Menu

Pomocníci v Risen 2

Obecná diskuze o druhém díle série Risen.
Příspěvekod El Kamil » stř 08. čer 2011 17:56:42 » Pomocníci v Risen 2
Aby sme to netahali po všech "obecných diskusích", zakládám nové téma ...

Milhaus píše:Ono se to většinou dělá tak, že společníci jsou nesmrtelní, současně ale velmi slabí. Tedy nejsou schopní skoro nic zabít a většinu musí pomlátit hráč, ale společník tam hraje tu roli, že tam musí být společník, aby tam byl společník, protože společník je super. Proto nezabijí skoro nic, ale bojují. Občas můžou mít i spešl schopnosti, které nemá hrdina. Tedy ti společníci nebudou zesilovat schopnost hrdiny, ale budou doplňovat ty, které nemají.

Mě osobně to vůbec nepotěšilo. Celkové kouzlo NPC postav a toho, že se k hrdinovi přidali, jako byl v gothicu, je pryč.


Hlavní je, aby pomocník nebyl moc silný. To je podle mě základ. Pokud bude, všechno pomlátí a ten zážitek z boje je nulový. Pokud bude moc slabý, tak to není takový problém, protože bude do jisté míry stereotypní bloudění světem a mlácení monster nějak glosovat, vést s hrdinou nějaké dialogy a vůbec to bude zábavnější. A to je myslím to, o co se Piraně snaží. A zatím nebudu říkat, že je to špatně nebo dobře, dokud to neozkouším :). Já si nemyslím, že by to zruinovalo to kouzlo. To přece nebylo o tom, že se k tobě někdo přidal, ale že s tebou někdo byl. Mít někoho po svém boku v boji bylo fajn a stejně tak byly fajn různé dialogy se spolubojovníkem. A o to v Risen 2 určitě nepřijdeme. Jen si budeš moci vybrat kdy a koho s sebou vezmeš ... :)

Ano do jisté míry se tím ztráci to "kouzlo překvapení" typu "jůůů jde se mnou diego", ale podle mě to nehraje roli. Apropos kdo říká, že tam takové "překpvapení" nebudou? Docela dobře si dokážu představit quest typu: pomůžeš nějakému člověku a on se za odměnu přidá do tvé party a ty ho pak budeš moct tahat do boje. Což je taky "překvapení" ne? :)
Obrázek Obrázek
Uživatelský avatar
El Kamil
Velkovévoda panství Česko-Gothického
 
Příspěvky: 5610
Registrován: pon 27. srp 2007 5:41:00
Bydliště: In the middle of nowhere

Příspěvekod Zero » stř 08. čer 2011 18:05:36 » Re: Pomocníci v Risen 2
Mě to nevadí, vypadá to hodně podobně jako systém her od Bioware, a tam se mi to líbí. Pokud ti společnící budou mít propracované charaktery a reálné využití ve hře, tak to dokonce uvítám s nadšením.
Uživatelský avatar
Zero
Uživatel
 
Příspěvky: 1578
Registrován: sob 01. zář 2007 8:51:50

Příspěvekod Milhaus » stř 08. čer 2011 18:20:44 » Re: Pomocníci v Risen 2
El Kamil píše:Hlavní je, aby pomocník nebyl moc silný. To je podle mě základ. Pokud bude, všechno pomlátí a ten zážitek z boje je nulový. Pokud bude moc slabý, tak to není takový problém, protože bude do jisté míry stereotypní bloudění světem a mlácení monster nějak glosovat, vést s hrdinou nějaké dialogy a vůbec to bude zábavnější. A to je myslím to, o co se Piraně snaží. A zatím nebudu říkat, že je to špatně nebo dobře, dokud to neozkouším :). Já si nemyslím, že by to zruinovalo to kouzlo. To přece nebylo o tom, že se k tobě někdo přidal, ale že s tebou někdo byl. Mít někoho po svém boku v boji bylo fajn a stejně tak byly fajn různé dialogy se spolubojovníkem. A o to v Risen 2 určitě nepřijdeme. Jen si budeš moci vybrat kdy a koho s sebou vezmeš ... :)

Ano do jisté míry se tím ztráci to "kouzlo překvapení" typu "jůůů jde se mnou diego", ale podle mě to nehraje roli. Apropos kdo říká, že tam takové "překpvapení" nebudou? Docela dobře si dokážu představit quest typu: pomůžeš nějakému člověku a on se za odměnu přidá do tvé party a ty ho pak budeš moct tahat do boje. Což je taky "překvapení" ne? :)


ono představ si gothic, jak jej hraješ. Na začátku potkáš Diega a on se přidá do tvojí party a už pořád bude s tebou na jednom místě (například ve staré pevnosti). Pak potkáš Gorna a on se přidá do tvé party a ty se budeš muset rozhodnout, jestli tě bude při prozkoumávání světa a hry doprovázet Gorn, nebo Diego. Ten, kdo s tebou nebude, bude v pevnosti čekat, až pro něj příjdeš. Pak potkáš třeba Lestra a pak Miletena. Ty postavy přestanou mít jakýkoliv svůj život, který mají v tom světě, ale prostě se k tomě na vždy přidají a rádi počkají někde v pevnosti, jestli je náhodou nebudeš potřebovat. Ať už půjdeš kamkoliv, bude jeden z nich s tebou. Je jedno, jestli zrovna vykrádávaš baráky v Khorinisu, nebo kucháš Spáče v chrámu, nebo cokoliv podobného. Nepřijde ti, že to kouzlo těch NPC postav bylo v něčem jiném, než že s tebou všude chodí a vedou s tebou dialogy? Ono přece to kouzlo bylo v tom, že se k tobě přidali jen na určitou věc, byli to přátelé, ne otroci, kteří tě slepě následují kamkoliv, kam se pohneš, okomentují cokoliv, co uděláš, od prdnutí až po zabití nevinného člověka. PB se nerozhodli dle mě udělat to proto, že je to lepší, ale protože je to úspěšnější. (tedy líp se to prodává). Už se těším, jak budu na lodi svádět Patty a zažijeme sexuální scénu :D a na ty vtipné hlášky za zády na vše, co udělám. Bohužel, mě se to v tomto případě nelíbí už z principu. Dokáži si představit úplně přesně, jak to bude ve hře uděláno. Postavy půjdou i ovládat, respektive jim bude možné dávat jednoduché rozkazy, nepůjde ale za ně hrát a převzít plně jejich ovládání. V tomto ohledu tedy bude určitý rozdíl, mezi hrami od bioware (těmi lepšími) a tímto. NPC postavy bude čistě ovládány inteligencí hry a PC, takže s tím bude určitě taky legrace :D. (tj asi něco ve stylu fallout: NW, z těch nových her).
***
Uživatelský avatar
Milhaus
Zasloužilý člen fóra
 
Příspěvky: 5646
Registrován: čtv 30. srp 2007 10:35:05
Bydliště: Doma

Příspěvekod Easyman » stř 08. čer 2011 18:31:44 » Re: Pomocníci v Risen 2
Tak já v tom taky nevidím žádný problém. :) Mohlo by to být tak, že v průběhu hry při plnění různých questů bude hrdina potkávat různé postavy, které se k němu potom třeba přidají, nebo taky ne, podle toho jak ten daný úkol splní a také k jaké frakci bude patřit. A nepochybně bude možné hru hrát i bez společníků. Buď si sebou někoho vezmu nebo nevezmu, prostě svobodná volba.
Uživatelský avatar
Easyman
Uživatel
 
Příspěvky: 71
Registrován: pon 28. zář 2009 19:24:26
Bydliště: seversky drsný sever :)

Příspěvekod Milhaus » stř 08. čer 2011 18:40:24 » Re: Pomocníci v Risen 2
no, ano tak to nějak určitě bude. K frakcím se zřejmě nebudeš přímo přidávat (tedy v tom smyslu gothic/gothic2/risen), ale bude buď na jejich straně, nebo na straně druhé, ale podle toho ti dost pravděpodobně budou někteří věřit a někteří ne. Dost možná můžeš jít i sám. To je také možné a pokud bude inteligence fungovat tak, jako v onom fallout:nw, tak je to i dost pravděpodobné. Ostatně boj i ona nesmrtelnost bude pravděpodobně myšlena tak, jako je tomu právě FNV, tedy společník může během boje padnout (takže už nebojuje), ale po skončení boje zase ožije.

Pokud jsem v Risen vytýkal, že tam postavy nehrají žádnou roli a že tam není žádná postava příliš významná, nebo výrazná (narozdíl od třeba gothicu a přátel), rozhodně jsem tím neměl na mysli toto.
***
Uživatelský avatar
Milhaus
Zasloužilý člen fóra
 
Příspěvky: 5646
Registrován: čtv 30. srp 2007 10:35:05
Bydliště: Doma

Příspěvekod Easyman » stř 08. čer 2011 19:23:13 » Re: Pomocníci v Risen 2
Tak je pravda, že třeba v Gothicu to asi bylo řešeno nejlépe. Ti společníci tam měli jakoby vlastní vůli. Člověk nemohl jen tak k někomu přijít a vzít si ho na pomoc když se mu to právě hodilo. Mělo to svoje kouzlo, umocňovalo to atmosféru a hrálo to důležitou roli i v příběhu.
Ale jestli bude člověk muset chtě-nechtě sebou někoho stále tahat, tak to asi bude celkem vopruz. :) Obzvlášť jestli bude inteligence npc stát za prd. Ale doufám že to tak nebude.
Uživatelský avatar
Easyman
Uživatel
 
Příspěvky: 71
Registrován: pon 28. zář 2009 19:24:26
Bydliště: seversky drsný sever :)

Příspěvekod Jémák » stř 08. čer 2011 19:36:45 » Re: Pomocníci v Risen 2
kouzlo hry - to je ono - pokud bude mít hra kouzlo, tak je mi jedno, co tam je za chyby :)
Uživatelský avatar
Jémák
Crysis fighter no. 1
 
Příspěvky: 7736
Registrován: sob 01. zář 2007 8:29:11

Příspěvekod McMatejovsky » stř 08. čer 2011 19:57:27 » Re: Pomocníci v Risen 2
A bude ho mít ? na to je zřejmě ještě příliš brzy :(
Dohráno: Gothic 1 = 5x, Gothic 2 = 1x, Gothic 2 NotR = 8x, G2A Návraty = 5x, Gothic 3 = 1x, Gothic 3 FG = 1x, Risen = 4x
Uživatelský avatar
McMatejovsky
Uživatel
 
Příspěvky: 496
Registrován: stř 23. zář 2009 21:18:44

Příspěvekod Milhaus » stř 08. čer 2011 20:12:47 » Re: Pomocníci v Risen 2
a bude to mít kouzlo, jako měli hry od PB (tedy některé :) ), nebo bude mít člověk pocit, že hraje nějaký mix mass effectu a falloutu: NV :D. Ono jakmile má člověk pocit, že hraje nějaký klon něčeho jiného, většinou to na kouzlu hodně ztrácí, no. Navíc se mi líbilo právě to kouzlo hry, které bylo v gothicu. (proto se mi ta hra do dnes líbí, protože to bylo jiné, než v jiných hrách a pokud vím, tak to zatím nikdo ani nenapodobil). Ale tomu už asi odzvonilo a PB se rozhodli jít jinam a jinou cestou. Mě se to vnitřně prostě nelíbí a bráním se tomu (protože bych se konečně rád dočkal opravdu pokračování gothicu, nemůžu si pomoci) :). Ale snad se jim to podaří a nakonec z toho vznikne dobrá hra. Jen prostě mám pořád takovou obranný postoj proti tomuto přístupu a těmto změnám, jelikož to většinou nikdy nedopadlo dobře (i u jiných sérií a autorů).
***
Uživatelský avatar
Milhaus
Zasloužilý člen fóra
 
Příspěvky: 5646
Registrován: čtv 30. srp 2007 10:35:05
Bydliště: Doma

Příspěvekod Jémák » stř 08. čer 2011 20:41:59 » Re: Pomocníci v Risen 2
právě to zda ho bude mít je pro mě zatím ve hvězdác a ani příslib PB mi nedává naději, že ho mít prostě bude. Třeba ano, třeba ne, ale na to přijdu nejdříve tehdy, až jsi hru zahraju.. :???:
Uživatelský avatar
Jémák
Crysis fighter no. 1
 
Příspěvky: 7736
Registrován: sob 01. zář 2007 8:29:11

Příspěvekod Daeron.Silivren » ned 12. čer 2011 10:55:59 » Re: Pomocníci v Risen 2
Tak jestli to má být tak, že ti společníci jenom ztratí vědomí, tak by to zase tak hrozné být nemuselo :-) Doufám, že budou hodně slabí, aby tam všechny nepřítele nerozsekali dřív, než si s nimi pohraju já :-D Když nad tím tak přemýšlím, tak se mi ten nápad s těmi společníky začíná líbit... Je pravda, že to bude zase trošku o něčem jiném, ale jestli to tam implementují dobře, tak nemám problém s tím toho využívat a užívat si toho :-) Když budeme mít své věrné přátele po boku, tak by tam mohlo být více těch sympatií k postavám a více přátelství, což nikdy není špatné.

Kdo hrál Gothic (což asi všichni z vás), tak určitě nikdy nezapomene na Gorna, Diega, Larese a všechny ty přátele, kteří hrdinu motivovali a zezačátku ho vedli tím správným směrem (například Diego byl pro nás skoro jako otec, když nás zezačátku přivítal a dal nám počáteční informace a dobré rady). Je pravda, že s námi pak celou dobu nechodili, ale třeba to bude dobrý tah od Piraní... Uvidíme :-)
Wyrd bið ful aræd!

Obrázek
Uživatelský avatar
Daeron.Silivren
Uživatel
 
Příspěvky: 57
Registrován: sob 01. zář 2007 15:48:19

Příspěvekod McMatejovsky » ned 12. čer 2011 11:41:00 » Re: Pomocníci v Risen 2
No pravdou je, že by to možná mohlo být dobré, ale pouze za předpokladu, že ... jak to říci... že se nám do hry nebudou plést moc ani málo :)
Dohráno: Gothic 1 = 5x, Gothic 2 = 1x, Gothic 2 NotR = 8x, G2A Návraty = 5x, Gothic 3 = 1x, Gothic 3 FG = 1x, Risen = 4x
Uživatelský avatar
McMatejovsky
Uživatel
 
Příspěvky: 496
Registrován: stř 23. zář 2009 21:18:44

Příspěvekod Jémák » ned 12. čer 2011 11:50:24 » Re: Pomocníci v Risen 2
společník věčně zaseknutý o cokoliv anebo někde ztracený s tím, že ho již nenajdu a jiného si vzít nebudu moct anebo se prostě jen bude tak plést, že mě budou pořád zabíjet :P

Stejně já nejraději chodím sám a pokud bude možnost si ho raději nevzít, tak budu raději volit tuto možnost - ael záleží opět na tom, jak to udělají :wink:
Uživatelský avatar
Jémák
Crysis fighter no. 1
 
Příspěvky: 7736
Registrován: sob 01. zář 2007 8:29:11

Příspěvekod El Kamil » ned 26. čer 2011 21:01:15 » Re: Pomocníci v Risen 2
Záleží na UI. Když se budou motat do každé rány, tak to bude problém. Naštěstí ale půjde vzít jen jednoho, tak by to nemělo být tak strašné :)...
Obrázek Obrázek
Uživatelský avatar
El Kamil
Velkovévoda panství Česko-Gothického
 
Příspěvky: 5610
Registrován: pon 27. srp 2007 5:41:00
Bydliště: In the middle of nowhere

Příspěvekod Ferdinand II. » pát 29. črc 2011 19:06:31 » Re: Pomocníci v Risen 2
Milhaus píše:a bude to mít kouzlo, jako měli hry od PB (tedy některé :) ), nebo bude mít člověk pocit, že hraje nějaký mix mass effectu a falloutu: NV :D. Ono jakmile má člověk pocit, že hraje nějaký klon něčeho jiného, většinou to na kouzlu hodně ztrácí, no. Navíc se mi líbilo právě to kouzlo hry, které bylo v gothicu. (proto se mi ta hra do dnes líbí, protože to bylo jiné, než v jiných hrách a pokud vím, tak to zatím nikdo ani nenapodobil). Ale tomu už asi odzvonilo a PB se rozhodli jít jinam a jinou cestou. Mě se to vnitřně prostě nelíbí a bráním se tomu (protože bych se konečně rád dočkal opravdu pokračování gothicu, nemůžu si pomoci) :). Ale snad se jim to podaří a nakonec z toho vznikne dobrá hra. Jen prostě mám pořád takovou obranný postoj proti tomuto přístupu a těmto změnám, jelikož to většinou nikdy nedopadlo dobře (i u jiných sérií a autorů).

Strach je určitě na místě, ale chápu autory. Já sám znám, když vytvoříte určité dílo, ale navázat zkrátka nejde, znovu už neuchopíte atmosféru. Každý časem odbočí a ve hrách je to dobře znát. Piraně pochopili, že Gothic nezopakují a zkusí to jinak. Mám také strach, ale zároveň jsem věřící. :)
Uživatelský avatar
Ferdinand II.
Uživatel
 
Příspěvky: 15
Registrován: stř 21. črc 2010 9:48:27
Bydliště: Neodvažuji se typovat...

Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé