Menu

Svědomí ve hře

Volný pokec o Gothic 2: The Night of the Raven.
Příspěvekod Emperor » úte 21. srp 2012 19:30:25 » Svědomí ve hře
Hele, to by mě zajímalo, jaké a zda vůbec máte zábrany zmlátit nějakou přátelskou nebo alespoň neutrální NPC, kvůli zkušenostem třeba. Nemyslím třeba souboje se žoldáky, které jsou potřebné pro získání respektu. Ale jestli jste třeba bez rozpaků zbili např. piráty, měšťany, rolníky, Diega, ženské NPC atd...

Osobně jsem třeba nikdy nebyl schopen zaútočit např. na Miltena. Diega zmlátím v HÚ, abych mu mohl dát lepší zbraň při doprovodu k průsmyku, ale i tak z toho mám nepříjemný pocit. Ale Milten je prostě tabu. Taky nebiju ženy, rolníky a měšťany, to se mi prostě příčí. A špatný pocit mám i při vybíjení tábora banditů v Jharkendaru.

Jak to máte vy?
Obrázek
Uživatelský avatar
Emperor
Moderátor
 
Příspěvky: 4713
Registrován: pon 05. lis 2007 9:14:02
Bydliště: von Troppau und Kuttenberg

Příspěvekod Kaiser » stř 22. srp 2012 6:11:47 » Re: Svědomí ve hře
Kromě Diega/Miltena/Lestra/ bych zbil každého, ženské NPC ...
Záleží jaké, třeba ty měšťanky určitě protože za ně je 200XP :D
Uživatelský avatar
Kaiser
Trvalý ban
 
Příspěvky: 638
Registrován: stř 21. črc 2010 16:02:30

Příspěvekod Delicius169 » stř 22. srp 2012 6:14:49 » Re: Svědomí ve hře
Pokud nemusím nezabíjím a pomáhám všem kolem. Neumím být svině. Například v Návratech mám problémy s úkoly pro vrahy, protože je mi obětí líto.
Zuby
Uživatelský avatar
Delicius169
Uživatel
 
Příspěvky: 749
Registrován: pon 23. lis 2009 9:27:11

Příspěvekod Kaiser » stř 22. srp 2012 6:21:55 » Re: Svědomí ve hře
Mne jich bylo líto, pak jsem se zamyslel a došlo mi že až na prvního to všechno byli taky svině a vrazi takže je to služba společnosti :wink:
Uživatelský avatar
Kaiser
Trvalý ban
 
Příspěvky: 638
Registrován: stř 21. črc 2010 16:02:30

Příspěvekod Delicius169 » stř 22. srp 2012 8:51:39 » Re: Svědomí ve hře
Vidíš, já si vzpoměl na Raskolníkova, který byl přesvědčen, že má větší nárok na život, než stará lichvářka...
A na slova Ivana Karamazova: "Vše je dovoleno!"
http://www.youtube.com/watch?v=G5nymc3kuiQ
Zuby
Uživatelský avatar
Delicius169
Uživatel
 
Příspěvky: 749
Registrován: pon 23. lis 2009 9:27:11

Příspěvekod Milhaus » stř 22. srp 2012 11:14:43 » Re: Svědomí ve hře
Já většinou nemlátím nikoho, koho nemusím. A zásadně nikdy nikoho nezabíjím (nedorážím). Pokud k tomu vede nějaký úkol, pak to udělám ale i tak mám v některých případech divný pocit.

Na druhou stranu, ono se mlátit některé postavy vyplatí. Hlavně ve městě domorodce a především rytíře. Domorodci u sebe mívají jablka. Když hráč zmlátí všechny, je dost pravděpodobné, že získá 25 kousků, tedy +1 k síle plus samozřejmě zkušenosti. Rytíři a paladini zase občas mívají gobliní bobule. Obsah inventáře NPC postav se generuje náhodě, vždy z několika daných možností. Tedy například u měšťanů jsou tři varianty, co mohou mít u sebe, stejně tak u těch rytířů atd. No a právě jedna ta varianta u každého rytíře nebo paladina je ta, že má gobliní bobuli. Záleží to na tom, jak to hra vygeneruje na začátku hry, když do hry tyto postavy vkládá. (tedy nedá se to ovlivnit pomocí save/load před vybráním invetáře), ale každá nová hra je jiná. Projevuje se to i u rytířů se jménem, dokonce i u obchodníků. Takže třeba je dobré si dřív, než hrdina poprvé vleze do HU a vloží se tam NPC si uložit hru. Pak tam tedy jít, tím se vytvoří nové postavy (HÚ se až v tento moment vytvoří a uloží do save). Pak zajít za místními obchodníky paladiny a podívat se, co prodávají. Dle toho, jak hra vygeneruje jejich inventář u sebe někdy gobliní bobuli mají, někdy ne (tj někdy je možné jí koupit).

Tedy třeba při hře za takového žoldáka by se to možná vyplatilo, nemluvě o tom, že by to ani nebylo proti logice hry. (ale bylo by to obtížné)

Co mi ale vadí třeba hodně je to, že při hře za mága mi jiné NPC postavy pomáhají a po té, co je útočník poražen, jej zabijí. To se mi vyloženě příčí (stejně tak, jako někoho dorazit sám). Řešil jsem to runou strachu, když už jsem se rozhodl někoho mlátit.

Pokud je hráč dopředu rozhodnutý, že hodlá hrát za mága ohně, může NPC postavy zmlátit dřív, než vleze do kláštera. Tedy může si od Pedra vzít róbu novice, ale nechodit dovnitř. Pak jít třeba na farmy, nebo města a začít páchat trestné činy. Užít si naposledy svobody :D. Pak tedy jít do kláštera a mělo by mu být vše odpuštěno. (tj neměl by platit pokutu).

V drtivé většině případů ale co jsem to hrál, jsem to nedělal. On k tomu stejně není žádný důvod, někoho mlátit. (i když ty gobliní bobule se hodí).

Osobně třeba nemám problémy zabít bandity v jejich táboře. Piráty nemlátím nikdy (nikdy mě to ani nenapadlo). Co mi dělá problémy je třeba otevřít bránu v HÚ. Dělám to víceméně každou hru :), ale vždy mi to přijde hodně divný a nepříjemný.
***
Uživatelský avatar
Milhaus
Zasloužilý člen fóra
 
Příspěvky: 5646
Registrován: čtv 30. srp 2007 10:35:05
Bydliště: Doma

Příspěvekod Emperor » čtv 23. srp 2012 15:24:23 » Re: Svědomí ve hře
Jsem dobrák od kosti, ale zase v G1 jsou za doražení (lukem, kouzlem) další body, nevím, jestli by mě to ve dvojce přece jen nelákalo :D .

Paladiny a rytíře většinou taky mlátím, je to férovej boj a goblinky se hodí.

Jinak jsem si taky všimnul, že třeba ti dva mrtví rytíři u Diegova stanoviště nebo ve 3. kapitole u průsmyku někdy měli goblinku a jindy třeba snapperweed, nějak jsem to neřešil, i když mě napadlo, že to je dané už od začátku hry. Dobrá informace před prvním vstupem do HÚ.
Obrázek
Uživatelský avatar
Emperor
Moderátor
 
Příspěvky: 4713
Registrován: pon 05. lis 2007 9:14:02
Bydliště: von Troppau und Kuttenberg

Příspěvekod Dagarik » pát 24. srp 2012 11:10:16 » Re: Svědomí ve hře
Já nerad mlátím hlavně známí z Gothic I. Nikdy bych si nedokázal představit, že bych napad Corda, Wolfa, Jarvise a další. Nový postavy, ale seřežu a pak sežeru bez jakýhokoliv problému.
Uživatelský avatar
Dagarik
Nováček
 
Příspěvky: 3
Registrován: úte 07. srp 2012 12:43:37

Příspěvekod Wilwarin » úte 20. lis 2012 18:43:42 » Re: Svědomí ve hře
Milhaus píše:...


No myslím, že nemáš pravdu a že inventář postav se generuje pžed zabitím. Zkus některou postavu zabít vícekrát a uvidíš. A obchodníci mají inventáže předem dané a jsou neměnné. Mlucím o dvojce bez datadisku. A myslím že to platí i pro datadisk.
Wilwarin
Uživatel
 
Příspěvky: 18
Registrován: pon 20. srp 2012 17:42:11

Příspěvekod Milhaus » úte 20. lis 2012 21:22:43 » Re: Svědomí ve hře
ne to ne. Inventář se generuje při tvorbě postavy. (přímo ve skriptech je to vyhledatelné, včetně šablon, které se generují). Tedy vytváří se na začátku hry/při prvním načtení mapy. Inventář obchodníků je trochu něco jiného, to je ještě více specifické. (je nastaveno přesně, kdo má co). Já mluvím samozřejmě o gothicu2a, jelikož gothic2 už v dnešní době nemá smysl hrát a hrál jsem jej čistý snad před 5 lety (tam si to nepamatuji). V g2a ale to tak určitě je.
***
Uživatelský avatar
Milhaus
Zasloužilý člen fóra
 
Příspěvky: 5646
Registrován: čtv 30. srp 2007 10:35:05
Bydliště: Doma

Příspěvekod Emperor » pát 23. lis 2012 12:48:59 » Re: Svědomí ve hře
Milhaus píše:...jelikož gothic2 už v dnešní době nemá smysl hrát ...


Proč myslíš?
Obrázek
Uživatelský avatar
Emperor
Moderátor
 
Příspěvky: 4713
Registrován: pon 05. lis 2007 9:14:02
Bydliště: von Troppau und Kuttenberg

Příspěvekod AirWave » čtv 06. pro 2012 15:06:08 » Re: Svědomí ve hře
Já killuji všechno co jde...I když mi bylo trochu líto toho jak jsem zbil toho banditu u Cavalorna ... :sad:
Obrázek
Uživatelský avatar
AirWave
Uživatel
 
Příspěvky: 36
Registrován: úte 04. pro 2012 15:31:20
Bydliště: The forgotten country...

Příspěvekod ObiSkyWalker » ned 16. pro 2012 23:18:32 » Re: Svědomí ve hře
Většinou se chovám podle toho, za koho hraju. Představa zlata a zkušeností získaných z ostatních postav ve hře je vskutku lákavá. Jednou bych rád dohrál hru bez toho, aniž bych někoho napadl, když bych nemusel či nevykrádal truhlice všem občanům ve městě (samozřejmě poklad cechu zlodějů je něco jiného). Myslím si, že i takhle lze hru dohrát, i když ne s takovým bohactvím a na tak vysokém levelu. Jednou to zkusím :-)
Obrázek
Uživatelský avatar
ObiSkyWalker
Uživatel
 
Příspěvky: 29
Registrován: sob 08. zář 2007 13:22:58

Příspěvekod Milhaus » úte 18. pro 2012 2:16:17 » Re: Svědomí ve hře
Emperor píše:Proč myslíš?

no já nevím, neumím si to moc představit, hrát to nyní bez datadisku. Někdy to asi zkusím, ale asi by mě to nebavilo. Prostě už by to nyní nebylo "celé" a navíc by to bylo lehké.

ObiSkyWalker píše:Jednou bych rád dohrál hru bez toho, aniž bych někoho napadl, když bych nemusel či nevykrádal truhlice všem občanům ve městě (samozřejmě poklad cechu zlodějů je něco jiného). Myslím si, že i takhle lze hru dohrát, i když ne s takovým bohactvím a na tak vysokém levelu. Jednou to zkusím :-)


já to takto hrával tak nějak skoro vždycky. Tedy nepočítám boje, kterým nebylo vyhnutí, nebo kde mě napadla postava a já s ní musel bojovat, ale třeba vykrádání truhel (krom úkolových) jsem skoro nikdy tak nějak nedělal. I to mlácení NPC je hodně nestandardní, snad až na Valentina, ale ten si to zaslouží. Já ale tak něak nikdy neměl tu potřebu to dělat. Ono na začátku byly NPC postavy moc silný a zarás bych je nezvládl a na konci jsem byl zase silnej já, takže už pro mě těch pár exp nehrálo roli.

Co jsem naopak dělal naprosto vždy při každé hře, bylo kapsaření. Hold, asi bych nebyl dobrej paladin, ale já za ně hrál jen velmi málo :D.
***
Uživatelský avatar
Milhaus
Zasloužilý člen fóra
 
Příspěvky: 5646
Registrován: čtv 30. srp 2007 10:35:05
Bydliště: Doma

Příspěvekod Maggie » úte 18. pro 2012 12:44:10 » Re: Svědomí ve hře
Milhaus píše:Co jsem naopak dělal naprosto vždy při každé hře, bylo kapsaření. Hold, asi bych nebyl dobrej paladin...


Já třeba kradla ve jménu Innose. Záleží jenom na tom, jak si to vyložíš: bereš hříšníkům peníze, abys je použil v boji proti zlu a získáváš tím zkušenosti, abys byl lepší a silnější Innosův válečník. Pevně věřím, že Innos moje dobré úmysly chápal. Menší pochopení měl možná pro členství v Zlodějském cechu, ale i to jsem myslela jen a jen dobře :D

Jinak kapsářství byl asi jediný můj hřích (a občas nějaká ta vyrabovaná truhla), ale vždycky jsem se snažila vyhýbat zabíjení měšťanů, bylo by mi jich líto.
Maggie
Nováček
 
Příspěvky: 8
Registrován: úte 30. říj 2012 11:47:07

Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé