Menu

Studenti (žáci) vs. profesoři (učitelé)

Diskuse mimo téma hry Gothic.
Pravidla fóra
Hodící se témata zakládejte do příšlušných subfór. Ať je tam nemusíme sami přesunovat.
Příspěvekod Rinceoir » pon 21. led 2013 20:02:27 » Re: Studenti (žáci) vs. profesoři (učitelé)
No, my nepíšeme slova samotná, spíše věty s nimi, problém je opět v tom, že tam občas dá neprobranou látku, čili fráze. Není to tak lehké, jak to vypadá, testy čistě o slovíčkách jsou lehké, tohle už tak ne. Další problém je, že nedává žádnou velkou čtvrtletní, či pololetní písemku, ve které se dá nahrabat nějaká ta známka, jen mini písemky, což už je otravné :evil:

Další nevýhodu je jejich počet, který se nám ještě zvyšuje díky dalším studentům (jsem na gymnáziu), kteří evidentně nechápou, že ne všichni chtějí neustále psát písemky. Ne, šprti to nejsou, já se snažím a učím se, jenže oni by právě šprty měli být, protože jim vychází hooodně blbá známka. Asi víte, co dělají, že se kvůli nim píše jedna písemka za druhou. Jeden blbec s prominutím nonstop hraje na mobilu, bohužel o hodinách, k tomu s dost přísnými učitelkami-ale to je jeho chyba.

Také nás samozřejmě učí, jak v kontextu slova použijeme, to právě do testu dává nejvíc. Alespoň už to není taková učitelka na základní škole, která neumí učit-jednou probere, již nikdy se tím nezabývá a myslí si, že člověka baví každý den dumat nad těmi horami látky 3 hodiny. Ona to neumí zopakovat, nynější je stokrát lepší-co se učení týče.
amatérský pisálek s profesionální leností
Uživatelský avatar
Rinceoir
Uživatel
 
Příspěvky: 476
Registrován: úte 14. srp 2012 22:03:45
Bydliště: Pod tvojí postelí

Příspěvekod Emperor » úte 22. led 2013 19:06:17 » Re: Studenti (žáci) vs. profesoři (učitelé)
Je to někdy bitevní pole, dětí je ale přesila ...

pamatuju, že mě nejvíc bavil tělocvik, krátká rozcvička na začátku hodiny a pak floorbálek, když bylo venku nad nulou, tak fotbal, to dá rozum. Tam jsem si na dětech mohl beztrestně vybít svou frustraci z jiných hodin :D
Uživatelský avatar
Emperor
Templář
 
Příspěvky: 4319
Registrován: pon 05. lis 2007 9:14:02
Bydliště: von Troppau und Kuttenberg

Příspěvekod Dolero » stř 25. pro 2013 0:21:18 » Re: Studenti (žáci) vs. profesoři (učitelé)
Já to z pohledu člověka, který musí ty "bytosti" před tabulí poslouchat beru tak, že VĚTŠINA učitelů je dost ČASTO:
1. Arogantních
2. Málo perspektivních
3. Namyšlených

Ale nechci nás žáky/studenty samozřejmě obhajovat, jelikož my taky kolikráte nejsme ti "nejmilejší a nejhodnější"....

Ale- učitelé by měli pochopit, že když budou dávat neustále testy, Domácí (tudíž školní či přestávkové) úkoly, nebudou nás buzerovat kvůli každé pytlovině a budou se snažit učit tak, aby to nás aspoň trochu zaujalo, tak by to zas velký problém nebyl....

Zatím nechodím do školy tak dlouho, abych mohl posuzovat, kdo jaký je, a navíc nejsem nejstarší, abych v tomto "demogracijském" státě mohl všude vyřvávat svůj názor, ale za tu dobu jsem se setkal s málo učiteli, kteří by nebyli takoví, jak sem napsal "krátce" v těch třech bodech, ve kterých mi VĚTŠINA vadí (mohl bych toho napsat opravdu "hodně", ale to cukroví se samo nesní :D ).....

Na základce, ve malé škole, odkud sem, bylo pouze obvykle 6 - 8 učitelek pouze na 1. stupeň (kolikrát tam nebylo pořádně ani 100 fakanů :) ), a všechny byly v pohodě (jenom jedna mi trochu "vadila", ale když se na to dívám teď, tak byla v pohodě) a na 2. stupni začalo být "zle" .... Ze všech lidí, kteří tam sou, je v pohodě akorát učitelka na Přírodopis, která nejspíše chápe, že čtením dlouhých řádků v knížce a psaním několika stranných popisků do zápisníku moc žáků nezíská, a tak sází na interaktivní tabuli s videi, prezentacemi a na kopírování většiny látky (teď už často píšem zápisky, ale obvykle to není ani na jednu stranu) a pak ještě naše třídní učitelka na Češtinu/Historii, která je taky supr a opravdu se o naši třídu stará dobře (2 ostatní třídy na našem ročníku dostaly 2 zlobry :D ), která také sází na "moderní" technologie... Pak je tu ještě jedna učitelka na chemii, která si se svým vzhledem nezadá s Černým goblinem, při jejím mluvení by tolik "vody" neproteklo ani přes Niagarské vodopády, většina jejich "vtipů" se opravdu dá zařadit do "perliček" (ona je asi tak "blbá", že nechápe, že většina jejích keců je opravdu k popukání....), ale zase si myslí, že chemickou rovnici pochopíme všichni na 1ku s * za 10 minut vysvětlování....

Celkově se dle mého nikdy nevyřeší problém "Studenti (žáci) vs. profesoři (učitelé)" -> ve většině případů záleží na samotném učiteli, jak přistoupí ke třídě a jedincům, a nebude rozdávat 5ky dle toho, jestli MĚL špatný den nebo MÁ krámy (dost častý pojem :D ) ....
Valašská trojka: já, ona, slivovica
https://i.gyazo.com/a6feb9c25f92cbac313 ... 99e609.gif
Uživatelský avatar
Dolero
Uživatel
 
Příspěvky: 2040
Registrován: úte 11. čer 2013 16:21:32

Nerozumím co znamená, když je někdo málo perspektivní.

A moderní technologie ve školství jsou zlo. Taktéž rozkopírovávání materiálu. Interaktivní tabule a prezentace jsou nástrojem ď áblovým.
Prezentace však o kousek menším, čas od času je využitelná. Třeba na ukázání obrázků.

Propiska, sešit a tabula na křídy jsou ideální vyuč. prostředky ve školství.
Zuby
Uživatelský avatar
Delicius169
Uživatel
 
Příspěvky: 546
Registrován: pon 23. lis 2009 9:27:11

Příspěvekod Mrakoplaš » stř 25. pro 2013 10:55:46 » Re: Studenti (žáci) vs. profesoři (učitelé)
Proč si to myslíš? co mi říkají mé zkušenosti tak jsou moderní technologie častokrát hodně nápomocné. Jak pro učitele tak i pro nás studenty.
Třeba díky prezentaci, práci v excelu může mít učitel pomocné obrázky ve vysvětlování a věci co by těžko stihl načmárat na tabuli, stejně tak interaktivní tabule můžou na ní být snadná procvičování, grafické otázky na zkoušení žáka atd.
Stejně tak když nám učitelka rozdává zadání technického výkresu tak je pro nás lepší když to má dopředu hezky a čitelně uděláno na meotar, než aby to čmárala na tabuli.
A to ani nemluvím o mechanice a grafickém řešení sil, či nauce o materiálech...
Uživatelský avatar
Mrakoplaš
mák Neviditelné univerzity
 
Příspěvky: 338
Registrován: sob 07. bře 2009 17:57:02
Bydliště: Neviditelná Univerzita

Příspěvekod Senki » stř 25. pro 2013 10:59:49 » Re: Studenti (žáci) vs. profesoři (učitelé)
Jako (ještě) žák soucítím s dnešními učiteli, že i když se snaží někdy sebevíc naučit, studenti v jejich
hodinách na učení totálně kašlou a poté by ještě nejradši posílali žádosti řediteli o odvolání učitele -
hnus, velebnosti.

Přitom co po nás chtějí učitelé? Co studuji na střední graf. škole, učitelé po nás vlastně nechtějí vůbec
nic. (samozřejmě, až na pár povinností, které slovo "nic" vystihuje dokonale přesně) U nás to vypadá asi tak,
že 1/2 třídy spí co přijde a druhá usne během následující výuky. Všichni jsou pořád ospalí, až je to pro člověka
na chcípnutí. A pak si ještě stěžují, že je učitel nic nenaučí, neumí je navnadit na výuku a podobné debilárny,
přitom zato schovávají jen vlastní lenost.

Nejlepší je, že říct tohle komukoliv ze spolužáků je téměř definitivní třído-sebevražda. :) Ano, až
takhle - vlastní názor? Jen, když půjdeš hezky s náma proti učitelům, jinak drž hubu.

Vážně, jakmile skončím školu, dám si od ní pauzu, ale stejně si myslím, že až půjdu na vysokou, bude to
stejné i tam a škola jako taková o ničem stejně, jako tahle. (v tomto ohledu)
Senki
Uživatel
 
Příspěvky: 472
Registrován: ned 11. črc 2010 21:06:38

Příspěvekod Mrakoplaš » stř 25. pro 2013 11:05:08 » Re: Studenti (žáci) vs. profesoři (učitelé)
Senki
+1*
Uživatelský avatar
Mrakoplaš
mák Neviditelné univerzity
 
Příspěvky: 338
Registrován: sob 07. bře 2009 17:57:02
Bydliště: Neviditelná Univerzita

Příspěvekod Shaidarol » stř 25. pro 2013 11:06:15 » Re: Studenti (žáci) vs. profesoři (učitelé)
Graficke stredni skoly obecne nebyvaji zrovna shromazdiste pilnych studentu ;)
Uživatelský avatar
Shaidarol
Zasloužilý člen fóra
 
Příspěvky: 670
Registrován: sob 01. zář 2007 17:22:52

Příspěvekod Zero » stř 25. pro 2013 12:31:45 » Re: Studenti (žáci) vs. profesoři (učitelé)
Delicius169 píše:A moderní technologie ve školství jsou zlo. Taktéž rozkopírovávání materiálu. Interaktivní tabule a prezentace jsou nástrojem ď áblovým.
Prezentace však o kousek menším, čas od času je využitelná. Třeba na ukázání obrázků.

Propiska, sešit a tabula na křídy jsou ideální vyuč. prostředky ve školství.

Stejně jako Mrakoplaše by mě zajímalo, proč si to myslíš. :)

Jinak mě letos překvapilo, jak málo se liší vysoká škola (konkrétně FF MU, abych negeneralizoval) od střední. Spousta učitelů je strašně nekompetentních. Většina učí stylem, že si otevřou prezentaci a naprosto bez zájmu čtou (někteří slovo od slova) to, co tam je napsané. Tenhle způsob prostě nemám rád, nedokážu se na to soustředit a daná forma je pro mě nezajímavá nezávisle na zajímavosti učiva.
Těch pár dobrých učitelů, co jsem tam zatím potkal, by se dalo spočítat na prstech jedné ruky někoho, kdo nemá moc prstů.
Uživatelský avatar
Zero
Uživatel
 
Příspěvky: 1578
Registrován: sob 01. zář 2007 8:51:50

Příspěvekod Dolero » stř 25. pro 2013 14:03:14 » Re: Studenti (žáci) vs. profesoři (učitelé)
Delicius169 píše:Nerozumím co znamená, když je někdo málo perspektivní.

A moderní technologie ve školství jsou zlo. Taktéž rozkopírovávání materiálu. Interaktivní tabule a prezentace jsou nástrojem ď áblovým.
Prezentace však o kousek menším, čas od času je využitelná. Třeba na ukázání obrázků.

Propiska, sešit a tabula na křídy jsou ideální vyuč. prostředky ve školství.


Tak jestli toto myslíš vážně, tak se nediv, že jsou v dnešní době ve školství mezi žáky×učiteli takové vztahy...
Valašská trojka: já, ona, slivovica
https://i.gyazo.com/a6feb9c25f92cbac313 ... 99e609.gif
Uživatelský avatar
Dolero
Uživatel
 
Příspěvky: 2040
Registrován: úte 11. čer 2013 16:21:32

Pro začátek se omlouvám za případnou alogičnost. Majznul sem se dnes pořádně do hlavy.
Dolero: Prosímtě vysvětli mi svá dvě stanoviska, nerozumím jim.
To té o pespektivnosti učitelů a ten v posledním postu.

Úvodem- studuji na 4 letém gymnásiu, momentálně ukončuju 4. ročník. Mé semináře jsou společenské vědy+biologie+literatura. S technickými vědami si moc nerozumím. A uznávám, že na technické výkresy se určitě hodí.

Začnu tabulemi:
U nás na škole máme 3 druhy tabulí.
1) Tabule na křídy
2)Tabule na lihovky
3)Interaktivní tabule (na plátno je promítán obraz, a čmárá se přes ni takou elektor tužkou)

V křídách a lihovkách se zdá, že není velký rozdíl. Křídy práší- nejsou vhodné pro alergiky. V případě, že je tabule mokrá, nelze na ni psát nebo je písmo nečitelné. Výhodou je rychlost- popadnout křídu je otázka pár vteřin, a čmárá se s tím bezproblému.

Lihovky jsou podobné. Rychlost je stejná. Negativum vidím v tom, že fixy rychle přestanou psát, a je z toho spoustu bordelu- plast. Alespoň u nás na škole se pořád vyhazujou do koše.

Interaktivní tab.- Alergici s ní problém nemají, pro chod není potřeba moc zdrojů, jen el. energie. Nevýhodou je pomalost. Vždy trvá příšerně dlouho, než se zapne, pomalu se na ní píše (alespoň mně). A ztrácí se s ní spousta času. A bolí z toho hlava.

Z tabulí u mě vyhrává křídová.

K prezentacím. Taktéž z nich bolí hlava, studenti nejsou schopni při opisování delších textů z prezentace vnímat co vlastně píší. A vystrnadí i hlas přednášejícího. Výhodné jsou pro přednášející- nemusejí nosit kostru hodiny v hlavě, mají ji v prezentaci. Ve třídě jsme o tomto diskutovali s naší chemikářkou. Ta je velkým zastáncem prezentací, tvrdí že s prezentacemi toho dovede víc probrat. My (třída) jsme jí několikrát říkali, že nám vyhovuje víc, když píše na tabuli, nebo diktuje text, že z prezentace jen tupě opisujeme. Bohužel nás neposlechla. Celý třeťák jsem si četl knížky pod lavicí. :-)

Podobně u nás fungovala výuka dějepisu.

Su zastáncem toho, že nejlepší je, když učitel diktuje nebo si student dělá poznámky sám. Taktéž si myslím, že nové tabule jsou zbytečnou investicí školství, výuku nezkvalitňují.

Promítací plátno na prezentace je ve své funkci totéž co meotar. Mně se líbí pro ukázku obrázků, občasné oživení výuky. Nelíbí se mi, když je celá výuka postavená na prezentacích.

Snad jsem nic nezapomněl, rozbolela mě hlava.
Zuby
Uživatelský avatar
Delicius169
Uživatel
 
Příspěvky: 546
Registrován: pon 23. lis 2009 9:27:11

Já mám učitele, co je úplně neutrální vůči všemu. Vždycky dokud má někdo dobrý známky, tak tomu nadržuje,ale 1. špatná známka mu automaticky změní názor na dotyčnýho. A ještě dokud někdo nevyniká v těláku kterej učí, tak si nedokáže zapamatovat jeho jméno. Nejradši bych ho :evil: :evil: :evil:
BZh11AY&SYJi˛W ?€@…0@ ?ď˙° PŠ†šôÔjžM•<jŚŚ™S)±O
<ŁÂ‡`ßQ·ť
ÖmÍ:´ˇ" €Ôˆ¤˘ˇäěeÓJűF˝&ŠŻĂsˇoTzßWGWN„˘ˆi¸dĂ" ľiŔ'Řň™‘ó"ifºٜp˜,€ć°ô.Ł˝ÇÇA˝ŮĂKcń4u#qÝY×R¶Ú#Ç~÷I&3Aˆó­QD˘ŕ·Ocߡ,źäA r aă{5°ŞËň—ŘoĄşÇżß9ÝBGj¤–Đ ;‚ ´f\XZ«QW‡ëvA*łĹÝłďť`é}Ă"ˆ@îÚ7f1ťq˘rń©Ć¶¨Eľ/I˘*­ť+—ÓR آęăŃđ¬;D dł%›üHŮJÍĚĂ‹ą"ś(H%4Ů+€


Použita komprese BZ2.
Uživatelský avatar
Martin Putzer
Uživatel
 
Příspěvky: 248
Registrován: pon 04. srp 2014 18:31:02
Bydliště: Chrám Pátračů na konci světa

Předchozí

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé