Menu

Úpravy map [spacer]

Vše o tvorbě a úpravách módů
Příspěvekod mark56 » ned 17. kvě 2009 15:34:29 » Úpravy map [spacer]
Pls, mohol by mi nekto napsat ako uruchmit mapu ???
NO ja sem upravil v spaceru SURFACE.zen a chcel by som to mat g1 ale neviem ako... :cry:
Uživatelský avatar
mark56
Uživatel
 
Příspěvky: 495
Registrován: pát 13. úno 2009 20:56:24

Příspěvekod mark56 » stř 20. kvě 2009 19:28:03 » Re: SPACER - ako uložit mapu
Vie niekto poradiť????? :sad:
Uživatelský avatar
mark56
Uživatel
 
Příspěvky: 495
Registrován: pát 13. úno 2009 20:56:24

Příspěvekod fibre » stř 20. kvě 2009 20:23:26 » Re: SPACER - ako uložit mapu
mark56 píše:Pls, mohol by mi nekto napsat ako uruchmit mapu ???
NO ja sem upravil v spaceru SURFACE.zen a chcel by som to mat g1 ale neviem ako... :cry:


ak napises trochu podrobnejsie (zrozumitelnejsie) co chces, tak ti mozno niekto poradi ;-)
Uživatelský avatar
fibre
Uživatel
 
Příspěvky: 14
Registrován: ned 02. zář 2007 21:13:29
Bydliště: Myrtana

Příspěvekod mark56 » stř 20. kvě 2009 21:05:48 » Re: SPACER - ako uložit mapu
jasne, tak ja som si v spaceru otvoril surface.zen dal som si tam nejake tie predmety navise...(Chatrc, postel, moec...) No ulozil som to a chcel by som to mat normalne v gothicu , lebo ono je to ulozene len v _Work/data/Wrlds/_work/Surface.zen - cize zhrnutie ja chcem upraveny svet spojazdnit aby bol v gothicu :)
Uživatelský avatar
mark56
Uživatel
 
Příspěvky: 495
Registrován: pát 13. úno 2009 20:56:24

Příspěvekod Greg » stř 20. kvě 2009 21:38:22 » Re: SPACER - ako uložit mapu
Máš zaškrtlý "skripte parsen"?
Obrázek
Uživatelský avatar
Greg
Zasloužilý člen fóra
 
Příspěvky: 1891
Registrován: pon 25. úno 2008 7:20:59
Bydliště: Mezi piráty...

Příspěvekod mark56 » čtv 21. kvě 2009 15:14:46 » Re: SPACER - ako uložit mapu
Jo
Uživatelský avatar
mark56
Uživatel
 
Příspěvky: 495
Registrován: pát 13. úno 2009 20:56:24

Příspěvekod Milhaus » ned 24. kvě 2009 21:05:11 » Re: SPACER - ako uložit mapu
s tím to nemá nic společného. Jde o to, že mapy se sice skládají z malých částí, jako je třeba sufrace.zen, ale pak jsou poskládány do jedné velké, například oldworld.zen. V tom souboru jsou veškerá data, veškeré waypointy a prostě vše a taktéž i propojené, tedy součástí tohoto souboru by byl i sufrace.zen. Pokud si ale upravil pouze soubor sufrace.zen, tak se ty změny nijak neprojeví, protože si neupravoval soubor, ze kterého hra načítá informace. Musel bys upravit prostě onen hlavní soubor, kde jsou všechny věci.

Co ale můžeš, můžeš ty své změny ve hře vyzkoušet. Když vjedeš do složky Systém v adresáři, a pokud máš nainstalované mdk, tak tam najdeš soubor gothicgame.ini. Tento soubor obsahuje informace o módu a přímo se na něj vztahuje. Takže si ten soubor nakopíruj a přejmenuj na nějaký jiný název, třeba test.ini.

když jej naedituješ, tak zmeň položky
Title=Gothic II - Die Nacht des Raben

na nějaký svůj název, třeba test. Hodnota tohoto parametru se zobrazí v gothicstarteru, ale jen v té obyčejné verzi určené pro hráče, ne autory.

pak můžeš změnit některé další položky, které se zobrazují v gothicstarterovi, jako verze, web atd. Až se s tím vyblbneš, tak najdi položku
World=NewWorld\NewWorld.zen
na například
World=NewWorld\surface.zen
tím docílíš toho, že se ti spustí tvá mapa, tedy v tomto případě tebou upravená mapa původní, ale jen ta část, nic víc.

Předpokládám, že to tě příliš neuspokojí, jelikož si ony změny chtěl pravděpodobně zahrnout do původní hry. Bohužel, pak si zřejmě upravoval špatný soubor a měl si upravit soubor, kde je celý svět.
***
Uživatelský avatar
Milhaus
Zasloužilý člen fóra
 
Příspěvky: 5419
Registrován: čtv 30. srp 2007 10:35:05
Bydliště: Doma

Příspěvekod fibre » stř 27. kvě 2009 11:30:07 » Re: SPACER - ako uložit mapu
Milhausi, a nevieš náhodou ako sa skladá taká veľká mapa z malých máp?
Uživatelský avatar
fibre
Uživatel
 
Příspěvky: 14
Registrován: ned 02. zář 2007 21:13:29
Bydliště: Myrtana

Příspěvekod Milhaus » stř 27. kvě 2009 15:55:06 » Re: SPACER - ako uložit mapu
no, to úplně náhodou vím.

Ovšem mohou s tím být dost radikální problémy, které možná znemožní celkové použití těch jednotlivých částí.

Pokud si spustíš spacer, tak asi nejednoduší metoda je použít makra.

Klikneš ve spacru na nástrojea zde vybereš Makra.

V gothic2a se to zobrazí 4 světy. Jedná-li se ti tedy o úpravu již nějakého existujícího, můžeš toho využít.
Nejprve všechny původní souubory zálohuj. Pak je nahraď tebou upravenými soubory zen jednotlivých částí.
Takže v případě, že jde o úpravu například Newwordu, tak se jedná o tyto soubory
Kód: Vybrat vše
..\newworld\NEWWORLD_PART_CITY_01.ZEN
..\newworld\NEWWORLD_PART_FARM_01.ZEN
..\newworld\NEWWORLD_PART_FOREST_01.ZEN
..\newworld\NEWWORLD_PART_GREATPEASANT_01.ZEN
..\newworld\NEWWORLD_PART_MONASTERY_01.ZEN
..\newworld\NEWWORLD_PART_PASS_TO_OW_01.ZEN
..\newworld\NEWWORLD_PART_SHIP_01.ZEN
..\newworld\NEWWORLD_PART_TROLLAREA_01.ZEN
..\newworld\NEWWORLD_PART_XARDAS_01.ZEN

takže si je zálohuj a přepiš je těmi, které si ty změnil.

Pak spusť spacer, jdi na nástroje, makra a zde zvol Compile Newworld. Dvakrát na tuto položku klikni a počkej, až se dokončí práce na zobrazení. (nějakou dobu to trvá). Na konci by si měl mít všechny díly složeny, překompilovány na venkovní mapu a vykopilované osvětlení na vysoké.

Tato metoda je poměrně jednoduchá, ovšem jsou zde jisté nedostatky. Jednak budeš zřejmě muset projít veškeré waypointy, které spojují jednotlivé části světa a propojit je. Jinak by byli světy odříznuty a NPC postavy by nebyly schopny jít z jedné části na druhou, respektive nefungovali by cesty. Každý propojovací waypoint tedy musí být propojen z waypointem na vedlejší části. To by zas takový problém snad nemusel být, ale nesměl bys na žádný zapomenout. Mnohem horší může být to, že ty jednotlivé díly, které tam jsou uloženy nemusí být stejné, jako celková mapa. Tedy na celkové mapě můžou být odchylky. Například jiné waypointy/freepointy, jinak mohou být propojeny, jinak nazvány, můžou tam být i jiné věci atd atd. Nevím jistě, jsou li ty jednotlivé mapy stejné, jako potom ta závěrečná celková, ale je dost pravděpodobné, že autoři malé změny dělaly v mapě celkové, nikoliv těchto jednotlivých částech. Například když hru testovali a zjistili, že něco nefunguje, pravděpodobně dělali úpravy až v té celkové mapě. Pokud tam takové změny jsou, může to být dost vážný problém. Je asi nereálné, vše projít a zjistit, co je jinak a pokud by tam byla i jen jedna jediná změna, hra by nemusela vůbec fungovat, nebo by mohla dělat chyby. Bohužel, s tím se zřejmě nedá nic dělat a nejde to nijak obejít. Takže nezbývá, než doufat, že tam těch změn nebude mnoho.

V případě, že v nějakém souboru jsou dva objekty stejně pojmenované, spacer hodí po kompilaci hlášení. (což udělá vždy). Ovšem co udělá následně po tom, co to potvrdíš, to nevím. Buď waypointy zlividuje, nebo přejmenuje. (již zde cítím velké problémy :D ).

Pokud by se jednalo o poskládání mapy úplně nové, z úplně nových, vymodelovaných dílů, pak by byl asi nejlepší stejný postup, pouze s tím rozdílem, že si to makro vytvoříš své, nové na svůj nový svět. V takovém případě bys měl všechny jednotlivé zen soubory jednotlivých světů ukládat do spešl složky. Tedy třeba modworld\. Stejně tak bys měl ukládat i všechny soubory 3ds (tedy všechny původní modely).

Pak můžeš tedy najet na makra a vytvořit nové

Kód: Vybrat vše
reset
set error 3
Load world modworld\cast1.ZEN
Load world modworld\cast2.ZEN
Load world modworld\cast3.ZEN
compile world outdoor
compile light high


následně to makro prostě použít. Opět vytvořit propojení jednotlivých waypointů atd.


jak to celé funguje ve finále, to ti ovšem neřeknu, protože jsem to přímo v praxi nepoužil, nikdy jsem se nedostal do fáze, že bych vše kompiloval, vždy jsem to dělal spíš na zkoušku, takže jsem neověřoval způsobené chyby.
***
Uživatelský avatar
Milhaus
Zasloužilý člen fóra
 
Příspěvky: 5419
Registrován: čtv 30. srp 2007 10:35:05
Bydliště: Doma

Příspěvekod fibre » pát 29. kvě 2009 0:18:20 » Re: SPACER - ako uložit mapu
díky Milhausi :)
Uživatelský avatar
fibre
Uživatel
 
Příspěvky: 14
Registrován: ned 02. zář 2007 21:13:29
Bydliště: Myrtana

Příspěvekod venomen » pon 29. čer 2009 20:30:12 » Práce se Spacerem
Tak se chci například zeptat: ve Spaceru se mi podařilo akorát naházet na něco textury a nebo zadat Startpoint... nic víc zatím neumím.. Tak by mě zajímalo jak třeba udělat postel nebo žebřík. Viděl sem to v té nabídce ale ať to zkouším jakkoliv tak to nedokážu udělat tak aby si hrdina na tu postel lehnul... Poradíte mi někdo? :wink:
Ve Světě Mrtvých jsem vítán jako král
In Dead World I´m welcome as a king


Zatracenej slabej kompl nemůžu ani dohrát G3A :(
Uživatelský avatar
venomen
Uživatel
 
Příspěvky: 56
Registrován: čtv 20. bře 2008 17:36:10

Příspěvekod mark56 » úte 30. čer 2009 18:26:42 » Re: Práce se Spacerem
no je to celkom jednoduche po spusteni spacera a naitani mapy urobis toto....http://img6.imageshack.us/img6/8338/spacerg.jpg
ak mas niejake otazky ktore viem zodpovedat tak napis :lol:
Uživatelský avatar
mark56
Uživatel
 
Příspěvky: 495
Registrován: pát 13. úno 2009 20:56:24

Příspěvekod venomen » stř 01. črc 2009 12:18:24 » Re: Práce se Spacerem
Super už tam je... ale nejde na ní spát, ale to nevadí.. díky tobě už tam umím dát i třeba nějakou příšeru, sice na mě neútočí ale když ju napadnu tak mě zabije na jedno kousnutí :D a taky už sem si tam hodil meč kterej šel sebrat a použít... těchto pár věcí je pro mě velkej pokrok... :) a nedá se tam někde nastavit nějaký hrdinovy atributy? ne přes marvina protože chci aby s nima vždycky začínal protože mě přijde že mě všechno hned dostane na jeden pokus... :D
Ve Světě Mrtvých jsem vítán jako král
In Dead World I´m welcome as a king


Zatracenej slabej kompl nemůžu ani dohrát G3A :(
Uživatelský avatar
venomen
Uživatel
 
Příspěvky: 56
Registrován: čtv 20. bře 2008 17:36:10

Příspěvekod mark56 » stř 01. črc 2009 15:04:31 » Re: Práce se Spacerem
je ot lahke prepis skript v _work/data/skripts/content/story/npc/pc_hero
INSTANCE PC_Hero(NPC_DEFAULT)

{
//-------- primary data --------
name = "Ich";
Npctype = NPCTYPE_MAIN;
guild = GIL_NONE;
level = 0;
voice = 15;
id = 0;

//------------------------------
exp = 0;
exp_next = 500;
lp = 0;
//------------------------------

//--------- abilities --------
attribute[ATR_STRENGTH] = 10; tu zmen atributy (sila)
attribute[ATR_DEXTERITY] = 10; (obratnost)
attribute[ATR_MANA_MAX] = 5; (mana )
attribute[ATR_MANA] = 5;(kolko many mas)
attribute[ATR_HITPOINTS_MAX]= 40; (zivoty )
attribute[ATR_HITPOINTS] = 40; (kolko hp mas)

//-------- visuals --------
// animations
Mdl_SetVisual (self,"HUMANS.MDS");
// Body-Mesh Body-Tex Skin-Color Head-MMS Head-Tex Teeth-Tex Armor-Tex
Mdl_SetVisualBody (self,"hum_body_Naked0", 4, 1, "Hum_Head_Pony", 9, 0, tu daj nazov brnenia ake chces mat na sebe);


//-------- Talente --------


Npc_SetTalentSkill (self,NPC_TALENT_1H,2);
Npc_SetTalentSkill (self,NPC_TALENT_2H,2);
Npc_SetTalentSkill (self,NPC_TALENT_CROSSBOW,2);
Npc_SetTalentSkill (self,NPC_TALENT_BOW,2);

//-------------------------
CreateInvItem (self,- nazov veci v inventar-i);
EquipItem (self, -predmet ktory bude mat na sebe ako nazov meca...-);
};
Uživatelský avatar
mark56
Uživatel
 
Příspěvky: 495
Registrován: pát 13. úno 2009 20:56:24

Příspěvekod venomen » čtv 02. črc 2009 9:03:33 » Re: Práce se Spacerem
díky :) ale v čem to mám otevřít? skusil sem normální poznámkovej blok a ten to sice otevřel ale pak to nemužu uložit do stejnýho souboru a už to tím pádem nemá tu koncovku nazev.d :sad:
Ve Světě Mrtvých jsem vítán jako král
In Dead World I´m welcome as a king


Zatracenej slabej kompl nemůžu ani dohrát G3A :(
Uživatelský avatar
venomen
Uživatel
 
Příspěvky: 56
Registrován: čtv 20. bře 2008 17:36:10

Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé