Menu

Gothic 3 - Community Story Project

Vše o projektu, který rozšiřuje základní G3.
Příspěvekod Watty Watts » ned 01. led 2012 17:18:43 » Gothic 3 - Community Story Project
GOTHIC 3 - COMMUNITY STORY PROJECT

Úvodem
Základní info
Videa
Screenshoty
Speciály

Obrázek
There is only one way to come into this world but so many ways to leave.
Uživatelský avatar
Watty Watts
Uživatel
 
Příspěvky: 389
Registrován: ned 25. led 2009 12:56:03

Příspěvekod Watty Watts » ned 01. led 2012 18:20:58 » Úvodem
Asi většina z nás se na Gothic 3 těšila jako malé děti. A to právem, vždyť po vynikajících předchozích dílech, které nabídly skvělou atmosféru, hratelnost a příběh a na svou dobu slušnou grafiku, to měla být pořádná pecka. Třetí díl měl být zakončením dobrodružství bezejmenného hrdiny, kterému se s pomocí poněkud tajnůstkářského mága Xardase a za podpory nových přátel - Diega, Miltena, Lestera a Gorna - podařilo dostat z vězení magické bariéry v Hornickém údolí a zabít nemrtvého draka v Irdorathském chrámu.

Všichni jsme se těšili, až konečně sestoupíme z paluby Esmeraldy a staneme na pevnině Myrtany, abychom se na vlastní oči mohli podívat, jak vypadá opravdová válka se skřety. Konec konců právě kvůli ní se hrdina dostal do Kolonie. Jenže když Gothic 3 konečně vyšel, a to náhodou zrovna pátek 13., byla většina fanoušků pořádně zklamaná. I přes celkem vysoká hodnocení v herních časopisech a na webech byl třetí díl oproti starším bratříčkům lepší jen v grafice, systému vylepšování postavy (atributy a perky), hudbě a pro někoho i novým bojovým systémem (hlavně boj se štítem nebo se dvěma meči zároveň). Ale to bylo všechno. Ve všech ostatních ohledech těžce zaostával, i když na tom mělo svůj podíl i to, že vydavatel - dnes už zaniklý JoWood - tlačil na Piraně, ať vydají hru co nejrychleji.

Hru kazilo přímo olbřímí množství bugů, a i když se nakonec dala dohromady skupina fanoušků - Community Patch team - která je téměř všechny vychytala, hru vybalancovala a upravila i po technické stránce, pořád chyběly ty věci, co dělaly Gothic Gothicem.

Po nějaké době od vydání se začaly objevovat první modifikace. Většinou to byly jen různé Texture packy, ale dvě dílka si nakonec získala velkou pozornost.

První byl Humanforcův Quest Paket (současná verze 4.2), který do hry přinesl nové a podstatně zajímavější questy, plus množství nových věciček do inventáře. Mezi nimi byly i upomínky na předchozí díly, jako třeba Diegovo zbroj stína, stará žoldácká zbroj, jakou nosil Lee, meč milice apod. Tím se celkem slušně vylepšila atmosféra a i (znovu)hratelnost, ale pod krásným povrchem byl pořád původní Gothic 3 se svou nedotažeností.

Druhé dílko - Content Mod (současná verze 2.3) - přidává spousty nových předmětů, hodně starých retexturuje podle původních dílů (třeba takové rytířské brnění nebo těžké brnění milice jsou prostě parádní, o roztomilých varantských turbanech nemluvě) a jeden velice povedený quest.

Questpaket i Content Mod o poznání vylepšují původní hru, ale najdou se náročnější hráči, kterým tyto změny nestačí a chtěli by si zahrát Gothic 3 takový, jaký měl původně být. A vypadá to, že se nakonec i dočkají, protože přesně to má za cíl Community Story Project, skupina fanoušků série Gothic ze země jeho původu.
There is only one way to come into this world but so many ways to leave.
Uživatelský avatar
Watty Watts
Uživatel
 
Příspěvky: 389
Registrován: ned 25. led 2009 12:56:03

Příspěvekod Watty Watts » ned 01. led 2012 18:21:38 » Základní info
Community Story Project - Homepage, Diskuse na WoG (v němčině, vlákno #23)

  • Datum vydání: Neznámé. Poslední (a už celkem stará) zpráva je, že jsou kompletní tři kapitoly, což ale neříká nic o zbytku projektu. Detaily na diskusi na World of Gothic.

  • Pro spuštění bude potřeba Community Patch 1.74

  • CSP nebude kompatibilní s ostatními mody, má ale povolení od Humanforce a autorů Content Modu vzít si z jejich tvorby co budou chtít.

  • Dabing by měl vyjít, ale jen v němčině.

Na rozdíl od ostatních modifikací nebo Community Patchů, které mění Gothic 3 jen na povrchu nebo těsně pod ním, se CSP team už před více než dvěma lety rozhodl hru překopat od základů. Jeho členové si vytyčili šest hlavních aspektů, které chtějí změnit. Nejdříve si je postupně rozebereme a pak se dočkáte konkrétních a potvrzených informací, co bude ve hře změněno.

1. Hlavní příběh
Jak asi víte, tak příběh G3 za moc nestál. Sotva jste se dozvěděli něco víc než jen "udělej to a to" a "jdi tam a tam". K úkolu jste si vyslechli dvě tři věty a hurá na věc. Přílišná volnost a nekonzistentnost také hře moc nepomohly - spíš ji naprosto rozmělnily.

Proto se CSP rozhodl ke změně hlavního příběhu - bude jen jedna verze - za Adanose (kvůli návaznosti na Forsaken Gods a na Arcanii) - a vrátí se systém kapitol, které budou oddělovat důležité události. S tím jsou spojeny věci jako rozšiřování sortimentu obchodníků, učení silnějších perků, získávání lepších brnění apod.

2. Systém frakcí
V předchozích dílech jste se museli připojit k jedné ze tří možných frakcí. Na to navazovaly speciální úkoly, získávání brnění, zbraní, ale hlavně také chování ostatních NPC k hrdinovi. Gothic 3 přišel se systémem reputace - k nikomu se nešlo natrvalo přidat, naprostá většina questů byla hratelná za všechny druhy postav a všem bylo jedno, jestli před nimi stojí paladin, druid nebo skřetí žoldák. Mohli jste se tak klidně dostat do absurdních situací, když vás např. skřeti považovali za spojence a mohli jste si koupit jejich těžké brnění, i když jste hráli na straně rebelů a měli na sobě brnění rytíře nebo paladina.

Proto se systém reputací zruší a znovu se budete muset k někomu přidat - buď k rebelům, skřetům nebo k assasinům. Ostatní tři frakce - nomádi, hraničáři a seveřané - budou hrát mnohem větší roli, i když se nebudete moct stát jedním z nich. Novinkou je, že budete moct bojovat po boku skřetů v Nordmaru proti Klanům.

Zárověň se také budete muset rozhodnout, jestli chcete být bojovníkem nebo mágem.

3. Odkazy
Ve hře oproti ostatním dílům naprosto chybí věci jako staré legendy a příběhy, něco k historii světa, informace ke zvířatům nebo k NPC, knihy nebo písně. Spousta míst světa je prázdná.

CSP team je tam ale zase vrátí a prázdná místa zaplní. Narazíte na příběhy o nordmarských válečnících a kovářích, o pirátech i o historii Myrtany. Narazíte také na odkazy na starší díly, ať už na předměty, NPC nebo informace.

4. Vyváženost
K vyvážení G3 nejvíc přispěl Community Patch team Alternativním vyvážením a Alternativní UI z patche 1.7+
Ale hra pořád fungovala na starých základech.

A tak se dočkáme předělaného systému zbraní, truhel, perků a magie. Moc informací k tomu není, zatím je známo to, že truhly už nebudou mít náhodně generovaný obsah a obchodníci budou mít předělaný inventář (vzhledem k obnovení systému kapitol). Co se týče zbraní a perků, nejspíš půjde o změny v požadavcích na naučení se / používání a poškození. K magii jsem zatím nic konkrétního nezaznamenal, ale nejpravděpodobnější verze je, že zůstane atribut Ancient Knowledge, ale jeho výše už nebude určovat sílu / délku trvání kouzel. Ta by tak byla fixní, stejně jako v předchozích dílech.

5. Grafika
Grafika je jedna z nejsilnějších stránek G3, ale přesto je potřeba ji někde poupravit. Myrtana je ve válce a proto získá mnohem tmavší barvy a dojde i na textury s vyšším rozlišením. Spoustu věcí jako brnění nebo zbraní bude přetexturováno - buď podle starších dílů (brnění rytíře nebo milice) nebo úplně nanovo.

6. Hudba a okolní zvuky
I hudba je silná stránka G3, jehož soundtrack v anketě suverénně porazil G1 i G2, ale i tak se ve hře objevilo několik problémů - hlavně s přechody jednotlivých témat nebo časté opakování stejných stop. Vzpomeňte si na Nordmar, kdy jste skoro bez přestání slyšeli tutéž bojovou hudbu, protože jste na nepřátele naráželi na každém kroku. Také svět se zdál dost tichý, krom hudby bylo ke slyšení jen šumění moře a potoků a zvuky herních zvířat.

A tak dojde ke změnám ve spouštění hudby a díky novým okolním zvukům (cvrčci, vrány atd.) bude svět vypadat mnohem živější (dokonce i Gotha).

Potvrzené info

  • Bude jen jeden konec - za Adanose
  • Hrdina se bude muset připojit k jedné z frakcí (rebelové, skřeti, assasini) a zvolit si bojovník / mág
  • Zmizí systém reputace
  • Nový systém zbraní, perků, truhel a magie
  • Deník bude veden jako v předchozích dílech
  • Vrací se některé NPC z předchozích dílů - Girion, Bennet a Wolf
  • Přibudou piráti a loď Esmeralda
  • Změna systému osvobozování měst
  • Leeova pomsta bude kompletně předělaná
  • Nomádi, Hraničáři a Seveřané budou hrát větší roli, i když se k nim nepůjde přidat
  • Bude možné po boku severských skřetů zničit nordmarské klany
  • Přibude perk na vlastní výrobu kouzelných svitků
  • ...
There is only one way to come into this world but so many ways to leave.
Uživatelský avatar
Watty Watts
Uživatel
 
Příspěvky: 389
Registrován: ned 25. led 2009 12:56:03

Příspěvekod Watty Watts » ned 01. led 2012 18:22:16 » Videa
Svět CSP v pohybu.





There is only one way to come into this world but so many ways to leave.
Uživatelský avatar
Watty Watts
Uživatel
 
Příspěvky: 389
Registrován: ned 25. led 2009 12:56:03

Příspěvekod Watty Watts » ned 01. led 2012 18:28:48 » Screenshoty
There is only one way to come into this world but so many ways to leave.
Uživatelský avatar
Watty Watts
Uživatel
 
Příspěvky: 389
Registrován: ned 25. led 2009 12:56:03

Příspěvekod Watty Watts » ned 01. led 2012 18:29:43 » Speciály
Adventní kalendář 2010

Jarní speciál 2011

Adventní kalendář 2011
1. prosince - předělaná paladinská zbroj
2. prosince - Kroniky vévody Tymorise (původní pán Horské pevnosti v Kolonii)
3. prosince - Tymorisům emblém
4. prosince - povídka "Nečekaní hosté", screeny pirátů
5. prosince - Video - nová Ardea
6. prosince - Marik
7. prosince - Nomádi
8. prosince - Hraničáři
9. prosince - Nové roucho pro alchymisty
10. prosince - Je libo trochu zpěvu u táboráku?
11. prosince - Leeho zápisky
12. prosince - Nové NPC - Leeovi staří známí
13. prosince - Příběh jednookého bandity
14. prosince - Zas ty ženy
15. prosince - Bogirova nová róba
16. prosince - Ukázka dialogů
17. prosince - Paladin Girion je zpět
18. prosince - Nordmarská lovecká kazajka
19. prosince - Nemrtví v Ben Sala
20. prosince - Civilní obyvatelé Varantu
21. prosince - Nomádští pastevci
22. prosince - Varant - nové textury
23. prosince - Ejnarův příběh
24. prosince - Nový perk

Velikonoční speciál 2012

Adventní kalendář 2012
1. prosince
2. prosince
3. prosince
4. prosince
5. prosince
6. prosince
7. prosince
8. prosince
9. prosince
10. prosince
11. prosince
12. prosince
13. prosince
14. prosince
15. prosince
16. prosince
17. prosince
18. prosince
19. prosince
20. prosince
21. prosince
22. prosince
23. prosince
24. prosince

Třídílné video

Velikonoční speciál 2013

Vánoční speciál 2013
Frakce banditů
Nové tváře Assassinů
Nomádi
Vítejte u Assassinů
Nová kouzla
There is only one way to come into this world but so many ways to leave.
Uživatelský avatar
Watty Watts
Uživatel
 
Příspěvky: 389
Registrován: ned 25. led 2009 12:56:03


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé