Menu

Všeobecné tipy pro Gothic II NOR

Přišli jste na nějaký fígl nebo bug? Pochlubte se.
Příspěvekod Emperor » čtv 23. úno 2012 15:22:11 » Všeobecné tipy pro Gothic II NOR
Vím, že podobných témat je tu víc, ale tyhle nápady z jedněch německých stránek se mi moc líbíly, tak jsem je přeložil a doplnil něco ze svých vlastních herních postřehů a zkušeností. Jedná se o základní přehled, který může pomoci každému hráči, začátečníkovi i pokročilému. Osobně jsem se jím při hraní poměrně často řídil a podle mého je to přehledně a systematicky sestavený přehled všeho zásadního, co může hra nabídnout.
Tento souhrn je určen pro Gothic II s datadiskem, nepopisuje až na výjimky místa s poklady a nezabývá se využitelnými bugy.
Užitečnost tohoto fundamentu posuďte sami.


Tip 1: Pravidelně ukládat

Ukládejte pokud možno často a pravidelně. V Gothic II je k dispozici 20 slotů. Využijte této možnosti, ušetří vám to nervy a čas. První 4 sloty by jste měli v každém případě využít, např. takto:

- Slot 1: průběžně (zde ukládat často)
- Slot 2: před důležitými rozhodnutími popř. dialogy
- Slot 3: předtím, než přijmete úkol, jehož splnění může mít neznámé důsledky
- Slot 4: zde ukládat, pokud jste s dosavadním průběhem hry spokojeni

Kdy byste měli vždy uložit?

- Před přechodem do jiného světa (Khorinis, Hornické údolí, Jharkendar, Irdorath)
- Vždy byste měli mít uloženou pozici naposled opuštěného světa
- Před ukončením hry

Kdy se doporučuje ukládat?

- před dokončením questu
- před oslovením NPC postavy, abyste mohli vyzkoušet alternativní průběh dialogu
- před (sou)bojem
- před činem, který by mohl být chápán jako trestný (vstup do cizího domu, loupení truhel, kapsářství, napadnutím ...)
- před vstupem do neznámých prostor, kde může číhat nebezpečí
- před páčením truhel, pokud máte málo paklíčů a malou obratnost
- na začátku každé nové kapitoly

Tip 2: Protivníci

Na začátku se vyhněte všemu, co je silnější než vy (např. skřeti, dračí chňapavci, skřetí psi, stínové šelmy, ohnivé ještěrky ...). Útěk není zbabělost, ale strategie. Utíkejte, využijte přitom pohyb ze strany na stranu, v nouzi použijte lektvar rychlosti nebo skákejte směrem dopředu. Těžké protivníky můžete vyřídit později.

Tip 3: Mapy

Mapy se dají koupit ve městě a to u Brahima (v přístavní čtvrti). Kdo nechce utrácet, může zkusit Brahima zbít nebo mu vybrat truhlu.

Tip 4: Zkušenostní body

Za každého nepřítele, kterého porazíte nebo za splnění questu dostanete zkušenosti (EXP). Když nasbíráte určitý počet EXPů, zvýší se vaše úroveň. Přitom stoupne i úroveň vašeho zdraví a obdržíte 10 učebních bodů, za které si můžete u učitele zvýšit základní statistiky (síla, obratnost, mana), vylepšit vaše bojové dovednosti (boj zblízka i na dálku), učit se alchymii, kapsářství, otvírání zámků, tvorbu run, magické kruhy, lovecké dovednosti ...

Tip 5:Dialogy

Oslovte všechny NPC postavy, která potkáte. Ty, které mají jméno, vám zpravidla zadají nějaký úkol nebo vám alespoň poskytnou nějaké užitečné informace. NPC bez vlastního jména (rolníci, žoldáci, stráže atd.) vám nabídnou jen obecné iformace (výjimkou jsou např. zahradník, soudce). Pokud splníte nějaký úkol, znovu promluvte s jeho zadavatelem, často dostanete další EXPy (např. po splnění úkolů nutné pro přímluvu mistrů se ještě před přijetím u každého z nich ujistěte, že se opravdu přimluví - dohromady 300 EXP od Harada, Matea a Bospera).

Tip 6: Alternativní řešení

Nejkratší cesta nemusí být vždy ta nejlepší. U mnoha úkolů je více způsobů řešení, které případně nabídnou více výhod. Ukládejte před vyřešením questu, abyste popřípadě mohli vyzkoušet alternativní možnosti.

Tip 7: Léčení

Pokud jste zranění, můžete své zdraví doplnit následovně:

- vypít léčivý lektvar (silnější si šetřte)
- sníst léčivé rostliny
- použít jídlo a nápoje (pečené maso, šunka, vývar, ryby, houby ...
- vyspat se (regeneruje zdraví i manu, nefunguje, pokud jste byli vícekrát vystaveni pátračově pohledu – vyřešíte lektvarem proti posedlosti od Pyrokara v klášteře, mágové zadarmo, ostatní za poplatek)
- nechat se zdarma vyléčit Vatrasem nebo Sagittou
- pomodlit se u Innosovy sochy (10 nebo 50 zlatých)

Tip 8: Trestné jednání

Následující jednání je v přítomnosti jiných NPC chápáno jako trestné:

- tasení zbraně (výjimky: jste sami napadeni a musíte se bránit, nebo to pravidla dovolují, např. při soubojích)
- aktivace kouzla (výjimky: teleportace, vyléčení, bezvědomí ...)
- napadení či dokonce zabití bezúhonných NPC
- neoprávněný vstup do domu či některých prostor (Horní část města, paladinská loď, klášterní katakomby ...)
- kapsářství

Mnohá NPC na to zareagují nepřátelsky a zaútočí, pokud včas nezareagujete na varování popř. jste přistiženi při napadení, loupení atd. Jako paladin nebo ohnivý mág si můžete dovolit pochopitelně více než jako nováček bez jakékoli příslušnosti. Také žoldáci a drakobijci mají spoustu omezení vstupu, např. Innosova svatyně v klášteře, pokoje v hradu v Hornickém údolí atd.
Pokud jste přistiženi při zločinu, sníží se vaše reputace a lidé s vámi nebudou chtít mluvit popř. obchodovat. Ve většině případů lze zaplatit pokutu (u Lorda Andreho, Leeho, Pyrokara) a vaše pověst se zlepší. Výše pokuty závisí na míře provinění. (mně se jednou stalo, že jsem to fakt přehnal, Lord Andre se mnou vůbec nemluvil, a co horšího, nechtěl se mnou mluvit ani Vatras, tím pádem mi nepomohl s Innosovým okem)

Pokud vás při zločinu nikdo neuvidí, popř. začarujete na jednotlivou NPC svitek zapomnění, není třeba pokutu platit.

Tip 9: Zlato

- Když poprvé oslovíte Darona ve městě a máte u sebe jen 9 zlatých, nemusíte platit poplatek za požehnání a navíc od něj dostanete 20 zlatých. V průběhu hry sbírejte vše co najdete, oberte každou postavu, kterou porazíte v boji, vše nepotřebné prodejte.
- Cennější předměty (nepotřebné lepší zbraně, skříňky, zlaté mísy apod. se vyplatí prodat až ve druhé kapitole Sengrathovi na hradě. Toho pak ve 4. kapitole naleznete mrtvého (úkol Sengrathova kuše), v inventáři má vše, co jste mu předtím prodali. Prodával jsem mu všechno až do konce třetí kapitoly, měl jsem pak dost zlatých i na drahé drakobijecké zbroje.
- Prohledejte i ten nejzapadlejší kout, každý kopec, keř, jeskyni (viz tipy poklady, které zde lehce najdete). Hraju Gothic už snad nějaký ten rok a až teprve nedávno jsem v HÚ objevil kostru, u které ležela jednoruční zbraň Havranní zobák, ó jaké překvapení! Nezapomeňte na přilehlé ostrovy a pláže.
- Můžete si nechat i Diegovo zlato, stačí ve třetí kapitole otevřít jeho měšec, pak všechno zlato vyhodit na zem a potom teprve promluvit s Diegem. Úkol splníte i tak, zlato si pak ze země seberte zpět.
- Za osvobození Gorna z vězení dostanete 500 EXP + při hře za žoldáka lepší brnění. Z velké části vám s finančními náklady (1000 zl) vypomůžou Milten, Diego a Gornův měšec v jeskyňce vedle beranidla. Miltena a Diega musíte oslovit ještě před zaplacením „kauce“.

- Můžete taky obdržet zlato modlením u Beliarových soch. Přitom musíte obětovat buď manu nebo život (permanentně). Maximálně můžete obětovat 60 bodů života a 11 bodů many, dohromady můžete získat až 8500 zlatých. Modlit se můžete pouze jednou denně a musíte mít více než 10 many a 40 života. Na začátku hry přitom můžete využít trik s prstenem přidávajícím manu nebo život.

- 1 mana – 50 zlatých
- 10 bodů života – 500 zlatých
- 5 bodů života – 250 zlatých
- 1 bod života – 50 zlatých

Za mága nebo paladina obdržíte jen polovinu částky.

Tip 10: Deník

Pohled do deníku vám pomůže, pokud si nevíte rady s úkolem.

Tip 11: Bojové dovednosti

Při boji zblízka je velmi důležitá znalost zacházení s mečem. Pak následuje síla a poškození zbraně jako takové. Je tedy efektivnější mít např. znalost 1H na 100 %, 70 síly a kvalitní dlouhý meč (poškození 80), než 1H na 30 %, 130 síly a Skřetobij s poškozením 130.

Tip 12: Hrdina je slabý

Toto je několik tipů do začátku hry:

- Ze začátku hry je každý bod dobrý. Hra naštěstí nabízí několik triků, jak si nastřádat dostatek bodů pro začátek. Podle mého názoru je začátek v G II s datadiskem díky těmto „vychytávkám“ jednodušší než v základní hře. Pokud je ovšem znáte a umíte efektivně využít.
- K dosažení 3. úrovně stačí splnit úkoly na Lobartově farmě (včetně Cavalornových banditů), vybít údolí pod Xardasovou věží, pobít všechny mláďata vlků, polních škůdců, krvavých much, gobliny a krysy, (v noci jsem vybil i ovečky, víc jak 100 exp + maso). Dají se využít i šaty pro Grega, než mu je odevzdáte, skýtají jakous takous ochranu.
- Po dosažení třetí úrovně se můžete vydat do města. Pokud chcete překvapit Larese (500 EXP), musíte se vydat alternativní cestou:

1) buď to vezmete kolem stínové šelmy a skřetího zvěda (pozdější lov s Bartokem), u pokladu s lukem a svitkem vyskočit na hřeben, doběhnout na konec a opatrně seskočit ze skály přímo do přístavu s paladinskou galérou (je dobré si skok předem vyměřit a doskočit nejprve na přístřešek pod vámi.
2) druhá cesta je trochu složitější, obejdete hradby města z druhé strany, dál kolem východní brány (vyhněte se strážím a Mikovi), pak stačí vyběhnout kopec nahoru směrem k majáku. Když stojíte naproti majáku, po levé straně uvidíte kopec, na který vyběhněte, pokračujte až na konec, uvidíte pod sebou vysokou zeď (hradbu), na kterou skočte, z ní na skálu a ze skály do moře. Doplavte k Laresovi a oslovte ho.

- Ve městě pak plňte všechny úkoly podle návodu, na splnění většiny z nich nepotřebujete mít žádné dovednosti. Vyplatí se oslovit každou NPC se jménem a důkladně projít všechny možnosti, které dialog nabídne.
- Prohledejte všechny střechy a kouty ve městě, naleznete několik měšců a pár drobností.
- Pořiďte si kožené brnění v truhle za Matheovým obchodem, dostaňte se k ní přes střechu Thorbenova a Matheova obchodu, nebo uspěte stráž svitkem Spánek, koupeným od Zurise.
- Máte-li dost zlata (myslím, že stačí 1000 zlatých), darujte je Daronovi, ale postupně po 50 zlatých. Získáte 50 EXP, 1 LP, 2 body k maně a za zbytek body života (17 x 5 HP) Mám pocit, že po přijetí do kláštera se tato možnost ztratila.
- Kolem páté hodiny ranní zajděte do kasáren a promluvte s osamoceně trénujícím Wulfgarem. Za to, že jste takové ranní ptáče vás odmění 2 % k 1H. (já jsem si to čekání trochu zkrátil zmlácením Valentina, přičemž jsem použitím svitku Bezvědomí splnil úkol pro Ignaze a později i Regise a Coragona)
- Využijte doprovodu Larese v tomto pořadí:
1) k vykopávkám
2) ke kamennému kruhu v lese
3) k Onarově farmě

Cestou nechte na něm, ať si poradí se vším, co mu příjde do cesty, je nesmrtelný a všechny body za jím zabité potvory se přičtou vám.

- U Ignaze si můžete koupit svitky přeměny ve zvíře, doporučuji tyto: přeměna v dračího chňapavce, stínovou šelmu a ohnivého ještěra. S jejich pomocí lze zlikvidovat většinu fauny na ostrově a získat moře zkušeností. Pokud se však během přeměny dostanete na vyšší úroveň, nepřičtou se vám body života. Chybějící body života si můžete později vymodlit u Innosových soch. Rovněž je dobré dát si pozor, aby vás jako zvíře neviděla žádná NPC, může se stát, že vás později napadne. Během přeměny nemůžete hru průběžně ukládat.
- Můžete jít na lov s Bartokem, ale musíte umět stahovat kůže a zaplatit mu 50 zlatých. Vlky a krvavé mouchy vybije sám, pozor, aby vám ho nezabila stínová šelma popř. skřet. Pokud se tak stane, tak ho alespoň oberte o jeho luk (poškození 90). Body za Bartokem zabitou zvěř se vám rovněž přičtou.
- Spousta silnějších zvířat se dá odstřílet krátkým lukem ze skály či ze střechy (např. tři chňapavci pod hradbami města). Někdy jsou ty potvory ale tak šikovný, že vyskočí za vámi tam, kam byste to nečekali.

Těchto několik tipů by mělo stačit k tomu, abyste měli mít dostatek LP, které lze libovolně investovat a můžete se pustit do těžších fází hry.
Naposledy upravil Emperor dne čtv 23. úno 2012 15:27:10, celkově upraveno 1
Obrázek
Uživatelský avatar
Emperor
Moderátor
 
Příspěvky: 4712
Registrován: pon 05. lis 2007 9:14:02
Bydliště: von Troppau und Kuttenberg

Příspěvekod Emperor » čtv 23. úno 2012 15:24:49 » Re: Všeobecné tipy pro Gothic II NOR
Tip 13: Amulety a prsteny

Ve hře je k dispozici několik užitečných prstenů a amuletů. Pro začátek hry jsou celkem důležité tyto:

- prsten síly (3 k síle) nad jeskyní s teleportem a skřetem kousek od východní brány města
- prsten astrální moci (10 k maně) na kopci, kam se dostanete od východní brány směrem k majáku, ale na opačné straně, směrem k Niclasovi.
- prsten nepřemožitelnosti (ochrana 5/5/3/3) v jeskyni u pyramidy, stačí jít do pravé chodby a pak zase do pravé, kde je truhla. Pozor na důlní červy a válečníky důlních červů, pár goblinů. Po otevření truhly (nutná znalost páčení zámků) naleznete měšec s prstenem a palcát. Chvíli po otevření truhly obživnou kamenní golemové, doposud klidně ležící na zemi. Dají se snadno pobít po jednom, stačí údery ze strany na stranu a nenechat ho, aby začal útočit.
- amulet síly (10 k síle) první naleznete v truhle v podzemí, kde sídlí zlodějská gilda. Klíč od místnosti s truhlou má u sebe Jesper který jde celkem snadno zabít. Kombinace truhly je PPPL PPPL PLPL PPLL LPPL Kromě amuletu zde najdete lektvar obratnosti a nějaké zlato.
Druhý naleznete v HÚ, konkrétně ve sluji bažinného draka. Pokud nemáte dost síly na pobití ještěranů a močálových žraloků, stačí použít svitek přeměny např. v číhavce, dojít ke „vchodu“, dáte se ale to stezkou nalevo, a držíte se skály po levé straně, až dojdete k vyvrácenému stromu, na kterém uvidíte ležet onen amulet. Proměňte se zpět, rychle seberte amulet a než na vás stačí cokoliv zaútočit, teleportujte se na hrad nebo k průsmyku.

Až ve druhé kapitole můžete nalézt amulet na místě nacházejícím se nad Lestrovým údolím. Dostanete se k němu, když vyskákáte nad jeskyni s Cavalornovými bandity, dáte se doprava, ale držíte se podél skály po levé ruce. Je třeba zabít několik ještěrek, není třeba všechny, jen ty nahoře. Mezi vysokými stromy najdete amulet, jehož charakter se liší podle vaší gildy, ke které jste se přidali. Domobránce nalezne amulet, který přidá 10 k obratnosti, žoldák amulet přidávající 40 k životu, mág 10 k maně a 30 k životu.

Tip 14: Power-Ups

Power-Ups jsou bonusy ve hře, které permanentně nebo dočasně zvýší vaše atributy nebo dovednosti. Obecně platí, že je lepší zvyšovat své schopnosti a dovednosti u učitelů do té doby, než to bude neúnosně drahé a až potom využít další “zvyšovače“.

- po snědení 50ti tmavých hub + 5 bodů k maně (opakovaně)
- po snědení 25ti jablek + 1 k síle (opakovaně)
- po oslovení Wulfgara mezi 5-7 hodinou ranní + 2 % k 1H
- po oslovení Rangaru + 1 k obratnosti (musíte být členem zlodějské gildy, znát tajné znamení a nesmíte ho předtím udat Lordu Andremu)
- Z knih, které má v inventáři Lutero + 5 % k 1H i 2H (každá za 5000 zlatých, pro koho je to příliš, může se k němu v noci přiblížit (doskákat), zbít ho, obrat a zakouzlit Bezvědomí)
- po přečtení knihy Božská moc hvězd + 2 k maně (ke koupi uZurise nebo Konstantina, pouze jednou)
- po osvobození ztracených obyvatel + 3 k maně od Vatrase
- po vypití Coragonova speciálního piva + 3 k životu a + 1 k maně (2x, po přinesení jeho stříbra a po přinesení Lehmarovy účetní knihy)
- po vypití Theklina vývaru + 1 k síle
1) po oslovení Thekly ( „Mám hlad“ - pouze žoldáci a novici/mágové)
2) po donesení bylin od Sagitty
3) po zbití Bullca
4) po osvobození Benneta z vězení
5) po zabití všech draků
- od Erola po odevzdání uloupených starých tabulek + 1 k síle (stačí mu dát jakékoli jiné, netřeba hned zabíjet bandity na mostě, nutno se jej zeptat)
- po vypití Dračího lektvaru od Neorase + 3 k síle (pouze Mágové a Paladini)
- pálivé nudličky od Snaffa + 1 k síle (Jharkendar, tábor banditů)
- dušené maso od Kuchaře + 1 k síle (Jharkendar, tábor banditů)
- lektvar Embarla Firgasto + 15 k síle nebo obratnosti, podle toho, kterou hodnotu máte vyšší. Drakobijci si mohou vyrobit dva, pokud nezapomenou sesbírat dračí vejce na Khorinisu nebo je neodevzdali Bennetovi)
- po odevzdání 10ti a více starých tabulek + 10-??? k maně (podle počtu tabulek)
- při modlení u Innosovy sochy (jako nezávislý) + 10 k síle, + 10 k obratnosti, + 20 k maně, pak už jen + 3 k životu. Po přijetí do kláštera pouze mana, jako žoldák/drakobijce žádná mana. Domobrana/paladini beze změny. Modlit se lze pouze jednou denně za 100 zlatých. (Pozor na znesvěcené svatyně ve 3. kapitole, já jsem používal tu u hospody Mrtvá harpyje, kde to je blízko na vyspání se)
- zbraně (meče), které vám přidají k bojovým dovednostem, popř. hůlky přidávající k maně. (pouze dokud je máte aktivované)

Tip 15: Kapsářství

Abyste mohli někoho okrást, musíte se naučit tomuto umění u Cassie ve stokách nebo od Billa v táboře pirátů v Jharkendaru. V dialogu se pak u vaší oběti objeví možnost, která vám napoví, jak obtížné její okradení bude. S kapsářstvím souvisí míra vaší obratnosti, čím obratnější budete, tím vyšší je vaše šance na úspěch. K okradení některých NPC je třeba až 120 obratnosti. Pokud se krádež nepovede, oběť vás napadne.

pozn. v dialogu/potř. DEX/vyjímky

... lehké jako hračka/10 - 20/Paul – 22
... nic těžkého/21 - 40/Erol, Malak – 43, Gunnar, Senyan – 45, Sancho – 50
... riskantní/41 - 65/Crimson, Garaz – 66, Carlos – 71
... dost těžké/65 - 80/Pardos, Huno – 85
... zatraceně těžké/81 - 100
... skoro nemožné/101 - 120

Okrást můžete všechny NPC s vlastním jménem, ale i některé s obecným označením (kuchař, zahradník, soudce ...). Za každé úspěšné okradení obdržíte zkušenosti, čím více krádeží, tím vyšší EXP, začnete na 50 a lze dosáhnout až 250 EXP.

1x50 XP
1x60 XP
2x70 XP
3x80 XP
4x90 XP
5x100 XP
6x110 XP
7x120 XP
8x130 XP
9x140 XP
10x150 XP
11x160 XP
12x170 XP
13x180 XP
14x190 XP atd

U některých NPC obdržíte 50-250 EXP v závislosti na kapitole, ve které je okradete (např. Cavalorn, Valentino, Salandril ...), je tedy lepší počkat si do 5. kapitoly.
Mnoho NPC lze okrást i vícekrát, a to ty, které se pohybují mezi jednotlivými světy, např. Milten, Gorn, Diego, Angar, Rod, Cipher, Biff, Bulco, Sylvio atd. Jiné NPC je lepší okrást dříve, než v průběhu hry zmizí nebo zemřou (např. Lothar, Sengrath, Geppert, Kervo, Jergen, Parlaf, Pedro ...). A některé NPC se jmény např. zasenejdou okrást vůbec, např. vodní a někteří ohniví mágové.

Tip 16: Plížení

Pokud se chcete nepozorovaně dostat do domů a vyplnit je, můžete se do nich v noci vplížit, aniž byste jejich spící obyvatele vzbudili. Je ale zbytečné se tuto dovednost učit, neboť stačí, když se dovnitř vloupete pomocí skoků. Funguje i když se chcete přiblížit např. ke spící stínové šelmě

Tip 17: Boj zblízka

- Pro boj zblízka je důležitá síla (pro výši poškození) a dovednost (pro útok). I u mečů vyžadujících obratnost (např. Mistrovský meč nebo Betty) je klíčovým faktorem ovlivňujícím míru poškození právě síla.
- blokování útoku má smysl pouze u protivníků se zbraní na blízko (lidé, skřeti, kostlivci, goblini, ještěrani ...), u zvířat nemá žádný význam.
- proti zvířecím protivníkům je nejlepší používat údery ze strany na stranu
- narazíte-li na větší skupinu protivníků, je pro boj lepší a bezpečnější vylákat je po jednom. Poněkud obtížnější je to u vlků, skřetích psů či goblinů, kdy se většinou rozběhne celá skupinka. Potom je lepší utéci a při použití klávesy „R“ sledovat, zda vás pronásledují. Někteří to mohou vzdát a vracet se zpátky, zatímco ostatní (v lepším případě jednotlivec) vás ještě sleduje. V tom okamžiku je šance ho zlikvidovat.
- při střetu se skupinou je lepší soustředit se pouze na jednoho protivníka, dokud jej nezabijete a pak se věnovat dalšímu. Mág může k tomuto účelu využít ohnivé šipky, stačí ji namířit na nepřítele tak, aby byl tak akorát na dohled (když je to zase moc daleko, ztratíte ho z dohledu, nebo jej zasáhnete, ale on nereaguje). Dobří lukostřelci pochopitelně využijou šípů.
- zbraně na blízko mají různou délku a tím pádem i dosah vašeho útoku. Takovou zbraní si i lépe držíte protivníka od těla.
- výhody jednoručních zbraní: rychlejší útok a spousta dobrých jednoručních zbraní už na začátku hry. Nevýhodou je menší dosah a poškození
- výhody obouručních zbraní: větší poškození a dosah, nevýhodou je pomalejší útok, větší požadavky na sílu
- pro efektivní využití mečů vyžadujících obratnost (Mistrovský meč, Betty) je dobré mít i trochu větší sílu (stačí lektvary, tabulky a jiné bonusy)

Tip 18: Boj na dálku

- Výhodou luku či kuše je možnost odstřílet protivníky dřív, než se k vám vůbec přiblíží. Čím vyšší obratnost, tím vyšší poškození způsobíte. Čím lepší dovednost, tím dále dostřelíte.
- Kuše mají vyšší poškození, pro jejich používání potřebujete sílu, míru poškození určuje vaše obratnost.
- Luky jsou rychlejší a k jejich efektivnímu použití stačí pouze obratnost. Boj s lukem si můžete vycvičit už v 1. kapitole na 90 % (Wolf v táboře žoldáků).
- pomocí zbraní na dálku se ze skupiny dobře odlákávají jednotlivci
Naposledy upravil Emperor dne pon 27. úno 2012 14:33:25, celkově upraveno 1
Obrázek
Uživatelský avatar
Emperor
Moderátor
 
Příspěvky: 4712
Registrován: pon 05. lis 2007 9:14:02
Bydliště: von Troppau und Kuttenberg

Příspěvekod Emperor » čtv 23. úno 2012 15:26:05 » Re: Všeobecné tipy pro Gothic II NOR
Tip 19: Gildy

V Gothicu II jsou tři gildy, přidat se můžete pouze k jedné z nich:

1) domobrana/paladini
2) novici/mágové
3) žoldáci/drakobijci

Průběh hry se liší podle toho, ke komu se přidáte. A to nejen úkoly, které dostanete, ale i obtížností hry. Podle názoru mnoha hráčů se zdá, že nejlehčí je hra za domobránce a pozdějšího paladina (snadné přijetí, paladinská kouzla ...). Naopak hra za mága je až do 5. kapitoly nejtěžší (obtížnější vstup, opravdu dobrá kouzla až od třetí kapitoly). Hra za žoldáka a drakobijce je někde mezi.
Pro snadnější přijetí do určité gildy je možné využít rady od Larese v přístavní čtvrti.

Členem zlodějské gildy se může stát kdykoli kdokoli.

Tip 20: Jak ušetřit body

Počet bodů potřebných k naučení určitého atributu nebo dovednosti se postupně zvyšuje:

od 10-30 1 učební bod
od 31-60 2 učební body
od 61-90 3 učební body
od 91-120 4 učební body
od 120 5 učebních bodů

Je několik způsobů, jak ušetřit body. Podstatné je rozhodnutí, který atribut zvyšovat a jakou dovednost trénovat a co naopak oželet. Mág potřebuje body především na dostatek many, učení kruhů a tvorbu run. Bojové postavy zase budou preferovat sílu a boj s mečem pro boj zblízka nebo obratnost a lukostřeleckou dovednost pro boj spíše na dálku. Lze rozdělit body rovnoměrně mezi sílu a obratnost, ale bude pak těžší stát se mistrem meče i luku. Stejně tak mág může dávat body do síly či obratnosti, především na začátku hry, ovšem na úkor many či některého kouzla.

Prvním způsobem jak ušetřit je trénovat do výše 29/59/89/119 a následným přidáním plného počtu bodů ještě „za starou cenu“.

Hra nabízí spoustu předmětů (prsteny, amulety, zbraně s bonusy, tabulky, lektvary...viz tip Power-Ups), kterými můžete svoji postavu vylepšit, aniž byste přitom museli utrácet své těžce vydřené body. Zde je jejich kompletní přehled:

Obouruční boj
- + 5 % přidá Luterova kniha
- + 20 % přidají kamenné tabulky
- + 2 % od Sergia (pouze jako novicové/mágové)
- různé meče s bonusy

Pro dosažení 100% stačí naučit se boj do 75% (při hře za mága do 73%)

Jednoruční boj
- + 5 % přidá Luterova kniha
- + 24 % přidají kamenné tabulky
- + 2 % po oslovení Wulfagar v kasárnách (mezi 5-7 hodinou ranné)
- + 10 % po nasazení Morganova prstenu (Jharkendar)
- meče s různými bonusy

Pro dosažení 100% stačí naučit se boj do 69%

Luky a kuše
- + 30 % k lukům pomocí tabulek
- + 20 % ke kuším pomocí tabulek

Pro dosažení 100 % stačí trénovat luky do 70 % a kuše do 80 %

Síla
- + 4 po vypití Thekliných vývarů (+ 5 jen jako žoldáci/mágové)
- + 3-6 po snězení jablek (obchodníci, mrtvé NPC, jejichž inventář se generuje náhodně)
- + 22 přidají tabulky
- + 10 získáte modlením u Innosových soch (pouze jako nezávislí, domobránci, paladini, žoldáci a drakobijci)
- + 39 pomocí lektvarů, které si uvařít (královský šťovík + dračí kořen)
- + 12 pomocí lektvarů, které naleznete nebo koupíte
- + 1 od Erola (podmínkou je odevzdat mu tři staré kamenné tabulky)
- + 5 po vypití Innosových slz (pouze mágové)
- + 3 po vypití lektvaru z dračího vejce (od Neorase, podmínkou je donést mu jedno dračí vejce, např. z pokladu Ledového draka, pouze paladini a mágové)
- + 15 vypitím lektvaru Embrla Firgasto (drakobijci 30)
- + 2 po snězení dušeného masa a pálivých nudliček (Jharkendar, tábor banditů)
- 29 pomocí opasku, amuletu a prstenů

Abyste na konci měli 200 a více síly, stačí se ji naučit do 90.

Obratnost
- + 1 od Rangaru (být členem zlodějské gildy a ukázat mu tajné znamení)
- + 24 přidají kamenné tabulky
- + 10 získáte modlením u Innosových soch (pouze jako nezávislí, domobránci, paladini, žoldáci a drakobijci)
- 51 - 75 pomocí uvařených lektvarů (královský šťovík + goblinní bobule). pozn. tady bych to trochu snížil vzhledem k počtu královských šťovíků dostupných ve hře bych to tipnul tak kolem 50, ale možná jsem něco přehlédl
- 15 pomocí koupených/nalezených lektvarů
- + 15 vypitím lektvaru Embrla Firgasto (drakobijci 30)
- + 5 po vypití Innosových slz (pouze mágové)
- + 30 pomocí opasku, amuletu a prstenů

Abyste dosáhli hodnoty 190 a více, stačí se naučit obratnost do 90

Mana
- + 2 z knihy Božská moc hvězd (Obchodník Zuris nebo Constantino)
- + 2 přidá Coragonovo speciální pivo (2x)
- + 20 modlením u Innosovy svatyně (jen novic/mág/domobrana/paladin
- + 42 přidají kamenné tabulky
- + 2 od Darona (peněžní dary pro klášter, ne jako mágové)
- + 3 od Vatrase po osvobození ztracených obyvatel
- + 1 přidá Luovo kladivo (Jharkendar)
- + 50 přidají nalezené a koupené tmavé houby (každých 50 snězených hub přidá 5 k maně)
- + 3 přidá Esence ducha (Jharkendar)
- + 125 přidají uvařené lektvary (královský šťovík a ohnivý kořen)
- + 25 přidají nalezené/koupené lektvary (jeden lze ukrást ve druhé kapitole Miltenovi na hradě, další má u sebe např. kostlivý mág v hrobce pod kamenným kruhem v HÚ)
- + 28 přidá Vatras po odevzdání starých kamenných tabulek
- + 60 přidají hůlka a Kněžký set (amulet a dva prsteny v Jharkendaru)

Pokud chcete mít jako mágové 400 a více bodů many, stačí se ji učit do 100-120. Paladini či drakobijci se ji nemusí učit vůbec, pohodlně vystačí s výše vypsanými bonusy.

Tip 21: Lovecké dovednosti

Záleží na vás, zda a jaké dovesnosti se naučíte.

- stahování kůže se vyplatí pouze pokud jste Bosperovým učedníkem
- drakobijci se mohou naučit vyvrhnout draka (dračí krev na speciální zbraně – vyplatí se pouze pokud preferujete jednoruční zbraně, a šupiny na zbroj)
- jako mágové se potřebujete k výrobě některých run naučit vyjmout srdce (vyvolání golema, démona, armády temnot). Já jsem se učil pouze výrobu runy vyvolání démona a jeho srdce jsem koupil u Lutera. Pokud chcete runu na zmenšení trolů či draků, musíte se maučit vyjmout zub trola. K výrobě runy bouře potřebujete křídlo krvavé mouchy, ale to buď naleznete nebo koupíte u Constantina.
- pokud nehrajete za mága či drakobijce, nebo nejste Bosperovým učedníkem, je zbytečné se těmto dovednostem učit, body lépe využijete jinak.

Tip 22: Mágové a runy

Užitečné runy jsou:

- ohnivý šíp: povinný, vhodný na vylákávání nepřátel ze skupinky
- ohnivá koule: na drobné zvířectvo jako jsou vlci, mouchy, goblini, mrchožrouti, polní škůdci, ale i kostlivci
- ledové kopí: slušné poškození, zejména na ohnivé ještěrky, já jsem na ně použil runu ledového šípu nalezenou v HÚ u kostlivců poblíž kamenného kruhu
- ledový blok: vhodné pro bojového mága, zmrazí nepřítele, kterého lze dorazit mečem
- vyvolání kostlivce: užitečný pomocník, zvláště pokud jich vyvoláte více, oceníte při bojích s draky
- vyvolání démona: ještě užitečnější, velmi silný (sám si poradí s drakem). Pokud však vyvoláte dva najednou, začnou se mezi sebou prát.
- hromadná destruktivní kouzla jako ohnivý déšť, vlna smrti, mrazivá vlna popř. armáda temnot
- léčivá kouzla jsou taky celkem užitečná, ta se však vůbec nemusíte učit. Runu lehkého léčení naleznete u ohniště směrem k průsmyku do HÚ (spousta skřetů a šamanů, ale stačí se napít letkvaru rychlosti, proměnit se v nějké zvíře, doběhnout k ohništi, proměnit se zpět, rychle sebrat runu a utéci). Runu středního léčení najdete v Jharkendaru.
- kromě léčících run a runy ledového šípu můžete ještě u mrtvoly Olafa v HÚ najít runu Strach, občas se může hodit (použil jsem ji např. ve Fajethově dole ve čtvrté kapitole, když jsem chtěl zabránit útoku skřetů)
- pokud máte jako mágové (ale nejen oni) ve čtvrté kapitole problémy s draky, použijte svitky. Stačí se k drakům dostat v přeměně ve zvíře, potom můžete využít svitky vyvolání démona, ohnivého deště popř. ledové vlny. Těch je ve hře více než dostatek.
Obrázek
Uživatelský avatar
Emperor
Moderátor
 
Příspěvky: 4712
Registrován: pon 05. lis 2007 9:14:02
Bydliště: von Troppau und Kuttenberg


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé