Menu

Gothic 2 NH, texture mod, čeština nejde

Nespustí se? Padá? Pište sem.
Příspěvekod Fijo » stř 23. zář 2015 20:27:35 » Gothic 2 NH, texture mod, čeština nejde
Dobrý den, mám tu takový oříšek, zkráceně... mám Gothic 2 Noc Havrana, a dal jsem do ní grafické mody. Po vložení modu, zmizí čj a dá se Aj. Jedná se o tyto úpravy: https://www.youtube.com/watch?v=hwzU8wICVuA mimochodem fungují perfektně :-)

A teď detailně... nainstaloval jsem Gothic 2, dále datadisk Noc Havrana, nainstaloval češtinu dle dané verze a vše fungovalo jak mělo, české titulky fungovaly. Dále, výše v odkazu je YTB video a v popiskách mody ke stažení, postahoval jsem nainstaloval, nakopíroval překopíroval, a vše funguje skvěle až na tu věc, že se mi změnily české titulky zpět na anglické. Tak jsem začal pátrat v souborech proč to nejde, zkoušel jsem instalovat všechny verze čj, oficiální i neof. zkoušel jsem soubory ručně přetahovat z ještě funkčního gothicu s čj soubory, do gothicu s mody, postupně jsem zjistil, že v Gothicu s mody jsou soubory s českými titulky na správném místě i se správnými koncovkami.

Tak jsem si začal hrát s přidávanými mody, zkoušel mazat klíčové soubory modů které by to mohli ovlivňovat, a narazil jsem na jeden soubor, nevím jestli vám něco řekne název souboru: LHiverEdition_MOD_English_0.9a.Vdf nachází se v Gothic-Data.

Při vymazání tohoto 600Mb souboru mi fungují cz titulky ale přestanou fungovat i grafické mody, při navrácení zpět, se čj přepne na aj titulky a grafické mody se opět zapnou. Předpokládám, že tedy tento soubor je jaksi klíčový, možná i spouštěcí pro přidané mody, a tvůrce si k tomu přidal i svou angličtinu. Jediné co mě už napadá je, vepsat to tohoto souboru .vdf české titulky z jiného .vdf ale dokázal jsem soubory jen přečíst, ne je upravovat. (mimochodem při vložení tohoto souboru se podle mě odstaví soubory OU.bin nebo dat, protože i při vymazání těchto souborů, aj titulky stále jdou.)

Už si opravdu nevím rady, prošel jsem opravdu všechna fora, zkusil instalačky českých modů, titulků všech verzí ale furt nic. Prosím o jakoukoliv radu, já jsem v koncích.

Děkuju
Fijo
Nováček
 
Příspěvky: 4
Registrován: stř 23. zář 2015 20:01:29

Příspěvekod Dolero » stř 23. zář 2015 20:38:22 » Re: Gothic 2 NH, texture mod, čeština nejde
Bohužel, v takovéto kombinaci čeština nejede, může za to L'HIVER, jenž hru mění- český překlad nefunguje. Pokud bys měl nainstalovaný pouze DirectX 11, tak ti čeština bude fungovat v pohodě... :)
Valašská trojka: já, ona, slivovica
https://i.gyazo.com/a6feb9c25f92cbac313 ... 99e609.gif
Uživatelský avatar
Dolero
Templář
 
Příspěvky: 2096
Registrován: úte 11. čer 2013 16:21:32

Příspěvekod Fijo » stř 23. zář 2015 20:48:23 » Re: Gothic 2 NH, texture mod, čeština nejde
Díky za rychlou odpověď, ještě něco zkusím s tím directx ale nevypadá to moc nadějně. Uvidim, zkusim, dám vědět, díky.
Fijo
Nováček
 
Příspěvky: 4
Registrován: stř 23. zář 2015 20:01:29

Příspěvekod Fijo » stř 23. zář 2015 21:23:53 » Re: Gothic 2 NH, texture mod, čeština nejde
Tak to bohužel taky nejde, ten grafický mod ten d3dx prostě potřebuje, takže but si zhraju bez grafických modů, nebo s ale v anj . Ale i tak díky.
Fijo
Nováček
 
Příspěvky: 4
Registrován: stř 23. zář 2015 20:01:29

Příspěvekod Milhaus » pát 25. zář 2015 18:38:25 » Re: Gothic 2 NH, texture mod, čeština nejde
On ten soubor LHiverEdition_MOD_English_0.9a.Vdf bude obsahovat soubory menu.dat, gothic.dat, ou.bin.

Tyto soubory obsahují skripta a tedy i texty (ou.bin titulky, tj to, co se při rozhovorech zobrazuje nahoře a má to dabing). Soubory vdf se pak sami načítají automaticky po spuštění hry přes gothic2.exe. Soubory s koncovkou *.mod se spouští přes gothicstarter (je k tomu potřeba ještě soubor ini daného módu, který pak právě odkazuje na soubor *.mod). Ty jsou ještě tedy umístěny ve složce modvdf nebo tak nějak. Jinak jsou ale soubory vdf a mod stejné. (tedy lze je přejmenovávat ty koncovky).

Také platí, že při tvorbě vdf/mod souboru v programu gothicvdfs - info, můžeš nastavit určitou časovou značku


Celý postup tvorby souboru mod/vdf je ten, že si někde na disku vytvoříš kořenovou složku, třeba Gothic2edit. Do ní pak vytvoříš struktůru datových složek gothicu, tedy:
[_work\][data\][Scripts\][_compiled\]
[_work\][data\][Scripts\][CONTENT\][Cutscene\]
do složky _compiled nahraješ gothic.dat a menu.dat.
do složky Cutscene nahraješ soubor ou.bin.

Následně to nastavíš tak, jak je na obrázku, jen položka Adresář (druhá zvrchu) povede do tvojí kořenové složky.

Dle časové značky se pak soubory při načítání (spuštění) hry načítají. Tedy nejprve se načte nejstarší, pak novější atd atd. Vždy data z novějšího by měla mít přednost před staršími. Tedy obsahuje-li soubor LHiverEdition_MOD_English_0.9a.vdf soubory gothic.dat, menu.dat a ou.bin, pak pokud by sis vytvořil podobný soubor například LHiverEdition_MOD_English_0.9a_CZ.vdf a do něj pomocí toho programu nahrál tyto soubory v češtině, nastavil značku, aby tento soubor byl novější a umístil jej do správné složky, měl by tyto soubory nahradit ty soubory v souboru LHiverEdition_MOD_English_0.9a.vdf.

Pak by měla jít hra teoreticky v češtině. Nicméně pokud hru spouštíš přes gothicstarter a tak spouštíš ještě nějaké další módy (které by obsahovali tyto soubory s texty), pak by dostali přednost tyto soubory. V ini souborech se dá ještě nastavit, aby se při spuštění módu spustilo více souborů *.mod. Tedy mohl by sis vytvořit svůj vlastní soubor mod se soubory obsahující češtinu (viz výše) a pak jej vepsat do souboru ini spouštěného módu.(potom by se taky načetli a dostali přednost).

Problém je v tom, že pokud tento mód mění něco přímo ve skriptech, tedy potřebuje-li ke svému správnému fungování své vlastní modifikované soubory gothic.dat, ou.bin. (například to do hry přidává nové funkcionality, nebo nové dialogy/úkoly), pak to takto udělat asi nepůjde, protože by si ty změny od autorů nahradil původním souborem s češtinou. (který ty změny neobsahuje).

Můžeš to vyzkopušet s tímto souborem: http://ulozto.cz/xT7orzrQ/lhiveredition ... -9a-cz-rar
po rozbalení je potřeba soubor nakopírovat k ostatním souborům vdf (tedy složka Gothic2\Data). Pak by tedy měl fungovat ten první popsaný způsob a po spuštění hry přes gothic2.exe by měla být hra v češtině. Nicméně jestli bude fungovat i správně, za to neručím. Protože se v ní prostě neprojeví úpravy ve skriptech, které autoři udělali a bez nich ten mód prostě nemusí jít.

Popřípadě můžeš ten soubor přejmenovat na koncovku *.mod, nakopírovat do složky Gothic2\Data\ModVDF. Najít odpovídající soubor ini v adresáři Gothic2\System, který se váže k módu, který spouštíš přes gothicstarter, v něm najít položku
Kód: Vybrat vše
VDF=GothicGame.mod

a dopsat do ní nakonec ten nakopírovaný soubor, tedy LHiverEdition_MOD_English_0.9a_CZ.mod.
Kód: Vybrat vše
VDF=GothicGame.mod, LHiverEdition_MOD_English_0.9a_CZ.mod


Pak zkusit pustit hru přes gothicstarter. Ale opět nelze zaručit správná funkčnost. (zvela jistě by se neprojevily žádné změny od autorů, kterých docílili úpravou skriptů). Skripta jsou v souboru gothic.dat, titulky v souboru ou.bin. Tydle dva soubory je vysoce pravděpodobné, že autor jakéhokoliv módu měnil. (právě ty totiž obsahují skripta a texty, které měnil/přidával). A prostě nejde udělat to, že nahradíš upravené soubory se skripty původními s češtinou a současně chtít modifikaci, kde autor tyto soubory měnil. Šlo by to ale použít například u módů, které mění jen textury, nebo třeba svět (grafiku). Jakmile ale dojde ke změně skriptů, je jediná možnost, jak mód dostat do češtiny, to že rozbalíš skripta modifikace a přepšíš v rozbalené verzi anglické texty na české (tj jeden po druhém nahradíš). Pak to celé zkompiluješ do souboru gothic.dat a ou.bin. Případný návod jak na to je zde.
***
Uživatelský avatar
Milhaus
Zasloužilý člen fóra
 
Příspěvky: 5423
Registrován: čtv 30. srp 2007 10:35:05
Bydliště: Doma

Příspěvekod Fijo » sob 26. zář 2015 22:03:17 » Re: Gothic 2 NH, texture mod, čeština nejde
Díky za návod, zkusím ho též, dám pak vědět jestli to jde, ale teoreticky by mělo, ale než jsem si sthil přečíst ten tvůj návod, přišel jsem na něco jiného, možná trochu složitějšího...

Vzal jsem mod od LHivera v podobě .Vdf (který se nachází ve složce data) a rozbalil jej pomocí VDFS Gothic prográmku...dále jsem vyhledal soubory v nichž byl anglický překlad (GOTHIC...MENU.....) a nahradil jej českými překlady. Ale už nejsem schopen to dát zpět do souboru .Vdf to prostě nejde.

Tak jsem dle tohoto návodu: http://gothic-mody.php5.cz/modding/tvor ... d_souboru/

vytvořil mod, přes který otevřu novější nebo přidané mody od LHivera a nově daný český překlad.


Ještě by šlo teoreticky (nezkoušel jsem), když se trochu vrátím k vytvoření modu......nevytvářet mod ve hře ALE pouze vytvořit mod pomocí VDFS Gothic a přepsat koncovku .mod na .Vdf , a vložit jej do data za původní s anj překladem. Ale nevím je to jen teoreticky. Je to vlastně podobné k tomu co popisuješ, jen by místo dvou souborů .vdf byl jeden.

Ale i tak zkusím ten tvůj návod, chtěl bych přijít na ten nejjednodušší návod jak to udělat, sice to nikdy nebude jednoduchý ale pro ty co vlastní mod od LHivera se to opravdu hodí. Du koumat dál.

Jinak čeština zatím funguje bez problémů a i bez problémů by jet měla tak uvidíme :)
Fijo
Nováček
 
Příspěvky: 4
Registrován: stř 23. zář 2015 20:01:29

Příspěvekod Milhaus » sob 26. zář 2015 22:30:55 » Re: Gothic 2 NH, texture mod, čeština nejde
Pokud by si chtěl předělat celý vdf soubor toho módu, tak by to taky šlo, ale to je zbytečné a zbytečně složité. Na druhou starnu, pokud bys to opravdu chtěl dělat, tak je dobré vědět, že v tom prográmku jde použít i hvězičková notace. Tedy zadáš li tam například cestu
\work\data\textures\_compiled\*.*
tak to načte všechny soubory z té složky a nemusíš tam dávat každý ručně. Tím by neměl být problém hodně rychle narvat všechny soubory do programu (do té části, kde se přidávají) a pak vytvořit finální soubor vdf.

Ale je to zbytečné. VDF soubor s novější značkou nahrazuje ten předchozí. Je jedno, jak se ty soubory jmenují, rozhodující je ta časová značka. Tedy obsahují-li dva jakékoliv soubory vdf ve složce data stejné soubory, jako poslední se načtou ty soubory, které mají nejnovější značku (a ty taky budou použity). Funguje to tak u všeho, i třeba u textur. Tedy kdyby si chtěl třeba nahradit texturu nějaké zbroje jinou, vlastní, zas by neměl být problém vytvořit vdf soubor s onou novou texturou. A ta pak by automaticky nahradila tu původní v souboru textures.vdf.


Ten návod tam na tom odkazu, co jsi sem dal, víceméně říká to stejné, co jsem tu napsal, jen to říká obecně. Já se to snažil zaměřit konkrétně. Ale pokud si stahneš ten soubor, co jsem zde dal odkaz, tak to nemusíš řešit vůbec, stačí jej jen nahrát do složky data a buď to bude nebo nebude fungovat. (pokud ne, pak je to celé na nic a toto nahrazování souborů ti nijak nepomůže). Tam už by bylo jedniné řešení a to sice dekompilovat skripta z módu, přepsat je českým textem a pak zase zkompilovat.
***
Uživatelský avatar
Milhaus
Zasloužilý člen fóra
 
Příspěvky: 5423
Registrován: čtv 30. srp 2007 10:35:05
Bydliště: Doma


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé