Menu

Kočičky a Karlův případ

Diskuse a hodnocení komiksů.
Příspěvekod El Kamil » ned 15. dub 2018 22:50:24 » Kočičky a Karlův případ
Obrázek
Micinka, Lízinka, Pusinka a dokonce i Mikeš! Kočky z přístavního města Khorinis zmizely a nikdo neví kam. Rozrušené paničky si neví rady a celý přístav se obrací v paniku, když absence koček s sebou přinese hrůznou pohromu! Záhadu se chystá odhalit Karel, detektiv na volné noze! Kdyby ovšem tušil, do jaké spirály událostí ho vyšetřování zavede, nejspíš by ihned odplul zpět na kontinent!
Téma: Soused - čarodějka - útes - zámek - kočky, ale Kamil tam toho zjevně nacpal víc.
1. díl
2. díl
3. díl
Obrázek Obrázek
Uživatelský avatar
El Kamil
Velkovévoda panství Česko-Gothického
 
Příspěvky: 5642
Registrován: pon 27. srp 2007 5:41:00
Bydliště: In the middle of nowhere

Příspěvekod Vojta1122 » úte 17. dub 2018 23:34:19 » Re: Kočičky a Karlův případ - Tel Aviv
Přidán třetí díl.
Uživatelský avatar
Vojta1122
Kronikář
 
Příspěvky: 5215
Registrován: sob 21. lis 2009 12:12:06

Příspěvekod Vojta1122 » pon 23. dub 2018 22:28:27 » Re: Kočičky a Karlův případ - Tel Aviv
Kamil se zjevně sanží navázat na svoji úspěšnou humornou linii, která se mu zvláště osvědčila v Hrdinovu paradoxu a v Pětce pod bariérou. Graficky tu vidíme jasný odkaz Hrdinova paradoxu, z hlediska příběhové výstavby zase návaznost Pětky pod bariérou. Bohužel, já sice vidím náznaky technicky dokonale zpracovaného příběhu, leč... to prostě nestačí, já se fakt Kamile omlouvám, já vím, že to umíš, ale je potřeba to předvést, musí být možné to vidět doopravdy, nejen v mém očekávání. Pokud jde o humor, komiks se nese v duchu obou předchozích výtvorů, bohužel ani zde se nemohu zbavit dojmu, že Kamilovi trochu už došel dech, či jak to říct. Mnoho vtipů dobrých, ale ano, mrzí mě, že to musím říct, jsou tam i vtipy velmi nevtipné. A fakt jsem už nestíhal dělat další bonusy k tomu, abych tě donutil vtipy vtipnější a díly další :D

A přitom to mělo tak dobře našlápnuto! Grafika je znamenitá, tady Kamil nemůže zaváhat. Logo je originální, profesionální, Kamil chápe, co je stylové. Tvary okének rozhodně nejsou nudné, místo klasického záhlaví tu máme jakousi "rohovou" verzi. Jasně, ten filtr je trochu diskutabilní, ale pěst na oko to není a pohled to prostě nějak ozvláštňuje. Ale pak hlavně námět! Prostě ten základní kámen je skvělý - a to teď mluvím i z relativně nezaujatého pohledu, svoji lásku ke kočičkám dávám stranou. Jednak to obohacuje svět Gothicu o další rozměr, ale taky to skvěle paroduje úkol "Ztracení lidé". A dá se tu stavět příběh o pátrání, jak napínavý, tak vtipný, tak i milostný; zkrátka Kamil se trefuje do výborné linie žánru. Všemožné je naznačeno, nic není řádně předvedeno, bohužel...

Pokud jde o zasazení do "budoucnosti" či jak to nazvat - je to dost divné, ale nevadí mi to. Jakože - máme tu posun do budoucnosti, ale jeho představa je jaksi absurdní, Khorinis jako takový, jako podklad, zůstává stejný, ale přidáme na něj suvenýry, Titanic, bikiny, plakáty na fanartová díla (aluze na zdejší díla cením!), kino a kebaby. Je to asi jako takový středověk ve Shrekovi nebo něčem podobném. Rozmanitost postprodukce a vychytávek je veliká

No, ten humor: podívejme se na vtipy, které mi přišly kvalitní: zeď v prvním dílu. Jednak kreativní využití celého soutěžního tématu na jednou plakátu, v podstatě, dále prostě plakáty, tam je vidět Kamilova nápaditost, kreativita a vtipnost. No a pak Garvellův Titanic, jak jen tak mimoděk odešel ke dnu. A to je asi tak vše. Ne snad, že by ostatní vtipy byly tak špatné, ale jsem prostě tady zvyklý na lepší - a díky komu jsem si na lepší vitpy zvykl? Ano, hlavně díky tobě, Kamile.

Já se chci omluvit, za svou neskutečnou přísnost a kritičnost. Po pravdě, miluju kočičky, psát tvrdou kritiku na komiks o kočičkách mě prostě bodá do srdce, fakt že jo. Celou dobu si říkám: dát hlas tomuto komiksu - a ukřivdit zbylým soutěžícím, nebo dát hlas jinému komiksu - a ukřivdit kočičkám? Co víc - když je v tomto komiksu Mikeš, jedna z mých oblíbených kočiček. No, ale Kamile, řeknu ti to takhle: to jak jsi té kočičce ze třetího dílu uřízl půlku těla... to jsi fakt dělat neměl. Ani nevíš, jak mi jí je líto.

Celkové zhodnocení: Kamil předvedl, že umí udělat dobrý komiks, ale že umí i výborný, to nás tentokrát nepřesvědčil. Osobně si myslí, že prostě tomu letos nedal tolik práce - je to škoda, protože mám teď pochybnosti, jestli se mu podaří dosáhnout na titul, jak od něj asi všichni očekávají.
Uživatelský avatar
Vojta1122
Kronikář
 
Příspěvky: 5215
Registrován: sob 21. lis 2009 12:12:06

Příspěvekod Lordan » čtv 26. dub 2018 21:31:52 » Re: Kočičky a Karlův případ - Tel Aviv
Z Kamilova komiksu letos nadhled čiší snad ještě více než jindy. Opět nám jeho výstup spíš než zamyšlení nabídne jednorázové, ovšem kvalitní pobavení.

Začnu u toho co neumím. Na poli grafiky se Kamil držel stylu Hrdinova paradoxu. Na jedné straně se tento styl ukazuje jako elegantní a líbivý, na straně druhé nepřináší nic nového po stránce práce s pozadím, rámečky atd... Už záhlaví nám ovšem ukazuje, že ve screenech se naopak dočkáme změny poměrně radikální. Autor používal v předchozích komiksech screeny čisté, ostré a byl za ně velmi chválen. Teď se rozhodl zkusit něco dost jiného. Výsledný efekt filtru není na každém screenu vždy zcela líbivý, na druhou stranu dodává dílu určitým způsobem na "komiksovosti" a vcelku hezky k dílu sedí.

Dílo je hrozně dobře zvládnuté postprodukčně. Podařilo se tam touto cestou vměstnat spoustu vtípků a přiblížit svět Gothica na půl cesty k naší současné společnosti. Zaujme například plakát na motiv pilířů věků, kebabárna, tabule u Kardifa, Titanik a další... Jako hezký nápad mi přišel i screen se zrcadlem.

Děj je nedokončený a to je podle mě velká škoda. Námět se mi líbí, je kreativní a originální. Práce s ním ale sklouzává trošku ke klišé ve chvíli kdy blond Nadja začne svádět hlavní postavu. Není to tak hrozné, ale bavil jsem se v těchto pasážích méně než jinde. Jinak se obecně tři krátké díly komiksu po dějové stránce hodnotí velmi špatně.

Suma sumárum, komiks je líbivý, velmi ho oživuje zdařilá postprodukce a práce se screeny, nedokončený děj však při hlasování sehraje svou roli.
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Uživatelský avatar
Lordan
Psanec
 
Příspěvky: 2362
Registrován: stř 30. pro 2009 9:23:46
Bydliště: Tam, kde skřeti dávaj dobrou noc.

Příspěvekod Pivl » sob 28. dub 2018 20:32:29 » Re: Kočičky a Karlův případ - Tel Aviv
Kočičky
Obrázek

Kamilův komiks to je v poslední letech záruka kvalitní srandy a platí to i zde. Hned začáteční obrázek komiksu působí velmi zajímavě, nicméně zároveň hned navodil podezření pro zvolení kresleného filtru.
Jednou už jsme podobnou grafiku u Kamila viděli v Novicově ultimátní příručce. Grafika kolem - Okénka, texty a barevnost screenů jsou sice nyní "roztomilejší", jinak je to ale prakticky vykopávka něčeho, co už jsme jednou viděli.


Další obrovskou výhodou filtru je, že maskuje nepovedeně, či velmi jednoduše vložené objekty nepatřící do světa Gothic. Můžeme tak narazit jak na lodičky, tak na dort na stole v díle druhém, které prostě nebudí dojem, že byly pečlivě vyříznuty a vloženy a nebylo to nutné, protože to filtr prostě zakryje.

Najdeme taky ale pár povedenějších případů, kde filtr hodně pomůže k dokreslení scény jako například u posledního screenu druhého dílu se zrdcadlem. Plně výhody filtru Kamil využívá až v posledním dodaném dílu, kde přidává lidská těla k tělům z Gothica. Sice to nevypadá úplně hezky, ale je to zatraceně vtipné a povedené.
Co je fajn, je že Kamil určitě ponechal obličeje postav bez filtrů a tím jdou dobře rozeznat. Stejně tak potěšilo zapojení plakátů komiksů z minulých ročníků.


Originálním počinem v grafice je označení dílů, které postrádají klasické záhlaví a mají jen jednoduchou pásku v levé části komiksu, což je fajn a libí se mi ten nápad.

Co se příběhu týče, je to zase jedna z Kamilových originálních forem se zajímavou zápletkou, kterou jsme tu rozhodně ještě neviděli. Kamil opět zapojuje novodobé fóry (Kebab mě opravdu dostal) a celkově komiks působí hrozně příjemně jak grafikou tak atmosférou. Bohužel tři díly s deseti okénky jsou prostě obrovsky málo a ač se mi Kamilův styl líbí sebevíc, je vidět, že do tvorby rozhodně vložil rozhodně méně práce a píle než Marco, možná jen při tvorbě vypil víc temných paladinů, ale proto pro mě letos není vítězem. Byl bych ale rád, kdyby s dílem určitě pokračoval, protože příběh s kočičkami mě opravdu zajímá jak dopadne.
Uživatelský avatar
Pivl
Obecný účet vedení fóra
 
Příspěvky: 4402
Registrován: sob 08. lis 2008 14:34:57
Bydliště: Klan Ohně, Santova 69

Příspěvekod Milhaus » sob 28. dub 2018 23:40:49 » Re: Kočičky a Karlův případ
Kočičky a Karlův případ


Grafické zpracování
    Autor si tu trochu více pohrál, aby to připomínalo skutečný komiks, což je vidět zejména na samotné mřížce screenů, jejich rozložení, střihu, natočení a podobně. Jinak je grafika velmi jednoduchá, není nijak zvlášť vázaná na samotný komiks a ani s ním není nijak propojená, tedy v podobném grafickém stylu by se dal udělat prakticky jakýkoliv komiks a na první pohled se ani nedá určit, o čem komiks bude, jaký bude (jestli humorný či vážný) a tedy by jen tak bez čtení po otevření asi nedokázala čtenáře oslovit, aby začal komiks číst. Tedy krom samotné komiksovosti, která z toho hodně dýchá. -Takto vypadající komiks bych si dokázal představit někde třeba v novinách na poslední straně pro rozptýlení. Tomu odpovídá samotné zpracování všech obecných prvků, jako logo, označení dílu i toho, kam a proč byl komiks stvořen.

    Na všechn screenech je použit silný filtr, který tomu má dodat vzhled malovaných obrázků, tento filtr jsem sám také zkoušel použít, ale nakonec jsem k tomu nikdy neměl odvahu, jelikož na screenech z gothicu hodně ničí obrysy postav a ty pak splývají s pozadím. Když už jsem to dělal, použil jsem více vrstev, kde horní měla naopak zvýrazněné obrysy a byla použito nějaké prolnutí (ztmavení, zesvětlení atd) a na ní ještě další vrstva s prolnutím barvy, ale nikdy to nevypadalo moc dobře. Tady v tomto komiksu je to podobný případ, taky to hodně maže hrany postav (hlavně na tmavších screenech), ačkoliv to současně pomáhá autorovy trošku skrýt vložené věci v postprodukci, které tam pak pasují lépe (zejména v posledním díle tělo oné ženy na pláži). Filtr má určitě podpořit takový ten dojem veselosti komiksu, což se mu i daří.

    Celkově ale grafické pojetí je nejlepší v letošním ročníku soutěže a pokud bych si měl vybírat na základě tohoto celkového grafického dojmu i jednotlivých prvků, volil bych tento komiks.


Postprodukce
    V komiksu je jen velmi málo screenů, do kterých by autor nepřidal něco svého v rámci postprodukce. Od lodí, předmětů, přes různé tabule a výlohy, zdrcadla až po samotná těla hrdinů na pláži ve třetím díle (košile, žena). Postprodukce je udělaná dobře a vypadá vcelku přirozeně (částečně i díky onomu filtru), ovšem občas poněkud nabourává atmosféru, jelikož je pak těžké určit, v které době a v jakém prostředí se komiks vlastně odehrává. Hlavním účelem postprodukce je ale také navodit atmosféru veselosti a to se daří.


Textury, aneb úpravy hry
    Autor zdá se nijak hru samotnou nemodifikoval, ani nevytvářel žádnou vlastní texturu, možná tu košili, co má hrdina na sobě ve třetím díle na pláži, ale možná toho docílil postprodukcí. (těžko určit).


Scenérie, aneb práce s marvinem ve hře
    Zdá se, že v marvinu autor nemusel vytvářet nic nijak složitého, nejsou tu žádné složitější scény s mnoha postavami, které by něco dělaly atd. Na screenech je většinou jen jedna postava, na druhou stranu většinou zastavená v nějaké animaci či pohybu a tedy to působí, že něco dělá. Je to tedy takový standard po této stránce.


Námět, příběh a děj
    Tento komiks má jistě nejoriginálnější námět v rámci soutěže, možná i celkově, co jsme kdy v rámci gothic komiksů viděli. Přičemž nestaví na ničem složitém či propracovaném, ale opravdu jen na základní prvotní myšlence.

    V rámci jednotlivých dílů je děj poněkud kolísavý a moc se nikam nežene, myslím že je to škoda, protože u komiksu tohoto typu by to tempo u jednotlivých dílů mělo být mnohem vyšší, aby měl čtenář pořád takový pocit, že se něco děje, i když se třeba příběhově nikam neposune, prostě aby to působilo hodně dynamicky, vzhledem k tomu, že to nestaví na nějakém propracovaném příběhu.

    Tady se ovšem dostávám k největšímu problému tohoto komiksu v rámci soutěže, kvůli kterému pro komiks nakonec asi nebudu hlasovat. Nemá to pointu. Respektive ve třech dílech se autor nedokázal k žádné pointě propracovat, pokud by komiks pokračoval, měl ještě tak ze dva tři díly, což by asi stačilo na dokonočení, nebo alespoň posun v rámci příběhu, určitě by to byl můj favorit soutěže. Jenže já vlastně nevím, o čem komiks je, kam se rozvine, je to jako démo - ochutnávka něčeho, ale to na výhru v soutěži v této podobě tří dílů nestačí. On komiks nemusí mít nijak komplikovaný příběh či děj, ale pointu, oč v něm jde, by prostě mít měl, no.


Celkové hodnocení
    Pěkně zpracovaný komiks s jednoduchou grafikou, originálním námětem, který se nestihl propracovat k nějaké pointě. Snad bude více dílů mimo soutěž, abychom zjistili, o čem komiks vlastně je a co se stane.
***
Uživatelský avatar
Milhaus
Zasloužilý člen fóra
 
Příspěvky: 5851
Registrován: čtv 30. srp 2007 10:35:05
Bydliště: Doma

Příspěvekod marco5445 » sob 28. dub 2018 23:42:19 » Re: Kočičky a Karlův případ
Kočičky a Karlův případ

Když jsem viděl plakát, říkal jsem si, co to sakra je? Připadalo mi, že je tu další kreslený komiks a já nevěděl, kdo by mohl být autor. Po rozkliknutí prvního dílu jsem ale pochopil :D
U tohohle komiksu nemám co vytknout. Grafika je hezká a jednoduchá. I ten filter vypadá dobře (a to já moc filtry nemusím). Hodně oceňuji postprodukci, která je tady zvládnutá perfektně. A hlavně kupa vtipných momentů :) Jen je poměrně škoda, že komiks je kraťounký a neukončený. Snad to autor po soutěži dotáhne do konce a nevybodne se na to :)
Kůň sinavý, a jméno jeho jezdce Smrt, a svět mrtvých zůstával za ním.

-Kniha Zjevení
Uživatelský avatar
marco5445
Uživatel
 
Příspěvky: 731
Registrován: pon 01. črc 2013 20:04:58
Bydliště: Sever je mým domovem...:)


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé