A je tu poslední má recenze, tak pojďme na to, ať mohu přemýšlet nad tím, komu dám hlas.
Předslov
Lordan.
Moderátor, fanartový tvůrce co toho také mnohého dokázal
a já jsem ohromě šŤastný, že si i přes velkou časovou vytíženost našel čas
něco do soutěže poslat. Zřejmě i on ví, že to letos není ono. Možná že by bylo,
kdyby byl snímek dokončený, ale holt bez času se nedá tvořit. V každém
případě tu máme zase něco, co nese typický Lordanův znak - Jistou originalitu
v mnoha směrech a specifický styl, který je mu vlastní. Něco takového
tu dlouho nebylo a mě jen mrzí, že toho letos nevidíme více, přesto
bych mu velmi poděkoval za to, že i letos dokázal, že volný čas
věnovaný fanartu má nějaký smysl. 
FILM BEZ POKRAČOVÁNÍ
__________________________________________
Ať přijde komentář od kohokoliv, bude v něm stejná věta - Chybí pokračování. Zde můžu a budu hodně srovnávat s přenašečem, protože oba snímky jsou nedokončené a přitom oba velice ambiciózní. Jenže, co tyhle dva snímky rozděluje a proč Přenašeč bude dostávat víc hlasů? No protože si každý zvolil jiný žáhnr a jinou formu.
Zatímco Přenašeč za svých 15 minut dokáže vtáhnout a předvede svou technickou vyspělost, Zlosyn je pouze intro, uvedení do historického dramatu, který působí opravdu skutečně, uvěřitelně. Dialogy působí opravdu historicky. Řekl bych, že Lordan za svých 5 minut dokázal to, co se třeba Maxovi nepovedlo za hodinu a čtvrt - Přivodit člověku dojem, že se toto opravdu stalo, jakási uvěřitelnost celého světa je prostě na hrozně vysoké úrovni.
To je ale bohužel jaksi vše, co o příběhu můžeme hodnotit. Máme zde totiž rozjezd hrozně sympaticky vypadajícího drama (jestli lze takové slovní spojení vůbec použít), ale rozjezd se zasekne někde, kde by člověk čekal rozjezd. A když děláte drama a odevzdáte jen kus, je to vždycky těžké s hodnocením. Akčňáky a efekty překupující filmy to mají jednoduché - Mají čím zapůsobit, ale drama má prostě zvraty a nebo popisuje prostě osudy, které se staly, což je dle mého zrovna přípd Zlosyna a v tomto případě prostě uříznutý kus je mnohem horší než výsledek celkový.
Proto je mi hrozně líto Lordanova snímku, protože je mi jasné, že velké hodnocení nedostane a je dost zřejmé, že ho nedostane ani ode mě, každopádně věřím, že kdybych mě před sebou celý snímek, bylo by to opět něco jako spadané listí v Komiksovém králi - Něco velmi kvalitního, svého a originálního, že by bylo jedno, jestli to vyhraje nebo ne, jisté by bylo, že si to každý zapamatuje.
Dodatek: Moc se mi líbí také intro celého filmu. Působí to jak kdyby to bylo vyprávění jakéhosi biblického příběhu a celé přispůsobení filmu k náboženské tématice se mi prostě hrozně líbí, ikdyž tomuto tématu příliš nelibuji.
TECHNIKA, KAMERA, EFEKTY
__________________________________________
Efektů jsme moc nevděli, je tu opravdu jen základní marvin, chození, sezení, povídání - Oět za to může volba dramatu = Nic náročného, zde prostě jde o příběh, jenže ten skončil dřív než začal. Co samé s marvinem. Další věc je rozhodně přehršel textu. Chce to víc záběrů, více střihu a víc roztříštit titulky na menší části. Takhle jsou občas titulky až do půlky záběru a to také není úplně hezké pro oko diváka.
Co se týče kamery, viděli jsme od Lordana v tomto snímku zatím asi nejlepší kameru, přesto je bohužel, řekl bych k ostatním snímkům na horší úrovni. Kamera se příliš často nepohybuje, ale zase chápu, že se jedná o drama, zde je potřeba klidnější kamery a ne žádné zběsilosti, takže opět chápu, ale opět - Na tomhle nemůžu hledat klady.
Bohužel mě kamera ovšem v některých pasážích i zklamala. Lordan jakožto zkušený filmař udělal pár chybek. Například v obrázku nad tímto textem je ukázka toho, čeho se autor dopouští poměrně často - Předmět zájmu kamery je umístěný na obrazu úplně mimo hlavní body kamery. Ty by měly být buďto uprostřed nebo na hranicích první třetiny nebo druhé třetiny celého záběru. Je to poměrně jednoduchá věc, ale přesto to kazí dojem.
VÝBĚR HUDBY NA JEDNIČKU
__________________________________________
Co se týče hudby, nemám absolutní výtky. Skvělá doplňující hudba, navozující naprosto skvělou dramatickou atmosféru. Když kněz promlouvá k lidem, opravdu jsme to cítil, jakobych tam byl. Velmi citlivý výběr a citlivé uči Lordana. Zde bych řekl, že se výběr hudby směrem k tématu a originalitě jednotlivých sondtracků (= nikdy jsme je neslyšel a nejzní povědomě) asi nejvíce vydařil ze všech snímků.
To špatné na ozvučení ale je určitě to, že zde neslyšíme téměř vůbec žádné zvuky okolí a až moc se vyskytují hluchá místa. To by evadilo. U drama je to typické - Člověk se pak víc soustředí na to, co se děje, scéna působí dramaticky, ale nesmí být prostě úplně hluchá. Přidat zvuk motýlků v pozadí, hluk ulic, nebo hoření ohně a bylo by ozvučení orpavdu dokonalé směrem k tomu, co si Lordan vybral.
RYCHLÝ KONEC NA KONEC
__________________________________________
Tohle je má poslední recenze a dost možná i nejkratší, protože prostě nevím co pořádně napsat. Hrozně mě mrzí, že tenhle snímek soutěž zřejmě zamete vzhledem k lépě vypadajícím pod koberec, ale nechtěl bych, aby ho zametl také Lordan, protože takové drama tu zřejmě už nikdy nevznikne a osobně bych ho viděl, když to eknu troufale, i mnohem radši než další 3 Ty, kteří se obětují, nebo než další Protivníky dějin. Čisté drama tu prostě ještě nebylo a rád bych si ho přidal do svého seznamu oblíbených filmů. Bohužel po první pětiminutovce není tak nějak co hodnotit a tak musím zůstat nohama na zemi a i přes všechny sympatie k žáhnru a autorovi, udělit hezkou pětku z deseti s možným postupem hodně vysoko.