Menu

Údolie smrti

Diskuse a hodnocení komiksů.

Čo spraví Henrieta pri útoku na hrad?

Utečie na hrad
6
100%
Utečie preč
0
Žádná hlasování
 
Celkem hlasů : 6

Příspěvekod sleeper » pon 14. pro 2015 0:14:28 » Údolie smrti
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Naposledy upravil sleeper dne čtv 07. led 2016 20:52:54, celkově upraveno 6
Uživatelský avatar
sleeper
Uživatel
 
Příspěvky: 2279
Registrován: ned 25. kvě 2008 13:30:40
Bydliště: Tam, kde sa dobre pije!

Příspěvekod Max » pon 21. pro 2015 22:24:33 » Re: Údolie smrti (Sleeper)
Údolie smrti

A je tady druhý a zároveň poslední ze skutečně vážných komiksů v tomto ročníku v soutěže, Už od prvního pohledu zaujme především svoji skvělou grafickou stránkou a využitím grafické modifikace DirectX 11. Autorovi se zároveň povedlo vytvořit velmi elegantní šablonu komiksu, která je to pravé pro žánr, který si zvolil. Dílo má tedy našlápnuto velmi dobře, ale jak je na tom příběh a další důležité věci?

* * *

Ocitáme se na hradě Schwarzenburgu a v jeho blízkém okolí - to jest sporné území mezi Královstvím a Pohany z hor. A vlastně začináme in medias res - někde uprostřed děje. Hlavní postava stojí v ruinách kdysi pyšného hradu a vzpomíná, jak k tomu všemu vůbec došlo.

Eric - hlavní postava - nás tedy uvede pořádně do děje. Vzpomíná na svůj příchod do nebezpečného údolí a na hrad, kde se setkává se svým dlouho neviděným bratrem Walterem. Následující den je samotným generálem z nějakého důvodu pověřen vedením vyšetřování ve věci zmizení a smrti místního knížete (Proč si generál vybral zrovna jeho? Nevím jestli Ericovu nezkušenost vyváží jeho nestrannost, která by stejně asi byla ta tam, kdyby se dozvěděl, že je vrahem třeba právě jeho bratr).

Obrázek
Pro čtenáře nedůležité dialogy někdy pomáhají budovat pouta mezi postavami.

V této fázi se komiks jeví jako další z detektivek, které se nyní na fóru těší oblibě, tentokrát ale s trochu temnějším a akčním pozadím. A tak se vydáváme na strastiplnou cestu plnou výslechů všech podezřelých osob. První je na řadě návštěva lovců, přičemž Eric potká svoji femme fatale - Henrietu. Vyšetřovatelé se dozví příběh knížete, který jim ale ve skutečnosti neřekne nic nového. Další jsou na řadě stráže knížete, ale žel, i tento výslech nepřinese jak Ericovi, tak čtenáři nic nového.

Eric na hradě spatří Henrietu a z nějakého důvodu se za ni na její pokyn sám večer vidá, přestože byl mnohokrát varován před nebezpečím číhajícím v údolí. Shodou okolností ji nalezne v boji a pomůže ji porazit jednoho z Pohanů.

A nyní začíná čtvrtý díl, kde se po dvou dílech relativně bezvýznamného pátrání konečně začne něco dít. Eric se vyspí s Henrietou (přestože mezi nimi není žádný vztah ani naznačen). Eric se se svým bratrem a strážemi vydá do starého dolu za svým posledním vodítkme. Důl plný lidí z Království byl vyvražděn. Začíná bitva mezi královskými vojáky a útočícími Pohany, ze které vyváznou jen bratři a dva další vojáci. Jenže to není konec bojů. V rokli si na přeživší počíhají další Pohani a kromě Erica nikdo jiný nepřežije.

Obrázek
Příběh začne nabírat grády bohužel až v poslední části dodaného komiksu.

Eric běží nocí zpět k hradu, který je podle všeho už v plamenech, s tím, že odpověď měl celou dobu před nosem. Tím se vracíme na úplný začátek komiksu, kde se Eric prochází ruinami hradu a přísahá pomstu.

* * *

Jako vždy začnu rozbor od grafiky a zde budu zároveň chválit nejvíce. Autorovi se podařilo dát dohromady grafickou stránku odpovídající vážnosti komiksu. Od záhlaví, přes jednoduché pozadí komiksu po elegantní rámečky a zvolené fonty, vše do sebe skvěle zapadá a společně s DX11 modem působí vážně luxusním dojmem. Tedy až na jednu věc.

Autore, proč je ten komiks tak úzký? Proč jsou texty takové maličké? Na mém monitoru s rozlišením 1600x900 si musím komiks zvětšit na 130% abych se nemusel namáhat při čtení titulků, což má samozřejmě tu nevyýhodu, že to rozmaže všechny ty pěkné a ostré obrázky. Na mém Full HD monitoru si musím komiks zvětšit ještě více, protože se vším všudy zabírá jen jednu polovinu mého monitoru! Chápu, že jsi možná úmyslně chtěl použít malé písmo, které nebude na obrázcích zabírat moc místa. V tom případě jsi ale mohl udělat obrázky ještě klidně o trochu větší a písmo tomu přizpůsobit. Zbytečně mi to kazí zážitek z komiksu, protože jinak mu po grafické stránce skutečně nemám co většího vytknout.

Obrázek
Nemůžu si pomoct. Je to prostě elegantní, pěkné a nepřeplácané. Přesně podle mého gusta.

Dále musím autora pochválit za to, že hojně využívá dvou věcí, kterou DX11 mod zvládá oproti nemodovanému Gothicu velmi dobře - efekty světla a deště. Obojí působí velice atmosféricky a dává to komiksu úplně jiný nádech. K tomu ještě navíc vidíme spoustu nových textur zbrojí, které odvedou naši pozornost od skutečnosti, že se opět nějaký fanartový počin odehrává převážně na hradě v údolů a v jeho okolí.

Obrázek
Krásné efekty deště. Je to zatím nevyužitý potenciál DX11 modu, se kterým si lze velmi pěkně pohrát.

Na závěr grafické sekce bych měl jednu výtku k pořadí bublin. Místy jejich pořadí neodpovídá pořadí,v jakém je má čtenář číst. V jedné pasáží jsou dokonce úplně naopak. Nicméně kromě výše zmíněných věci se mi grafická stránka tohoto komiksu skutečně líbí a osobně mi přijde v této soutěži za nejpovedenější.

Ještě pár slov k bonusům. Verbovací plakát je pěkná myšlenka, ale zasloužil by trochu více práce a snad i nějakou slibovanou odměnu, tak by se dalo vyjádřit, jak se Království zoufale snaží získat nové lidi do armády. Mapka je hezká a má i základní orientační funkci. Z komiksu zjistíme, že se nacházíme na hradě uprostřed šedého území, z čehož jsem usoudil, že je dané teritorium sporné. V komiksu někdo zmiňuje Pohany z hor, což je tedy pravděpodobně onen červený celek na severu. Takže zatím je mapka celkem užitečná, přesto ale ještě musíme nejspíš počkat, než se dozvíme více o jednotlivých teritoriích Království a zda mají nějaký větší význam.

Obrázek
Přečetl jsem si tři bubliny a třikrát mi došlo, že text čtu ve špatném pořadí.

Podívejme se nyní na příběh, od kterého jsem měl po slibné grafické stránce vysoká očekávání. V podstatě se ale dá shrnout do několika vět. Hrdina přijde na hrad. Hrdina se setká s bratrem. S bratrem vedou vyšetřování, které je ale nakonec k ničemu, protože téměř všichni zemřou. A nyní není jasné, co dál.

Osobně se mi hlavně nelíbil děj v druhém a třetím díle komiksu, kde sice probíhalo vyšetřování, ale zároveň jsme se nedozvídali nic nového, autor nám kromě popravy knížete nepředhodí žádný námět k přemýšlení. Sice se snaží naznačit, že za vraždou mohl stát kdokoliv, ale čtenář zrovna nemá moc důvod podezírat někoho z hradu nebo lovců, jednoduše proto, že k těm postavám ještě nemá žádný vztah. Kdežto o Pohanech se mluví negativně už od začátku, takže jsou téměř jasným kandidátem na únosce a popravčího Schwarzenberga.

Na toto se váže další má výtka - tempo komiksu je nestálé a většina zajímavých věcí se děje až v jeho poslední části. Kupříkladu na začátku máme temný flashback, který nás dost navnadní, ale po zbytek dílu se v podstatě jen ukazují poměry na hradě a postavy se jen vykecávají. V druhém díle to pokračuje, až v poslední části nastane trochu akční scéna, která ale nepůsobí až tak akčně, k čemuž se ještě dostanu. V dalším díle opět nepříliš odměněné vyslýchání a setkání s Hernietou a následná Ericova asistence v boji. A teprve ve čtvrtém díle se vše rozjede a teprve tehdy má čtenář poprvé důvod se o vyšetřování zajímat.

Obrázek
Po silném, atmosférickém začátku (alá Max Payne) si čtenář dlouho počká, než tento pocit opět ucítí.

Říkám zajímat, protože do té doby mě vyšetřování osobně moc nezajímalo. Někdo unesl a zabil nějakého knížete, o kterém jako čtenář stejně nic nevím. Ech, no dobře, co se dá dělat, někdo to asi musí vyšetřit. Ale někdo vyvraždí starý důl plný vojáků a v tu samou noc celý hrad lehne popelem? To už má zatraceně velký vliv na příběh a o to víc tedy čtenář chce zjistit, kdo zatím stojí. Bohužel autor skončil poslední odevzdaný díl dost velkým cliffhangerem, takže uvidíme, jak se bude příběh dále vyvíjet. Zároveň tím pohřbil většinu detektivní zápletky, jednoduše proto že většina vyšetřovaných postav je už mrtvá, tedy asi kromě Henriety.

Henrieta je zajímavá v tom jak rychle naváže vztah s Ericem bez předchozích náznaků. Poprvé spolu promluví teprve až na hradě, kam si šla pro zásoby. A místo toho, aby mu odpověděla na pár otázek, jej raději pozve k sobě na nějaké místo mimo hrad v noci. A pak nám autor řekne, že se to prostě zvrhlo a že Eric nemohl její kráse odolat. To je sice hezké, ale působí to strašně nuceně. Ti dva se vůbec neznají. Vůbec nemají důvod k sobě něco cítit. A přestože se mohou jeden druhému navzájem líbit, přejdou prostě rovnou k věci aniž bychom nějak věděli proč. Je to prostě nucená romantická zápletka, která pravděpodobně asi bude mít hlubší význam v budoucnu (pokud Henrieta přežila), ale v současnosti se mi zdá, že tam je jen z toho důvodu, aby tam bylo něco s láskou.

Obrázek
Odbytá romantická vsuvka, která ani není čtenáři předem pořádně naznačena a působí tak podivně.

Měl bych se také nějak vyjádřit k poutu bratrů v komiksu. Mají k sobě očividně velmi kladný vztah, což naznačují různé rozhovory, které se zrovna netýkají vyšetřování a skutečně lze mezi nimi cítit jakési pouto. Ovšem způsob, jakým Walter zemře, mi přijde celkem... podivný. Je jasné, že ho zákeřně zabil Pohan, ale kromě okamžité pomsty na místě se Eric už o svém bratrovi po zbytek komiksu nezmiňuje. Prostě zdrhne z rokle směrem hrad. Očekával bych aspoň jeden, dva záběry na Erica oplakávající smrt svého blízkého bratra a třeba uznávajícího jeho varování před nebezpečím v údolí, když už ne přímo v rokli, tak v ruinách hradu. I když tam se zase dočkáme nespecifického monologu, kde může a nemusí být smrt jeho bratra zapomenuta. Jedinou jasnou narážkou je Ericova "druhá" přísaha pomsty.

Co se týče práce s Gothicem, má autor základy zmáknuté, akorát bych rád viděl mnohem více pohybů úst při mluvení a více gestikulaci nebo jiných dynamických pohybů, které činí dlouhé kecací pasáže méně otravnými. Je tu ovšem jeden problém a tím jsou souboje. Třebaže vypadá DX11 moc hezky, souboje v tomto komiksu vypadají příliš... staticky. Asi mi chybí čáry při máchání zbraní nebo nějaká jiná indikace pohybu zbraní při boji, třeba krev stříkající krev po zásahu protivníka. Nejsem si jistý, jestli to první DX11 mod umožňuje, v tom případě by bylo vhodné to dodělat nějakým způsobem v postprodukci, protože takto působí souboje nepříliš akčně, což je na komiks, který se na snaží být akční detektivkou, škoda.

Mojí zcela poslední výtkou je vyhnout se používání známých a profláklých tváří ze světa Gothicu. Autor očividně pracoval na texturách, takže předělat si existující textury tváří nebo použít neokoukané by pro něj neměl být problém.

Obrázek
Staré známé tváře připomínají čtenářům původní příběh Gothicu a tedy rozbíjejí atmosféru komiksu s naprosto jiným příběhem. Do budoucna na tohle prosím dávat pozor.

A tím se tedy dostávám k závěru. Můj verdikt tedy je, že se jedná o komiks s velkým potenciálem po grafické stránce (kromě titěrného písma), ale už ne s tak velkým potenciálem po stránce příběhové. Čtenář nemá dostatečnou motivaci vcítit se do postav a chápat počáteční vyšetřování jako důležité, dokud tedy není postaveno všechno na hlavu a Eric se stane posledním přeživším. V této chvíli nás teprve začne zajímat co se vlastně děje a kdo za tím stojí. Ovšem to je právě okamžik, ve kterém odevzdaný komiks končí. Takže pokud v něm autor bude pokračovat, skutečně bych doporučil popřemýšlet nad pokračováním příběhu a nad tempem komiksu, aby nebyl divák při čtení příliš znuděn. Nicméně jak opět musím podotknout, graficky je to bezesporu autorova nejlepší práce.

Obrázek
Skvělá grafická stránka, ale už podstatně méně skvělý příběh, který nicméně vypadá do budoucna už celkem slibně.
Uživatelský avatar
Max
Uživatel
 
Příspěvky: 615
Registrován: pon 31. pro 2007 10:54:54
Bydliště: Polokontinent

Příspěvekod Dicht » stř 23. pro 2015 12:05:03 » Re: Údolie smrti (Sleeper)
Grafika
Po této stránce jeden z nejlépe zpracovaných soutěžních komiksů a sleeperovo zatím nejlepší grafický počin. Nevadí mi ani v každém díle změněné záhlaví které elegantně přechází na plátno. Ze začátku mi připadalo že chce Sleeper vytvořit jakýsi komksový efekt, ale pak jako by si to rozmyslel, škoda.
Komiks má pěkně ztmavené screeny tak aby doplňovaly příběh a nahodily atmošku. (Jako by si sleeper řekl že když tu není Dicht tak to vezmu za něj :D). Grafiku zchazují akorát mnohdy rozházené dialogové bubliny které pak naruší plynulost čtení.
edit. Na konci 3. dílů je jakási bojová scéná či co, ale bohužel jsem tam opravdu viděl pendrek.

Příběhově je komiks bohužel nic moc. Sleeper má stejný problém jako já a to že do bublin vpouští spoustu zbytečných slov. A všechno to podtruhuje spousta zbytečných screenů které jsou jen do počtu.
Hl hero Eric vlastně jen přišel, viděl a běžel, poté bohužel konec.

Sleeper celkem umě pracoval s kamerou aby zakril menší využívání marvinu. Postavu zasekl v nějaké pozici a pak jí nascreenoval y různých úhlů a využil to u více screenů. Já to tak dělám taky a mzslím že to stačí.

Kdybych měl hodnotit pouze grafiku tak bych Údolí smrti na 80% hlas dal.

komiksu by určitě slušelo pokračování!, ale všichni víme jak tu u Sleepera chodí. :D
Gear secondo
Obrázek
Uživatelský avatar
Dicht
Uživatel
 
Příspěvky: 912
Registrován: čtv 14. srp 2008 18:24:10
Bydliště: Thousand Sunny

Příspěvekod Vojta1122 » stř 23. pro 2015 23:55:11 » Re: Údolie smrti (Sleeper)
Recenze komiksu Údolie smrti

Úvodní slovo
Pro začátek musím říct, že mě Sleeper svým letošním počinem opravdu příjemně překvapil - už teď se odvažuji říct, že se jedná o jeho nejlepší dosavadní dílo a skutečně mohu říct, že se jedná o jeho asi první komiks, u nějž jsem doopravdy zvědavý, co se bude dít dál. Moji radost podtrhuje ještě jedna věc, která samozřejmě nebude mít žádný vliv na objektivní posouzení díla (nebo možná spíše snahu o objektivní posouzen) a kterou si zde neodpustím zmínit. Sleeper skutečně zasílal své základní díly na poslední chvíli, celé mu to vyšlo tak tak. Ale potom se dokázal v poslední možný den pro odeslání dalších částí komiksu vybičovat a vytvořit ještě jeden díl - a to navzdory tomu, že měl ještě nějaké další povinnosti. Za tohle jedno smeknutí klobouku!

Sleeper se ve svém letošním díle snaží klást veliký důraz na atmosféru - a daří se mu to lépe, než ve snímku pro Draka. Je jednoznačně vidět, který z našich tvůrců je sleeperovým inspiračním zdrojem: a musí vyžadovat velikou odvahu kráčet v těchto šlépějích.


Grafika
Chce-li člověk dát komiksu dobrou atmosféru, je grafika podstatnou součástí - to si sleeper zjevně moc dobře uvědomil. Temné pozadí, efektivně se prolínající se se záhlavím. A záhlaví je vždy perfektní - vhodně zvolený a - řekl bych že - upravený screen, dobře zvolený font. Rámečky pak jednotlivá okénka dobře oddělují, plní svou funkci, ale přitom na sebe nepoutají pozornost, skoro jako by byly nepřítomné - zajímavě zpracováno.

Problémem v prvních dvou dílech, jak si nakonec sleeper dobře povšiml, byla velikost písma v bublinách. Samo písmo i design bublin byly zvoleny zdařile, ale jelikož to všechno bylo prťavé, dost to zhoršovalo čtení komiksu. Zvětšit to pro další díly bylo nepochybně vhodným krokem, stejně jako, s čímž by třeba nemusel plně souhlasit Pivl, rozšíření plátna. Od třetího dílu jsem s grafikou naprosto spokojený - i Údolie smrti se může o nejlepší grafiku letošního ročníku ucházet.

Atmosféra
Sleeperovi se skutečně daří navodit atmosféru - a ostatní složky komiksu oproti této poněkud ustupují, či, lépe řečeno, slouží jí. Sleeper si to jen - jak už říkal JENIK - na některých místech kazí některými opravdu zbytečnými promluvami: "Ty tu máš bratra?" apod. Na druhou stranu je potřeba říci, že jindy volí sleeper promluvy velice vhodně: mluvím především o scéně, kdy oznamuje Eric Walterovi smrt otce - vhodně zvolená slova za sebou vhodně následují... pokud jsem tedy četl bubliny ve správném pořadí, sleeper totiž ne vždy dodržuje běžnému čtenáři uvyklé pořadí.

O vlivu grafiky na dokreslení atmosféry již byla řeč. Stejně zřejmá bude i role využití Direct módu. Jeho výhodnost však není samozřejmá. Pokud vím Hiver mód Hornickému údolí na atmosféričnosti hodně ubírá tím, že pustinu, která se z něj stala vpádem draků, docela oživuje. Sleeper proto musel vybírat správně působící lokality: což se mu naštěstí podařilo. Potom jsme si už mohli užívat všeho, co nám mód nabízí - od stínů až po efekty deště.

Svým zde přispívá též využití nových textur: nejen vlastních, ale využitých z databáze - jsem rád, že ji někdo používá, nakonec ty Pivlovy zbroje jsou fakt skvělé a je škoda je nechat jen tak ležet.

Sleeper se nebojí také vložit screen jen tak pro atmosféru - čili pro například pro děj docela zbytečný. Příkladem takového screenu budiž ten, kdy se muži vrací na hrad, vše důležité už mají řečeno a tak mlčí: a čtenáři je nabídnut prostý screen s nimi a hradem v dáli.

Sleeper ovšem ve vykreslování nezůstává pouze u bezprostředně smyslově viditelného působení na atmosféru. Například v boji se stínovkou nám ukáže, že má i cit pro jistou gradaci napětí ve scéně (plus připočtěme samozřejmě to, že je velice dobře nascreenovaná). Právě scéna s lovem stínovky je asi v tomto ohledu nejzdařilejší scénou komiksu.

Ohromný podíl práce ovšem odvede i kompozice, která nás nejprve vrhne doprostřed dění po katastrofě s hrdinovým zoufáním - a potom nás uvede do jeho vzpomínek. Scény s troskami v hradu jsou zároveň dobře naaranžované: doutnající spáleniště a déšť je zkrátka osvědčená kombinace. Úplně poslední screen komiksu, jejž máme momentálně k dispozici, s doutnajícím hradem je naprosto skvělý, velice mi připomíná závěrečný screen prvního dílu Pivlova Lovce duší.

Další poznámky
Trochu zatím váhám, čím je tento komiks vlastně zač? Snaží se Sleeper opět o detektivku, nebo má tentokrát vražda jen vedlejší roli? To nám jistě ukáží další díly - a já jsem na ně zvědavý.

Screen v záhlaví prvního dílu je výborný, ale skutečně to chtělo nějak pořešit tu skřetí palisádu, která zabraná z druhé strany vypadá tak, jak vypadá.

Textura obrazu je příjemné zpestření :)

Sleeper má jinak neuvěřitelnou výhodu, že jeho stroj mód Direct rozjel. Kdybych v něm chtěl tvořit já, tak bohužel nemám šanci :D Mód jeho komiksu pomohl opravdu hodně.

Závěr
Dovolím si tvrdit, že tímto komiksem se sleeper konečně odděluje od těch účastníků soutěží, kteří se prostě jen účastní, ale už se přidružuje k těm účastníkům, kteří seriózně bojují o vítězství. A je na komunitě, aby ho konečně jako takového přijala. Letos to možná ještě není tolik vidět: přeci jen, mezi anonymními díly Sleepera jasně prozradí jeho jazyk a leckdo si pak možná řekne: "No jo, to je sleeper," a hodnotí komiks společně s předchozími díly, ačkoliv správné by bylo hodnotit právě jen komiks samotný.

Máme tedy na stole komiks, který je velice zdařilý a který prostě musí být dokončen, jinak budeme všichni velice zklamaní. Při vší úctě ke Sleeperově předchozí práci, Pirátský zákon si vedle tohoto komiksu skutečně zaslouží být odsunut až na vedlejší kolej.
Mám ovšem pocit, že mi Sleeper v naší korespondenci naznačoval, že pokračování a i dokončení bude. Tak snad - protože i to bude svým způsobem vítězství. Údolie smrti se též bude ucházet o některý z mých hlasů.
Naposledy upravil Vojta1122 dne čtv 24. pro 2015 14:12:52, celkově upraveno 7
Uživatelský avatar
Vojta1122
Kronikář
 
Příspěvky: 5516
Registrován: sob 21. lis 2009 12:12:06

Příspěvekod Pivl » čtv 24. pro 2015 3:16:15 » Re: Údolie smrti (Sleeper)
Obrázek
Obrázek
"Tak strašně doufám, že to Sleeper zase nezabije nějakou podivnou
nebo úplně nezajímavou zápletkou, protože ta grafika je parádní"

...Pár myšlenek před čtením...
Obrázek

Obrázek

Opravdu jestli někde někdo bude chtít něco vyčítat letos Sleeperovi, tak v grafice
kromě malého fontu může jen těžko . Sleeper za svoje působení na fóru udělal v grafice
fakt skvělý pokrok. Jeho komiksy už od začátku byly dobré pro oči, ale bohužel po
přečtení tak trochu ztrácely kouzlo. Letos je to kouzlo tak velké, že to pomáhá i
příběhové stránce!
:)
Skvěle slazené barvy, font taky sedí, atmosféra vážně všude kolem a první díl (až na pár
podivných vět) prostě svou atmosférou ohromě naladil. Další nádherný počin je druhý díl
s bojem se stínovými šelmami. To bylo opravdu skvělé.
Hezky elegantně použité barvy, hraní si s rozmazáváním, prostě opravdu skvělý cit pro
to jak to udělat. Docela bych to porovnal s Wilhelmem, jehož grafiku já nedokáži asi
nikdy plně ocenit, protože je taková až přeplácaná těmi všemi detaily a tak - Tohle je
přesný opak, není tam ani zrnko navíc, než to potřebuje, super. :)
Letos to prostě Sleeper skvěle vyšperkoval a rozhodně si cenu za grafiku zasloužil a to
bez ohledu na to, že půlku práce za něj udělal skvělý DX11 mód.

Obrázek

Jak jsem již říkal. První díl byl skvělý, skvělá atmosféra, skvěle to prostě všechno začalo, vypadalo
to na jakési válečné drama. Bohužel autor se s tímhle potýká už delší dobu a ikdyž tam pokroky
jsou, furt jsou postavy přehnaně nereálné a celé chování postav působí až přehnaně uměle,
což se díl po dílu v tomto komiksu bohužel stupňuje a když ž přijde pořádná zápletka, na kterou
každý čtenář čekal, přijde konec komiksu a jak znám Sleepera, tak další díl nepřidá. :P Takže se
žádného pokračování vlastně nedočkáme a tudíž přijdeme o to nejzajímavější a o to, kde si s tím
mohl Sleeper opravdu vyhrát.
Je těžké vymyslet už něco originálního v této době, zvlášť když s komiksem vlezete do údolí
a hrajete tam na vyšetřovatele.
Pořád na mě komiks le působí jako skvělý poteinciál pro začátek.
prostě na mě působí jako jedno velké intor k něčemu opravdu skvělému a pořádnému, protože
epičnost bojových scén a atmosféra by se dala krájet, tak proč v tom Sleepe nepokračovat? :)

Obrázek

O tom se hrozně těžko mluví. Máme tu skvělé scény, skvělou grafiku, po téhle stránce nemám proti
absolutně nic
, ale pak tu máme nemastný neslaný příběh, co se rozjíždí do čehosi, co vypadá skvěle,
jenže vlastně nevypadá, protože to nevidíme - Čtyři díly poměrně krátké díly bez větší zápletky
jsou na hodnocení scénáře prostě málo a já popravdě nevím co povídat. :D
Texty jsou na Sleepera tentokráte celkem dobré. Jasně, je tu občas ta nereálnost a podivnost dialogů,
co se mě, ale co jsme tak četl ostatní recenze, tak i třeba JENIKovi hrozně chytla v žaludku a člověku to
pak trochu shazuje ten dojem z komiksu jako z celku.
Líbí se mi ovšem využití textur, to je opravdu super a člověk pak má pocit, že nekouká jen na mód, co
vylepšuje dohled, stíny a podobně, ale že se jedná opravdu o celý nový mód se spoustou zbrojí. :)

Obrázek
No, křížem krážem jsem komiks snad nějak rozebral, zabývat se nějakými přesnými detaily nechci a
ani nebudu
, takže snad můžu jen konstatovat, že všechno kolem, prostě působí hrozně hezky. Plakát,
dorovodý materiál a nyní i topic působí moc hezky, prostě skvělý potenciál na dobrý komiks, tak to
fakt nevzávej Sleepere, byla by to škoda. :)

Obrázek

Tak to tedy shrnu, ikdyž jsem byl vlastně i dost obecný v předchozích pasážích, takže se možná budu opakovat. :)
Je to rozhodně zatím Sleeperův nejlepší komiks... ZATÍM... Nevíme, jak to bude pokračovat, jestli to bude
pokračovat. ale graficky, asi i textově a prozatímní zápletkou mě Údolie smrti zatím od Sleepea chytlo nejvíc
a mít to víc dílů, víc rozjetou zápletku, mohlo si to klidně skočit i na lepší umístění letos, než "jen na čtvrtou"
příčku.
Kdybych měl komiks srovnat se staršími komiksy, byl by to podle mě hit. :) V letošní době, kdy tu máme
borce jako Vojtu, Kamila, Wilhelma, Lordana, Milhause a další, kteří umí zapůsobit skvělými příběhy, jsme si
holt zvykli na nějaký standart, který pokaždé, když nedostaneme, musíme hrozně vyvyšovat, ale přece kvůli
tomu nemusíme snižovat to, co je také vemi dobré
, ikdyž příběhově to působí trochu hůře.
Hlavně pokračuj!


Obrázek
Uživatelský avatar
Pivl
Obecný účet vedení fóra
 
Příspěvky: 4329
Registrován: sob 08. lis 2008 14:34:57
Bydliště: Klan Ohně, Santova 69

Příspěvekod Jarvis » čtv 24. pro 2015 11:23:04 » Re: Údolie smrti (Sleeper)
Údolie smrti

V tomto komiksu se autorovi povedlo navodit výbornou atmosféru, která dílo provází. Super začátek, čtenář je bez dlouhého úvodu hned vhozen do příběhu. Přesně to se mi líbí. Komiks dále pokračuje jako akční detektivka a je to zpracované pěkně. Příběh se postupně rozvíjí, ale bohužel největším problémem komiksu je nedostatek dílů, což je velká škoda, jelikož by to úroveň díla ještě pozvedlo. Takhle tu máme jen čtyři díly bez konce.

Graficky pěkné a nádherně vykreslené screeny na které je radost koukat. Co mě trochu rušilo při čtení je malá velikost písma. To by chtělo trochu zvětšit.
Celkový dojem je dobrý. Určitě jedno z lepších děl v soutěži.
...???
Uživatelský avatar
Jarvis
Uživatel
 
Příspěvky: 263
Registrován: ned 04. led 2009 18:06:12
Bydliště: Nový tábor

Příspěvekod JENIK » čtv 24. pro 2015 14:32:51 » Re: Údolie smrti (Sleeper)
Příběh
Příběh jakoby nebyl. Ano má to dobrou temnou atmosféru ... která je zabitá naprosto zbytečnýma kecama okolo a nelogickým chováním postav. Voják je novej na hradě, tak co? No uděláme z něj hlavního vyšetřovatele. Dále jde hlavní hero vyšetřovat ženskou ... bohužel pohlavně a né tak jak má. Prostě to není logické autore. Kdyby to byla nějaká milostivá pletka přes celej komiks tak to beru, ale takhle to tam fakt působí jako pěst na oko. Celé mi to přijde na rychlo splácané, a vzhedem k tomu, že vím jak a hlavně kdy autor odevzdával, jde vidět že to je celé, pardon za to slovo, omrdané.

Grafika
Tak na první pohled člověk by mohl prohlásit, že jde o graficky nejdokonalejší dílo soutěže. Screeny jsou krásně kvalitní, s temným nádechem přímo čpící z nich. Nejdokonalejší déšť apod. Bubliny jsou krásně sladěné, loga jsou pěkná. Na pohled druhej člověk zjistí, že o všechno tohle, tedy atmosféru, se za autora postaral DX11 mód. Autor tedy udělal zřejmě jen okénka a bublinky a celé to zabalil do zbytečně úzkého komiksu, který mohl být klidně rozšířen o ještě jeden screenshot na řádek. Dále občas vůbec není jasné v jakém pořadí se mají bubliny číst. Dále mi pak celkem vadilo, že scény odehrávající se v noci byly tmavé až moc. Chápu, že to má navozovat atmosféru temné noci, ale tak ... ve filmech i komksech se musí dělat kompromisy. Jinak žádnej problém :) Rozhodně zlepšení oproti kreacím předchozím, a to o dost. Vyšperkovat a bude to ono!

MARVIN a další ...
Další, s prominutím, omrdanost. Postavy jen stojí jak tvrde Y, dokonce ani negestikulují :x . Nedejbože jim otevřít pusu, nebo použít nějakou zvláštní animaci, že? :roll: Naopak chválím celkem podařené záběry v bojových scénách a dobré záběry na krajinky :)

SUMASUMÁRUM
Dvě slova, ojebané na kost. Sice se mi to aj líbilo a zamlouvalo, ale mám li být fér, tak zde o udělení bodu nemůžu uvažovat. Autor se sice zlepšil, ale opět prokázal to, že je línej jak veš. Rada: Pokud to nechceš dělat pořádně, tak se do takové soutěže nehlas :) Jinak abych nebyl takovej kat, tak aspoň uvažuji o udělení nominace na nejlepší grafiku :)
Uživatelský avatar
JENIK
Uživatel
 
Příspěvky: 576
Registrován: úte 13. lis 2007 17:02:42

Příspěvekod El Kamil » pát 25. pro 2015 0:24:33 » Re: Údolie smrti
Údolie smrti

Plakát - Tento komiks u mě vyhrává pomyslnou soutěž o nejlepší plakát. Je jednoduchý, přesto ale úderný. Je to taková klasika, kde vidíme hlavní hrdiny, jak stojí bok po boku, připraveni čelit jakékoli hrozbě, která se skrývá za zády objektivu. Hodně povedené, temné, s pěkně umístěným a ztvárněným názvem komiksu. Skvělá práce!

1.díl

Hlavička komiksu - Zde to musím rozdělit na dvě části. První je obrázek údolí v pozadí, který je opravdu velmi hezky zpracovaný. Vidíme Starý hrad, Xardasovu věž a skřetí palisádu, vše zahalené do světlé barvy. Moc hezké. Název a podtitul komiksu je umístě velmi povedeně, je dobře čitelný, v pořádku. Nelíbí se mi ovšem postava, která jakoby nahlíží na celé údolí. Je oproti údolí příliš tmavá, nevidím, co dělá, a ani podle její siluety se toho moc odhalit nedá. Možná to chtělo lepší úhel záběru či postavení postavy.

Grafika komiksu je podobně jako u Kazatele temná. Líbí se mi rozmístění komiksových oken do nepravidelných tvarů, přesto však v určitých pravidlech. Okna jsou pěkně zarovnaná a je vidět, že si na tom autor dal záležet. Hned na začátku komiksu vidíme pár velmi povedených grafických efektů - déšť, paprsky světla zpoza různých předmětů či postav. Noční scény obsahují velmi zajímavou oblohu. Neřekl bych, že to pochází ze hry, spíš bych to tipl opět na nějaký postprodukční efekt. Snad i díky té obloze mám pocit, že i přes okolní tmu je na obrázku vždy vidět to podstatné. Zejména postavy, které jsou hezky nasvícené.

Z grafické stránky má komiks jeden nedostatek - čitelnost komiksových bublin. Chápu autorovu snahu vzhledem bublin nenarušit určitý temný nádech celého díla, ale musím se hodně snažit, abych text dokázal přečíst, a to je rozhodně špatně. Přitom stačilo místo té šedomodré barvy textu vybrat nějakou výraznější.

Děj zatím - stejně jako u ostatních soutěžních komiksů - těžko hodnotit. Co ale rozhodně hodnotit můžu, je ta textura pro zbroj domobránců. Zase těžko říct, do jaké míry je dílem samotného autora (jelikož jsou v komiksu i další nové textury), ale dílo to oživuje.

Celkově se mi komiks (až na ty nečitelné bubliny) líbí, řadil bych ho zatím na úroveň Kazatele. Uvidíme, jak se vyvine děj. :)
Obrázek Obrázek
Uživatelský avatar
El Kamil
Velkovévoda panství Česko-Gothického
 
Příspěvky: 5615
Registrován: pon 27. srp 2007 5:41:00
Bydliště: In the middle of nowhere

Příspěvekod Lordan » pát 25. pro 2015 0:25:35 » Re: Údolie smrti
Údolie Smrti
Plakát v pořádku, ničím nevytrhne, ale ani neurazí. Grafika komiksu na mě působí dobře, akorát to písmo mohlo být opět o trošku větší. Hodně se mi líbí hra se světlem ve screenech a taky textury. Celkově na screenech byla v grafickém editoru odvedena slušná práce. Taky se mi líbí, že se autor opět nedrží konceptu stejně velkých screenů, jak na šířku tak na výšku, což bylo ku prospěchu věci. Možná by nebyl od věci malinko širší formát.

Děj komiksu je vážný a nabízí nám začátek jakési temné dobrodružné detektivky. V prvním díle jsem měl problém se jmenováním postav, v druhém už to působí lépe, ale i tak se v osobách místy malinko ztrácím. Ve druhém díle byl hezky proveden boj se stínovkou i příchod deště, moc jsem ale nepochopil proč si lovec od určitého momentu moc nepamatuje... Nastal sice chaos, ale dvě bestie a pár lovců... Celkově na mě ale komiks působí příjemně, jsem rád, že je v soutěži i něco takového ražení.
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Uživatelský avatar
Lordan
Psanec
 
Příspěvky: 2343
Registrován: stř 30. pro 2009 9:23:46
Bydliště: Tam, kde skřeti dávaj dobrou noc.

Příspěvekod Milhaus » pát 25. pro 2015 0:27:10 » Re: Údolie smrti
Údolie smrti
hlavní klady
+ komiks, který nejvíce sázel na atmosféru místa, situace. Je nutno říct, že se to autorovi opravdu povedlo a ten komiks tu atmosféru v sobě fakt měl, chvílemi jsem měl pocit, že jsem sám v tom údolí, ačkoliv nevím, co tam dělám.
+ autor tomu podřídil i grafickou stránku, která působí velmi atmosfricky. Ne vždy se toto podaří propojit (atmosféru vyprávění a grafiku), ale zde je jasné, že to není náhoda, ale že je to autorův cíl a také, že se mu to povedlo, což beru jako velký plus.


hlavní zápory
- v komiksu se toho moc nedělo, chtělo to trošku ten děj nastartovat. Ono i když komiks sázel na atmosféru a člověk měl chvílemi pocit, že je v tom údolí, pořád by přece jen měl vědět, proč v něm je a co to tam dělá.
- osobně bych moc vertikální rozdíly u screenů nepoužíval (tam bych raději udržoval stejnou mřížku řádku), dal bych si pozor na uspořádání bulbin s texty, aby mělo stejný systém a trochu bych poladil písmo.



Hodnocení:
Ten komiks na mě působil velmi dobře, zejména po druhém a třetím díle, kde gradovalo takové určité napětí, co bude dál. Hodně mě zaskočilo, že komiks nepokračoval a že vlastně jakoby přerušil své pokračování v tom rozhodujícím okamžiku, kdy se muselo něco stát. Autor pak přidal čtvrtý díl, ale už to nějak nebylo ono. To napětí už vyprchalo. Komiks je dělán na více dílů, minimálně tak na 7, možná i více. Škoda, že jej autor nedodělal, možná tak učiní po soutěži, protože tento komiks by si to zasloužil.


Plakát: Myslím, že autor je v ideální situaci, kdy má nápady a současně už umí grafiku na tolik, aby je uměl i provést. I když to svým způsobem s plakátem nemá nic společného, je to hezký obrázek, který dává jasně najevo, že jde do tuhého. Jestli to souvisí s komiksem, těžko říct, jelikož situace na plakátu se v komiksu neodehrála. Což by bylo perfektní, kdyby ano a ty tři postavy pak byly v komiksu přesně v této situaci, obklíčni divochy a my se tak dozvěděli, co tomu předcházelo a co bylo dál.
***
Uživatelský avatar
Milhaus
Zasloužilý člen fóra
 
Příspěvky: 5423
Registrován: čtv 30. srp 2007 10:35:05
Bydliště: Doma

Příspěvekod Lordan » pát 25. pro 2015 0:27:43 » Re: Údolie smrti
Udolie Smrti

Graficky velmi podařený komiks, pro mě by se v soutěži s grafikou umístil na druhém místě. V prvním díle je problém s textem - je malý, to však v druhém a třetím díle vymizí. Autor grafiku pěkně kombinuje s atmosférou Hornického údolí, dále díky hře světla ve screenech (toho jsem si zde hodně všímal, obloha vypadá často fantasticky), autor vytváří opravdu pěknou atmosféru, do které vnořuje svůj příběh. Plakát se mi poměrně líbí.

Příběh se zde hodnotí těžko, jelikož je nedokončený. Autor se vytasil s temnější detektivkou a ne úplně špatnou. Větší množství postav na malém prostoru mi ovšem místy dává zabrat a tak se malinko ztrácím, hlavně v prvním díle. Děj se odvíjí z počátku velmi pomalu, což také není úplně ono. I přes to si ale během děje komiks drží atmosféru napětí, z děje celkově nekouká nic moc dobrého a to se mi líbí, že tam ta předtucha toho špatného je. Snad jen romantická zápletka, když už se v komiksu objevila, mohla být malinko více rozvinuta.

75%
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Uživatelský avatar
Lordan
Psanec
 
Příspěvky: 2343
Registrován: stř 30. pro 2009 9:23:46
Bydliště: Tam, kde skřeti dávaj dobrou noc.

Příspěvekod El Kamil » pát 25. pro 2015 0:28:20 » Re: Údolie smrti
Obrázek

Obrázek
Z grafického hlediska se jedná o výtečný počin. Nemůžu se nabažit těch úžasných světelných efektů a jsem hodně na rozpacích, zda jsou prací autora, nebo zda je využit nějaký mód. Nakonec se spíše klaním na stranu modifikace, ovšem nemám takový přehled, abych dokázal říct, o jakou se jedná. Každopádně ty efekty jsou parádní. Stíny postav, budov, prostě všeho, efekty oblohy, jak ve dne tak v noci, a celkové barevné ladění jsou perfektní. Autor tím skvěle doplňuje děj komiksu.

Líbí se mi zpracování hlavičky komiksu, která se mění s každým dílem. Moje nejoblíbenější je asi ta ze třetího dílu se starým hradem v noci. Líbí se mi zpracování názvu komiksu - červená barva i zvolení font nám zase velmi dobře doplňují celkovou atmosféru komiksu.

K rozvržení komiksových oken není příliš do říct, autor si plochu jednotlivých dílů rozděluje tak, aby se vyhnul klasické stereotypní mřížce. Není to však úplně precizní a je poznat, že někde jsou mezery mezi okny (ať už horizontální či vertikální) různé šířky. Autor to prostě vzal podle oka, je to sice detail, ale určitě se na tom dalo zapracovat.

Výtku ovšem mám ke komiksovým bublinám. Autor se sice snažil jejich vzhled spojit s atmosferickým laděním komiksu, takže komiksové bubliny jsou sotva vidět. Ve vypravěčsky komplikovanějších scénách, kterým se ovšem autor vyhnul, by byl problém, protože já tam vůbec nevidím zobáčky. Naštěstí většinou na screenu mluví pouze jeden člověk, takže není těžké si je domyslet. Větším problémem je text. Font jako takový je poměrně dobře zvolený a nemám s ním problém, nicméně s velikostí textu a jeho barvou už ano. První díl je bez zoomu bohužel nečitelný, pak se to zlepší, ale stále je text příliš malý.

Taky musím autora vytahat za ucho za ty poslední screeny u třetího dílu. Nevím jak autor, ale já tam vidím jen tmu. I když vyhodím jas obrazovky na max a začaruju paladinské světlo, tak furt vidím jen nejasné siluety postav, takže o ději můžu soudit jen dle textových bublin.

Obrázek

Ou maj gád! Ty stíny tam ...


Obrázek
Komiks není dokončený, takže hodnocení není snadné. Z toho, co nám autor doposud naservíroval, vidíme, že se jedná o detektivní příběh. Ovšem ve srovnání s detektivkama od Vojty (Záhada Starého hradu a Záhada Nového tábora) Údolie smrti trochu pokulhává. Příběh není tak hutný jako u zmíněných děl a detektivní stránka vyplývá napovrch až nenápadně. Snad ani není hlavním motivem, protože jak nenápadně přišla, tak nenápadně i odchází. Děj je ale zajímavý, a pokud na něm autor zapracuje a komiks dokončí, bude se bez pochyb jednat o nadprůměrné dílo!

Jen bych na tomto místě vytknul jednu věc - a to místy nevhodně vulgární dialogy. Že to vytýkám zrovna já, co? :) Nicméně myslím, že místy autor až zbytečně příliš tlačil na pilu. Chápu, že ve vojenských řadách se nemluví jako v divadle, přesto ale postavám ty řeči příliš nevěřím a myslím, že se do tohoto komiksu na daná místa nehodí.

Obrázek
Jednou z prvních věcí, které si člověk na komiksu Údolí smrti všimne, jsou zbroje. Celá sada upravených zbrojí stráží, paladinů a lovců komiks hezky oživuje. Co se práce s postavami na obrázcích týče, tak vidíme scény s větším počtem postav, vojáci drží útvar, jsou nastoupení na nádvoří před veliteli, celkově lehce nadprůměrná práce. Vidíme také drobné postprodukční efekty, například dodělání krve či požár hradu ve čtvrtém díle, a efekty animací postav (pohledy do strany). Škoda, že scéna s šibenicí je částečně devalvována objekty za oběšencem, které tak nějak skrývají jeho tělo. Kdyby byla šibenice zabrána z úhlu, kde bychom viděli ten typický efekt pronikajících paprsků slunce, celá ta scenerie by vypadalo mnohem silněji. Podezírám autora, že se tak snažil zamaskovat nějaké grafické nedostatky, protože oběšená postava není moc dobře vidět.

Obrázek
Prvním z bonusů je leták, který se snaží do ranků královského vojska přilákat nové muže. Z grafického hlediska kladně hodnotím použitou barvu podkladu, která simuluje skutečný papír. Zbytek letáku je poměrně jednoduchý, dejme tomu, že bych ho mohl nazvat "dobovým". Druhým bonusem je mapa, která nám ovšem zatím nic neříká, jelikož zápletka komiksu se odehrává výhradně v okolí hradu. Zpracovaná je ale hezky!

Obrázek

Velká škoda, že tento komiks není uzavřený. Velmi hezká grafika, modifikace, tajuplný děj, to jsou silné stránky tohoto kousku. Být komiks dokončený, nebál bych se jej favorizovat na vítěze soutěže. Takhle to bude mít v konkurenci dokončených prací velmi složité. Svoje místo v soutěži si ale našel a přinesl s sebou zase něco nového. Největší poučení by si autor měl vzít z komiksových bublin. Čitelnost je u komiksů stejně jako prachy ve skutečném životě až na prvním místě. A pokud už chce autor mermomocí používat tak malý text, nechť se svým dílem dodává i lupu, jinak mi bude muset zaplatit očního! :)

Obrázek
Obrázek Obrázek
Uživatelský avatar
El Kamil
Velkovévoda panství Česko-Gothického
 
Příspěvky: 5615
Registrován: pon 27. srp 2007 5:41:00
Bydliště: In the middle of nowhere

Příspěvekod Emperor » pát 25. pro 2015 0:28:58 » Re: Údolie smrti
Údolie smrti

Omlouvám se autorovi za stručné hodnocení, dělám to na poslední chvíli. Po formální stránce je zde vše v pořádku, líbí se mi vizuální zpracování screenů a oken, bohužel některé scény (zejména ty odehrávající se večer či v noci na konci 3. dílu), jsou dost tmavé, s čímž se ale asi nedá moc dělat. Uvítal bych spíše jednotné záhlaví, líbilo se mi např. to se siluetou hradu ve 3. díle.
Žánrově se mi komiks nezdá příliš originální, opět taková akční detektivka, čekal bych alespoň originální zpracování příběhu, který mě bohužel nedokázal dostatečně vtáhnout, nějak jsem tam postrádal napětí, třebaže atmosféra prostředí působí správně ponuře a depresivně. Hodnotím 3/5.
Uživatelský avatar
Emperor
Moderátor GOTHICZ.NET fóra
 
Příspěvky: 4444
Registrován: pon 05. lis 2007 9:14:02
Bydliště: von Troppau und Kuttenberg

Příspěvekod El Kamil » pát 25. pro 2015 17:32:20 » Re: Údolie smrti
Tak je potřeba sleeperovi pogratulovat, k dalšímu posunu už tak nedostižné hranice počtu nedokončených komiksů! :D
Obrázek Obrázek
Uživatelský avatar
El Kamil
Velkovévoda panství Česko-Gothického
 
Příspěvky: 5615
Registrován: pon 27. srp 2007 5:41:00
Bydliště: In the middle of nowhere

Příspěvekod sleeper » pát 25. pro 2015 18:42:12 » Re: Údolie smrti
Obrázek


V prvom rade, chcel by som poďakovať všetkým, ktorý si komiks pozreli a všetkým ktorí zaň hlasovali. Ďakujem všetkým, ktorý si našli čas a komiks okomentovali, zrecenzovali a zkritizovali. Hlasy, recenzie a ocenenie za grafiku potešili, kritika pomohla a posnažím sa z nej poučiť.

Obrázek

Hneď na úvod treba povedať, že som sa nezaprel a komiks opäť vznikal na poslednú chvíľu. :oops: :D Plán som mal, ale ja vždy keď mám plán, tak to nakoniec ajtak urobím úplne inak, alebo často ani neurobím - som spontánny človek. :) Niektoré veci vznikali narýchlo, niektoré scény pôsobia ako "zostrihané" preto, lebo sa mi už po tých pádoch hry nechcelo scénu pripravovať zase nanonovo či už som proste nemal čas.

Max píše:Autore, proč je ten komiks tak úzký? Proč jsou texty takové maličké? Na mém monitoru s rozlišením 1600x900 si musím komiks zvětšit na 130% abych se nemusel namáhat při čtení titulků, což má samozřejmě tu nevyýhodu, že to rozmaže všechny ty pěkné a ostré obrázky. Na mém Full HD monitoru si musím komiks zvětšit ještě více, protože se vším všudy zabírá jen jednu polovinu mého monitoru! Chápu, že jsi možná úmyslně chtěl použít malé písmo, které nebude na obrázcích zabírat moc místa. V tom případě jsi ale mohl udělat obrázky ještě klidně o trochu větší a písmo tomu přizpůsobit. Zbytečně mi to kazí zážitek z komiksu, protože jinak mu po grafické stránce skutečně nemám co většího vytknout.

Osobne nemám FullHD-čko ( :sad: ), takže možno v tom hrá svoju rolu aj to. Osobne nemám rád, keď je v komiksoch celý screen zaplnený textom, preto som aj použil menšie písmo, do budúcna sa s tým pokúsim ešte vyhrať a dať si nato pozor. Šírku komiksu som po kritike upravil, do budúcna zväčším asi aj celkovú veľkosť. Nemal som čas a náladu si to po sebe kontrolovať, pravdou ale je, že na malom plátne trošku zanikajú úpravy screenov, takže si nato dám pozor.

Max píše:Henrieta je zajímavá v tom jak rychle naváže vztah s Ericem bez předchozích náznaků. Poprvé spolu promluví teprve až na hradě, kam si šla pro zásoby. A místo toho, aby mu odpověděla na pár otázek, jej raději pozve k sobě na nějaké místo mimo hrad v noci. A pak nám autor řekne, že se to prostě zvrhlo a že Eric nemohl její kráse odolat. To je sice hezké, ale působí to strašně nuceně. Ti dva se vůbec neznají. Vůbec nemají důvod k sobě něco cítit. A přestože se mohou jeden druhému navzájem líbit, přejdou prostě rovnou k věci aniž bychom nějak věděli proč. Je to prostě nucená romantická zápletka, která pravděpodobně asi bude mít hlubší význam v budoucnu (pokud Henrieta přežila), ale v současnosti se mi zdá, že tam je jen z toho důvodu, aby tam bylo něco s láskou.

Pravda, toto som v časovom zhone trochu odflákol. :-o Možno to ešte trochu rozviniem, uvidíme...

Max píše:Mojí zcela poslední výtkou je vyhnout se používání známých a profláklých tváří ze světa Gothicu. Autor očividně pracoval na texturách, takže předělat si existující textury tváří nebo použít neokoukané by pro něj neměl být problém.

Mnohé textúry sú upravené, viacerým postavám vrátane Erica som upravil farbu vlasov či aj vlasy samotné, dorobil fúzy/bradu a jazvy, Henrieta je potom "poskladaná" z viacerých textúr. Pravdou však je, že to boli ale len decentné úpravy...

Vojta1122 píše:Stejně zřejmá bude i role využití Direct módu. Jeho výhodnost však není samozřejmá. Pokud vím Hiver mód Hornickému údolí na atmosféričnosti hodně ubírá tím, že pustinu, která se z něj stala vpádem draků, docela oživuje. Sleeper proto musel vybírat správně působící lokality: což se mu naštěstí podařilo.

Pozor, DirectX mód nieje L´hiver mód. :wink: Dajú sa kombinovať a väčšina hráčov to tak aj robí, ale ja som sa rozhodol využiť iba DirectX mód, jednak preto, jednak kvôli jeho náročnosti. DirectX síce upravuje vegetáciu a stromy, ale stále to má tú temnú atmosféru zničenej Kolónie. Na druhú stranu, už nejaký ten čas chcem využiť temné hvozdy či komnaty a mučiareň hradu z L´hiveru... :P

Vojta1122 píše:Trochu zatím váhám, čím je tento komiks vlastně zač? Snaží se Sleeper opět o detektivku, nebo má tentokrát vražda jen vedlejší roli? To nám jistě ukáží další díly - a já jsem na ně zvědavý.

Odhalil si ma, detektívna zápletka v komikse nebola hlavná, vlastne ani príbeh samotný... :)

JENIK píše:Na pohled druhej člověk zjistí, že o všechno tohle, tedy atmosféru, se za autora postaral DX11 mód. Autor tedy udělal zřejmě jen okénka a bublinky a celé to zabalil do zbytečně úzkého komiksu, který mohl být klidně rozšířen o ještě jeden screenshot na řádek.

DirectX mód toho urobil veľa, ale nielen on. :wink: Práve zdĺhavé upravovanie screena po screene je tiež za tým, že sú len štyri diely. Áno, mód pridal krásnu hru svetla, tiene, slnečné lúče, ale takisto som upravoval farebnosť screenov a pridal efekt rozmazania pozadia. Viz. obrázok.


JENIK píše:Dále mi pak celkem vadilo, že scény odehrávající se v noci byly tmavé až moc. Chápu, že to má navozovat atmosféru temné noci, ale tak ... ve filmech i komiksech se musí dělat kompromisy.

Osobne mám rád silné kontrasty a mám poemrne svetlo nastavený monitor (čo potom pozorujem na iných počítačoch či na mobile), takže za tým stojí asi aj to... Ale máš pravdu.

Milhaus píše:I když to svým způsobem s plakátem nemá nic společného, je to hezký obrázek, který dává jasně najevo, že jde do tuhého. Jestli to souvisí s komiksem, těžko říct, jelikož situace na plakátu se v komiksu neodehrála. Což by bylo perfektní, kdyby ano a ty tři postavy pak byly v komiksu přesně v této situaci, obklíčni divochy a my se tak dozvěděli, co tomu předcházelo a co bylo dál.

Popravde, plagát som tvoril hneď na začiatku, takže aj preto scéna v komikse chýba. Robiť ho teraz, urobím ho asi trošku "dynamickejší".

ElKamil píše:Z grafického hlediska se jedná o výtečný počin. Nemůžu se nabažit těch úžasných světelných efektů a jsem hodně na rozpacích, zda jsou prací autora, nebo zda je využit nějaký mód. Nakonec se spíše klaním na stranu modifikace, ovšem nemám takový přehled, abych dokázal říct, o jakou se jedná. Každopádně ty efekty jsou parádní.

Ako už bolo povedané, ide o DirectX mód a na screenoch je potom vo Photoshope upravený kontrast a farebnosť a rozmazané pozadie. :wink:

ElKamil píše:Jen bych na tomto místě vytknul jednu věc - a to místy nevhodně vulgární dialogy. Že to vytýkám zrovna já, co? :) Nicméně myslím, že místy autor až zbytečně příliš tlačil na pilu. Chápu, že ve vojenských řadách se nemluví jako v divadle, přesto ale postavám ty řeči příliš nevěřím a myslím, že se do tohoto komiksu na daná místa nehodí.

Minule o bolo príliš slušné, teraz opačne... :lol: To bdue asi tým že ja osobne veľmi nenadávam, no, nabudúce prizvem Dolera ku konzultácií. :P

ElKamil píše:Škoda, že scéna s šibenicí je částečně devalvována objekty za oběšencem, které tak nějak skrývají jeho tělo. Kdyby byla šibenice zabrána z úhlu, kde bychom viděli ten typický efekt pronikajících paprsků slunce, celá ta scenerie by vypadalo mnohem silněji. Podezírám autora, že se tak snažil zamaskovat nějaké grafické nedostatky, protože oběšená postava není moc dobře vidět.

Scéna je v skutočnosti poskladaná z niekoľkých obrázkov vo Photoshope, dalo sa to urobiť lepšie...

ElKamil píše:Tak je potřeba sleeperovi pogratulovat, k dalšímu posunu už tak nedostižné hranice počtu nedokončených komiksů! :D

Díky, dúfam že zato dostanem titul pod nick - "Slibotechna". :P

Obrázek
Uživatelský avatar
sleeper
Uživatel
 
Příspěvky: 2279
Registrován: ned 25. kvě 2008 13:30:40
Bydliště: Tam, kde sa dobre pije!

Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé