Menu

Pětka pod bariérou

Diskuse a hodnocení komiksů.

Který se závodních úborů se vám líbí nejvíc?

Červený (Diego)
3
25%
Modrý (Saturas)
2
17%
Zelený (Gor Na Drak)
7
58%
 
Celkem hlasů : 12

Příspěvekod El Kamil » ned 13. pro 2015 0:21:20 » Pětka pod bariérou
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek

Komiks vznikl v rámci fanartové soutěže Komiksový král 2015, kde se umístil na třetím místě za vítězným komiksem Uprchlík od Milhause a stříbrným komiksem Kazatel od Lordana.

Komiks byl vytvořen na motivy témat Drogy - Běh - Žena - Šibenice - Oheň a Láska.

Obrázek
Obrázek
Obrázek

Obrázek


Obrázek Obrázek
Uživatelský avatar
El Kamil
Velkovévoda panství Česko-Gothického
 
Příspěvky: 5611
Registrován: pon 27. srp 2007 5:41:00
Bydliště: In the middle of nowhere

Příspěvekod Max » stř 23. pro 2015 15:13:32 » Re: Pětka pod bariérou (El Kamil)
Pětka pod bariérou

Existují autoři, kteří se snaží ve svých dílech využít originálního světa a příběhu Gothicu, nebo na ně nějakým způsobem navázat. Existují autoři, kteří se snaží ve svých dílech vytvořit vlastní svět s vlastním příběhem a co nejvíce se distancovat od toho původního. No a poté jsou zde autoři, kteří se nechtěji nechat zařadit do takových nudných kategorií a tak univerzum Gothicu ohnou podle své vůle a na vrch přihodí trochu humoru, postprodukčních efektů a absurdity. A světe div se, když se člověk přenese přes počáteční zmatení, výsledek je velice solidní.

* * *

Z nějakého důvodu si svět mimo kolonii usmyslí, že se v kolonii bude konat závod mezi třemi tábory. Vidina výhry je dostatečným lákadlem, a tak se na cestu vydají ti nejlepší běžci ze všech táborů. Nicméně nezdá se, že by byl kdokoliv z nich představou takového závodu příliš nadšen, snad jen s výjimkou zástupce bratrstva.

O jednom běžci se toho dozvíme ale trochu více než o ostatních. Diego má pletky se ženou na hradě, která nepříliš překvapivě patří Gomézovi. V této fázi se nám to může zdát nepodstatné, v tom případě ale budeme pozdějšími událostmi překvapeni. Čím překvapeni asi nebudeme, je fakt, že Gomez se o tomto románku dozví a není z toho příliš nadšen.

Obrázek
Na první pohled nezajímavě vypadající Diegova romantická pletka bude ve finále velice relvantní.

Teprve ve čtvrtém díle komiksu začne samotný závod. Do té doby po nás autor háže různými vtípky a narážkami, téměř jako by s uvedením závodu nijak nespěchal. Právě v tomto díle také získa čtenář pocit, že komiks nebude nejspíš až tak moc o závodu a do popředí se prodere právě ona romantická zápletka mezi Diegem a jeho/Gomezovou ženou.

Toto čtenářovo podezření se potvrdí v posledních dvou dílech, kdy sice sledujeme závod, ale neustále u toho odskakujeme k událostem na hradě, kde se Gomez chystá potrestat svoji nevěrnou služebnici. Naštěstí jsou ale poblíž někteří z našich starách známých v původního světa Gothicu, kteří díky vzájemné spolupráci umožní Diegovi vyhrát a zachránit jeho milovanou. A přestože se tato akce nakonec trochu zvrtne, vše dopadne víceméně dobře.

* * *

Začněme tedy opět grafikou. Autor se drží jednoduché, ale hezky vypadající grafické stránky. Záhlaví tvoří jednoduchý (a měnící se) obrázek přecházející postupně v černou barvu, jednoduchý název komiksu a jednoduchý popisek současného dílu. Absence přeplácanosti umožní čtenáři soustředit se plně na samotný komiks. V podobném jednoduchém duchu jsou vyvedeny i rámečky a bubliny, kde podle mě autor schválně využil klasických komiksových bublin místo obdélnikových, které jsou v Gothic fanartu častější. Jak říkám, celý komiks je graficky poměrně jednoduchý, ale dost možná o to pěknější. Osobně se mi toto provedení líbí, hlavně tedy obrázky záhlaví, které sice nemají s dějem nic moc společného, ale navozují příjemný pocit.

Skládám pochvalu za velké a ostré screenshoty, které často zabírají hlavně tváře postav a jen to nejnutnější, co potřebuje čtenář vidět. Žádné plýtvání prostorem. A i když jsou občas obličeje trochu rozmazané kvůli blízkosti záběru, neřekl bych, že je to na škodu. Autor si dal záležet i na detailech, například animace obličeje. Předpokládám, že v G1 není animace mluvení tak snadno dostupná jako v G2, ale jinak jsme mohli vidět například zavřené oči, strach, vztek... a jiné, autorem mírně upravené emoce.

Obrázek


Modifikace přímo ve hře jsou taky povedené, především tedy sportovní dresy jednotlivých závodníků, nebo třeba i napůl svlečena Diegova zbroj.

Postprodukční efekty jsou ovšem hlavním zdrojem vtipů v komiksu. Uvidíme jich opravdu hodně, ale naštěstí většina z nich působí v prostředí Gothicu celkem solidně, nebo občas tak absurdně, že to prostě bereme jako nějakou uměleckou recesi. Na vyjmenování je jich příliš mnoho, řeknu tedy jen stručně, že se mi většinou líbily a že dávají komiksu nový rozměr. Podrobněji se jim budu věnovat trochu dále v recenzi.

Obrázek
Není neobvyklé vidět standardní screen z Gothicu "obohacen" o úpravy, které nelze ve hře provést.

Nesmím však zapomenout ani na plakát a bonusy. Plakát je zajímavý tím, že může a nemusí být relevantní ke komiksu. Sám si nejsem jistý, jestli je to jen prostě nějaká kráska, na kterou autor aplikoval filtr, nebo to má být odkaz na Velayu v komiksu. Tak či tak ale plakát jistě zaujme. Sice nepřipraví čtenáře na to, co jej čeká (nejsem si jistý, jestli to vůbec plně jde), ale zaujme.

Bonusy jsou u tohoto komiksu asi suverénně nejlepší v soutěži a mohly by být považovány za samostatné fanartové dílo. Od titulní strany bulvárního plátku plného drbů a špiny přes listy serióznějšího deníku, to vše čtenáři poskytuje další materiál k pobavení, přestože nutně nijak nepřispívá ke komiksu. Nesetkáváme se zde ovšem s problémem, kdy autor pracuje na bonusech a zanedbává kvůli tomu komiks, neboť komiks je už dokončen a nejsem si jistý, co jiného by na něm autor ještě mohl dodělávat. Stručně řečeno, bonusy se mi líbí a pobavily mě.

Obrázek
Narážky na reálný svět a svět Gothicu současně jsou zábavné a originální

Pojďme se nyní podívat na příběh a to, jak jej autor využívá pro vytváření humoru. Možná budu sám kdo zastává tento názor, ale mám dost velký problém s přijetím nových osobností postav, které jsem tak důkladně poznal během hraní Gothicu. Stává se to ještě složitějším, protože autor používá některé prvky z původního příběhu a některé si tam prostě domyslí nebo použije něco úplně jiného. Je to takový mišmaš, jehož účelem je posloužit záměru autora pobavit bez ohledu na svět v komiksu. A musím říct, že tento záměr byl přinejmenším u mě splněn. Jen jsem si musel na chvilku odepřít moji původní představu o některých postavách a přijmout fakt, že Saturas preferuje přes 10 pannami něco jiného.

Hlavním zdrojem vtipu jsou, jak jsem už psal, postprodukční efekty. Autor není skoupý nacpat do světa Gothicu cokoliv z toho reálného ve snaze vykřesat ze situace trochu více vtipu. Někdy je takový humor čtenáři trochu moc vnucován, jindy je spíše v pozadí a myslím si že právě v takové situaci je o to vtipnější.

Obrázek

Občas se také objevují vtípky využívající situačního humoru nebo našich předpokladů a znalostí o Gothic světě postavených na hlavu.

Obrázek

Líbilo se mi, jakým způsobem ztvárnil autor bojovou část komiksu. Využil svého nadšení pro přidávání postprodukčních efektů a elegantně se tak vyhl kostrbatému stylu boje v Gothicu, který by se snad ani do komiksu tohoto formátu nehodil. Místo toho tedy vidíme například pěkně zpracované hody mečem.

Obrázek
Netradiční komiks si zaslouží netradiční styl boje.

Nedostatků tento komiks příliš mnoho nemá, nebo jsem si jich nevšiml. Každý vtípek pochopitelně nepadne každému, mě osobně spíše otrávilo, když autor vytáhl Biebera, to už je hodně starý a profláklý materiál na nějaké vtipkování.

Obrázek
Jedna z mála drobných chybek.

Abych to shrnul - tento komiks se mi prostě líbil a nemám mu toho příliš co vytknul. Třebaže jsem musel chvíli vstřebávat nové osobnosti starch známých postav, ve výsledku jsem to zvládl a měl z komiksu příjemný požitek. Většina vtipů na mně působila skutečně humorně a různé autorovy narážky na svět jak reálný, tak gothicovský, působily svěže. Ačkoliv sloužil příběh spíše jako příležitost pro vytvoření více humorných situací, ke konci nabral nečekaně vážný směr a tak mě celkem překvapil a potěšil. Kdo si ostatně rád nepočte o starých známých, kteří svoji spoluprací opět způsobí nějaký malér a pak se z něj snaží dostat?

Nemám toho moc co doporučit, hlavně asi proto že autor si už svoji cestu pro vytváření komiksu dávno zvolil a nyní se pouze zdokonaluje. Trhnuté komiksy s přidanou postprodukční hodnotou mu jdou nejlépe, takže by pro něj mohlo být zajímavou výzvou pokusit se do budoucna o něco vážnějšího, takový počin bych si rád přečetl.
Uživatelský avatar
Max
Uživatel
 
Příspěvky: 615
Registrován: pon 31. pro 2007 10:54:54
Bydliště: Polokontinent

Příspěvekod Vojta1122 » stř 23. pro 2015 22:17:21 » Re: Pětka pod bariérou (El Kamil)
Recenze komiksu Pětka pod bariérou

Úvodní slovo
Po přečtení komiksu jsem si říkal: Kamil chce prostě vyhrát. A ta věta nevypovídá pouze o nadšení čtenáře, ale také o tom, že Kamil tvořil přesně takovým stylem, jaký by mu měl přinést vítězství (snad až na to, že se nepojistil hojným využíváním tagů). Jednak se spoléhá na styl svého loňského komiksu, který vyhrál, jednak můžeme cítit výraznou inspiraci v Maxovu komiksu Grand de Khorinis, který byl předloni také velice úspěšný. Zároveň jsou bravurně využity reálie hry, všem zdejším členům komunity dobře známé. Stavba příběhu je přitažlivá, čtenář je vtažen do děje, zatímco postavy se potí na závodě, on odpočívá, bez toho, aby musel nad čímkoli hlouběji přemýšlet. Jo a taky jsou tam nahatý ženský.

Tak se na Krále podívejme blíže.


Grafika, postprodukce, výprava
Pokud bych měl vybírat komiks s nejzdařilejší grafikou v letošní soutěži, Pětka pod bariérou by byla horkým kandidátem. Jednak je hezky barevná, ovšem přehledná a krásně čitelná. Na rozdíl od Hrdinova paradoxu si Kamil hraje se záhlavím - do fotografie jsou zdařile zasazeny reálie z Gothica. Zároveň jsou screeny různě veliké a jsou ve výborném souladu s jejich významem pro komiks či s dramatičností scén.

Než bych tu dále vyjmenovával klady grafiky, které jsou beztak zřejmé a já nemám co autorovi poradit, aby se zlepšit, zařadil jsem pod tento bod také výpravu a postprodukci, v nichž chtěl Kamil zjevně vyzvat na souboj Wilhelma. Nejen, že Kamil do komiksu vkládá předměty Gothicu cizí (karty, žetony, ženy i další lidské postavy, Nordmarská Orlice, projímadlo, bič na bitch a já nevím, co ještě...), pracuje zdařile i s předměty imanentními, vkládá je však novým způsobem: Gor Na Drak má pověšenou zbroj ve stanu, Saturasovi je vložen do rukou lektvar, Riordian dostanu alchymistickou kolonu z G2 atd. atd. Zároveň Kamil rozvíjí dále efekty, jaké známe z HP (Hrdinova Paradoxu), tzn. postavy dostávají nové ruce, oči atp. Samozřejmě nechybí nové textury. Kamil také využívá marvinu ke gestům a mimice postav.

Syžet
Příběh může být jednoduchý, jeho uspořádání ovšem představuje doopravdy precizně odvedenou práci, vlastně málokdy se zde můžeme s tak precizní prací setkat. Komiks má takové dvě hlavní příběhové linie: za prvé tu sledující dění okolo závodu, již můžeme rozdělit na tři podlinie zaměřené na každého ze závodníků, a za druhé tu sledující milostný příběh Diega a Velayi.
Na nejobecnější úrovni tedy vidíme dvě dobře rozeznatelné a odlišitelné linie, nikoli však oddělitelné - nejsou tu dva příběhy zvlášť, obě linie se prolínají, nejvýraznější to je v momentě, kdy to, že Gomez chce popravit Velayu, nastartuje takové události, že Diego nakonec vyhraje závod. Děj v tomto momentě prvotřídně, zcela prvotřídně graduje. Děj na konci má svoji - a to dobře napasovanou - pointu.
Postup, který tady Kamil použil, nemusí působit nejoriginálněji, ale za to je dokonale osvojen a aplikován s řemeslnou přesností.
To ovšem není vše, co Kamil provádí. Přichází rovněž se zajímavou prací se střihem: jednotlivé scény jsou velice krátké, Kamil létá sem a tam, z postavy na postavu. A přesto se nestane, že by se čtenář přestal orientovat, a to i přesto, že děláme velké skoky v prostoru, ale i čase - to je obdivuhodný výkon: jednotlivé scény jsou pevně spjaty rámcem dění okolo závodu, leckdy je na nich také rozvíjena promluva: je složena z nesouvisejících promluv, které ovšem, v pořadí, v jakém je Kamil klade, působí kontinuálně. Tohoto postupu je použito i k tvorbě humorných situací, především však díky tomu děj získává novou dynamičnost.

Humor
O Kamilově práci s postprodukcí a výpravou, jež má právě často mít komický efekt, jsem již psal, jakož i o využití metody střihu. Co ještě v Pětce pod bariérou vidíme? Kamil bude referovat k našemu fóru a využije existence druidštiny. Zároveň neváhá sáhnout ani k ověřeným figurám vtipu ("Nikoho jsem neuplácel a ani částka nesouhlasí!") Napasuje do komiksu i vhodný situační humor, kdy například Saturas skuhrá na název Starého tábora, kdy Milten, aby oddálil Velayinu popravu, navrhuje její zbičování atp. Kamil vkládá do komiksu taky hlášky, např.: "Ten by nevyhrál, ani kdyby se do cíle teleportoval."

Ale samozřejmě ne každý vtip se zdařil. Bieber skutečně komiksu ubírá. Stejně tak vtipy s Mudem dnes čtenáře spíše otráví, jedná se už o takový laciný trik, jaký používá každý.

Další poznámky
Gomez by si jistě zasloužil, když už je v komiksu tak promakaná postprodukce, hluboký šrám v místě, kde ho Diego probodl, když leží mrtvý na zemi.
Proč má Gorn taky závodnický dres? :)
Velikou pochvalu si zaslouží intimní scéna Diega a Velayi - zvlášť záběr s polibkem: zde by mohl Lordan načerpat výraznou inspiraci pro své komiksy.
Zatímco DasaDek a Lordan se bojí zabírat postavy zblízka, Kamil je občas zabere zblízka až příliš: a nutno říct, že kdovíkolik let staré textury obličejů tak staré hry takhle zblízka nepůsobí zrovna nejlépe vedle HQ postprodukčních přídavků.
Co také nepůsobí nejlépe, jsou "čáry" za nadopovaným Saturasem či zabouchnutými dveřmi. Kazí dojem.

Závěr
Jak vidno, Kamila začaly v poslední době komiksy nějak bavit: a je to dobře. Soudím totiž - asi v rozporu s JENIKem - že Kamil je totiž momentálně na vrcholu své formy a že předvádí skvělé výkony. Pětka pod bariérou je komiks, který nepochybně musí aspirovat na vítězství, který si nehraje na něco, čím není. Vzhledem k tomu, že přinejmenším anketa na fóru umožňuje odevzdat hlas dvěma komiksům, má jeho komiks nejméně jeden můj hlas jistý.
Uživatelský avatar
Vojta1122
Kronikář
 
Příspěvky: 5416
Registrován: sob 21. lis 2009 12:12:06

Příspěvekod Pivl » čtv 24. pro 2015 2:13:43 » Re: Pětka pod bariérou (El Kamil)
Obrázek
Obrázek
"Navázat na loňský komiks bude hodně těžké, pokud Kamil zkusí
nějaký experiment, mohl by to azse vyhrát, ale pochybuju, že se mu to znova
podaří s nějakým vtipným komiksem. "

...Pár myšlenek před čtením...
Obrázek

Obrázek

Tak jak jsem psal v Milhausově recenzi, tak se stalo, respektivě nestalo. :)
Kamil se od svého jednoduchého stylu vždy připomínající spíše webovou grafiku
než komiks loni posunul k opravdově vypadajícímu komiksovému motivu, teď
udělal v tomto ohledu krok zpět - Komiks už tolik jako reálný komiks nevypadá,
ale za to má zas úplně nádherná záhlaví vždy a všude a krásně velké a ostré
screeny, které by ale občas zmenšit neuškodilo, protože kvalita je pak oněco
horší, zvlášť kdy žse jedná o komiks Z Gothica 1, kde ty hrany jsou ještě o
něco ostřejší.

Grafický styl je tedy hezký, ne nádherný, ale hezký. Co i ovšem trošku trhá
oči jsou ty bílé bubliny. Text je v nich sice krásně čitelný a už je to takový
Kamilův stereotyp, ale zde bych zvolil něco více barevně sladěného a možná
by komiks určitě působil na pohled o něco lépe. Špatně na mě působí
také některé ořezání postav a neslazení prvků s grafikou hry (Bieber, kapela...)

Obrázek

Před čtením jsme si myslel, že Kamil znovu do úplně vtipného díla nepůjde
a že snad nebude dělat nic podobného Hrdinovu paradoxu - No, mýlil jsem se
ale asi jen z části. Bohužel jsem se asi mýlit chtěl úplně. :D Kamil totiž
vytvořil opět skvělý námět
na to, aby bylo zpracované na plátno. Super zápletka,
o vtipnost si přímo říká, co je ale hlavním problémem je to, že užívaný styl
humoru mě často hledal moc dlouho. Hodně druhů humoru, některé navíc
dle mého názoru tak špatné, že zaujmou asi jen málokoho.

A v čem že je ten problém s návazností na minulý ročník? No asi to, že
Kamilovi se v komiksu nejlépe podařilo to, co už nám ukázal loni - A to skvělý
humor v návaznosti na události hry nebo případně narážky na postavy ze hry,
nebo tady z fóra... To je vše super, ale měli jsme to tu minulý rok v úžasném
komiksu, znova v horší podobě to tolik nenadchne...

Obrázek

Scénáristicky se dílo, ale asi povedlo. Kromě zajímavé zápletky je tu vidět práce
na texturách, vymýšlení vtípků na hru, vtípky na fórum a lidi na něm. Každopádně
bych vykl tempo komiksu. Celé tři díly nebo možná více se schyluje k obrovskému
závodu,na který se těší snad úplněkaždý kdo komiks čte a ono furt nic a nic díly
se mi zdají zbytečně prodlužované. Ve finále máme 4 díly vtípků a příprav bez
předmětu a pak dva díly plné zápletky...
To je trochu škoda, ale jako výrazný
zápor to neberu.

Stejně jako Milhasu pak chválím filmové prvky, které se do komiksu sice nehodí,
ale jsou originální a líbivé. Zde je to například prolínání časů a dialogů, někde je to
udělané výborně, někde zase o něco hůře
, ale beru to jako dobrý bod pro zlepšení
originálnosti komiksu.

Obrázek

Kamil je rozhodně vítěz, co se týče bonusů. Ty noviny jsou opravdu tak boží,
že se mi zdají lepší než komiks. :) Skvěle graficky zpracované, skvělé vtipy,
skvělé obrázky. Popsaná verze mudem - Skvělý originální nápad. Plakát na mě první
4 díly působil hodně zmatečně stejně jako název, ale prakticky po přečtení celého
komiksu a pochopení celé zápletky je to celkem příhodný název
a příhodný plakát, takže taky palec hore.

Obrázek

Pětka pod bariérou není vrcholné Kamilovo dílo, ale ani to není nic, za co by se
měl stydět. Velmi fajn komiks na zpříjemnění dne, ikdyž spousta vtipných výstřelů půjde
mimo čtenáře, stačí pak jeden zásah a člověku se komiks líbí, ne? :) Škoda, že
si autor nezkusil vybrat jiný žáhnr
, případně zkusit něco na úplně jiné brdo a necpat
tolik těch dobrých prvků Hrdinova paradoxu do tohodle komiksu, protože
pak to člověka hrozně nutí srovnávat a to prostě Hrdinův paradox pro mě vyhraje
asi vždycky. :)

Kamil si letos určitě hlasy zaslouží, ale vyhrát zřejmě ne. Dílo pěkné na koukání,
fajnové na přečtení = první trojka by to měla být určitě, ale vítazství? To asi ne, strýček
Milhaus mě letos oslovil více. :)


Obrázek
Uživatelský avatar
Pivl
Obecný účet vedení fóra
 
Příspěvky: 4322
Registrován: sob 08. lis 2008 14:34:57
Bydliště: Klan Ohně, Santova 69

Příspěvekod Dicht » čtv 24. pro 2015 9:14:41 » Re: Pětka pod bariérou (El Kamil)
Jak jsem psal, když tu není Wilda tak pro mne komiks s nejlepší postprodukcí.

Spousta nových textur jako dresy (Sparťan diego to je něco pro mě :D) nebo obličeje.

Grafika Tak s tou vší postprodukcí a velkými bublinami mi připadalo jako bych se díval do nějakého časopisu. Velké ostré screeny stylizované do komiksových oken. Možná je škoda že se kamil nepokusil screeny nějak obohatit nějakým filtrem jelikož vypadají tak nějak nemastně neslaně obyčejně. Ale vše pak doplňuje ta postprodukce jako ruce u dopisu, Gornova cedulka se srdíčkem, nordmarská orlice, vysící Templářská zbroj a ta Xena byla taky boží. :P

Příběh mi ze začátku připoměl Maxovo Grand de Khorinis, jenom ještě před tím závodem byla spousta takové té vaty, jako vystoupení Justina Biebra. Děj je tak trochu spjat s originálním příběhem Gothica (...tu běhám jak blbec už pár týdnů a nic z toho), občas postavený tak trochu na hlavu.
Do začátku závodu mě komiks bavil, ale samotný závod a hlavně konec se zabitím Gomeze byl bohužel až moc vata navíc.

Co se marvinu týče tak mi přijde že postavy obač jen obyčejně stojí nebo pochodují, ale doplnujě to slušná práce s kamerou, prostě stačilo vybrat spávný úhel a postavu típnout zblíska a neduhy s marvinem jsou ty tam.


Kamil se určitě umístí na stupních vítězů a budu přemýšlet o svém hlasu pro něj jelikož mám rád humor. :wink:
Gear secondo
Obrázek
Uživatelský avatar
Dicht
Uživatel
 
Příspěvky: 912
Registrován: čtv 14. srp 2008 18:24:10
Bydliště: Thousand Sunny

Příspěvekod Jarvis » čtv 24. pro 2015 10:18:11 » Re: Pětka pod bariérou (El Kamil)
Pětka pod bariérou

U tohoto komiksu jsem spokojen téměř se vším. Děj je jednoduchý ale funguje dobře. Máme tu vtipné momenty, příběh má hlavu a patu a odněkud někam směřuje. Moc se mi líbí bonusy, které by klidně mohli být zpracované v samotném komiksu jako jeho součást. Graficky vše sedí jak má. Není tam žádný rušivý element a velikost fontu je v pořádku. Prostě radost číst.

Na samotný start závodu se dostane až ve čtvrtém díle, takže první tři díly se nesou spíše v duchu představení hlavních postav a nastínění zápletky která stojí za pozadím závodu. Po startu už věci naberou rychlý spád a příběh se žene dopředu, stejně rychle jako Gor Na Drak na nějakou kadibudku. :D

Jediný co mi na komiksu vadilo bylo zakomponování Justina Biebera, což mi tam prostě nesedělo. Ale to je čistě moje subjektivní věc.

Dojem z komiksu je výborný a mám z něj skvělý pocit. Jedná se o jeden z těch lepších komiksů a určitě podle mě bude bojovat o první místo.
...???
Uživatelský avatar
Jarvis
Uživatel
 
Příspěvky: 263
Registrován: ned 04. led 2009 18:06:12
Bydliště: Nový tábor

Příspěvekod El Kamil » pát 25. pro 2015 0:34:21 » Re: Pětka pod bariérou
Pětka pod bariérou

Plakát: Na první pohled zaujme, zajímavý efekt, technicky relativně hezké, to ano, nicméně trochu mi chybí určitá spojitost s komiksem. Jako motiv je tvář nějaké ženy, zatím mi ale příliš není jasné, co to má znamenat. Možná některý z dalších dílů ukáže. JInak ale hezká práce.

1.díl

Musím říct, že se mi velmi líbí hlavička komiksu. Propojení objektů ze hry se skutečnou scenérií je moc hezké. Ačkoli hornické údolí ve hře nebylo až takové údolí, chápu tu myšlenku a opravdu se mi to líbí. Snad jen možná drobný detail ve vyobrazení Starého tábora - hrad má podobu jen vyčnívající věže - mohla by jít vidět i palisáda.

Rozvržení komiksových oken působí hezky. Autorovi se povedlo rozbít ten komiksový stereotyp, který tady často vídáme. Obrázky jsou různě velké, zkosené, sem tam vidíme dvě okna na řádku, sem tam tři. Myslím, že tohle se autorovi povedlo. Současně jsou okna velmi hezky zarovnaná.

Hned na prvních oknech vidíme práci s postprodukcí, která tak bude - zdá se - komiksu dominovat. Jednotlivé elementy jsou do herních scenerií zasazeny citlivě, u pokerového stolku jsem se usmál, líbila se mi Xena jakožto kopáčka a také nahotinky působily velmi dobře, přesto decentně. No a nemohl jsem si nevšimnout odkazu na Nordmarskou Orlici. Je vidět, že autor má o místní fanartové tvorbě přehled.

Co se děje týče, tak nám první díl tolik neodhalil. Přestože není vyloženě krátký - jako například první díl komiksu Ztráty - nemůže se rovnat s délkou ostatní komiksů jako Uprchlík či Mračno vůně. Děj příjemně ubíhá, velmi dobře se čte, a tak jsme na konci velmi rychle, přitom jsme se zase až tolik nedozvěděli.

Komiks působí jako spíše humorné dílo, nicméně cítím tam určitou seriozní linku, která je naznačena jakýmsi vztahem Diega a Velayi. Uvidíme, co z toho bude, komiks vypadá zatím nadějně! Trochu mě vylekal jeden z posledních obrázků s detailním záběrem na tvář Diega. Možná to autor nemusel screenovat až tak blízko, nevypadá to úplně nejlépe.
Obrázek Obrázek
Uživatelský avatar
El Kamil
Velkovévoda panství Česko-Gothického
 
Příspěvky: 5611
Registrován: pon 27. srp 2007 5:41:00
Bydliště: In the middle of nowhere

Příspěvekod El Kamil » pát 25. pro 2015 0:34:59 » Re: Pětka pod bariérou
Pětka pod bariérou

2.díl - Chválím změnu hlavičky komiksu. Pětka ovšem není jediná, i někteří další autoři si s tím vyhráli. A také je škoda, že si autor nedal více práce a nezasadil do lesa nějaký zajímavější motiv z Gothica než siluetu toho vlka nebo co to je. Líbí se mi barevné sladění hlavičky z úvodním oknem a i následující scéna u Velayi má hezké barevné cítění. Zaujal mě efekt do půl těla svlečeného Diega, opravdu povedené!

Líbí se mi výprava děje. Prostřihy mezi jednotlivými linkami v táborech jsou šikovně vyřešené a navzájem se sem tam i vtipně prolínají. Jak už jsem psal, komiks se dobře čte, oproti ostatním je sice krátký, ale těžko říct, jestli je to špatně nebo naopak dobře. Co se děje týče, tak jsme se zatím moc neposuneme, uvidíme v dalším díle.

Scéna v závěru, jak Saturas pochoduje kolem rolníků, mohla být lépe ztvárněná. Rolníci tak stojí jak kůly v plotě. Chtělo to oživit nějakou animací či jiným postojem. Vypadá to opravdu dost monotónně.
Obrázek Obrázek
Uživatelský avatar
El Kamil
Velkovévoda panství Česko-Gothického
 
Příspěvky: 5611
Registrován: pon 27. srp 2007 5:41:00
Bydliště: In the middle of nowhere

Příspěvekod Lordan » pát 25. pro 2015 0:35:25 » Re: Pětka pod bariérou
Pětka pod bariérou

Grafiku komiksu hodnotím jako vydařelou, stejně tak plakát. Autor si vyhrává s velikostí a stylem screenů, bubliny jsou také vydařené, ale obzvlášť chválím za screeny. Zajímavé je záhlaví, kde si autor pomohl obrazem klasické krásné horské krajiny a útočí tak na estetické cítění čtenáře.

Líbí se mi humor, ale především scénář, který jede na rychlém tempu vyprávění. Nechává dovyprávět bubliny na další scéně, zajímavý scénářový prvek, který jsem na fóru pokud se nepletu ještě neviděl a do komiksu se výborně hodí. Poprsí a posadí mohlo být klidně méně, podezírám autora z toho, že je chlípník.
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Uživatelský avatar
Lordan
Psanec
 
Příspěvky: 2322
Registrován: stř 30. pro 2009 9:23:46
Bydliště: Tam, kde skřeti dávaj dobrou noc.

Příspěvekod Emperor » pát 25. pro 2015 0:35:52 » Re: Pětka pod bariérou
Pětka pod bariérou

Po technické stránce precizně vycizelovaný komiks, v tomto ohledu nelze naprosto nic vytknout, tedy chválím grafickou úpravu, rozložení oken, jasné barvy, parádní záhlaví. Autor si zkrátka vyhrál, hlavně s detaily a vloženými objekty, celkově je komiks oku velmi lahodící, sympatický ...

Ovšem zde pro mě forma překonává obsah. Děj, respektive téma mě až tolik nezaujalo, vidím tam několik jednotlivých vtipných scén, ale komiks jako celek mě moc nebere. Mám z toho pocit, že se autor snažil vytvořit skvělé dílo, což se vizuálně povedlo, ale na úkor příběhu, který i přes možná zajímavý nápad (sportovní klání mezi tábory) na mě nepůsobí komplexně, dějově to drhne a vázne, jako by si tvůrce občas nevěděl rady, co s tím dál. Chybí tomu lehkost, spontánnost, plynulost a návaznost, několik vtipných scén to bohužel jako celek neutáhne.

Je to taková podivná, bizarní mozaika, jejíž jednotlivé části, samy o sobě pěkné, dohromady příliš neladí. Nebo jako orchestr, kde každý hraje skvěle svůj part, ale hudebníkům chybí souhra, harmonie. Sportovní terminologií tým plný skvělých, ale nesehraných hráčů. Jednotlivosti super, ale celek nic moc. Více než komiks mě pobavily samotné bonusy. Hodnotím 3/5, především za grafickou úpravu komiksu.
Uživatelský avatar
Emperor
Templář
 
Příspěvky: 4331
Registrován: pon 05. lis 2007 9:14:02
Bydliště: von Troppau und Kuttenberg

Příspěvekod Milhaus » pát 25. pro 2015 0:36:27 » Re: Pětka pod bariérou
Pětka pod bariérou
hlavní klady
+ autor si hezky hraje s grafikou. Některé efekty vypadají dobře, některé ne zas tak dobře, ale účel plní a člověk se u nich pousměje.
+ v ruku v ruce s hraním si s grafikou jde i hraní si s obsahem, textem a dějem. Nemůžu říct, že by mi komiks přišel vtipný, ale spíš takový veselý-hravý.


hlavní zápory
- možná se to trochu natahuje v některých částech, hlavně před samotným závodem. Myslím, že by to bylo lepší naopak, zkrátit přípravy na závod a prodloužit závod samotný.



Hodnocení:
Komiks jako takový mě vcelku bavil a čekal jsem, co bude dál. Pořád jsem vyhlížel, kdy už ten závod začne a pak, jak dopadne. Závěrečný díl mě hodně překvapil, především tou bitkou s Gomézem. Přemýšlel jsem, jak z toho autor vybruslí a ale pořád uvažoval v takových těch nestandartních řešeních, které autor vymýšlel skrz tu hravost v jiných situacích, jak by to pomocí toho mohl vyřešit zde. Třeba Drak už to nevydrží a v zoufalé snaze najít kadibudku něco provede atd. Bitka mě tak svým způsobem spíše trošku zklamala, ale bylo to asi nejrychlejší možné zakončení. Různé vtípky atd byly někdy dobré, někdy ne zas tak dobré. Doufám, že autor při svých vlastních běžeckých závodech nepoužívá jako podpůrný prostředek projímadlo :).


Plakát: Pořád úplně nechápu, proč je na obrázku ta holka. I když komiks částečně o holce je, podle mě by se tam spíše víc hodil nějaký běžec, protože komiks je přece jen o pětce. Jinak tento plakát se asi plakátu u Ztrát nejvíce blíží a působí už skoro jako plakát :). Je vidět, že autor s grafikou umí a že v jeho případě si neklade otázku "Jak?" ale spíše "Co?". Plakát podle toho i vypadá, je hezký, ale zas nepůsobí moc nápaditě.
***
Uživatelský avatar
Milhaus
Zasloužilý člen fóra
 
Příspěvky: 5419
Registrován: čtv 30. srp 2007 10:35:05
Bydliště: Doma

Příspěvekod Lordan » pát 25. pro 2015 0:37:01 » Re: Pětka pod bariérou
Pětka pod bariérou

Grafika komiksu vlastně není nijak náročná, ale vypadá dobře. Nejvíce bych vypíchl kvalitu screenů, jejich velikost - opravdu větší screeny působí lépe. Dále přehlednost textů v dobře vypadajících bublinách. Asi by se tento styl nehodil pro textově obsáhlejší komiksy, ale zde to svůj účel plní výborně. Ještě se mi docela líbí rámečky u screenů, tvořené zesvětlením. Plakát je spíše obyčejnější, pravděpodobně znázorňuje výhru soutěže. :D

Hrozně se mi líbí hra autora s detaily, stín který vrhá Xena, Saturas, který si čte Nordmarskou Orlici, to jsou věci, které u mě komiksu přidávají. Taky bonusy ke komiksu bych řekl, jsou v soutěži nejpovedenější.

Děj komiksu je humorný, ale ke konci se autor pouští i docela pěkných akčních scén. Je fajn, že si autor vyhrál během děje s animacemi obličeje, na velkých screenech to pak pěkně vyniká. U komiksu jsem se bavil, ovšem s přibývajícím počtem dílů šla zábavnost malinko dolů, vymizel i styl vyprávění příběhu, kterým jsem se v prvních dílech bavil vůbec nejvíc, což mě malinko zamrzelo. Ovšem autor musel i dovyprávět příběh a nutno říci, že akční scéna na konci tam docela sedla, s typickým happyendem, pochopitelně špatný konec by se ke komiksu vůbec nehodil. Komiks je podle mě v mnoha ohledech nejsilnější v soutěži, společně s komiksem Uprchlík je navíc nejkomiksovější.

90%
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Uživatelský avatar
Lordan
Psanec
 
Příspěvky: 2322
Registrován: stř 30. pro 2009 9:23:46
Bydliště: Tam, kde skřeti dávaj dobrou noc.

Příspěvekod El Kamil » pát 25. pro 2015 0:37:40 » Re: Pětka pod bariérou
Obrázek

Obrázek
Z grafického hlediska se jedná o celkem pěkný kousek. Hlavička komiksu se mění s každým dílem a autor nám předkládá různé scenerie s prvky herního světa z Gothica. Technicky povedené, ke konci mu už ale trochu dochází dech. Líbí se mi sladění hlaviček s dějem komiksu, tj. pokud je v logu noc, část děje vlastního dílu se odehrává v noci atp.

Komiksová okna jsou poskládána slušně, vidíme nepravidelné tvary, občas jsou strany oken zkoseny, je vidět, že autor má svůj styl zažitý. Mezery mezi jednotlivými okny jsou strojově přesné, k celkové kompozici nemám výhrady. Okna jsou dostatečně velká a stejně tak komiksové bubliny. Autor si nelámal hlavu s někaým efektem a prostě je nabavil na bílo. Spolu s černým textem dostatečné velikosti je komiks bez problému čitelný. Komiksové bubliny jsou prostorné a vše vypadá velmi příjemně. Na druhou stranu komiks není žádný román, takže v tomhle směru si to autor trochu ulehčil.

Ke grafice nemám dál co říct, slušná práce!

Obrázek

Ach, jak romantické! Ale zpracované hezky!


Obrázek
Děj je ve skrze jednoduchý, ovšem originální. Běžecký závod, to tu ještě nebylo. Tato tématika sama o sobě asi příliš zajímavá není, a tak se ji autor rozhodl okořenit milostným trojúhelníkem, který s blížícím se závěrem komiksu vystupuje do popředí. Děj je nenáročný a nakonec končí happy endem, což jsme asi všichni čekali, možná nás mohl autor zkusit překvapit nějakým zvratem, třeba smrtí některého z hrdinů příběhu. I když na druhou stranu nevím, jestli by se to do takového komiksu hodilo.

Autor nám během komiksu servíruje různé humorné momenty. Některé se do děje hodí více, některé méně. Za sebe bych vypíchl hlavně tiskovou konferenci, kde autor prokazuje znalost místních fanartových poměrů a odkazuje na více či méně aktivní fanartové skupiny zde na fóru. Trochu jako zjevení působí Justin Bieber, ale řekl bych, že to tak nějak zapadá do autorova stylu. Pěkný moment vidíme ve třetím díle, kde se na jednom z oken honí hrdina, Mud, mrchožrout a vlk.

Vlastní závod je jako takový nepodstatný, což je trochu škoda, když už se zdá být hlavním motivem komiksu. Do jeho začátku nás autor krmí všemožnými přípravami, po jeho začátku se pak příběh zaměřuje na linku s Gomezem. A tak závodníci běží tak nějak kvůli ničemu.

Obrázek
Z celého komiksu zaujmou hlavně textury závodních úborů hrdinů, které se opravdu povedly, ačkoli to jsou textury opravdu jednoduché. Autorovi se povedlo vybrat hezké barvy, které k jednotlivým závodníkům ladí. Diego v červeném úboru jako stín, Saturas modrý jako mág Vody a Gor Na Drak v zeleném triku s motivem Spáče, za mě výborné!

Co se práce s hrou, tak vidíme lepší průměr. Bez animací postav to nejde a autor to ví, a tak využívá zejména výrazů ve tváři. Animací těla už tolik není, postavy často jen stojí. Co se týče náročností scén, tak vesměs máme jen dvě scény, které stojí za řeč. Tou první je shromáždění při uvádění závodníků ve Starém táboře a tou druhou je poprava v posledním díle.

V komiksu také vidíme relativně dost podprodukčních efektů. Poker s žoldáky, Xenu, Nordmarskou Orlici, atd. Jako nejpovedenější hodnotím tiskovou konferenci, kde se setkává nejvíce efektů. Ať už jmenovky jednotlivých aktérů, tak zakomponování zbrojí z G2 či G3, to se opravdu povedlo. Vtipná je také Gornova cedule "I love Diego". Tohle se autorovi opravdu povedlo.

Obrázek
Velmi se mi líbí, jak jsou bonusy propojeny s dějem vlastního komiksu. Bulvární plátek odhaluje možnou korupci, kterou pak propírají i hrdinové v komiksu. Rozhovory s účastníky doplněné o další krátké články jsou pěkné, navíc vše je moc hezky graficky zpracované. Super!

Obrázek

Komiks Pětka pod bariérou je takový příjemně lynoucí příběh s trochou dramatu. Na šesti ne-až-tak-krátkých dílech nám autor servíruje množství humoru a pěkných postprodukčních efektů, ovšem jestli to bude na vítězství stačit, to si nejsem jistý. Komiks je dokončený, a to je jistě plus.

Obrázek
Obrázek Obrázek
Uživatelský avatar
El Kamil
Velkovévoda panství Česko-Gothického
 
Příspěvky: 5611
Registrován: pon 27. srp 2007 5:41:00
Bydliště: In the middle of nowhere

Příspěvekod El Kamil » pát 25. pro 2015 12:34:04 » Re: Pětka pod bariérou
Ahoj, díky všem za komenty! Pokusím se k tomu něco napsat.

Pivl píše:Kamil se od svého jednoduchého stylu vždy připomínající spíše webovou grafiku než komiks loni posunul k opravdově vypadajícímu komiksovému motivu, teď udělal v tomto ohledu krok zpět - Komiks už tolik jako reálný komiks nevypadá

Rozhodně nebylo snadné letos vymyslet nějaký komiks, kterým bych se odlišil od vítězného Hrdinova Paradoxu z loňského roku. Musel jsem přijít s novým grafickým stylem, přestože ten loňský se mi pořád hodně líbí, ale podruhé byste mi jej asi omlátili o hlavu a taky by za něj už moc bodů nebylo. A navíc by mě všichni hned poznali :).

Co se děje komiksu, opět vyhrál více méně humorný příběh. Jako základ jsem vzal běžecký závod, což je v podstatě strašně primitivní věc, a kolem něj jsem nabalil nějaké vtipy. Je to mnohem snažší než vymyslet vážný děj, který dokáže čtenáře zaujmout. Tentokrát jsem si ale řekl, že tam zkusím zakomponovat nějakou vážnou linku. Nápad s milostným trojúhelníkem je takový laciný, ale sám jsem s ním spokojen, zejména se způsobem, jak tato linka nenápadně přejde do popředí. Všechno ostatní je pak už jen takový komparz. Samozřejmě, kdyby bylo více času a chuti, mohl jsem pečlivěji vybrat Diegovi soupeře a nabalit tam nějaké jejich další osobní zápletky a motivace, trochu protáhnout průběh závodu a vlastní finále na hradě.

Max píše:Osobně se mi toto provedení líbí, hlavně tedy obrázky záhlaví, které sice nemají s dějem nic moc společného, ale navozují příjemný pocit.

Jak by Pivl mohl potvrdit, já neumím dělat složitou grafiku :D... Proto jsem rád, že se moje jednoduché účelové styly pořád líbí. A i proto ta záhlaví - vygooglit nějakou pěknou fotku je celkem snadné. Je pravda, že s dějem nemají hlavičky nic společného, ale každá z nich se snaží zobrazit svět "pod bariérou". Ať už je to údolí v prvním díle, bažina, les s vlkem, noc s Xardasovou věží či řeka s číhavcem. Jen v posledním díle už nebyl čas se s tím zabývat, tak jsem tam práskl obyčejný artwork.

Max píše:Modifikace přímo ve hře jsou taky povedené, především tedy sportovní dresy jednotlivých závodníků, nebo třeba i napůl svlečena Diegova zbroj.

Já se s modifikacemi hry zabývám celkem nerad, protože to moc neumím a stojí to dost času. Nicméně dresy bylo potřeba udělat, takže jsem chvilku bojoval se správným pozicovaním textury, ale jinak to nebylo moc práce vzhledem k tomu, že závodníci oblékli jen jednolitá trika. Chtěl jsem původně přijít i s novými texturami tváří v pořádném rozlišené, protože ty originální jsou moc malé a je to vidět, piplal jsem se s jednou texturou obličeje jeden večer a výsledek nebyl tak dobrý, tak jsem od toho upustil.

Takže jsem se pak soustředil na postprodukci - jejímž dílem je mimochodem i ona Diegova svlečená část zbroje. Vzhledem k limitovanému času na tvorbu pro mě bylo důležité to, že u postprodukce jsem prostě věděl, že ten který efekt "nějak" udělám. I když by se dost z nich dalo udělat i přímo ve hře skrz nějakou modikaci, tak jsem to nedělal, protože jsem nevěděl jak a nebyl čas se s tím během těch pár týdnů zdržovat.

Vojta1122 píše:Jednak se spoléhá na styl svého loňského komiksu, který vyhrál, jednak můžeme cítit výraznou inspiraci v Maxovu komiksu Grand de Khorinis, který byl předloni také velice úspěšný.

Dicht píše:Příběh mi ze začátku připoměl Maxovo Grand de Khorinis

Tohle je zajímavé a snad mi Max odpustí, ale rozhodně to nebylo úmyslné, jelikož si momentálně děj jeho komiksu ani nevybavuju. Takže si ho půjdu hned znovu přečíst :) ...

Vojta1122 píše:Riordian dostanu alchymistickou kolonu z G2

Hehe, jsem rád, že si toho někdo všimnul :) ... z G2 je tam kromě toho i Bosper a pátračova zbroj (vše postprodukce), ale to jste si asi taky všimli :) ...

Vojta1122 píše:Ale samozřejmě ne každý vtip se zdařil. Bieber skutečně komiksu ubírá. Stejně tak vtipy s Mudem dnes čtenáře spíše otráví, jedná se už o takový laciný trik, jaký používá každý.

Jarvis píše:Jediný co mi na komiksu vadilo bylo zakomponování Justina Biebera

Abych se přiznal, tak mě trochu překvapuje, že Justin u více lidí působil negativně. V ten moment mi to přišlo jako dobrý vtip, ale samozřejmě beru, že někomu to může být proti srsti. Justin, stejně třeba jako ta honička s Mudem v druhém díle, vznikl docela spontáně, když jsem dostal při screenování nápad, jak nějakou scénu trochu okořenit atp. Z toho tak nějak plyne těch příliš mnoho stylů humoru, které zmiňoval Pivl. Co mi přišlo dobré, tak jsem to tam naházel jako pejsek s kočičkou do jejich dortu :) ...

Vojta1122 píše:Proč má Gorn taky závodnický dres? :)

No, to je tak. Gorn má na sobě dres, protože před závodem zastavil do fan shopu vedle arény, kde si dres za třicet nugetů zakoupil. Stejně tak Baal Parvez si koupil zelený dres Bratrstva a Lester si koupil repliku červeného dresu Starého tábora. Bohužel ho ale v bažinách nemohl příliš nosit, takže to byla taková jeho guilty pleasure :D

Upřímně jsem se trochu bál, že mi poslední díl odpálí dost bodů či hlasů, protože byl dělaný ve velkém spěchu. Rozhodně to ale bylo menší riziko, než kdybych jej nedodal vůbec. Navíc byl jak naschvál rozsahově nejdelší. Proto mi dost věcí uteklo. Gornův dres je jedna z nich. Trochu se mi totiž vymstilo, že ty textury dresů jsou aplikovány jako modifikace textur kůže. Takže kdokoli, kdo měl stejnou texturu těla jako Saturas rázem nosil jeho dres. To mi pak způsobilo pár problémů, když jsem musel textury prohazovat mezi normálníma a těma s dresama, zejména v Bratrstvu pak měl skoro každý templáře Drakův dres. Milhaus byl určitě ty textury uložil jako nové a pak je přihodil postavám ve skriptech, ale na to jsem já prostě neměl čas, protože to neumím a nechtěl jsme se s tím zdržovat (i když by to ve finále bylo třeba efektivnější).

V šestém díle je taky odfláknutá hlavička a také strážce, kterého sejme Bezejmenný vrženým mečem, poté oživne, aby jej Milten spálil ohnivou koulí. Po odevzdání šestého dílu jsem si říkal, že ho po soutěži přepracuju a opravím, nicméně uvidíme, teď se mi do toho moc nechce.

Vojta1122 píše:Velikou pochvalu si zaslouží intimní scéna Diega a Velayi - zvlášť záběr s polibkem: zde by mohl Lordan načerpat výraznou inspiraci pro své komiksy.

Jsem rád, že tahle scéna se líbí. Původně jsem měl v plánu veškeré tyhle emociální scény udělat tak, že si vygooglím nějaké xichty či výrazy a ty pak zasadím postprodukčně do screenů, protože postavy v Gothicovi umí animacemi tváří vyjádřit jen zlost a strach. Nakonec z toho sešlo (moc práce, málo času, mohlo by to vypadat blbě), takže jediná modifikace tváře bylo doplnění zavřeného očního víčka Velayi. A to ještě jen z toho důvodu, že se mi nepodařilo chytit její mrknutí ve hře (což když člověk nechce, tak to má na každém druhém screenu). Samotnému se mi tahle scéna líbí, a tak tvé pochvaly využiju, abych se pochválil ještě sám :D ...

Pivl píše:Každopádně bych vykl tempo komiksu. Celé tři díly nebo možná více se schyluje k obrovskému závodu,na který se těší snad úplněkaždý kdo komiks čte a ono furt nic a nic díly se mi zdají zbytečně prodlužované.

V prvních třech dílech jsem chtěl vytvořit prostor pro románek Diego - Velaya. Nechtěl jsem po jedné schůzce hned startovat závod. Chtěl jsem se pojistit, že mi jejich milostný příběh opravdu sežerete a že to nebude působit povrchně. Těžko říct, jestli se to povedlo. Jak už jsem psal, možná to chtělo i nějaký vedlejší děj pro Saturase a Gor Na Draka, kteří tam tak působí jen jako komparz. No a do toho padly všechny ty více či méně vtipné momenty - představení závodníků, tiskovka, koncert, doping na pozadí atp...

Dicht píše:Spousta nových textur jako dresy (Sparťan diego to je něco pro mě :D)

Prej Sparťan, jen počkej! :D Diego měl původně běžet modrém argentinském dresu Maradony. Ale nevypadalo to hezky, tak jsem to sladil s červeným laděním zbrojí Starého tábora.

Milhaus píše:Pořád úplně nechápu, proč je na obrázku ta holka. I když komiks částečně o holce je, podle mě by se tam spíše víc hodil nějaký běžec, protože komiks je přece jen o pětce.

Původně jsem skutečně chtěl udělat plakát s běžci, takový ten propagandistický plakát typu "Kdo neběží s námi, běží proti nám!", ale nějak se mi nedařilo přijít s konkrétním motivem, co by se mi líbil, tak jsem se na to vybodl, našel jeden tutorial a aplikoval ho na fotku jedné modelky (o ní se zmíním někdy později, schválně, jestli ji někdo dokáže odhalit :D). A ano, nakonec má plakát představovat Velayu :) ...
Obrázek Obrázek
Uživatelský avatar
El Kamil
Velkovévoda panství Česko-Gothického
 
Příspěvky: 5611
Registrován: pon 27. srp 2007 5:41:00
Bydliště: In the middle of nowhere

Příspěvekod Dolero » pát 25. pro 2015 13:36:28 » Re: Pětka pod bariérou
El Kamil píše: našel jeden tutorial a aplikoval ho na fotku jedné modelky (o ní se zmíním někdy později, schválně, jestli ji někdo dokáže odhalit :D)


Miranda Kerr! :D
Obrázek
Valašská trojka: já, ona, slivovica
https://i.gyazo.com/a6feb9c25f92cbac313 ... 99e609.gif
Uživatelský avatar
Dolero
Uživatel
 
Příspěvky: 2051
Registrován: úte 11. čer 2013 16:21:32

Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé

cron