Menu

G1 - Novy ceskoslovensky mod

Příspěvekod Drake » sob 13. led 2018 7:45:05 » Re: G1 - Novy ceskoslovensky mod
Zdar kámo včera sem dohrál gothic temná tajemství a byl sem nadšenej co tam všechno je moc se mi to líbilo a už se moc těším na ten tvůj mod koukal sem na další tvůj příspěvek s tím návodem (Quentinův špeh ) atd vypada to moc dobře moc se těším až to bude všechno hotoví a bude moc stáhnout a nainstalovat ten tvůj mod na gothic hlavně ze to bude v čestně :)

Já sem velkej fanda Gothic a Risenu :)
Drake
Uživatel
 
Příspěvky: 47
Registrován: pon 01. led 2018 18:56:37
Bydliště: Praha

Příspěvekod Fawkes » pon 19. úno 2018 21:49:44 » Re: G1 - Novy ceskoslovensky mod
Ahoj Drakeu, super, je fajn, ze sa stale najdu fanusikovia :) G1/G2A su proste este aj dnes top RPG.
Junior mi uz dovoli mat aj nejaky ten volny cas, a tak sa zase pustam do modovania. Ako to tak so mnou byva, nedokazem sa plne drzat svojho planu, a tak som sa okrem opravy bugov pustil este aj do upravy pribehu Tabora v Bazinach.
Hned ako Kalom prijme hrdinu medzi Novicov sa spusti quest Cesta Guru - kde sa hrdina stane jednym z Guru. V extra dejovej linke Bratrstva sa potom hrdina ako Guru postavi Spacovi uz v Tabore v bazinach ;)
Uživatelský avatar
Fawkes
Uživatel
 
Příspěvky: 63
Registrován: úte 20. kvě 2008 10:18:01

Příspěvekod Fawkes » stř 28. úno 2018 16:25:49 » Re: G1 - Novy ceskoslovensky mod
Edit: 2018-03-07 - nasledujuci text je nespravny :( preto vlozim do spoileru, aby som nesiril nezmysly

SPOILER:
Kliknutím odkryjete skrytý text
Ahoj, dnes mensi technicky (mozno uzitocny pre dalsich moderov)

Odkedy som zacal pouzivat HookEngine funkciu (dostupna v Lego G1) a zacal si nahradzovat originalne funkcie Enginu svojimi vlastnymi tak sa mi v mode zasekavali a preskakovali dialogy.
Casto sme sa z dialogu dozvedeli len polovicu informacii, ktore NPC pre hraca malo!

Podarilo sa mi to fixnut az tym, ze som v dialogoch:

AI_Output (self, other, "dialog123"); //

Nahradil self a other uplne novymi premennymi slf_dlg a oth_dlg:

AI_Output (slf_dlg, oth_dlg, "dialog123"); //

V subore Story_Globals.d som zadefinoval premenne:

instance slf_dlg (C_NPC);
instance oth_dlg (C_NPC);

A inicializoval ich skrz ZS_Talk.d vo funkcii ZS_Talk - tesne pred AI_ProcessInfos:

FUNC VOID ZS_Talk ()
{
...
...

slf_dlg = Hlp_GetNPC (self);
oth_dlg = Hlp_GetNPC (other);

AI_ProcessInfos (self);
};

V com bol teda problem? Dobra otazka!
Predpokladam, ze v tom, ze Gothic Engine pouziva standardne globalne premenne self a other v mnohych Engine funkciach, pricom tieto funkcie prepisuju obsah premennych.
Napriklad ak vlozime vlka skrz

Wld_InsertNPC (Wolf, "WP_START_WOLF_01");

Engine nastavi do premennej self aktualne vlozeneho vlka.

Ak by som teda napisal dialog s lovcom Aidanom, kde by som chcel, aby na hraca zautocil vlk a zapisal by som to takto:

AI_Output (other, self, "dialog123"); //Ahoj Aidane, co tady delas?
Wld_InsertNPC (Quest_Wolf, "WP_START_WOLF_01");

var C_NPC npc;
npc = Hlp_GetNPC (Quest_Wolf);
B_FullStop (npc);
NPC_SetTarget (npc, other);
AI_StartState (npc, ZS_Attack, 1, "");

AI_Output (self, other, "dialog124"); //Bacha vlk!
Exit_Dialog ();

Tak by Aidan nikdy nepovedal:

AI_Output (self, other, "dialog124"); //Bacha vlk!

Pretoze Engine by skrz Wld_InsertNPC 'presmeroval' self z Aidana na nasho vlozeneho vlka ... (a vlk by nam nic nepovedal, pretoze nema nastaveny 'voice')

Prepisanim dialogu, tak aby sa nenarusila premnna self by sa toto dalo opravit:

AI_Output (other, self, "dialog123"); //Ahoj Aidane, co tady delas?
AI_Output (self, other, "dialog124"); //Bacha vlk!
Exit_Dialog ();

Wld_InsertNPC (Quest_Wolf, "WP_START_WOLF_01");

var C_NPC npc;
npc = Hlp_GetNPC (Quest_Wolf);
B_FullStop (npc);
NPC_SetTarget (npc, other);
AI_StartState (npc, ZS_Attack, 1, "");

Problem je, ze som nahradil pomerne dost originalnych Engine funkcii mojimi upravenymi funkciami skrz ako som uz spominal HookEngine.
Tieto funkcie casto bezia paralelne s dialogom a narusuju ho - budto dojde k zdanlivemu preskoceniu dialogu - alebo uplnemu zaseknutiu dialogu.

Myslim, ze hore uvedene riesenie - kde mame premenne slf_dlg a oth_dlg vyhradne pouzite v dialogoch je elegantne - umoznuje vacsiu slobodu v pisani skriptov, kde nemusite rozmyslat nad tym, ci funkcie v dialogu samotny dialog nerozbiju!

Ale hlavne mozete sa vrhnut do bezpecnej upravy Engine funkcii

Osobne mi trvalo hodne dlho, kym mi cvaklo, kde je problem - preto zdielam zkusenost aby som Vam usetril par sedin!
Skrytý text může obsahovat důležité informace o obsahu, které mohou pokazit prožitek ze hry, nebo zkazit nějaké překvapení připravené pro hráče.
Naposledy upravil Fawkes dne stř 07. bře 2018 1:00:07, celkově upraveno 1
Uživatelský avatar
Fawkes
Uživatel
 
Příspěvky: 63
Registrován: úte 20. kvě 2008 10:18:01

Příspěvekod Drake » stř 28. úno 2018 16:59:13 » Re: G1 - Novy ceskoslovensky mod
Parada jen tak dál už se na ten mod hodně těším :) az bude funkcní a všechno hotoví v čestině :) 8-)
Drake
Uživatel
 
Příspěvky: 47
Registrován: pon 01. led 2018 18:56:37
Bydliště: Praha

Příspěvekod Beowulf » stř 28. úno 2018 23:46:19 » Re: G1 - Novy ceskoslovensky mod
Je videt ze uz to hodne znas do hloubky. 8-) jsi kapo.

Ted se mi to nechce vsechno procitat ale zahledl jsem neco se Spacem a baziny. Tam bude moznost stat se Guru? Budou i nova kouzla?
Beowulf
Uživatel
 
Příspěvky: 931
Registrován: sob 06. led 2018 16:39:50

Příspěvekod Fawkes » ned 04. bře 2018 0:26:31 » Re: G1 - Novy ceskoslovensky mod
Ahoj Beowulfe,
Ano, ak sa hrac prida k Taboru v Bazinach, tak sa bude moct stat jednym z Guru.
Mam dokoncenu novu dejovu linku pre Bratrstvo - kde ako Guru bude hrac celit dalsej Spacovej hrozbe ;)
'Hlavnu' dejovu liniu pre Guru mam uz aj naprogramovanu a otestovanu, ale okrem nej nemam ziadne nove questy pre Guru - tu som sa trochu zasekol a budem musiet nieco este vymysliet - lebo sa mi to zda malo :)

Co sa tyka novych kuziel - zatial ziadne nove - neviem ako na to :oops:
Mozno v buducnosti, ak narazim na nejaky zrozumitelny navod :D
Uživatelský avatar
Fawkes
Uživatel
 
Příspěvky: 63
Registrován: úte 20. kvě 2008 10:18:01

Příspěvekod Fawkes » stř 07. bře 2018 1:07:53 » Re: G1 - Novy ceskoslovensky mod
Ahoj,
Tak som prave po viac ako 5 hodinach testovania objavil, ze moje 'riesenie' na miznuce dialogy vobec nefunguje. Dialogy aj nadalej nahodne miznu. Predchadzajuci prispevok teda vlozim do spoiler tagu, aby som ho zakryl. A to som si myslel, ako som to jednoducho vyriesil :oops:

U NPC, pri ktorych mi jednotlive pasaze dialogu mizli som si vsimol, ze u nich neprebieha animacia
T_DIALOGGESTURE_**

Ak tato animacia prebehla, tak NPC dialog normalne povedalo hracovi. Mozno je to iba nahoda, ale zkusim to preverit, az sa poriadne vyspim :P
Uživatelský avatar
Fawkes
Uživatel
 
Příspěvky: 63
Registrován: úte 20. kvě 2008 10:18:01

Příspěvekod Fawkes » stř 07. bře 2018 22:35:09 » Re: G1 - Novy ceskoslovensky mod
Chyba - pri ktorej sa vynechavali casti dialogov konecne opravena! 8-)

V zSpy Logu som objavil dolezitu stopu:
NPC: Output-Unit: ... not started. Another NSC is having conversation with targetNPC: PC_HERO

Napriklad Diego nam niektore dialogy uplne prekocil, lebo si 'myslel', ze hrac hovori s inym NPC.
Ked som upravil tieto dve funkcie dole a nahradil oth za NULL problem zmizol.

FUNC VOID B_Say (var C_Npc slf, var C_Npc oth, var string text)
{
    B_SmartTurnToNpc (slf, oth);
    //AI_OutputSVM (slf, oth, text);
    AI_OutputSVM (slf, NULL, text);
};

FUNC VOID B_SayOverlay (var C_Npc slf, var C_Npc oth, var string text)
{
    B_SmartTurnToNpc (slf, oth);
    //AI_OutputSVM_Overlay (slf, oth, text);
    AI_OutputSVM_Overlay (slf, NULL, text);
};
Uživatelský avatar
Fawkes
Uživatel
 
Příspěvky: 63
Registrován: úte 20. kvě 2008 10:18:01

Příspěvekod Fawkes » pát 09. bře 2018 21:50:58 » Re: G1 - Novy ceskoslovensky mod
Trochu som sa hral s magiou a urobil som par zmien:

Pyrokineze
    Teraz je mozne ju pouzit voci nemrtvym (Kostlivci, Zombie) v originale nebolo mozne.
    Sila kuzla sa zvysi s kazdym novym Kruhom.
Berserk
    Kuzlo je opravene, NPC na ktore sa pouzije utoci na vsetko na co narazi - v originale sa NPC zaseklo a nic nerobilo.
Ovladnuti
Kuzla premien
Utocne Ohnive kuzla
    Viac menej malickost - ale ak hrac zabije zivocicha, z ktoreho by normalne ziskalo maso pomocou Ohnivej magie - tak toto maso bude Opeceno maso :)
Uživatelský avatar
Fawkes
Uživatel
 
Příspěvky: 63
Registrován: úte 20. kvě 2008 10:18:01

Příspěvekod Drake » sob 10. bře 2018 17:16:47 » Re: G1 - Novy ceskoslovensky mod
Hezky ti to jde :) jen tak dál :)
Drake
Uživatel
 
Příspěvky: 47
Registrován: pon 01. led 2018 18:56:37
Bydliště: Praha

Příspěvekod ondrasu » pon 12. bře 2018 19:35:52 » Re: G1 - Novy ceskoslovensky mod
Super ze jeste pokracujes,myslel sem zes to stopnul :wink:
ondrasu
Uživatel
 
Příspěvky: 13
Registrován: čtv 24. srp 2017 12:57:23

Příspěvekod Malkav » sob 17. bře 2018 16:11:59 » Re: G1 - Novy ceskoslovensky mod
Jen tak dál, moc se těšim až to vyjde :D
Malkav
Uživatel
 
Příspěvky: 26
Registrován: čtv 14. srp 2014 22:45:49

Příspěvekod Malkav » sob 17. bře 2018 16:11:59 » Re: G1 - Novy ceskoslovensky mod
Jen tak dál, moc se těšim až to vyjde :D
Malkav
Uživatel
 
Příspěvky: 26
Registrován: čtv 14. srp 2014 22:45:49

Příspěvekod Beowulf » sob 17. bře 2018 19:45:36 » Re: G1 - Novy ceskoslovensky mod
Pekne upravy s kouzli.
Beowulf
Uživatel
 
Příspěvky: 931
Registrován: sob 06. led 2018 16:39:50

Příspěvekod Fawkes » pon 19. bře 2018 11:25:07 » Re: G1 - Novy ceskoslovensky mod
ondrasu píše:Super ze jeste pokracujes,myslel sem zes to stopnul :wink:

Ahoj ondrasu :)
Stale na tom pracujem na pozadi i ked nepodavam pravidelne updaty ;)
Moj hlavny problem je, ze nikdy niesom spokojny - takze upravujem uz napisane dialogy, funkcne questy (cim ich obcas rozbijem) a namiesto toho aby som opravoval to co nefunguje pustam sa do tvorenia novych veci :D
Ta tvorba noviniek, ci uz questov alebo funkcii ma totizto bavi najviac, opravovanie najmenej :oops:
Dnes som uploadoval Beta verziu #2
Odkaz na stiahnutie a navod na 'instalaciu' najdete tu: http://forum.gothicz.net/viewtopic.php?f=40&t=21216

Ak by nieco nefungovalo - pisnite mi to prosim sem - zkusim mrknut na to kde bol problem a opravit co najskor :)
Spustil som si mod niekolkokrat krat za sebou, teleportoval sa po roznych castiach sveta a vyzera to, ze to funguje :)
Jediny problem som mal v okoli Cavalornovej chatrce - kde mi hra casto padala - odporucam teda casto ukladat.
Neviem, cim to je, googlil som, a vyzera to, ze aj ine mody moju v okoli Cavalorna problemy.

Edit: 2018-03-28 Vdaka mojmu oddanemu najlepsiemu (jedinemu :P ) betatesterovi ondrasu by mala byt Beta #2 konecne funkcna.
Uživatelský avatar
Fawkes
Uživatel
 
Příspěvky: 63
Registrován: úte 20. kvě 2008 10:18:01

PředchozíDalší

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé