Menu

Velaya

Příspěvekod Karel » čtv 12. led 2017 20:06:57 » Re: Velaya
Byl už si na té paladinské lodi? Jde tam vyskákat po tom jeřábu a mám takový pocit, že je tam nějaký luk asi 130. Jestli ne tak sorry.
Karel
Uživatel
 
Příspěvky: 26
Registrován: pon 24. lis 2014 22:41:27

Příspěvekod Delicius169 » sob 14. led 2017 12:26:20 » Re: Velaya
Já si myslím, že se rozhodně vyplatí kupovat speciální lektvary u Constantina. Hlavně ten na odolnosti.
Mám pocit, že v jednom ze svých prvních hraní Velayi jsem měl obratnost kolem 180, bylo to poprvé co jsem v gothicu používal dračí luk, myslím že jsem tehdy vaři lektvary obratnosti... (tuším že kolem 4štovíků ti zbyde po všech speciálních lektvarech (je jen 8dračích kořenů ve hře,asi, tak lze vyrobit jen 4x lektvar odolnosti, takže si spočítej jestli se ti vyplatí +20obratnosti z vaření lektvarů)

Nicméně si myslím, že ti bude stačit mín obratnosti.
Velaya mi přijde hodně zajímavá na OLOG, protože se nedá vyhrát (podle mě) čistým způsobem (jen na luky, meč,nebo magii, je třeba všechny způsoby kombinovat)...

Rád si přečtu tvé postřehy, zážitky,... mám tento mod asi nejraději ze všech na G2a.
P.S. Co jsem tu napsal (počty štovíků, kořenů...) ber trochu s rezervou, myslím že tak 1,5-2roky? (tak dlouho? proboha) jsem nehrál Velayu ani nic z Gothica...
Zuby
Uživatelský avatar
Delicius169
Uživatel
 
Příspěvky: 749
Registrován: pon 23. lis 2009 9:27:11

Příspěvekod Emperor » sob 14. led 2017 12:39:48 » Re: Velaya
mám 250 dex (200 od Corda + nalezené lektvary a modlení, goblinky jsem ještě nevyužil a přijde mi to teď i zbytečné), dračí luk, zbroj z krunýřů a jsem ve 3. kapitole, momentálně nemám co zabíjet, respawn potvor poté, co jsem vše vybil v prvních dvou kapitolách, je minimální, teď už je to jen o úkolech, což mě dlouhodobě neuspokojuje ... odolnosti zas tolik neřeším, vše jsem ustřílel z dálky ... navíc pro Grittu potřebuju peří z harpyjí, ale ty už ve hře nejsou ... je to moc pěkný mod, vypracovaný, úkoly jsou pestré, jen už nemám jak využít ten dračí luk a vysokou obratnost - podle návodu už jen pobít zombie a asi ještě něco v táboře u vykopávek ...
Obrázek
Uživatelský avatar
Emperor
Moderátor
 
Příspěvky: 4686
Registrován: pon 05. lis 2007 9:14:02
Bydliště: von Troppau und Kuttenberg

Příspěvekod Greg » ned 15. led 2017 15:13:54 » Re: Velaya
Tak to musíš hrát trochu víc regulérně :D. Je jasný, že když vytěžíš hned ze začátku ze světa maximum, tak už ty pozdější kapitoly nebudou tak záživný. To platí i pro původní G2A.
Obrázek
Uživatelský avatar
Greg
Zasloužilý člen fóra
 
Příspěvky: 1928
Registrován: pon 25. úno 2008 7:20:59
Bydliště: Mezi piráty...

Příspěvekod Emperor » ned 15. led 2017 16:33:53 » Re: Velaya
njn, já nevěděl, že to mám hrát regulérně, to mi nikdo neřekl, že si mám šetřit monstra na později, že už žádný nebudou ... navíc v normální hře je ještě HÚ a Jharkendar, kde se člověk mohl vyřádit :D ... mohli tu udělat aspoň pořádnej respawn po kapitolách ...
Obrázek
Uživatelský avatar
Emperor
Moderátor
 
Příspěvky: 4686
Registrován: pon 05. lis 2007 9:14:02
Bydliště: von Troppau und Kuttenberg

Příspěvekod Greg » ned 15. led 2017 18:29:45 » Re: Velaya
No víš jak to je. Někdo má respawn rád a někdo zase ne. Nebyl v originálním G2A, tak ho nedali ani sem.

Jen je ale fakt, že oproti G2A tu chyběla nějaká závěrečná lokace, kde by šlo to budování postavy nějak líp zúročit no.
Obrázek
Uživatelský avatar
Greg
Zasloužilý člen fóra
 
Příspěvky: 1928
Registrován: pon 25. úno 2008 7:20:59
Bydliště: Mezi piráty...

Příspěvekod Emperor » ned 15. led 2017 19:58:38 » Re: Velaya
Greg píše:No víš jak to je. Někdo má respawn rád a někdo zase ne. ....

Proto jsem teď rozehrál "X in 1 mod" z WoG, kde je kombinace několika modů (Dunkle magie, Blood night, Respawn mod, Zuris mod a nějaký drobnosti), od 10. levelu je možnost nastavit respawn monster (kromě těch nejsilnějších), což je super na expy a trofeje ...
Obrázek
Uživatelský avatar
Emperor
Moderátor
 
Příspěvky: 4686
Registrován: pon 05. lis 2007 9:14:02
Bydliště: von Troppau und Kuttenberg

Příspěvekod Delicius169 » pát 27. led 2017 20:58:43 » Re: Velaya
tak mně se zase líbí 4.kapitola, ten mechanismus, kterým ze mě hra udělala zase slabocha je fajn...
Zuby
Uživatelský avatar
Delicius169
Uživatel
 
Příspěvky: 749
Registrován: pon 23. lis 2009 9:27:11

Příspěvekod Cairana » čtv 27. dub 2017 21:01:53 » Re: Velaya
Zdravím

Jak si mam posbírat měšce se zlaťáky (úkol Cornelius), když jakmile se dostanu do vody, tak mě po chvilce sní nějaká vodní příšera. Souvisí s tím také to, jak mám doplavat na ostrov, když mě ta vodní příšera opět asi v půlce sní.
Cairana
Nováček
 
Příspěvky: 2
Registrován: sob 15. dub 2017 13:27:45
Bydliště: Středozem

Příspěvekod Delicius169 » sob 29. dub 2017 20:28:44 » Re: Velaya
příšera by tě měla schlamstnou jen pokud pluješ příliš daleko... když skočíš do vody před bordelem, nebo hospodou (já zapomněl kdo je majitelem! :/ ) a pluješ furt rovně tak bys měl normálně doplavat k ostrovu...
Zuby
Uživatelský avatar
Delicius169
Uživatel
 
Příspěvky: 749
Registrován: pon 23. lis 2009 9:27:11

Příspěvekod L-Titan » stř 12. čer 2019 19:18:53 » Re: Velaya
Tak to tady po dlouhé době trochu oživím. Velaya mód jsem poprvé (nedo)hrál před více než 7 lety. Už tehdy jsem však tvrdil, že je to jeden z nejlepších G2A módů, a tvrdím to i dnes. Nedávno jsem mód dohrál celý a mám chuť ho zhodnotit :)

Postavy & dialogy
Velké plus je samotná hlavní hrdinka. Je to takový fajn mix mladé naivity, asertivity a sarkasmu. Škoda, že se nesetká s Bezejmenným, protože tahle dvojka by byla jak vystřižená z nějakého buddy movie. Velaya je feministika, ale namísto planého žvanění neváhá přiložt ruku k dílu a s většinu šovinistických problémů se sympaticky vypořádá - např. vytrestání Rukhara je velice vtipné. Ostatní postavy jsou rovněž fajn, akorát trochu zamrzí že jsem s některými čekal větší interakci (př. Angar). Nevýhodou je i to, že s postavami kromě questů vlastně není moc o čem mluvit a řadoví občané mají v dialozích pouze možnost "KONEC".

Dialogy jsou ale napsané skvěle. Velaya vždy každého nejdřív hezky pozdraví ("Ahoj, odvážný domoobránče.") a na konci rozhovoru se rozloučí ("Zůstaň ve střehu.") - působí to o kousíček lidštěji než rozhovory Bezejmenného, kde nic takového nebylo. Rozhovory sice nejsou příliš košaté, ale často jsou obsáhlejší než v G2A. Tam, kde Bezejmenný odpověděl 2-3 větami jich Velaya řekne třeba 5-6. Celkově mi dialogy přišly o fous přirozenější než v G2A. A kolikrát jsem se u nich zasmál, viz. ukázka rozhovoru s Balthasarem:

Velaya: Sekob je mrtvý.
Balthasar: Moje ovce! Kampak s nimi jen půjdu? Nemůžu tu zůstat jen tak sám. Někdo to musí říct Rosi. Chudák Till! A co bude s mými ovcemi? Vždyť mi ani nepatří.
Velaya: Neboj, najdeme řešení. Jenom nefňukej. Co kdybys se s ovcemi přesunul k Pepemu? Nikdo tak nebude sám a navíc můžeš Pepeho naučit nějaké triky nebo můžete dělat cokoliv co dělají pastýři, když se potkají.
Balthasar: Ale Onar to zakázal. Poslal by na mě žoldáky, aby mi natloukli. A potom by mi zabili ovečky. A nešťastná Rosi! A jsem tu sám! A...
Velaya: To stačí! Prosím, nefňukej tolik, nebo mi vybouchne hlava. Poslouchej, promluvím s Onarem a ty se mezitím uklidni. A jestli Rosi najdu, vše jí vyřídím.
Balthasar: Ty bys to pro mě a moje ovce udělala? Díky.
Velaya: Jo, dobře, dobře. Ale Sekob by tam neměl ležet jen tak.
Balthasar: Postarám se o to, ale jenom když ty se postaráš o mé ovečky.

Ohromným plusem je dabing. Přestože vznikal v amatérských podmínkách, je velmi zdařilý.

Úkoly & příběh
Velmi kladně hodnotím úkoly. Jsou rozmanité, originální a technicky dobře vyřešené. Hodně se mi líbí, že úkoly jsou povětšinou takové... civilní. Velaya spíš než boj proti temným mocnostem řeší záležitosti každodenního života: trhání bolestivých zubů, hledání ztraceného prstenu, porušování hospodářské soutěže atp. :) Ve hře se sem tam najdou i hodně atmosférické a propracované úkoly. Za vrcholný moment v tomhle ohledu považuji sérii úkolů spjatých s Přízračnou lodí.

Rovněž se mi líbílo, jak některé úkoly navazovaly na činy Bezejmenného. Hodně jsem se třeba nasmál, když mi Gerbrandt vysvětloval jako ho, chudáčka, z jeho vlastního domu vyhnal zlý lump Diego anebo když jsem potkal zbankrotovaného Lehmara. Šlo to ale i beze slov - osobně za asi nejsilnější stopu po Bezejmenném považuji moment, kdy Velaya hodlá vyplundrovat cennosti z Inubisovy hrobky a uvnitř ji čeká pouze mrtvolné ticho a desítky pobitých kostlivců.

Na druhou stranu některé věci mi přišly prapodivné. Jsou to veskrze drobnosti, ale něčemu jsem se fakt divil. Proč je proboha Lord Andre tolik pasivní? Beliarovy kultisty vede Oric - WTF? Thorben - který je v původním G2A zbožnější než papež - si najednou z lidí tropí šprťouchlata. aj.

Podstatně hůře je na tom příběh. Původní G2A měl základní dějovou linku (Raven - Innosovo Oko - Draci), ve Velaya módu tohle chybí. Respektive on sice mód má základní premisu (Beliarovi uctívači chtějí převzít ostrov) a hlavní příběhové úkoly jsou fajn samy o sobě, ale jako celek to působí hodně epizodicky. V G2A byly příběhové úkoly součástí jednoho velkého celku, plynule na sebe navazovaly a zápletka postupně gradovala k velkému finále v Irdorathských síních. Oproti tomu ve Velaya módu se toho tři čtvrtiny hry moc neděje a pak se v poslední kapitole vše odehraje příliš zprudka.

Ony sice kapitoly v G2A taky nebyly vyrovnané (např. 5. byla mnohem kratší a přímočařejší než 2. či 3.), ale ve Velaye je tenhle rozdíl ještě silnější. První kapitola je klasický Gothicovský rozjezd, druhá je plná obsahu, třetí má sice nádherné hlavní úkoly (Přízračná loď, neštovice aj.), ale jinak je prázdná a čtvrtá kapitola je už jen nemastný neslaný dojezd do finále.

Vývoj postavy
Rozvoj postavy je na záčátku a konci hry poněkud nevyvážený a místy mi připadal i příliš uspěchaný. Hned zkraje Velaya získá zbroj i zbraň. Bonusy ke statistikám za některé úkol mi moc štědré. Už po 7-8 levelech (tj. na začátku 2. kapitoly) jde získat nejlepší zbraň nablízko. Hra zvýhodňuje charakter orientovaný na obratnost a luky, přičemž takový build je citelně naddimenzovaný. Na druhou stranu charaktery orientované na sílu nebo magii by to asi měly zase zbytečně těžké.

Třešničkou na dortu je čtvrtá kapitola, která veškerý dosavadní vývoj postavy spláchne do záchodu a Velayu pošle bojovat pouze s klackem v ruce proti nepříteli, kterého by jinak s výstrojí zmákla na 2-3 rány/střely. Byla to sice výzva a bavilo mě to, ale působí to jaksi uměle. Finální boss také za moc nestojí.

Celkové zhodnocení: 80 %
Velaya mód je velmi dobrý v jednotlivých prvích (úkoly, dialogy, atmosféra), ale občas se mu nedaří dané prvky vhodně propojit v jednolitý celek. Hra je v některých aspektech (rozvoj postavy, příběh) tu méně, tu více nevyrovnaná. Celkově se však jedná o kvalitní dílo, které souzní s původní hrou a navrch obsahuje pár skvělých nápadů a mnoho vtipných situací.

+ sympatická hlavní hrdinka
+ úkoly
+ dialogy
+ atmosféra světa
+ pozmněněný Khorinis
+ dabing
+ humor
+ návaznost na původní Gothic sérii


- příběhu chybí "tah na branku"
- slabá poslední kapitola
- nevyrovnaný rozvoj postavy
- některé úkoly/postavy působí příliš stroze
- místy nelogické situace
Uživatelský avatar
L-Titan
Uživatel
 
Příspěvky: 209
Registrován: sob 16. led 2010 16:34:42

Příspěvekod Beowulf » stř 12. čer 2019 20:05:56 » Re: Velaya
Super recenze :)
Uživatelský avatar
Beowulf
Dlouhodobý uživatel
 
Příspěvky: 2968
Registrován: sob 06. led 2018 16:39:50

Předchozí

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé