Menu

Terrorbladovy tipy

Přišli jste na nějaký fígl nebo bug? Pochlubte se.
Příspěvekod Terrorblade » úte 25. led 2011 19:42:04 » Terrorbladovy tipy
Mno protože Gothic 2 s datadiskem i bez jsem už dohrál mnohokrát, tak máááám spousty postřehů a tipů, které sem budu postupně psát, jakmile se mi nějaký vybaví (právě jsem si ho znovu po roce rozehrál )

Začnu tipama do začátku hry:

Goblini u Lobartovy farmy - jistě víte, že pod cestou u Lobartovy farmy leží les, kde později lovíte s Bartokem. Mno v inventáři byste měli touto (čili v době plnění kvestů pro Lobarta) dobou mít 4 svitky ohnivé koule (75 zranění). Jděte těsně na okraj útesu, poblíž Canthara a spatříte černé gobliny. Prostě jen vyvolejte svitek ohnivé koule a vypalte po jenom z nich. Goblin padne na jednu ránu. Ostatní vyběhnou po vás. Hned odběhněte alespoň za Innosovu svatyni a vraťte se zpět a udělejte to samé. Ve s výsledku získáte 320 XP a to je na začátek hodně!

Proplížení se do města - jsem zvědavý, jestli toto znáte. Musíte se dostat nepozorovaně do města a jít rovnou za Laresem. Máte dva způsoby:
- podél hradeb se dostat až druhému vstupu do města a proplížit se kolem strážného
- proběhnout lesem, kde lovíte s bartokem, vyhnout se vlkům a utéct orkovi. Tam běžet přes keř doprava až k jeskyni, ve které skrývají bandité. Ti nás ale teď nezajímají. Jistě jste si všimli ale pohozených šutrů. Pomocí nich se dá vyšplhat na skálu a odtud seskočit do Khoriniského přístavu.
Jakmile toto splníte, běžte za Laresem a ten Vám dá jako bonus 500XP a vyjádří úžas nad tím jak jste se tam dostali. Pak se můžete vrátit k bráně a získat zkušenosti od strážných za vstup a také dát hadry Gregovi.

Vyvolávání potvor - vyplatí se k plnění několika úkolů či zabití potvor, které si sami nedáte.
Vyvolání démona - doporučuju použít na bandity na Jackově majáku, dostanete dostanete krásné expy a nějakou tu výbavičku. Navíc když to stihnete, tak můžete s démonem rychle běžet k blítké stínové šelmě v jeskyni (cestu najdete dle krvavých stop) a vykuchat i ji :-)
Vyvolání kostlivce - použijte ho na zabití trollů poblíž Dextera, 1000 XP a rapír za to stojí.
Vyvolání goblinního kostlivce - hodí se pouze na zabití slabších potvor, na které se necítíte.
Vyvolání golema - Mno hodí se to jako asistence pro zabití nějakého NPC, moc platný není. Sice když bouchne tak to bolí, ale většinu času jen couvá.

Svitky - když něco nejde klackem, pomůže papír
Blesk/Ohnivá koule/ohnivá bouře apod. - Hodí se na zabití či ubrání životů nějakého silnější NPC či potvory. Využívám třeba dvě ohnivé bouře na Guarda v Dexterově táboře.
Bouřka/Ohnivý déšť - Bouřkku využijte na zabití banditů v Dexterově táboře, takhle Vás Greg o žádné zkušenosti nepřipraví. Obě kouzla se také hodí na zabíjení skřetů kolem hradu - stačí zbaštit lektvar rychlosti a co nejvíce jich nalákat k beranidlu a pak spustit déšť a ... lootovat :D
Ledová vlna - dobrá pro eliminaci více nepřátel. Je však lepší, když alespoň trochu umíte se zbraní, abyste nepřítele urubali dříve, než roztaje. Používám ji například na brzké zabití Banditů u mostu (kvest s tabulkami u krčmy). Abych tohle mohl udělat už na začátku, kdy nejsem dost silný, tak si k tomu vyvolám ještě golema a ten je vyřídí za Vás.
Ledový blok - vhodný pro zabití NPC/potvory, která Vám dělá potíže. Je vhodné jej použít třeba zezačátku na Attilu (pokud jste tedy udali Rengara), na Guarda v Dexterově táboře, na Dračího chňapavce u Bengarovy farmy (Kvest pro lovce Gaana) apod.

Přeměny ve zvíře - toto bude asi známé, ale pro jistotu se zmíním. Svitky naleznete u Ignáce v Khorinisu.
Přeměna ve chňapavce - použijte na slabší potvory jako vlk, mrchožrout, Field raider maximálně však Lurkera (číhač)
Přeměna ve warga - od slabších potvor po středně silné jako jsou chňapavci, goblinní kostlivci
Přeměna ve stínovou šelmu - viz. warg
Přeměna v ohnivého ještěra - můžete si troufnout i na Kostlivce, jen to chce trochu uhýbat. Jinak urubete téměř vše
Přeměna v dračího chňapavce - používejte jako poslední, dáte si v pohodě wargy, orky, stínovky, prakticky vše

Hornické údolí v 1. kapitole - možná nechápete proč, takže Vám to hned řeknu ... v 1 kapitole můžete totiž od dvou Paladinů na hradě (nejsem si teď jistý jmény, jeden byl myslím Tandor, druhý Sengrath) koupit od Goblin Berries, od každého po jednom kousku. Ve druhé kapitole jim z inventáře zmizí.
Jak se tam dostat? - to už se tedy někde řešilo a opět je více možností:
- vyšplhejte na skály u Xardasovy věže a seskočte přímo do údolí
- postavte se k bráně do hornického údolí, stoupněte si přesně ke klice a jděte co nejblíže k ní a skočte. Nemusí se to hned povést, ale za čas vylezete na kliku a pak vylezete také na dveře :)
Tak šup šup, 2x Obratnost sice není nějaký zázrak, ale když zvážíte možnost výroby lektvaru, hned se to vyplatí.

Jak porazit silného žoldáka? - Pokud budete plnit kvesty na Onarově farmě, nevyhnete se soubojům. Někdy jsou to břídilové jako Fester a Raoul. Jenže někdy mají opravdu tuhý kořínek - Bullco a Sentenza. Jak na ně?
Inu ve hře je následující bug:
1. Vyprovokujte protivníka (rána nebo slovní výzva)
2. Dejte se na útěk směrem k výh i u kovárny
3. Zamiřte směrem k schodům do hlavní budovy, přeběhněte vozík
4. Po okraji schodů vyjděte před dveře a stoupněte si před ně
5. Váš protivník bude pod schody běhat do kolečka a VŮBEC NEÚTOČÍ! Takže ho v klidu zbijte a oberte :)
PS. Pak dodám buď screen nebo video. Mimochodem tento bug nevyužívám, objevil jsem ho při úprku ze souboje se Sentenzou :D

Souboje na Onarově farmě - Pominem-li souboje, které se týkají přijetí do tábora, můžete jako žoldák i neutrál vyzvat k souboji kteréhokoliv jiného žoldáka. Včetně těch bezejmenných Mercenary. Pokud si správně pamatuju tak by tam měli být 3x 400 XP, 2x 300 XP a pár za 200 ... Každopádně si vyděláte mezi 2000-3000 XP. Můžete využít předchozí tip k jejich poražení :)

Dodatek - Pokud hrajete za žoldáky a máte rádi Khaledův sortiment zbraní, tak ho nemlaťte. Po souboji mu veškerá nabídka zmizí a bude se doplňovat pouze o pár novinek během kapitol.

Zajímavosti:
Vůdce smečky - Když se přeměníte ve Warga nebo vlka a přiběhnete ke skupince stejné potvory, jakou jste právě Vy, tak zaútočte na jednoho z nich a zabijte ho. Ostatní se na Vás sice zaměří, ale nebudou útočit, pouze vrčet. A zároveň Vás budou pronásledovat, ať se hnete kamkoliv a zaútočí na vše, co Vás může ohrozit nebo to napadnete. Klidně si můežete udělat i smečku 20 vlků a běhat s nimi po mapě :D
Naposledy upravil Terrorblade dne čtv 03. úno 2011 11:23:12, celkově upraveno 2
Terrorblade
Nováček
 
Příspěvky: 8
Registrován: sob 12. dub 2008 10:24:12

Příspěvekod Saladin » úte 25. led 2011 19:55:07 » Re: Terrorbladovy tipy
Slušné, o něčem sem slyšel, o něčem ne. :)
Uživatelský avatar
Saladin
Uživatel
 
Příspěvky: 431
Registrován: čtv 16. dub 2009 17:39:07
Bydliště: Khorinis

Příspěvekod Stone » úte 25. led 2011 20:07:04 » Re: Terrorbladovy tipy
Proplížení do města a přesměna ve zvíře jsou ty nejznáměnší a tipy v Géčku...to poslední, s tou smečkou je tady taky zmiňované :) ...jinak slušný :P
Uživatelský avatar
Stone
Uživatel
 
Příspěvky: 995
Registrován: sob 01. zář 2007 15:48:35
Bydliště: behind enemy lines...

Příspěvekod Terrorblade » čtv 03. úno 2011 11:25:59 » Re: Terrorbladovy tipy
Díky moc, mno já nejsem stálým návštěvníkem fora, což je asi způsobeno tím, že ve volných chvílích toho raději Gothica hraju než o něm něco čtu, takže nemám moc páru o tom, co zde bylo a nebylo. Proto to dávám všechno najednou do tohoto topicu. Jen doufám, že si z mých tipů někdo odnese něco nového :)

EDITED - přidány tipy z Onarovy farmy
Terrorblade
Nováček
 
Příspěvky: 8
Registrován: sob 12. dub 2008 10:24:12

Příspěvekod petrrr » čtv 31. bře 2011 13:10:24 » Re: Terrorbladovy tipy
To s tou smečkou je zajímavý někdy vyzkouším.
Uživatelský avatar
petrrr
Nováček
 
Příspěvky: 3
Registrován: sob 05. úno 2011 23:04:01

Příspěvekod Felix Mage » úte 12. dub 2011 7:39:18 » Re: Terrorbladovy tipy
petrrr píše:To s tou smečkou je zajímavý někdy vyzkouším.

Souhlasím já taky.
Ale i ostatní tipy jsou zajímavé.
Uživatelský avatar
Felix Mage
Uživatel
 
Příspěvky: 44
Registrován: úte 05. dub 2011 12:11:54

Příspěvekod Cygnus » ned 04. zář 2011 17:28:30 » Re: Terrorbladovy tipy
Vyvolání démona je nejlepší na dračího chňapavce u vodopádů, pak s ním můžete proběhnout ještě kolem vodopádů a vyštípe za Vás i všechny Číhavce až po most a ještě kus za ním přímo pod Bengarovo farmou. (jen musíte rychle utíkat (víte že vám stačí jeden démon na to zabít jakéhokoliv draka vyjma finálového ? trošku nuda, ale jde to)) Dále je dobré přeměnit se na Skřetího psa a pokousat zbytek Číhavců které už démon nestihne zabít na této říčce, dále jít po cestě ke krčně v lesíku pomlátit brouky, krtky, gobliní kostlivce a zombíky v jeskyni (vedle dvěří s portálem k Mágům vody), dále ještěry hlídající (v bedně) Skládaný luk a pak až na bandity s kamenýma deskama u mostu hned za rohem. Lepší než přeměna na chňapavce je přeměna na Číhavce a Ještěra. Oba tyto svitky jsou levnější a jako by to nestačilo, Číhavec je uplně stejně silný jako Chňapavce, navíc se v jeho podobě utočí mnohem lépe a na větší vzdálenost než ve formě chňapavce. Ještěr má stejný utok, stejné životy a větší obranu.
Přeměnu na ohnivého ještěra používám u Majáku, doběhnu pod kamenný kruh, rozmlátím gobliní kostlivce, pokračujete dolu k pološině, kolem jeskyně s receptem na víno, cestou pomlátíte normální ještěry, dále po planině směrem k majáku zrušíte všechny chňapavce a ještě by vám mělo zůstat dostatek životů aby jste ve finále zabili hrdlořeze na majáku.

Co se pomoci k přijetí k nějaké komunitě od Larese týče, pokaždé si vyberete cestu Domobránce. Za odevzdání sošky je prd, jen si ušetříte 1.100g a cestu s ovečkou. Což je vzhledem k tomu ochudit se o hromadu expů škoda. Prachů se dá vydělat hromada za všechna povolání. Takže řekněte Laresovi aby vám pomohl k domobraně, splněte ukol pro Martina. A až budete u žoldáků, pokecejte s Leem, zeptejte se ho na Kruh Vody, ten vás odkáže na Corda, promluvte si s ním, zeptá se vás co po něm za mlčení chcete. Řekěnte že učení se zbraní a přijetí k žoldnéřům. Řekne že až dostanete ukol od Torlofa, máte mu dát vědět. U Torlofa si vyberete ukol na Domobranu, jdetě za Cordem ten řekne aby jste mu dali 24h a požádá vás o vypátární toho co se stalo s Patrickem. Ukol s domobranou si splňte vy a to okamžitě od tohoto rozhovoru. A pak si můžete ještě v klidu získat dokupy 400 zkušeností (100 za promluvu o Patrickovi s Dextrem + 300 za informace o Patrickovi pro Corda)

Navíc je dobré využít nesmrtelného Larese a to hned několika způsoby.
1) Cestou na Onarovu farmu - pakliže využijete přeměnu ve skřího psa jak jsem napsal výš, zbavíte se zde sedícího obchodníka. Lares se zastavuje kousek za krčmou. Cesta je volná. Doběhněte do jeskyně u města vylákejte tamního skřeta a dotahněte ho až k Laresovi ke krčně. Stejně tak můžete k Laresovi tahnout všechny číhavce od jezírka a taky k němu tahám Golema od kamenného kruhu ze Sekobovo farmy.
2) Cesta ke kamennému kruhu v temném lese. Je důležité sem jít až ve druhé kapitole. Kousek za jeskyní v temném lese kde najdete rybu s páchnoucí zprávou je rozcestí. Je důležité si zde Larese pohlídat, pakliže se od něj vzdálíte moc, rozběhne se dál po cestě a tomu je třeba zbránit. Můžete na Larese nalákat Elitního skřeta který je v levo od tohoto rozcestí (směrem k majáku), ale co je mnohem lepší, v pravo od rozcestí vedoucího ke kamenným kruhům jsou gobliní kostlivci a kostlivci. Vyprovokujte je třeba kouzlem, Pakliže na ně Lares nezautočí okamžitě, nechtě celou tudle squadru nemrtvých doběhnout k Vám aby je Lares viděl a mohl na ně zautočit. Toto je ta těžší část. Máte na sobě nyní zaměřené kostlivě a je důležité bránit se jim a běžet do míst, odkud jste je vylákali a ještě kousek o kousek dál. Zde vydržet do doby než se podaří je Laresovi všechny pomlátit. Pakliže takto svedete Larese z cesty jeho automaticky nastavená trasa ke kamenným kruhům se uplně změní. Poběží směrem ke stádu skřetích psů, kteří se nachází přímo pod kameným kruhem poblíž Inasovo svatyně. Tam se otočí a poběží zase zpátky k cestě ze kterého jste ho svedli. Tím narazíte na další zhruba dva skřetí psy kteří se poflakují na kopečku kolem kterého poběžíte. Zabijete tímto způsobem asi 9 skřetích psů a to ve druhé kapitole. (V první kapitole se vedle tohoto rozcestí zmiňovaní kostlivic nevyskytují, proto není možné do těchto míst Larese nalákat) Pak doběhnete zase na normální trasu a nesmrtelný Lares vám takto vynese podstatně větší zkušenosti než za normálních okolností. Stejně tak můžete s Laresovo pomocí porubat dva skřetí psy mezi kameným kruhem v temném lese a schody vedoucí k slunečnímu kruhu. A ještě je tam poblíž další stínová šelma.
Naposledy upravil Cygnus dne pon 05. zář 2011 14:28:45, celkově upraveno 9
Cygnus
Nováček
 
Příspěvky: 7
Registrován: pon 02. bře 2009 1:56:17

Příspěvekod Cygnus » ned 04. zář 2011 17:32:53 » Re: Terrorbladovy tipy
A ještě po cestě s ornamentem můžete na Larese u pyramidy nalákat stínovou šelmu.

Svitek Dračího chňapavce použijte až v kolonii a v jeho formě zabte všechny ještěry a ohnivé ještěry na plošině pod pevností, dále všechny ohnivé ještěry pod sopkou, za xardasovo starou věží a podle toho kolik budete mít zkušeností můžete vyrubat ještě všechny kostíky v Xardasově věži a u kameného kruhu s kryptnou

Jinak bych Vám všem ještě rád doporučil rozjet si obratnostní postavu. Všechny potřebné luky se dají najít. 30tkovej luk bezproblémů vylámete z bandity s páchnoucí zprávou. 50tkový luk najdete v dolu poblíž jezera pod Černým Trolem. 60tkovej luk je zase u ještěrů v bedně. Když se vydáte napravo od banditů s kamenýma deskama s mostem v zádech. Tam jsou tři ještěři a v bedně skládaný luk. 90tkový luk zase vymlátíte z lovce který s váma půjde vymlátit les na okraji města pod Lobartovo farmou. Nejsem si teď přesně jistý ale v novém světě se tuším někde válit 110kovej luk a poslední nejlepší nalezitelný luk je Bukovej (140dmg) a ten se ukáže ve čtvrté kapitlo v jeskyni s dračíma chňapavcema která je na puli cesty mezi kryptou kde budete hledat amulet pro Angara a starým vchodem do nového Tábora střeženého dvěma golemy. S obratností postavou si věřím užijete nejvíce srandy, splníte největší počet ukolů a nasbíráte největší počet zkušeností. Za každou okradenou postavu je 50-270 zkušeností. Když jsem si sepsal a sečetl všechny zkušenosti dosažené pouze z okrádání postav, dosáhl jsem neskutečného čísla 34.000 zkušenotí a nějakých drobných k tomu. Je však důležité si pohlídat všechny postavy, aby jste je dokázali okrást dřív než umřou, nebo než změní svou pozici na mapě při přechodu z kapitoly do kapitoly. Například domobrana u Bengarovo farmy. Než si promluvíte s Bengarem doběhnetě k oboum dvou a ukradněte jim prašule a až pak zabte. Stejně tak v táboře banditů v novém světě. Než nějakou postavu zabijete, dejte okrást. Především jde okrást dvoučlenná ochranka vůdce tábora rozdávajícího červené kameny. Členy zlodějského cechu ve městě, Paladina Lothara než bude zabit. Postavy měnící svou pozici. Například Gorn a Diego. Diega okradete ve steré kolonii poprvé, ve městě podruhé a na ostrově v idorathu potřetí. Stejně tak to můžete ošéfovat i u většiny dalších postav. Nelze to však uplně u všech (například Mágové Vody nejdou okrást vůbec). A okrádání se u některých postav ukazuje až při dosažení dostatečné obratnosti. Takže, 52lvl při odjezdu do idorathu to jistí =) A nepotřebujete žádné rádoby fígle s opakovaným odevzdáváním rohů stínových šelem za drakobijce busterovi, nebo odevzdáváním dračích ampulek krve janovi na hradě za paladina a nebo odevzdávání knížek posedlích lidí Vatrasovi v idorathu. A to nemluvím o opakovaném prodávání starých mincí na Onarovo farmě. Všechno stačí odevzdat jednou a ty lvl si nahrabate hezky poctivě i bez toho.
A pokud jste si toho někdo nevšim, tak v Jakhendaru se obnovují potvory. V páté (možná už ve čtvrté) kapitole se v Jakhendaru ukáže hromada potvor. Bažiny jsou plné golemů a zombie. V poušti jsou ohnivé ještěrky, asi 4 trolové a dračí chňapvci. Jeskyně a staré stavby jsou plné ohnivých démonů, kostlivců, důlních červů bojovníků a kostěných mágů. Minimálně jeden celý lvl tu z těch potvor vymlátíte i kdyby jste nechtěli.

A snad ještě prlička na konec. Už se Vám někdy stalo, že vám najednou zmizlo nebo se snížilo umění se zbraní ? Bug je v tom, že se změníte ve zvíře a vaší nejsilnější zbraní v inventáři je něco co Vám dává bonus do jednoručních/obouručních zbraní. Takže když budete mít v inventáří jak nejsilnější zbraň rubínovou čepel (nejsilnější výbava je východzí pro věci, ve kterých se ukážete při změně ze zvířete na člověka), tak tato zbraň dává +8 do jednoručních zbraní. Použiteje svitek na přeměnu v libovolné zvíře, pak se změníte zpátky. Vtip je v tom, že hra si pamatuje že Váše umění v jednoruční zbrani je 10 (budem brát to základní) takže se proberete v lidské podobě s rubínovou čepelí u pasu s uměním v jednoručních zbraních 10 a v momentě kdy si rubínovou čepel sundáte, jste zákonitě na 2%, vtip je v tom že to funguje i obráceně. Pakliže si pořídíte zbraň Služebník bouře s hodnotou -10 obouruční zbraně a tato zbraň bude nejsilnější ve vašem inventáři (tedy zbraň která se vám ukáže na zádech v momentě přeměny) hra si pamatuje že vaše umění s obouruční zbraní bylo na začátku proměny (nehledě na drženou zbraň) 10, změníte se ve zvíře pak v člověka a máte hodnotu v umění s obouruční zbraní 10 se služebníkem bouře na zádech s postihem -10, tedy po sundání této zbraně jste na 20% a uplně zadarmo.

A přece ještě něco. Stala se mi divná věc a nevím jak jsem jí docílil, každopádně tu mam Save, kdy se mi při příjezdu do Idorathu, vedle můstku z lodi, hned na bednách oběvil Lektval Obratnosti. Vtip je v tom, že jsem si ho poprvé vůbec nevšiml. Až když jsem se vracel od Máriovo mrtvoly zpět na loď jsem si všiml hromady malých světélek tvořících velký lektvar. Právě na těchto bednách vedle můstku z lodi. A tak jsem se dal do sbírání. Byl tu doslova lektvar na lektvaru. Nahrabal jsem si zda dohromady 64 lektvarů obratnosti. Abych se ujistil, že nejsem totální magor, nahrál jsem si save těsně před odjezdem do Idorathu a ono ejhle !!! Ten lektvar obratnosti tu byl znovu, ale tentokrát pouze jeden. Stalo se to i někomu z Vás ? Mam tu spousty savů před odjezdem i po příjezdu na Idorath za různá povolání. Přesto nechápu kde se stala chyba. I když jsem si nahrál save za mága, oba dva paladiny nebo drakobijce, ani jedna z těchto postav neměla na bednách onen lektvar obratnosti jako můj třetí Drakobijce. A už vůbec ne takovej kterej by se sám od sebe množil. Moje obratnost na Idorathu díky těmto lektvarům vyletěla doslova z 10ti na 255 (samozřejmě mi k tomu nestačili jen ty nasbírané lektvary, v inventáři se mi do té doby válely ještě 4 lektvary obratnosti, zhruba 20 gobliních bobulí a obratnostní desky, které jsem do té doby neměl důvod použít.)
Cygnus
Nováček
 
Příspěvky: 7
Registrován: pon 02. bře 2009 1:56:17


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé

cron