a zřetelná! :D

+ dabing je povedený ode všech a zdařil se celkem i jeho zvuk (že u někoho nevyletí jinak volume při kterém je různý šum)
+ zpracování (neboli úprava) hradu a celkově všech míst
+ výběr hudby
+ zajímavý příběh
+ lechtivá scééénka :D

A jakožto záporné hodnocení....:

- velmi dlouhá lechtivá scénka! :D dvakrát jsem to musel stopnout kvůli příchodu rodičů, aby si bůh ví co nemysleli :D
- animovaná část nad kterou jsem se tedy pousmál, ale nepochopil jsem důvod její existence ve filmu...pokud to neměl být tedy pouhý sen Salvatora, což bych potom pochopil, neb se mě zdají často i horší sny :D
- "rozuzlení" příběhu ... když jsem se tě ptal co to sakra mělo znamenat odpověděl jsi že to každý si má nějak domyslet....ale mě to vůbec se nedomýšlí :D

Jinak celkově se mi film líbil a rád se na něj zase podívám :)
Chci ti na závěr moc poděkovat že jsi mě oslovil, zda-li bych ti s filmem pomohl jakožto jeden z dabérů a dále abych ti nahrál nějaké kytarové melodie pro film. Bavilo mě to, potěšilo mě to a rád ti zase s něčím takto pomůžu. :)

Tak přeji mnoho úspěchu

Mára RockDemon
Uživatelský avatar
Mára RockDemon
Nováček
 
Příspěvky: 5
Registrován: ned 06. bře 2016 19:42:27
Bydliště: Lanškroun

Příspěvekod Milhaus » úte 17. říj 2017 11:01:58 » Re: Ovčí let
Producent: VOJTA ART a.s.
Základní atributy: dlouhé, hrané, dobrodružné, záhadné, psychologické

Technické zpracování:
    Forma:
      Firma VOJTA ART a.s. pro nás připravila vysokorozpočtový celovečerní fílm s propracovaným scénářem, na kterém makalo mnoho lidí, s dobře připravenými scény, které byly zachyceny profi kameramany a na kterých je možno vidět spoustou profesionálních herců, neotřelých kulis, originálních kostýmů a filmových efektů. To vše doprovázeno hudbou, zvuky a hlasy herců. Na ničem se nešetřilo a je to znát i na titulkách filmu, kde zejména ty úvodní jsou velmi umě zakomponovány do filmu samotného. Ne jen, že se tak divák má čas trošku rozkoukat, než se ponoří do samotného děje filmu, ale musí je i sledovat, jelikož už v nich je cosi, co může napovědět mnohé o hlavním hrdinovi a co pak plynule přejde do děje dosti necitlivým probuzením hlavního hrdiny.

    Kamera a scenérie:
      Firma si připravila dopředu vše, co by mělo v takovémto filmu být, nic nenechala náhodě a tak můžeme vidět ve filmových ateliérech Gothic i v externích prostředích pěknou práci kamery, která nám tyto scenérie ukazuje. Libí se mi zejména plynulé přechody z jedné scény do druhé, kde třeba postava vyjde na balkon a sleduje druhé dvě postavy, čímž jedna scéna končí a začíná druhá, kde se tyto dvě postavy baví a podobně. Scény by se dalo rozdělit na dva typy, tedy ty rozhovorové a trochu statičtější a pak bojové. Vzhledem k tomu, že jsou zde dialogy poměrně dlouhé a scény také musí počkat na dabing, je bylo třeba nějak ozvláštnit, aby nebyly nudné. To zde firma naplňuje právě tou kamerou a záběry na věci ve scéně (nenatáčí pouze se bavící postavy) a také filmovými efekty, které sice nejsou důležité, ale jsou to takové detaily oživující scénu. K tomu ale později. Bojových scén tu zas tolik není, pokud se už ale nějaká vyskytne, je i ta zvládnutá dobře a boje působí dostatečně dynamicky. Není zde příliš mnoho hromadných scén, kde by vystupovalo, nebo dokonce bojovalo více postav, většinou je to tedy tak říkajíc z očí do očí, či jeden na jednoho, ale i takových větších scén s více postavami se zde pár najde.

      Občas herci dělají věci, které se zdají býti fyzicky nemožné, například si hlavní herec strčí bradu do hrudníku, nebo si podivně vykloubí hlavu a podobně, to ale nebude nejspíše chyba firmy samotné, ale spíše herců jako takových. Možná to mohlo být nějak vystřiženo, či upraveno.

    Výprava:
      Jak už jsem psal, firma investovala nemalé prostředky do kulis, kostýmů, ale také například do maskérů, kteří hercům na ty jejich držky namalovali zajímavé obličeje. Pravda, v některých případech musel začít od začátku z druhé strany hlavy, jelikož takový ksicht by nezměnila ani tuna make upu, ale s tím se počítá a maskéři odvedli opravdu dobrou práci. Jedinou výtku bych asi měl, že hlavní hrdina má viditelně snědší obličej, než tělo, což je vidět zejména v lépe osvětlených scénách na jeho krku.

    Filmové efekty:
      Jak už jsem psal, ve filmu můžeme vidět hezké filmové efekty, které mají za úkol jen ozvláštnit scénu a které se velmi povedly. Můžeme tak vidět třeba pavoučka v hrnku, nebo ptáky letící nad hradem. Už v úvodních titulkách je ale vidět hezký efekt, když jde hrdina po mostě a svítí si loučí. Pak zde máme efekty různých kouzel, ty už jsou pravda trošku slabší, ale bylo nutné je vytvořit, aby to dávalo smysl.

    Ozvučení:
      V pozadí můžeme slyšet mnoho různých zvuků a zvukových efektů, které dokreslují atmosféru, přidávají na uvěřitelnosti aktuálního dění a podobně. Myslím, že ozvučení celkově se hodně povedlo, zejména tam, kde nehraje přímo hudba a kde to působit stísněně, to vynikne.

    Hudba:
      Hudba opět docela zdařile doprovází film a to, co se děje. Zejména během bojů, ale také třeba při procházení temného hvozdu, kdy jde hrdina sám. Snad jen ten klavír, když hrdina hledá na hradě Helenu mi tam neseděl úplně.

    Dabing:
      Pokud je ozvučení a hudba dobrá, tak tady se dostáváme k vrcholu audio stránky filmu. Dabing zde totiž jen nenahrazuje neosobní titulky a nutnost je číst, ale on dodává postavám na uvěřitelnosti, dává jim i určitou osobnost a postavy tak působí mnohem více živé. Samozřejmě i zde jsou drobné nedostatečky, ale myslím že zde se prostě firma opravdu vytáhla hodně silným kalibrem, který film jako celek co se technické stránky týče, vytáhl nahoru.

Obsahová část:
    Scénář a příběh:
      Jak už jsme tak nějak zvyklí, firma VOJTA ART a.s. nedělá zrovna umělecká díla, která je snadné pochopit a která by byla jednoduchá. I přes to, že jsem viděl film nyní již 4x, si stále nejsem jist, jestli to chápu nebo nechápu. Nakonec jsem se rozhodl, že to budu brát tak, že hlavní hrdina je zřejmě snílek, který má živé sny i přes to, že přímo nespí. Napovídají tomu už úvodní titulky, kde hrdina v rouchu mága nachází nějaký zářící kámen, sleduje zatmění Slunce, aby byl z tohoto sna necitlivě probuzen Salvátorem, který na něj zase chrlí nezajímavé kecy. Hrdina je duchem prostě jinde, chce zkoumat staré chrámy a dělat objevy historie a ne poslouchat politiky a a jejich plky. Ostatně sám to píše ve svém zápisníků, který to potvrzuje. Pak se ale stane něco, co částečně asi změní jeho standardní obsah snů, tedy zahne Heleně s Ráchel, která přilétne na koštěti na Knihrad a svede ho. Ráchel, rozhovor s ní, i soulož s ní, je tedy asi skutečná. V hlavním hrdinovi nicméně vyvolá otázku, co chce víc, jestli Helenu, nebo vykopávky. Zřejmě to je důvodem, proč se o tom zasní na svém oblíbeném místě, odkud sleduje hvězdy. Následuje tedy vize či sen, kde se odehraje vnitřní boj o to, co je víc, jestli vykopávky a věci s tím spojené, nebo Helena. Nakonec to zřejmě vyhrála Helena, ačkoliv to bylo docela těsné a moc nechybělo. Hrdina ale také bojuje se svým vlastním strachem, který mu nedovoluje se prosadit, ať už na hradě mezi politiky, tak i u Heleny v posteli. Od svého strachu tak utíká právě těmi sny a až mu jeden tento sen pomůže, aby našel odvahu a toho strachu se zbavil. Tomu, že je to sen, by odpovídalo i to, že knihomol umí tak dobře bojovat a zvládne levou zadní rytíře ve zbroji, navíc nemrtvé. Je ale samozřejmě možné, že to tak vůbec není a vše je jinak a nelze to moc určit.

      Zajímavou vložku jsou zde animace kreslené, kde jedna se objeví na začátku tohoto sna a druhá až v okamžiku, kdy se hrdina definitivně rozhodne, co chce. Nejsem si úplně jist, co znamenají, ale nejspíše asi vystihují stav hrdiny, nebo možná jeho pohled na sebe sama či právě na Helenu. Možná v první vidí sám sebe jako ovci, která byla ulovena ptákem (Ráchel), zatímco Helena je kočka, která to jen sleduje a v druhé si to vymění, ale fakt nevím.

    Děj:
      Děj a jeho tempo se v tomto filmu mění, chvíli je pomalejší, chvíli zrychlí, prostě tak, jak by to ve filmu mělo být a co mu dává hloubku i dynamiku. Některé pasáže možná mohly být trochu kratší, jelikož zdá se nebyly pro film zas tak důležité. Zejména asi ta s Ráchel na hradě a to jak ta mluvící, tak tak souložící. V mluvící nás firma chtěla zasvětit do dění ve světě a sdělit nám různá fakta, které jakožto diváci logicky nevíme a měli bychom je vědět a z tohoto pohledu to je uděláno dobře, ale ono pak to pro film nehraje zas takovou roli a některé věci si divák domyslí i z jiných věcí. Tak nevím, nemůžu to brát jako mínus, současně to ale ani není plus :D. V erotické scéně mě zaujalo, že má Ráchel docela dost zvláštní kůži a nevím, jestli to byl úmysl, nebo jen nežádoucí efekt osvětlení.

Bonusové materiály:
    Plakát:
      Plakát je takový, nó, no moc jako plakát to nepůsobí. Na druhou stranu se ten obrázek tak nějak k tomu filmu hodí, jelikož i zde si člověk klade otázku, oč jde a není to moc jasné.
    Severinův zápisník:
      Doplňuje více informací o hrdinovi a jeho pohledu na svět. Divák by to zřejmě měl přečíst před filmem.
    Informační letáky:
      Ty mají nejspíše jen doplnit informace, které z filmu nejsou zřejmé a asi nemají žádnou vyšší uměleckou hodnotu, myslím, že divák by si je měl přečíst jako první, než se podívá na film samotný, ale není to nijak důležité.

Celkově hodnocení:
    Firma VOJTA ART a.s. na nás vybalila celovečerní vysokonákladový film, se kterým jistě nemíní mít jen vysoké zisky z tržeb z kin, ale chce také získat mnohá ocenění, jako Oskary a podobně. Ve firmě tušili, že konkurence je vysoká a filmový průmysl neúprosný a tvrdý a že z nějakým béčkovým filmem za pár šupů by neměli šanci se prosadit a rozhodli se udělat AAA titul. Tomu výsledný film odpovídá ve všech měřitelných věcech, ve kterých se snad dají filmy hodnotit. Za mě osobně je možná trošku nejasný a možná mu to nakonec trošku ubere v mém subjektivním hodnocení, protože konkurence také nezahálela a nezaváhala. Ale to může být současně subjektivní plus u jiných lidí.

    Firma VOJTA ART a.s. je dostatečně známou firmou, mající mnoho fanoušků, kteří si jejich tvorbu oblíbili a ti jistě nezaváhají a film si nenechají ujít. Tak snad jen, kdyby se našel někdo, kdo by neznal produkci této slavné firmy, nemohu jinak, než doporučit všem, aby na tento film do kina vyrazili, protože stojí za to.


Za mě každopádně:
    ObrázekObrázekObrázek
Naposledy upravil Milhaus dne úte 17. říj 2017 12:10:15, celkově upraveno 2
***
Uživatelský avatar
Milhaus
Zasloužilý člen fóra
 
Příspěvky: 5426
Registrován: čtv 30. srp 2007 10:35:05
Bydliště: Doma

Příspěvekod Emperor » úte 17. říj 2017 11:23:25 » Re: Ovčí let
Nebudu tu vůbec hodnotit technické kvality snímku (až na jednu výjimku níže), ty jsou nesporné a svědčí o zkušenosti Vojty s tvorbou filmů a bylo by to mlácení prázdné slámy, protože to stejně všichni už dávno vědí. Filmaři takového formátu můžou překvapit hlavně obsahem a proto chci spíše popsat své dojmy, které Ovčí let ve mně zanechal.

Podle mě se Vojta při tvorbě tohodle filmu hlavně bavil. Nepředkládá nám žádný precizně vykonstruovaný děj se srozumitelným a jednoznačným obsahem, neřkuli závěrem, zároveň to ale není žádná jednoduchá podívaná. Vidím tu směs různorodých obrazů a momentů, které si divák může, ale nemusí poskládat dohromady. Je to takové umění pro umění. Trochu Tarantino, trochu Kubrick, trochu Fellini, trochu Bergman, trochu Buñuel, trochu Lynch. Má to být pocta některému z těchto velikánů?

Nemůžu říct, že jsem film plně pochopil, ale tuším (nebo si to možná jen namlouvám), že to ani nebylo autorovým záměrem. Důležité je, že něco ve mě po shlédnutí zůstalo, taková zvláštní rezonance, něco nevysloveného, surreálného. Je to díky komorní a především hutné atmosféře, hudbě doplňující mysteriózního ducha prostředí, některým lehce creepy (moje oblíbené slovo) obrazům a scénám, moc se mi líbily například na zdech visící obrazy s vyjukanými zajíci. To vše přispívá k mému rozjitření a záhadě, co tím chtěl, sakra, autor vyjádřit. Myslím, že to je na každém z nás a ta svoboda domýšlení je osvěžující.

Co jsem ale chtěl zvlášť zmínit - velkým oživením a ozvláštněním je pro tento film dabing, na kterém se podílelo více lidí a dalo to snímku jiný rozměr. Jistě, je cítit jistý amatérismus (dikce, modulace hlasu, výraz, srozumitelnost), nicméně když to srovnám např. s profesionálním dabingem Posla smrti 2, tak Ovčí let vítězí na plné čáře, protože hlasy i přes nedokonalé vyznění působí velmi příjemně, sympaticky a postavám přesně padnou do huby, tedy chybí jen krůček k dokonalému dojmu. Asi nejpovedenější byl charismatický a autoritativní hlas Ignáce, chválím ...

Matematické vyjádření mých sympatií - 5/5 ...
Uživatelský avatar
Emperor
Moderátor GOTHICZ.NET fóra
 
Příspěvky: 4453
Registrován: pon 05. lis 2007 9:14:02
Bydliště: von Troppau und Kuttenberg

Příspěvekod Vojta1122 » stř 18. říj 2017 11:40:01 » Re: Ovčí let
Děkuju za všechny dosavadní recenze. Bohužel dvě nejrozsáhlejší přišly v úterý, což je pro mě absolutně nejhektičtější den - a středa na tom není o mnoho lépe - takže jsem je zatím ani neměl čas přečíst. Ale dostanu se k tomu a těším se na to.

Reagovat na ně ovšem budu až po skončení soutěže, nerad bych svými připomínkami narušoval přirozený rozvoj názorů na film. Zrovna tak jsem se zapřísáhnul, že nebudu říkat nic k výkladu filmu. Mimo jiné hlavně proto, že bych byl nerad, aby to vypadalo, že film potřebuje vysvětlení od autora k tomu, aby mohl mít u diváků úspěch. Což samozřejmě nepotřebuje, osobně ručím za to, že vodítka jsou všude a film lze vyložit snadno.
Uživatelský avatar
Vojta1122
Kronikář
 
Příspěvky: 5516
Registrován: sob 21. lis 2009 12:12:06

Příspěvekod Pivl » ned 22. říj 2017 1:15:43 » Re: Ovčí let
___Deník nadšeného diváka
  • Famózní intro. Hezký soundtrack, dobrá práce s kamerou a efekty. Stejně jako u Černolesí vyvolává podivné pocity. Vypadá to že to intro bude mít nějaký hlubší význam pro film jako celek.
  • Dabingová vsuvka - Úvodní rozhovor super.
  • Bouchnutí s dveřmi skvěle zpracováno!
  • Skvělá atmosféra při rozhovoru. Super práce s kamerou, marvinem a efekty (pavouček, ptáček). Obraz na stěně (když nepočítám ty pavučiny co jsou místo před ním za ním schované :) )... Klobouček. Se Severinem vysloveně není něco v pořádku nebo ho vysloveně štve co Salvátor říká.
  • Stopuji film a jdu si najít obraz - Zcela jistě má pro film zásadní význam... Peter Paul Rubens, cosi o vyhnání lucifera. Uvidíme, co to znamená. :)
  • Hezky předělaný klášter, ale proboha ti ptáci na pozadí vypadali tentokrát otřesně. :D
  • Pavouk, ptáček, teď myš... (Trochu Vojtu podezřívám, že to, co se mu na mém Angelovi líbilo nejvíc byla beruška na listě. :D )
  • Zvuky zbroje, hradu a okolí = Detaily, detaily = Super práce. :)
  • Dabingová vsuvka - Ač dabéři nemají zas tak chytlavý hlas (Sorry Vojto :D ), snaží se, jejich herecké výkony nezní přehnaně a zvuk je slušný, určitě velký palec nahoru. :)
  • Scéna v hale - Ten pocit, kdy má Vojta ve filmu stejný zvukový efekt na pozadí jako já.
  • Líbí se mi kolik pozornosti Vojta věnoval rozhovorům a už se úplně odtáhl od starých mravů alá stačí aby postava stála - Na téměř každém záběru se postava prostě nějak hýbe (nebo se o to Vojta alespoň snaží).
  • Vojta má dle mého v každém Khoriniském drakovi pouze jeden jediný cíl - Překonat svou loňskou sexuální scénu. :D Výborné.
  • Jen jsme se musel smát, když jsem věděl, co za animace tam bylo při tom sexu. :D
  • Kouř od cigára - Skvělý nápad, moc hezké, že si Vojta chtěl vyhrát s detaily, hrozně chválím, ale to provedení. (vidět okraje použitého videa pro efekt) Ja jaj.
  • Už nestíhám hledat ty obrazy, nicméně chválím Vojtu za takový smysl pro detail, ty drobnosti to opravdu skvěle vyvyšují.
  • Scéna s hledáním Zuzany - Super natočené, trošku mě zde zklamal soundtrack.
  • Scéna s ovcí - Super nápad, zajímalo by mě, zdali obrázky kreslil Vojta. :D Zřejmě nějaký výjev toho co se stalo? Ovce je Zuzana? A ten orel a kočka je tedy kdo?
  • Arcibiskup či co :D Ty rozhovory jsou podivné, moc nechápu ten obsah, trošku mi to připomíná Černolesí vším tím podivným stylem, Vojto, Vojto, co na mě kuješ! :D
  • Lens flare (paprsky světla) ve zbrojnici mnohem povedenější než u Protivníků dějin. ;)
  • Rozhodně zatím nejlepší Vojtovy akční záběry - Fajnová práce. :) Navíc se super využitím marvinu. :)
  • Trošku mě zajímá od koho Vojta pochytil krev a podobné efekty, páč já mu je tentokrát neprozrazoval. :D
  • Amulet z intra - Zabil Zuzanu, teď nějak nechápu tu spojitost, snad brzy pochopím.
  • Magický boj - Cením si velké snahy Vojty udělat magické efekty, ikdyž to nevypadá úplně přesvědčivě. :)
  • Souboj se Zuzanou super technicky zvládnutý. Ale opět trošku zklamal soundtrack. Výběr mainstreamového soundtracku Vojtovi moc nejde.
  • Každopádně chválím přechod z budoucnosti / snu do součastnosti a závěrečnou scénu s hudbou jde se přemýšlet!
Uživatelský avatar
Pivl
Obecný účet vedení fóra
 
Příspěvky: 4329
Registrován: sob 08. lis 2008 14:34:57
Bydliště: Klan Ohně, Santova 69

Příspěvekod Pivl » ned 22. říj 2017 1:20:46 » Re: Ovčí let
Ovčí let
-------------------------------------------------------------

Proč se první kapitola mé recenze jmenuje stejně jako název? Protože právě onen nápad dát filmu tak originální a podivný název je už samo o sobě matoucí stejně jako na první pohled může působit film. Jenže ti, kteří film hodnotili a řekli, že ho nepochopili zřejmě zapomněli, že se jedná o film Vojty - Film, ve kterém dost často nehraje hlavní roli hlavní postava, ale symbolika, kterou představuje, ve kterém se události mohou dít náhodně a nebo se také dějí z důvodu, jenž divákovi nebude nikdy odhaleny, ale především ve kterém na nás nečeká propracovaný příběh plný zvratů, jak se na první pohled zdá, ale příběh, který se větví, z jeho konců rostou listy a nebo už padají, ale hlavní pro nás zůstává onen kořen, jádro celého příběhu.
Co to vše znamená? Především to, že Vojtovy filmy většině lidí nebude stačit zhlédnout jen jednou, ani já jsem opět, ač Vojtovu tvorbu znám velmi dobře, všechny detaily pochopil až na druhé shlédnutí, otázka zůstává, jestli je něco takového dobře nebo ne.
Obrázek

Vojtovo dílo rovná se kvalita?
-------------------------------------------------------------

Takové věty už tu byly často - Vojtův fanart prostě je už klasikou gothicz.net a jeho tvorba jistě patří mezi to nejlepší na našem fóru, kromě kreseb Vojta už poněkolikáté dokazuje, že i ve filmové sekci se mu nikdo neubrání. Vojta totiž během čtyř ročníků Khoriniského draka, kterých se zúčastnil dokázal svou technickou stránku filmové tvorby vynést opravdu vysoko. Ač mnohé v jeho filmech působí občas trochu křečovitě - Od efektů po kameru, v porovnání s jeho prvním snímkem Studium započalo je to nebe a dudy.
Vojta nejen že pochopil, že záběry na stojící postavu otevírající pusu jsou nudné a tak na každém záběru je nějaký pohyb, nejen že se naučil rozhýbat kameru na místech kde je potřeba a kde to zase není moc vhodné a dát záběru ten správný úhel, ale do toho všeho nyní přidává něco nového u čeho jsem u něj nebyl zvyklý a to naprosto skvělý smysl pro detail, který ukazuje v nových postprodukčních efektech. Nejlépe to můžeme pozorovat hned v úvodní scéně a hned té následující na hradě. Od skvělého smyslu pro soulad s hudbou, po originální do filmu pasující efekty až po spoustu detailů jako pavouka v nádobě, ptáka na zábradlí až po obrazy na stěnách.
Tedy Vojta ke svým originálním myšlenkám prezentovaných v originálních scénářích přidává to, co mu do Vesnice Černolesí chybělo a nyní to povyšuje na další úroveň - preciznost rozmanitost jednotlivých scén. Co víc si tedy člověk od filmu může přát? Dabing? Ale ten tu je! A co k němu říct než jen to, že je naprosto skvělý. Tím nemyslím, že by dabéři byli profesionálové a stejně tak zvuk byl naprosto úžasný, to ne. Ale sešla se super skupina lidí (Vojtův velmi vhodný výběr), kteří své hlasy propůjčili opravdu vhodným rolím a všichni se velmi snažili, takže zde máme dle mého i nejlépe oddabovaný film na našem fóru!


Prostor ke zlepšení
-------------------------------------------------------------
Ať jen pouze nechválím Vojtův velký pokrok, musím zároveň dodat, že v některých částech tvorby má Vojta stále malé rezervy, které si myslím, že by se daly snadno vylepšit. Jedná se hlavně o práci s efekty a kamerou jako takovou. Vojta už ovládá dostatek umu, aby vše z toho zvládl správně, ale co mu stále trochu chybí (a je to zapříčiněno zřejmě převážně donedávným nezájmem o reálný film) je cit.
Vojta dost často v akčních scénách správně volí pohyblivou kameru, bohužel ale často sklouzává až k chaosu. Akční scény v Gothicu jsou opravdu oříšek a pokud chce člověk dát například souboji dynamiku, bez pohybu kamery se to asi neobejde, nicméně pohyb kamery by neměl být zběsilý - Měl by vypadat přirozeně, což Vojta v zásadě moc nedodržuje. Základní poučkou mou je - Představit si, že jsme kameraman a přemýšlet, co bych jako kameraman chtěl natočit - Zvolit si bod na snímku a na něj se soustředit. V případě souboje s meči, který je například v závěru filmu mezi Severinem a Zuzanou, je třeba dobré soustředit se na meče jednotlivých aktérů a podle nich kamerou hýbat. Vojta se ale často nechává unést a místo cíleného pohybu je před námi přehnaně rychlý pohyb ze strany na stranu, shora dolu. To je o nevyzrálosti jeho talentu, který stále rozvíjí a myslím, že stejně jako sledujeme jeho zlepšení rok co rok by tohle byla příští rok jen další formalita.
Co se efektů týče, Vojta se do filmu snažil napasovat mnohé jen aby se zřejmě vyrovnal těm, kteří rádi do svých filmů přidávají postprodukci a věděl, že to bez toho asi nejde - V mnoha a v opravdu mnoha případech je to naprosto famózní jak už jsme zmiňoval dříve, nicméně například onen kouř (nebo některá kouzla na konci) opravdu tloukl do očí - Když prostě nemohu najít ten správný efekt, který by se dal použít, raději ho nepoužít. ;)

Obrázek

Nový žánr hned dvojnásobně
-------------------------------------------------------------

Když odejdu od techniky, což beztak není to, oč ve Vojtových filmech jde, mám před sebou podivné, nevyrovnané dílo. To jakým způsobem jsem hodnotil kdysi Protivníky dějin - Jakožto komplexní dílo, bylo zřejmě Vojtovo dílo podobného rázu. Máme před sebou totiž jakýsi patvar, stejně jako u Vesnice Černolesí, směsici událostí, které při prvním shlédnutí bez hledání symboliky lehce přehlédnete, pravdou ovšem je, že tohle ani zdaleka není Vesnice Černolesí.
Vojta se poučil ze svých chyb, které na Černolesí napáchal, kde místo aby film vypadal jako obraz, spíše připomínal zmatek a podivnost, zde máme snímek, který jako obraz působí a přitom je tak jednoduchý a krásný, že nevyvolává pocity nevědomosti a zmatku, ale přesně takové pocity, které člověk má, když vidí opravdové krásné umělecké dílo a přidává k tomu opět spousta věcí - Animace ovce, ptáka a vlka, obrazy na stěnách a občas velmi atmosférická a originální hudba a příběh samotný, protože ač vše vypadá jako akční dobrodružné sci-fi, máme před sebou opravdu romantický film, který by si mohl spíše přidat nový titul - Film umělecký.


Vojtův svět
-------------------------------------------------------------

Po několika promluvách s Vojtou před soutěží, jsem jeho snímek přirovnal k jednohubce, která bude propojovat jeho univerzum, omyl. Tento film je spíše vršek dortu, který pod sebou má jiné vrstvy - Vesnici Černolesí, Studium započalo a Protivníky dějin, proč že dort? Protože místo aby nám Vojta naservíroval jednohubku, narval nám dort přímo do xichtu. Žádné náznaky a symbolika, kdepak, toho bylo dost už ve Vesnici Černolesí, Vojta přišel, divákovi narval do chřtánu odkazy na předchozí díly a zkuste si někdo nevšimnout, že ty filmy jsou ze stejného universa!
Vojta svůj původní krutý a postapokalyptický svět přetvořil do jakéhosi ráje a problém je, že to diváci nevidí. Vojta v jakési vizi ukazuje minulost tohoto místa - krutost, pošetilost, nadpřirozené síly, které se pak divák, jelikož je vše v této vizi naprosto bravurně technicky zvládnuto drží a nedokáže si příběh vysvětlit, nicméně je to jen vize. V realitě je vše opravdu už v pořádku a tak se dočkáváme dobrého konce...


Obrázek

Příběh samotný
-------------------------------------------------------------

Vojta opět spoustu věcí ve filmu vynechal nebo nevysvětlil, což opět napomáhá zmatení diváka, ovšem těch detailů a přehnaně široké symboliky už není ani zdaleka tolik co v Černolesí, zde je jiný problém - Zkáza údolí a Alkwinova věž dostává tolik prostoru, že vše kolem se zdá být zbytečné a divák se pak soustředí na věci, které nejsou důležité, protože opak je pravdou a i díky tomu zde máme jeden z nejkrásnějších snímků na fóru.
Ono totiž nejde o nějakou Alkwinovu věž, ani o císařství, ani o svět, ať už to vypadá sebevíc podivně, tentokráte opravdu jde jen o vztah dvou lidí a o člověka žárlivého a poblázněného touhou dosáhnout cíle své práce. Do toho Vojta přidává záběry na obrazy způsobující divákovi pro vysvětlení příběhu zřejmě nežádoucí pocity - Například mě naháněly hrůzu a hlavně přidává onu osudovou animaci, po které dostal snímek i svůj název.
A co že ona animace a příběh samotný znamená? Zde je mé vysvětlení:

SPOILER:
Kliknutím odkryjete skrytý text
Severin je žárlivý člověk zažraný do své práce archeologa a je posedlý Alkwinovou věží. Když ho nechávají na hradě, začíná lehce vyšilovat, ač všichni kolem něj zřejmě říkají pravdu, on sám nikomu nevěří, ani své nejbližší - Zuzaně. Tu už dlouhou dobu podezírá z nevěry. Když pak na hrad dorazí "čarodějnice" a on podlehne chtíči, začne do toho všeho mít jisté výčitky svědomí za to, co udělal vůči Zuzaně a tím pádem si začne vše obhajovat a začne rozvíjet ona paranoia - Zde mu (vlkovi) pták bere jeho cíl - ovci (Zuzanu). Když pak vidí onu vizi (ať už je to sen nebo budoucnost), v tomto snu si Severin nalže, že jej Zuzana doopravdy podvedla, což on nemůže unést a je tedy rozhodnut, že ji zabije. Když už ale přijde do jejího pokoje s nožem a uvidí v rohu amulet, podle kterého ve snu poznal její nevěru, vše si uvědomí, i to, jaký vůl a blázen byl a zůstává se Zuzanou. Zřekl se vlastních iluzí, z vlka se stal člověk.
Skrytý text může obsahovat důležité informace o obsahu, které mohou pokazit prožitek ze hry, nebo zkazit nějaké překvapení připravené pro hráče.


A co dál?
-------------------------------------------------------------

Těžko tedy srovnávat Vojtovo Protivníky dějin a Ovčí let, komplexnost a ucelenost od děje přes techniku proti skvěle vymyšlenému příběhu se skvělou technikou a marvinovými triky. Pro mě osobně to ale rozhodně je Vojtovo dílo nejlepší a proč? Protože se jedná o originální počin, který bych srovnal s jeho pro mě nejoblíbenějším komiksem - Cesta temnotou. Ač tento snímek není tolik symbolický, působí naprosto podobným dojmem - Dojmem opravdového uměleckého díla.
Popravdě je půlnoc a mě ikdyž si film u psaní pouštím znova, nenapadá co zmínit dál. Mohu tu Vojtovi zmínit všechny ty super momenty co ve filmu byly a které mi udělali jakožto jeho efektovému "učiteli" obrovskou radost, ale myslím si, že si o tom ještě spolu někdy pohovoříme osobně u piva. Všichni zde stejně ví, co Vojta za fanartovou kapacitu je, že kromě toho, že je to největší fanartový tvůrce našeho fóra a má za sebou neuvěřitelnou řadu různorodého a skvělého fanartu, je to i pozorný a vytrvalý tvůrce, který se každým rokem stále učí něco nového a dokazuje, že jeho příběhy, ač nejsou tak zápletkově složité, jen velmi silně obalené, mají stále co nabídnout a pozorovat je, je prostě skvělý zážitek na který se každoročně velmi těším a jsou pro mě vrcholem celoročního fanartového snažení. Díky Vojto.

Obrázek
9/10

BONUS - OBSAHUJE SPOILERY
-------------------------------------------------------------
Uživatelský avatar
Pivl
Obecný účet vedení fóra
 
Příspěvky: 4329
Registrován: sob 08. lis 2008 14:34:57
Bydliště: Klan Ohně, Santova 69

Příspěvekod RavenGameCZ » ned 22. říj 2017 10:48:44 » Re: Ovčí let
Tentokrát jsem byl příjemně potěšen, že tento ročník Khorinijského draka se jeden z tvůrců rozhodl pro český dabing, který je doprovázen bez větších chybiček. Vojta nás v tomto snímku zasvětí do role archeologa Severina, který odhaluje tajemství Alkwinovi věže….

Po shlédnutí tohoto filmu jsem chvíli nevěděl, co si o něm mám vůbec myslet :D To vše byl pouze sen? Nebo je to další sen ve snu? Každopádně Vojta dokáže pěkně rozdělit realitu od snu a diváka o to více zamotat. Přejděme radši k samotnému základu příběhu. Základní kostra není špatná a rozuzlení na konci dodávalo na chaotičnosti příběhu a to v tom dobrém slova smyslu. Co mi však připadalo za slabší je první polovina příběhu, která se odehrává na hradě. Nám nové postavy se procházejí a různě mezi sebou komunikují, či dělají jiné aktivity :D Toto bych lehce zkrátil a prodloužil oblast s lesem a Alkwinovou věží. Druhá polovina se stává dramatičtější a akčnější. Severin naráží na Vilema, boj s vlky a následná konfrontace u věže atd. Tato část dostává na spádu a akci, takže udrží diváka více v pozoru než u poloviny předchozí. Jediného, čeho bych se osobně vyvaroval je animované zobrazení letu ovce, která je mi doteď velikou záhadou. Co tím chtěl asi básník říci? Možná se někteří chytí a pochopí, ale bude tu určitě plno těch u, kterých to ztratí význam. Následně je zajímavé, že Ovčí let se nachází ve stejném světě jako předešlí počin Vesnice Černolesí, takže se autor snaží rozvíjet více příběhu z blízké oblasti.

U efektů si nemám čím postěžovat. Nejsou na složité úrovni jako u jiných děl, ale přesto pěkně drobněji doplňují danou situaci – nad hradem přelétává hejno ptáků atd. Stejně jako u Černolesí se i zde Vojta vsadil na nějakou tu lechtivější scénu, která se mu znova náramně povedla.

Poslední věc, kterou bych měl u tohoto díla nejvíce vyzdvihnout nejvíce. Tím není nic jiného než český dabing. Po delší době tu narážím na kvalitní dabing s nějakými těmi menšími chybičkami, které se však dají odpustit. Není tu žádný problém se zvukem – mikrofony nepraskají, není slyšet šum atd. Dabéři mluví srozumitelně, jenom asi u jednoho jsem měl pocit, jako u předčítání knížky než zahrání role. Konkrétně musím vyzdvihnout Maru a Silvra, kteří už svůj hlas propůjčili v Posledním vzdoru, takže se ti vůbec nedivím, že jsi Vojto zvolil právě je. Výrazné hlasy s kvalitním mikrofonem, které táhnou celé dabérské audio. Samotný autor také odvedl dobrou práci při ztvárnění archeologa Severina.

Závěrem je to zajímavě poutavé dílo s českým dabingem, který byl zvládnut skoro na jedničku a příjemně dolaďujícími efekty. Rozhodně se v příštím ročníku draka těším na nějaké to Vojtovo dílo 

Dávám 8/10
Uživatelský avatar
RavenGameCZ
Uživatel
 
Příspěvky: 12
Registrován: úte 30. srp 2016 11:53:58

Příspěvekod El Kamil » stř 25. říj 2017 12:56:29 » Re: Ovčí let
Vojta opět přichází s filmem, nad kterým si tu každý láme hlavu, co tím chtěl říci. Po vzoru svého oblíbeného režiséra Davida Lynche nám servíruje pestrou skládanku nejrůznějších obrazů. Význam mnohých zůstává nevyřčen a Vojta nechává diváka uprostřed tajuplného děje, aby si našel svou vlastní cestu.

Na začátek chci vyzdvihnout, že Vojta si vybral podle mého názoru nejsložitější téma. Čarodějnice, ďábel, pirát, loupež, to všechno byla jasná vodítka, jasné záchytné body. Napasovat konkrétní příběh na sadu spíše abstraktních tagů se Vojtovi povedlo na výbornou. Z pohledu Gothica nejproblematičtější tag "technologie" zasadil obratně jako těžbu nové nerostné suroviny - uhlí - a to celé vložil do konfliktu s archeologickým výzkumem. Téma, které by se snadno dalo brát jako aktuální.

Základní kostra příběhu je relativně snadná. Způsob, jakým je příběh divákovi podán, to je to, co dělá film zajímavý. Vojta neprolíná děj jako Pivl u Lovu čarodějnic, příběh plynule pokračuje a vykresluje nám poměrně krátký časový úsek ze života Knihradu. Celý děj je skvěle doplněn tajuplnou instrumentální hudbou (spíše orchestrálního typu, zajímavý kontrast oproti místy "divoké" hudbě u Lovu čarodějnic) a celkem slušným dabingem. Vojtův hlas u Severina se mi líbil, ačkoli nedokážu říct, do jaké míry to Vojta dokázal zahrát. Tak či onak, Severin se díky Vojtovi stal zapáleným archeologem, místy váhavým a rozpačitým. V některých situacích se necítil úplně ve své kůži a to podle mého názoru jeho postavě sedělo. Povedl se i hlas Rachel, která si Severina postupně omotávala kolem prstu a jež dotvořila jeden z nejlepších momentů filmu a to úsek na hradním nádvoří - hned před postelovou scénou. V této pasáži Vojta brilantně budoval chemii postav. Od momentu, kdy Rachel naštvaně čeká v trůnním sále, přes tykačku až do postele. Při tom všem nás Vojta ještě stačí seznamovat s okolnostmi situace ve filmovém světě (načež Rachel reaguje vsuvkou "Mluvíte hezky" a divákovi už začíná být jasné, kam to spěje). Když pak Severin na Rachelinu glosu "Z toho okna musí být krásný pohled na nádvoří" odpoví "To je moje ložnice", chrotám pomalu blahem. To se opravdu povedlo!

Za milostnou scénu dávám pět bludišťáků. V rámci možností Gothica se to povedlo. Vojta dal dohromady animace a záběry kamery celkem obstojně, nepůsobí to trapně ani nevěrohodně. Abych ještě dokončil myšlenku k dabingu - Výborný hlas Ignáce! Bez toho by ta postava přišla o svůj charakter. Jde slyšet, že jeho herec měl o něco lepší technickou výbavu než ostatní. Nicméně rozdíly v kvalitě nahraných hlasů nejsou zase tak výrazné jako třeba u Howkyho filmu. Celkově se dabing povedl a filmu to přidalo mnoho procent na celkovém dojmu.

Zbylé ozvučení filmu se také povedlo. V některých místech Vojta dokonce využívá ticho k doplnění atmosféry, napnutí děje či vyjádření jiskření mezi Severinem a Rachel. Opět skvěle!

Vidíme i speciální efekty - pavouk v džbánu, zatmnění slunce, hejno ptáků, kouř s trávy z bažin. Povedené, ovšem nedosahují takové kvality a kvantity jako u Lovu čarodějnic. Také soubojové scény měl Pivl vyřešeny lépe. Vojta právě nechává postavy do sebe půl minuty halabala řezat, aby pak boj rozhodl jedním úderem. V kontextu Ovčího letu žádný problém, ale když už tu máme Pivlův film, tak musím srovnávat.

V závěru film spěje k tragédii, když tu se zničehonic probouzíme z té noční můry a vše je zase dobré. Vojta to vše končí krásnou ze života vystřiženou větou "ale to se přece vůbec nevyspíme", kterou si opět získává moje srdce.

CELKOVĚ je Ovčí let plnohodnotný film bez výrazného hluchého místa. Film je výborně oživen dabingem, který dodává postavám charakter. Slušný příběh (který bude vyžadovat pár dalších shlédnutí nebo autorovo vysvětlení) je podmalován mysteriózní hudbou, doplněn pár efekty, příběhovými bonusy a skvělými dialogy a zakončen dobře. Parádní práce!
Obrázek Obrázek
Uživatelský avatar
El Kamil
Velkovévoda panství Česko-Gothického
 
Příspěvky: 5615
Registrován: pon 27. srp 2007 5:41:00
Bydliště: In the middle of nowhere

Příspěvekod Vojta1122 » pát 27. říj 2017 21:55:45 » Re: Ovčí let
Tak já začnu pomalu odesílat reakce na vaše recenze :) Když z toho bude diskuze, tak ani nebudu mít multipost :D

Některé postřehy se budou dozajista opakovat, takže než abych na nějakou věc reagoval vícekrát, tak budu odkazovat na předchozí reakce. Začnu tedy:
Mára RockDemon
Mára RockDemon píše:- velmi dlouhá lechtivá scénka! :D dvakrát jsem to musel stopnout kvůli příchodu rodičů, aby si bůh ví co nemysleli :D

Hmm, a to já jsem měl obavy, jestli není moc krátká, aby každý stihl provést, co je zapotřebí atp... :???:

Mára RockDemon píše:- animovaná část nad kterou jsem se tedy pousmál, ale nepochopil jsem důvod její existence ve filmu...pokud to neměl být tedy pouhý sen Salvatora, což bych potom pochopil, neb se mě zdají často i horší sny :D

Důvod tam pochopitelně má, nicméně je "oddělitelná" od zbytku filmu, ostatně jako spousta dalších jeho částí a prvků. Ten film je vlastně celkem snadno "rozpojitelný" :)

Každopádně díky za komentář, jsem rád, že jsi zavítal sem k nám na fórum, doufám, že to není tvé jediné místní angažmá, lidé, kteří komentují, jsou vždy potřeba jako sůl :)
Uživatelský avatar
Vojta1122
Kronikář
 
Příspěvky: 5516
Registrován: sob 21. lis 2009 12:12:06

Příspěvekod Vojta1122 » sob 28. říj 2017 13:56:48 » Re: Ovčí let
Milhaus
V prvé řadě děkuju za originální a vtipnou recenzi, u jejího čtení jsem se velice bavil, jinak si myslím, že tam pro mě bylo hodně cenných podnětů.
Milhaus píše:Libí se mi zejména plynulé přechody z jedné scény do druhé, kde třeba postava vyjde na balkon a sleduje druhé dvě postavy, čímž jedna scéna končí a začíná druhá, kde se tyto dvě postavy baví a podobně. Scény by se dalo rozdělit na dva typy, tedy ty rozhovorové a trochu statičtější a pak bojové. Vzhledem k tomu, že jsou zde dialogy poměrně dlouhé a scény také musí počkat na dabing, je bylo třeba nějak ozvláštnit, aby nebyly nudné. To zde firma naplňuje právě tou kamerou a záběry na věci ve scéně (nenatáčí pouze se bavící postavy) a také filmovými efekty, které sice nejsou důležité, ale jsou to takové detaily oživující scénu.

Díky za tento postřeh, skutečně jsem se snažil takto pracovat, bohužel čas tlačil natolik, že jsem tento postup nemohl ani zdaleka rozvést dostatečně.
Milhaus píše:Občas herci dělají věci, které se zdají býti fyzicky nemožné, například si hlavní herec strčí bradu do hrudníku, nebo si podivně vykloubí hlavu a podobně, to ale nebude nejspíše chyba firmy samotné, ale spíše herců jako takových. Možná to mohlo být nějak vystřiženo, či upraveno.

Dobře, dobře :D Popravdě, taky se mi to nelíbí, ale asi jsem natolik zvyklý na podobné bizarnosti ve hře, že jsem si tento prohřešek odpustil. Pravda je, že třeba v Pivlových filmech s přísnou snahou o realističnost se takové věci nedějí a je to chvályhodné. Já si to ulehčuju tím, že se na tvorbu ve hře dívám spíše jako na tvorbu animovaného filmu - spíše než hraného, jak jsi mi připisoval nahoře v atributech filmu :)
Milhaus píše:Jedinou výtku bych asi měl, že hlavní hrdina má viditelně snědší obličej, než tělo, což je vidět zejména v lépe osvětlených scénách na jeho krku.

Milhaus píše:V erotické scéně mě zaujalo, že má Ráchel docela dost zvláštní kůži a nevím, jestli to byl úmysl, nebo jen nežádoucí efekt osvětlení.

Pokud jde o Severina, tak tam to bylo, tuším, dáno tím, že když jsem ho navlékl do pirátského/ archeologického oděvu, kůže takhle zesvětlala. Moje chyba, měl jsem si to ohlídat. Pokud jde o Ráchel, tak tam je ten problém daní za L'Hiver, který přidává novou texturu ženského těla-kůže umístěnou na nanejvýš nevkusný model ženského těla. (Naštěstí) není nový model u původně herních ženských šatů, tj. když jsou oblečeny do těchto šatů, nepřipomínají Věstonickou Venuši. L'Hiver dává taky jeden nový model šatů, který je oplzlý zrovna tak, jako model těla. No, jelikož jsem nechtěl, aby takhle oplzle působila moje postava po celou dobu jejího výstupu, tak jsem se musel smířit s tímto ústupkem.
Milhaus píše:Snad jen ten klavír, když hrdina hledá na hradě Helenu mi tam neseděl úplně.

Jojo, jak jsem pochopil i z dalších ohlasů, tenhle výběr se mi nezdařil, přestože původně bylo v plánu, že tohle bude taková ústřední a nejpůsobivější skladba filmu.
A ta postava se jmenuje Zuzana :D Helena je tamhle vedle u Pivla :D
Milhaus píše:Některé pasáže možná mohly být trochu kratší, jelikož zdá se nebyly pro film zas tak důležité. Zejména asi ta s Ráchel na hradě a to jak ta mluvící, tak tak souložící.

Pokud jde o hradní část, dal jsem ji tam vlastní mínus z důvodů, které níže dobře popsal Pivl. Díky tomu snad mohu být v klidu, že tam ten dlouhý rozhovor nebyl pro pouze moje potěšení :) Pokud jde o délku erotické scény - odkážu k tomu, co jsem psal výše Márovi :D
Milhaus píše:Informační letáky:
    Ty mají nejspíše jen doplnit informace, které z filmu nejsou zřejmé a asi nemají žádnou vyšší uměleckou hodnotu, myslím, že divák by si je měl přečíst jako první, než se podívá na film samotný, ale není to nijak důležité.

Vyšší umělecké hodnota, no... po pravdě jsou tam věci, které mají svůj skrytější význam. Například Ignácův "leták" je založený na formě Sumy teologické Tomáše Akvinského. Což je samozřejmě text, který ze zdejších diváků asi nikdo nečetl, což si uvědomuju a tak jsem počítal s tím, že to asi nikdo nebude moci ocenit.
Uživatelský avatar
Vojta1122
Kronikář
 
Příspěvky: 5516
Registrován: sob 21. lis 2009 12:12:06

Příspěvekod Vojta1122 » sob 28. říj 2017 22:42:38 » Re: Ovčí let
Emperor
Emperor píše:Podle mě se Vojta při tvorbě tohodle filmu hlavně bavil. Nepředkládá nám žádný precizně vykonstruovaný děj

Hehe, no byl bych se bavil, mít na to trochu více času, ale ta tvorba v časové tísni, to byla spíše... inu, tíseň. Mít více času, třeba takových osm let, určitě bych si to mohl více vychutnat a více promyslet. V takovém případě by byl i děj daleko komplexnější a "vykonstruovanější" - byť nějaké výrazné konstruování, to může být také na škodu, že..?
Emperor píše:Je to takové umění pro umění.

Jojo, takhle nějak jsem to tvořil. Jen bych si snad netroufal tomu ještě říkat umění - je to snad dílo namířené takovým směrem.
Emperor píše:Trochu Tarantino, trochu Kubrick, trochu Fellini, trochu Bergman, trochu Buñuel, trochu Lynch. Má to být pocta některému z těchto velikánů?

Ke své vlastní škodě znám jen toho posledního jmenovaného, totiž Lynche, kterého zbožňuji. Inspirace byla především v Twin Peaks, Mulholland Drive a nejvíce v Lost Highway. Jestli je to pocta? No, pokud by ji mistr přijal, byl bych tomu velice rád :)
Emperor píše:Nemůžu říct, že jsem film plně pochopil, ale tuším (nebo si to možná jen namlouvám), že to ani nebylo autorovým záměrem.

Já osobně bych nemluvil o nějakém pochopení, kde by jeden výklad byl správně a jakýkoli jiný špatně. Tvořil jsem to na nějakém obecnějším nápadě, který by měl umožňovat více konkrétních interpretací. Snad se to zdařilo - když čtu, jak si to tu vykládají různí lidé, mám dojem, že ano a jsem za to rád. Čili:
Emperor píše:Myslím, že to je na každém z nás a ta svoboda domýšlení je osvěžující.
Uživatelský avatar
Vojta1122
Kronikář
 
Příspěvky: 5516
Registrován: sob 21. lis 2009 12:12:06

Příspěvekod Vojta1122 » ned 29. říj 2017 17:38:09 » Re: Ovčí let
Pivl
Jakkoliv jsem vděčný za všechny recenze do stejné míry, rád bych jen podotkl, že Pivlovi náleží ještě zvláštní vděk za to, kolik si dal se svým textem práce.
Pivl píše:Dabingová vsuvka - Ač dabéři nemají zas tak chytlavý hlas (Sorry Vojto :D ), snaží se, jejich herecké výkony nezní přehnaně a zvuk je slušný, určitě velký palec nahoru. :)

Haha, no, to jsi určitě musel ještě psát před výstupem Ignáce a Viléma :D A pokud je o mě, tak já nemám hlas pro roli člověka, jako je Severin, ale holt jsem si ho vzal na starost proto, že měl nejvíce textů. Původně jsem chtěl namluvit Ignáce - a je sakra dobře, že jsem tak neudělal, protože Márův hlas do téhle role sedl neskutečně, za to k Severinovi by se hodil ještě mnohokrát méně, než já (čímž zase nechci říct, že by tu roli nedokázal dobře namluvit!).
Pivl píše:Líbí se mi kolik pozornosti Vojta věnoval rozhovorům a už se úplně odtáhl od starých mravů alá stačí aby postava stála - Na téměř každém záběru se postava prostě nějak hýbe (nebo se o to Vojta alespoň snaží).

Buďme upřímní - stále se jedná spíše o snahu, jakkoliv značně omezovanou časem. Nicméně ano, díky za ten postřeh, v tomto ohledu jsem se snažil udělat pokrok. Jsem přesvědčen, že mít více času, mohlo být více scén propracováno přinejmenším na takové úrovni, na jaké byl propracován úvodní rozhovor Severina a Salvátora.
Pivl píše:Vojta má dle mého v každém Khoriniském drakovi pouze jeden jediný cíl - Překonat svou loňskou sexuální scénu. :D Výborné.
Jen jsme se musel smát, když jsem věděl, co za animace tam bylo při tom sexu. :D

Kdybych byl šel do nějakého budoucího Draka, natočil bych už prostě porno, to je jasné.
Pivl píše:Kouř od cigára - Skvělý nápad, moc hezké, že si Vojta chtěl vyhrát s detaily, hrozně chválím, ale to provedení. (vidět okraje použitého videa pro efekt) Ja jaj.

Ja jaj o to víc, že sám jsem si toho okraje ani nevšimnul :D No, v technice mám skutečně ještě na čem dělat.
Pivl píše:Scéna s hledáním Zuzany - Super natočené, trošku mě zde zklamal soundtrack.

Jak už jsem psal výše Milhausovi - chtěl jsem z této skladby, kterou miluji, mít takovou perlu soundtracku. Jak vidno, hodně jsem přestřelil.
Pivl píše:Arcibiskup či co :D Ty rozhovory jsou podivné, moc nechápu ten obsah, trošku mi to připomíná Černolesí vším tím podivným stylem, Vojto, Vojto, co na mě kuješ! :D

Jsem rád za tento postřeh, právě takovým způsobem měly ty rozhovory působit - možná i přímo navodit atmosféru Černolesí.
Pivl píše:Trošku mě zajímá od koho Vojta pochytil krev a podobné efekty, páč já mu je tentokrát neprozrazoval. :D

Radí mi internet a mé srdce.
Pivl píše:Magický boj - Cením si velké snahy Vojty udělat magické efekty, ikdyž to nevypadá úplně přesvědčivě. :)

Díky no - i tady jsem prostě stále ještě ve sféře snahy.
Pivl píše:Ale opět trošku zklamal soundtrack. Výběr mainstreamového soundtracku Vojtovi moc nejde.

Jojo, tento deficit mám a jsem si ho vědom.
Pivl píše:Obrázek

Za tuhle věcičku moc díky, je to skvělá inovace v recenzích :)
Pivl píše:Ale sešla se super skupina lidí (Vojtův velmi vhodný výběr), kteří své hlasy propůjčili opravdu vhodným rolím a všichni se velmi snažili, takže zde máme dle mého i nejlépe oddabovaný film na našem fóru!

Jojo, najít lidi bylo těžké, dlouho nebylo jisté, že dabing bude. Každopádně jsem své skupině super lidí předal zprávu o tom, jaký jejich výkony zde měly úspěch :)
Pivl píše:Co se efektů týče, Vojta se do filmu snažil napasovat mnohé jen aby se zřejmě vyrovnal těm, kteří rádi do svých filmů přidávají postprodukci a věděl, že to bez toho asi nejde - V mnoha a v opravdu mnoha případech je to naprosto famózní jak už jsme zmiňoval dříve, nicméně například onen kouř (nebo některá kouzla na konci) opravdu tloukl do očí - Když prostě nemohu najít ten správný efekt, který by se dal použít, raději ho nepoužít.

Jojo, tohle je napsáno výstižně - opět tu platí především snaha. Na druhou stranu efekty jsem použil i proto, že tím, že na ně dostanu nějakou odezvu, tak budu i trochu směrován někam dále, což by se nestalo, kdybych se tam je nakonec rozhodl nedát. Kritickou odezvu včetně rad jsem dostal a jsem za to vděčný :)
Pivl píše:Film umělecký.

Jak už jsem říkal výše Emperorovi, nevím, jestli si můj výtvor zaslouží tak vznešené přízvisko, nicméně skutečně to vystihuje cíl, to, k čemu jsem chtěl jít, co jsem chtěl vytvořit. Takže jsem vděčný, že to mohu slyšet od diváků.
Pivl píše:Po několika promluvách s Vojtou před soutěží, jsem jeho snímek přirovnal k jednohubce, která bude propojovat jeho univerzum, omyl. Tento film je spíše vršek dortu, který pod sebou má jiné vrstvy - Vesnici Černolesí, Studium započalo a Protivníky dějin, proč že dort? Protože místo aby nám Vojta naservíroval jednohubku, narval nám dort přímo do xichtu. Žádné náznaky a symbolika, kdepak, toho bylo dost už ve Vesnici Černolesí, Vojta přišel, divákovi narval do chřtánu odkazy na předchozí díly a zkuste si někdo nevšimnout, že ty filmy jsou ze stejného universa!
Vojta svůj původní krutý a postapokalyptický svět přetvořil do jakéhosi ráje a problém je, že to diváci nevidí. Vojta v jakési vizi ukazuje minulost tohoto místa - krutost, pošetilost, nadpřirozené síly, které se pak divák, jelikož je vše v této vizi naprosto bravurně technicky zvládnuto drží a nedokáže si příběh vysvětlit, nicméně je to jen vize. V realitě je vše opravdu už v pořádku a tak se dočkáváme dobrého konce...

Díky za celou tuto podkapitolku! Jsem rád, že se někdo v tomto mém světě takto zabydlil :)
Pivl píše:

Za tohle taky speciální dík :D
Uživatelský avatar
Vojta1122
Kronikář
 
Příspěvky: 5516
Registrován: sob 21. lis 2009 12:12:06

Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé