Menu

Změna statistik (život atd.)

Vše o tvorbě a úpravách módů
Příspěvekod Hektor90 » úte 23. pro 2014 19:26:18 » Změna statistik (život atd.)
Ahoj,

chtěl bych se zeptat přes jaký program je možné měnit statistiky u NPC a monster? Nechci měnit textury ani nic jiného, pouze statistiky, abych si mohl udělat hru obtížnější, předem děkuji za odpověď.
Uživatelský avatar
Hektor90
Nováček
 
Příspěvky: 5
Registrován: úte 23. pro 2014 19:19:08

Příspěvekod Greg » stř 24. pro 2014 11:39:44 » Re: Změna statistik (život atd.)
Ahoj, nenapsal jsi pro jaký díl Gothic to chceš zařídit. Budu předpokládat Gothic 2 s datadiskem...

Skripty, kde jsou i tyhle informace uložený se nachází zabalený v souboru

Kód: Vybrat vše
Gothic II/_work/Data/Scripts/_compiled/GOTHIC.DAT

Ten je napřed potřeba rozbalit a nejlíp k tomu poslouží program GothicSourcer 3.14. Jak přesně na to, už tady krásně popsal milhaus :wink: .

Až budeš mít hotovo, lze teprve přejít k samotným změnám statistik. Ukážu ti to na příkladě. Otevři si např. soubor

Kód: Vybrat vše
Story/NPC/Monster/MST_Bloodfly.d

v těch rozbalených skriptech, ve kterém se nachází instance krvavé mouchy a malé krvavé mouchy. Změníme třeba tu krvavou mouchu. Její instance vypadá takto

Kód: Vybrat vše
prototype Mst_Default_Bloodfly(C_Npc)
{
   name[0] = "Krvavá moucha";
   guild = GIL_BLOODFLY;
   aivar[AIV_MM_REAL_ID] = ID_BLOODFLY;
   level = 4;
   attribute[ATR_STRENGTH] = 20;
   attribute[ATR_DEXTERITY] = 20;
   attribute[ATR_HITPOINTS_MAX] = 40;
   attribute[ATR_HITPOINTS] = 40;
   attribute[ATR_MANA_MAX] = 0;
   attribute[ATR_MANA] = 0;
   protection[PROT_BLUNT] = 20;
   protection[PROT_EDGE] = 20;
   protection[PROT_POINT] = 20;
   protection[PROT_FIRE] = 20;
   protection[PROT_FLY] = 20;
   protection[PROT_MAGIC] = 0;
   damagetype = DAM_EDGE;
   fight_tactic = FAI_BLOODFLY;
   senses = SENSE_HEAR | SENSE_SEE | SENSE_SMELL;
   senses_range = PERC_DIST_MONSTER_ACTIVE_MAX;
   aivar[AIV_MM_ThreatenBeforeAttack] = TRUE;
   aivar[AIV_MM_FollowTime] = FOLLOWTIME_SHORT;
   aivar[AIV_MM_FollowInWater] = TRUE;
   aivar[AIV_MM_Packhunter] = FALSE;
   start_aistate = ZS_MM_AllScheduler;
   aivar[AIV_MM_WuselStart] = OnlyRoutine;
};

tady už si myslím, že je celkem intuitivní co kde změnit. Měl by sis akorát hlídat aby hodnoty u indexů ATR_HITPOINTS_MAX a ATR_HITPOINTS zůstali stejné. To platí i pro ATR_MANA_MAX s ATR_MANA. Kolik ti padne z monstra zkušeností určuje level toho monstra krát deset. Takže za krvavou mouchu dostaneš 4 * 10 zkušeností...

Až si pozměníš vše co potřebuješ, můžeš to podle milhausova návodu opět zabalit a vrátit ten soubor GOTHIC.DAT na původní místo. Pokud by něco nefungovalo, nebo jsi měl s něčím problém, napiš :wink: .
Obrázek
Uživatelský avatar
Greg
Zasloužilý člen fóra
 
Příspěvky: 1928
Registrován: pon 25. úno 2008 7:20:59
Bydliště: Mezi piráty...

Příspěvekod Hektor90 » stř 24. pro 2014 11:56:05 » Re: Změna statistik (život atd.)
Velice děkuji za příspěvek. Přesně toto jsem potřeboval. Bylo to skutečně na G2 + datadisk, i když na G1 bych to také využil. Každopádně to provedu a snad to bude všechno v pořádku. Ještě jednou moc děkuji.
Uživatelský avatar
Hektor90
Nováček
 
Příspěvky: 5
Registrován: úte 23. pro 2014 19:19:08

Příspěvekod Hektor90 » čtv 25. pro 2014 16:52:28 » Re: Změna statistik (život atd.)
Už mám vše hotové, ale nedaří se mi opravit poslední problém, abych mohl kompilovat. Jedná se o vyznačený řádek. Koukal jsem na údajný návod na opravu, který je zde: http://forums.ag.ru/?board=gothic&action=display&s=35&num=1095241429&start=300, ale to bohužel nefunguje. Rád bych poprosil o radu.

Kód: Vybrat vše
func void DIA_Bullco_DailyCheck_Info()
{
   if(Bullco_HitCounter == 0)
   {
      AI_Output(self,other,"DIA_Bullco_DailyCheck_06_00");   //Ty jsi po tom všem ještę tady?
      AI_Output(self,other,"DIA_Bullco_DailyCheck_06_01");   //Myslel jsem, že jsme se domluvili na tom, že se potichu vypaâíš.
      AI_Output(self,other,"DIA_Bullco_DailyCheck_06_02");   //Opravdu jsi mę męl poslechnout.
   }
   else
   {
      AI_Output(self,other,"DIA_Bullco_DailyCheck_06_03");   //To snad není pravda! Ten klacek je poâád tady!
   };
   Bullco_HitCounter = Bullco_HitCounter + 1;
   B_GetDayPlus();
   AI_StopProcessInfos(self)Bullco_Leave_Day == ;
   B_Attack(self,other,AR_NONE,1);


Jedná se o tento řádek: AI_StopProcessInfos(self)Bullco_Leave_Day == ;
Uživatelský avatar
Hektor90
Nováček
 
Příspěvky: 5
Registrován: úte 23. pro 2014 19:19:08

Příspěvekod Greg » čtv 25. pro 2014 18:42:15 » Re: Změna statistik (život atd.)
Mělo by tam být tohle

Kód: Vybrat vše
func void DIA_Bullco_DailyCheck_Info()
{
   if(Bullco_HitCounter == 0)
   {
      AI_Output(self,other,"DIA_Bullco_DailyCheck_06_00");   //Ty jsi po tom všem ještê tady?
      AI_Output(self,other,"DIA_Bullco_DailyCheck_06_01");   //Myslel jsem, že jsme se domluvili na tom, že se potichu vypaâíš.
      AI_Output(self,other,"DIA_Bullco_DailyCheck_06_02");   //Opravdu jsi mê mêl poslechnout.
   }
   else
   {
      AI_Output(self,other,"DIA_Bullco_DailyCheck_06_03");   //To snad není pravda! Ten klacek je poâád tady!
   };
   Bullco_HitCounter = Bullco_HitCounter + 1;
   B_GetDayPlus();
   AI_StopProcessInfos(self);
   Bullco_Leave_Day = 0;
   B_Attack(self,other,AR_NONE,1);
};

Nějak sis to tam asi rozbil...
Obrázek
Uživatelský avatar
Greg
Zasloužilý člen fóra
 
Příspěvky: 1928
Registrován: pon 25. úno 2008 7:20:59
Bydliště: Mezi piráty...

Příspěvekod Hektor90 » sob 27. pro 2014 19:13:26 » Re: Změna statistik (život atd.)
Ještě jednou velice děkuji. Vše se povedlo již dokončit :-).
Uživatelský avatar
Hektor90
Nováček
 
Příspěvky: 5
Registrován: úte 23. pro 2014 19:19:08

Příspěvekod Hektor90 » sob 27. pro 2014 19:14:27 » Re: Změna statistik (život atd.)
Pokud někdo bude mít zájem, úpravu je možné stáhnout na:

Kód: Vybrat vše
http://uloz.to/xQDgc4Ms/gothic-2-gold-hardcore-edition-1-rar

Kód: Vybrat vše
http://uloz.to/xK69xMK1/gothic-2-gold-hardcore-edition-2-rar
Uživatelský avatar
Hektor90
Nováček
 
Příspěvky: 5
Registrován: úte 23. pro 2014 19:19:08

Příspěvekod Greg » sob 27. pro 2014 19:41:13 » Re: Změna statistik (život atd.)
Co od toho tak můžem čekat? :D
Obrázek
Uživatelský avatar
Greg
Zasloužilý člen fóra
 
Příspěvky: 1928
Registrován: pon 25. úno 2008 7:20:59
Bydliště: Mezi piráty...

Příspěvekod Troll » pon 19. úno 2018 19:01:31 » Re: Změna statistik (život atd.)
Chalani, mohol by mi niekto pleeaaaase poslat opraveny a skomprimovany Gothic.dat na Gothic 1? Chcem iba spravit tie zrudy silne ale neviem skriptovat, mody som nikdy nerobil. Keby mam opraveny dat tak by to islo uz iba prepisovt v sourceri bez problemov?

Ak mozete. Ale nie ten nefunkcny link od milhausa na ulozto. Budem rad ak mate poruke ten subor.

používej funkci editace příspěvku. EMP
Troll
Nováček
 
Příspěvky: 4
Registrován: pon 19. úno 2018 18:44:29

Příspěvekod Beowulf » pon 19. úno 2018 20:21:58 » Re: Změna statistik (život atd.)
Jak to myslis nefukcni? Ze nejde stahnout? Nebo nefuguje? Millhause tehdy vykonal obrovskou sluzbu vsem modarum.
Ja si to ulozil na jinem foru pod svuj link kdyby ten Millhausuv nekdy padl.
Nebo mozna mas problem ve funkci spanku. pravda skripta G2 jsou ok ale G1 obsahujou 1 chybu. Ve funkci spanku. to dela GS. Myslim ze to udela vzdy pri prvni dekompilaci, to snadno opravis, ukazu jak.

http://uloz.to/xxJS2WU8/gothic-skripta-7z

Toto jsou původně Millhausem odladěná skripta pro G1 a G2 která Gothic Souncer bez problému přelouská. No ve skutečnosti je jedna chyba v G1 skriptech - chyba spočívá v funkci spánku do půlnoci.
Snadná náprava: na poslední řádek souboru s chybou stačí nakopírovat toto.

-------------------------

func void PC_SleepTime_Midnight_Info()
{
PC_Sleep(0);
};




-------------
Snad ti to pomuze trolle
Uživatelský avatar
Beowulf
Dlouhodobý uživatel
 
Příspěvky: 3128
Registrován: sob 06. led 2018 16:39:50

Příspěvekod Troll » pon 19. úno 2018 22:10:05 » Re: Změna statistik (život atd.)
Super! Dikyy!!! a v G1 tam nijaka chyba ani nie je. Konecne si zahram Gothic kde ma 2metrove zrudy dokazu aj zabit - jo! :D

Mimochodom vie niekdo ako nastavit aby v G1 stráže napadli orkov? uplne ich ignoruju sakra.
Naposledy upravil Troll dne úte 18. pro 2018 10:12:39, celkově upraveno 1
Troll
Nováček
 
Příspěvky: 4
Registrován: pon 19. úno 2018 18:44:29

Příspěvekod Troll » stř 21. úno 2018 20:23:36 » Re: Změna statistik (život atd.)
Orkovia: senses range das viac, zbadaju ta skor nez ty ich.
Monstra: Musus zmenit AIV_HIGHWAYMEN. pre istotu som zvacsil vsetky AIV_ ... o to iste cislo aby rozdiel medzi nimi bol rovnaky ako na zaciatku.
Naposledy upravil Troll dne úte 18. pro 2018 8:11:58, celkově upraveno 1
Troll
Nováček
 
Příspěvky: 4
Registrován: pon 19. úno 2018 18:44:29

Příspěvekod Beowulf » čtv 22. úno 2018 6:46:08 » Re: Změna statistik (život atd.)
To jsem pred lety taky zkousel a selhal jsem zkousel jsem to na stinove selme. :D
Tak rikas u orku to funguje. To je zajimave. S timhle zjistenim bych se mohl posunout dal. Zatestuji :D
A co se stane kdyz to cislo vyzenes o par desitek radu vyse? Prijdou orkove z cele kolonie nebo ne? :D
Uživatelský avatar
Beowulf
Dlouhodobý uživatel
 
Příspěvky: 3128
Registrován: sob 06. led 2018 16:39:50

Příspěvekod Troll » čtv 22. úno 2018 12:51:30 » Re: Změna statistik (život atd.)
Musia byt v tom okruhu kde su nacitani. Nesmu byt moc daleko lebo zmiznu vies co myslim.
Troll
Nováček
 
Příspěvky: 4
Registrován: pon 19. úno 2018 18:44:29

Příspěvekod Beowulf » sob 24. úno 2018 23:48:14 » Re: Změna statistik (život atd.)
Skoda :)
Já si teď dal předsevzetí že si vytvořím 3x rychlejší animace hediny než majíklasické NPC. Jsem zvědav jestli to zvládnu.
Uživatelský avatar
Beowulf
Dlouhodobý uživatel
 
Příspěvky: 3128
Registrován: sob 06. led 2018 16:39:50


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé