Vzhledem k tomu, že nepřátelé levelují na většině míst hry společně s hrdinou (respektive hra nahrazuje/vytváří obludy odpovídajícně silné hrdinovi), je relativní, co je výhodné, jestli nejprve plnit úkoly, nebo nejprve procházet svět. Ale ono na začátku hry je to docela těžké a tak ti ani nic moc jiného, než plnit úkoly nezbývá.
Určitě je výhodné rozvíjet sílu + obratnost tak, aby si mohl nosit jednoruční sečné zbraně na blízko, protože s těmi budeš bojovat asi nejčastěji. Velmi dobrý je i štít, jelikož pokud se kryješ štítem, dokážeš vykrýt skoro všechno (klidně i úder obří "gorily", která se ve hře nachází jako Blín, Plížil, Chiméra nebo zmutovaná (nejsilnější) verze Moloch.
U zbraní platí, že každá frakce má své zbraně. Tedy klerici například akolytův meč a regentský meč (jednoruční sečné), psanci mají rotomeč a rotošavli a berserkové rohovinový meč a válečný meč. Každá frakce má i své jednoruční tupé, obouruční sečné a obouruční tupé, ale tyto zbraně mi nepřijdou příliš výhodné.
Pak je dobré vědět, jak je to s vylepšením zbraní, jelikož to je naprosto zásadní perk. Každá zbraň je ve hře ve třech verzích (třeba regentský meč I., regentský meč II., regentský meč III.). Liší se v síle zbraně a také v požadavcích. (v obojím docela zásadně). Tedy je dobré rozvíjet hrdinu tak, abys mohl nosit zbraň typu III. a sám si jí takto vylepšil. (což v případě třeba regentského meč je tuším síla a obratnost 65, nebo tak nějak). Už s verzí zbraně II. budeš jen obtížně porazitelný, se zbraní typu III. bys měl zlikvidovat vše.
Podle toho, komu zbraň patří, jí lze po přidání k frakci "očarovat". Tedy každá frakce má svůj vlastní speciální perk, který učí učitel dané frakce a ten ti umožní dát zbrani ještě bonusové efekty. Vždy jeden vysává zdraví, druhý staminu a třetí ti umožní dát do zbraně více šutrů. (užitečný je jen ten první). Tedy jinak řečeno při hře za kleriky se naučíš Perk "vylepšení moderních zbraní", to ti umožní vylepšovat zbraně kleriků (třeba regentský meč) o 3 "magické efekty". Buď energický (zraňuje průběžně nepřítele po zásahu), stázový (ubírá staminu nepříteli), ozdobný (můžeš dát do zbraně šutr navíc. Tedy ze svého "Regentského meče III" vyrobíš "Energický regentský meč III", pač to jediné má smysl. V případě hry za psance obdobně se naučíš perk "Vylepšování tradičních zbraní" a ze své Rotošavle III si vyrobíš Krvácivou rotošalvi III (nebo tak nějak).
Mnoho těchto zbraní se dá i najít. Nicméně do frakce není třeba spěchat, je dobré zůstat dlouho jako neutrální a hlavně mít možnost nosit tu zbraň třídy III.
Co se týče oblud, je dobré vědět jejich rozdělení a způsob vytvoření.
Existuje několik základních typů oblud
tj od nejslabšího po nejsilnější: krysa, mrchožrout, pes, chňapavec, pavouk, gorila, troll
a pak ještě několik variací dle prostředí: tj od nejslabší po nejsilnější: les, poušť, vulkanická oblast, ledová oblast, mutanti.
Pak tedy máš v každé verzi ty druhy (většinou všechny), tedy
Les: Hlodavec (krysa), Kousač(mrchožrout), Ostnatec(pes), Raptor (chňapavec), Jeskynní pavouk(pavouk), Blín (gorila), Troll(troll)
Poušť: Morová krysa(krysa), Sběrač (mrchožrout), Šakal(pes), Písečný ďáblík (chňapavec), Rváč (pavouk), Plíživec (gorila), Písečný troll(troll)
Vulkán: Kamenná pracka(krysa), Vřískal (mrchožrout), Rváč (pes), Kamenná pracka (chňapavec), Obrněná kobylka (pavouk), Chiméra (gorila), Horský troll(troll)
Led: Krystalová krysa(krysa), Ledovej Bill(mrchožrout), Ledová pracka(pes), Skex (chňapavec), nenašel jsem(pavouk), nenašel jsem(gorila), Ledový troll(troll)
Les: Mlokomor (krysa), Hrůzník (mrchožrout), Prasemor (pes), Slizodrak (chňapavec), Zmutovanej brouk (pavouk), Moloch (gorila), Kyklop (troll)
Tedy platí, že lesní krysa (hlodavec) je nejslabší, kyklop nejsilnější. Ale třeba Blín z lesa je určitě silnější, než třeba mlokomor z mutantů atd. Pak jsou ještě ve hře obludy se speciálním názvem (jako slabší, mladý, starý, nešikovný atd), což většinou bývají slabší verze svých běžných alternativ. Také mohou mít speciální název úkolové obludy (u kterých nevíš, jak silní jsou).
Ve hře jsou pak ještě nezařaditelní nepřátelé, tedy třeba člověk, nebo jeho zmutovaná verze mutant (existuje obrněná verze člověka i mutanta), slizoň - což je jedna z nejsilnějších oblud ve hře, existuje ve třech verzích, tj bez křídel, s křídly a zmutovaná verze zvaná "Patron". Těm je ze začátku hry určitě rozumné se vyhnout.
Jak už jsem psal na začátku, hra nahrazuje na většině míst obludy silnějšími, podle prostředí. Tedy například já při první hře se dostal ke klerikům do vulkanické oblasti až hodně pozdě (až na 35 úrovni) a v této oblasti jsem potkával horské trolle a slizoně na každém kroku. Jen velmi vzácně jsem potkal nějaké mutanty (ti většinou bývají napevno), nebo jiné úkolové obludy. Při druhé hře jsem šel do této oblasti brzy a všude tam, kde byli trollové a slizoni byli kamenné pracky (krysy).