Menu

První dojmy

Obecná diskuze o druhém díle série Risen.
Příspěvekod lojza.cr » stř 02. kvě 2012 12:31:57 » Re: První dojmy
ONDRAxSEDY píše:Dále jsem trochu zklamán z toho, že mám neustálou možnost s někým cestovat po krajině, tudíž nejsem nikdy odpovědný sám za sebe, ale alespoň takhle hrdina pozná konečně nových více přátel. Hlavní problém je v obtížnosti, která je zde dosti slabá. Mám nastavenou střední obtížnost a ani jednou jsem se ještě u ní nezapotil...


Ano toto mě na začátku taky štvalo ale dá se snadno vyřešit hláškou "Počkej tady" a všechno si prozkoumávám hezky solo abych si to užil na 100% a ne aby mi společník bral zábavu ze zabíjení nestvůr. Zároveň je to potom na těžkou obtížnost i zábavnější a člověk musí bojovat zuby nehty aby přežil.

Na střední obtížnost, jak píšeš, je dle mého názoru každá hra jen kulisa pro klikání na myši :)
lojza.cr
Uživatel
 
Příspěvky: 18
Registrován: pon 27. úno 2012 13:21:13

Příspěvekod Gustik 5 » stř 02. kvě 2012 14:44:07 » Re: První dojmy
Mé první dojmy jsou zatím velmi rozpačité, není to příběhem, nebo snad grafikou, je to soubojovým systémem a absencí vlastností hrdiny, které se doposud ve všech hrách vyskytovaly (síla, obratnost, atp.). Mno, zatím mě to ale celkem baví, tak uvidíme...
"Podpisový obrázek zmizel v hlubinách internetu... Zůstává jen odkaz na tvorbu fanartové skupiny, jež odpočívá v hlubinách fóra..."
Obrázek
Uživatelský avatar
Gustik 5
Občan Myrtany
 
Příspěvky: 426
Registrován: ned 27. bře 2011 11:28:31
Bydliště: Tam, kde slunce svítí, řeky pramení a stromy rostou...

Příspěvekod RyanGrant » stř 02. kvě 2012 16:02:47 » Re: První dojmy
Mé první dojmy jsou..jak to jen napsat:) no mám pocit jakoby to bylo něco mezi G3 a R1..tím myslím, že se mi teda Risen 1 prozatím líbil více ( prozatím, mám za sebou teprve ten úvodní ostrov).. Hodně mi vadí zpracování, jsem názoru, že nehodnotím hru předvším podle grafiky, ale.. Nastavil jsem vše na ultra a stejně mi předměty, které mohu sebrat, připadají "okousané", další věcí je rozhovor s velitelem, konkrétně ten, kde hovoří s druhým ( nevím kdo to byl) o mě, že jsem jeho nejlepším mužem ( zcela nazačátku hry).. Tak nevím jestli je to jen chyba u mě, ale on se na mě otočil způsobem, že ke me stojí zády a blik stojí ke mě čelem ( to mě vyděsilo :D).. Nejvíc mě dostal boj s tim typem co cvičí vojáky.. Když se mi ho podařilo konečně uklikat, zapl se mi rádoby zpomalený efekt ( při kterém se mi udělalo lehce nevolno) a ve snaze urychlit ho jsem udeřil opodál stojícího vojáka, díky čemuž se do mě pustili všichni a klikací souboj jsem tedy mohl dělat znovu :( (jinak ten zpomalující efekt už jsem vypl v nastavení)..
Ano ten soubojový systém, ach proč jen tam není ten skvělý z Risen 1, copak Piraně nevědí, jak nám to vadilo u G3?.. Pirát co neumí plavat, no necháme to tak, ale tim že mi problikne obrazovka černě a jsem jakoby nic na břehu..to do teď nechápu, mám čekat plavací dlc? :P
Rozhodně doufám, že vyjde mod na změnu hlavního hrdiny, rád bych si importoval Gothic heroje či skin původního z prvního dílu. Tenhle se mi opravdu nelíbí, to s tím okem taky mohli rozvést ve více větách, než jen domněnkou týkající se okuláru.
Patty je ošklivá, nechci ji brát sebou a ani nikoho jiného, chci zůstat klasicky gothikářsky sám, půjde to tak hrát? Nebo to bude vzhledem k obtížnosti nemožné???
Nechci hrát - střelba uteč střelba, Milhaus psal, že to je nejlepší řešení, ale to bych si tu hru vážně vubec neužil..i když klikačka taky neni zrovna super.
Hrdina skáče jak postižené mládě klokana.
Inventář není super.
Stromy měnící velikost, keře etc. Co to proboha je? :D
Při pobíhání po pláži jsem teprve získal pocit "tohle je gothic", napříkladk když jsem přeskakoval mezi skalou a vodou ve snaze najít easter egg - lektvar, cokoliv..prostě gothic :)
Myslím, že mě hra bude bavit, ale první dojem byl opravdu otřesný, jak jsem psal, doufám, že mi hra dovolí ji dohrát i přesto, že chci cestovat sám. :) PS: Těším se na dokončení překladu modu "Návraty" :)
RyanGrant
Nováček
 
Příspěvky: 3
Registrován: ned 26. úno 2012 17:50:59

Příspěvekod Jémák » stř 02. kvě 2012 18:24:18 » Re: První dojmy
Tak jsem se konečně dostal k delšímu hraní - abych řekl pravdu, tak jsem hrál něco okolo pěti hodin. Dodělal jsem Mečové pobřeží, ukradl loď a přejel jsem na ten Ostrov smrti nebo jak se to jmenuje. Tak jsem to všechno dodělal, pokecal na konci s tím, koho jsme potřeboval a teď se chystám dodělal pár úkolů (vybrat ty truhly, které jsem do té doby nemohl a celkově to doprojít) - a pak se chystám na další ostrov. A jak bych to hodnotil? Ono jsou věci, které se mi tam moc nelíbí - inventář, některé herní činnosti a vůbec boj s čepelemi - jsou tam ale věci, které mě bavily. Celkově jsem se to hry zažral a můžu říct, že mě hraní bavilo. Bugy jsem zatím žádné neobjevil, takže to je také v pohodě. Pořád investuju body do tvrdosti, střelných zbraní a do zlodějiny - rozdíly ale moc nevidím - když jsem počítal střejbu z brokovnice na strážce z krypty hned na prvním ostrově a na strážce na Ostrově smrti (nebo jak se to jmenuje), tak nějaký větší rozdíl tam není, což mě docela štve. Zatím tedy nějaké větší hodnocení psát nebudu, protože jsem tak nějak kousek od začátku. :wink:
Uživatelský avatar
Jémák
Crysis fighter no. 1
 
Příspěvky: 7734
Registrován: sob 01. zář 2007 8:29:11

Příspěvekod Blueman » čtv 03. kvě 2012 22:37:19 » Re: První dojmy
Co jsem zatím měl možnost z risenu hrát(jsem někde na konci prvního ostrova-Tacarigua) tak se zdá že hra prakticky ve všech aspektech dostála mému očekávání,svět,dialogy,questy,grafika všechno tohle je parádní
…problém však je v sobojovém systému jež je zpracován naprosto zoufale,což je pro hru jež má být akční rpg a kde je tedy akce jednen z klíčových herních prvků poměrně problém,soubojový systém v druhém risenu je ukrutně špatný,zamrzí to o to víc když si člověk uvědomí že zrovna souboje bylo něco co bylo v předchozích piranha bytes hrách zvládnuto velmi dobře,především soubojový systém v prvních 2 gothicích byl supera i ten všemi proklínaný gothic 3 měli stále výrazně lepší soubojový systém než konkurence.Kdyby udělali copy and past soubojového systému z prvního risenu udělali by lépe.
Další věci které bych vytknul jsou spíše jen drobnosti jako ne uplně promakaný lip-syncing či chvilkami trochu zmatené dialogy.
Uživatelský avatar
Blueman
Uživatel
 
Příspěvky: 17
Registrován: sob 01. zář 2007 11:12:15

Příspěvekod McMatejovsky » čtv 03. kvě 2012 23:29:53 » Re: První dojmy
Blueman : ano Tacarigua mě také bavila a bude tě bavit i mečové pobřeží než dojde na boj s titánem. Pak svůj názor úplně zmeníš, ale nechci tě strašit :D
Dohráno: Gothic 1 = 5x, Gothic 2 = 1x, Gothic 2 NotR = 8x, G2A Návraty = 5x, Gothic 3 = 1x, Gothic 3 FG = 1x, Risen = 4x
Uživatelský avatar
McMatejovsky
Uživatel
 
Příspěvky: 496
Registrován: stř 23. zář 2009 21:18:44

Příspěvekod leito14 » pát 04. kvě 2012 14:38:38 » Re: První dojmy
jsem uz na tretim ostrove a prijde mi to porad stejny, porad dokola, od zacatku me stve to klasicke predelani z expu, HP atd atd na slavu, krev (ktera se lvlama nezvysuje, samozrejme kdyz levely nejsou :D ), risen 1 se mi zdal vmnohem lepsi, i me vic bavil a kdyz to porovnam se starym dobrym gothicem (ted nepocitam Arcanii) tak mi Dark waters prijde, ted me trochu mrzi ze to tak reknu, ale jako docela blbost... porad me to jeste nechytlo, prijde mi to jako hra od jiny firmy, ne od pyrani. Na konec bych jeste doplnil ze jsem sklamany z magie, co to je za blbost jakasi voodoo? vzdyt tam ani nejsou zadny Utocny spelly... a sekat porad mecem jak kreten, to me fakt neba, zvlast kdyz potkate nad 3 netopiry, nebo ghuly... to si ani neseknete...
leito14
Uživatel
 
Příspěvky: 14
Registrován: ned 02. srp 2009 17:21:14

Příspěvekod handz » sob 05. kvě 2012 23:47:13 » Re: První dojmy
Hraju asi 2 hodiny, jsem pořád na prvním ostrově, prostě první dojmy.. a tedy bohužel musím říct že nuda. Z toho že se z Risenu (takže vlastně gothicu) stala pirátská hra nejsem nadšený vůbec, celá atmosféra pro mne tím šla do pekla. Vraždit křováky a opice ? Chci fantasy svět, bojový systém je nuda jako hrom. Ale rozhodně budu hrát dál a budu doufat že to prostě je jen takový úlet-díl a potom se série navrátí k temnému fantasy středověku.
handz
Nováček
 
Příspěvky: 1
Registrován: ned 15. lis 2009 21:46:36

Příspěvekod BranMakMorn » ned 06. kvě 2012 18:49:11 » Re: První dojmy
po dohrani muzu rict jedine, smysl vidim jen v hrani zlodej/strelec , hru jsem koncil na,

boj na blizko 6 ( abych mohl kovat mece,ne ze bych to extra vyuzil ale budiz)
boj na dalku 10 ( s dvouhlavnovou musketou to lepsi z q )
vydrz 8 (ale tu az tesne pred bojem s marou)
lstivost 10 ( prvni co jsem maxoval, ale diky itemum by to nemuselo mozna byt tak treba a hlavne te nausnice mi ted prijde jako kravina ji vracet)
voodoo 4( kvuli lektvarum ale nakonec jsem nikde nanasel ty soruviny co potrebuju na udelani na lektvaru na bonus ke strelbe
vse je samo i z bonusy z legendarnich itemu a 10 do atributu mi prijde max protoze diky tomu ze daji naucit vsehcny poddovednosti a vic neni treba

to co dela boj na blizko takovou frasku,tomu ja rikam kozolove SHIT ovladani a myslim ze nejsem moc daleko od pravdy, uhybani do boku,odskoky zpet a dalsi veci tak proste vubec nejsou,diky cemuz je boj na blizku uplna nuda a proste bud tezce dostanete nebo to date jak nic ,neni tam zadna cesta mezi
jako strelec je to zase o tom ze vetsina boju az kobky je tu na otevrenem prostoru a hodne casto k vam nepritel ani nedobehne a kdyz navic mame pomocnika tak to je strasne easy

voodoo jsem poradne nehral ale mohlo by mozna castecne nahradit ostatni atributy a to diky lektvarum na zlodejinu, zastrasovani etc , ktere se zvedaji podle toho kolik mate v ritualu, ja tam mel jen zakladat co mi sel bez bonusu z ne legendarnich veci a bonus na zlodejinu byl +22 takze se da diky kombinaci z prstenu/amuletu/nausnice + lektvar na konci treba na paceni zamku udelat hodne

na trvale lektvary ale to vliv nemelo skoda

takze za me je to skoro stejne jako risen1 jen osekanejsi na prostoru, vubec se mi nelibi jak vypadaji postavy, hrozny soubojovy system ( zpusobeny tim ze hra je delana i pro konzole) a ktery je tezce nevybalancovany na moznostech, ale do hry jsem se dokazal zazrat, dohrat ji, i kdyz si nedovedu predstavit ze mne neco donuti ji hrat znovu, protoze mi prijde ze jsem vsechno dulezite si zkusil, mozna az na par lepsich zbrani nasel a ostatni mne nelaka,

navic hra se diky tomu ze se dozacatku nedaji skilly do lstivosti strasne prodluzuje ,zpomaluje hrani a noti se hodne vracet zpet,pokud chce hrac vybrat vsehcny bedny, vykrast vsechny typky etc
BranMakMorn
Nováček
 
Příspěvky: 6
Registrován: stř 10. čer 2009 14:15:23

Příspěvekod vrabčanda » ned 06. kvě 2012 20:55:51 » Re: První dojmy
Hej to sem jediný, koho ta hra naprosto dostala? Protože takovouhle atmosféru jsem snad v žádné hře nikdy neviděl. Já si připadam, jako bych tam i byl. Ta fauna, dabing, rozhovoroy, schopnosti, hlášky, hudba... Jsem sice na mečovém pobřeží, ale prostě uplně nehorázně mě to chytlo. Ale doufám, že to nějak vylepší... Rozepíši se:
Grafika: Tady je to rozporuplný. Příroda je krásná. Oni i ty nestvůry a lidi jsou moc hezký, oblečení, zbraně, prostě všechno vypadá tam nějak opravdově. Ale pak se kouknu na vlasy u hrdiny a brečím. Takovej umělej hnus... A podobnejch věcí je tam spousta, například i divný pohledy na faunu z hor (konkrétně u pohřebiště - je to divný) a nebo přechody v jeskyních. Jinak se mi to ale líbí.
Příběh: Zatím jsem v něm postoupil málo nebo ho spíš málo vnímám. Beru to prostě tak, že mám úkol a plním ho a cestou k němu prozkoumávám okolí, vybírám truhly, zabíjím potvory. Ještě uvidíme
Svět: Troufám si říct, že Piraně nikdy neudělali lepší svět, realističtější, krásnější, rozmanitější. Prostě i horská cestička je hrozně hezká. Nemluvě napíklad o lodích, stavbách a všech těch pokladech a bonusů po světě. Moc hezký :)
Dialogy: Opět si myslím, že je to to nejlepší, co kdy Piraně udělali. S piráty opravdu sranda, na Tacarigue (nebo jak to je) jsem se opravdu hodně nasmál a ty dialogy mají šmrc. Všechno jenom podtrhuje dokonalý dabing, skvělé animace (které mi tedy na začátku přišly děsný, ale...) a výtečný překlad.
Soubojový systém: Tak tohle je zklamání. Začátek je fakt bída. Doufám že budu nějaký, ať už oficiální nebo fanouškovský patch, který to trochu zlepší. Sice na mě občas zaútočí všechny bestie najednou, ale většinou spíš jen blbě čumí. Navíc s mečem je to celkem nuda, i když s příchodem pistole a vylepšní meče je to mnohem lepší. Každopádně doufám ve zlepšení AI u nepřátel a pokud možno i nějakých alespoň úhybů, jelikož teď ani nemám motivaci uskakovat (používám místo úhybů). Výjimkou jsou jen domorodci s oštěpem a málo života. Jinak mi taky vadí aligátoři, jsou až moc rychlí :D
Vývojový systém: Tady jsem se hodně bál.... Ale nakonec jsem byl celkem mile překvapen, "Kupování" za slávu je dobrý a ty dovednosti za prachy taky fajn. Prostě když se biješ a scháníš zlato jsi dobrý, takže vlastně motivace. Zvlášť když zlata neni nikdy dost :) Ty novinky až na pistole (myslím papouška, opici...) jsem ještě nezkoušel.
Minihry: Obrovské zklamání, doteď mě nebaví krást kapsy (kdyby alespoň styl ala Risen 1), páčení zámku jsem nepochopil (jakmile je víc západek než čtyři jsem v řiti). Střílení jsem se naučil asi až na patnáctý pokus (ale jde to). Jediný, co je fakt moc pěkný je chlastací soutěž, nějak mi to něco připomíná :lol:
Celkové dojmy: Pokud by někdo opravil některé bugy (vegetace, občasné záseky monster apod.), vylepšil by soubojový systém a, to je pouze zbožné přání, by vylepšil minihry, interaktivitu předmětů, popřípadně denní režimy NPCa povolil mi plavat, byl bych nadšen. Takhle jsem nadšen jen z půlky, ale za to moc. Vynachválil bych grafiku, práci s modelami, dialogy, některé nápady, atmosféru a výbornou hudbu 8/10
.-.Štýl.-.
Uživatelský avatar
vrabčanda
Uživatel
 
Příspěvky: 1173
Registrován: ned 01. bře 2009 8:05:28
Bydliště: Tam kde jsem

Příspěvekod Gustik 5 » ned 06. kvě 2012 22:02:09 » Re: První dojmy
Vrabčando, upřímně, nejsi jediný. Mne hra i přes poměrně hloupý příběh také nadchla, a hlavně mne zaujala a vtáhla do sebe, tudíž mě na dlouho zabavila. Ano, mnoho věcí je řešeno hloupě, a jistě by se toho spousta dala udělat lépe, ale stále jsou to staré dobré piraně, které pořád mají co nabídnout. Od hry jsem nečekal bůhvíco, ani překonatele Gothica (co si budeme povídat, tenhle stín už nikdy nepřekročí :)), čekal jsem zkrátka a dobře hru, která mne zabaví, a ze které bude poznat ta stará dobrá hutná atmosféra, kterou máme všichni tak rádi. To se podařilo. Atmosféru to má, příběh, ač značně osekaný a klišovitý, taky, hudba je krásná a já jen mohu říct, že se mi koupě vyplatila. Souhlasím tedy z vrabčandou, a tímto se "podepisuji" pod to, co napsal výše, neboť tím zcela vystihl mé pocity ze hry, až na pár detailů, hlavně mi vadí stejný exteriér lodí, který je u každé stejný. Otevírání zámku jsem taky delší dobu nechápal, ale už jsem tomu přišel na kloub, a myslím si, že je to velmi povedená minihra. Můj verdikt tedy zní: Jsem trochu zklamán, mohlo to dopadnout lépe, leč zrovna tak i hůř. Stále se jedná o kvalitní, byť trochu zjednodušené rpg, ke kterému se časem určitě rád vrátím...

P.S. Jaffar je největší sympaťák celé hry! chce se mi napsat jeho hojně používanou hlášku, ale to bych porušil zdejší pravidla o vulgarismech, a tak napíši jen druhou část. "... jo!"
"Podpisový obrázek zmizel v hlubinách internetu... Zůstává jen odkaz na tvorbu fanartové skupiny, jež odpočívá v hlubinách fóra..."
Obrázek
Uživatelský avatar
Gustik 5
Občan Myrtany
 
Příspěvky: 426
Registrován: ned 27. bře 2011 11:28:31
Bydliště: Tam, kde slunce svítí, řeky pramení a stromy rostou...

Příspěvekod Sibur » čtv 10. kvě 2012 22:36:02 » Re: První dojmy
Taky se tedy podelim, byt pujde spis o druhe nez prvni dojmy. Prvni dojmy byly ne primo nadsene, ale docela se mi to libilo, resp. bavio me to. Pribeh sice tuctovy, ale co si budeme povidat, od G1 Pirane jiny nevymysleli, porad to je pres kopirak a navic bez onoho puvodniho napadu, ktery dodnes muze na G1 zaujmout. Atmosfera zpocatku zajimava, dialogy tez vtipne. Mouchy s technikou soubojoveho systemu s meci snad pujdou vyladit v patchich apod., porad dokola to same, co vidime vsichni.
Zlom ale prijde pote, co ve hre kapanek postoupite. U me osobne se to zacalo lamat na konci Sword coast. Prvni maly sok byl altanek na kopci, kam jsem proste nemohl vejit, protoze ten altanek byl obehnany stenou, kterou nejde preskocit. Holt domorodci asi umi lepe skakat, budiz, ale ze by si nepostavili dvere? Smrt Steelbearda byl dost drsny zazitek, ale to asi patri k tomu detskemu pribehu. Nejhorsi je, ze ta hra na 3.-4. ostrove proste zacne nudit.
Prvnim a hlavnim duvodem je, ze vyvoj postavy v kombinaci s designem sveta naprosto postrada jakoukoli motivaci pro hrace. Ve starych hrach od PB to bylo tak, ze jste se museli ucit, abyste porazili obludu, ktera je hned u cesty z prvniho mista, kde zacinate hru, a to vas hnalo v tom, abyste v te hre vubec neco delali (at uz to byla stinova selma v lesiku po ceste do tabora v bazinach nebo skret v lese za Khorinisem). Svet jste prochazeli podle toho, na co jste meli a na co jste se dostatecne vytrenovali. Toto zde naprosto chybi. Proste dojdete do nove lokace, odstrilite ty same obludy, co byly v te predchozi, a navic ani neni poznat, ze jste se neco naucili, pokud si nekoupite novou pusku (s meci nevim), jelikoz ten vyvoj postavy, ony talenty, proste nemaji vubec zadny, nebo jen nepatrny vliv na to, jak silni realne jste. Jedine, co ma rozpoznatelny vliv, je zlodejina, mozna i premlouvani nebo zastrasovani, ale co si budeme povidat... Podelat v RPG system vyvoje postavy je proste pruser. (Omluvte mou piratskou mluvu.) Tim padem je kazda lokace v podstate skoro stejna a ani vtipne dialogy s ruznymi postavami, coz je to jedine, co zde ma jakz takz smysl, to nevytrhnou; ani dialogy s gnomy, ketre jsou ponekud infinatlini, ale stale usmevne, ani patch na uskoky v systemu boje, protoze ty boje jsou porad skoro stejne slozite. Mam dojem, ze tato hra pujde dohrat bez jedine investice zkusenostnich bodu do cehokoli krom zlodejiny.
Dalsi duvody jsou uz jen prkotiny nebo se vezou s predchozim: Minihra na paceni zamku je sice uplne na stejnem principu jako v G1, G2 a R1, pouze s mysi namisto sipek, ale to, ze nelze zlomit paklic, z ni dela fakt prudu. Bez zlodejiny se to neda skoro hrat. Zlodejina je trapna, jelikoz vas skoro nikdo nezastavi. "Hledani" pokladu? Nemluve o tech dirach v pribehove linii, (ne)navaznosti na predchozi dily atd.
Jinymi slovy: Prvni dojmy z teto hry jsou pomerne dobre, ale ty druhe... to zacina smrdet tim, ze hrat to znova muze jen clovek, co to proste chce za kazdou cenu zkusit se vsim, ale nebude citit zadnou jinou vyzvu, nez to takto dohrat. Starsi hry od PB mely tu vyhodu, ze se diky vyse zminemu daly hrat nekolikrat a porad to bavilo, zkouset to jinak. Tady je to proste stejne uz od druhe tretiny hry.
Sibur
Uživatel
 
Příspěvky: 119
Registrován: stř 06. kvě 2009 8:39:56

Příspěvekod Beyond » pát 11. kvě 2012 14:13:45 » Re: První dojmy
Ačkoliv svoje první dojmy píši zpětně, tak je snadné si na ně vzpomenout.

Zpočátku na mě zapůsobila beznadějně apokalyptická situace na Caldeře. Vidíte připlouvat loď a ona se záhy potopí, některý voják ještě cynicky poznamená, že určitě nikdo nepřežil a tak. Tam na pláži mi dojem trochu zkazilo to zpomalování při boji a tak snaha o filmovost. Piraně se měli raději držet filmečků vyrenderovaných než naskriptovaných ingame situací. Při odplouvání jsem si úplně představoval, jak dopátrám toho zrádce v řadách inkvizice, jak po získání kopí popluji na lov krakena a jak budu shánět lodě na evakuaci Caldery. (později z toho byly houby, tzn. méně než nic.)

Proti prvotnímu pochmurnu působí druhá zastávka jako idylický ráj. Ta džungle, ta hojnost, ten koloniální stav věcí, to pirátské doupě, to budování. Prostě nádhera. Trochu to kazil soubojový systém.


První dojmy byly prostě úžasné, hodnocení bylo 10/10.
(Později moje hodnocení klesalo. Po třetím ostrově jste zjistili, že hra na Vás vyplivla nejspíš veškerý díl příběhu a vy se již jiného o inkvizici, Maře, Krakenovy, legendárních zbraním, titánech, voodoo, historii světa ... atd. atd. atd. ... nic nedozvíte. Dokonce ani z knih v archívu (probůh vždyť už v G1 byly knihy, které se dali číst). Tím hra klesla o 2 body na 8/10.
Pak bylo vše na jedno brdo, takže hra začala ztrácet atmosféru a z okolního dění a situace se stala jen jakási (tele)novelka na doplnění. Kvůli vytracení atmosféry hra ztratila 1 bod - 7/10.
Později mi došlo, že zde není ani možnost zabít nějakého protivníka jen tak. Frustrovala mě nemožnost plavání. Nutnost umět zlodějinu a vracet se jen kvůli truhlám. Hra vás nutí být děvečkou pro všechno. Kvůli splnění pár úkolů jsem se "musel" naučil kování. Vyvrcholení hry také nebylo okay, bylo příšerné. I souboj s Earth titánem měl v sobě víc napětí než souboj s Krakenem a Marou dohromady. Mizerné. Ztracen další bod - 6/10.
A další bod hra ztratilo kvůli tomu, že to mělo být pokračování Gothic - Risenu. Ten kontrast prvního Risenu a Risenu 2 je do očí bijící. Můj výsledný verdikt tedy je hrozné zklamání a 5/10.


recenze jsou zde
viewtopic.php?f=337&t=15252

možná by bylo lepší napsat rovnou recenzi .
Jo, tak to máš asi řecht :)
Naposledy upravil Beyond dne pát 11. kvě 2012 19:45:40, celkově upraveno 1
Beyond
Uživatel
 
Příspěvky: 85
Registrován: pon 21. zář 2009 15:46:36

Příspěvekod Milhaus » pát 11. kvě 2012 16:05:24 » Re: První dojmy
recenze jsou zde
viewtopic.php?f=337&t=15252

možná by bylo lepší napsat rovnou recenzi :).
***
Uživatelský avatar
Milhaus
Zasloužilý člen fóra
 
Příspěvky: 5639
Registrován: čtv 30. srp 2007 10:35:05
Bydliště: Doma

Příspěvekod Golder » sob 12. kvě 2012 16:29:33 » Re: První dojmy
Tak asi takhle - hraju asi jen dvě hodinky, jsem na druhém ostrově hned po Caldeře a už mám jasno co je toto pokračování za počin.

LÍBÍ aneb co si myslím že se povedlo: Grafika je pěkná, nicméně se téměř neliší od Risen jedničky, krom pár detailů a dalších vylepšeních. / Patty nakonec nevypadá tak zle, někdo kdo má sytější barvy mi neuškodí, ale při dialozích se vykrucuje jako placená paní z oboru, ale bod nahoru. / Soundtrack je zatím super :). / Snad narazím na víc věcí...

NELÍBÍ se mi: Souboje kord na kord. Vypadá to jako bysme do sebe píchali párátkama, víc se mi líbil ten typ soubojů z jedničky. / Pořád se dají najít hluchá místa resp. bez detailů (je to RPG sice, ale přece jen po zkušenostech se mohli těmto místům vyvarovat). / Vedlejší úkoly jsou pořád furt to samé, až se divím že hrdina nemá k zadavatelům poznámky jako třeba bezejmenný v Gothic 3 FG. / Absolutně se mi nelíbí ten sloučený invenář s dovednostma, vylepšeníma a dalšíma věcma k tomu, například při vybírání truhel naskočí debilní animace v okénku, zavření truhly v animaci se nekoná.

Typické GOTHIC vlastnosti, které zmizeli: Nelze si sedat na lavičky, ani do křesel. / Stojím v tom "městě" Inkvizice a nemůžu si upéct ani hloupou flákotu masa nad ohněm, jediná kuchyně je pořád zabraná a i kdyby, tak může krom kuchaře vařit jen Patty. / Proč se k sakru všechno jídlo slučuje do prvku jménem "Proviant", byl jsem zvyklý, že si někde třeba sednu a dám si grilované stehýnko, k tomu mě hned napadá že se hrdina naučil konzumovat jako ovčák z Arcanie, bez animace... Pro někoho hlouposti, ale tohle prostě dělalo Risen či tenkrát Gothic vyjímečnym a tak oblíbeným RPG.

Na některé věci jsem možná zapomněl, ale vzpomínat a dopisovat je nechci, jdu hrát.

"O den později" EDIT: Tak jsem se do toho zažral, a je to pecka! Jsem na Mečovém Pobřeží a plenim první chrám u pláže a jedu dál. Nelze se od toho odtrhnout. Trochu jsem tu hru schodil, nicméně před tim než jsem se do ní mohl vtáhnout, to byla chyba.
Fight with honor!
Uživatelský avatar
Golder
Uživatel
 
Příspěvky: 195
Registrován: ned 28. čer 2009 17:31:38
Bydliště: Dominika

PředchozíDalší

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé