Menu

Tutoriál: Jak vytvářet vlastní textury do Risen

Tato část fóra je určena pro témata o módech, modifikacích a možnostech změn hry Risen.
Příspěvekod Taria » pon 21. čer 2010 21:45:57 » Tutoriál: Jak vytvářet vlastní textury do Risen
Vzhledem k tomu, že implikace vlastních textur do Risen je mnohem náročnější než do Gothica I nebo II, vytvořil jsem návod, jak na to.

Tutoriál 1: http://img541.imageshack.us/img541/450/tutoril.jpg
Tutoriál 2: http://img20.imageshack.us/img20/1857/tutoril2.jpg

V případě, že se vám zdá něco nejasného, klidně sem napište. A nebo prostě okomentujte, provedení mého tutoriálu.
Obrázek
Uživatelský avatar
Taria
Komiksový diamant
 
Příspěvky: 471
Registrován: úte 08. zář 2009 17:21:53

Jak už sjem psal, skvělé! :)
.-.Štýl.-.
Uživatelský avatar
vrabčanda
Uživatel
 
Příspěvky: 1216
Registrován: ned 01. bře 2009 8:05:28
Bydliště: Tam kde jsem

nefunguje u těch souborů pak i systém aktualizací, že by se zapakovali jen nové textury, které byly změněny a vytvořil se soubor images.p00, nebo p01 a podobně. Nějak tak tomu tuším bylo v případě gothic3 a ten systém je v obou hrách stejný. On totiž je problém v tom, že kdyby jste dělali nové textury pokaždé tímto stylem, tak by jste pokaždé museli jiným uživatelům posíla 500MB se všemi texturami, což by bylo dost na houby. Normálně tyto věci fungují tak, že se hra nejprve podívá, jaké soubory ve složce jsou, načte soubory s koncovkou *.pak a pak koukne, jestli nejsou nějaké novější (s koncovkami *.p00, p01 atd). Pokud takové najde, otevře je a nahradí soubory z nich ty původní.

Takže i když by měl uživatel v PC původní soubor images.pak a vy mu nahráli/poslali jen soubor images.p00 jen s několika změněnými texturami (ten soubor by měl velikost třeba 10MB a obsahoval by opravdu jen změněné textury se stejným názvem, jako měli ty původní), tak prostě měli ty vaše změnené textury nahradit ty původí a změny textur by se tedy měli projevit ve hře. Stálo by to za to to vyzkoušet, protože pokud by tomu tak bylo, znamenalo by to značné ulehčení a zvednutí možností tvorby nových textur.
***
Uživatelský avatar
Milhaus
Zasloužilý člen fóra
 
Příspěvky: 5799
Registrován: čtv 30. srp 2007 10:35:05
Bydliště: Doma

Možné řešení by bylo vytvoření texturového módu. Risen mod starter by už pak automaticky vytvořil systémovou aktualizaci souboru images.pak na verzi .p01.
Každopádně, ale není nutno posílat někomu celý 500MB soubor. Stačí jinému uživateli poslat texturu ve formátu ._ximg, to už pak zvládne každý jen vyextrahovat images.pak šoupnout si tam ._ximg texturu a zabalit. Každopádně zkusim něco vyzkoušet, aby zmizelo tohle nepraktické extrahování a balení images.pak. O shodném systému s Gothicem 3 vím, ale bohužel ho teď nemám.
Obrázek
Uživatelský avatar
Taria
Komiksový diamant
 
Příspěvky: 471
Registrován: úte 08. zář 2009 17:21:53

Pls mam problem ked vsetko spravim tak ako mam a na konci chcem v Mod Startery to ulozit (posledny bod v navode) tak mi vyskoci tabulka pristup odepren
Nordes
Uživatel
 
Příspěvky: 20
Registrován: pát 10. pro 2010 10:44:58

Zkoušel jsi ten Mod starter spustit jako správce ( já mám Win 7čky a tam to je pravým a spustit jako správce) ?
Uživatelský avatar
Jémák
Crysis fighter no. 1
 
Příspěvky: 7904
Registrován: sob 01. zář 2007 8:29:11

nic
Nordes
Uživatel
 
Příspěvky: 20
Registrován: pát 10. pro 2010 10:44:58

Lidi lidi, máte tyhle tutoriály někdo uložené v počítači? Jestli bych na světě něco fakt ocenil, tak
tohle. Ono já je sice vidím ale ony nejdou vůbec zvětšit. Jde to někomu? Má je někdo v Pc? Prosím,
pokud někdo ano, pošlete. :) :wink:
Senki
Uživatel
 
Příspěvky: 497
Registrován: ned 11. črc 2010 21:06:38

Nemohol by si, Taria, prosím, reruploadnúť? Podobne ako Senkimu sa mi to zobrazuje zle...
Uživatelský avatar
sleeper
Uživatel
 
Příspěvky: 2355
Registrován: ned 25. kvě 2008 13:30:40
Bydliště: Tam, kde sa dobre pije!

Super funguje :)
Uživatelský avatar
Djv320
Uživatel
 
Příspěvky: 13
Registrován: ned 06. zář 2015 17:05:56
Bydliště: U Xardase


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé