Menu

Tipy, triky a zajímavosti v Gothicu 3

Přišli jste na nějaký fígl nebo bug? Pochlubte se.
Pravidla fóra
  • Sekce Bugy a fígly má pomoct uživatelům v případě, že mají nějaký herní problém, proto je nutné, aby byla přehledná - tak, aby se uživatelé hledající konkrétní radu nemuseli probírat hromadou nic neřešícího balastu (spamu).
  • Proto bude jakýkoliv spam bez varování smazán a každý spamující uživatel tvrdě postihován
  • Než založíte jakékoliv téma, prohledejte nejdříve FAQ + příslušnou sekci, zda již podobné téma neobsahuje (nebylo řešeno) - takto zbytečně založená témata budou smazána a autor bude podle pravidel ohodnocen..
Příspěvekod Kennedy_R » čtv 03. říj 2013 0:36:37 » Tipy, triky a zajímavosti v Gothicu 3
Těm, kteří hrají skvělou hru Gothic 3 poprvé (nebo podruhé), doporučuji dále nečíst. Můžete si tak úplně pokazit herní zážitek. Hra je koncipována tak, že až na úplné výjimky a při troše přemýšlení o svém chování ve hře, nelze udělat fatální chybu, přes kterou by nešlo pokračovat. Napoprvé je krásné se s herním světem seznamovat systémem pokus-omyl a poznávat zákonitosti světa na vlastní pěst. Jediná rada i pro začátečníky je tato: pokud to není smrtelně nutné, neosvobozujte města v Myrtaně ani ve Varantu, dokud zde nesplníte všechny možné úkoly. Jinak si nenávratně zavřete dveře před dalším herním dějem u skřetů a hassassinů (zde je jedno za jakého boha kopete) a hru můžete začít znovu, pokud ji chcete odehrát celou!

Ale ostatním hráčům, kteří už G3 celkem dobře znají, může pár rad posloužit pro lepší orientaci ve hře a také na co si dát pozor, aby hra dostala větší spád a nedocházelo k opětovným zdržováním v ději, např. nechtěným prodáním něčeho, co bude potřeba jinde.

Tipy a triky jsou většinou platné jen s nainstalovaným novějším CP (ale bez toho hru už asi nikdo stejně nehraje). Rady a připomínky neberte zcela vážně, každý má svůj styl.



Tipy, triky a zajímavosti v Gothicu 3:

1. Co si šetřit v inventáři v rámci úkolů:
4 x královský šťovík (1 x pro sklerotického alchymistu v Geldernu a 3 x pro skřetího šamana na hradě ve Faringu)
50 x rostlina many (pro zběhlého alchymistu v klášteře v Nordmaru)
3 x balík bahenní trávy (ve hře jsou 4 zájemci, takže na jednoho nezbude. Nejvíce se vyplatí naservírovat těmto osobám - Vasco v Ben Erai, Gonzales v Mora Sul a hassassin v Ishtaru - dostanete zkušenostní body a někde i peníze. Jestliže obdarujete Lestera u chrámu v Al Shedim, uděláte dobrý skutek pro kamaráda, který byl zvyklý na denní příděly u bratrstvu spáče v G1, ale dá vám za to jen trochu zlata). A kde se dá balík bahenní trávy sehnat? 2 kusy v Lagu (u alchymisty po splnění úkolu a u problematického šéfa Laga Fabia po vítězství ve zdejší aréně). Třetí balík je v chatrči nebohého rybáře na ostrově mezi Ardeou a Bakareshem.

2. Černí trolové:
Ve hře se nachází 6 volně pobíhajících černých trolů (stejně jako v G2 jde patrně o nejodolnější zvíře, ale zde už nenajdete trolí lejno ze kterého by vyrůstala Sluneční aloe).
Tři naleznete v Myrtaně: I. u sildenských vodopádů, II. nedaleko prvního trola na skalním útesu nad zříceninou hradu, kde je Žezlo stínů (úkolový předmět), III. v údolí v horách nad Gothou (dostat se k němu dá buď z Nordmaru, anebo snadněji z Faringu průchozí jeskyní za horním mostem).
Tři naleznete v Nordmaru: I. u lovce Hansona pod náhorní plošinou s horskými jeleny (nedaleko Klanu kladiva), II. poblíž lovecké chaty lovce Ronara je malé údolí, končící prudkým srázem, pod kterým stojí další černý trol - dojít se k němu dá směrem od Varantu do Nordmaru a dále se držet pravého okraje břehu nad mořem, III. vysoko nad hrobkou předků Bereka, odkud vede jen malý horský chodníček - trol není zespodu vidět.

3. Draci:
Narazit lze na 4 draky (nejnebezpečnější netvory, kteří dokážou svým plamenem rychle spálit hrdinovy naděje).
Tři jsou v Myrtaně: I. a II. v jeskyních pod Cape Dun, III. u trosek hradu v horách nad Geldernem (vyjít z Geldernu branou na Trelis, zahnout hned doprava kolem obrů, kterým stejně po dobrém nevysvětlíte že jdete jen na draka a skalní rozsedlinou vylézt do hor. Potom se držet pravé strany hor).
Jeden je ve Varantu v pouštním údolí poblíž Ben Sala (směrem k ruinám Al Shedim).

4. Démoni:
Beliarova magie si pro hrdinu připravila překvapení v podobě 3-4 démonů (velmi nebezpečná a odolná stvoření).
Jeden je v Myrtaně ve městě jako vystřiženém z Walking Dead - Gotha a druhý v Nordmaru pod hrobkou předků Bereka, kterého přivolali k životu skřeti při hrůzném satanském rituálu, třetí se objeví na dně klášterní knihovny v Nordmaru, po přečtení Kronik nadvlády. Čtvrtý démon se podle chuti šamana Groka může objevit či nemusí v Myrtaně při osvobozování Geldernu (asi záleží také na obtížnosti hry). Další démony si můžete vyčarovat sami, jsou to nejlepší spolubojovníci a vypadají jako stvůry vyplivnuté samotným peklem.

5. Pomocná kouzla:
I. Zkrotit zvíře - tento svitek či naučené kouzlo je velmi užitečné, zvláště na začátku, kdy je hrdina ještě slabý. Ochočené zvíře je dobrý pomocník, který s vámi chodí i městem, jestliže se chcete vyspat a obnovit síly. Zvíře si samo při bojovém kontaktu vybere protivníka, váže na sebe nepřátele a jestli přežije, je nadále k dispozici. Svitků není ve hře mnoho, tak je dobré používat na co nejsilnější zvíře. Při zapnuté umělé inteligenci a alternativním vyvážení jde ochočit jako dobrého a odolného spolubojovníka nosorožce, jehož osrstěná verze je v Nordmaru a pár jich běhá i ve Varantu. V jedné hře mi šlo zkrotit i dravce těžkého kalibru, jako stínové šelmy v Myrtaně, lvi ve Varantu a šavlozubé tygry v Nordmaru. Ale to jsem měl buď inteligenci i vyvážení vypnuty nebo hrál na vysokou obtížnost, teď už nevím. Takový bojovník vás doprovází velkou část mapy než padne, jen do jiného podnebného pásma odmítá vkročit (např. šavlozubý tygr nemohl opustit Nordmar).
II. Proměna ve zvíře - nejedná se o proměnu po vypití velkého množství alkoholu, ale o lektvar či naučené kouzlo z magie proměn s malou využitelností, kde je zajímavé jen to, že hrajete v jiném těle a za lektvary utržíte dost zlatek. Ale občas využití má. Hlavně ze začátku hry, kdy se potřebujete dostat např. do jiného města a cestu okupují šelmy. Stačí se proměnit ve zvíře a v klidu proběhnout. Během hry se objeví vždy po jednom unikátním lektvaru proměny v určitého dravce, ve kterého se přeměnit vyplatí (stínová šelma, šavlozubý tygr, lev a důlní červ - ten je hodně silný a odolný). Z lektvarů byl pro mě nejužitečnější Proměna v krvavou mouchu - moucha je nejvytrvalejší a nejrychlejší cestovatel po herním světě. Výhoda lektvarů je také v tom, že neodebírají manu.
III. Magie vyvolávání - svitkem nebo naučeným kouzlem. Je to mocná a užitečná magie. Nejsilnější ve hře je démon, se kterým si troufnete sami vybít město. Jediná slabina této magie je ve vzdálenosti od vyvolaného spolubojovníka. Nesmíte se od něho vzdálit příliš, jinak zemře žalem z vašeho odloučení.
IV. Telekineze - tento svitek či naučené kouzlo je pro použití ve hře prakticky na nic. Pro všechno jsem si dokázal vyskákat. Použil jsem jej jen jednou nebo dvakrát na prudkém svahu, kde se nedalo udržet, vždy pro nějakou méně důležitou rostlinku a nechtělo se mi hledat oporu pro nohy. Kouzlo Telekineze má jiné a daleko důležitější využití, ke kterému vám postačí jen jedno po celou hru (pokud jej omylem nevypálíte). Kouzlo stačí podržet v ruce, ale nesesílat a běžet s ním v krajině, kde nehrozí velké nebezpečí napadení. Ukáže vám vše schované na zemi a v křoví několik metrů před vámi a není potřeba pracně pročesávat okolí. Zvláště se vyplatí při hledání dračích kořenů v trávě a v ruinách Varantu, kde vám snadněji nalezne zapeklitě rozházené úkolové předměty, ale také po zemi poházené kamenné tabulky pro zvyšování znalostí prastarých (ruiny je lepší nejdříve zbavit obtížné havěti, aby byl klid).

6. Využití bugu:
U magie vyvolávání, stejně jako u kouzla Zkrotit zvíře či při bojování s lidským a skřetím bojovníkem lze využít herní chybu. Jestliže je váš spolubojovník vážně zraněn a nelze jej vyléčit kouzlem Léčit jiného, stačí hru rychle uložit a opět nahrát. Všichni mimo vás budou mít obnovené zdraví a v boji lze dál pokračovat (bohužel to platí i pro zraněné nepřátele, které jste před tím ještě neusmrtili).

7. Jak na lvy:
Smečka lvů jsou tuzí protivníci. U oáz lze využít vodu (samozřejmě bez číhajících krokodýlů). Stačí jedním fireballem připálit nejbližší kočičku, skočit do vody a přeplavat na druhý břeh, který ale nesmí být příliš daleko (lze využít i balvany ve vodě). Lvi budou řvát na druhém břehu, protože skoro každá kočka se vody bojí. Potom je stačí z druhého břehu odstřelovat firebally, pokud to nějakou nenapadne oběhnout.
Horší situace nastane u jeskyně lvů poblíž Ishtaru (to je vůbec nejhorší jeskyně ve hře, pokud jde o šelmy). Klasickým postupem musíte lvy vylákat po malých skupinkách, postupně likvidovat a stále při tom utíkat jako o život pryč od jeskyně (vlastně o život půjde). Báječný styl Chucka Norrise - zaběhnout dovnitř a vše co se pohne vystřílet - zde bohužel nefunguje. Lepší je napravo od jeskyně vyskočit na skálu, nahoře dojít až skoro nad vchod jeskyně a lvy odstřelovat z výšky. Takto lze pobít většinu lvů a zbytek dorazit uvnitř. Anebo vykouzlit mocného démona, který vám pomůže jeskyni vyčistit.

8. Krávy:
V Myrtaně lze podojit 7 krav, a to všechny na čtyřech farmách v okolí Trelisu. Vemena se stračenám nalévají opět zhruba za den, tak mějte po ruce nějaké láhve (bezejmenný je prostě šikula). Spolu s pečenou žravou štěnicí a příslušným receptem vytvoříte posilující Ragú ze žravé štěnice chutí připomínající plíčky na smetaně - přidává 20% života (ve hře lze také připravit pomocí receptu, vína, mrkve, rýže a pečeného masa druhý pokrm - Dušené maso - přidává 40% života).

9. Ingoty čisté magické rudy:
Získáte nejpravděpodobněji 3-4. Lze z nich vyrobit nejlepší meče ve hře (nepočítám-li Inosův hněv, který je pouze k nalezení v unikátní truhle). Jeden ingot se válí na kovadlině veliké pece v Nordmaru (získáte po osvobození pece), druhý vám nabídne šéf Klanu ohně Kerth (za osvobození Nordmaru - nabízí k výběru i jiné věci, nejlepší je ovšem magický ingot) a další se mohou náhodně vygenerovat v unikátních Masívních truhlách.

10. Prodej kožešin:
Prodejem kožešin se dá přijít na pěkné peníze, ale u některých lovců ještě více. Prodávat lze bez problému všechny kůže i z plazů, jen pár kůží z bizona, vlka a polárního vlka nechte složené v inventáři - budou to úkolové předměty. To samé budou kůže z prohnilých lvů, pokud budete plnit úkoly i v Ishtaru, ale ty stejně prodat nejde.
Obchodoval jsem s 8 lovci, kteří za kůži přitlačili daleko více a všechno praví rození Myrtaňané:
I. Chris (Ardea) - u kamenného kruhu před skřetími armádami střežícími uzavřený Vengard.
II. Armon (Montera) - od Cape Dun k Monteře před jeskyní se zbabělými gobliny.
III. Jens (Cape Dun) - před bránou u Cape Dun.
IV. Candela (Okara) - v rozvalinách hradu v lesích u Okary a po přivedení do Okary dole uvnitř.
V. Wilson (Faring) - před hospodou v podhradí Faringu, kde je s dalším lovcem.
VI. Tippler (Faring) - za mostem v lese u 3 trolů, kde pálí kořalku.
VII. Lukjan (Silden) - nad Sildenem v lovecké chatě, kde je s dalšími dvěma lovci.
VIII. Bram (Silden) - u Sildenu v chatě u řeky (tento lovec jako jediný ve hře prodává návod na výrobu nejsilnějších ostrých šípů).

11. Prodej kradených šperků:
Někteří obchodníci z řad rebelů nakupují šperky za lukrativní peníz a vyplatí se cennosti prodávat jen jim. Vím o 4 osobách. Tři rebelové a jeden nomád v poušti.
I. Marlo (Reddock) - v jeskyni pod mágem ohně Sebastianem.
II. Shawn (Okara) - před paladinem Rolandem (později je k nalezení v nejvyšším nádvoří Gothy).
III. Dudley (Nemora) - vpravo kousek za vstupem.
IV. Marus (Braga) - v jeskyni nomáda Asarua poblíž Bragy - doprovodíte tam mága vody Riordiana, který sedí před Bragou (jedno zda vybíjíte nomády nebo hassassiny, výhodné je po splnění úkolů Bragy nomády poslat před Bragu, kde budou čekat do vašeho rozhodnutí, zda s nimi napadnete Bragu anebo je zde vyhladíte. Tak budete mít zlodějíčka Maruse a jeho nekalé obchody daleko snadněji po ruce - bude stát skoro u místa teleportu do Bragy).
Naposledy upravil Kennedy_R dne ned 20. říj 2013 9:35:46, celkově upraveno 5
Jen jedna věc je jistá. Všechno bude v pořádku.
Uživatelský avatar
Kennedy_R
Uživatel
 
Příspěvky: 118
Registrován: úte 18. zář 2007 20:14:12
Bydliště: Khorinis, Horní čtvrť, U strejdy Ludvíka, který nikdy nežil

Příspěvekod Kennedy_R » čtv 03. říj 2013 0:38:21 » Re: Tipy, triky a zajímavosti v Gothicu 3
12. Mlýnské kameny:
Ve hře se dá jednorázově použít 9 mlýnských kamenů. Skřeti si na nich trénují bicepsy a co zvládnou skřeti, to náš bezejmenný levou zadní také (pravdou je, že hlavně se zapnutým alternativním vyvážením potřebujete hodně síly, aby jste zvedli ten nejlehčí). Zvednutí kamenu vám přidá 5 bodů síly a tak si lze přijít ve hře zdarma celkem na 45 bodů síly. Pořadí kamenů podle hmotnosti a postupu ve hře je následující:
I. Montera - horní náměstí.
II. Geldern - za branou od Trelisu.
III. Faring - na horním náměstí hradu.
IV.-VII. Vengard - poblíž čtyř z pěti skřetích velitelů cestou od chrámu na hrad.
VIII.-IX. Klan kladiva - uvnitř chodeb u vysoké pece.

13. Ostrovy a pláže:
Na ostrovy poblíž Bakareshe se vyplatí doplavat. Přes množství nepřátel a zvířat se dostanete k truhlám, rostlinám, trofejím a cenným bodům. Projít pláže je také užitečná záležitost. Velké množství zvířeny s použitelnými vnitřnostmi do výroby jedu je na plážích mezi Al Shedim a Ishtarem. Na pláži pod Ardeou směrem k Vengardu narazíte na dvě jeskyně, které též stojí za průzkum.

14. Dědův odkaz:
Tento známý a jinde popisovaný easter egg vytvořený Community Teamem protíná herní svět v ose jih - sever, která na mapě tvoří oblouk prohnutý doleva připomínající tvarem napnutý luk. Osu tvoří jednotlivé truhly, které musí být otvírány ve stejném pořadí jak jsou na herní mapě umístěny, tedy ve směru jih - sever, od nejmenšího ostrůvku pod Bakareshem přes jeskyni u Ben Erai a starý hrad nad Sildenem, až po skalní rozsedlinu pod Klanem ohně.

15. Kořalka:
Mimo jídla si lze ve hře uvařit i něco pro zahřátí (rozuměj kořalku), ačkoliv i bez vaření se toho během hraní nastřádá v inventáři více než dost. Kořalku lze pomocí receptu připravovat z kořalečníku (to není opilý člověk ale rostlina) nebo jinou vyrábět z květů kaktusu. Také se lze naučit dvě speciality, které doplňují více atributů než jen výdrž, jako obyčejná sprostá kořalka. Naučit se je bude nutností, protože se jedná o úkolové předměty. Nordmarský cloumák doplňuje mimo výdrže i zdraví a bude ho chtít jako první skřet Mojok ve Faringu. Ruční dělo je nejsilnější dryák ve hře a naučí vás jej vařit bojovník-palič Ugolf z Klanu kladiva. Nejdříve vám dá láhev tohoto patoku vypít a jestli nemáte silnou výdrž, praští to s vámi o zem a úkol bude prozatím nesplněn. Ruční dělo doplňuje manu, ale vzhledem k vzácnosti a ceně použitých materiálů se nevyplatí vyrábět. Inu v Nordmaru mají jiné priority.

16. Hatlodův nejdelší quest:
Pouť za dokonalou lodí je co do počtu ušláplých kilometrů nejdelší herní úkol. Zadá neúspěšný stavitel lodí Hatlod v Sildenu, dále odyssea pokračuje přes permanentně zhuleného Sibura Narada v Lagu až do Nordmaru pro kůže polárních vlků. Zpět přes Lago opět do Sildenu. Uff!

17. Písečný červ:
Z písečných červů nelze nic získat (oproti důlním). Jediný je výjimkou. Mezi městy Braga a Mora Sul se v poušti potuluje červ označený jako Zraněný písečný červ a v žaludku má ohnivý kalich. Pokud dojde k zamordování dříve, než v rámci úkolu pro paladina Cruze, který žije ve stanu nedaleko, je potřeba červa vykuchat a kalich nezapomenout vyjmout.

18. Dokončení úkolů:
Po splnění úkolu obvykle hra připisuje body a informuje o splněném úkolu. Rozhodně se vyplatí ještě vrátit k postavě, která úkol zadávala nebo poskytovala radu ke splnění úkolu, či si jen na problém spojený s úkolem ztěžovala. Mnohdy tak lze získat dodatečné zkušenostní body a zlaťáky.

19. Opravdu netuším, kde vzali tvůrci jméno pro hassassina žijícího v Myrtaně - Sobota. Našemu Luďkovi není vůbec podobný :-(

20. Teleportační kameny:
Ve hře lze najít až 30 teleportačních kamenů (nově přidaný je pro lokaci Al Shedim a to díky tvůrcům CP). Mimo měst a vesnic se tak dá rychle dostat ke každému králi, včetně Xardase, k hlavním svatyním bohů (Adanos je zastoupen Saturasem, práve v Al Shedim) a z Vengardu přímo za bariéru, pomocí zvláštního teleportu beze jména.

21. Kameny transformace:
Lze získat až 7 kamenů transformace (poslední u mrtvého druida v jeskyni za Bakareshem). Dva z nich se dají darovat v rámci úkolů (jde o kámen stínové šelmy pro šamana v Geldernu a kámen bílého vlka pro mága v Klášteru ohně).
Naposledy upravil Kennedy_R dne pon 18. lis 2013 17:58:11, celkově upraveno 3
Jen jedna věc je jistá. Všechno bude v pořádku.
Uživatelský avatar
Kennedy_R
Uživatel
 
Příspěvky: 118
Registrován: úte 18. zář 2007 20:14:12
Bydliště: Khorinis, Horní čtvrť, U strejdy Ludvíka, který nikdy nežil

Příspěvekod Delicius169 » čtv 03. říj 2013 6:01:29 » Re: Tipy, triky a zajímavosti v Gothicu 3
K prvnímu tipu- 4 balíky bahení trávy lze získat po zmlácení toho chlapa v Lagu, co je pěstuje.
Zuby
Uživatelský avatar
Delicius169
Uživatel
 
Příspěvky: 546
Registrován: pon 23. lis 2009 9:27:11

Příspěvekod Emperor » čtv 03. říj 2013 6:03:47 » Re: Tipy, triky a zajímavosti v Gothicu 3
Ta možnost použití svitku "zkrotit zvíře" mi přijde zajímavá ... G3 jsem skoro vždy hrál s jediným kouzlem - ohnivá koule, díky ní jsem nepotřeboval nic jiného ... ale tipy jsou jinak dobré ...

Nad tím Sobotou jsem taky dlouho přemýšlel :D
TD = BD + [(BDxMana)/Ec] + PID

TD - total damage, BD - basic damage, Ec - Emperorova konstanta, PID - damage per interval
Uživatelský avatar
Emperor
Moderátor GOTHICZ.NET fóra
 
Příspěvky: 4391
Registrován: pon 05. lis 2007 9:14:02
Bydliště: von Troppau und Kuttenberg

Příspěvekod Kennedy_R » čtv 03. říj 2013 21:06:38 » Re: Tipy, triky a zajímavosti v Gothicu 3
Díky Delicius169. To jsem nikdy nezkoušel a po vybití Laga slavný Fabiův zahradník (kterého dle Fabia nemá ani Zuben) vždy přežil a nechal jsem ho okopávat rostlinky, takže nevím, že by z něj ještě jeden zašitý balík mohl vypadnout.

P.S. je to tak - zmlátil jsem jej a měl zašité čtyři balíky.

Díky Emperor. K magii proměn doplňuji že použitelné je ještě Povolat zvířata, kdy se okolní dravci pustí do toho, na kterého jste kouzlo seslali, zabijí jej a sami jsou zraněni a dají se snadněji zabít. Bohužel při soubojích zvířat mezi sebou, nedostáváte zkušenostní body (toto kouzlo je v datadisku oproti původní hře hrdinovi již vrozené od začátku). V herním světě se dá nalézt patrně jediný svitek kouzla proměny v zaměřené zvíře Zvířecí podoba, ale nikdy jsem ho nevyzkoušel, tak ani nevím jestli za něco stojí.
Naposledy upravil Kennedy_R dne ned 20. říj 2013 9:41:04, celkově upraveno 1
Jen jedna věc je jistá. Všechno bude v pořádku.
Uživatelský avatar
Kennedy_R
Uživatel
 
Příspěvky: 118
Registrován: úte 18. zář 2007 20:14:12
Bydliště: Khorinis, Horní čtvrť, U strejdy Ludvíka, který nikdy nežil

Příspěvekod Emperor » pát 04. říj 2013 18:05:25 » Re: Tipy, triky a zajímavosti v Gothicu 3
Kennedy_R píše:... V herním světě se dá nalézt patrně jediný svitek kouzla proměny v zaměřené zvíře Zvířecí podoba, ale nikdy jsem ho nevyzkoušel, tak ani nevím jestli za něco stojí.


Zřejmě by se jich dalo v truhlách najít víc metodou save-load, kdy se předměty v truhle obsažené při každém opětovném nahrání náhodně generují ... ale to čekání :roll:
TD = BD + [(BDxMana)/Ec] + PID

TD - total damage, BD - basic damage, Ec - Emperorova konstanta, PID - damage per interval
Uživatelský avatar
Emperor
Moderátor GOTHICZ.NET fóra
 
Příspěvky: 4391
Registrován: pon 05. lis 2007 9:14:02
Bydliště: von Troppau und Kuttenberg

Příspěvekod Dante » pát 04. říj 2013 21:13:12 » Re: Tipy, triky a zajímavosti v Gothicu 3
Tady je někdo velký fanda G3 :)
Jen jedna věc:
Kennedy_R píše:3. Draci:
Narazit lze na 4 draky (nejnebezpečnější netvory, kteří dokážou svým plamenem rychle spálit hrdinovy naděje).
Tři jsou v Myrtaně: I. a II. v jeskyních pod Sildenem, III. u trosek hradu v horách nad Geldernem (vyjít z Geldernu branou na Trelis, zahnout hned doprava kolem obrů, kterým stejně po dobrém nevysvětlíte že jdete jen na draka a skalní rozsedlinou vylézt do hor. Potom se držet pravé strany hor).
Jeden je ve Varantu v pouštním údolí poblíž Ben Sala (směrem k ruinám Al Shedim).


Teď nevím, ale jsou v jeskyních pod Cape Dun, ne? Nevím jestli je vůbec pod Sildenem nějaká jeskyně :D
LOOK LEFT =================> YOU FAILED
Uživatelský avatar
Dante
Uživatel
 
Příspěvky: 196
Registrován: ned 25. srp 2013 19:50:33
Bydliště: Limbo City

Příspěvekod El Kamil » sob 05. říj 2013 6:19:19 » Re: Tipy, triky a zajímavosti v Gothicu 3
Jo to vypadá na překlep, určitě to mělo být pod Cape Dunem, řekl bych :)
Obrázek Obrázek
Uživatelský avatar
El Kamil
Velkovévoda panství Česko-Gothického
 
Příspěvky: 5615
Registrován: pon 27. srp 2007 5:41:00
Bydliště: In the middle of nowhere

Příspěvekod Kennedy_R » sob 05. říj 2013 7:43:05 » Re: Tipy, triky a zajímavosti v Gothicu 3
Ano, přesně tak. Dík za upozornění, už to opravuji.
Jen jedna věc je jistá. Všechno bude v pořádku.
Uživatelský avatar
Kennedy_R
Uživatel
 
Příspěvky: 118
Registrován: úte 18. zář 2007 20:14:12
Bydliště: Khorinis, Horní čtvrť, U strejdy Ludvíka, který nikdy nežil

Příspěvekod Mervin » ned 06. říj 2013 17:08:13 » Re: Tipy, triky a zajímavosti v Gothicu 3
Právě jsem plnil misi s paladinem Karlenem, který je pod Nemorou při hranici s Varantem. Po zabití jeho "kolegy" Kurta, vás odvede do pouště. Na okraji skály, kde se s vámi loučí, jsem si všimnul hassissinského stanu vlevo na skále. Dostat se tam dá snadno, stačí jít kousek zpět, kde je nad roklinou tenký kamenný oblouk, po něm se dá přejít a po skále se dá jít k tomu stanu, pod ním je přímo Braga a ruiny okolo. U stanu je mimo jiné zakopaný poklad (lebka a skřížené ruce) a v něm: lektvar žívotní síly, lektvar výdrže (teď nevím jestli to a nebo síla), lehké hassissinské brnění, pár lektvarů many a života, myslím že i nějaké zbraně a cennosti, screen se mi bohužel nepodařilo udělat. Ve stanu poté kůže lva a zuby ;) Vědět to ze začátku hry, určitě bych se tam vydal, není nějk složité se tam dostat. Bohužel nevím, zda se tím nesplní quest za vstup do Varantu (což by na samý začátek mohlo někomu vadit, pokud sbírá kamenné tabulky a body z knih na znalosti prastarých). Každopádně dobrý tip ;)
Mervin
Nováček
 
Příspěvky: 1
Registrován: ned 06. říj 2013 16:48:08

Příspěvekod Dante » ned 06. říj 2013 17:11:29 » Re: Tipy, triky a zajímavosti v Gothicu 3
Kennedy to má už napsaný ve svém jiném tématu ( hroby ). Je tam oblečení nomáda, lektvar na trvalé zvýšení životů a nějaké drobnosti. Takže se hned zezačátku dá jít v klidu do pouště už z Ardey, jen mít lopatu. Hadry dávaj odolnosti proti horku, takže co víc si přát 8-)
LOOK LEFT =================> YOU FAILED
Uživatelský avatar
Dante
Uživatel
 
Příspěvky: 196
Registrován: ned 25. srp 2013 19:50:33
Bydliště: Limbo City

Příspěvekod lpdp » pon 07. říj 2013 15:00:29 » Re: Tipy, triky a zajímavosti v Gothicu 3
Dneska jsem omylem narazil na docela dobrej trik a to zmáčkmnutí levého i pravého tlačítka myši u obyč. truhly nebo mrtvoly člověka/zvířete. Automaticky se totiž seberou všechny věci, takže pokud si nechcete prohlídnout co berete, tak můžete rychle a snadno za běhu vybírat truhly
lpdp
Uživatel
 
Příspěvky: 15
Registrován: čtv 07. bře 2013 20:15:13

Příspěvekod helpo1 » pon 07. říj 2013 15:05:03 » Re: Tipy, triky a zajímavosti v Gothicu 3
Dokonce stačí jenom pravé tlačítko.
Obrázek
Uživatelský avatar
helpo1
Uživatel
 
Příspěvky: 529
Registrován: úte 12. říj 2010 13:09:30
Bydliště: forum.gothicz.net

Příspěvekod Dante » pon 07. říj 2013 16:11:02 » Re: Tipy, triky a zajímavosti v Gothicu 3
Jo ták takhle se to vybírá automaticky :D Jednou se mi to omylem povedlo a nedokoumal sem jak
LOOK LEFT =================> YOU FAILED
Uživatelský avatar
Dante
Uživatel
 
Příspěvky: 196
Registrován: ned 25. srp 2013 19:50:33
Bydliště: Limbo City

Příspěvekod Kennedy_R » čtv 10. říj 2013 23:25:02 » Re: Tipy, triky a zajímavosti v Gothicu 3
To Emperor:
Svitek Zvířecí podoba leží na stole ve Xardasově věži (mimo jiných kouzel, která tam štědrý CP zanechal).
Jen jedna věc je jistá. Všechno bude v pořádku.
Uživatelský avatar
Kennedy_R
Uživatel
 
Příspěvky: 118
Registrován: úte 18. zář 2007 20:14:12
Bydliště: Khorinis, Horní čtvrť, U strejdy Ludvíka, který nikdy nežil

Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé