Menu

Obecná diskuse o modifikaci

Fórum o připravované polské modifikaci. V originále Dzieje Khorinis.
Příspěvekod Snupy » pát 20. dub 2018 20:29:37 » Re: Obecná diskuse o modifikaci
Co se děje?
Snupy
Uživatel
 
Příspěvky: 145
Registrován: úte 07. srp 2012 10:11:05

Příspěvekod L-Titan » pát 27. dub 2018 21:28:05 » Re: Obecná diskuse o modifikaci
Snupy píše:Co se děje?

Inu, demokracie selhala :D

Můj pokus o vysvětlení situace:

Hlavní organizátor SoulFire týmu Piotr "Dark" Czołnowski měl už delší dobu rozpory s některými dalšími organizátory, co spravovali fanpage a sociální sítě (budu jim říkat "oponenti"). Jelikož vzájemná komunikace Darka a oponentů selhala, Dark se rozhodl, že z týmu odejde dobrovolně. Převzal správu nad YouTube kanálem (ten patřil de facto jemu - vznikl v r. 2008 z jeho soukromé emailové adresy). Oponenti zablokovali Darkovi přístup k týmovému emailu, účtům na soc. sítích, fanpage a vydali prohlášení o vzniklých potížích. Prý také oponenti Darka žádali, aby jim přenechal daný soukromý email, na který se váže YouTube kanál modifikace. Dark toto odmítl.

Je nutné poznamenat, že Dark (a jeho otec - režisér) byl ten, kdo k módu přitáhl tolik profesionálních herců a na jehož jméno (a jeho otce) byly psané všelijaké smlouvy a dohody s nahrávacími studii, dabéry, ministerstvem kultury apod. Také vznikly nejistoty s dalším použitím názvu "Historie Khorinisu" (Dzieje Khorinis). Dále, herci a dabéři odmítli spolupracovat s oponenty. Dark opustil SoulFire tým a vzal si s sebou nahrávky od dabérů. Oponenti také Darkovi vyhrožovali nahlášením YouTube kanálu kvůli porušení autorských práv.

V současnosti je situace následující:
- existují 2 týmy: původní SoulFire tým (home page, FB) a vznikající Dziejów Khorinis (home page, FB), založený Darkem a do nehož přešli někteří členové starého týmu
- SoulFire tým nemá dabing od herců, ale oznámili, že profesionální dabing si hodlají zařídit (bez spolupráce s Darkem)
- Darkův tým nahrávky většiny herců k dispozici má a momentálně komunikuje s herci o následujícím vývoji
- oba dva týmy hodlají pokračovat ve vyvíjení modifikace dle svých záměrů - SoulFire tým pokračuje na bývalém projektu a Darkův tým tvoří mód "na zelené louce"
- mohou nastat tahanice o užití názvu "Historie Khorinisu"/"Dzieje Khorinis"

Zdroje, z nichž jsem čerpal:
https://www.gry-online.pl/S013.asp?ID=108755
https://www.gry-online.pl/S013.asp?ID=108644
https://www.ppe.pl/news/56913/gothic-ii-dzieje-khorinis-z-problemami-tworcy-sie-poklocili-i-aktorzy-zrezygnowali-z-pracy.html
https://themodders.org/index.php?topic=29170.msg1313129#msg1313129

------

Jako je to škoda, no. Přístup k vývoji téhle modifikace byl pojat vskutku profesionálně, ale lidi jsou zkrátka lidi... Podobné rozpory a nedorozumnění už zabily více modifikací.

Zakončím svůj příspěvek pozitivně: tady je teaser od Darkova týmu, doprovázený Xardasovým monolgem.
Naposledy upravil L-Titan dne pát 27. dub 2018 21:39:44, celkově upraveno 1
Uživatelský avatar
L-Titan
Uživatel
 
Příspěvky: 215
Registrován: sob 16. led 2010 16:34:42

Příspěvekod Beowulf » pát 27. dub 2018 21:37:36 » Re: Obecná diskuse o modifikaci
To je hrozny a je to velka skoda.
Mír zní líp.
Uživatelský avatar
Beowulf
Uživatel
 
Příspěvky: 1147
Registrován: sob 06. led 2018 16:39:50

Příspěvekod L-Titan » pát 27. dub 2018 21:58:13 » Re: Obecná diskuse o modifikaci
Můj příspěvěk možná vyznívá tak, že Dark se stal obětí "zlých oponentů". On ten spor byl dlouhodobější, vliv na něj asi měla i struktura týmu, dělba práce a ten, kdo nebyl součástí užšího jádra bývalého týmu (tj. každý na tomhle fóru), danou situaci asi plně nepochopí (a fake news může přicházet z obou stran barikády, co já vím...)

Pro mě, jakožto fanouška, jsou ale v podstatě důležité jen 2 věci: Kdy a jaký mód vlastně vyjde? SoulFire tým sice pokračuje na starém projektu, ale už nemají hlavního vizionáře, kterým byl Dark. Ten chce mód vyvinout dle svých představ, ale také se to bude zřejmě lišit od dob před konfliktem. Takže asi, když dva dělají totéž, není to totéž.
Uživatelský avatar
L-Titan
Uživatel
 
Příspěvky: 215
Registrován: sob 16. led 2010 16:34:42

Příspěvekod Snupy » sob 28. dub 2018 14:56:24 » Re: Obecná diskuse o modifikaci
To jsem zvědavý, jak to teda dopadne...
Snupy
Uživatel
 
Příspěvky: 145
Registrován: úte 07. srp 2012 10:11:05

Příspěvekod L-Titan » sob 05. kvě 2018 13:22:24 » Re: Obecná diskuse o modifikaci
Aktualizace:

Kroniky Myrtany (Soulfire tým)
Kroniky Myrtany je série modifikací tvořená s využitím dat původní Historie Khorinisu. První epizoda má název Archolos.

Obrázek

Oficiální popis
Kroniky Myrtany je série módů pro kultovní hru Gothic 2: Noc Havrana. V našem módu uvidíte království Myrtana pod vládou Rhobara II. První část modifikace, nazvaná "Archolos", se odehrává 10 let před událostmi Gothic I, během Druhé války proti skřetům a před tím, než Bariéra oddělila Kolonii od zbytku světa. Budete mít příležitost prozkoumat krásný ostrov Archolos, kde na vysokých horských svazích roste nejkvalitnější vinná réva z celého království. Ostrov s pěknými památkami a obchodní centrum... ohrožováno krvavým konfliktem, který se zjevuje na obzoru.

Odkazy

Obrázek Obrázek Obrázek
___________________________________________________________________________

Historie Khorinisu (Dzieje Khorinis tým)
(staronová) Historie Khorinisu má být tím módem, který měl vzniknout původně. Zatím jsem nezaregistroval žádné zásadní změny od původního projektu.

Obrázek

Oficiální popis
Myrtana, ostrov Vaduz, nedlouho před vytvořením Bariéry a nedlouho po začátku války se skřety. Lars, vedoucí celkem stereotypní život, se zásahem osudu stane účastníkem události, která změní vše. Dvanáct nejmocnějších mágů z království, vedených slavným Velmistrem Ohně - Xardasem, dorazí za záhadných okolností na ostrov. Nikdo neví, co zde pohledávají. Známo je pouze to, že plánují brzy ve své cestě pokračovat.

Lars, poté co mágům pomůže, dostane nabídku odcestovat spolu s nimi na ostrov Khorinis. Kouzelníci hodlají vytvořit magickou bariéru, aby oddělili trestance od vnějšího světa - alespoň toto tvrdí. Náš hrdina získá všelijaké úkoly (nejen od mágů), které mohou být pro hráče opravdovou výzvou.

Odkazy

Obrázek Obrázek Obrázek (YT kanál je nefunkční, ale prý hodlají založit nový kanál a nahrát tam některá stará videa)

Vlastnosti (prakticky shodné u obou modifikací)
* profesionální dabing
* nový svět
* nové frakce, předměty, zbroje, zbraně...
* vylepšený crafting
* nové animace
* štíty
* komplexní a dobře promyšlené vedlejší úkoly
* komplexní charaktery s uvěřitelnou minulostí a vlastními záměry
* humor
* originální soundtrack
* co největší snaha o kompatibilitu s lore Gothic série
* novátorský přístup k pocitu dynamického, živoucího světa
* a mnoho dalšího...
Naposledy upravil L-Titan dne pát 05. dub 2019 18:53:00, celkově upraveno 1
Uživatelský avatar
L-Titan
Uživatel
 
Příspěvky: 215
Registrován: sob 16. led 2010 16:34:42

Příspěvekod tonyskate » pát 25. kvě 2018 12:59:34 » Re: Obecná diskuse o modifikaci
K původnímu projektu nedávno vyšlo nové video, které teď má i české titulky:
tonyskate
Moderátor
 
Příspěvky: 465
Registrován: pát 04. led 2008 23:03:09

Příspěvekod L-Titan » pon 28. kvě 2018 15:18:22 » Re: Obecná diskuse o modifikaci
tonyskate píše:K původnímu projektu nedávno vyšlo nové video, které teď má i české titulky

Ne, YouTube kanál, na kterém je dané video zveřejněné, patří týmu Dzieje Khorinis Team. Tento tým tvoří (staronovou) modifikaci Dzieje Khorinis a vznikl po odchodu Darka (a několika dalších členů) ze Soulfire týmu, který vyvíjel původní mód Dzieje Khorinis. Zbytek Soulfire týmu se přejmenoval na Kroniki Myrtany Team a tvoří mód Kroniki Myrtany. Oba dva týmy vycházejí z původních nápadů a technik původní modifikace Dzieje Khorinis.
Uživatelský avatar
L-Titan
Uživatel
 
Příspěvky: 215
Registrován: sob 16. led 2010 16:34:42

Příspěvekod tonyskate » pon 28. kvě 2018 15:57:49 » Re: Obecná diskuse o modifikaci
L-Titan píše:Ne, YouTube kanál, na kterém je dané video zveřejněné, patří týmu Dzieje Khorinis Team. Tento tým tvoří (staronovou) modifikaci Dzieje Khorinis a vznikl po odchodu Darka (a několika dalších členů) ze Soulfire týmu, který vyvíjel původní mód Dzieje Khorinis. Zbytek Soulfire týmu se přejmenoval na Kroniki Myrtany Team a tvoří mód Kroniki Myrtany. Oba dva týmy vycházejí z původních nápadů a technik původní modifikace Dzieje Khorinis.


Něco na to bude. Nazval jsem to původní projekt, protože nese stejný název a vlastně i synopsi a prvky včetně profesionálního polského dabingu.
tonyskate
Moderátor
 
Příspěvky: 465
Registrován: pát 04. led 2008 23:03:09

Příspěvekod L-Titan » pon 28. kvě 2018 20:57:59 » Re: Obecná diskuse o modifikaci
Máš pravdu. Já se jaksi zamotal do toho, co je "nové" a co ne :) Nový Darkův tým vyvíjí (dle svých vizí) původní mód, zbytek starého týmu se nově přejmenoval a vyvíjí (dle svých vizí) nový mód, který ale bude z velké části stejný jako ten úplně původní mód (před rozštěpěním původního týmu). Video je od Darkova týmu. Uf, takhle je to snad správnější :)
Uživatelský avatar
L-Titan
Uživatel
 
Příspěvky: 215
Registrován: sob 16. led 2010 16:34:42

Příspěvekod tonyskate » úte 29. kvě 2018 7:53:44 » Re: Obecná diskuse o modifikaci
Snad nebudou modifikace příliš podobné, to by byla věčná škoda mít dva téměř shodné projekty.
tonyskate
Moderátor
 
Příspěvky: 465
Registrován: pát 04. led 2008 23:03:09

Příspěvekod L-Titan » pon 01. říj 2018 20:38:22 » Re: Obecná diskuse o modifikaci
Informační video od původního týmu (anglické titulky)
Video popisuje aktuální stav věcí ohledně módu Historie Khorinisu (tj. původní projekt) poté, co se na jaře původní tým i projekt rozdělil.

Hlavní informace:
- mód Historie Khorinisu není vyvíjen celý odznova. Pokračuje se od stavu, ve kterém hra byla, když došlo k rozdělení týmu.
- odstraňují se všechny věci, které nenapsali autoři a spisovatelé současného týmu
- upravuje se svět, tvoří se nové animace, 3D modely či hudba
- přibyli programátoři a celkově se zrychlila rychlost vývoje módu
- při vývoji modifikace se používají moderní módovací nástroje
- pomocí smluv a pravidel je nyní jasně definována dělba práce (je to snaha, aby zase nedošlo k nějakým rozporům)
- do konce března 2019 budou zveřejněny informace ohledně vydání modifikace
- hledají se posily do týmu

Uživatelský avatar
L-Titan
Uživatel
 
Příspěvky: 215
Registrován: sob 16. led 2010 16:34:42

Příspěvekod Beowulf » úte 02. říj 2018 17:47:33 » Re: Obecná diskuse o modifikaci
Co predstavuje ty moderni modovaci programy?

Jinak nevim. Prijde mi ze autori sesli z cesty, moc resi kraviny jako efekty a grafiku. Vysledek jsou pak udesne "realisticke aceny" kdy patrne skrze okna sviti hned dve slunce naraz nebo mesto pusobi jak postavene v Minecraftu. Mozna jen ten kdo tocil video zapomel stahnout jas ale to co nam ukazali je vazne strasny. Svetla jak nekde na pousti.

Nadruhou stranu je videt ze autori umi. Ale bohuzel mi prijde ze energii venuji vecem na ktere nestaci. Jejich svet pak pusobi hodne umele a prazdne. Porovnejte s Navraty 2.0 kde skutecne mate pocit ze jdete lesem.

Nic proti ale. Nektere veci slibuji velke novinky. Muzeme se patrne tesit na animace a nove itemy. Slibuji rozpracovane dialogy.
Mír zní líp.
Uživatelský avatar
Beowulf
Uživatel
 
Příspěvky: 1147
Registrován: sob 06. led 2018 16:39:50

Příspěvekod L-Titan » čtv 04. říj 2018 17:57:12 » Re: Obecná diskuse o modifikaci
Beowulf píše:Co predstavuje ty moderni modovaci programy?

Ve videu jsou zmíněny následující:
Autodesk MotionBuilder (3:37)
AST World editor (5:29)
"demo builder" (8:26)

Zároveň vyvíjí a používají i další (vlastní či cizí) nástroje.

Beowulf píše:Prijde mi ze autori sesli z cesty, moc resi kraviny jako efekty a grafiku. Vysledek jsou pak udesne "realisticke aceny" kdy patrne skrze okna sviti hned dve slunce naraz nebo mesto pusobi jak postavene v Minecraftu.

Mě naopak to město z dosud zveřejněných materiálů připadá velice "khorinijsky", tj. reálně, nepřeplácaně, držíc si "duch Gothica 2".

Beowulf píše:Svetla jak nekde na pousti.

Viz. DirectX 11 (mód ale bude možné hrát i bez tohoto doplňku)

Beowulf píše:Nadruhou stranu je videt ze autori umi. Ale bohuzel mi prijde ze energii venuji vecem na ktere nestaci.

Není na světě mód ten, co zavděčil by se lidem všem.

Beowulf píše:Jejich svet pak pusobi hodne umele a prazdne. Porovnejte s Navraty 2.0 kde skutecne mate pocit ze jdete lesem.

Mohl bys odkázat na konkrétní pasáže z toho videa, které ti připadají "hodně umělé a prázdné"? Mě naopak jejich svět připadá přirozeně, detailní tak akorát - ne přeplácaný, ne pustý, tj. držíc si "duch Gothica 2".

----

Třeba Návraty 2.0 nabízejí velkou kopu obsahu a posouvají hranice Gothicu, ale jsou (dle nejen mého názoru) poněkud přeplácané. Ve finále pak Návraty už tolik nepůsobí jako Gothic. Ostatní módy, např. Zlote Wrota, Juran aj. jsou sice taky hodně povedené, ale působí dost nekompatibilně s lore Gothic série.

Naopak Historie Khorinisu na mě zatím působí jako téměř plnohodnotný prequel Gothic série. Vše dává smysl, vše souzní s lore série, vše je promyšlené. Autoři si dávají velkou práci se studiem série (viz. toto video), mají takřka profesionální přístup ke tvorbě, spolupracují s původními polskými dabéry, bravurně zvládají prezentaci.

A o jejich dílo je velký zájem - skoro všechny videa na jejich YouTube kanálu mají přes 50 tisíc zhlédnutí. Slovy klasika: "Kdo z vás to má?"
Uživatelský avatar
L-Titan
Uživatel
 
Příspěvky: 215
Registrován: sob 16. led 2010 16:34:42

Příspěvekod Felix Mage » čtv 04. říj 2018 20:05:40 » Re: Obecná diskuse o modifikaci
Osobně mě nepříjde že by autoři nijak "sešli z cesty", ale hádám že uvidíme až to výjde, jestli to výjde.

Každopádně se ale těším na to co oznámí v březnu a na to video co má brzo vyjít.
Uživatelský avatar
Felix Mage
Uživatel
 
Příspěvky: 44
Registrován: úte 05. dub 2011 12:11:54

PředchozíDalší

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé