Menu

Pochod smrti

Diskuse a hodnocení komiksů.
Příspěvekod marco5445 » ned 15. dub 2018 22:53:06 » Pochod smrti
Kůň sinavý, a jméno jeho jezdce Smrt, a svět mrtvých zůstával za ním.

-Kniha Zjevení
Uživatelský avatar
marco5445
Uživatel
 
Příspěvky: 731
Registrován: pon 01. črc 2013 20:04:58
Bydliště: Sever je mým domovem...:)

Příspěvekod Vojta1122 » čtv 19. dub 2018 0:06:36 » Re: Pochod smrti - Marco5445
Přidán pátý díl.
Uživatelský avatar
Vojta1122
Kronikář
 
Příspěvky: 5215
Registrován: sob 21. lis 2009 12:12:06

Příspěvekod Pivl » čtv 19. dub 2018 9:14:32 » Re: Pochod smrti - Marco5445
Pochod smrti
Krásné úvodní logo prvního dílu mě navnadilo asi nejvíce ze všech soutěžních komiksů
a tak jsem si sedl, položil nohy na postel, vedle pravé ruky nechal na dosah hrnek s kafem a pustil se do čtení
zřejmě Marcova nejvyspělejšího díla.


Úvodní díl zanechá opravdu skvělý dojem. Kromě pár textových hrubek se v něm totiž najde pouze spousta krásných, vypilovaných screenů. Ty jsou totiž postprodukčně doplněny nejen novými předměty, ale také postavami s novým oblečením, světelnými efekty a například i koňmi, jak jsme zvyklí například u Wilhelma, který je zdejším postprodukčním mistrem v tomto ohledu.

Co čtenáře ovšem zamrzí je velikost screenů, takto krásné věci by si zasloužili pořádný kus plochy a tak statické velikosti okének v tabulkovém rozvržení jsou dle mého názoru dnes už krokem zpět. Na druhou stranu je taková velikost screenů u tak postprodukčního komiksu pochopitelná, protože tyto malé screeny jednoduše skryjí nedostatky, které postprodukce přináší - Například absenci stínů u většiny postprodukčních prvků, což je chyba, která obzvlášť zamrzí, jelikož přidat stíny novým prvkům v Gothicu znamená přidat jeden černý rozmazaný obláček. Dalším malým neduhem je opakovaní těch samých postav ve stejné poloze. V tak malých okénkách se sice obličeje také ztratí, animace postav už zase tolik ne. To vadí více u nepochodových scén.
(Například díl 2., okénko 3).


Obrázek


Samotná grafika komiksu je víceméně dle vzoru starších autorových komiksů. Tmavější rámečky i jejich provedení dle mého názoru zatím s obrázky a bublinami ladí velmi dobře a nepotřebuje to větší zásah. Ač jsem názoru, že si novější komiksy na fóru zaslouží větší pozornost, co se uspořádání okének a textu týče, ničemu to zde nevadí, protože kvality jsou v okénkách samotných. Možná jen malá výtka k bublinám samotným, která se týká celkového uspořádání screenů jsou bubliny, jelikož nedrží pevně "nepsanou konvenci" že by bubliny měly být umístěné z levého horního rohu do pravého dolního, tedy jako text v knize. Většinou to autor v komiksu dodržuje, občas mu to zřejmě kvůli uspořádání postav na screenech lehce uteče.

Při čtení druhého dílu mě trošku zarazila volba úvodního loga. Ač působí na pohled hezky, vůbec neladí se zbytkem komiksu. Chyb v textu jsme si tentokráte nevšiml. Příběh se pomalu rozjíždí a z původní myšlenky o tom, že to bude bitevní komiks najednou sešlo. Mystičnost druhého dílu jen přidává na tajuplnosti děje a pro čtenáře jsou události v komiksu velmi dobrým navnazením na díly další.


Třetí díl potrvdil příběhové předtuchy z minule a zanechal opravdu dobrý dojem - Jak co se grafické stránky týče, jelikož některé ze screenů by si určitě zasloužili wallpaperové podání v rámci bonusů, tak příběhově. Logo také dostalo opět více ladící kabát, ač už působí mnohem jednodušeji než loga předchozí. Díl zanechal otevřený konec, jak to má u správného komiksu být. Zajímalo by mě, jestli autor měl při tvorbě děje nějakou inspiraci a pokud ano, tak jakou. :)

Obrázek


Čtvrtý díl už působil tak zmatečně, že netuším, který bůh je dobrý, který špatný a co vlastně dělá hlavní postava komiksu. Je posedlá bohem smrti a proto jedná jak jedná? Celé se to zamotalo obrovsky rychle a ač je komiks textově hutný, člověk si zřejmě nedokáže představit pravé úmysly jednotlivých bohů / postav a tak se trošku bojím, co nabídne konec, tedy aby se nejednalo o nějaké Deux ex machina vysvětlení celého děje, uvidíme, těším se.

Pátý díl nabízí bitvu, která je velmi fajnově zpracovaná, jen je škoda, že se počet vojáků z prvního dílu ztenčil na třetinu. I tak jsem si jí prozatím užil. Co mi ovšem trošku vadí je nedokončenost z důvodů popsaných v předchozím díle, protože ač vše vypadá krásně, příběhově komiks utíká poměrně rychle a zvraty se dějí prakticky neustále, člověk si moc nedokáže představit, jak by příběh mohl skončit, jaký bůh lže, jaký ne a jaké jsou pohnutky některých postav k tomu, co dělaly, čemuž by hrozně dopomohly poslední díly.


Celkově si myslím, že tu je rozhodně nejpropracovanější dílo letošní soutěže, které nenudí, graficky je na tom obstojně a nadchne prací se screeny. Tajemné a mysteriózní dílo plné skvělého obsahu. Hodnocení celkové - Tedy bodové 1 až 10 si nechám až pokud autor komiks dokončí, jelikož si myslím, že si nezaslouží razítkovat, dokud nebude vše vysvětleno. Velmi dobrá práce Marco, těším se na rozuzlení, které doufám dodáš vzhledem k tomu, že si myslím, že i soutěž dost možná vyhraješ.
Uživatelský avatar
Pivl
Obecný účet vedení fóra
 
Příspěvky: 4402
Registrován: sob 08. lis 2008 14:34:57
Bydliště: Klan Ohně, Santova 69

Příspěvekod Vojta1122 » sob 21. dub 2018 23:57:13 » Re: Pochod smrti - Marco5445
Když jsem četl tento komiks, naznal jsem, že Marco zjevně čte a zajímá se o dost jiné věci než jaké já vůbec znám. Napoprvé jsem se s jeho komiksem - ale to není chyba komiksu ani autora - vůbec nesetkal. Styl příběhu je dost jiný než na co jsem zvyklý já a řekl bych, že i tato komunita. Není to špatně - jen mám strach, nakolik to Marcovi prospěje v soutěži, kde nepochybně chce uspět, je to vidět. Jeho projekt je velice ambiciozní!

Marco chce předvést epický, velkolepý příběh: máme tu příběh velké války, kde se prolínají dva světy, o fantastické magické proudy tu není nouze. Kulisy příběhy jsou rovněž monumentální - pohleďme na velké armády, tu spoustu vojáků na koních a svět plný všelijaké další postprodukce. V neposlední je tu rovněž grafika, i ta napovídá chuti vytvořit veliké dílo. Plány jsou to neskromné, Marcovi se je daří do jisté míry naplnit, ale není to bez vad.

Než se k tomuto dostanu, nutno ještě poukázat na něco jako na umělecké ambice Marcova komiksu: mluvím de například o snaze vystihnout nálady a psychologická rozpoložení postav - ať už jde o hlavního hrdinu či onoho kronikáře. Marco se zde chce ukázat jako autor vyspělý, určitě mu to přináší body navíc.

Pokud jde o příběh, Marco chce čtenáři nabídnout příběh bohatý a členitý se stejně členitým a bohatým světem. Pro potřeby soutěže, kde jsou přeci jen omezení svrchu na rozsah, ale kde je hlavně omezený čas na tvorbu, Marco volí postup, kdy nás hned na začátku hodí jaksi in medias res, do středu věci. Rozmanitý svět, místa a postavy atd. tu nejsou nějak rozvlekle popisovány, jsou tu dány prostě jako fakta, čtenáři, srovnej se s tím nějak, sám si to domysli, zkrátka snaž se! A ono to z velké části funguje, jistá zkratka a kondenzace obsahu je užitečná i z hlediska čtenářského: čtenář hltá víc děje, méně se zdržuje rozvleklými dialogy a popisy. A autor tím získává možnost za kratší čas toho více říci. Dokud se v tom lze zorientovat, je to dobrý, jenže je třeba to ukočírovat, myslím si, že hlavně v pozdějších dílech se čtenář nemusí už orientovat: byť já jsem byl na druhé čtení celkem dobře zorientovaný.
Je třeba si dát pozor ještě na jednu věc: když to řeknu odborně - kondezace a zkratka v syžetu jsou fajn, ale nesmí k tomu docházet ve fabuli. Srozumitelněji bych pak řekl, že autor sice může vynechat dlouhé popisování nějakého světa a vést čtenáře k porozumění jiným způsobem. Tedy může autor čtenáři zamlčet např. nějaké dialogy, ale nesmí dojít k tomu, aby ty diaogy skutečně mazal ve světě, který stvořil. To se podle mě děje například na konci druhého dílu: Marco chce paralelní magický svět popsat pokud možno stručně, ale nepůsobí pak důvěryhodně postup postav, které vyšlou hlavního hrdinu na důležitou misi a vybaví ho jen pár strohými informacemi a vůbec celé to je děláno až moc "hopem".

Postprodukce je hojná, její mnžoství si rozhodně zaslouží uznání, vkládání tolika objektů v grafickém editoru, to muselo být práce! Taky ta spousta magických efektů, ale třeba i práce se světlem. Marco to sice ještě neumí tak dobře jako Pivl, ale inspirace je tu zjevná a je potěšující vidět, že se do toho někdo další pustil. Ano, i tady jsou nějaké chyby, nepůsobí na mě například moc dobře svítící oči hlavního hrdiny, také si myslím, že koně zvláště v prvních dílech působí moc statisticky - to už je ovšem hodně hnidopišská poznámka, protože super už je jenom fakt, že tam koně jsou! Bitva v pátém díle ukazuje Marcovu kreativitu i v oblasti nápadů - zapálení hranice je fakt parádní. Jinak je ale bitva zase trochu zklamání v ohledu, že ačkoliv vidíme na některých screenech hodně vložených postav, přímo v bojové akci jich už na obrázcích tolik nebývá. Ale sám dobře vím, kolik s tímto bývá práce!

No a teď ta grafika. U Marca jsem si už dříve všiml, že se snaží o atmosférickou a působivou grafiku. Podívejme se například na záhlaví prvních dvou dílů! Má to nápad, je tam odvedená práce, vystihuje to daný díl. Ale má to i své vady, například jsou záhlaví příliš velká; velká záhlaví s sebou nesou i velkou nevyužitou či monotónní plochu - o kolik by si Marco ulehčil a přilepšil, kdyby záhlaví zmenšil! Pozadí prozrazuje, že Marco chce vybrat pro svůj komiks pěkné materiály, hraje si s efekty (možná až zbytečně moc), prozrazují to např. rámečky kolem záhlaví a bubliny. No, ale pak přijde ten zatrolený Comic Sans, to je zkrátka věc, která se nehodí, už vůbec do celkévého grafického stylu a snah autora, tady by se snad dalo mluvit o nevkusu. Opravdu. No a potom ta malá okénka! Kolik poctivě odvedené práce se v nich utopí! A to zbytečně. Tolik pěkných screenshotů, které jsme si ještě mohli prohlédnout. Pokud Marco bude chtít pokračovat - a já doufám, že bude chtít - tak bych mu doporučil zásadní změnu grafického stylu, i třeba za cenu toho, že by se mělo vydání dalšího dílu protáhnout.

Celkově si myslím, že Marco odvedl skutečně poctivou práci a na výsledku je to vidět. Určitě u mě vzbudil zvědavost po světě, který stvořil a mám chuť se dovědět víc. Líbilo se mi v tomto světě pobýt, což svědčí, alespoň u mě, o úspěšné práci. Výsledek sice nepůsobí tak profesionálně jako u Howkyho a Kamila, to rozhodně ne, tam má Marco před sebou ještě dost práce (ale práce v zásadě příjemné), ale jaksi brilantní technické provedení není zjevně všechno. Marcovi se podařilo přijít na úrovni nápadů a obsahu s věcmi, které ve své úrovni Kamila i Howkyho předčí - a myslím si, že mu tím i získají můj hlas.
Uživatelský avatar
Vojta1122
Kronikář
 
Příspěvky: 5215
Registrován: sob 21. lis 2009 12:12:06

Příspěvekod Ramesse » sob 28. dub 2018 23:39:29 » Re: Pochod smrti - Marco5445
=======================
RECENZE - POCHOD SMRTI
=======================


Toto je moje prvé hodnotenie, nikdy predtým som to nerobil, pretože nejsem "komixák". Preto sa zamerám na to, čo ma zaujalo/nezaujalo viac-menej z uhlu "modera".

RÁMY SCREENOV, POZADIE, OBRÁZEK ZÁHLAVIA, TEXTOVÉ FONTY, "BUBLINY" = 10/10

Nemá zmysel kecat o tom, čo je správne, a čo nie. Nebudem vyhadzovať žiadnemu autorovi na oči, ako majú vypadat rámy, texty, záhlavie, atd.... AK TO AUTOR TAK CHE MAŤ - ZNAČÍ TO, ŽE SA MU TO TAK PÁČI - a vnucovať mu svoj názor typu: malo byť záhlavie menšie / väčšie, mala byť iná farba fontu, mal tam byt iný obrázek atd... - JE BLBOST. NIKDE totiž nie je napísané, ako to MUSÍ vyzerať..! To, čo zaujíma mňa, je tohle:

DEJ PRÍBEHU, POSTPRODUKČNÉ SPRACOVANIE = 6/10

Nejaká bližšie nedefinovaná organizácia chystá sa úder na nejakú "tvrz", ktorú trží istý tyran . Jeden z chlapov Theodor má vidiny - zjavuje sa mu nebohá žena, ktorá slúži nejakej vyššej moci. Chýba mi tu niečo ako mapa, alebo náznak toho - kto, proti komu, a hlavne kde - vede to tažení. Ako dôvod sú uvedené nejaké (nedefinované) doly spomenuté nebohou Elisou v lese duchov. Radový voják Theodor, ktorému kôli tomu, že sa motá okolo magického stromu prisúdia magické schopnosti od lorda Denvera dostane rozkazom úkol - bez ohledu na to, či to zvládne, a odoberá sa do "astrálneho sveta"... slušné riziko vzhledem k tomu, že jde o vojenskou akci... Dej je dosť zamotaný, čo mu uberá na originalite, neva, jdeme dál. Theodorovo "EGO", sa teda dostáva v snahe navázat kontakt s tyranem na "druhú stranu", kde hodí s kostlivcom debatu o "Kerhall" (magickém toku atd, čo som nejak nepochopil súvis s príbehom), zrejme to bude myslené skrz tú Elisu, čo sa mu zjavuje...
V tomto úseku dosť pokulháva postprodukcia - pár krát som sa stratil, čo bolo spôsobené nie len dejom, ale aj prťavými postavami: jeden ako druhý, keby sa sem tam nespomenuli mená, tak neviem o koho ide. Tak isto mi niekde uniká presný dôvod toho, prečo hraběnka zradila. Chybou sú aj textové bubliny: mám vo zvyku čítať ich z ľava do prava a z hora dole: niekde to bolo prehodené (napr. keď Theodor s tým kostlivcom stretne Orka a presviedča ho, aby podporil jednotky hraběnky výmenou za pomoc jeho otci). Dočítal som to do 5-tého dílu (jestli budú ďalšie - netuším), kde nakoniec došlo k nevyhnutelnému stretu za podpory mágov a ďalší príbeh komixu je zatím otázkou... :???:

Ešte jedna vec: kvantum citosloviec, Ihahá, Vžum-vžum, Dup-dup, Huuu, a čo ja viem čo ešte - bych vynehal. Sem-tam niečo ako "chechech" (smiech), bum (úder), alebo Áááá, ehhgr/chhh.. (pád, výdych zabitého) - toto dajme tomu, ale tu je tým hlavne 5-tý díl dost prosáknutý... :)

TECHNICKÉ PREVEDENIE, SCENERIE, MODELY = 8/10

Screeny majú chvalabohu rovnaký rozmer, čo považujem ZA PLUS(!) Prečo? Ak sledujete film v televízii, pozeráte sa na plochu v ráme o rozmeroch X krát Y pixelov. Táto plocha nenadobudne iný tvar, ani sa nezväčší pri akčných scénach - a naopak sa nezmenší pri scénach nudných. Preto nechápem, prečo musí byť v komixe pracne nacpaných hromada rozdielnych, a často prekrývajúcich sa okien, ktoré zasahujú raz hore, raz dole, vytŕhajú ma z kontekxtu pri čítaní komixu - lebo si mnohokrát prečítam bublinu textu, ktorá patrí nejakému inému oknu niekde zespodu len preto, že je väčšie a obsahuje akčnú časť scény, ktorú DOSLOVA VNUCUJE čitateľovi. Toto je doména hlavne amerických komixov typu Spiderman, Superman, atd... - tie tak vypadajú, a ich nepravidelné okienka screenov zvýrazňujúce akčnosť scén, mi lezú sakra na city... Kvitujem ešte to, ak dôjde k zmene veľkosti screenov v jednom ucelenom riadku - ale ak to už ide krížom krážom přes sebe..... preto som rád, že sú scrény rovnaké.

Screeny sú trochu tmavé - ak ale použijete GAMMU +2.0 / KONTRAST +50, vytiahnu sa v krásnom farebnom ladení do odtieňov: svet v modrej, fialovej, astrálny svet v zelenej, (tok energie) neskôr do oranžova, plamene, magia počas bitky - toto všetko má krásne farby, a škoda, že autor tomu nevypálil viac do coloru: pozrite sa na samotnú hru Witcher2/3, ako tam napr. Skellige hýri farbami... Vyváženie screenov je docela dobré: nikde som nevidel zbytočné prázdne plochy, vždy je snímek urobený s maximálnym vyťažením ambientu v okne včetne detailov, objektov, a postáv..

Techniques je docela pekné: konečne sa objavilo používanie koní (...v Gothic 3 sa používajú od r. 2014: tzv - HORSE MOD). Postavy nevypadajú díky tesselácii a DX11 tak (relatívne) hranato, škoda len, že je to stále o tej istej výzbroji domobrany a paladinov - jako keby iných modelov v G2 nebolo. Bojové scény, čítajúce STOVKY(!) mužov, vypadajú impozantne, akurát je mínus tie strnuté výrazy postáv - všetci chlapi stoja NAVLAS ROVNAKO, (jak pri nástupe - tak s vytasenými mečmi v bitke) to samé i kone: všude stejný postoj nohou, hlav, a ak sú zobrazené v behu - to isté: stejný postoj nohou... Tie kone vypadajú na foto-montáž (v G3 sú reálne). V scénách bitvy, je na počet chlapov v armáde dosť málo bojujúcích dvojíc, pri takejto sile, bych čakal väčšiu melu...
Efekty: či už ohňa, magie, mag. toku, atd - sú díky DX11 veľmi pekné, rovnako atmosferické prelínanie svetelných lúčov, a na horizontoch je krásne viditeľný BLUR a BLOOM. Ambient screenov je hlavne v astrálnom svete perfektne dokreslený separátnymi plánétkami, oblohou, niekde som videl niečo ako blesky, a patričným surface, ladeným do farby screenu. Moc povedené...

GRAFICKÉ SPRACOVANIE = 8/10

Voči celkovému prevedeniu výhrady nejak nemám: ocenil bych väčšie, a hlavne farebnejšie screeny (komix mohol byť kľudne v horiz. resolúcii 1600-1900 pixelov: každý už máme doma monitor s horizontálou 1600/1900pix, a komix sa dá čítať bez rolovania). Podmaz pod screeny je jednoduchý v gray-scale, a komixu ako celku neškodí. Stejne si zaslúžia pochvalu i "snímky záhlaví", kde vždy každý graficky tak nějak odpovedá obsahu konkrétneho dílu - jak myšlenkou, tak prevedením. U TXT bublín, mi miestami vadilo, že prekrývali značnú časť postavy. Môj brat, sa snaží vždy situovat text do spodnej časti screenu, alebo hore nad postavy, aby to nekazilo dojem a ocenil by som z času na čas aj snímek, kde je postava viac z blízka (hlavne u žien a hlavných postáv príbehu...)

OK, toľko z mojej strany, čo sa týka recenzie...
Uživatelský avatar
Ramesse
Uživatel
 
Příspěvky: 165
Registrován: pát 03. led 2014 12:15:17

Příspěvekod Milhaus » sob 28. dub 2018 23:42:52 » Re: Pochod smrti - Marco5445
Pochod smrti


Grafické zpracování
    Grafické stránce tohoto komiksu bych vůbec ze všeho nejvíce vytkl, že je komiks celkově co do velikosti příliš málo široký, což autora nutilo i zmenšit screeny, aby udržel stejnou mřížku a ty jsou tak velmi malé a velmi špatně čitelné. Jediné, co je velké hodně a dost zbytečně, je logo, které po zobrazení komiksu zabírá v podstatě celou obrazovku na výšku a aby se člověk dostal k prvním screenům, musí scrollovat komiks. Tedy přesně naopak, než by to mělo dle mého názoru být. Další vadou je ona stejná mřížka, chápu, že to velmi usnadňuje práci, prostě jen naskládat screeny dle šablony, nicméně soutěžní komiks by v této stránce měl být dál a aut by si to měl osvojit, aby byl každý screen jiný, aby si diktoval tempo v závislosti na počtu obrázků na řádku a aby to celkově působilo více jako komiks. Tak, jak to je, se mi to velmi nelíbí.

    Co se týče log, v každém díle je jiné, oceňuji, že si autor s nimi graficky pohrál, některé vypadají dobře, některé hůř, hlavně poslední logo obrázek je sice pěkný, co se týče ohně, nicméně tamní vložené postavy se nějak nepovedly. Hlavním nedostatkem je velikost na výšku, jak jsem již psal, měla být tak 1/2.

    Červené nápisy a vlastně celá ta červená část pod obrázkem loga je taky řekněme trošku zvláštní, nějak se mi to moc nehodí k tomu zbytku komiksu, jeho pozadí, samotným obrázkům v logu i screenům či bublinám. Komiks tak není graficky sladěný, ať už stylově, tak i barevně. Co se týče samotných nápisů, domnívám se, že primární by měl být název komiksu, který by měl být asi největší, následně díl komiksu a jeho název a nejméně prioritní je autor, případně další doplňkové informace (jako rok výroby, pro koho to bylo vyrobeno atd) - doplňkové informace mohou být klidně i v zápatí komiksu, kde je to tak nějak obecně lepší.

    Bubliny jsou všechny kulaté a jednoduché, nicméně vzhledem k množství textu, které v nich je si myslím, že by bylo lepší, kdyby byly hranaté a autor tak šetřil místo. Samotný text je docela malý, ale díky bílé a černé ještě vcelku čitelný.

    Screeny, jak jsem již psal, jsou hlavně hodně malé, což je docela škoda, protože je na nich vidět hodně práce, kterou si s nimi autor dal. Skoro každý screen je nějak upravovaný, jsou do něj dodány různé efekty, pozadí a také věci v rámci postprodukce. Až je škoda, že je prd vidět. I když si člověk celý komiks zvětší pomocí ctrl a kolečka myši, pořád jsou ty hezké obrázky špatně vidět, jelikož se rozmažou.

    O grafické stránce bych tak řekl, že autor ukázal, že grafiku ovládá a umí, nicméně v tom základním nemá úplně jasno, jak to dělat a tak si to poněkud zkazil a celé to zazdil.


Postprodukce
    Na mnoha screenech je vidět mnoho práce, jak tam autor přidával věci, které tam původně nebyly. Snažil se navíc je tam dát tak, aby screeny působily přirozeně a věci vložené jako by tam byly vždycky. Někdy velmi dobře, někdy méně, ale vzhledem k množství úprav a počtu screenů je to dobrá práce. Nejsem si jistý, co je postprodukce a co je dáno nějakou modifikací nebo vlastnoruční úpravou hry. Například koně, vzhled těch bab a podobně. Určitě si tam dodal planety ve třetím díle na pozadí atd. Každopádně pokud bych měl hlasovat čistě na základě této stránky, hlasoval bych pro tento komiks.


Textury, modifikace aneb úpravy hry
    Jak už jsem psal výše, nejsem si jist, co je postprodukce a co modifikace. U koní bych se přikláněl spíše k postprodukci, u vzhledu žen a dalších postav spíše k modifikaci či změně textury. Nějaké změny tam tak nejspíše jsou, ale není to nic nijak zásadního a většina změn zdá se se odehrála v grafickém editoru.


Scenérie, aneb práce s marvinem ve hře
    Tady můžeme vidět, že se autor opravdu řádně vyblbnul. Jelikož je zde mnoho screenů a tedy scén, kde je velký počet postav, vojáků atd. Když už jich tam je méně, vždy něco dělají a jsou v nějaké animaci. Když sedí na koni, pravděpodobně si tyto postavy autor vystřihl a i zde je těch koňů na některých screenech požehnaně a to i v různých pozicích a situacích (jako boj, jízda a podobně). Pokud by nebyl v soutěži kreslený komiks, kde autor dělal všechno ručně, určitě i za tudle věc bych hlasoval pro tento komiks a i tak jsem poněkud rozpolcen, protože práce s marvinem tu bylo nejvíc.


Námět, příběh a děj
    Z hlavního námětu jsem přiznávám poněkud zmaten, ale zdá se, že nijak extra originální není, ačkoliv těžko říct, protože se každým dílem trošku mění a komiks není dokončený.

    Co se týče tempa děje v rámci jednotlivých dílů, nic moc. V určitých pasážích jsem se musel přemáhat, abych screeny opravdu četl a nepřeskakoval je na další bez čtení. Chtělo by to zrychlit, mohou tam být pasáže pomalejší a "ukecanější" a pak zase rychlejší, ale tady je to opravdu dost dáno tou stejnou mřížkou screenů, která to dělá o dost těžší. Celkově vzato bych si ale uměl představit, že bych dost screenů asi vynechal a někde naopak nějaké přidal.

    Komiks má pět dílů, zdá se, že se autor i snažil propracovanější vážný příběh, který se každým dílem stále více a více zamotává a není tak příliš jasné, kam se až domotá a kdy - v kolikátém díle, se dostane ke konci. Ovšem dle současného průběhu, kde zatím stále autor přidává další a další otázky, ale nedodává skoro žádné odpovědi na ty předchozí, bych si tipl, že to bude ještě hodně dlouhé. Na druhou stranu v těch 5 dílech se toho stalo dost na to, aby měl člověk představu, o čem komiks je, kam se bude vyvíjet, jaká je pravděpodobná pointa příběhu (ačkoliv její obrysy jsou zahaleny ve velmi silné mlze) a v tomto ohledu je tak na tom komiks jasně nejlépe ze všech komiksů v soutěži, má vcelku jasný obrys a splňuje tak takový ten základní požadavek, který asi člověk má, když chce něco hodnotit a pro něco hlasovat.


Celkové hodnocení
    Graficky nejméně vydařený komiks v soutěži, kde si dal autor na grafice nejvíce práce. Příběh a jeho celkové vyznění zde hodnotit nelze, jelikož komiks není dokončený, nicméně na rozdíl od jiných komiksů v soutěži, je zde zřetelný obrys děje, pointy a příběhu a to je to hlavní, kvůli čemu budu pro komiks nakonec hlasovat, protože to dokáži nějak ohodnotit, zatímco u těch dalších to ohodnotit nedokážu. Osobně mi sice přijde, že děj nebo příběh je možná někdy zamotaný až zbytečně moc a že je tam zbytečně mnoho věcí, které člověk zapomene hned po dočtení dílu, ne-li dřív a tedy že by se to dalo i zjednodušit v určitých věcech, ale to podstatné tam je a jestli se z toho autor nakonec vymotá, už není předmětem hodnocení v této soutěži a uvidíme v budoucnu, pokud autor komiks dodělá.Každopádně můj hlas získá.
***
Uživatelský avatar
Milhaus
Zasloužilý člen fóra
 
Příspěvky: 5851
Registrován: čtv 30. srp 2007 10:35:05
Bydliště: Doma

Příspěvekod Lordan » ned 29. dub 2018 13:45:27 » Re: Pochod smrti - Marco5445
Pochod smrti nám nabídne veliké epično, byť začíná vcelku nenápadně, vidinou ztracené lásky. Možná bych děj více docenil, kdyby se držel spíše oné nenápadnosti.

Grafika komiksu by se dala zařadit do toho, co bych se nebál pojmenovat "stará škola". Upoutávající záhlaví, jednoduchý motiv na pozadí a pak hezky narovnané screeny jak v excelové tabulce. Obdobným stylem byly tvořeny i všechny moje komiksy. Díky vydařeným záhlavím a hezky zapracovaným bublinám dohromady působí komiks celkem pěkně. Další komiksy v soutěži jsou na tom však s tím, jak to pak celkově vypadá přeci jenom lépe. Jejich styl je modernější, komiksovější.

Autor předvedl obdivuhodnou práci s postavami na screenech. Stejně tak velký kus práce s postprodukcí se všemi těmi efekty. Zvláště efekty magie mi přijdou obzvlášť vydařené. Moc hezky působí i hra se světlem. Autor krásně Jak už tu však někdo poznamenal, škoda, že nejsou screeny o trošku větší.

Děj komiksu je náročný a opravdu epický. Střet světa bohů a lidí, boží vyvolení, pomsta tyranovi. Je tam toho opravdu spoustu a na soutěžní komiks snad až trochu moc. Je vyprávěn místy trochu moc táhle a poskytuje nám spoustu informací o světě, kde se komiks odehrává. Nevím, zda to byla nejšťastnější volba pro soutěžní dílo. Na druhou stranu na scénáři předvedl ze všech autorů největší kus práce a někam celkový děj dotáhl.

Na komiksu jsem si osobně nejvíc užil nastoupené armády a různé efekty. Scénář mě však nezaujal a graficky bych řekl, že byly oba dva konkurenti letos lepší. Plně však chápu, proč komiks v soutěži zvítězil. Autor zkrátka odvedl největší kus práce.
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Uživatelský avatar
Lordan
Psanec
 
Příspěvky: 2362
Registrován: stř 30. pro 2009 9:23:46
Bydliště: Tam, kde skřeti dávaj dobrou noc.

Příspěvekod marco5445 » ned 29. dub 2018 19:06:10 » Re: Pochod smrti - Marco5445
Pivl píše:jelikož některé ze screenů by si určitě zasloužili wallpaperové podání v rámci bonusů

No, pořád ty screeny mám v rozměrech, ve kterých jsem je fotil (tedy, 1440x900), ale jak píšeš, vyšlo by na povrch dost vad, které skryly malá okénka :D Nicméně bonusy momentálně nemám v plánu, ale nevylučuji je. :)
Pivl píše:Zajímalo by mě, jestli autor měl při tvorbě děje nějakou inspiraci a pokud ano, tak jakou. :)

Ano, hodně jsem se inspiroval knižní sérií, kterou momentálně čtu - Malazskou knihou padlých, tedy ani ne tak v ději (i když neúmyslně i tam, protože Malaz je právě hlavně o vojenských tažení z pohledu obyčejných (a hodněkrát i neobyčejných) vojáků, nikoli králů a lordů jako je to například u Písně ledu a ohně), ale taky mě zaujal a inspiroval pohyblivý panteon bohů (kde bohové mohou být zabiti, zapomenuti, a bohem (nebo spíš skoro bohem) se může stát vpodstatě kdokoli). Určitě bych taky nějakou inspiraci našel i u systému magie. Samozřejmě vše jsem se snažil nějak zjednodušit (minimálně do počtu postav a jmen/názvů). Malaz je vážně dost složitý, kde se vysvětlí nějaké věci klidně i o několik knih dál, takže inspirace zrovna touhle sérií byl celkem risk :D
Vojta1122 píše:v pozdějších dílech se čtenář nemusí už orientovat

Možná bych jako bonus místo Wallpaperů mohl udělat nějakou mapu v postavách, magických proudech a jejich aspektech :)
Vojta1122 píše:nepůsobí na mě například moc dobře svítící oči hlavního hrdiny

Zde se přiznám, že toho zpětně dost lituji, jelikož mi to dost překáží v příběhu. Teď je na první pohled na Theodora jasné, že je něco jinak :D
Vojta1122 píše:No, ale pak přijde ten zatrolený Comic Sans

A je to tu :lol: :lol: :lol:
Ramesse píše:všetci chlapi stoja NAVLAS ROVNAKO, (jak pri nástupe - tak s vytasenými mečmi v bitke) to samé i kone: všude stejný postoj nohou, hlav, a ak sú zobrazené v behu - to isté: stejný postoj nohou...

Ano, jedna z věcí, které bych se chtěl v pozdějších dílech (až na to nebude omezený čas) vyvarovat :D Snad to nějak půjde. U koní to bylo těžší, jelikož sem je v Mount&Blade dokázal vyfotit jen v klidném postoji a za jízdy (nebo skoku) jsem musel koně ovládat (tedy mít tam jezdce, tedy vyretušovávat jezdcovu nohu). Což byla celkem zdlouhavá práce a jelikož jsem 5. díl dělal na poslední chvíli...
Milhaus píše:Jak už jsem psal výše, nejsem si jist, co je postprodukce a co modifikace

Jediná změna jsou bílé, ženské šaty, které ze všech textur, které jsem kdy udělal, nevypadaly zas tak zle :D (i tak tam bylo místo, které jsem vždy musel retušovat), Jinak je vše děláno v postprodukci.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Jinak znova všem moc děkuji za komentáře a tudíš za motivaci komiks dokončit, o což se budu snažit. A asi i zkusím trochu změnit tu grafiku a opustit konečně pevnou mřížku.
Je zvláští si teď uvědomit, že ze začátku jsem se ani moc nechtěl soutěže zůčastnit a že mě vpodstatě donutil Slípr :D Za prvé jsem se trochu bál, že mě nic nenapadne a dílo nedodělám, za druhé jsem zrovna začal pracovat na jiném komiksu, se kterým jsem se pochopitelně nemohl účastnit, jelikož nějaké ukázky viděl Slípr. Tento komiks teď pochopitelně padá, tak zde aspoň hodím nějaké ukázky (v podstatě to bylo poprvé, co jsem se snažil hrát trochu se slunečníma paprskama, změnou oblohy a upravováním účesů postav :D) a ano nechal jsem se inspirovat Wilhelmem :D
https://postimg.cc/image/heezxtsjr/
https://postimg.cc/image/i3xsa7vo7/
https://postimg.cc/image/d5a9vqpbb/
https://postimg.cc/image/k8i5bdhw7/
https://postimg.cc/image/xdxngwjbb/
https://postimg.cc/image/4oarka2gn/
https://postimg.cc/image/g0nd22ivb/
Kůň sinavý, a jméno jeho jezdce Smrt, a svět mrtvých zůstával za ním.

-Kniha Zjevení
Uživatelský avatar
marco5445
Uživatel
 
Příspěvky: 731
Registrován: pon 01. črc 2013 20:04:58
Bydliště: Sever je mým domovem...:)

Příspěvekod Vojta1122 » ned 29. dub 2018 19:22:04 » Re: Pochod smrti - Marco5445
marco5445 píše:Možná bych jako bonus místo Wallpaperů mohl udělat nějakou mapu v postavách, magických proudech a jejich aspektech :)

Jojo, to by asi na škodu nebylo, záleží, jak velké dílo máš ještě v plánu.

Mimochodem, některé ty screeny, co jsi sem dal, vypadají fakt luxusně, jak říkal Pivl, je to v podstatě na wallpapery.

Jestli budeš pokračovat, bude to super, jestli se odrazíš od rad, co jsi tu dostal, ještě lepší. A jestli tu teď bude vycházet kromě Wilhelma ještě jeden komiks, tak ještě lepší :D
Uživatelský avatar
Vojta1122
Kronikář
 
Příspěvky: 5215
Registrován: sob 21. lis 2009 12:12:06


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé