Menu

Risen vs. Gothic II

Vstupte do tajuplného ostrova Risen, plného nebezpečných monster a prastarých ruin.

Jaká hra je lepší

Risen
49
18%
Gothic II
127
47%
Zatím nevím...
34
12%
Obě hry jsou stejně dobré
63
23%
 
Celkem hlasů : 273

Příspěvekod Gustik 5 » pát 16. lis 2012 17:10:51 » Re: Risen vs. Gothic II
Ok, je to tvůj názor, ale v čem si myslíš, že je lepší mapa? Mě se naopak zdá že G2 je co do lokací narozdíl od Risenu barvitější a rozmanitější, zatímco v Rku je to prostě tropický ostrov... Trošku rozviň své myšlenky a uveď důvody, v tom je smysl diskuze, nikoli v tvrzení, že je Risen prostě mapou i graficky lepší a nazdar. :) :wink:
"Podpisový obrázek zmizel v hlubinách internetu... Zůstává jen odkaz na tvorbu fanartové skupiny, jež odpočívá v hlubinách fóra..."
Obrázek
Uživatelský avatar
Gustik 5
Občan Myrtany
 
Příspěvky: 420
Registrován: ned 27. bře 2011 11:28:31
Bydliště: Tam, kde slunce svítí, řeky pramení a stromy rostou...

Příspěvekod Alvares » pát 23. lis 2012 15:49:28 » Re: Risen vs. Gothic II
Obě hry jsou podle mě stejně dobré ale když k G2 přidám ještě datadisk tak vede Gpthic...
Alvares
Uživatel
 
Příspěvky: 30
Registrován: pát 23. lis 2012 15:45:44

Příspěvekod Gustik 5 » pát 23. lis 2012 23:24:20 » Re: Risen vs. Gothic II
Alvares píše:Obě hry jsou podle mě stejně dobré ale když k G2 přidám ještě datadisk tak vede Gpthic...


V tom se jednoznačně shodneme a nebudeme sami. Proto tu ostatně je srovnání jen s "čistým" G2, neb kdyby tu bylo i NOTR, výsledek je předem jasný. 8-) :wink:
"Podpisový obrázek zmizel v hlubinách internetu... Zůstává jen odkaz na tvorbu fanartové skupiny, jež odpočívá v hlubinách fóra..."
Obrázek
Uživatelský avatar
Gustik 5
Občan Myrtany
 
Příspěvky: 420
Registrován: ned 27. bře 2011 11:28:31
Bydliště: Tam, kde slunce svítí, řeky pramení a stromy rostou...

Příspěvekod AirWave » úte 04. pro 2012 15:39:20 » Re: Risen vs. Gothic II
Těžko se to řekne... je to takový plus mínus no...Abych pravdu řekl těžce se rozhoduji ale gothic 2 je asi o trošičku lepší a když vezmu ještě addon... i když o tom se tu nemluví že... :)
Obrázek
Uživatelský avatar
AirWave
Uživatel
 
Příspěvky: 36
Registrován: úte 04. pro 2012 15:31:20
Bydliště: The forgotten country...

Příspěvekod Emperor » pon 10. pro 2012 14:30:34 » Re: Risen vs. Gothic II
Těžko se mi Risen porovnává s Gothicem II, podle mě má blíž ke G3, kterou ovšem zcela jednoznačně překonává. Kdyby byl Gothic III jako Risen alespoň co se bojových dovedností týče, nemusel bych trojku hrát jen jako mág s ohnivou koulí ...

V tomto topicu dávám přednost Gothicu II s datadiskem, lepší atmosféra, hudba, pravda i nostalgie hraje svou roli, navíc jste si mohli k některým NPC vytvořit "citový" vztah. V Risenu jsem druhého Diega, Miltena nebo Gorna nenašel.
Gothic jsem měl chuť hrát znovu už před koncem první hry, u Risenu jsem musel čekat víc jak rok, než jsem měl chuť si ho zahrát znovu za mága. Až dohraju toho, tak možná za další rok zkusím mága s jiným krystalem ... mezitím si znovu několikrát zahraju GI, II. A to je pro mě asi největší mínus Risenu, jen malá motivace hrát ho znovu za stejnou postavu. Je to chytlavá hra, a i teď mě to za mága baví, ale jen proto, že jsem většinu věcí zapomněl. Gothicy znám nazpaměť a stejně ho hraju sice pokaždé s jinou taktikou, ale se stejnou chutí.

Když už je řeč o magii, krystaly jsou super, ale nejlepší je stejně klasický fireball z G 1. Některá risenovská kouzla mi přijdou zbytečná, např. Nautilus, vůli kterému dali do hry pár děravých zdí, aby mělo nějaký využití.

Takže to shrnu:

1. Gothic I
2. Gothic II NOR
3. Titan Quest (jiný druh hry, ale v mém herním žebříčku je prostě třetí)
4. Risen
...
...
...
...
...
někde tady Gothic III
TD = BD + [(BDxMana)/Ec] + PID

TD - total damage, BD - basic damage, Ec - Emperorova konstanta, PID - damage per interval
Uživatelský avatar
Emperor
Moderátor GOTHICZ.NET fóra
 
Příspěvky: 4389
Registrován: pon 05. lis 2007 9:14:02
Bydliště: von Troppau und Kuttenberg

Příspěvekod Snupy » sob 15. pro 2012 19:01:53 » Re: Risen vs. Gothic II
Samotný G2 bez datadisku je na nic.. Pro mě je to tak nějak stejné, i když Gothic II pro mě vyhrává, bylo to moje snad první RPG, do kterého jsem se vsákl. Ale je to pro mě stejné, ale kdybych to měl srovnat s GII/NOTR, tak by vyhrál Night Of The Raven :-)
Snupy
Uživatel
 
Příspěvky: 145
Registrován: úte 07. srp 2012 10:11:05

Příspěvekod Powerfull » pon 25. úno 2013 15:56:19 » Re: Risen vs. Gothic II
Risen má sice lepší grafiku ale G2 má lepší příběh a atmosféru..o to mi u her jde nejvíce takže dávám G2
Powerfull
Nováček
 
Příspěvky: 9
Registrován: sob 23. úno 2013 21:34:16

Příspěvekod Liflaen » pon 25. úno 2013 17:08:18 » Re: Risen vs. Gothic II
To bych si nebyl tak jistý, ano NotR to vytáhl, ale samotná dvojka ... s tou se Risen může rovnat.
ObrázekObrázekObrázek
Uživatelský avatar
Liflaen
Voodoo čaroděj
 
Příspěvky: 885
Registrován: sob 11. srp 2012 15:31:54
Bydliště: Středočeský kraj

Příspěvekod Powerfull » pon 25. úno 2013 17:13:38 » Re: Risen vs. Gothic II
Liflaen píše:To bych si nebyl tak jistý, ano NotR to vytáhl, ale samotná dvojka ... s tou se Risen může rovnat.

Máš pravdu jsou tak nastejno....spíš ten datadisk vyhrává ale samostatné G2 a R jsou asi nastejno
Powerfull
Nováček
 
Příspěvky: 9
Registrován: sob 23. úno 2013 21:34:16

Příspěvekod Liflaen » pon 25. úno 2013 17:19:36 » Re: Risen vs. Gothic II
NotR je klasika, byla by hloupost tvořit topic ve stylu "Risen vs. NotR nebo Risen vs. Gothic I". Tak to je, jsou tam jemné niance, kde se mi líbí Risen víc, a něco mám raději v Gothicu - draky. Výsledná známka je stejná.
ObrázekObrázekObrázek
Uživatelský avatar
Liflaen
Voodoo čaroděj
 
Příspěvky: 885
Registrován: sob 11. srp 2012 15:31:54
Bydliště: Středočeský kraj

Příspěvekod Emperor » pon 25. úno 2013 17:21:34 » Re: Risen vs. Gothic II
Já myslím, že i G1 je lepší než samotná dvojka bez datáče. Risenu jsem přišel docela na chuť (po třech letech přestávky od prvního dohrání), takže asi takto:

1. G1/G2 datadisk
2. Risen
3. G2
TD = BD + [(BDxMana)/Ec] + PID

TD - total damage, BD - basic damage, Ec - Emperorova konstanta, PID - damage per interval
Uživatelský avatar
Emperor
Moderátor GOTHICZ.NET fóra
 
Příspěvky: 4389
Registrován: pon 05. lis 2007 9:14:02
Bydliště: von Troppau und Kuttenberg

Příspěvekod Liflaen » pon 25. úno 2013 19:59:22 » Re: Risen vs. Gothic II
Ano, ano krásný pořadí, jinak to být nemůže .. :) Teda může, ale také to tak cítím ,..
ObrázekObrázekObrázek
Uživatelský avatar
Liflaen
Voodoo čaroděj
 
Příspěvky: 885
Registrován: sob 11. srp 2012 15:31:54
Bydliště: Středočeský kraj

Příspěvekod Milhaus » úte 26. úno 2013 21:25:37 » Re: Risen vs. Gothic II
Risen je zábavná a dobrá hra jen v první kapitole. V druhé to již klesá, třetí je bída a čtvrtá je nuda. V tomhle ohledu je klasický gothic2 lepší a vyváženější a mě osobně proto to přijde jako lepší hra. Stejně tak hráč v risen je max silný již v první kapitole. Maxima dosáhne tak cca na 18 levelu, ať už hraje za bojovníka, nebo mága. V tu chvíli už umí na max svojí primární útočnou zbraň, alchymii a má hlavní vlastnost zvednutou pomocí lektvarů. Od této chvíle se již nemá co učit a celý rozvojový systém je zbytečný. V tomto ohledu byl g2 také o něco lepší, jelikož to bylo prostě opět vyváženější.

Pak jsou tu příběhové prvky, především to, že g2 navazuje plynule na g1 a dává dohromady komplexní příběh. To risenu chybí.
***
Uživatelský avatar
Milhaus
Zasloužilý člen fóra
 
Příspěvky: 5423
Registrován: čtv 30. srp 2007 10:35:05
Bydliště: Doma

Příspěvekod Emperor » úte 26. úno 2013 22:40:41 » Re: Risen vs. Gothic II
Milhaus píše:Risen je zábavná a dobrá hra jen v první kapitole. V druhé to již klesá, třetí je bída a čtvrtá je nuda.


V podstatě je to tak, člověk si vyzkouší hru za všechny frakce, pak už tam ale nejde tolik variovat, jako např. v Gothicu (i když v něm už mě poslední kapitoly taky moc nebavily). Proto jsem rozehrál OLOG, abych si tu jinak dobrou hru zpestřil. Poprvý jsem hrál Risen před třemi roky za bandity, pak jsem to zkusil s krystaly, pak ještě dvakrát za mága, s OLOGem tedy tedy celkem 5krát. Skóre Risen vs Gothic (I,IINOR) je zhruba 5 ku 50 a více :D
Škoda, že se Risen dvojka nevyvedla (alespoň podle mě) stejně jako u Gothicu. V tomto případě ho G II převálcuje i bez datadisku.
TD = BD + [(BDxMana)/Ec] + PID

TD - total damage, BD - basic damage, Ec - Emperorova konstanta, PID - damage per interval
Uživatelský avatar
Emperor
Moderátor GOTHICZ.NET fóra
 
Příspěvky: 4389
Registrován: pon 05. lis 2007 9:14:02
Bydliště: von Troppau und Kuttenberg

Příspěvekod Milhaus » stř 27. úno 2013 9:48:00 » Re: Risen vs. Gothic II
Já myslím, že v risen udělali chybu. Ona ta hra je podle mě více podobná gothicu1, jen ve frakcích vzdáleně víc připomíná gothic2. Ale je to spíše zdání. Podle mě měli nechat některé věci ale více podobné gothicu. Například už začátek hry, hráč měl dle mě začínat na pláži někde poblíž města, aby to bylo první místo, kam půjde, vzhledem k jeho neutralitě. Venku před ním měl splnit nějaké ty lehčí úkoly, aby se tam dostal a pak už jít tam. Ve městě vůbec neměl poznat-vidět rebely, ale spíše vidět inkvizici a obyčejné lidi - zde i rebelové se mu měli jevit jako obyčejní lidé (tj měli být maskovaní). Měl by zde splnit nějaké vedlejší úkoly, klidně i pro inkvizice a právě ty maskované rebely, ale s tím, že by zde nemohl rozhodnout nijak o svém dalším osudu a o tom, ke komu se přidá. Spíše by to bylo jen takové jemné nastínění. Třeba při plnění úkolů by mohl získat pozornost rebelů a ti pokud by se jim hrdina líbil, by se mu prozradili a byli by ochotní třeba jej zavést do Donova tábora. Také by mohl plněním menších vedlejšáků splnit úkoly pro inkvizici a tak získat povolení pohybovat se venku. Klidně by mohl udělat i obojí a nevylučovalo by se to, jelikož v této fázi by se nerozhodovalo o tom, ke komu se přidá. Inkvizice určitě měla být jen ve městě a neměla být v klášteře. atd atd. Až pak by hráč šel do místa, kde je nějaká hlavní frakce. Tedy buď by se napevno přidal k inkvizici (to by nemusel chodit nikam), nebo k rebelům (musel by jít do tábora), nebo k mágům (klášter). Zde by mohl klidně jít všude a podívat se blíže na všechny frakce, aniž by se k nim napevno přidal. Tam by něco poplnil a byl by vyslán zpět do města splnit ty rozhodující úkoly, které by již rozhodly. Inkvizice, rebelové i mágové by měli mít jiné zájmy a tím i jiné úkoly ve městě.

Také by se měli ty frakce nějak lišit. V risen jsou ve skutečnosti jen dvě frakce, rebelové a klášter, protože mezi inkvizicí a mágy není prakticky žádný rozdíl. Runy jsou ve hře postradatelné a nejsou důležité (vzhledem ke svitkám, kterých si hráč může udělat kolik chce), krystalovou magii ovládají obě frakce stejně a mohou se jí naučit ve stejnou dobu, brnění mají stejné, úkoly pro přijetí stejné. Děj úplně stejný. Takže mezi nimi není rozdíl. Tam to měli nějak odlišit. Především po úkolové stránce a také se dle mě měli mít možnost inkvizitoři učit krystalovou magii až později (až třeba ve třetí kapitole), měli mít výrazně lepší zbroje a v první fázi se více orientovat na boj. Celkově měla být magie nějak propracovanější a více vázaná na kapitoly a postup dějem, jelikož takto je to prostě velmi snadné a hráč bez problémů projde úplně celý ostrov a vyzabíjí v něm úplně vše živé, nefunguje tam živá bariera a v druhé kapitole se už víceméně nudí, jelikož těch pár slabých potvor, se se objeví, mu už nedělají problémy. Kdyby byla krystalová magie nějak omezená u učitelů na postup hrou, nebylo by to tak jednoduché.

No pak tedy 2-3 kapitola měla být jinak. Dle mě druhá a čtvrtá kapitola měla být nějak nakombinovaná. Tedy druhá kapitola měla obsahovat jak tu druhou tak tu čtvrtou. S tím, že hráč by nutně musel něco dělat venku, pak projít nějaký chrám, něco v něm získat, pak zase hodně integrovat s postavami, plnit úkoly, zase se dostat do chrámu, zase něco získat (třeba ten disk). Taky by se v tuto dobu měl dostávat na místa, kde ještě nebyl. Nejlépe by bylo, kdyby kolem velkého ostrova byly ostrovy menší, kde by byly ty chrámy s disky. Hráč by se musel nejprve na ten ostrov dostat (tj například získat malou loď, nebo někoho, kdo jej tam dopraví, nebo kouzlo, portál atd), pak vyhubit ten ostrůvek od živých tvorů, dostat se do chrámu, projít chrám a vrátit se. Tím by bylo zajištěno, že i ve druhé kapitole bude něco silného a živého a že hráč nebude chodit jen prázdným mrtvým světem. Také by bylo zajištěno, že hráč bude objevovat něco nového (nějaký nový svět). Určitě by to šlo nakombinovat s tím, co je v druhé kapitole. Tedy třeba při úkolu s Patty a hroby (což je hezký úkol a nejlepší úkol druhé kapitoly), by ve finále nezískal disk, ale mapu (což i získal), pak by společně s Patty se prostě přesunuli na nějaký ostrov s pokladem pomocí loďky. Nebo v zavaleném chrámu by na konci s ještěrem nezískal disk, ale otevřel by portál, který by jej přesunul někam na jiný ostrůvek. atd atd. (ty nově přístupné ostrůvky by byly jen malé). Druhá kapitola by tak byla výrazně delší. Zhruba stejně, jako ta první, pokud v ní hráč plní vše.

Třetí kapitola by mohla být o přípravě na útok do sopky. Hráč by třeba dával dohromady síly (frakce), aby mu v útoku pomohly. Získával by mocné zbraně a artefakty a bylo by to prostě více o integraci s NPC postavami a méně o procházení chrámů (i když i to by dělal). Čtvrtá kapitola by pak probíhala tak, jak kapitola třetí a byl by to závěr hry. (pochopitelně obsah sopky, tedy obludy tam by byly těžší, celkově ten dungeon by mohl být delší atd). Takto by to podle mě bylo zábavnější, respektive nebyly by tak velké rozdíly mezi jednotlivými kapitolami. (jak v délce, tak zábavnosti a hlavně by hra ve své druhé polovině neupadla do toho stereotypu neustálého procházení chrámů a řešení hloupoučkých pastí a chytáků).

Ve hře také chybí více silných nepřátel. Chtělo by to nějaké neutrální, z příběhového hlediska ne tak zásadní, ale hodně silné nepřátelé. V gothicu tuto roli sehráli skřeti. Narazit na ně znamenalo v brzké době smrt, pokud to hráč neuměl. A díky nim právě fungovala ve hře živá bariera i taková skvělá atmosféra stísněnosti. Přitom pro děj nebyli nijak důležití (v g2a). To podle mě v risen chybí. Tam většina oblud je snadná, silnější, jako jsou zlobři nebo popelavé bestie se vyskytují jen v zácně a je jich málo na jednom místě - není problém je zabít. Ještěřani jsou hlavní zlouni, jsou sice silní, ale hráč je potká až v době, kdy už je hodně nabušený a nedělají mu zas takové potíže. Také tam chybí nějaké uniktání, hodně silné obludy (něco jako byli v g2a draci). Ti by mohli být třeba na konci chrámů v druhé kapitole, nebo by mohli hlídat ve třetí kapitole nějaké unikátní předměty atd atd. Prostě nějaké menší bosse. Boj s jediným a hlavním bossem - titánem, je též o ničem a chtělo by jej též nějak změnit.

Pak by se ta hra mohla s gothicem2 rovnat.
***
Uživatelský avatar
Milhaus
Zasloužilý člen fóra
 
Příspěvky: 5423
Registrován: čtv 30. srp 2007 10:35:05
Bydliště: Doma

PředchozíDalší

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé