Menu

Do Přímoří

Diskuse a hodnocení filmů.
Příspěvekod Vojta1122 » pon 29. říj 2018 23:16:23 » Do Přímoří
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek

Svět je v úpadku. Dříve tak silné císařství se začíná vnitřně rozkládat a není schopné čelit náporu nového Nepřítele. Co zbývá člověku? Čekat konec. Bojovat. Přimknout se k vlastním iluzím. Nebo se dostat do Přímoří, posledního krásného místa na světě.
Uživatelský avatar
Vojta1122
Kronikář
 
Příspěvky: 5326
Registrován: sob 21. lis 2009 12:12:06

Příspěvekod Emperor » sob 10. lis 2018 13:05:13 » Re: Do Přímoří
SCÉNÁŘ/REŽIE

Mysteriózní, znepokojivý snímek s hororovými prvky. Žánrově tedy mě blízké. Příběh obyčejného muže, co chce vést klidný, pokojný život, nějaký ten dlabanec, pivko s kámošem v hospodě, žádný stres, žádné větší ambice. A tomuhle obyčejnému chlapovi se začnou dít neobyčejné věci. Jakoby nestačila ta nespokojená (a patrně sexuálně frustrovaná) semetrika, se kterou bydlí. Poté, co pohrdne pracovní nabídkou, která se neodmítá, počnou se u něj projevovat jisté schizofrenické procesy, jež mu dost znepříjemňují život. Někdo mu krade myšlenky. Většinu filmu se dalo v příběhu orientovat, ale závěr mě zmátl, protože jsem nepochopil, co se vlastně stalo. To je ale možná problém můj, že jsem něco přehlédnul.

KAMERA/EFEKTY/VIZUÁLNÍ DOJEM

Práce s kamerou není zrovna to, co bych zvlášť vyzdvihnul. Pohyb je často neplynulý a trhaný, zejména při chůzi postav, kde byla kamera nalepená přímo na ně. I když ... ono to chvílemi trochu připomíná found footage scény, takže možná to byl záměr, který měl přidat na autenticitě. Nevím. Třeba scéna, kdy se Adalbert jde podívat, co se děje v prvním patře jeho domu, a jeho žena dole má zvláštní vidinu, je jak z klasického hororu, včetně jumpscare okamžiku. To jsem musel ocenit. Taky se mi líbila postava "servírky", která přišla Adalberta zjebat až domů, jak tam stála za dveřma s těma tmavýma očima. To jsme celkem nenápadné okamžiky, které ale dost posílily atmosféru. Vtipný byl ovšem například záběr na Bertíkův chlípný pohled, kterak si představoval, jaké orgie by se daly páchat s fešnou servírkou.

HUDBA/ZVUK/DABING

Atmosféru taky hodně podpořily zvukové efekty, např, zvuk brusky, který je slyšet z blízké kovárny (záměr, nebo kouzlo nechtěného), zvukové efekty a hudební podkres jednotlivých scén se prostě vydařil. Navíc i celkem vtipně. Třeba když někdo v zaplivaném pajzlu hraje na klavír Rachmanina, a do toho (nejspíš ne neopodstatněná) hláška o svrbící frndě Adalbertovy ženy. To je kámoš! Když už jsme u těch dialogů, dabing nebyl vyloženě špatný, slyšel jsem i profesionálnější přednes, a třeba Adalbertův přítel by měl zvážit návštěvu odborníka přes vady řeči, ale jinak to nebyla zas taková katastrofa a je dobře, že se ve filmu mluvilo.

CELKOVÝ DOJEM

Osobně jsem s tímto filmem docela spokojen. Obecně mám rád horory, a tohle mi připomínalo některými okamžiky mnohé z filmů, které jsem shlédl. Autorovi se podařilo vybudoval znepokojivou atmosféru, u některých scén je i slušná šance na nějaký ten po zádech přeběhnuvší mrazík. Škoda jen, že jsem nepochopil ten konec filmu, budu vděčný za dodatečné vysvětlení. Mimochodem, Míca, ta byla asi ta nestrašidelnější věc v celém filmu.
Obrázek
Uživatelský avatar
Emperor
Moderátor
 
Příspěvky: 4686
Registrován: pon 05. lis 2007 9:14:02
Bydliště: von Troppau und Kuttenberg

Příspěvekod marco5445 » ned 11. lis 2018 16:01:52 » Re: Do Přímoří
Scénář

Film o chlápkovi, jenž se dělil se svýma vzpomínkama s ostatními. Nedobrovolně.

Příběh vcelku originální a horor taky ocením. Dialogy a postavy byli zajímavé,jen ten konec jsem stejně jako Emp moc nepobral. Jo, bude v tom hrát důležitou roli onen dialog o dvojnících, který hrdina vedl se svým kamarádem v hospodě, tím jsem si jist.

10/10

Kamera

Kamera je často trhavá a rušivá. u nějakých scén z prvního pohledu (například prohledávání pokoje) to může působit u hororu dobře, ale například u pohledu na dům a úvodní titulek v úvodu filmu je kamera špatná. Taktéž se mi moc nezamlouvala kamera připnuta na NPC při tanci. Nad úhly kamery jsem taky sem tam pozastavoval. Například, když hlavní hrdina odmítá nabídku výběrčího daní. Nevím proč se hrdina dívá do země a kamerovat ho zespodu mi v ten moment taky přišlo zvláštní. U prohledávání domu musím ovšem úhly a střih vychválit. Vojta zde pomocí nich udělal skutečně strašidelné představení.

7/10

Zvuk

Hudba i zvulkové efekty se mi líbili. Oceňuji dabing, u kterého mi ovšem občas neseděla emoce v hlase vzhledem k situaci. U Neriah jsem strach slyšel, ale ty mi Vojto zníš nějak klidně na to, co se zrovna děje.

8/10

Efekty/Postprodukce

Moc postprodukce jsem ve filmu nezahlédl. Kouř valící se z horního patra byl sice působivý, ale snad jediná větší úprava v postprodukci. Červený filtr, který během snímku naběhne, když někdo odhaluje hrdinovy vlastní myšlenky by šel určitě udělat lépe. Hezké titulky.

6/10

Výprava/Práce se hrou

V tomto film vyniká. Byly použity módy, nové textury a Vojtovi se pomocí animace podařilo vyjádřit i emoci strachu.

10/10

Nejlepší scéna

Celý prohledávání domu. Skvělý střih, animace, pomocí kterých jde na hrdince jasně vidět strach.

Hodnocení

8.2/10
Kůň sinavý, a jméno jeho jezdce Smrt, a svět mrtvých zůstával za ním.

-Kniha Zjevení
Uživatelský avatar
marco5445
Uživatel
 
Příspěvky: 694
Registrován: pon 01. črc 2013 20:04:58
Bydliště: Sever je mým domovem...:)

Příspěvekod El Kamil » sob 17. lis 2018 15:46:22 » Re: Do Přímoří
No Vojta. Postupně si rozšiřuje svoje filmové univerzum a já se snad musím omluvit, jelikož si jeho minulé filmy nepamatuji úplně přesně. Tak snad mi kvůli tomu až příliš neuteklo. Možná by stálo za zkoušku tam na začátek hodit takové to typické "v minulých dílech jste viděli", aby se divák dostal trochu více do obrazu.

Každopádně! Máme tu opět výborný film! Vojta opět brilantně pracuje s dějem a atmosférou filmu. Vrcholem je temná až děsivá pasáž v domě. Podpořená nervy drásajícím tichem, záběry z první osoby, koukáním pod postel, hrozivou servírkou a pokusy o lekací scény.

Postavy ve filmu mluví a mluví tedy hodně. Dabing je povedený a jsem rád, že tam jde. Pamatuju si doby před pár lety, kdy všechno bylo jen otextované. Namluvení pochopitelně není profesionální a jsou tam poznat rozdíly, kdo má doma jakou techniku. Přesto je takový dabing mnohem lepší než žádný. Herci postavy hrají celkem dobře, i Vojtovi samotnému to jde. Jako nejlepší hlas hodnotím muže, jenž opakuje hrdinovy ukradené myšlenky.

Vojta je tak trochu chlípník, naturalista, nebojí se ukázat věci v jejich nahotě. Promítá to do charakteru hlavního hrdiny, erotický podtext prosakuje i ze scén mezi partnery v domě, záběr kamery na podlahu myjící Elis si hraje s divákovou fantazií. A to jsem ještě neviděl edice s přidanýma scénama. Scéna s Bertovou sexuální představou kolem servírky se povedla. Podobný styl prostřihu jako u Pivlova filmu. Náhoda?

Celkově je to opět povedná práce. Přesně jak jsem u Vojty zvyklí. Výborná práce s hrou (a jestli výběrčí daní neumřeli, tak tam na sebe kývají dodnes!), pár povedených efektu, atmosféra, která by se dala krájet, dialogy a to, že film za celou půlhodinu ani chvíli nenudí, to všechno si zaslouží obdiv. Parádní práce, Vojto!
Obrázek Obrázek
Uživatelský avatar
El Kamil
Velkovévoda panství Česko-Gothického
 
Příspěvky: 5612
Registrován: pon 27. srp 2007 5:41:00
Bydliště: In the middle of nowhere

Příspěvekod Pivl » ned 18. lis 2018 11:00:09 » Re: Do Přímoří
Do Přímoří...

Obrázek

Koukám na limitovanou edici a nerad bych vyzrazoval nějaké limitované věci, takaže budu u těchto komentářů raději střídmý, Vojta ode mě dostane feedback určitě mimo. :)

Líbí se mi jak se snaží Vojta využít opravdu všechno co má neefektivnější jak to jde a co nejjednodušeji. Moc se mi na filmu nelíbí volba kontrastu a jasu, je to takové už okoukané, klidně bych si pohrál a naházel tam nějaké korekce barev. :)
První dílo,které není ode mě a plně využívající výhody Legend of Ashün módu. Líbí se mi, že tam toho Vojta využívá co se dá, působí to svěže a zároveň si tím pojišťuje, že s tím přišel první! :D
Obdivuji počet dabérů které Vojta za tak krátkou dobu sehnal. Zdá se mi to ,nebo Vojta svým zpracováním některých efektů / scén snaží poukázat na některé cizí či své předchozí filmy? :)
Velmi dobrý pocit při opakování již řečených vět před hospodou, velmi atmosférické. I skvělý dabér, velmi chválím.
Po 15 minutách si všímám, že jsme si nic nezapsal - Hrozně jsme hltal ten film a celou noční scénku, parádní napětí.
A nenapsal jsem samozřejmě ani nic do konce, protože to prostě byla zase ta Vojtova pecka. :)

Obrázek
Máme tady pentalogii. Možná že už jen tento fakt, který Vojta zveřejnil ve svých bonusových materiálech může být pro některé diváky, kteří viděli jeho předchozí filmy poněkud zaskočující, pro mne byla prakticky ale důležitá jen mapa, protože do teď jsem si pořádně nedokázal představit, jak svět ve Vojtově hlavě vlastně vypadá.

Druhý návrat do Černolesí je podobný tomu prvnímu hned v několika faktorech. Jednak je to samotná atmosféra, která totiž hned od začátku celého snímku člověka chytne a na rozdíl od posledního Vojtova filmu Ovčí let si nehraje na nic jiného. Od začátku dostáváme v malých dávkách ochutnat Vojtovo vypracované mlžení díky čemuž je film mnohem stravitelnější než je Ovčí let a zároveň člověka nutní přemýšlet od samotného začátku, ač vše vypadá poměrně jednoznačně - Máme tady problém hlavního hrdiny, kterému kdosi krade myšlenky, brzy se vše, jak už to ve Vojtových filmech bývá, všechno zvrtne a máme tady zápletku těžce pochopitelnou a člověka nutící zapojit všechny mozkové závity, aby si za tím vším dokázal najít nějaké logické vysvětlení, jenže jsme v Černolesí a zde holt žádná pravidla neplatí.

Obrázek
Před soutěží jsem Vojtovi řekl, že bych od něj rád viděl něco nového, něco, co tu ještě nebylo a co by nebylo typických Vojtovým dílem, ale on přišel s tím, že už má námět na scénář a jak píše ve svém doprovodném textu, chtěl prostě svou pentalogii uzavřít a já si nakonec myslím, že je to dobře, jelikož Ovčí let by nebyl úplně sktejně dobrým zakončením jako jím je Do Přímoří.

Vojta si za dobu svého působení ve filmu a při tvorbě své pentalogie prakticky vyzkoušel jen tři různé žánry a až na vybočující Protivníky z dějin tu máme 4 žánrově velmi podobné filmy. Každý z Vojtových předchozích filmů pojednává na určité filosofické téma, ať už je to otázka existence, času, či lásky, vždy jsou filmy příběhově velmi propracované a promyšlené do posledního detailu tak, aby diváka nenechali v klidu. Všechny tyto filmy s sebou přinesli úžasnou atmosféru a stejně tak je tomu i u Do Přímoří. Dle mě se od scény s hospodou až do vyvrcholení jedná o film s nejlepší hororovou atmosférou na fóru, kterou u mě překonal i vesnici černolesí, která měla velmi podobný nádech. Vojta umění vyvolat v divákovi pocit nejistoty a strachu z toho, co přijde zde využívá dokonale. Rychlé scénky s vyděšenými tvářemi a potichými a velmi atmosférickými ambienty stupňuje napětí a ukazuje, jak představa toho, že člověk přichází o své myšlenky a prakticky tím ztráci i svou existenci dokáže být děsivá.

Obrázek
Vojta zároveň úplně upustil od všeho zbytečného, co bylo v Ovčím letu a co například mě přišlo spíše na škodu než k užitku. Máme tu totiž poměrně krátký film, kde ovšem naprosto každá scéna je důležitá či nese něco pro vývoj filmu či příběh důležitého. Máme tady scény jako psaní hlavního hrdiny či promluvy s jeho milou či pokec s přítelem v hospodě, které se tváří jako typická vycpávka, ale není to tak. Vše z toho, co se zde říká je potřeba k pochopení toho, co Vojta ve filmu zamýšlel.

Obzvlášť scénka v hospodě se pro mne stala klíčovou k rozluštění toho, co se v samotném závěru vlastně stane. Nejen protože jednou z obsluhovaných osob je dvojník hlavního hrdiny. A ač samozřejmě nevím, jak si celý film skutečně vyložit (a viděl jsem ho několikrát), myslím, že tentokrát si Vojta dal opravdu záležet, aby všechna vodítka byla mnohem jasněji vidět. A tak zde máme film pojednávající o síle myšlenek, o tom, že bez nich nejsme nic a s nimi můžeme být cokoliv. Jelikož jsme navíc v Černolesí, může tu být možné prakticky cokoli. Z hlavního hrdiny tak máme dokonce tři lidi - Hlavního hrdinu, jeho přítele a zároveň hlavního antagonistu filmu. Příchodem státních úředníků a jejich odmítnutím se v hlavě hlavní postavy rozroste propast - Jedna, která chce mít klid na práci a druhá, která chce odjet do Přímoří a udělat svou ženu šťastnou. Vidíme tak souboj sama se sebou. Muž bojíjící s vlastní hlavou a sám se sebou o místo na slunci. Myšlenky totiž utváří člověka a ve chvíli, kdy hlavní hrdina začne ztrácet své myšlenky a vydá se za svým přítelem pro radu, převezme jeho myšlenky. Vzhledem k tomu, že jejich myšlenky jsou téměř stejné - Jak hlavní hrdina vlastně i sám v hospodě řekl - Jako by jeden byl druhým, nemá smysl, aby existovali oba dva. Neslyšeli jsme to už někdy? Vzpomeňme na Studium započalo, vzpomeňme na první Černolesí a na muže, který silou své mysli zachránil svět po událostech v prvním Vojtově filmu. A není jím právě hlavní hrdina našeho nového filmu? Vždyť i jeho žena je prakticky výmyslem jeho fantasie... Tak kdo vlastně hlavní hrdina je? A nejsou všichni ti lidé jen výplodem jeho fantasie? Není on sám vlastně jen člověk s rozdvojenou osobností?

Vojta nám ukázal film, který technicky je dle mého dnes už spíše jeho průměrným dílem, ale zato se dle mého jedná o příběhově a atmosféricky o jedno z jeho nejlepších děl. Je tomu tak hlavně díky jeho předchozím filům, ze kterých Do Přímoří značně čerpá a celé jeho kouzlo je ukryté ve shlédnutí filmů předchozích. To samozřejmě je na jednu stranu nádherné, na druhou stranu to pro nezávislého diváka pro něhož je to první Vojtův velmi matoucí. Zároveň se jedná o snímek, který nejméně ze všech předchozích probírá a vysvětluje okolní svět, což je dle mého pro diváka naopak jen dobře.
Viděl jsme stejně tak obě edice a mohu říci, že ta delší navíc kombinuje nejen jednu myšlenku, který má oficiální verze, ale přichází s dalšími. Díky tomu Vojta prakticky shrnuje nejen svou filmovou, ale dokonce i tu komiksovou tvorbu, jelikož zde máme prvky z komiksu Cyklus, prvky z komiksu cesta temnotou. Jestli tohle má být opravdu Vojtův dlouho odkládaný konec, tak nevím, co vhodnějšího by to mohlo být. Ač v mých očích měl Vojta už i lepší dílo, tohle dílo je prostě to, co vše uzavírá a bez kterého by ve Vojtově tvorbě prostě něco chybělo.

Obrázek
Já popravdě už píšu hrozně dlouho a mám pocit, že se často opakuji, takže to asi pomalu ukončím s tím, že zbytek určitě probereme ještě jednou s Vojtou, nicméně celé poselství toho co chci říct je, že tu máme člověka, který do filmů dává něco víc a jsou to nejen filosofické myšlenky, ale je to i kus jeho samotného. Vojtova aktuální tvorba už není tou, která se má líbit každému, ale je to tvorba, která patří technicky k tomu nejlepšímu, co na fóru je a je to prostě Vojtova tvorba, kterou nemá rád jen úplný ignorant a která svou typickou atmosférou sráží ostatní snímky a tvůrce někam na dno. Ale to nejkouzelnější je, že se dle mého takovou atmosféru nikomu napodobit nepodaří, protože je to prostě to Vojtovo, pro které já osobně a myslím si, že nejsem na fóru sám, mám prostě hroznou slabost. Vojta si prostě zaslouží obrovskou poklonu od každého z nás a ať už letos vyhraje nebo ne, myslím, že skutečným vítězem všech ročníků je právě on, přetože celá jeho tvorba je shrnuta jedním komplexním a atmosférickým dílem, které škoda, že nedostalo více času aby mohlo své předchůdce porazit na všech frontách.
Díky za další velice povedený snímek.

Obrázek
Uživatelský avatar
Pivl
Obecný účet vedení fóra
 
Příspěvky: 4326
Registrován: sob 08. lis 2008 14:34:57
Bydliště: Klan Ohně, Santova 69

Příspěvekod Vojta1122 » čtv 10. led 2019 19:26:37 » Re: Do Přímoří
Já budu mít zpátky k filmu asi jen několik málo poznámek/ postřehů...
Emperor píše:Atmosféru taky hodně podpořily zvukové efekty, např, zvuk brusky, který je slyšet z blízké kovárny (záměr, nebo kouzlo nechtěného)

No, tady mohu hrdě prohlásit, že se jednalo čistě o záměr. Scéna byla natáčena v noci, kdy (alespoň tedy ve hře), nikdo na brusce nebrousil. Zvuk jsem tam musel manuálně přidat :)
El Kamil píše:No Vojta. Postupně si rozšiřuje svoje filmové univerzum a já se snad musím omluvit, jelikož si jeho minulé filmy nepamatuji úplně přesně. Tak snad mi kvůli tomu až příliš neuteklo. Možná by stálo za zkoušku tam na začátek hodit takové to typické "v minulých dílech jste viděli", aby se divák dostal trochu více do obrazu.

Takhle, ta návaznost je opravdu hodně volná, pro samotný film nebylo třeba ty předchozí vůbec vidět, na druhou stranu nepopírám, že se znalostí předchozích filmů dostal snímek jeden rozměr ještě navíc.
El Kamil píše:pokusy o lekací scény.

Tvrdé, upřímné a pravdivé.
Pivl píše:Líbí se mi, že tam toho Vojta využívá co se dá, působí to svěže a zároveň si tím pojišťuje, že s tím přišel první! :D

Pravda, že to byl trochu i záměr. Vybavuje se mi například zvon a piáno. No, smutné, že jsem první a poslední :D
Pivl píše:Zdá se mi to ,nebo Vojta svým zpracováním některých efektů / scén snaží poukázat na některé cizí či své předchozí filmy? :)

jo, to je taky dost možné. Konkrétní scény/ prvky se mi teď nevybavují, ale určtě bych leccos našel, kdybych se teď na ten film koukl.

Chci říct hlavně to, že všem za jejich komentáře hrozně děkuju! Číst vaše zpětné vazby je opravdu radost, jenom zesiluje nějaký pocit tvůrčího naplnění. Když to čtu, říkám si: ano, mělo smysl ten čas pro tvorbu filmu vynaložit :) :wink:
Uživatelský avatar
Vojta1122
Kronikář
 
Příspěvky: 5326
Registrován: sob 21. lis 2009 12:12:06


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé