Menu

[Tutoriál] Skripty, proměnné a konstanty

Vše o tvorbě a úpravách módů
Příspěvekod mark56 » pon 14. úno 2011 15:45:54 » [Tutoriál] Skripty, proměnné a konstanty
Premenne a konstanty su v celom gothicu a lepsie povedane celej gothic na tom funguje ..... pri modovani sa daju velmi dobre vyuzit a casto pomozu ked nevieme ako dalej :arrow:
Teda zacineme
Premennu i konstantu treba najprv zadefinovat / vytvorit.
premenna sa vyvara takto : var int názov;
konstanta zas takto : var string názov = hodnota;
premenna sa pouziva np pri misiách , pociatocna hodnota premennej je 0 = false , pri misii to moze byt ze po rozhovore sa premenna ROZHOVVOR urci na hodnotu TRUE = 1 a pri inom rozhovore si hra zisti hodnotu premmennej ROZHOVOR a podla toho nam dá odmenu alebo nie. Samozrejme premmenna nema iba hodnoty 1 a 0 premmenna moze mat akukolvek CELOCISELNU HODNOTU (5,6,80,1000,1,0,-20) ale NIE 0,5 a pod.
ako ste si vsimli konstanta ma hned pridelenu hodnotu pretoze sama o sebe hovori ze je konstanta cize ma nejaku ustalenu hodnotu napr. var string ddsd = 80; - tato hodnota sa neda menit v hre.
konstanta mala prakticke vyuzitie v g2 kde pre viacero zbrani zadali ze ich cena ma hodnotu jedej konstanty aby nemuseli stale pisat cisla alebo aby jednym prepisanim cislice zvysili hodnotu vsetkym zbraniam :wink:
medzi premennymi pouzivame logicke operatory a tu su
zakladne : + plus, - minus, * krat,/ deleno,
np
var string a = 2; / konstanta
var string b = 3; / konstanta
var int c; / premenna

c = a*b; :arrow: c = 6; / takze je vidiet ze hodnotu premennej pridelime moyme to spravit hned napsanim c = 6 alebo aj matematickou operaciu...
taktiez nesmieme zabudnut ze premenna i konstanta musi byt vzdy zadefinovana skor ako pouzita.
Kód: Vybrat vše
takto to je zle
c = 6;
ver int c;

a takto spravne
Kód: Vybrat vše
var int c;
c= 6; alebo c = 2*((4*a)*b)-42....

tak myslim ze to by stacilo :wink:
PS nazvy konstanty ani premennej nemozu byt rovnake
Uživatelský avatar
mark56
Uživatel
 
Příspěvky: 495
Registrován: pát 13. úno 2009 20:56:24

Příspěvekod Romop5 » úte 15. úno 2011 17:45:33 » Re: Tutorial - skripty - premenne a stale/konstanty
hm.... Gothic je založený na Java Scripte alebo Pascali ? podla tej premennej var....
Obrázek
Uživatelský avatar
Romop5
Uživatel
 
Příspěvky: 54
Registrován: úte 29. čer 2010 18:38:46

Příspěvekod mark56 » úte 15. úno 2011 20:17:13 » Re: Tutorial - skripty - premenne a stale/konstanty
neviem gothic ma dadedalus co je miesanina viecerych jazykov hlavne C++ a doplnene inimy :wink:
Uživatelský avatar
mark56
Uživatel
 
Příspěvky: 495
Registrován: pát 13. úno 2009 20:56:24


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé

cron