Menu

Lov čarodějnic

Diskuse a hodnocení filmů.
Příspěvekod Pivl » pát 06. říj 2017 15:19:17 » Lov čarodějnic

Příspěvekod Mára RockDemon » ned 15. říj 2017 19:04:59 » Re: Lov čarodějnic
Jakoo... k tomu se nedá napsat kritika :D
Pivl opět nezklamal. To co vyprodukoval je zase senzace jako jeho předešlé filmy.
Přejdu hned k recenzi:
+ výběr hudby
+ pozval jsi výborné herce :D
+ efekty
+ filtr filmu
+ příběh

...abych nevypisoval co všechno bylo výborný...protože toho bylo opravdu hodně zkusim najít nějaké mínusy..které budu muset teda trochu přitáhnout za pačesy, neb nevím co by mě nesedělo v tom filmu :D

- noo....asi.. kdybych měl v ten den trochu větší večeři tak bych se při jednom nejmenovaném "jumpscaru" asi po**** :D :D
...ale to je vlastně plus protože jsem se nepoto...no... :D
- délka byla pro mě moc krátká...vydržel bych velice rád plnohodnotnou délku filmu (př. hodina a půl), což mi je ale jasné že to je hrozná práce, takže to neber nijak negativně ode mě :)

Toť asi vše ode mě....inu...
Pivle budu se těšit na další filmy!!!! :twisted:

Mára RockDemon
Uživatelský avatar
Mára RockDemon
Nováček
 
Příspěvky: 5
Registrován: ned 06. bře 2016 19:42:27
Bydliště: Lanškroun

Příspěvekod Vojta1122 » ned 15. říj 2017 23:58:08 » Re: Lov čarodějnic
Nu a nyní jdu recenzovat poslední film, který mi k recenzování zbývá.

Pokud by to náhodou někdo tady nevěděl, tak Pivl je autorem snímků Z Temnot a Dark Angel, které patří bezpochybu k tomu nejlepšímu, co se na Gothicz.net zrodilo. Chci tím říct, že Pivl má sakra velkej talent + teď už také velmi mnoho zkušeností. Snímek Lov čarodějnic je plným využítím jak prvého, tak druhého: Pivl si je celou dobu tvorby vědom toho, co chce udělat, co je pro to potřeba udělat, proč je to třeba udělat a hlavně - což je obzvlášť obdivuhodné - to všechno dělá. Lov čarodějnic se tak stává bezkonkurenčním favoritem soutěže. Ale nyní jde o to jej nějakým způsobem rozebrat.

Když mluvím o Pivlových zkušenostech, mám tím na mysli jednak zkušenosti tvůrčí, to jest: pracoval osm let na svém hlavním projektu: naučil se při tom dělat efekty, které tu z nás nesvede asi nikdo, naučil se zjevně pracovat s editorem efektivně, svižně a produktivně (je nepochybné, že právě na jeho snímku bylo odvedeno nejvíce práce), naučil se také pokročilé práci s MARVIN módem a Gothicem vůbec.

To samo o sobě může udělat mnoho, ale zdaleka ne všechno, troufl bych si dokonce tvrdit, že menší část. K odvedení té větší části této dobře odvedené práce byl potřeba zdatný Pivl-divák, který vykoukal z filmů, jak dobře má vypadat:
- úhel a pohyb a kamery (Vzpomeňme mimo jiné třeba na pohyb kamery zrychlující a zpomalující.),
- jak vhodně má vypadat kompozice filmu (Tj. např. seřazení událostí: Pivl zavádí tři časové roviny: 1. Mladší bratr vypráví v hospodě; 2. pátrání po čarodejnici ve vesnici; 3. vzpomínky na minulost mladšího bratra; (3a: návštěvník hospody vypráví o lovcích jejich příběhy.),
- kde má být scénář hustší, kde je lepší ho naředit (tj. místa podstatná pro celek klidně popsat detailněji, ta méně podstatná vzít šmahem - např. vyšetřování - výslechy apod. - je vedeno metodou rychlých střihů. Film má potom tu správnou kondenzovanost, kterou jsem chválit např. u Z Temnot - a divák má neustále co hltat.),
- jak se mají pohybovat postavy apod. (tj. vyjádřit emoce, nálady a další. K tomu ještě poznámka, že Pivl sám musel vymyslet jak např. tyto pohyby postav v hraných filmech přenést do Gothica),
- jak správně navodit atmosféru místa (Pivl pro to vybírá vhodné záběry, ale také slova: zde například věta "To místo mi nahánělo strach svou dokonalostí, protože taková místa mají temná tajemství.", která mi utkvěla v paměti (Ano, Pivl umí pracovat se slovem, když chce!). Taky jde třeba o správnou pestrost záběrů - Pivl se naučil, jakou vyžaduje dobrá práce obětavost: pro pár vteřin záběru si nainsertovat celá vojska! A každý, kdo v Gothicu tvořil, mi dá za pravdu, jaká je to neskutečná pakárna!),
- a mnoho dalšího, snad se ještě k nějakému jejich rozboru dostanu,
- taky žánry třeba. Pivl má nakoukány filmy nejrůznějších žánrů a ví, jaký způsob práce si který vyžaduje.

Nejsem nějaký znalec filmů, do filmových žánrů příliš nevidím, ale kdybych měl nějakým způsobem přiřadit k žánru tento snímek, asi bych hovořil o akční detektivce a dramatu (kdo jsi znalec, raděj mě pouč, než kamenuj! :wink: ). Tato forma je naplněna látkou fantasy světa se skřety, druidy a čarodějnicemi, takže snad by se ještě dalo či mělo hovořit o fantasy filmu.

Detektivka je to akční protože je tam akce, nejedná se o nějakou klasickou detektivku: divák rozhodně není "přizván" k řešení případu; tím nemám na mysli, že pokud je dostatečně pozorný, nemůže si dovodit, kdo asi byl ten "pachatel" (v našem případě čarodějnice), na mysli mám to, že ten film není prostě vystaven tak, aby divák byl veden k tomu, aby přemýšlel, kdo ten pachatel vlastně je: už jsem zmiňoval, že všechny detaily ohledně pátrání Pivl bere v rychlosti (možná že i představení podezřelých bylo ve finále zbytečné). Klasická detktivka by právě naopak dala důraz na všechny tyhle výslechy, aby mohla nabídnout širokou paletu podezřelých atd. Jde tu o jiné věci. O co tu tedy jde?

No, jde tu o příběh jednoho člověka s možná velkými schopnostmi, ale s pocity, touhami a potřebami, stejně tak i se slabostmi, stejnými jako má každý druhý člověk. Je to člověk, který miluje, podléhá vášním a nese za to následky. Je tu příběh člověka, který přijde o bratra, příběh o vztahu k bratrovi. Jsou to vlastně dva příběhy, dvě vyprávění jednoho člověka, ale tak kompozičně propojené, že ukazují život jako jeden celek, jeden osud.

Abych předešlý odstavec objasnil: Pivl v anotaci k filmu píše: Zakázka na hlavu čarodějnice se náhle začne stávat osobní, když si Eron uvědomí, že vše souvisí s jeho minulostí. Vedle toho, že tu máme napínavý děj, opředený tajemstvím a obohacený akcí, tu máme psychologická drama vztahu dvou bratrů - s velmi chmurným koncem. Když jsem se na film díval poprvé, málem mi přišly ony retrospektivy do života bratrů redundantní, ale pravda je, že nejsou, naopak dávají filmu další rozměr. Drama toho, jak nevyřešené otázky z minula a pocit nedostatečnosti (to je můj terminus technicus, nevím, nakolik je přesný) mladšího bratra vedou k nepříjemnému konci. Závěr filmu je díky tomu o to dojemnější - tyhle emočně vypjaté závěry filmů jsou Pivlovou velkou specialitou. Ví, jak to udělat, abychom s postavami soucítili (zde chci uvést, že z toho, jak bylo popsáno ve filmu a bonusech čarodějnictví, docela soucítím i s mladou Helenou - to čarodějnictví mi přijde vcelku jako nepříjemné prokletí. A tím pádem soucítím i s jejím otcem.)

K tomu bych taky rád poznamenal, že ony prostřihy do minula nejsou zasazovány prostě náhodně: asociativním principem jsou propojeny například slova o nemilosrdné vraždě vyvolají vzpomínku na zabití soupeře v aréně, požár domu na vypálení hnízda krvavých much atd. atd.

Tento nový rozměr je velmi důležitým prvkem. Když se to vezme kolem a kolem, celý snímek je svým charakterem zatraceně podobný tomu, co už Pivl předváděl ve filmu Z Temnot. Tento hlubší ponor do života jedné z postav, vyjádřený pomocí dalšího vyprávění, je tím, co je zde navíc. Není to však jedinou novotou, se kterou se v Lovu čarodějnic setkáváme.

Samozřejmě - Pivl se naučil pokročilejší práci s efekty apod. - a to je nové, o tom není pochyb, ale tak nějak se to dalo očekávat. Podle mého musíme ale taky jako novinku vnímat soundtrack: myslím si, že Pivl je tentokrát v práci s ním trochu odvázanější, snaží se zkoušet novou práci. Setkáváme se s vyší mírou zpívané hudby, s hudbou, která není zdaleka produkována pouze "klasickými" nástroji: máme tu hodně elektronických zvuků, taky zpěv, častěji se vyskytuje hudba s rychlejším rytmem (opět připomínám rychlou pasáž s vyšteřováním). Tohle jde ruku v ruce s novou prací se střihem, který najednou dovede být rychlejší, také pak rychlejší pohyby kamery, objevuje se tu nově obarvení plátna. Tyhle postupy jsme u Pivla zatím neviděli, nicméně zvládnuté jsou bravurně. Mají tak podíl na odlišném celkovém dojmu z filmu než u předchozích počinů. Je dobře, že Pivl takto zkouší nové věci.

Malá ukázka této nové práce - moje oblíbená scéna rychlého vyšetřování: záběry probíhají celek rychle za doprovodu výrazně rytmické hudby. Svůj rytmus má ovšem i to, co je nám ukazováno - opakují si záběry močení, směny peněz za chlast, pití a uplývání času při pohledu na vesnici. Není to rytmus triviální - záběry opakovaných činností jsou pokaždé jiné, zvláště hezké je, jak přibývá vhozených mincí a nakoupeného alkoholu s postupem vyšetřování. Celé to je svižné až rychlé. Mezi tím se ale ukazují i záběry z vyšetřování, které uvidíme znovu, když si lovci-detektivové opakují, co zatím vypátrali.

Vidíme tady mimochodem i to, jak skvěle Pivl umí zvolit hudbu pro charakter scény: to ale platí pro celý film. Když se na to takhle dívám, uvědomuju si, jak musely původně scény být v Pivlově představě už jako relativní celek. Opět říkám - Pivl ví, co dělá, ví, jak správně podbarvit scénu hudbou. Kromě toho si povšimneme, že Pivl hudební motivy s jasným účelem opakuje - a teď nemluvím pouze o zopakování akustickykytarové skladby, která film otevírá a vlastně i uzavírá, z jejíhož zdařilého užití až běhá mráz po zádech.

Než se dostanu k nějakému shrnutí, ještě pár postřehů, které by bylo škoda neuvést. Já jsem toho samozřejmě mnoho neuvedl, mnoho přešel, ale tohle je holt interpretačně velmi otevřený snímek, o kterém bych mohl psát ještě hodně dlouho a nemusel jen tak skončit...

Potěšil mě Pivlův pravopis! Ne, že by tam nebyly chyby, ale rozhodně mnohokrát méně, než bych očekával.

Rád bych ocenil tu piplačku s postprodukcí: pohyby objektů, krev atd. Samozřejmě taky ten děsnej jumpscare, když jsem to viděl poprvé, málem jsem se po tom leknutí poblil. Zkusil jsem se na tu scénu podívat znova - a znovu jsem nadskočil. Teprve potřetí jsem byl už relativně v pohodě, že jsem ten film mohl třeba i hodnotit.

Ocenil bych taky, jak se Pivlovi podařilo hojně využít prostoru, který mu použité módy nabídly.

Velmi dobrá práce pak s tagy, potažmo motivy. Ďábel i strom se zdají být na první pohled použiti tak, aby se prostě tématu dostálo, ale když se to vezme kolem a kolem se závěrečnými slovy o započatém lovu démonů, získává to celé nový smysl.

Viděno kolem a kolem, Pivl se opět ukázal v plné kráse. Tentokrát nešokoval nějakým fakt neotřelým námětem a nápadem jako v Dark Angelovi, ale odvedl nesmírně poctivou, ale hlavně neskutečně vyspělou práci. Další snímek zlatého fondu kinematografie Gothicz.net :wink: Opět jsi, Pivle, odvedl neskutečnou práci pro tuto komunitu. A ukazuješ, že máš na to se prosadit i mimo ni. Jako tvůrce a soupeř mohu jen závidět a cítit se pokořen.

Bodové hodnocení
Uživatelský avatar
Vojta1122
Kronikář
 
Příspěvky: 5368
Registrován: sob 21. lis 2009 12:12:06

Příspěvekod Emperor » pon 16. říj 2017 10:06:28 » Re: Lov čarodějnic
Tak tu máme další dílo Pivlovo, což je, pokud to někdo neví, jeden z největších tvůrců filmů z prostředí Gothic. Příběh jest to akčně dramatický, lehce do psychologických hlubin sklouzávající, šmrncnuto hororovými prvky, zvláště závěrečná scéna mě lehce vyděsila. Zlo je všude kolem nás, Pivl se snaží nám odhalit nejen to zjevné, ale i to skryté. Jeho bratři představují hrdiny, kteří vracejí lidem klid jejich duší a mír na jejich statky, sami však bojují se svými vlastními démony minulosti, což je činí lidskými, omylnými a tím pádem sympatickými. Ve filmu je přepěkně vykreslena temná doba honů na čarodějnice, bobligovsky fanatické běsnění, při kterém si nemohla být jista životem žádná ženská, natož chovala-li se jen trochu výstředněji, než jí kázal mrav té doby. Tohle je, alespoň podle mě, odkaz páně Pivla, a to, že nic není černobílé, nejsou na světě jen hrdinové a netvoři, je zde místo i pro pochyby, omyly a přehmaty, lidské to atributy. Zpočátku jsem si říkal - tohle že jsou ti slavní lovci? Vždyť jsou úplně neschopní, břídilové a packalové ... ale pozor, nejsou to břídilové, oni jsou jen lidští, neoplývají božskou vševědoucností a neomylností, mají dobré úmysly a hledají ono zmíněné zjevné zlo, aby se nechali zmást tím skrytým, nebezpečnějším a ve své podstatě nevymýtitelným. Je to věčný a marný boj, zvlášť trmácíme-li se s břemenem chyb z vlastní minulosti. A za ty i hrdina musí zaplatit, často cenu neúměrnou provinění.

Po technické stránce nemám filmu co vytknout, snímek působí moderně i díky různým efektům zrychlení či zpomalení, vybraná hudba spolehlivě unese atmosféru celku, tradičně skvělá práce s kamerou, vše tak působí živě, věrohodně, filmově.

Jedinou výtku bych měl pouze ke stylistice, některé dialogy ve snaze o navození jisté archaičnosti či vznešenosti okamžiku působily spíše strojeně a krkolomně, na tom musí autor trošilililinku zapracovat.

Mé hodnocení je 4,5/5 ...
Obrázek
Uživatelský avatar
Emperor
Moderátor
 
Příspěvky: 4713
Registrován: pon 05. lis 2007 9:14:02
Bydliště: von Troppau und Kuttenberg

Příspěvekod RavenGameCZ » úte 17. říj 2017 22:21:38 » Re: Lov čarodějnic
Už jsem skoro nevěřil, že se Pivl po mistrovském díle Dark Angel zjeví na Khorinijském draku. Opak je však pravdou, protože se znova dočkáme zajímavého díla s propracovanými efekty. Tentokrát se ponoříme do temného světa jedné vesnice, kam zavítají lovci čarodějnic….

Kde bych měl začít…pojďme se podívat na samotný příběh, kde se dva ostřílení lovci vydávají do vesnice, která navždy změní jejich životy. Příběh se roztáčí zlehounka a zpočátku jde pomalejším tempem, kdy lovci vstupují do vesnice a přebírají od místního velitele zakázku. Příběh se začíná rozjíždět až vstupem do temného lesa. Rozhodně nejlepší však byl konec, kde byl boj s čarodějnicí k nezaplacení a moje nervy se povalovali desítky metrů daleko za mnou :D Zkráceně – na lekačku s čarodějnicí se nezapomíná :D Pomocí vzpomínek jsme se dokonce mohli vrátit do mladých let Brena a Erona. Příběh sice jednodušší kostry kolem lovením čarodějnice, avšak Pivl z něho vyždímal, co se jenom dalo.
Zpočátku, když jsem si snímek zapnul a slyšel soundtrack pouze z jednoho zdroje a to Krále Artuše:Legendě o meči, tak jsem se chvíli zděsil, že mi bude hudba podprahově připomínat scény z filmu, avšak ke konci, už jsem s jistotou věděl, že přesně takový soundtrack se k tomuto dílu hodí a dodává tomu tu nejlepší atmosféru. K tomu je repertoár hudby členitější, takže je vidět, že Pivl zasadil hudbu přesně, tak kde jí potřeboval – rychlejší hudba ke každodenním činnostem lovců a tajemnější hudba pro hledání a konfrontaci s čarodějnicí.
Co se týče efektů, tak Pivl znova nezklamal a předvedl nám hned několik parádních kousků. Věšení vesničanky nařknuté z čarodějnictví, placení v hospodě a mnoho dalšího. Mohl bych tu, ještě chvíli pokračovat, ale přesto třešničkou na dortu bylo setkání v lese s čarodějnicí.

Sečteno a podtrženo: Temný a poutavý snímek o lovcích čarodějnic s atmosférickou hudbou a pěknými efekty. Pivl znova přispěl další perlou mezi fanártovými filmy.

Dávám : 9/10
Naposledy upravil RavenGameCZ dne úte 17. říj 2017 22:45:11, celkově upraveno 2
Uživatelský avatar
RavenGameCZ
Uživatel
 
Příspěvky: 12
Registrován: úte 30. srp 2016 11:53:58

Příspěvekod Pivl » úte 17. říj 2017 22:36:41 » Re: Lov čarodějnic
Titulky si zapni na youtube kliknutím na ikonku Obrázek. :lol:
Uživatelský avatar
Pivl
Obecný účet vedení fóra
 
Příspěvky: 4322
Registrován: sob 08. lis 2008 14:34:57
Bydliště: Klan Ohně, Santova 69

Příspěvekod Vojta1122 » sob 21. říj 2017 13:08:08 » Re: Lov čarodějnic
Bonus k mé recenzi:
Uživatelský avatar
Vojta1122
Kronikář
 
Příspěvky: 5368
Registrován: sob 21. lis 2009 12:12:06

Příspěvekod Lordan » úte 24. říj 2017 18:39:02 » Re: Lov čarodějnic
V Lovu čarodějnic Pivl předvádí to, co už dokázal že umí. Výborná práce s efekty, kamerou, prostředím módů, ale i s pochmurnými osudy postav. Kvalitní doplnění o zvuk a hudbu, škoda, že se Pivl u svých filmů přeci jen nepokusil někdy o dabing, těch pokusů je už na fóru víc a myslím, že dabing by mohl dílu takových kvalit ještě přidat. V hodnocení se budu šťourat do některých detailů, aby to nebylo celé jen o superlativech. Přiznávám se ale, že i přes to šťouratelství jsem si užil film s pootevřenými ústy od začátku až do konce. Dva nejdelší filmy v soutěži jsem se rozhodl zhodnotit chronologicky, jak šel film, proto zde bude asi opravdu moc spoilerů.

Film začíná v krčmě. Pivl se rozhodl použít retrospektivu a tak celý děj uvádí jako vzpomínku jedné z hlavních postav. Kamera se pohybuje pomaličku, trochu se rozechvěje u začátku akčních scén a střih s nimi také dostává na razanci, akce je tím více zdůrazněna. Jediný horší záběr je podle mě falešné zahrání na kytaru při příchodu útočníků. Nápad je to skvělý, ale přeci jen ta bezhlavá postava působí trošku zvláštně, hráč tam mohl být klidně celý.

Úvodní titulky si dovedu skvěle představit u libovolného seriálu z produkce HBO. Akorát si říkám, zda by nemohli být malinko kratší. Minuta je přeci jen docela dost. Jsou ovšem skvěle sestříhané a dobře sedí k písničce - možná důvod oné délky?

Děj nás pak opětovně vrací do krčmy. Zároveň zde máme další retrospektivy - příběhy obou bratrů. Zde nemám moc co nového vytknout. Snad jen, že záběry jdou občas trošku moc na tělo. Například v čase 3:13. Chválím práci s textury obličejů.

Dále se hrdinové dostávají do vesnice, kde se odehrává i zbytek příběhu. Mód neznám a tak ani nevím, co přidal Pivl a co je obsaženo v samotném módu, výběr lokace je však velmi dobrý. Vesnice vypadá velmi hezky.

Po krátkém úvodním rozhovoru se hlavní postavy pouští do vyšetřování. Je super, jak zde Pivl pracuje s časem. Neseznamuje nás s každým rozhovorem podniknutým v rámci vyšetřování zvlášť, ale namísto toho nabídne směť záběrů, z něhož je činnost vyšetřování očividná. Pak přijde resumé, kde nám hlavní hrdinové sdělí na co přišli a jak dlouho jim to trvalo. Celý tento způsob mi přijde jako vhodný pro očividné přeskočení delšího časového úseku ve filmu.

Netrvá to dlouho a máme tu první krzový moment. Ve vesnici vypukl požár. Vesničané ho ovšem nehasí, neb hoří v jejich očích u hlavní podezřelé čarodějnice... Požár je ztvárněn perfektně, vypadá velmi realisticky. Snad jen okolí ohně se až podezřele zelená, například strom hned u chatrče, nebo záclony uvnitř domu. Vyhrát si s tím by ovšem asi už zabralo opravdu mnoho práce.

Nadchází pasáž shrnutí po požáru a pak přesun za bylinkářkou, ta není doma. Další akce následuje v domě u vinaře. Místo vraždy už jsem od Pivla viděl zpracované lépe, zde však je super nápad útěk oknem a pak následná honička ve vinicích. Po výslechu pak následuje pátrání v lese.

Zde se odehraje i moje nejoblíbenější scéna vůbec, perfektně spracovaný souboj s vlčí smečkou. Vyvedená je i poprava čarodějnice druhý den. Po něm nám následuje super příběhový zlom a rozkol obou bratrů. Po hádce pak následuje druhý požár, tentokrát celé vesnice. Bren oběšenec vypadá velmi "pěkně". Poté se nám objevuje další zajímavá retrospektiva týkající se matky obou sourozenců.

Na konci následuje souboj se skutečnou čarodějnicí, který je též dobře, akčně natočen a čarodějnice má navíc velmi hezkou tvář.

Toť vše, celkově jsem si film vychutnal a je jedním z mích kandidátů na vítězství, byť si v letošní konkurenci nejsem jist, jestli to Pivlovi bude stačit.
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Uživatelský avatar
Lordan
Psanec
 
Příspěvky: 2319
Registrován: stř 30. pro 2009 9:23:46
Bydliště: Tam, kde skřeti dávaj dobrou noc.

Příspěvekod El Kamil » úte 24. říj 2017 20:23:45 » Re: Lov čarodějnic
Pivl se vrací do soutěže se vší parádou. Lov čarodějnic je vynikající film, který si bere to nejlepší z Dark Angela. Pivl zúročuje své roky tvorby a koncentruje svůj um do více než pulhodinového hutného koncertu! Zatímco Dark Angel měl z důvodu dlouhého tvůrčího období nesourodé technické pasáže, Lov čarodějnic to na nás pálí od první do poslední vteřiny.

Na filmu je výrazně patrná inspirace snímkem Král Artuš, který jsem shodou náhod nedávno viděl. A to nejen v použité hudbě, ale i ve scénách, které jakoby vypadly z pera Guye Ritchieho. Scéna úvodních titulků a pasáž, kde se lovci seznamují s městem a vyslýchají obyvatele, jsou jako vytažené z původního filmu. Ubírá to sice trochu na originalitě, nicméně technické zpracování je brilantní. Výborná kamera nám prezentuje obrazy v pohybu, zrychluje, zpomaluje, sem tam divoce přibližuje či oddaluje scény, nabízí nám je z netradičních úhlů a hlavně působí přirozeně. Zejména ze začátku si Pivl vyhrál se střihem. Přechody mezi scénama jsou lahůdkou, kterou Pivl dokáže osvěžit i takovou nudu jako je posun děje do dalšího dne (zrychlený záběr na město a mlýn). Další výborný střih byl v úvodu během svatebního obřadu.

Lov čarodějnic je výborně ozvučen. Jak skvěle zvolená hudba (která výborně ladí s dějem), tak dodatečné zvuky prostředí, které film oživují. Mňoukání koček, praskání ohně, zvuky v soubojích , vrány, perfektní! Zvuk je dokonce v některých momentech jediným nositelem děje. Pivl ho obratně využívá k ztvárnění momentů, které by ve hře nešlo udělat, případně které by bylo příliš komplikované řešit v postprodukci. Bitka Erona ve stodole, odříznutí Brena... V žádném případě tyto momenty ale nepůsobí jako laciné zkratky. Naopak! A tak jediné, co tady tomu chybí, je dabing. Ano, teď už se dá říct chybí. Většina filmů v soutěži je totiž namluvených, a tak se v Drakovi dostáváme do období, kdy chybějící dabing bude brán jako nedostatek! Titulky jsou celkem v pohodě, pár pravopisných chyb by se našlo, ale nebyla tam žádná hrubka, která by mě vyloženě praštila do očí. Jsem rád, že ses použil a že text není hardcodovaný v obraze, dá se s tím lépe pracovat.

Film utíká tak rychle, že si sotva stihnám všímát všech těch vypilovaných scén, které přicházejí a hned mizí. Bitva se skřety z ptačího pohledu, zástup žen u šibenice, atp! Pivl si vyhrál s detaily a já jsem si je užil! To vše je podpořeno speciálními efekty. Jakousi ochutnávku jsme dostali už v Dark Angelovi, ale teprv Lov čarodějnic nám přináší hlavní chod! Vesnice v ohni, Bren zachraňuje člověka z hořícího domu, čarodějnice mizicí v hejnu vran, zlato za víno, ale hlavně souboje! Jsou dynamické a Pivl si dokáže jasně vyprodukovat, co chce. Už žádné souboje typu nechám postavy kolem sebe půl minuty běhat a ony se nějak pobijou. Vše je řízené, výborné záběry, doplněné o zvuky a krev.

Lov čarodějnic jako téma mohla být celkem nuda. Ovšem Pivl podává příběh velmi svižnou formou, která nenechává diváka příliš v klidu. Do toho nám sype z rukávu flashbacky s Eronovou minulostí a skládá nám jednotlivé kousky puzzle dohromady, až nám to v závěru celé docvakne. Já jsem se nenudil ani vteřinu!

Vyvrcholení filmu je perfektní a souboj s čarodějnicí patří k nejlepším scénám soutěže. Moment, kdy vyskočí metr od kamery, mě opravdu trochu vylekal, a pak už jsem jen s údivem koukal, jak ji hrdina mele. Možná mohl být souboj trochu delší, abychom si jej více užili, ale asi už nebylo tolik času. Tak či tak to bylo v kombinaci se šíleným ječením parádní!

Závěrem: Vynikající speciální efekty, slušný příběh skvěle vygradovaný a podpořený hudbou, krásným prostředím DX11, zvuky, výbornou kamerou a nápaditým střihem. Do toho angažování áčkových herců v podobě textur. Výborný konec, po kterém jsem si užíval závěrečné titulky jako bych byl v kině. Jediným mínusem je absence dabingu. Vojta ovšem připravil také výborný film, takže souboj o první místo bude nejspíš hodně vyrovnaný.
Obrázek Obrázek
Uživatelský avatar
El Kamil
Velkovévoda panství Česko-Gothického
 
Příspěvky: 5610
Registrován: pon 27. srp 2007 5:41:00
Bydliště: In the middle of nowhere

Příspěvekod El Kamil » čtv 26. říj 2017 11:58:22 » Re: Lov čarodějnic
Gratulace Pivlovi! Film nahrán na web - http://www.gothicz.net/fanart/filmy/lov-carodejnic/
Obrázek Obrázek
Uživatelský avatar
El Kamil
Velkovévoda panství Česko-Gothického
 
Příspěvky: 5610
Registrován: pon 27. srp 2007 5:41:00
Bydliště: In the middle of nowhere

Příspěvekod sleeper » pon 30. říj 2017 21:38:50 » Re: Lov čarodějnic
Tak nastáva čas, aby som sa konečne vyjadril aj ja, autor si to zaslúži. Nečítal som predchádzajúce recenzie a komentáre ani reakcie k ním, takže možno budem opakovať. Nechcem tento raz použiť v poslednej dobe populárny model recenzí, ale len zhrniem svoje dojmy z filmu.

- veľmi sa mi páči úvodná scéna, hudba, ktorá náhle skončí po vstupe vojakov dnu
- naopak, nepáči sa mi krv na obrazovke, jednak to, ako vyzerá, jednak to že tam vôbec je
- zato sa mi páči krv na zemi a na ľuďoch, Pivl to vie a ukazuje to
- páči sa mi štýl rozprávania príbehu, prepojenie úvodnej a záverečnej scény
- oceňujem nové textúry a použitie módov, vyzerá to lepšie a nové prostredie je príjemnou zmenou, oproti už trochu obohraným kulisám väčšiny diel, prekvapilo ma, koho mali zobrazovať nové textúry tvárí, okrem R.D.Jr som si ostatné nevšimol, ale je to pozoruhodný detail a je dobré, že opäť nevidíme tie staré už obohrané tváre
- miestami sa mi nepáčili efekty, prechody a strih, prišli mi príliš dynamické
- na druhú stranu, oceňujem dynamickosť samotného príbehu a to, že nás autor zbytočne neotravoval s nedôležitými rozhovormi
- veľmi sa mi páčili scény z krčmy s peniazmi a flašami, rovnako timelapsy a tieto zrýchlené scény
- páčia sa mi efekty ohňa a dymu
- hudbu mi som zvolil možno miestami trošku odlišnú, ale páči sa mi, miestami mi síce prišla príliš dynamická, inde to bolo ale super, celkovo hudba príjemne dotvárala atmosféru, len mi trošku vadili hluché miesta- nemusela by na nich byť nutne hudba, ale aspoň nejaké zvuky v pozadí by sa hodili
- príbeh má originálny motív a pracuje so zaujímavým problémom
- film mal skvelú atmosféru, najmä koniec filmu mi prišiel ako z nejakej dobrej severskej dektívky
- je úžasné, čo sa dá z takejto starej hry dostať a neviem si veľmi predstaviť, kam by sa to dalo ešte posunúť, čo sa efektov a využitia Marvinu týka, tvorí tento film vrchol tvorby v našej komunite, zaujímalo by ma, ako vznikli niektoré scény, ale na to sa nebudem pýtať tu

Pre mňa najlepší film tohto ročníku, Pivl nesklamal a preto tento film získal môj hlas. Technicky premakaný film, bez
nevýrazných pasáží, s napätím a skvelou atmosférou.
Uživatelský avatar
sleeper
Uživatel
 
Příspěvky: 2271
Registrován: ned 25. kvě 2008 13:30:40
Bydliště: Tam, kde sa dobre pije!


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé