Menu

Uprchlík

Diskuse a hodnocení komiksů.
Příspěvekod Milhaus » čtv 10. pro 2015 9:37:36 » Uprchlík

ObrázekObrázekObrázekObrázek
Obrázek

ObrázekObrázek

Hlavní téma: Útěk - úkryt - ztráty - pád
Vysvětlení: Hlavní hrdina neustále utíká a hledá úkryt, neboť je uprchlík. Postupně ztrácí veškeré iluze o lepším světě, kam se snažil dostat a tak padá na úplné dno.

Útěk - hrdina je uprchlík a utíká, všechny díly
úkryt - všechny díly
ztráty - 2 díl, skřeti při boji s ohněm, 4 díl ztráty lidí, celkově ztráta iluzí
pád - 1 díl golemové při hře volejbalu, 3 díl pád zemana, celkově hrdinův pád na dno

Trosky - zhroucení - požár - uvěznění - hlad
Trosky - ve druhém díle - trosky knihovny, ve třetím díle v závěru trosky pevnosti, ve čtvrtém díle trosky bývalých bratrů z tábora
zhroucení - zhroucení monarchie při pádu zemana
požár - 2 díl dialog skřetů o přípravě večeře, 3 díl hořící stan
uvěznění - 3 díl, hrdina skončí ve vězení
hlad - 2 díl, skřeti i hrdina má hlad

Kotrmelec - kilt - opruzenina - býlí - záchrana světa
Kotrmelec - 1 díl, když si golemové hráli volejbal
kilt - sukni má hrdina neustále na sobě
opruzenina - vyrážka je zmiňovaná občas v každém díle, nejvíce asi na konci čtvrtého
býlí - v prvním díle na začátku, když hrdina hulí trávu
záchrana světa - v prvním a posledním díle v souvislosti s hlavním hrdinou

Bezpráví - Láska - Pivo - Tyran
Bezpráví - 2 díl to hrdina říká, ve čtvrtém díle se to děje (masakrují lidi)
Láska - zejména ve čtvrtém díle na konci
Pivo - v prvním díle na začátku na farmě Onara
Tyran - v 2 díle, skřetí šaman Ala Sad

Město - Půlnoc - Halloween - Fantasy
Město - 3 díl, velká část se odehrává ve městě
Půlnoc - 3 díl na konci při podpálení stanu (hrdina jde spát o půlnoci)
Halloween - 3 díl, při setkání nejdůležitějších lidí ostrova v Mrtvé Harpyji
Fantasy - 4 dl, při probuzení z absurdního fantasy snu

Drogy - beh - žena - šibenica - oheň
Drogy 1 a 4 díl Fortuno, celkově je Fortuno pod vlivem absťáku a proto se mu to celé zdá, hlavníá hrdina jej probere zeleným novcem
běh - hrdina neustále běží
žena - občas se vyskytuje ve všech dílech, nejvíce asi ve třetím díle při příchodu na Onarovu farmu
šibenice - ve třetím díle chtějí hrdinu pověsit, ve 4 ho pověsí.
oheň - v komiksu se vyskytuje často. Ve druhém díle ohnivý démon, ve třetím hořící stan a Bodo, ve čtvrtém hořící domy atd.
Naposledy upravil Milhaus dne sob 26. pro 2015 5:59:43, celkově upraveno 2
***
Uživatelský avatar
Milhaus
Zasloužilý člen fóra
 
Příspěvky: 5423
Registrován: čtv 30. srp 2007 10:35:05
Bydliště: Doma

Příspěvekod Pivl » ned 13. pro 2015 13:47:58 » Re: Uprchlík! (Milhaus)
Obrázek
Obrázek
"Popravdě jsem ani nedoufal, že by se Milhaus znova zúčastní, ale jsem rád,
že s fanartem po té své čistce neskončil. Určitě nás čeká něco zase nového a já doufám,
že oproti loňskému ročníku to Milhaus dokončí a scénář "

...Pár myšlenek před čtením...
Obrázek

Obrázek

No, to je něco. :) Každému komiksu tady budu zcela jistě (Ještě Kamilovi možná ne, ale
ještě jsem jeho komiks neviděl. :) ) vytýkat, že není dostatečně komiksový, ale tady se
asi grafice co se týče komiksovosti vytknout nedá vůbec nic. Skvělé úhly screenů, jen málokdy
se screeny opakují, zpracování v pdf je výborné, vypadá to prostě jako kniha, jako normální
reálný komiks. Velmi, velmi dobré.

Efetky a technické zpracování taky skvělé, od rozmazání screenů až po výbuch v pozadí
a další složitější grafické efekty vážně velmi povedené. Možná jen, že to PDF
trochu lidi bude otravovat při stahování, ale tak to záleží na člověku, co
si půjde komiks číst a zrovna mě překvapuje, že po tomhle řešení sáhl zrovna Milhaus,
který u draka nadával, že se mu filmy nechce stahovat, proč tedy nejsou na youtube... :)

Obrázek

Začalo to pro mě trochu nevinně, osobně jsme hrozně rád, že se Milhaus pokusil zase
o něco vtipného, protože když zkoušel vážnější komiksy, moc dobře to nedopadlo a ikdyž
šel humor komiksu ze začátku trošku kolem mě, čím více jsme se začítal, tím více
mě komiks bavil
a spousta vtipů vyzněla opravdu dobře.

Co se týče příběhu samotného, musím říct, že na mě působil komiks takovým podivným
improvizačním dojmem.
Jakoby Milhaus každý díl tvořil zvlášť, protože ikdyž na sebe
díly přímo navazují, každý jaoby byl na jedno téma, měl jiný styl humoru, ale zároveň
to pomohlo k čtivosti komiksu a ve finále zápletka vypadala díky rozuzlení promyšleně, takže
se zřejmě o úplnou improvizaci nejednalo. :)

Velmi se mi líbilo, a u Milhause to zas tak často dboře nedopadá, byla provázanost vážné
dějové linky s tou humornou. Prakticky z velmi vtipného komisku se během chvíle vyklubal komiks
dost vážný, se zajímavými texty a upřímně jsem do poslední chvíle čekal, jak to vlastně dopadne.
Jen mě hodně zamrzelo, že celé rozuzlení bylo tak hodně předvídatelné prakticky od prvního
okamžiku, kdy se v ději stal nějaký nesmysl a kromě vážnosti poslední části, mi komiks
příběhem připomněl Kamilovo Mud and Me.

Obrázek

Co se týče stránky propracovanosti scén, technického a grafického zpracování
je na tom opět Milhaus velmi dobře
. Zřejmě i po přečtení všech ostatních komiksů
furt budu po této stránce myslet opět jen na ten Milhausův, navíc celkově některé
vtipné narážky ať už přímo na Gothic nebo na reálný svět, byly super a z celého komiksu ční
takové hezké ponaučení - "Uprchlíci jsou lidé jako my a tím, jak se k nim chováme se
z nich stávají ti, za které je máme." Nebo mi to tak alespoň přišlo. :D
Trochu divné mi přišly občasné pokusy o rýmy, které do tohoto komiksu zas tolik
neseděly a například oproti Historkám z dva roky starého ročníku byly i o
dost slabší.

Vlastně už jsme zase vyčerpal tak nějak všechno očem jsme chtěl mluvit, protože chválit
jednotlivé grafické prvky, když je jich tam super hodně nebo vyhazovat vtipné hlášky, které
se mi líbily přípdně ty, které se mi nelíbily, by nebylo moc objektivní a Milhausovi by to zřejmě
ani nijak nepomohlo...

Snad z toho subjektivního by mohlo pomoct jen to, že si prostě myslím,
že Milhaus do té "komediální" tvorby patří a neměl by chodit jinam. Takhle to funguje dobře
a já si zavzpomínal na jeden z mých nejoblíbenějších komiksů, když jsem na fórum nastupoval
a to sice Gorn se nudí... :)

Obrázek
Co se týče toho zbytku, co jsme neřekl, tak bych zmínil určitě to, že ikdyž komiks vypadá hrozně hezky,
velmi se mi nelíbí sladění titulní strany[/b] a závěrečné s celým komiksem. Sice tam přibývají velmi vtipné
prvky díl co díl, ale představoval bych si něco barevnějšího. Každopádně jako plakát a titulní strana
jakéhokoliv [b]komiksu je to přesně taková jaká á být
- sdělná, vtipná a graficky na úrovni.

Milhaus se taky vytáhl, co se týče zapojení témat, co jsem tak sledoval komksy
jiné, nikdo toho snad ani tolik nezapojil, ikdyž některé zapojení bylo celkem ploché, cení se to.
Stejně jako kylt v rámci bonusu, který se může jako texturová předloha hodit
k ledačemu.

Obrázek

No a jsme na konci. Zápletka fajn, vtip super, grafika rozhodně nejlepší ze všech soutěžících (společně s
Údolie Smrti). Chybí originálnější rozuzlení a občas trochu inteligentnější smysl pro humor, každopádně je to
Milhausův pokrok. Po tom, co s Historkami z taverny u ďábla vyhrál první ročník, další dva se hledal. Graficky to
bylo vždycky dobré, ale snaha o technické originální prvky zastínily vážný příběh.
Takže to, že autor sáhl po humorném komiksu, kde šlo o všemožný nesmysl a jen to ve finále napasovat na
ono rozuzlení, byla asi ta nejlepší osutěžní sázka, co autor mohl udělat. :)

Komiks je opravdu kvalitní. Upřímně jsem spíše čekal jen na chvíli kdy přijde něco, čím si to
autor jako každý rok nějak podělá a ono vůbec. Uprchlík je vtipný krátký komiks ve skvělém
formátu se spoustou vtipnu, hezkých paralerních přirovnání a hlavně hrozně příjemného čtení,
které dle mého ani na podruhé neodradí. Takhle si představuji soutěžní dílo pro Draka,
čtivý, krátší, uzavřený komiks s hezkým poselstvím. :) Určitě jeden z favoritů.
Děkuji za velmi příjemné čtení.


Obrázek
Uživatelský avatar
Pivl
Obecný účet vedení fóra
 
Příspěvky: 4329
Registrován: sob 08. lis 2008 14:34:57
Bydliště: Klan Ohně, Santova 69

Příspěvekod JENIK » úte 22. pro 2015 23:18:39 » Re: Uprchlík! (Milhaus)
Příběh
Ze začátku jsem si říkal, jej co je to za blbost? Dialogy moc nedávaly smysl, tempo bylo ujetě střelené a v druhém díle, když se orkové bavili mezi sebou, jsem se těžce ztratil. Pak nějaký naváděcí systém ... byl jsem prostě ztracen v příběhu, jak uprchlík bez vlasti, ztracen, ale v ději. Naštěstí veškeré tyto pochyby byly následně zachráněny velmi podařenou satirou na dnešní politickou situaci v Evropě a především mě velmi pobavila část, která parodovala ISIS. Konečně nějaký nekonvenční humor, který není založen na fekáliích, i když ten škrábající zadek jsem celkově nějak nepochápal. Bohužel, jak již předvedl Lordan v Kazateli, konec to pohřbil. Teda spíše poslední list, který z toho udělal Mud and Me pohádku o snu. Mělo se to utnout předposledním listem. Toť můj názor. Jen občas byly vtípky dětinské, viz. orkové.

Grafika
Oproti předešlým počinům konečně pěkná a hlavně celkem přehledná. Neříkám, že předešlé kreace se nedaly číst, ale někdy to bylo už přehnané. Teď je konečně nějaký kompromis. Nenáročné pozadí, pěkně uspořádané okénka, sem tam nějaká kreace, tak to má být. Jenom mi teda vyloženě vadily vypravěčské vsuvky k okénkům, protože jsem se občas pořádně ztratil a přečetl něco co patří k okénkům o řádek níž, nebo naopak, vrátil se v čase a přečetl něco jsem již přečetl. Dále se mi líbily občasné grafické úpravy a přidaná hodnota typu rozostření/zaostření obrazu dle scény. Jedna z věcí která mě vyloženě štvala, byla barva fontu v logu, nešlo to vůbec přečíst (pokud to nebyl záměr tedy), jinak byly loga celkem fajn vyřešená.


MARVIN a další ...
Každé okénko jiné, postavičky dělají různé činnosti, nestojí jak tvrdé Y ... to se mi líbí. Jenom mě teda zamrzelo, že kromě obarvené sukně jsem neviděl nic navíc, žádná texturařina (krutá toť dřina) či modařina (krutější to dřina). Tady se autor oproti předloni moc nepochlapil teda. Škaredě řečeno je největším přínosem forma vydání v pdf. jako sešity. Což mi také moc nesedlo, musel jsem hodně zoomovat. Navíc je většina dnešních monitorů širokoúhlá, proto bych více uvítal kdyby díly byly formátu A5 vedle sebe, než vždy jeden A4 list, což ale možná nevědomky nutí k vytisknutí, ale na to barvu plýtvat nebudu :D Pěkně mě iritovalo stahování po díle na ulož.to ... 12Mb je celkem hodně na můj pomalý internet, nevím jak ostatní, ale mě pěkně otravovalo stahovat jednotlivé díly do PC když se na ně prostě jen jednou podívám.

SUMASUMÁRUM
Autor překvapil tam kde překvapení nebyla očekávána, a bude se proto ucházet o můj hlas. Bohužel tam kde jsem nějaké líbezné orgasmy očekával, tam se mi jich nedostalo, takže to autor bude mít těžší.
Uživatelský avatar
JENIK
Uživatel
 
Příspěvky: 576
Registrován: úte 13. lis 2007 17:02:42

Příspěvekod Jarvis » čtv 24. pro 2015 12:42:07 » Re: Uprchlík! (Milhaus)
Uprchlík!

Chválím za pěkné a inovativní zpracování komiksu ve formátu PDF. Někomu by mohlo vadit potřebné zvětšování stránek komiksu, ale já jsem spokojen. Grafika je pěkná, dobře poskládané screeny, čitelné bubliny. Ke grafice nemám co vytknout a pro mě graficky nejlepší a nejvíce „uhlazené“ dílo v soutěži.

Samotný příběh je v podstatě obyčejný a jednoduchý. Sledujeme osud uprchlého trestance, kterému se stále nedaří někde usadit. Na druhou stranu díky tomu, že se děj pohybuje rychle dopředu a lokace střídá lokaci to má spád, dobře se to čte. Nevzpomínám si na chvíli, kdy bych se nudil a komiks má potřebný vtip, který je dobrý.

Komiks kterému nechybí hezká grafika, inovace a vtip. Uvidíme jak si povede v souboji s ostatními. Podle mě má určitě šanci uspět.
...???
Uživatelský avatar
Jarvis
Uživatel
 
Příspěvky: 263
Registrován: ned 04. led 2009 18:06:12
Bydliště: Nový tábor

Příspěvekod Vojta1122 » čtv 24. pro 2015 15:01:45 » Re: Uprchlík! (Milhaus)
Recenze komiksu Uprchlík!

Úvodní slovo
Zopakuji, co jsem již říkal - před přečtením názvu Milhausova komiksu jsem měl opravdu strach z toho, čeho se dočkám - a ten se ještě umocnil při čtení prvních pasáží. Bál jsem se, že se dočkám toho, co v komiksu zřejmě budou mnozí i číst a hledat, totiž prezentace nějakých tezí - a to takovým způsobem, že čtenáři bude v komiksu ukázáno, co je správné a co špatné a čeho by se měl držet. Tyhle obavy začaly mizet zhruba v polovině druhého dílu.

Milhaus letos hovořil o tom, jak si představuje vážný komiks - a jako cestu uvedl Lordanovy Spadané listy. Sám ovšem přišel se svou cestou: Uprchlíka totiž bude podle mě nutné považovat za vážný komiks (jakkoliv vymezení vážného komiksu, jaké tady užíváme, je velice vágní). Přišel tedy s cestou, kterou já osobně v literatuře a tvorbě jí podobné příliš nemusím, s cestou alegorie. Na druhou stranu, jednak předvedl alegorii zdařilou a jednak se jedná o postup, který tady na fóru nepoužil snad nikdo před ním.


Grafika
Než se ovšem podívám na analýzu celé této alegorie a věcmi s ní spjatými, budu se zabývat něčím na hodnocení snazším, totiž grafikou.

Zdá se mi, že Milhaus se poněkud poučil z přeplácanosti svých předchozích grafik a tentokrát vsadil na jednoduchost. A myslím si, že vsadil velmi dobře, konečně je totiž jeho grafika přehledná a čitelná. Milhaus si neodpustil své oblíbené titěrné screeny, ale tentokrát - snad je to jedna z výhod pdf formátu - je možno komiks přiblížit opravdu detailně, aniž by obrázky výrazně ztrácely na kvalitě.

Jednoduchost grafiky ovšem, jak si Milhaus uvědomil, neznamená nějaké omezení prostoru pro kreativitu. Naopak, na titulních stránkách jednotlivých dílů ukázal, že může i nový prostor otevřít. Jednoduché téma, založené vlastně jen na kombinaci zeleného pozadí a černých stínů ukázalo mnoho estetických cest k vyjádření. Vložené nestínové barevné prvky možná působí až rušivě.

Osobně mi také trochu vadí "zubatost" rámečků v prvním díle. "Vlnitost" v dílech dalších už je příjemnější.

Alegorie
Milhausův komiks je neuvěřitelně zdařilou alegorií k současnému dění ohledně uprchlické krize - skutečně si myslím, že se Milhausovi podařilo až vzácně uchopit to podstatné na problémech, které nás obklopují. Jak už jsem říkal, komiks není kazatelstvím, neukazuje nám něco, co je nezpochybnitelné a správné, ale především zesměšňuje všechny možné stereotypní a prostě hloupé a blbé představy, které se na všech možných stranách v uprchlické krizi objevují. Toto zesměšňování ovšem dle mého soudu nedělá z komiksu ani trochu dílo komické, ba naopak, je známo, že jistá směšnost, zvlášť často dovedená do absurdna, hodně posílí efekt nějaké bezvýchodnosti a zoufalosti situace; toho jsme v Uprchlíkovi svědky. I proto vnímám Uprchlíka jako výhradně vážný komiks.

Přestože tu nemáme žádné kázání, nechybí na konci komiksu silný katarzní účinek: zde se objevují přednosti alegorického postupu. Myšlenek, které jsou v komiksu zobrazovány, si je asi každý čtenář vědom, přinejmenším při troše otevřené mysli. Milhaus je ovšem naaranžuje tak, že člověka situace, která nás obklopuje a vůči níž jsme svým způsobem otupělí a zvyklí na ni, znovu dovede vyděsit. První obranná reakce je, že si člověk odmítá realitu připustit, ale to nakonec musí - zvlášť, když se snaží později komiks nějakým způsobem zanalyzovat. Rád bych se věnoval jednotlivým momentům, ale je jich jednak strašně moc a jednak je strašně moc toho, co sem ještě musím napsat. A taky jsou čtyři hodiny odpoledne a já tu mám ještě hafo práce. Ale to jen tak bokem - zpět k věci.

Alegorický princip nám tu skvěle doplňuje práce s titulní stranou, kde máme u jednotlivých dílů zaznamenán vývoj v technických vymoženostech na poli války (škoda jen, že nemohlo být znázorněno např. rané dělostřelectvo a od trebuchetů a katapultů jsme přeskočili k tankům a pásovým transportérům), ústící opět s katarzním atomovým hřibem (účinek je posílen tím, že titulní stránka posledního dílu je jaksi podezřelé prázdný a až na samém konci spatříme hřib).

Kromě toho Milhaus ještě skvěle provazuje děj svého komiksu s lehce doplněným dějem Gothicu na dvou úrovních (jedná se o úroveň snu, ale i úroveň po probuzení ze snu daného Ravenovým poblouzněním). Rozpracování úrovně po probuzení ze snu bohužel, dle mého, je v komiksu poněkud navíc, stejně jak protahování příběhu se svědivým zadkem, byť se v těchto protáhnutích vyskytnou vtipné momenty.

Jak jsem říkal, vtipy v tomto komiksu plní poněkud jinou roli, než třeba v Pětce pod bariérou. Jsou zde ovšem nezbytně nutné pro celkový efekt komiksu. Někdy jsou zdařilé, jindy méně, někdy dokonce vůbec. Nestalo se mi, že bych se za břicho popadal - ale to nejen, že nevadí, ale možná je dokonce i dobře v případě tohoto komiksu.

Zajímavým způsobem se na efektu podílí i "motta" ironicky posazená na začátcích dílů.

Další poznámky
Komiks oplývá promakanou výpravou a postprodukcí. Určitě se zde bude ucházet o nominace.

Milhaus se dokázal piplat s alegorickým uvedením příběhu, dokázal také promyslet nápaditou grafiku atd. Ale, jako obvykle, si nedal příliš práce s masovými scénami - zde by jistě neškodilo skočit si pro inspiraci k Wilhelmovi. Když přijde například na ztvárnění boje, Milhaus nahází do hry postavy a nechá je se servat, potom užije klávesy F9 a udělá svých deset screenů jedné situace - postavy se však ve hře velmi nepřirozeně nahňácají na sebe a screen prostě nemůže nikdy vypadat tak dobře, jako když se někdo rozhodne si scénu pečlivě naaranžovat postavu po postavě. Ale sám vím, jaká je otrava něco takového dělat. Špatně také působí také to, když postavy se navzájem prolínají - jako například v hospodě při debatě o kvótách.

Taková zajímavost - scéna kdy se Fortuno přidává ke svým bratrům mi silně připomíná scénu posednutí démony v Night Spirits.

Závěr
Uprchlík! je podle mého letos bezkonkurenčně nelepší komiks v soutěži. Promyšleností a hloubkou se mu nemůže rovnat ani Lordanův Kazatel, v těchto aspektech Milhaus nejvíce utíká všem ostatním komiksům v soutěži a není snad jediného podstatného aspektu, v němž by zůstával pozadu.

Milhausovi se podařilo použít tvůrčího postupu, který je mi osobně velmi nemilý, a přesto mi vyrazit dech. Předvedl svou cestu, jak si představuje vážné dílo. Přišel rozhodně s něčím, co tu ještě nebylo.

Dost jsem se bál, že komiksu překazí vítězství látka, jíž zpracovával, momentálně se to tak nezdá a vypadá to, že ještě bude boj. Každopádně, pro mě je Uprchlík jasným vítězem - a i kdyby náhodou nevyhrál, tak už jen vytvoření tohoto komiksu je vítězstvím a důvodem ke gratulaci. Já se skláním.
Uživatelský avatar
Vojta1122
Kronikář
 
Příspěvky: 5510
Registrován: sob 21. lis 2009 12:12:06

Příspěvekod El Kamil » pát 25. pro 2015 0:00:05 » Re: Uprchlík! (Milhaus)
Uprchlík

Tento komiks na mě působí velmi dobře. Líbí se mi zpracování do formátu PDF, čímž se autor snaží navod pocit skutečného komiksového sešitu. Pokud se pak ve finále všechny díly spojí do jednoho dokumentu, bude to působit opravdu moc hezky a konzistentně. Sám jsem kdysi chtěl komiks podobného formátu vytvořit, ale první nástřel se mi nelíbil, tak jsem toho nechal. Nicméně - vypadá to, že PDF je složeno jen s obrázků. Čili i vlastní text je rastrovaný, což tak trochu ubírá na smysl PDF formátu. Pokud by byl text klasicky vektorový, mohl bych si zoomovat, jak bych chtěl a přitom by byl pořád stejně dobře čitelný. Ale to je jen detail.

Vzhled titulní stránky je povedený. Jedinou výhradu mám ke Spáčovi - Zajímalo by mne, odkud jde ten světelný zdroj, který ho nasvěcuje, jelikož všichni ostatní na scéně jsou jen ve formě tmavých siluet. Možná by to vypadalo lépe, kdyby byl v této podobě i Spáč. Hezké je zvýraznění, jaká témata v daném dílu uvidíme. Autor se tak pravděpodobně bude snažit zasadit všechna témata a je hezké, jak nám to dává najevo. Tento přístup k soutěžnímu komiksu je obdivuhodný, avšak velmi lehce může sklouznout k takovému tomu "ten komiks je o všem, ale zároveň o ničem". Jakmile se začne autor snažit obsáhnout všechny tagy, je jasné, že se mu jen málokterý z nich podaří zasadit opravdu pořádně a je tu riziko, že z toho vznikne takový guláš. Takže jsem zvědavý, jak z toho autor vybruslí, každopádně tu snahu hodnotím pozitivně.

Layout komiksu a celková grafika je povedená. Jednotlivá okna jsou velmi dobře prosvětlená, pěkně barevná a je na nich jasně vidět, co se děje. Velký kontrast oproti Mračnu vůně vidíme v rozdělení komiksové mřížky. Komiks Uprchlík se snaží rozbít stereotyp nepravidelným rozmístěním oken a také neobvyklými okraji. Zatímco první bod kvituji, druhý se mi už tolik vizuálně nelíbí, ale to je jen můj subjektivní dojem. Každopádně výsledný vizuál zde vypadá velmi hezky. Byl bych ale radši, kdyby komiksové bubliny byly klasických tvarů. Nicméně zvolený font a jeho velikost jsou v pořádku, vše je bez problému čitelné, což musím hodnotit jako plus, jelikož ne všem dílům se toho podařilo dosáhnout.

Co se příběhu týče, líbí se mi, jak autor obratně zasadil děj komiksu do mezery v příběhu vlastní hry a současně na aktuální situaci v Evropě. Velmi se mi líbí stylizace určitých komiksových postav do evropských politků - to nemá chybu! Už nám tam chybí jen plot, tedy technická bariéra. Věřím tomu, že to v některém z dalších dílů přijde, ve hře pro to prostory rozhodně jsou! :) Zatím těžko říct, kam nás děj komiksu zavede, ale jako úvod do děje působí první díl velmi dobře.

Vidíme také úpravy hry, ať už v podobě textury kiltu - která se mně osobně hodně líbí! - tak v postprodukci - dodání piva postavám atp.

Autor si hezky hraje se slovy (např. býlí, bílý), místy ale scény působí trochu dětinsky (volejbal s Fortunem), třebaže jsou nápadité.

Celkově tento komiks vidím hodně nadějně. Technická stránka vypadá zvládnutá precizně, grafika je pěkná, teď je jen otázka, jak autor dokáže ukočírovat příběh :) ...

Plakát:

Má podobu trochu upravené titulní stránky komiksu, která - jak už jsem psal - je celkem povedená. Takže dobrá práce!
Obrázek Obrázek
Uživatelský avatar
El Kamil
Velkovévoda panství Česko-Gothického
 
Příspěvky: 5615
Registrován: pon 27. srp 2007 5:41:00
Bydliště: In the middle of nowhere

Příspěvekod Lordan » pát 25. pro 2015 0:02:26 » Re: Uprchlík! (Milhaus)
Uprchlík
Plakát se mi zdá v soutěži možná i nejpovedenější, nebo na mě alespoň působí nejlépe. Zajímavá je forma pdf sešitu, opět něco, co tu ještě nebylo. Motiv katapultů a vojáků na titulní a zadní straně ve mě vzbuzuje otázku, zda se daná scenérie nějak promítne do děje. Trošku mě mrzí místy titěrné screeny a drobný text. Líbí se mi práce s marvinem a přidávání objektů.

Děj je jinak ve skrze humorný a to i docela vydařeně, drží si nějakou komplexnost. Ve skřetím táboře se mi líbí skřetí mluva, ač si myslím, že děj v táboře se mohl zkrátit. První díl na mě celkově asi zapůsobil o trošku více. Propojení s reálným děním je fajn v prvním i druhém díle. To se mi naopak líbilo více v tom druhém. Těším se na pokračování.
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Uživatelský avatar
Lordan
Psanec
 
Příspěvky: 2343
Registrován: stř 30. pro 2009 9:23:46
Bydliště: Tam, kde skřeti dávaj dobrou noc.

Příspěvekod Emperor » pát 25. pro 2015 0:03:35 » Re: Uprchlík! (Milhaus)
Uprchlík

Po grafické stránce bych řekl zajímavý a docela originální výtvor, líbí se mi vlnité ohraničení oken i bublin, celkový dojem je vizuálně příjemný, sourodý.

Děj zrcadlí aktuální dění kolem migrační krize a vše, co se na tento problém nabaluje (islamofobie kontra nekritické přijímání migrantů, korektnost, populismus, fanatismus, teror atd.), navíc trefně vykresluje povahu národa "Čuchů" a jeho politických představitelů. I přes občasnou rozvleklost má příběh svou logiku, je vtipný nespočtem různých narážek, nenásilně parodizuje. Poslední díl je ovšem masakr, vyvrcholením příběhu, ze kterého mrazí v zádech a povyšuje parodii na jakési poselství. Pro mě je to neobyčejně silný příběh, který hodnotím 5/5.
Uživatelský avatar
Emperor
Moderátor GOTHICZ.NET fóra
 
Příspěvky: 4428
Registrován: pon 05. lis 2007 9:14:02
Bydliště: von Troppau und Kuttenberg

Příspěvekod Milhaus » pát 25. pro 2015 0:05:15 » Re: Uprchlík! (Milhaus)
Uprchlík!
hlavní klady
+ snaha vzít reálný svět a jeho problémy a vložit je a zobrazit je ve světě hry v parodickém duchu až ve vážném duchu (na konci)
+ některé grafické úpravy a efekty působí docela dobře, hezká je i ta sukně, co má hrdina na sobě.


hlavní zápory
- někdy se příběh jakoby zastaví a musí čekat, až se autor vykecá, což pak vede k nudě
- někdy možná trochu přehnané tempo různých narážek a vtipů, možná by to bylo lepší propojit něčím nevtipným, ale asi je to dáno časem a délkou komiksu
- grafika není stejnorodá, mění se velikost písma, orámování atd. Někdy jsou screeny až příliš malé, někdy zas moc velké (takže se nevlezou vertikálně na obrazovku, pokus si to člověk zvětší na šířku monitoru, některé screeny jsou nesprávně rozmazány v pozadí.
- občas jsou v textech překlepy a chyby



Hodnocení:
Nejsem si jistý, jestli je komiks humorný, nebo spíš smutný. Každopádně hlavní hrdina komiksu to má dobrý, protože se z toho mohl probrat a probudit, narozdíl od nás, kteří v tom musíme žít.


Plakát: Plakát tak nějak vystihuje podstatu komiksu a docela se k němu i hodí. Hrdinova halucinace nejspíše začíná už tady. Plakát není nejlepším plakátem v soutěži, protože v soutěži je ve skutečnosti jen jeden plakát a to ten, který doprovází komiks Ztráty. Ve srovnání s ním ostatní poslali jen obrázky, zřejmě v závislosti na svých grafických možnostech, které mají. Tento patří k těm lepším, nicméně méně nápaditým.
***
Uživatelský avatar
Milhaus
Zasloužilý člen fóra
 
Příspěvky: 5423
Registrován: čtv 30. srp 2007 10:35:05
Bydliště: Doma

Příspěvekod Lordan » pát 25. pro 2015 0:06:13 » Re: Uprchlík! (Milhaus)
Uprchlík

Grafika, inovace
Graficky na mě komiks působí vesměs dobře, předvedení ve formě pdf sešitu je na fóru inovativní a rozhodně dobrý nápad. Co ovšem dojem kazí jsou menší screeny a někdy doslova titěrný text. Autor by mohl oponovat, že v pdf formátu můžeme v klidu zoomovat, ale cílem autora podle mě mělo být zpracovat komiks tak, aby byl uzpůsoben ve čtení pří stoprocentní velikosti. "Obal" komiksu pravděpodobně nyní již chápu, v jednotlivých dílech se válčí, technika postupuje, na obrazech jsou lidé, v posledním díle nezbylo nic, jen opuštění strom. Ke grafickému zpracování obalu nemám výhrad. Komiks působí opravdu komiksově a drobného textu a screenů je opravdu škoda. Pochválil bych zajímavé tvary screenů a konečný efekt, kdy se hrdina dostává ven ze svého stavu.

Děj na mě působí poněkud zvláštně. Propojení dráhy s uprchlickou krizí je perfektní, objevují se tam různé postoje a nakonec i jeden ze způsobů, jak skutečně vznikají teroristé, které bych přirovnal k pátračům na konci. Humor komiksu je místy lepší, místy slabší, je zajímavý nápad zpracovat vážné téma humorným stylem, i když humor už místy opravdu schází a pak působí celý koncept malinko nevyváženě. Hlavně vzhledem ke stylu humory, kde někdy se jedná o humor skutečně šílený - Tik a ťak. Samozřejmě, celý koncept toho, že šlo o vize a halucinace ve finále to co se dělo obhájí, ale je to poněkud jednoduché vyřešení. I přes nedostatky se mi ale celkový děj komiksu poměrně líbil a hodnotil bych ho možná i jako autorův nejzdařilejší. Budu přemýšlet o udělení hlasu, díky inovacím, díky zajímavému propojení ději v gothicu a skutečnému ději, ale zda ho nakonec udělím nevím.

75%
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Uživatelský avatar
Lordan
Psanec
 
Příspěvky: 2343
Registrován: stř 30. pro 2009 9:23:46
Bydliště: Tam, kde skřeti dávaj dobrou noc.

Příspěvekod El Kamil » pát 25. pro 2015 0:22:39 » Re: Uprchlík
Obrázek

Obrázek
Komiks Uprchlík nám tak nějak uprchl od zaběhnutých tvůrčích standardů a přichází ve formě skutečného komiksového sešitu. Místo hlavičky má každý díl titulní stránku, která se navíc s postupujícími díly vyvíjí, aby nám autor ukázal, že lidé mezi sebou válčí od nepaměti. Z grafického hlediska je ta myšlenka zpracována velmi dobře, zvolení tmavých siluet na ponurém pozadí skutečně evokuje určité stísněné pocity. Vytknul bych rozmazané okraje siluety uprchlíka, které logicky vznikly nadměrným zvětšením ořezu ze hry, přesto si s tím autor mohl trochu víc pohrát a vyhnout se tomu. Trochu jako pěst na oko pak na titulních stránkách působí barevné postavy, ať už to je Spáč v prvním díle, skřet ve druhém či (patrně) skupina nácků ve třetím. Autorovým záměrem zřejmě bylo, aby tyto motivy na obrázku vynikly, ovšem barevně se do celkového ladění nehodí.

Na titulní stránce také vždy vidíme, jaká témata daný díl obsahuje. Autor se ve snaze zasadit všechny soutěžní témata trochu ztratil, a tak třeba v prvním díle nezvýraznil tak "pivo" a ve třetím mu zase nesvítí "uvěznění". Graficky to ale vypadá pěkně a zvolený font se mi líbí.

Font se pak opakuje i v textových bublinách. I když je velikost textu relativně malá, autor díky kombinaci bílé a černé barvy komiks neodstřelil jako jiní soutěžící, a tak se bubliny dají docela dobře přečíst. Měl jsem však problém se v bublinách a vůbec jednotlivých oknech zorientovat. Kompozice oken je v tomto komiksu takovým opačným extrémem oproti Mračnu vůně. Nepravidelné tvary oken s atypickými okraji, různé velikosti, okna s pouze tvářemi postav mezi ostatními okny, na první pohled to vypadá hezky, působí to komiksově, jen myslím, že už je to až příliš velká kombinace všech možných postupů a přístupů, a kdyby autor trochu ubral, působilo by to lépe.

Dále musím vypíchnout velikost oken. Ty jsou často opravdu malá. Autor tak upřednostnil dějovou stránku před vizuální a v pirátském táboře ve druhém díle do dotáhl stejně jako hrdina komiksu do extrému. Můžeme být svědky splnění povinného minima na prostoru 700 x 500 px. Neřekl bych, že by tím komiks vyloženě trpěl, snad to i na některých místech mělo své odpodstatnění.

Snad už jen dodám, že se mi líbí barevné ladění komiksu. Autor si se screenshoty ze hry pohrál, a tak se zbavil té šedivé herní grafiky.

Obrázek

Jeden z nejnápaditějších screenů v komiksu. Ztvárnění zamknutí dveří se opravdu povedlo!


Obrázek
Autor se po vzoru loňského Vojtova komiksu jal zakomponovat všechna témata. A snad se mu to i povedlo (nekontroloval jsem to). To s sebou přináší určité riziko, že děj bude o všem a nakonec o ničem, což se ale v případě komiksu Uprchlík nepotvrdilo. Komiks má jasnou dějovou linku, do které autor obratně všechny soutěžní tagy zakomponoval.

Hlavní linka se opírá o současnou uprchlickou krizi a autor toho využívá opravdu mistrně. Hlavní hrdina - zmatený novic na okraji společnosti - utíká z tábora banditů a snaží se najít své místo ve světě. Nikde jej ale nechtějí a automaticky - protože je uprchlík - jej považují za vetřelce. Fortuno na svém útěchu zažívá absurdní situace, které autor hezky navázal na aktuální reálné dění a reálné postavy (zeman, ovčáček, atp.). Děj trochu ztrácí dech v druhém díle, kde se až příliš zdržuje se skřety, ovšem pak se to zase rozjede. Díky zajímavému ději se komiks velmi dobře čte, a i přes relativně delší díly jsem se nenudil.

Příběh graduje v poslední díle, kde nám autor bez ostychů servíruje to, co snad ani nechceme vidět. Komiks velmi balancuje na hraně vtipu a smutné reality. Někdy jsou momenty úsměvné (ačkoli sem tam až dětinsky), ovšem často nás autor pod rouškou vtipu nutí k zamyšlení, jelikož odkrývá opravdu závažné problémy.

Obrázek
Nejlepší práce s hrou v soutěži. Autor nejenže využívá animace postav k dosažení klasických efektů boje, dialogu atp, ale bere je i jako prostředek k netradičním scénám - například skřet nesoucí Fortuna v ruce atp. Autor si dal práci s texturou kiltu, která je opravdu povedená! Scény v komiksu obsahují často velmi mnoho postav - ať už jde o hlasování o kvótách, uprchlíkova poprava či boje v posledním díle.

Další kapitolou jsou postprodukční efekty, kterými se to v komiksu jen hemží. Vidíme opravdového zeleného novice, německou hildu jako z Oktoberfestu, hrdinův útěch z tábora pirátů, becherovku, monstrum z Risen, skoro Fortunův zadek a od uřezaných hlav mrchožroutů se nakonec dostaneme až uřezaným hlavám lidí. Některé efekty jsou poněkud znepokujujcí, ovšem brilantní, co se technického provedení týče. Až je škoda, že některé z nich (třeba právě ti mrchožrouti) se ztrácejí mezi textovými bublinami na malých screenech. Škoda, určitě autorovi daly nemálo práce, tak mohly trochu více vyniknout.

Obrázek
Kilt - super! Wallpapery - tady jsem velmi rozpolcen. A to jak grafickém provedením, tak vlastním sdělením. Autor celkem obratně ztvárňuje hlavní motiv tlusťocha, bohužel ostatní elementy už působí tak nějak nesourodě. Podivné siluety lidí a zejména motiv vyhladovělých chudáků do obrázku graficky příliš nezapadají. Je ovšem jasné, že cílem autora v tomhle případě nebylo vytvořit graficky pěkné dílo ale spíše sdělit svůj názor a apelovat na ostatní.

Obrázek

Komiksu uprchlík se podařilo prezentovat nelehká témata dnešní společnosti skrz postavy ze hry Gothic. Komiks není snadné číst, protože neprezentuje moc pozitivních myšlenek, přesto jej však považuju za jednoho z favoritů soutěže. Velmi povedená komiksová grafika bez zásadních nedostatků, skvělá práce s hrou a mnoho postprodukčních efektů dávají znát, že autor si s komiksem opravdu vyhrál.

Obrázek
Obrázek Obrázek
Uživatelský avatar
El Kamil
Velkovévoda panství Česko-Gothického
 
Příspěvky: 5615
Registrován: pon 27. srp 2007 5:41:00
Bydliště: In the middle of nowhere

Příspěvekod Milhaus » pát 25. pro 2015 18:59:12 » Re: Uprchlík
Nejjprve bych chtěl podekovat všem za recenze, pak se k nim ještě vrátím, nejprve bych ale chtěl napsat co znamenalo co, protože i když asi většina věcí byla jasná, ne vše bylo možná pochopeno, hlavně některé části se mi tak úplně nepovedly, když jsem nechtěl měnit svět gothicu.

První díl měl víceméně informovat případného nehráče gothicu s nejdůležitějšími událostmi světa gothicu, aby věděl, oč v něm jde a co je z hlediska děje komiksu důležité. Hráče pak měl informovat, že se tam děje něco jiného, než normálně. Oba tak nakonec měli vědět, co se děje ve hře i o propiojení s reálným světem. Pak přišla zámiňka k útěku, útěk samotný už byl navíc, jelikož jsem chtěl naplnit třetí stranu, také jsem potřeboval propojit první díl s druhým a tak tuto část využil k aplikaci některých tágů, které byly poněkud kostrbaté (zejména kotrmelec se mi nikam nehodil).

Druhý díl se skřety byl z hlediska zobrazení reality nejnáročnější a protože jsem nechtěl měnit hru, tak se mi nedařilo úplně zobrazit to, co mělo být zobrazeno. Skřeti měli představovat chudáky, kteří trpí hladem v rozvojových zemí a kteří umírají hladem, Asad je asi jasný, měl symbolizovat Asada, díky kterému (nebo jemu podobným) ti lidé tím hladem trpí. Jména skřetů neměli evokovat Tik Ťak, ale spíše Tic Tac, ve smyslu toho, že jim pošlem pár nízkokalorických bombónů, oni se nasytí a ještě se budou cítit svěží, jak to západ dělá. Nicméně jejich jména nebyla moc důležitá. Asad se chtěl zbavit všech nepřátel, kteří ho ohrožují, proto chtěl velkou moc, využil uprchlíka jako zámiňku a povolal Rusko (ohnivý démon), které vyhrožovalo v reálu použitím atomových zbraní na povstalce. Nakonec se to obrátilo proti Asadovi (viz ten aderný výbuch v kaňonu, když hrdina doběhne k pirátům). Nicméně pokud jsem nechtěl tam udělat více skupin skřetů a další změny světa, tak se mi to nedařilo zobrazit a bylo to hodně ponecháno na fanazii čtenáře, že si to domyslí.

Palisáda u pirátů asi byla jasná, chtělo to říct, že když člověk nejprve poslouhcá a pak soudí, většinou dojde k jiným závěrům, než když nejprve soudí a až pak poslouchá. Piráti samotní pak měli ukázat, že ona ta naše kultura a společnost není zas tak dokonalá, jak si někdy myslíme. Odplutí mělo symbolizovat chudáky, kteří se snaží na vratkých lodích dostat do Evropy a často se tak utopí.

Třetí díl na to navázal, červ měl jednak symbolizovat ty, kteří se (asi oprávněně) bojí, že od uprchlíků dostanou nějakou nemoc a tak jim nechtějí pomoci a tak pokračoval v té myšlence, že se v moři utopí spousta lidí (tím že si červ stěžuje, že to už není co bývalo).

Scénka na pláži - domobránci měli symbolizovat lidi, kteří se v dnešní době ozbroují a chtějí "hlídat" hranice před vetřelci, Wulfgar představoval Konvičku, rybář měl představovat typický projev obyčejného člověka u nás, když slyší slovo uprchlík.

Zeman je asi jasný, situace v hospodě i dále v otázce Čuchů měla ukázat, jak nás vidí lidé v zahraničí. Také, jaký je Zeman a jeho běžné chování, které můžeme vidět prakticky obden v TV. Obyčejní lidé v hospědě měli symbolizoval lidi na novikách.cz a podobných servrech.

Setkáníu Mrtvé Harpyje je asi jasné. Jen, odkazovalo to na vtipnou skupinu na facebooku (Island tady nechceme).

Vězení a tamní vězeň měl ukázat, že hodně často někteří lidé uprchlíky odsuzují za to, že jsou mezi nimi vrazi a násilníci, přitom ale naprosto ignorují, že mezi námi samotnými, tedy produkty naší vlastní civilizace a kultury, je spousta vrahů, násilníků a jiných magorů. (kdyby si člověk sečtl všechny mrtvé, kteří padli jen rukou pošuků, co vezmou střelnou zbraň a vystřílí hospodu, školu atd, zjistil by, že mají na svědomí více obětí, než teroristi a to nepočítám ty běžnéí vraždy). A že tedy, pokud aplikuje toto myšlení souzení skupiny na uprchlíky, musí jej logicky aplikovat i na nás, tedy když jsou mezi námi vrazi a násilníci, jsme všichni vrazi a násilníci.

Poprava, jednak to mělo ukázat Zemana na demonstraci nácků s Konvičkou, jednak to mělo ukázat běžné lidi jak se chovají (zejména na internetu), kde jejich výroky byly téměř jejich citacemi z reálu. Měli jsme tu ty, kteří Zemana nekriticky obdivují a příjde jim normální jeho chování (které tam bylo zobrazeno), pak ty, kteří se radikalizují atd. Ženy, které se baví o tom, že by si uprchlíky vzaly domů, pak měli reagovat na Zemanův výrok, že každý, kdo chce uprchlíkům pomáhat, by si měl vzít jednoho domů (tak to byla odpověď, aby bylo jasné, že ono to není tak jednoduché, jak si náž prezident představuje). Zemanův pád byl navíc, měl sloužit spíše jako propojení s Ovčáčkem, trenky jsou asi jasné, Ovčáček nejspíše také.

Cesta na Onarovu farmu měla pak posloužit pro propojení se čtvrtým dílem, také měla ukázat některé typické chování lidí a současně i symbolizovat některé země. (Klášter - poláci, Bengrarova farma - Rakousko). Onarova famra byla asi jasná, její závěr s honičkou měl poukázat na fakt, že v Německu dochází den co den k útokům na uprchlíky a jejich obydlí.

Čtvrtý díl měl pak ukázat extremismus a terorismus a důvod, proč vzniká. Nebylo to myšleno tak, že ti lidé co byly vražděni za to mohli a že tedy dostali, co si zasloužili. Měli na tom svůj podíl a prostě udělali chyby. Hlavním důvodem ale byla kritická chyba, kterou má každý člověk ve svém softwaru a které narušuje jeho integritu. A to sice, že každý člověk potřebuje někam patřit (být součástí nějaké skupiny) a být stejný jako oni, současně ale touží potom být jedinečný, orginální, jiný než ostatní. A stejně tak při souzení jiných lidí, člověka nezajímají ti, co jsou stejní, nicméně klaždého, kdo je jiný, okamžitě odsoudí na základě přesudků. Nosnou myšlenkou zde tedy bylo, že lidé nejsou dokonalí a že je to dobře, protože pokud by byli všichni dokonalí, byli by všichni úplně stejní a že právě ty chyby, co lidé mají, je dělají jedinečnými (ačkoliv někdy jiné štvou). A že to je prostě o postoji, jak se diváme na jiné a na jejich chyby, jestli s nenávistí, nebo soucitem. Odkazy na to byly i v jiných dílech v menší míře (kérka ve druhém, rozhovoru porátů ve druhém atd). dokud ta chyba bude existovat, bude docházet k extrémismu.

Vraždy zde byly úmyslně co nejvíce brutální, jak jsem dokázal udělat.

Také jsem se tu snažil naznačit určité řešení této věci, tím, jak spolu mluvili ti paladini a žoldáci.

Probuzení z halucinace (ta kompozice) měla působvit tak, že poslední otázku v ní, kterou položí hrdina, bude čtenář vnímat, jako by patřila jemu. Tedy v této fázi měl být čtenář hodně zamyšlen a ta otázka "Co je to s tebou?" ho prostě měla vrátit z toho zamyšlení. Ale moc se to asi nepovedlo.

Následovali řeči o lidech a hrdinech, asi je jasné, co to znamenalo, prostě každý z nás je hrdina, nebo jím chce být, jde jen o to, jestli do toho opravdu půjde, nebo jestli se raději schová v davu, kde je to bezpečnější.

Řádek s hrdinou měl ukázat, že pokud se pro to člověk opravdu rozhodne a půjde svojí vlastní cestou a ne s davem, že to nebude mít snadné.

Poslední řádek měl říct, že jsou prostě problémy, před kterými se utýct nedá. Člověk může dělat, že nejsou a na chvíli je nevidět a nevnímat, ale oni ho zase doženou s tím, že pak budou mít další nepředvídatelné následky, další problémy, další útěk...

Grafika:
Celé to rámování bublin i vlnité řádky měl v člověku dávat takový pocit, že je něco v nepořádku a že se mu to jen zdá. Původně to bylo doprovázeno ještě jiným efektem, ale nakonec jsem jej odstranil. Toto vlinění tedy končí v okamžiku, kdy se hrdina probere.

Obálky měl ukázat dvě věci. Jednak zelená barva a to dění měla naznačit, že se hrdina v rámci té své halucinace nepihybuje jen prostorem, ale i časem a že prostě vidí věci příští, které se teprve stanou. Člověku to mělo dojít v momentě, kd uvidí to probuzení z halucinace ve čtvrtém díle. Druhá věc, co to mělo symbolizovat je to, že ať už se bojovalo čímkoliv a v jakékoliv době, vždy bylo výsledkem to, že bylo velké množství uprchlíků, kteří prostě bojovat a válčit nechtěli. Poslední obálka pak chtěla tím, že byla prázdná, říct, že pokud někdo použije atomové zbraně, bude tento nežádoucí efekt uprchlíků vyřešen, jelikož žádní upchlíci pak už nebudou.

Komiks je dělán stejně jako plakát ve velikosti 21x30 cm s 300 dpi. Tedy v picelech je velikost jedné strany 2480x3508px. Tedy i na svém monitoru (2560x1440), když to zvětším na šířku, to víceméně vidím v reálné orginální velikosti. Každý, kdo máneší rozlišení monitoru a zvětší si to na šířku, to vidí zmenšené. Prohlížeč PDF bere jako 100% velikost velikost stránky v centimetrech, ne v pixelech, ale já tak nějak fakt nepočítal s tím, že by si to někdo zobrazil v této velikosti. Také jsem nezkoušel to vytisknout a jestli by to vůbec bylo čitelné. Nicméně můžu to klidně změnšit na 150dpi, nebo na 75 dpi a tím výrazně zmenšit velikost výsledného souboru s výrazným zhoršením kvality a skutečného rozlišení.

Co se týče stahování, pokud by to bylo někde s přímým odkazem (tj ne na ulozto, kde je třeba heslo pro stažení), otevřel by soubor PDF prohlížeč rovnou a tedy by to bylo stejné, jako třeba obrázek (nebyla by tam nutnost to stahovat do PC). Nicméně Vojta asi nevěděl, kam to nahrát a tak použil ulozto.
***
Uživatelský avatar
Milhaus
Zasloužilý člen fóra
 
Příspěvky: 5423
Registrován: čtv 30. srp 2007 10:35:05
Bydliště: Doma

Příspěvekod Milhaus » pát 25. pro 2015 21:04:26 » Re: Uprchlík
Pivl píše:Co se týče příběhu samotného, musím říct, že na mě působil komiks takovým podivným
improvizačním dojmem.
Jakoby Milhaus každý díl tvořil zvlášť, protože ikdyž na sebe
díly přímo navazují, každý jaoby byl na jedno téma, měl jiný styl humoru, ale zároveň
to pomohlo k čtivosti komiksu a ve finále zápletka vypadala díky rozuzlení promyšleně, takže
se zřejmě o úplnou improvizaci nejednalo. :)


To bylo asi tím, jak se měnila moje nálada při tvorbě a také tím, co měl daný díl zobrazovat. Jednak vyhledané materiály k věci, které jsem tam chtěl vložit, dost zhoršovali mojí náladu, tak současně s tím mě ta tvorba komiksu bavila stále více a více, jak jsem se do toho stále více a více dostával. Ze začátku mi dělalo problémy třeba screenování, a tak. A ono věci, které jsou ve skutečnosti absurdní a šílené (jako třeba Zeman ve třetím díle), se nedají zobrazit nešíleně a klidně. Tedy jsem spíše tu šílenost a absurdnost trošku zesílil, ačkoliv Zeman mi to hodně usnadnil svým chováním, takže stačilo jen velmi zlehka. Na komiks jsem měl scénář screen po screenu, dialog po dialogu, ale nedržel jsem se jím úplně 100% a měnil jej dle potřeb a možností.

Pivl píše:Jen mě hodně zamrzelo, že celé rozuzlení bylo tak hodně předvídatelné prakticky od prvního
okamžiku, kdy se v ději stal nějaký nesmysl a kromě vážnosti poslední části, mi komiks
příběhem připomněl Kamilovo Mud and Me.

Je to dobrý komiks, hezký vzor v určitých věcech, nicméně pro mě zde zas tak velkou inspirací nebyl, to probuzení z toho tam prostě bylo nutné, abych utl tu část propojení reality se světem gothicu. Nevím, jak jinak jí přerušit a já nechtěl, aby ten komiks dopadl špatně.

JENIK píše:Jenom mě teda zamrzelo, že kromě obarvené sukně jsem neviděl nic navíc, žádná texturařina (krutá toť dřina) či modařina (krutější to dřina). Tady se autor oproti předloni moc nepochlapil teda.


Náhodou jsem tam udělal šíleně propracovanou a promakanou texturu nemrtvé stínové šelmy i s naprostými detaily.
viz: http://www.jpeg.cz/images/2015/12/25/UBVx2.png
Tu jsi mohl vidět skoro na každém screenu ve čtvrtém díle :).

Vojta1122 píše:Ale, jako obvykle, si nedal příliš práce s masovými scénami - zde by jistě neškodilo skočit si pro inspiraci k Wilhelmovi. Když přijde například na ztvárnění boje, Milhaus nahází do hry postavy a nechá je se servat, potom užije klávesy F9 a udělá svých deset screenů jedné situace - postavy se však ve hře velmi nepřirozeně nahňácají na sebe a screen prostě nemůže nikdy vypadat tak dobře, jako když se někdo rozhodne si scénu pečlivě naaranžovat postavu po postavě. Ale sám vím, jaká je otrava něco takového dělat. Špatně také působí také to, když postavy se navzájem prolínají - jako například v hospodě při debatě o kvótách.

Vím, ale pro mě těch pár screenů boje nebylo důležitých a za tu práci to nestálo. Nicméně jinak většinu screenů jsem opravdu aranžoval, až na ty bojové, kde mi padala hra a tak mě to nebavilo. V hospodě jsem potřeboval narvat hodně postav na malý prostor, hlavně v tom screenu, kde byli "překvapní", aby se mi tam vlezli všichni a současně je mohl zabrat z blízka a byl tak trochu vidět jejich výraz.

El Kamil píše:od uřezaných hlav mrchožroutů ...Až je škoda, že některé z nich (třeba právě ti mrchožrouti) se ztrácejí mezi textovými bublinami na malých screenech

Zrovna ti mrchožrouti nebyla postprodukce, ale já tam tomu lovci udělal chatu, když jsem pracoval na svém módu. Když jsem dělal screeny, ani jsem nevěděl, že tam pořád ty úpravy jsou a tak mě to trochu překvapilo, ale využil jsem toho. Mrchožrouti ale nebyli moc důležití a moc jsem o nich ani nepřemýšlel.
Kdyby si se chtěl podívat na tu chatu na screenech, viz zde:
http://www.jpeg.cz/images/2015/12/25/mFkVy.jpg
http://www.jpeg.cz/images/2015/12/25/vUyR.jpg
http://www.jpeg.cz/images/2015/12/25/0tEGB.jpg
http://www.jpeg.cz/images/2015/12/25/mN0aT.jpg
http://www.jpeg.cz/images/2015/12/25/agJ6.jpg
http://www.jpeg.cz/images/2015/12/25/SzkRT.jpg

Kdyby si se na to chtěl podívat přímo ve hře, viz zde: http://ulozto.cz/xXpYNyi1/g2e-demo-exe (upozorňuji, že je v tom světe více změn na té hoře a že to není ani omylem dodělané a taky že to bez změnených skriptů ani nebude plně fugnovat tak, jak bylo kdysi zamýšleno, ale prohlédnout se to dá).

El Kamil píše:Wallpapery - tady jsem velmi rozpolcen. A to jak grafickém provedením, tak vlastním sdělením. Autor celkem obratně ztvárňuje hlavní motiv tlusťocha, bohužel ostatní elementy už působí tak nějak nesourodě. Podivné siluety lidí a zejména motiv vyhladovělých chudáků do obrázku graficky příliš nezapadají. Je ovšem jasné, že cílem autora v tomhle případě nebylo vytvořit graficky pěkné dílo ale spíše sdělit svůj názor a apelovat na ostatní.


Tam ani nešlo moc o apelování, ono tam je jen napsaná prostá statistika. Nicméně jsem si nebyl jistý, je-li druhý díl správně pochopitelný a tak jsem chtěl čtenáře navést trochu správným směrem. Nicméně se to nepovedlo ani na tom wallu. Druhý měl zase navést správným směrem v případě těch obálek, protože mě trochu vyděsil Lordan, když psal, že na poslední stránce je strom.
***
Uživatelský avatar
Milhaus
Zasloužilý člen fóra
 
Příspěvky: 5423
Registrován: čtv 30. srp 2007 10:35:05
Bydliště: Doma

Příspěvekod El Kamil » pát 25. pro 2015 22:08:20 » Re: Uprchlík
Jsem rád, že jsi vysvětlil, jak jsi různé věci myslel. Většinu komiksu jsem pochopil, ale třeba ti skřeti ve druhém díle mi unikli. Budu si muset komiks přečíst ještě jednou s tvým vysvětlením po ruce :) ...
Obrázek Obrázek
Uživatelský avatar
El Kamil
Velkovévoda panství Česko-Gothického
 
Příspěvky: 5615
Registrován: pon 27. srp 2007 5:41:00
Bydliště: In the middle of nowhere

Příspěvekod Milhaus » pát 25. pro 2015 22:51:37 » Re: Uprchlík
No jo, měl jsem k tomu dodat i manuál :D. Ale s těmi skřety jsem to věděl, že to bude nepochopitelné, byla to nejslabší část komiksu.
***
Uživatelský avatar
Milhaus
Zasloužilý člen fóra
 
Příspěvky: 5423
Registrován: čtv 30. srp 2007 10:35:05
Bydliště: Doma


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé

cron