Menu

Vytváření modů a vše okolo

Vše o tvorbě a úpravách módů
Příspěvekod milan.009 » ned 23. bře 2008 18:37:21 » Vytváření modů a vše okolo
Rád bych založil nějaký toppic, kde by se probírala celková tvorba modu. Prosím všechny, co s tím mají nějakou zkušenost aby přispěli radou. :)
Uživatelský avatar
milan.009
Uživatel
 
Příspěvky: 267
Registrován: pon 03. bře 2008 18:30:23
Bydliště: Olomouc

Příspěvekod Zero » pon 24. bře 2008 12:29:19 » Re: Vytváření modů a vše okolo.
Já mám zkušenost jenom s nahrazováním textur. Je na to potřeba program GoMan. Je to jednoduché,ale daří se mi nahrazovat jenom textury,které mají stejné rozměry.

Stačí u textury,která má něco nahradit dát exportovat,a u té která má být nahrazená stačí dát Nahradit (teda aspoň myslím,mám to v němčině) a najít si tu nahrazující texturuv místě, kam jsi ji exportoval.
Uživatelský avatar
Zero
Uživatel
 
Příspěvky: 1582
Registrován: sob 01. zář 2007 8:51:50

Příspěvekod milan.009 » pon 24. bře 2008 17:40:25 » Re: Vytváření modů a vše okolo.
Dbře tedy, já přispěju. Párkrát jsem dělal něco ve spaceru (ale až po tom, co mi Milhaus řekl jak na to :oops: ), dopadlo to tak, že po cestě od Xardase se po zemi povalovali samí paladinský zbroje a asi na každých 15 krocích stál Diego který ti řekl, že tam v tý jeskyni jsou ČTYŘI bedny rudy. :oops: :P :D :!:
Uživatelský avatar
milan.009
Uživatel
 
Příspěvky: 267
Registrován: pon 03. bře 2008 18:30:23
Bydliště: Olomouc

Příspěvekod Zero » pon 24. bře 2008 18:14:13 » Re: Vytváření modů a vše okolo.
To já jsem si hrál před asi dvěma měsícema s texturama,a dopadlo to tak,že celá kolonie je na poušti a Diego má vzhled zombíka. :D
Uživatelský avatar
Zero
Uživatel
 
Příspěvky: 1582
Registrován: sob 01. zář 2007 8:51:50

Příspěvekod fopa » pon 24. bře 2008 19:39:30 » Re: Vytváření modů a vše okolo.
no tak já k tomu taky něco přispěju...

mám na kompu prográmek který se jmenuje NSCScriptGenerator... je to opravdu velice hodně extrémě suprová věcička, hlavně pro tvůrce filmů a komiksů (mezi které patřím)... no, vlastně spíš filmů než komiksů, ale to je jedno, tak jako tak je to fajn matroš... ale proč? no, protože v tomhle prográmku můžete během pár minutek (počítám něco kolem 5 minut...) udělat kompletně funkční NPC do gothica dvojky - vzhled, vlastnosti, zbraň, zbroj, ale i to, kde se bude NPCéčko nacházet, co bude dělat a dokonce i dialogy!

v komiksu udělat složitou scénu s více NPC najednou není až zas takový problém - pravda, chvilku to trvá než si všechny aktéry poskládáte do latě, dáte jim určitou animaci a tu pomocí F6 zastavíte v tom správném momentu, jenže ve filmu už to tak jednoduché není... přeci jen, film je pohybující se obraz a tak tam nemůžou NPC jen tak zkoprněle přimražený k zemi civět třeba i několik minut na jedno místo, ale musí se hejbat... no to pak přijde na řadu tenhle program - vytvoříte NPC libovolného vzhledu a frakce a exportujete do toho správného formátu... a samopzřejmě, aby na pozadí nepůsobilo poněkud zaražené, tak mu nastavíte třeba aby od rána do večera jedlo chleba nebo pilo víno... takhle si těch NPC uděláte několik, exportované soubory přesunete do té správné scriptové složky v adresáři Gothica dvojka, spustíte přes GothicStarter s aktualizovanými skripty a šup! máte komparz do filmu ;) :)
Uživatelský avatar
fopa
Uživatel
 
Příspěvky: 500
Registrován: čtv 13. zář 2007 19:25:23
Bydliště: Heřmanova Huť

Příspěvekod milan.009 » úte 25. bře 2008 17:45:05 » Re: Vytváření modů a vše okolo.
jůůů :shock: . Nemůžeš prosím napsat kdes to sehnal ??? To by se mi fakt hodilo. A funguje to i na českou verzi 2.7 ?? A taky se tu můžete ptát ostatních a doufám že vám někdo pomůže.
Uživatelský avatar
milan.009
Uživatel
 
Příspěvky: 267
Registrován: pon 03. bře 2008 18:30:23
Bydliště: Olomouc

Příspěvekod fopa » úte 25. bře 2008 18:39:58 » Re: Vytváření modů a vše okolo.
mám takový dojem, že program je normálka ke stažení na CMDT stránkách, ale jde myslím (asi jako většina prográmků) jen na německou verzi 2.6 - což je docela logické, protože aby ten program byl k něčemu dobrý, musíte mít naistalované MDK soubory, do jejichž složek budete vygenerované NPC ukládat a pak přes GothicStarter vůbec aby se ve hře objevily ;)

Edit: teď jsem si uvědomil - to co jsem napsal vyznělo spíš jako že to je program POUZE pro tvůrce filmů/komiksů... není to samozřejmě pravda, program je hodně užitečný i při tvorbě normálních módů a řekl bych, že hodně zkrátí práci při tvorbě jednotlivých NPC, než aby to modaři všechno dělali ručně ;) ale jak říkám, filmařům to taky hodně pomůže :)
Uživatelský avatar
fopa
Uživatel
 
Příspěvky: 500
Registrován: čtv 13. zář 2007 19:25:23
Bydliště: Heřmanova Huť

Příspěvekod milan.009 » úte 25. bře 2008 18:51:09 » Re: Vytváření modů a vše okolo.
Díky moc za rady. Ach jo, je škoda že všechno funguje jen na německou verzi, to znamená, že když bych dělal mod, musím dělat úplně novej svět, protože v normálním gothicu budou mluvit německy a na to je zase potřeba nějakej 3d program a ten nejlepší stojí 139 000 a nebo se dá stáhnout z rapidsharu ... kde má 64 částí :cry: :cry: :cry: :cry: .
Uživatelský avatar
milan.009
Uživatel
 
Příspěvky: 267
Registrován: pon 03. bře 2008 18:30:23
Bydliště: Olomouc

Příspěvekod fopa » úte 25. bře 2008 19:16:27 » Re: Vytváření modů a vše okolo.
ne počkej... to, že si stáhneš německou verzi 2.6 nutně neznamená že všichni mluví německy nebo že hra je celá německy... já tuhletu verzi mám a hru mám normálka česky, teda jako titulky, a dabing pořád anglicky ;)

a mimochodem, ten program o kterém mluvíš je 3DS Max a ten skutečně stojí 140 000, takže stahovat ho je opravdu jako strkat ruku do ohně, i když i takoví blázni se najdou i zde na fóru, ale já rozhodně tohle nepreferuji - místo toho raději dávám přednost stejné (no, spíš o něco menší, ale stále dost vysoké) kvalitě za daleko lepší cenu, konkrétně za žádnou cenu :D tahle kvalita se jmenuje Blender a svými možnostmi splňuje základní požadavky pro 3D modely, ba dokonce animace! pravda, sám od sebe nedokáže vytvářet ve formátu .3ds , ve kterém jsou prakticky všechny modely v gothicu, ale i to jde napravit, stačí si stáhnout ty správné pluginy (které byly mimochodem též ke stažení na CMDT webu)
Uživatelský avatar
fopa
Uživatel
 
Příspěvky: 500
Registrován: čtv 13. zář 2007 19:25:23
Bydliště: Heřmanova Huť

Příspěvekod milan.009 » úte 25. bře 2008 19:44:03 » Re: Vytváření modů a vše okolo.
Ehh :?: Jaké krásné slunce za mrakem :D . Jak jsi to prosímtebe udělal že máš německou verzi 2.6 ale funguje ti tam dabing anglicky a titulky česky ?? P.S. Ten tvůj avatar, není to náhodou Dritzz de něco ?? Ale asi ne. :???:
Uživatelský avatar
milan.009
Uživatel
 
Příspěvky: 267
Registrován: pon 03. bře 2008 18:30:23
Bydliště: Olomouc

Příspěvekod fopa » úte 25. bře 2008 20:18:23 » Re: Vytváření modů a vše okolo.
jde o to, že vždycky když dáš v GothicStarteru "Skripte Parsen" tak se ti celá hra hodí do toho jazyka, ve kterém má skripty, tudíž je logicky v němčině KROMĚ DABINGU, ten zůstává anglický (alespoň mě zůstal... myslím.. :roll:) každopádně, existuje i způsob jak i texty zachovat v češtině a sice že buď nainstaluješ mód od Milahuse prot tvůrce filmů/komiksů, který přepíše soubory OU.bin a OU.csl (teda alespoň doufám, že se tak jmenujou... promiňte že si u ničeho nejsem tak jistý, ale tahám to z hlavy a nepodkládám si to hmatatelnými důkazy... ;) ), jenže ten mód ti zároveň vymaže veškeré názvy postav, bary, tabulky atd... jestli o tyto onformace přijít nechceš, nezbývá ti zřejmě nic jiného, než soubory "OU" před instalací zálohovat a poté ručně nahradit... ;)

a ten můj avatar? no, když jsem se před třemi roky hlásil na toto fórum, chtěl jsem si najít nějaký pěkný avatar se zakuklným smrtelným chlapíkem a dvěma meči v ruce... po několika minutách jsem narazil na tento obrázek, který snad nějaký čaroděj dělal přesně podle mých představ, když mi přečetl myšlenky či co, neboť to bylo přesně to co jsem hledal :D tři roky jsem na fóru a za celou tu dobu jsem avatar ani jednou nezměnil a ani to nemám v plánu ;) nevím kdo to je a je mi to jedno, důležité je, že to vyjadřuje mé sklony, tendence a jakýsi vnitro-duševní stav k společnosti :D
Uživatelský avatar
fopa
Uživatel
 
Příspěvky: 500
Registrován: čtv 13. zář 2007 19:25:23
Bydliště: Heřmanova Huť

Příspěvekod milan.009 » úte 25. bře 2008 20:40:00 » Re: Vytváření modů a vše okolo.
No jo , ale když je pak zase nahradím tak zase budou v němčině, ne ? Je to zapeklité, o jiné možnosti asi nevíš že? Každopádně ti moc děkuji, moc si mi pomohl :wink:.A ten avatar, já jen že už jsem ho viděl a jedinýho temnýho elfa s dvouma mečama jsem viděl ve hře Baldur's Gate (taky jedna z nejslavnějších rpg) a měl 2 nejlepší meče ve hře a když si byl zápornák tak si tě podal.
Uživatelský avatar
milan.009
Uživatel
 
Příspěvky: 267
Registrován: pon 03. bře 2008 18:30:23
Bydliště: Olomouc

Příspěvekod fopa » úte 25. bře 2008 21:01:32 » Re: Vytváření modů a vše okolo.
když si ty soubory zálohuješ ještě před instalací MDK souborů, či pozměnění hry na verzi německou 2.6 a až POTOM je nahradíš, tak by německy snad být neměly ne? :?

no každopádně, co jsem o tvorbě módů věděl, to už jsem tady asi řekl :) možná že časem se ještě na něco rozpomenu a padne-li pak na to téma diskuze tak to sem napíšu, nebo kdyby ještě v něčem byly nějaké nejasnosti, ale jak už jsem řekl - víc o tvorbě módů jako takové už zjevně nevím, ale i s tím málem by se možná dalo něco skopat dohromady :D :)
každopádně, jestli se budeš do něčeho pouštět, tak hodně štěstí...
Uživatelský avatar
fopa
Uživatel
 
Příspěvky: 500
Registrován: čtv 13. zář 2007 19:25:23
Bydliště: Heřmanova Huť

Příspěvekod milan.009 » úte 25. bře 2008 21:05:26 » Re: Vytváření modů a vše okolo.
Díky za radu, hned zítra to vyzkouším a pak napíšu, ted musím číst Gothic od Garreta. :D
Uživatelský avatar
milan.009
Uživatel
 
Příspěvky: 267
Registrován: pon 03. bře 2008 18:30:23
Bydliště: Olomouc

Příspěvekod milan.009 » stř 26. bře 2008 22:06:44 » Re: Vytváření modů a vše okolo.
Hmm ... Takže dnes se rozepíšu :D . Udělal jsem si svůj první mod je to hrozna blbost a ma to 36(to je divný mělo to 84 :?: :?: :shock: ) megabaytů a jsou tam přidány 3 věci a to selský oděv, srp a svitek ohnivýho šípu. Kdyby si to někdo chtěl stáhnout ( :?: :?: :?: ) napřed napíšu varování a i kdyby to pak někdo chtěl odkaz dám na konec příspěvku.

1. nevýhoda : Protože se ve vytváření modu ještě hoooodně rozkoukávám, tenhle mod pracuje na principu PŘEPSÁNÍ SOUBORU NEWWORLD.zen takže je asi 78,65 % šance že vám to pokazí celou hru. :oops:
2. nevýhoda : Bohužel jsem pokazil dělání instalačky, takže se mod VŽDY (asi :oops: ) nainstaluje do jowood\... takže pokud ho chcete stáhnout a máte na mody nějakou vedlejší instalaci např. "c:\gothic2tnormody\... " a máte také normální hru "c:\program files\jowood\..." a chcete tenhle mod nainstalovat do te instalace na mody, napadá mě jedna možnost:
(a : 1. Zazálohovat soubor "C:\Program Files\JoWooD\Gothic II :arrow: Gold\_work\Data\Worlds\NewWorld\newworld.zen"
2. Nainstalovat "Muj prvni mod"
3. Zkopírovat nově udělaný soubor C:\pro... ...\newworld\newworld.zen do adresáře "..._work\data\worlds\newworld" v adresáři s instalací hry "pro mody"
4. Zkopírovat zálohovany soubor na jeho původní místo.
3. nevýhoda : Asi to bude fungovat jen na německou verzy datadisku 2.6 ale vzhledem k tomu, že se vlastně nahrazuje soubor NewWorld.zen tak by to mohlo fungovat i na jiné verze hry když by to někdo vyzkoušet, budu rád, ale na vlastní riziko :lol: .
4. nevýhoda : Asi nebude kompatibilní se starýma savema

P.S. Nemohl sem instalačku vyzkoušet, takže to možná ani nefunguje :oops: :oops: :oops: kdyby něco, nový věci by měli být na stříšce. Začněte novou hru a jděte po schodech nahoru a jak vyjdete na střechu, skočte doleva.

Tak to je asi všechno. Odkaz : http://czshare.com/205853/EDEQ/setup.exe

Edit : Další odkazy : http://leteckaposta.cz/859138322
: http://rapidshare.com/files/102766811/setup.exe.html
: http://uploaded.to/?id=j3zvtl
Uživatelský avatar
milan.009
Uživatel
 
Příspěvky: 267
Registrován: pon 03. bře 2008 18:30:23
Bydliště: Olomouc

Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé