Menu

OLOG - hra na jeden život

Volný pokec o Gothic 2: The Night of the Raven.
Příspěvekod Emperor » pát 10. srp 2012 9:48:21 » OLOG - hra na jeden život
Přátelé a příznivci této úžasné hry,

poté, co jsem po Milhausovi (a možná ještě někom jiném, nevím) překonal GIIA při hře na jeden život za mága, rozhodl jsem se rozehrát OLOG znovu a tentokrát za klasicky bojovou postavu - drakobijce. Jde do toho někdo se mnou?

EDIT:

Tedy začal jsem. Za svou velkou výhodu považuji svou, myslím, perfektní znalost hry, tudíž bych teoreticky neměl mít větší problémy při postupu. Tedy prvních 5 úrovní jde podle zažité rutiny, kdy se pohybuju v relativně bezpečném prostředí města a jeho blízkého okolí. Od Xardase na Lobartovu farmu, pak do údolí pod Xardyho věží a do města plnit nějaké ty úkoly. První body do síly a obratnosti a něco do 1H, abych mohl používat meč (40 pošk., + 5% k 1H, pož. 20 obratnost), se kterým si troufnu na nějaké ty škůdce, vlky, mouchy a mrchožrouty. Splním úkoly pro přijetí za učně k Haradovi, živit se budu kováním mečů. Pak první cesta s Laresem k vykopávkám, goblinní kostlivce v podzemí vyřídím ohnivýma koulema, prokecnu mágy a cestou zpět do města, cestou si nasbírám nějaký ty kytky. Pak s Laresem znovu na výlet do hustého lesa, jeho nesmrtelnosti využiju jen jednou při zabití elitního skřeta.
Pak půjdu k žoldákům, v pohodě zmlátím Bustera a Festera, Sentenzovi moudře zaplatím a toho za ním taky zmlátím, teda napřed mě sejme on, ale napodruhé se už nedám. Splním Torlofův úkol na B. farmě a jsem připraven vstoupit k žoldákům. Ještě ale posplňuju a pobiju co se dá a na co mám - nechci kolem jedné potvory skákat pět minut. Kolem 13. úrovně je čas využít svitky přeměn (stínovka, ohnivý ještěr, skřetí pes a dračí chňapavec - snažím se to vždy udělat tak, abych nepřišel o životy při novém levlu). Naživu je už jen několik skřetů, kostlivců v Inubisově hrobce a za Dexterovým táborem, tři trolové a pár možná někde zapomenutých prasat. Ohnivé ještěrky u pyramid dám ledovými šipkami, bandity u Dextera svitkem ohnivého deště. Body dávám zatím hlavně do obratnosti, něco do málo i do síly. 20 bodů do zámků a kapsářství. A konečně k žoldákům a do druhé kapitoly. S mistrovským meč a skládaným lukem se těším do HÚ.
Naposledy upravil Emperor dne pát 10. srp 2012 18:40:06, celkově upraveno 1
Uživatelský avatar
Emperor
Templář
 
Příspěvky: 4324
Registrován: pon 05. lis 2007 9:14:02
Bydliště: von Troppau und Kuttenberg

Příspěvekod Delicius169 » pát 10. srp 2012 18:12:03 » Re: OLOG podruhé
Nedávno jsem zkoušel něco podobného s Velayou- Bojovnice na blízko s Ohnivou šipkou na vylákávání potvor. Zjistil jsem, že pokud nehraju za lučištníka, nemám téměř žádnou šanci porazit ve třetí kapitole přístavní krysy, aniž by mě kousli. Užij si tu hru. :-)
Zuby
Uživatelský avatar
Delicius169
Uživatel
 
Příspěvky: 546
Registrován: pon 23. lis 2009 9:27:11

Příspěvekod Emperor » pát 10. srp 2012 18:42:50 » Re: OLOG podruhé
Užiju, géčka jsem hrál už tolikrát, že by mě to jinak než tímto způsobem nebavilo, (dám F5, naběhnu tam, když přežiju, dobrý, když mě sejmou, tak dám F9 - vždyť to je jako bych čítoval :D ).
Jsou to nervy, i v pozdějších fázích hry, kdy můžeš udělat osudovou hloupou chybu, hru za mága jsem takto hloupě končil a znovu začínal asi 10x, než jsem to úspěšně dohrál bez jediného úmrtí. Ale ten adrenalin stojí za to.
Uživatelský avatar
Emperor
Templář
 
Příspěvky: 4324
Registrován: pon 05. lis 2007 9:14:02
Bydliště: von Troppau und Kuttenberg

Příspěvekod Delicius169 » pát 10. srp 2012 19:21:57 » Re: OLOG podruhé
Co jsem to zkoušel, tak jsem vydržel celkem dlouho. Na první pokus a už jsem se dopracoval do konce 2. kapitoly. Už mě moc hra nebavila a tak jsem si chtěl zkrátit cestu z Xardasovy věže v Hornickém údolí. No a do vody jsem se netrefil. :-D
Zuby
Uživatelský avatar
Delicius169
Uživatel
 
Příspěvky: 546
Registrován: pon 23. lis 2009 9:27:11

Příspěvekod Kaiser » pát 10. srp 2012 22:49:22 » Re: OLOG podruhé
Tak hodně štěstí zkusil bych to taky ale možná si pamatuješ jak to tehdy dopadlo :D
Navíc teď mám Návraty a tam takovéhle bejkárny nejsou vůbec možné :twisted:
Uživatelský avatar
Kaiser
Trvalý ban
 
Příspěvky: 311
Registrován: stř 21. črc 2010 16:02:30

Příspěvekod Algirion » sob 11. srp 2012 9:26:22 » Re: OLOG podruhé
Já jsem kdysi taky takto G2A zkoušel, ale nedopadlo to hezky :) Tedy, nějako jsem se dostal v pohodě do třetí kapitoly a tam jsem nebyl dost vybavený a silný na pátrače...

Kaiser: Až se dostanu k trochu silnějšímu stroji (teda, noťas je dost, ale blbne mi ta grafika, když chci hrát gothic :???: ), tak si o tom povíme :twisted:
Obrázek
Algirion
Uživatel
 
Příspěvky: 425
Registrován: úte 13. říj 2009 9:46:50
Bydliště: Ishtar

Příspěvekod Emperor » sob 11. srp 2012 9:43:36 » Re: OLOG podruhé
Kaiser píše:Tak hodně štěstí zkusil bych to taky ale možná si pamatuješ jak to tehdy dopadlo :D
Navíc teď mám Návraty a tam takovéhle bejkárny nejsou vůbec možné :twisted:


Až úspěšně dohraju OLOG za drakobijce, tak si konečně zahraju Návraty za čistě bojovou postavu - tedy ne na jeden život, i kdybych pominul třeba změněný systém kapsářství, nebo některé lokace, jako třeba ty lávový ostrůvky, kde plníš úkol pro jednoho ohnivýho strážce (Kelios?), tak to prostě nemá smysl.

Jinak jsem v HÚ, pobíjím skřety u beranidla, jde to pomalu, mám sice mistrovský meč, ale ještě pořád málo síly na to, abych něco podstatného ubíral. Takže spíš takové to malé pižlání. Drobnou havěť jsem vyhubil, až vyčistím nejbližší okolí hradu, tak využiju svitku přeměny v dračího chňapavce na skřetí psy, ohnivé ještěrky a kostlivce.
Uživatelský avatar
Emperor
Templář
 
Příspěvky: 4324
Registrován: pon 05. lis 2007 9:14:02
Bydliště: von Troppau und Kuttenberg

Příspěvekod Kaiser » sob 11. srp 2012 9:48:31 » Re: OLOG podruhé
Já si zkrátka pořád pamatuji jak jsem si prošel 1 kapitolu druhou plnil třetí vzlezl jsem do Jharkendaru zabil Ravena šel jsem zpět teleportnul se na farmu a šel za Leem (PROČ ZROVNA TAM !) najednou všichni vytáhli zbraně a já ani nestih nic byl jsem mrtev než jsem řekl švec měl jsem na sobě zbroj stráží :x
Trapný konec že :x Jinak snad nemusím dodávat že celou druhou i třetí kapitolu se mne nic nedotklo :wink:
Uživatelský avatar
Kaiser
Trvalý ban
 
Příspěvky: 311
Registrován: stř 21. črc 2010 16:02:30

Příspěvekod Emperor » sob 11. srp 2012 10:04:23 » Re: OLOG podruhé
No a o tom to právě je, hra samotná není vůbec těžká, jde jen o to být rozvážný, trpělivý a nedělat zbytečné chyby. Já zase jednou jako mág v róbě vběhnul mezi bandity, jen tak tak jsem stihnul zdrhnout (nějak mě v tom stresu nenapadlo použít ten samý teleport, nicméně jsem kličkováním a s minimem životů vyváznu). Asi pět minut poté jsem se v bažinách dojídal kytičkama, když tu slyším dus dus dus, bažinný golem, jeho ránu jsem přežil, dopad už ne.
Uživatelský avatar
Emperor
Templář
 
Příspěvky: 4324
Registrován: pon 05. lis 2007 9:14:02
Bydliště: von Troppau und Kuttenberg

Příspěvekod Kaiser » sob 11. srp 2012 10:07:02 » Re: OLOG podruhé
Souhlas ta hra je pak zas o něčem úplně jiném ti co to nezkoušeli nechť věří že i Gothic může být hra plná hrůzy :wink:

Apropo jak ti to jde tentokrát za drakobijce to musí být velice zajímavé nespíš používáš luk že ano :wink:
Uživatelský avatar
Kaiser
Trvalý ban
 
Příspěvky: 311
Registrován: stř 21. črc 2010 16:02:30

Příspěvekod Emperor » sob 11. srp 2012 10:31:29 » Re: OLOG podruhé
Jasně, luk bude hlavní zbraň, i za mága jsem ho používal a proti pátračům stopro nejlepší zbraň. Ale zase mám rád souboje na blízko, tak něco dám i do síly a jednoruček, ať ten svůj mistrovský meč využiju - to je neuvěřitelná zbraň.

EDIT:

Tak jsem začal podruhé, naběhnul jsem odvážně mezi tři kudlanky v domnění, že bych je mohl dát v pohodě mistrovským mečem, žel ta poslední přeživší mě ukousala na útěku. To bylo řečí o trpělivosti a rozvážnosti :D

Takže od začátku, jsem už zhruba na stejné úrovni, snad budu opatrnější, teda jednou jsem měl zase namále, tentokrát přeměněn ve skřetího psa jsem byl málem ukousán svým soukmenovcem, stačilo mu jednou hryznout a bylo by po mně.

Zatím hraju převážně s lukem, všechny body dávám do DEX a lukostřelby (s opaskem a dvěma prsteny 100 DEX/45% luky), dlouhý luk už docela ubírá i skřetům - zbaběle využívám beranidla :D.

Nevím proč jsem se domníval, že amulet, který lze najít ve 2. kapitole nad jeskyní banditů poblíž xardasovy věže, bude mít za žoldáka 10 k obratnosti. A on přidává jen 40 k životu. :???: Neměl bych ho najít za domobranu?
Uživatelský avatar
Emperor
Templář
 
Příspěvky: 4324
Registrován: pon 05. lis 2007 9:14:02
Bydliště: von Troppau und Kuttenberg

Příspěvekod Emperor » úte 14. srp 2012 16:44:21 » Re: OLOG podruhé
Takže druhý pokus ztroskotal - opět díky mé zbrklosti. S obratností 170 a dračím lukem jsem se cítil neporazitelný, ve 3. kapitole jsem po zabití Ravena čistil bažiny a troufnul jsem si i na ty sv..ě zelený, golemy. Vyběhli na mě dva, já jsem jim z dálky neubíral dostatečně života, odpálil mě první, druhej, to jsem ještě přežil, tak jsem se otočil a dal na útěk - vypil jsem před tím lektvar rychlosti, ale zasekl jsem se o pařez nebo šutr a mezitím mě ti dva dohnali a nedali mi žádnou šanci :???: .

Potřetí se mi teď začínat nechce, dávám si pauzu.
Uživatelský avatar
Emperor
Templář
 
Příspěvky: 4324
Registrován: pon 05. lis 2007 9:14:02
Bydliště: von Troppau und Kuttenberg

Příspěvekod Kaiser » úte 14. srp 2012 17:00:13 » Re: OLOG podruhé
Smůla :|
Celkem mne zaujala možnost jet celou hru na obratnost ...
Jakmile dohraji Návraty nebo pokud budu mít ještě čas tak to zkusím (na jeden život samozřejmě)
Celkem by to mělo jít Luk/Mistrovský meč možnost všechny okrást + AKROBACII která dobře slouží k útěku
Uvidíme :)
Uživatelský avatar
Kaiser
Trvalý ban
 
Příspěvky: 311
Registrován: stř 21. črc 2010 16:02:30

Příspěvekod Emperor » úte 14. srp 2012 17:28:31 » Re: OLOG podruhé
Kaiser píše:Smůla :|
Celkem mne zaujala možnost jet celou hru na obratnost ...
Jakmile dohraji Návraty nebo pokud budu mít ještě čas tak to zkusím (na jeden život samozřejmě)
Celkem by to mělo jít Luk/Mistrovský meč možnost všechny okrást + AKROBACII která dobře slouží k útěku
Uvidíme :)


To nebyla smůla, ale čistě moje zbrklost!!! Smůla snad byla, že jsem se tak blbě zasekl, ale to spíš byla potrestána moje pýcha :D

Čistě na obratnost a luky jsem to jel už víckrát, je to pohoda, třeba draci nejsou na dálku žádnej problém, stejně tak pátrači, golemové, skřeti a ještěrani, chcípnou dřív, než než k tobě doběhnou. Akorát troly neustřílíš.
Uživatelský avatar
Emperor
Templář
 
Příspěvky: 4324
Registrován: pon 05. lis 2007 9:14:02
Bydliště: von Troppau und Kuttenberg

Příspěvekod Milhaus » stř 22. srp 2012 10:51:32 » Re: OLOG podruhé
za bojovníka bych nejspíše nejel jen čistě na luk a obratnost. Myslím, že by bylo rozumnější jít spíše do síly, samozřejmě s tím, že obratnost bych taky zvedal. Zdá se mi, že na luky není zas takové spolehnutí a potíže s nimi jsou při boji s více silnějšími nepřáteli. Tedy ne, že by se to nedalo, ale hrát to na jeden život je něco jiného, tam si člověk nemůže dovolit udělat chybu, že 4x vystřelí z luku s tím, že zabije dva skřety a třetího umlátí mečem. Ono se může stát, že se 4x netrefí a místo jednoho doběhnou tři. A pak jaksi je dost problém. (Nemluvě o tom, že ve hře jich bývá mnohem víc ve skupinkách a prostě vždy je to riziko). Sice se dá utýct pomocí akrobacie, ale ne vždy to člověk odhadne správně.

Na druhou stranu se střelná zbraň velmi hodí. Osobně bych tedy hrál za drakobijce, sílu, jednoručáky a kuš. Neboť mi to příjde nejsilnější možná kombinace při hře za bojovou postavu.

Ono myslím, že při hraní na jeden život za bojovníka nebude zas takový problém v první fázi hry (tedy 1-3 kapitola), ale mnohem více rizikové na smrt jsou kapitoly 4-6, zejména ta 6, kde to mág hrne všechno na dálku, popřípadě vlnou smrti a klidně se druhou rukou může škrabat v zadku a víceméně nic nemá šanci. Zde je bojovník neustále zraňována neustále je zde riziko, že zdechne. Je nepravděpodobné, že by zabil opravdu všechno dřív, než se to k němu dostane a stačí malá chybička a konec.

Dobré je, že může využít svitky. Kdyby ta hra za bojovníka byla ještě navíc podmíněna tím, že je nesmí používat, bylo by to mnohem horší. Takto je velice rozumné u oblud, kde je riziko odhození (trollové, golemové atd) využít svitky vyvolání kostlivce. Například jeden kostlivec sám by měl zvládnout seřezat všechny močálové golemy v močálu (pokud to stihne časově). On má o proti hrdinovi výhodu, že má odolnost proti odhození a tedy nezdechne pádem a golemové a podobná havěť jej tak téměř nezraňují. Tedy až na ty kouzlící, tam je to naopak a sejmou ho dřív, než vytáhne meč.

Na draky se dá využít svitky vyvolání démona. Jeden démon by teoreticky měl zvládnout většinu draků (až na ledového a nemrtvého) sám, pokud se někde nesekne. Žádný drak jej není schopen zabít (možná nemrtvý), ale démon vzhledem k časovému omezení ty silnější co mají více životů zabít nestihne a chcípne sám :).

Každopádně je dobré rozvíjet hrdinu s tím, že získá magický zabiják draků (tedy ten jednoruční). Jelikož to je zbraň naprosto extrémní, která v g2a nemá konkurenci. Do té doby stačí mistrovský meč.

Určitě je nejdůležitější opravdu hodně dobře rozehrát první kapitolu tak, aby hrdina dokázal zabít skřety v kapitole druhé v HÚ kolem hradu. Pokud se to podaří, je už téměř vyhráno (krom nějakých hloupých chyb).

Docela sranda jsou ty způsoby smrti při těchto pokusech :). Já třeba za mága to takto rozehrál snad 20x a a každá další smrt byla ještě více potupná, než ta předchozí. Například jsem spadl ze skály nedaleko Dragomíra. Zabil jsem tam polní škůdce, a chtěl vzít nějaké tamní bylinky, jenže hrdina nějak zakopl nebo co (trošku se to seklo) a sletěl dolů. Pád jsem přežil. Nicméně jsem dopadl přímo doprostřed tábora banditů co je pod ní. Ti samozřejmě neměli moc pochopení.

Nebo v proměně za dračího chňapavce jsem vyčistil veškerý zbytek havěti na mapě. Tedy všechny skřetí psy v temném lese. Udělal jsem prostě v této podobě takový okruh okolo Khorinisu jako vždy a skončil u slunečního kruhu, kde jsem s posledními zbytky života zabil ty gobliní kostlivce. Pak se tedy proměnil zase na hrdinu asi s 20 životy. Říkám si, nebudu se léčit, stejně se vrátím zpět mezi lidi bezpečnými oblastmi kde už nic není a tam se někde vyspím na posteli (abych ušetřil léčící prostředky). Tak si tak sbírám bylinky v okolí a zrovna když se ohýbám pro jednu luční pohanku jen sek sek a smrt. Sice nevím proč, ale jeden z kostlivců, co je v jeskyni pod kruhem se rozhodl vyběhnout ven až ke kruhu a zabít mě. (ačkoliv v té jeskyni jsem nebyl, ani mě nemohl vidět).

Nebo ve třetí kapitole jsem spadl do jedné rokliny, tam jak je magický luk. Přitom ale skok pro magický luk a zpět se mi povedl a vyšel (trefil jsem se). Uměl jsem akrobacii, takže když jsem sebral luk a vrátil se, ještě jsem chtěl zajít do té jedné menší jeskyňky co je skrytá poblíž (jsou tam myslím goblini a vstup do ní je pod tím mostem, jak je kousek od něj troll). Je tam naprosto bezpečná cesta kousek právě od zbořeného mostu vedoucího na tu část s magickým lukem. (je zde prostě křižovatka 3 cest, jedna vede do vnitrozemí, druhá do chrámu a třetí skrytá rostlinami do té jeskyně. Potíž je v tom, že zatáčí a přes rostliny není ta zatáčka vidět. Já na to samozřejmě zapomněl a nějak to neodahl a hopsal si pomocí akrobacie a hups, rovnou do rokliny. Nechcípnul jsem a pád přežil. Nicméně není od tama cesty ven, takže to byl takový pat, sice jsem žil a tedy hra na jeden život pokračovala :), ale zároveň se nedalo dělat nic, než chcípnout hladem.
***
Uživatelský avatar
Milhaus
Zasloužilý člen fóra
 
Příspěvky: 5419
Registrován: čtv 30. srp 2007 10:35:05
Bydliště: Doma

Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé

cron