Menu

The Making of Risen 2

Obecná diskuze o druhém díle série Risen.
Příspěvekod Senki » sob 03. pro 2011 16:30:29 » Re: Risen 2 Making of Ep.1.
Takže toto:

Katolík píše:běhal po světě, skilloval, expil, zabíjel co nejvíce nepřátel a snažil se mít co nejlepší věci, protože jinak nepřežiješ.


nám tedy nějak přímo vylučuje:

Katolík píše:příběh a atmosféru


a "něco" do života jako:

Katolík píše:jak daleko jde zajít, abych se mohl stále považovat za člověka... Je pokrok skutečně to, co lidstvo potřebuje?)


?

Ne, v těch hrách může být obojí. A každý si přece může vybrat, jestli půjde po světě a zabývat se podrobnostmi, nebo pojede čistě hlavní linii. A áno, i v hrách, kde se můžeš zabývat podrobnostmi lze nalézt naprosto strhující zakončení, ve kterém se dá i najít
to "něco" do života.
Senki
Uživatel
 
Příspěvky: 472
Registrován: ned 11. črc 2010 21:06:38

Příspěvekod Katolík » sob 03. pro 2011 17:06:44 » Re: Risen 2 Making of Ep.1.
Samozřejmě, staré hry také mají příběh a atmosféru. Ale podle mě tě nevtáhnou do děje tak, jako některé z těch nových. (Mě se třeba hodně líbí cutscény dělané jako film... Tohle nikdy nebývalo.) A kdyby se tyhle hry nezjednodušovaly, tak se, podle mě, hráč víc soustředí na samotné hraní, než na atmosféru a děj.

Ty věty v závorce jsou právě témata, která řeší nový Deus Ex. A samozřejmě, ty hry můžou mít obojí. Ale myslím si, že když mají komplikovanější gameplay, tak příběh tolik nevynikne, stejně třeba jako role-playing. To zjednodušování prostě nemusí být vyloženě špatné, protože dává vývojářům možnost zesložitit zase něco jiného. (Ale rozhodně je zatím víc špatných, hloupých a jednoduchých her, než těch dobrých, příběhových.)
A rozhodně se nesmí stát něco jako v případě Dragon Age II, kdy je hra sice parádní po příběhovoatmosférickocharakterovéroleplay stránce, ale jinak strašná nuda.

BTW, buď tak laskav a nevytrhávej věty z kontextu.

EDIT: A byl bych nerad, kdyby to vypadalo, že se snažím říct, že mi přijdou těžší, složitější a starší hry horší. Vůbec ne! Jen si myslím, že zjednodušování nemusí být nutně cesta do pekel.
Dvě věci mě naplňují úžasem - hvězdné nebe nade mnou a mravní zákon ve mně.
http://nd04.jxs.cz/708/044/91ea34fab9_69366241_o2.gif
Uživatelský avatar
Katolík
Bratr Knihovník
 
Příspěvky: 148
Registrován: pon 18. kvě 2009 8:12:24
Bydliště: Khorinis - pirátská pláž

Příspěvekod vrabčanda » sob 03. pro 2011 20:30:58 » Re: Risen 2 Making of Ep.1.
No počkej. Pokud reaguješ na mě (jakože nejspíš reaguješ), tak ti chci vysvětlit, co jsem tím myslel. Jde o přílišné zjednodušování věcí, který fungovaly a fungovaly dobře, například inventáře, charakterů a dialogů. Nemluvím jen o Risenu, ale celkově. Protože se to sanží zjednodušit, spousty věcí vypustí ale zjednodušení je nakonec třeba složitější (nepřehlednější) a přitom ztráci kouzlo v tom starším (sice nepřehledném, ale už navyklém a po čase, když si zvykneš, velmi zábavné) a nebo jednodušší (aby to dokázal hrát i člověk s IQ olovnatého drátu) a k tomu ještě blbější viz Arcania.
Další věcí je atmosféra. Liší se atmosféra v akční hře (povětšinou jsou to střílečky), kde je většnou lineární příběh, ale musí být co nejrychlejší a co nejzajímavější (ten příběh). Tam ta atmosféra musí sedět k tomu prostředí a akci, dam za příklad Splinter Cell: Conviction, kde je atmosféra boží díky skvělé grafice, hudbě, spoustě možností jak něco udělat a fakt svižnou akcí, která přitom na první pokus není třeba nejsnažší. (Celkově mě ta hra moc bavila). Další věc je kupříkladu rozsáhlé RPG, kde ta atmosféra (povětšinou, budu mluvit o Gothicovi) má být taková tajemná, že je všechno takový lehce chaotický a nutí tě to chodit sem a tam, protže ty příběhy (resp. úkoly) ať už vedlejší či hlavní dokreslují tu atmosféru. A ta by měla být, jak říkám, taková tajemná a pomalu proztupná, zahalena tajmestvími, aby to nutilo hráče přímo vyhledávat ty jeskyně, ty úkoly, ty tajemný místa, aby se dozvěděl víc, protože o tom jsou vlastně celé hry, užít si to a vědět víc. Jen někomu se to líbí v lineární akci, někomu v RPG. :)
.-.Štýl.-.
Uživatelský avatar
vrabčanda
Uživatel
 
Příspěvky: 1171
Registrován: ned 01. bře 2009 8:05:28
Bydliště: Tam kde jsem

Příspěvekod Katolík » sob 03. pro 2011 21:27:16 » Re: Risen 2 Making of Ep.1.
Jo, jasně, to je jeden typ RPG. A ten se určitě zjednodušovat nedá, protože pak nefunguje. Ale pak existují i takové lineárnější, které se prostě zaměřují na charaktery, na příběh a stylové filmové cutscény. A tam tam všechna ta zjednodušení (pokud jsou v únosné míře) nevadí, ba naopak.
Ale Gothic je oldschool a Risen by asi měl být taky.
Dvě věci mě naplňují úžasem - hvězdné nebe nade mnou a mravní zákon ve mně.
http://nd04.jxs.cz/708/044/91ea34fab9_69366241_o2.gif
Uživatelský avatar
Katolík
Bratr Knihovník
 
Příspěvky: 148
Registrován: pon 18. kvě 2009 8:12:24
Bydliště: Khorinis - pirátská pláž

Příspěvekod Jémák » sob 03. pro 2011 21:50:55 » Re: Risen 2 Making of Ep.1.
zajímalo by mě, kdy vyjde další díl, přeci jen to je už nějaká doba a jestli mají tolik dílů, tak by mohli máknout :)
Uživatelský avatar
Jémák
Crysis fighter no. 1
 
Příspěvky: 7737
Registrován: sob 01. zář 2007 8:29:11

Příspěvekod McMatejovsky » ned 04. pro 2011 3:11:54 » Re: Risen 2 Making of Ep.1.
To jo, taky na to čekám a nic....

btw... furt tu řešíte různé stránky hry ale pořád jste nepochopili, že ta hra nejspíše nebude mít vůbec nic krom toho příběhu...
:D :D gl & hf
Dohráno: Gothic 1 = 5x, Gothic 2 = 1x, Gothic 2 NotR = 8x, G2A Návraty = 5x, Gothic 3 = 1x, Gothic 3 FG = 1x, Risen = 4x
Uživatelský avatar
McMatejovsky
Uživatel
 
Příspěvky: 272
Registrován: stř 23. zář 2009 21:18:44

Příspěvekod Katolík » ned 04. pro 2011 10:55:38 » Re: Risen 2 Making of Ep.1.
Kdyby byl opravdu dobrý (o čemž silně, silně, pochybuju) a stylový, tak proč ne. :-D Problém je, že Piraně nikdy neuměly udělat opravdu dobrý příběh, který by vás vtáhl. (Zase perlí v jiných věcech.)
Dvě věci mě naplňují úžasem - hvězdné nebe nade mnou a mravní zákon ve mně.
http://nd04.jxs.cz/708/044/91ea34fab9_69366241_o2.gif
Uživatelský avatar
Katolík
Bratr Knihovník
 
Příspěvky: 148
Registrován: pon 18. kvě 2009 8:12:24
Bydliště: Khorinis - pirátská pláž

Příspěvekod McMatejovsky » pon 05. pro 2011 2:05:08 » Re: Risen 2 Making of Ep.1.
Piraně nemí udělat dobrý příběh ? to je asi jediná věc ve který vynikaj...
Dohráno: Gothic 1 = 5x, Gothic 2 = 1x, Gothic 2 NotR = 8x, G2A Návraty = 5x, Gothic 3 = 1x, Gothic 3 FG = 1x, Risen = 4x
Uživatelský avatar
McMatejovsky
Uživatel
 
Příspěvky: 272
Registrován: stř 23. zář 2009 21:18:44

Příspěvekod vrabčanda » pon 05. pro 2011 14:25:29 » Re: Risen 2 Making of Ep.1.
Ať umí, co umí, mně se od nich líbil vždycky příběh, atmosféra držící na hudbě a příjemných texturách a realičnosti a minimálně rozvíjení postavy k tomu. :)
.-.Štýl.-.
Uživatelský avatar
vrabčanda
Uživatel
 
Příspěvky: 1171
Registrován: ned 01. bře 2009 8:05:28
Bydliště: Tam kde jsem

Příspěvekod Katolík » pon 05. pro 2011 17:01:09 » Re: Risen 2 Making of Ep.1.
Podle mě umí udělat dobrý a hodně volný svět, který má takovou low atmosféru, plno zábavných postav, krásných malých městeček a zákoutí, která vás svojí atmosférou prostě vtáhnou. Ale ze všech jejich her měl opravdu dobrý příběh jen Gothic 1... Dvojka? Zabít draky? Kdepak, je tam sice pár zvratů, ale jinak je to klišé až hanba. Trojka? Kdepak, ta se nepovadla ani příběhově, ani jinak. Risen? Nápad dobrý, ale i já bych ho rozvedl lépe. (To že vám inkvizitor už ve druhé kapitole vykecá o co vlastně jde a pak už není skoro žádný příběhový zvrat... je dost na prd.)
Atmosféru umí dělat bravurně, ale když jejich příběh a postavy v hlavní příběhové linii srovnáte s jinými hrami, tak nic moc.
(A už bychom měli nechat offtopicu, nebo se přesunout jinam... Jinak přijde admin a sežehne nás věčným ohněm.)
Dvě věci mě naplňují úžasem - hvězdné nebe nade mnou a mravní zákon ve mně.
http://nd04.jxs.cz/708/044/91ea34fab9_69366241_o2.gif
Uživatelský avatar
Katolík
Bratr Knihovník
 
Příspěvky: 148
Registrován: pon 18. kvě 2009 8:12:24
Bydliště: Khorinis - pirátská pláž

Příspěvekod McMatejovsky » pon 05. pro 2011 18:46:12 » Re: Risen 2 Making of Ep.1.
Já nepovažuji gothic 3 ani Risen za super úspěch, ano risen dost ztrácel co se týká příběhové linky... o gothicu trojce ani nemluvě...

Ale gothic 1 byl hodně dobrej ve všech ohledech, a gothic 2... nevím jestli úplně příběhem, ale byl skoro tak dobrej jako jednička, v určitých ohledech i lepší nebo mnohem lepší, ale myslím, že příběh není jen o tom co se děje, ale co ho doprovází... to téma prvních dvou gothiců bylo hodně nadupané a úžasné... tak nějak se to vytrácí, čím víc toho ze světa risen dvojky vidíme nebo čím víc toho víme, tím méně té hře důvěřuji a myslím, že právem....
Dohráno: Gothic 1 = 5x, Gothic 2 = 1x, Gothic 2 NotR = 8x, G2A Návraty = 5x, Gothic 3 = 1x, Gothic 3 FG = 1x, Risen = 4x
Uživatelský avatar
McMatejovsky
Uživatel
 
Příspěvky: 272
Registrován: stř 23. zář 2009 21:18:44

Příspěvekod vrabčanda » pon 05. pro 2011 19:20:48 » Re: Risen 2 Making of Ep.1.
McMatejovsky píše:Já nepovažuji gothic 3 ani Risen za super úspěch, ano risen dost ztrácel co se týká příběhové linky... o gothicu trojce ani nemluvě...

Ale gothic 1 byl hodně dobrej ve všech ohledech, a gothic 2... nevím jestli úplně příběhem, ale byl skoro tak dobrej jako jednička, v určitých ohledech i lepší nebo mnohem lepší, ale myslím, že příběh není jen o tom co se děje, ale co ho doprovází... to téma prvních dvou gothiců bylo hodně nadupané a úžasné... tak nějak se to vytrácí, čím víc toho ze světa risen dvojky vidíme nebo čím víc toho víme, tím méně té hře důvěřuji a myslím, že právem....

Přesně a v týhle době, bohužel, jsou málokdy příjemná překvapení... :)
.-.Štýl.-.
Uživatelský avatar
vrabčanda
Uživatel
 
Příspěvky: 1171
Registrován: ned 01. bře 2009 8:05:28
Bydliště: Tam kde jsem

Příspěvekod Milhaus » úte 06. pro 2011 8:53:52 » Re: Risen 2 Making of Ep.1.
já myslím, že ono je důležité rozlišovat asi příběh a děj. Příběh je takové to hlavní, ta hlavní myšlenka, která vede hru od bodu A, do bodu B a dává celé hře jakýsi smysl či cíl. Příběh obecně se krapek ve hrách přeceňuje a ze své podstaty nikdy v žádné hře není super. Například se nedá žádná hra příběhově srovnávat s filmem, ostatně i proto pokusy o zfilmování hry dopadají katastrofu (většinou), jelikož se najednou zjistí, že je to úplně o ničem, i když hra měla "super příběh". Obecně vzato může být příběh i jednoduší, pokud je logický, má smysl a nějak se někam rozvíjí.

Naopak děj je něco jiného. Lze udělat skvělý děj i s naprosto neoriginálním nerozvinutým příběhem, pokud ten příběh má hlavu a patu a děj jej rozvine a vloží do něj onu atmosféru. Například může být příběh, třeba Příběh kováře, který bude jen o "Dojdi do města a vykovej meč". Pokud ovšem to bude znamenat, že člověk dojde do krásného města plného lidí, kteří v něm budou žít, kde člověk opravdu bude mít pocit, že ti lidé, to město, to všechno okolo žije a on je jakousi součástí života, tedy že se vše kolem něj netočí jen proto, protože je hrdina, ale že hrdina se musí točit, aby ho vůbec někdo zaregistroval, když je zasypou různými úkoly, bez kterých se nedostane ke kovárně, k materiálu, k učitelovi atd, tak pak je to zábavné. Má to děj. Dokáže to vtáhnout a i když je hlavní příběh o ničem, má smysl. Obecně pak prostě záleží, jak se jim povede právě to okolo. Naopak pokud budeme mít ultra super mega epický příběh, který ovšem je naprosto o ničem, bez atmosféry, bez děje, bez omáčky, bez ničeho, co by jej rozvíjelo, tak jednak bude hra hodně lineární a jednotvárná, jednak ten příběh v té hře stejně se vytratí, jelikož je rozdíl dívat se na film a být pasivní, nebo hrát hru a být aktivní - tedy aktivně určovat dění a posun.

Epické a strhující je fakt žůžo, nicméně je to na nic, když to hráči nedovolí si ani prdnout, ani o krok vybočit z dopředu daných věcí autory.

PB myslím spíše uměli vždy ten děj, než příběh. Ono i gothic1 neměl nijak zvlášť promyšlený příběh. Vlastně to byla klasika ze všech nejkalsických, tedy hero, hrozně mocný nepřítel, pár drobných menších nepřátel a to je defakto všechno. Tedy ten příběh tam byl, nebyl nijak originální nebo propracovaný, ale byl tím hlavním nosným prvkem, na kterou se vázali ty další věci. Co si budeme namlouvat, takový příběh dokáže udělat kde kdo, dát tomu děj tak, aby to bylo o něčem, už ale umí málokdo. A v tom ostatně bylo kouzlo gothicu1. Tedy na miniaturním světě, z miniaturními náklady, z minimem lidí, možností a peněz, udělat něco super. Proto je tam malý svět, malá prostor, na kterém se odehrává mnoho děje. Hráč pravda chodí na těch stejných místech, hra jej neustále vrací tam a zpět, ale pokaždé, když tam přijde, tedy když se vrátí někam, kde už byl, tak se tam něco děje, nebo má pokaždé jiný důvod tam být. Tedy jde o využití malého prostoru maximálním způsobem, který se povedlo úžasným způsobem. Ostatně i proto každý hráč gothicu1, který to alespoň jednou dohrál, zná ten svět úplně skvěle a po druhé hře zná i místa, o kterých během první hry neměl ani tušení, na druhou stranu i během 8 hry má co objevit a najít či zjistit, co ho překvapí. Podobně je na tom gothic2. Opět poměrně malý svět, malé náklady na tvorbu, jednoduší logistika v tom, kde se co děje a proč, poměrně jednoduchý příběh (jedna z největších klasik, co jde), ale pořád se v té hře jakoby něco děje, něco mění, něco rozvíjí, tedy skvěle udělaný děj a navíc i atmosféra světa. A když už se člověk vrací třeba do města, aniž by jej tam vedly úkoly či děj hry, tak když nic jiného, má pocit, že je zase "doma" v bezpečí a může se pobavit s místními lidmi.

Gothic3 byl mimo a zde to vzali přesně opačným směrem. Tedy odhodili všechno, v čem gothic1 a gothic2 byli dobré a v čem byli originální a vyjmečné a místo toho se snažili dělat něco jiného, což nedopadlo dobře.

Risen byl pokus o gothic1 v jiném prostředí a světě, ale už zde bylo vidět, že jim něco uniká. Nešlo ani o příběh, jako spíše o to prostředí a svět. Myslím, že Risen vznikl i poměrně hodně na rychlo a celkově asi PB již nemají fantazii, jako na začátku. Ono taky ten tým lidí, co nyní dělá v PB, je diametrálně odlišných od těch, kteří dělali g1 a g2. Sice mají stejný název, ale lidé jsou tam úplně jiní. I tak to byl ale pokus dobrý a byl to náznak, že PB se zase snad opravdu vrátí a najdou, když se v G3 ztratili.

Risen2 vypadá, že se ztratili definitivně. Respektive už se ani nepokouší hledat to, co se lidem na g1-g2 líbilo a raději obšlahnou to, co se lidem libí na dnešních moderních hrách jiných autorů, jen proto, aby vydělali snadno prachy. Třebas to tak nakonec nebude, ale podle toho, co zveřejňují za informace si myslím, že to defakto přímo deklarují. No a v tom je dost problém. Místo nezáživného příběhu "o kovářovi a kování meče" s dokonale propracovaným zábavným dějem, se zjevně můžeme těšit na epický ultra mega super příběh o pirátech, bez propracovaného děje a atmosféry. Ale snad to tak nebude, no.
***
Uživatelský avatar
Milhaus
Zasloužilý člen fóra
 
Příspěvky: 5420
Registrován: čtv 30. srp 2007 10:35:05
Bydliště: Doma

Příspěvekod chorezm » pon 12. pro 2011 15:53:18 » Re: Risen 2 Making of Ep.1.
on hru příběh táhne, ale nesmí se zapomínat na vedlejší Q... Inquisitor, hra s nejlepším příběhem, mrzí mne, že už na ni Milahus peče... já si nyslím, že hra musí mít jak příběh tak děj a hlavvně co nejvíce vedlejších Q nebo to vytáhnout příběhem...
Z vody udělám VODKU! Tak si mě važte!
Uživatelský avatar
chorezm
Trvalý ban
 
Příspěvky: 95
Registrován: stř 28. zář 2011 6:12:13
Bydliště: Alamut

Příspěvekod jack1220 » stř 21. pro 2011 15:13:17 » Risen 2 Making of Ep.2.
Obrázek
Uživatelský avatar
jack1220
Uživatel
 
Příspěvky: 149
Registrován: ned 20. zář 2009 9:24:13

PředchozíDalší

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé