Menu

mana a runy za čistého mága

Volný pokec o Gothic 2: The Night of the Raven.
Příspěvekod selgy » čtv 04. úno 2016 7:38:27 » mana a runy za čistého mága
Zdravim, chtěl jsem se zeptat přítomných zkušenějších hráčů jak postupovali při investování VB. Chtěl jsem hrát pro změnu čistě za mága. Přijde mi že mi to zatim moc nevyšlo. Jsem ve 4. kapitole a mám něco okolo 35. úrovně, ale hrozně málo many. S kněžskou sadou dohromady 124. Takže vystřelim jen pár kouzel a zbytek musim stejně domlátit mečem, pak vyglgat dvě modrý flašky a zase odznova. Přijdou mi ty kouzla na tu spotřebu málo účinný. A nevim kdy vypít elixíry ducha, použít tabulky a tmavé houby (dokdy si je šetřit, nechce se mi čekat až do 6. kapitoly). Chtěl bych používat aspoň velkou ohnivou bouři. Teď mám asi 50 VB jenže to do many stejně moc nedám, když budu potřebovat na zvýšení kruhů a na další kouzla. Runy jsem zatim vyrobil ledové kopí, malou ohnivou bouři, bouři a gejzír. Gejzír ale nikomu nedoporučuju, sice už 3. kruh se zraněním 150 jako blesk, jenže stojí 75 many a hodněkrát se mi stalo, že nepříteli vůbec neublížil.
selgy
Uživatel
 
Příspěvky: 19
Registrován: pát 23. pro 2011 11:08:03

Příspěvekod Milhaus » čtv 04. úno 2016 9:36:08 » Re: mana a runy za čistého mága
Runy:
Ohnivý šíp
Blesk (zranění 150)
Kostlivec
Ledový blok
Démon
Vlna smrti

Zbytek ze svitků. (například golem se hodí na pátrače, ale je zbytečné se jej učit jako runu). Zničení nemrtvých se hodí na silnější verze nemrtvých, ale je zbytečné se jej učit atd atd.

Tuším, že naučení se kruhu stojí 5VB (jestli si to dobře pamatuji), takže 30VB by měly stát jen kruhy. 3 úrovně. Nejsem si teď přesně jist, kolik stojí které kouzlo, tuším, že se to pohybuje od 5VB za ohnivý šíp až po 15VB (za vlnu smrti), ale dejme tomu, že na naučení se těchto kouzel budeš potřebovat 60VB, tedy 6 úrovní. Na naučení se jazyků a lektvarů budeš potřebovat asi 50 VB, tedy 5 úrovní, což dohromady je 14 úrovní.

Ve hře můžeš dsáhnout tuším 56 level, nicméně manu se budeš zřejmě učit u Pyrokara jen do kapitoly 5, tedy bych počítal že nejdéle tak do 50 úrovně. Tedy teoreticky 36 úrovní - 360 VB, by si mohl dát do many. Pokud by si se manu učil do 150, stálo by tě to asi 290VB, zbývalo by 70VB, 70/5 = 14, tedy teoreticky by ses manu mohl čistě u učitele naučit do +/- 164 (na levelu 50).

Nicméně hodně many můžeš získat z těch vedlejších věcí, 20 od Innose, ve hře je asi cca 550 tmavých hub, tedy cca 55 many, cca 15 lektvarů many (tj cca 45 many), nějaké ty tabulky a další věci, tedy celkově by jen ty doplňkové věci mohli manu zvedat tak o těch 150. Tedy pokud by to hrnul do extrému, mohl by si mít manu na na cca 320 a víc.

Maximum, které se lze naučit u učitele je tuším 400.

Nejrozumnější ovšem obecně se mi jeví učit se tyto věci do doby, než to stojí 4VB za 1 bod, tedy zde zřejmě do 124 many. Pak bych se na to vyprdl, použil předměty, zvedl manu odhadem na 250. (ale ono za mága nemáš moc kam dávat VB, pokud se nechceš učit zbytečná kouzla, tedy klidně se můžeš učit manu až do těch 150, pak už je to jedno, jestli použiješ předměty, protože hodnoty 400 stejně asi nedosáhneš a dokud tedy budeš mít přístup k Pyrokarovi, bude tě učit). Od kapitoly 6 už tě zřejmě nikdo manu učit nebude.

ps. hlavně se neuč ohnivá kouzla, protože ty se hodí jen na kostlivce (tj svitky si kup, ale tvořit runy se neuč). Protože většina oblud je hodně odolná proti ohni.
***
Uživatelský avatar
Milhaus
Zasloužilý člen fóra
 
Příspěvky: 5639
Registrován: čtv 30. srp 2007 10:35:05
Bydliště: Doma

Příspěvekod Emperor » čtv 04. úno 2016 9:47:59 » Re: mana a runy za čistého mága
Já jsem za čistého mága (ani bod do síly či obratnosti) hrál a bylo to docela zábavný, jen mi vadilo, že nemám dost lektvarů many. Je lepší (pohodlnější) investovat aspoň něco do obratnosti a používat na drobnou havěť mistrovský meč, jinak je to stresující, když jsem po hození pár ohnivých koulí lopal jednu flašku za druhou. Ale dalo se to. Já jsem dost používal kouzlo vyvolání kostlivce a ledový blok, ale zase - na pátrače je ledový blok super, pokud umíš trochu bojovat mečem, jinak zase musíš mít dost many, abys mohl vyvolat i kostlivce, kterej pátrače za tebe zabije (ve 3. kapitole stejně silný kouzla nemáš).
Takže za čistýho mága bych trénoval manu minimálně tak do 90 (raději pokud možno více), pak bych použil zvyšovače. Nijak zvlášť bych se ve třetí kapitole netrápil a snažil se dostat co nejdřív do 4. kapitoly, kde získáš trochu silnější kouzlo - blesk. Draci se dají vyřídit pomocí koupených a nalezených svitků a v páté kapitole už získáš silná hromadná kouzla 5. a 6. kruhu, se kterýma už hru v pohodě dohraješ.
Nicméně je skutečně lepší něco málo dát i do síly a obratnosti, klidně jen do 30 u učitelů a pak to navýšit tabulkami, modlením (ještě před vstupem do kláštera), nalezenými goblinkami a dračími kořeny + tři lektvary obratnosti, který můžeš najít) to vyženeš dost, abys mohl používat ten mistrovský meč a nějaký středně silný luk, hra pak bude snazší, protože ta kouzla 1. a 2. kruhu jsou celkem slabota a spoléhat jen na ně je nervy.
Obrázek
Uživatelský avatar
Emperor
Moderátor
 
Příspěvky: 4686
Registrován: pon 05. lis 2007 9:14:02
Bydliště: von Troppau und Kuttenberg

Příspěvekod Milhaus » čtv 04. úno 2016 11:24:12 » Re: mana a runy za čistého mága
Naučit se bojovat se hodí i kvůli úkolům či jen bojům s lidmi, které hráč nechce zabít. Například bojůvky s žoldáky na farmě jako nezávislý by se dělali blbě s mágem, který neumí bojovat.

Některá kouzla lze najít, jalo ledový šíp, strach atd. Samotné kouzlo strach je docela zajímavé a někdy i užitečné (zajímavé u něj je, jak funguje na kostlivce).

Každopádně čistej mág, který během hry vůbec nenosí zbraně (tj vůbec je ani nenasazuje a vše řeší kouzli z run či svitků), je asi nejtěžší varianta hry v gothic2a z těch běžných. Na slabé obludy se pak docela hodí goblinní kostlivec, popřípadě svitky proměn. Ono v proměně třeba za číhavce se dá zabít hodně slabých oblud, v proměně za skřetího psa také atd. Ale má to svoje nevýhody.

Když jsem hrál g2a úplně poprvé, hrál jsem jej právě za čistého mága (nevěděl jsem, jak moc změnili obtížnost) a tehdy mě víceméně zachránilo kouzlo vodní pěst, což je i na pohled docela zajímavé kouzlo :).
***
Uživatelský avatar
Milhaus
Zasloužilý člen fóra
 
Příspěvky: 5639
Registrován: čtv 30. srp 2007 10:35:05
Bydliště: Doma

Příspěvekod selgy » čtv 04. úno 2016 16:46:04 » Re: mana a runy za čistého mága
Milhaus to rozepsal teda obsáhle. To jako dobrý. Všechna čest. :wink: Jsem si to propočítal, že na to abych se naučil manu na těch 124 tak by mě to stálo 21 úrovní. To už asi nedám ani do konce hry. Vždycky jsem měl něco okolo 45. Takže reálněších je asi okolo těch 90 jak psal emperor. Jinak všechny jazyky, lektvary a tak už mám. Jediný do čeho teda budu muset dát, jsou tři kruhy, kouzla a pak mana. Teď mám v záloze 50 VB. Z toho dám asi na tu ohnivou bouři, ohnivý déšť bych ještě chtěl a asi vlnu smrti či jak se to jmenuje. Blesk asi nemá cenu když zranění je 150 jako ten gejzír co je nanic. Vodní pěst jsem nezkoušel. Přivolávací runy se mi nechce dělat, to jen člověk čumí jak tam někdo bojuje za něj. Když chce bojovat společně s ním tak se tam akorát plete. Radši mám ty ničivý kouzla. Jinak draky už mám tři po smrti. S ohnivym mi musel pomoct kostlivec :twisted: Na ledovýho mám zmenšení, takže snad pohoda.
selgy
Uživatel
 
Příspěvky: 19
Registrován: pát 23. pro 2011 11:08:03

Příspěvekod Martin Putzer » čtv 04. úno 2016 16:52:19 » Re: mana a runy za čistého mága
Milhaus píše:Na slabé obludy se pak docela hodí goblinní kostlivec

Náhodou, když jich vyvoláte třeba 6 (120 many, dosažitelné v 2. kapitole), tak proti tomu obstojí jenom dračí chňapavci, skřeti a lidi.

Jinak, já se učím tyhle kouzla:

První kruh:
-Ohnivý šíp (bohužel musím)
-Léčba lehkých zranění
-Vyvolání Gobliního kostlivce

Druhý kruh:
-Ledový oštěp

Třetí kruh:
-Vyvolání kostlivce
-Bouře

Čtvrtý kruh:
-Vyvolání Golema
-Blesk
-Zničení nemrtvého

Pátý kruh:
-Vyvolání Démona

Šestý kruh:
-Boží zásah
-Vlna smrti
-Dech smrti

Kdyžtak ještě nacházím Strach, Léčbu středně těžkých zranění, Ledový šíp a Stvoření strážce nebo Vyvolání Zombie taky není špatný.

Jestli můžu radit, neuč se ohnivý kouzla, většina příšer má větší odolnost proti ohni než proti magii a většinou maj i menší poškození.
BZh11AY&SYJi˛W ?€@…0@ ?ď˙° PŠ†šôÔjžM•<jŚŚ™S)±O
<ŁÂ‡`ßQ·ť
ÖmÍ:´ˇ" €Ôˆ¤˘ˇäěeÓJűF˝&ŠŻĂsˇoTzßWGWN„˘ˆi¸dĂ" ľiŔ'Řň™‘ó"ifºٜp˜,€ć°ô.Ł˝ÇÇA˝ŮĂKcń4u#qÝY×R¶Ú#Ç~÷I&3Aˆó­QD˘ŕ·Ocߡ,źäA r aă{5°ŞËň—ŘoĄşÇżß9ÝBGj¤–Đ ;‚ ´f\XZ«QW‡ëvA*łĹÝłďť`é}Ă"ˆ@îÚ7f1ťq˘rń©Ć¶¨Eľ/I˘*­ť+—ÓR آęăŃđ¬;D dł%›üHŮJÍĚĂ‹ą"ś(H%4Ů+€


Použita komprese BZ2.
Uživatelský avatar
Martin Putzer
Uživatel
 
Příspěvky: 248
Registrován: pon 04. srp 2014 18:31:02
Bydliště: Chrám Pátračů na konci světa

Příspěvekod selgy » pát 05. úno 2016 6:33:33 » Re: mana a runy za čistého mága
to je teda docela bída, když velký ohnivý mág innose, člen vyšší rady ohnivých mágů ani nebude používat ohnivá kouzla protože jsou ve výsledku naprd :roll:
selgy
Uživatel
 
Příspěvky: 19
Registrován: pát 23. pro 2011 11:08:03

Příspěvekod Emperor » pát 05. úno 2016 7:17:19 » Re: mana a runy za čistého mága
jo, ohnivý kouzla jsou ve srovnání s G1 zklamáním - je to vlastně tím, že nemají ohnivé, ale magické poškození ... trochu to vylepšily některé mody, které ohnivým kouzlům přidaly dohořívací efekt z jedničky, tedy ono ohnivé poškození (Návraty, Enhanced Edition), tam je pak radost používat i tu povinnou ohnivou šipku z prvního kruhu ...
Obrázek
Uživatelský avatar
Emperor
Moderátor
 
Příspěvky: 4686
Registrován: pon 05. lis 2007 9:14:02
Bydliště: von Troppau und Kuttenberg

Příspěvekod Milhaus » pát 05. úno 2016 8:35:39 » Re: mana a runy za čistého mága
Ohnivá kouzla mají právě ohnivé poškození a proto jsou slabší, než kouzla, která mají magická poškození. Ne proto, že by byly horší, ale protože obludy mají výrazně vyšší odolnosti proti ohni, než proti magii. Hoření ale nezpůsobují. Proto třeba ohnivý déšť se zraněním 500 nezabije elitního skřeta na jednu ránu, zatímco vlna smrti se zraněním 500 jej zabije.

Todl ale změnil datadisk. V původním čistém gothic2 byla ohnivá kouzla docela účinná a víceméně na vše stačila ohnivá koule. V g2a se hodí ohnivá koule jen na gobliní kostlivce, jinak je úplně na nic a nelze s ní prakticky zabít ani banditu za 100 exp.

Podobně jsou na tom ta další kouzla, ohnivou bouři v jakékoliv podobě a stejně tak ohnivou kouli v jakékoliv podobě a stejně tak ohnivý déšť bych se rozhodně neučil.

Blesk je kouzlo které útočí na jednoho nepřítele, vždy zasáhne a je to nejúčinější kouzlo tohoto typu, které seženeš do 6 kruhu. S bleskem se tedy můžeš směle pustit do skřetů, ještěřanů atd, na které je to docela účinné. Gejzír je na nic.
***
Uživatelský avatar
Milhaus
Zasloužilý člen fóra
 
Příspěvky: 5639
Registrován: čtv 30. srp 2007 10:35:05
Bydliště: Doma

Příspěvekod Emperor » pát 05. úno 2016 10:17:26 » Re: mana a runy za čistého mága
Emperor píše:... je to vlastně tím, že nemají ohnivé, ale magické poškození ...

Milhaus píše:Ohnivá kouzla mají právě ohnivé poškození a proto jsou slabší, než kouzla, která mají magická poškození. ....

Já vycházel z tohoto (mod Enhanced edition), kde tvůrce modu píše:
Magic
My favourite topic. Now ALL fire spells will do FIRE damage, NOT magic damage. Enemies caught by fire spells will catch fire and lose hp over time as the flames consume their bodies.


ale asi máš pravdu v tom, že v klasické hře to je jen o těch odolnostech, ne o efektu hoření (který mi právě z jedničky chybělo) ... je pravda, že v Návratech je třeba na skřety účinnější kouzlo ledový šíp, právě kvůli menší odolnosti proti magii než proti ohni ...
Obrázek
Uživatelský avatar
Emperor
Moderátor
 
Příspěvky: 4686
Registrován: pon 05. lis 2007 9:14:02
Bydliště: von Troppau und Kuttenberg

Příspěvekod Milhaus » pát 05. úno 2016 11:56:48 » Re: mana a runy za čistého mága
V návratech tu magii nějak překopali celou. Tedy například ohnivá kouzla, které střílí pátrači nebo skřetí šamani mají poškození magické a navíc na ně zřejmě nemá efekt brnění. Protože jinak se nedá vysvětlit, jak je možné, že jím hráče zabijí s přehledem na jednu ránu. Naopak třeba ohnivá ještěrka má v původní hře a i v návratech poškození ohnivé a s dobrým brněním je prakticky neškodná (v návratech). To v čistém g2a není a tam dokáže ohnivá ještěrka usmahnout hrdinu i v dobrém brnění. Ale pořád to není jako v g1, kde ten efek hoření při zásahu způsobí větší poškození, než útok samotný a tedy se hráč nesmí nechat trefit, nebo musí stát alespoň ve vodě.

V návratech ale zase nějak změnili právě ten efekt toho hoření, takže ta ohnivá kouzla tam jsou dost účinná. Zřejmě je to asi opravdu o tom efektu hoření jako takovém, který je tam přehnaný. Ono s ohnivým šípem se dal zabít chňapavec, protože než doběhl, tak uhořel. V g1 to bylo podobné, jenže přece jen tam byl zásadní rozdíl, k ohnivé kouli se hráč dostal až poměrně pozdě ve hře (tedy magii jako takovou se mohl naučit až poměrně pozdě ve hře) a tedy nevadilo, že jsou ta kouzla tak silná, vyšlo víceméně na stejno, jestli obludu hrdina umlátil mečem, nebo ohnivou koulí. Jenže když máš tato kouzla už od začátku hry, tak to pak hodně degraduje hratelnost hry jako takové. V drtivé většině případů u her obecně platí, že kouzelník to má těžké na začátku hry (nemá kozla, je slabí), zatímco bojovník to má těžké na konci hry - většinou kvůli množství nepřátel, se kterými musí bojovat. (tak tomu bylo i v G2a a víceméně i v g1, ač to byla snadná hra). V návratech to tak ale není.
***
Uživatelský avatar
Milhaus
Zasloužilý člen fóra
 
Příspěvky: 5639
Registrován: čtv 30. srp 2007 10:35:05
Bydliště: Doma

Příspěvekod selgy » pát 05. úno 2016 13:44:34 » Re: mana a runy za čistého mága
celkem se tu rozjela zajímavá diskuze o efektivnosti kouzel a zbrojí napříč hrama Gothic :) U G1 se mi magie moc líbila, nejradši jsem měl ohnivou bouři a její plošný a dohořovací efekt. Ale tam trvalo hrozně dlouho než to kouzlo hrdina připravil a při schytaném zásahu začínal s čarováním odznova se ztrátou použité many. V G2a tu magii a její účinky zas až tak neznám a nechápu, ikdyž se pokládám za poměrně velkého znalce Gothica 2 NoTR. Nechápu třeba v čem by se gejzír a blesk (oba se zraněním 150) měli krom audiovizuelního efektu lišit. Další věc, která se mi stala bylo použití kouzla bouře z runy. Na volném prostranství neodpravila ani obyčejného skřetího bojovníka. Ale, když jsem zaběhl do skřetího stanu a ostatní skřeti (včetně elitních) běhali okolo nalepení na tu plachtu, po prvním vykouzlení bouře, do jednoho zdechli. A neměl jsem je předtím načaté jinak.
selgy
Uživatel
 
Příspěvky: 19
Registrován: pát 23. pro 2011 11:08:03

Příspěvekod selgy » pon 08. úno 2016 14:45:35 » Re: mana a runy za čistého mága
Tak nakonec dohráno na úrovni 50 s manou okolo 370, kdy jsem se jí učil do 101, zbytek VB jsem dal do kouzel.
Zhodnotim pár run co jsem se učil, podle toho jak se mi s nima hrálo:
ledové kopí - sice hodně VB a stojí 20 many, ale účinek je slušný - ohnivého ještěra na 2 rány a dračího chňapavce na 4, jen občas se s ním blbě trefuje
vodní gejzír - špatné kouzlo, nevyplatí se dávat za něj VB - sice pěkný efekt, ale za 70 many kdy má dát 150 zranění je moc, a to se mi stávalo že nezpůsobilo žádné zranění
malá ohnivá bouře - poměrně dobré kouzlo, ale docela drahé - 15VB (myslim to bylo) a 25 many - je dobré třeba na skřetí psy a polární vlky, goblinní kostlivce, kdy je super jeho plošný efekt - ve třetí kapitole bych řek jedno z těch lepších kouzel
bouře - poměrně dobré kouzlo, slušné zranění, stojí 10VB/100 many - na třetí kapitolu ujde, ale na skřety nebo pátrače bohužel slabé a dlouhá doba nabíjení (možná lepší ty VB pošetřit)
velká ohnivá bouře - špatné (neučte se) - sice za 10VB, ale 200 many za ten chabý účinnek a za tu dobu než ho vystřelí, fakt k ničemu
vlna smrti - 20VB/150 many, tohle kouzlo je opravdu smrtící, ale nepoužíval jsem ho - moc dlouho trvá než se nabije (už jsem se vždycky modlil k innosovi ať už konečně zaúčinkuje, páč už mě skřeti nebo ještěřeni jakou dobu mordovali)
ohnivý déšť – podle mě nejlepší kouzlo ve hře, stojí 20VB/150 many, proti vlně smrti opravdu rychlé nabití a hlavně dost široká plocha účinku a ňáká ta doba po níž kouzlo působí (tudíž oddělá i nepřátele, kteří teprve přibíhají do bitvy), jediné proti je že nestačí na elitní skřety (jinak skoro na všechno), musel jsem ho zakouzil 2x, což za tu krátkou dobu nabití není problém když je dostatatek many - používal jsem ho ke konci na všechno, třeba i na jednoho pátrače - radši než 2x vystřelit božský zásah a pošetřit 30 many
selgy
Uživatel
 
Příspěvky: 19
Registrován: pát 23. pro 2011 11:08:03


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé