Menu

Co vám chybí v G1?

Volný pokec o Gothicu 1.
Příspěvekod El Kamil » čtv 02. led 2014 22:50:11 » Re: Co vám chybí v G1?
Možná by i pomohlo, kdyby nešly získat zbraně jako Leeova sekera, či Jackalova sekera... i když by to bylo proti logice hry. Nebo to udělat tak, že když je člověk obere, bude za to nějak postižen - třeba se s ním nebudou bavit žoldáci nebo tak něco ... :)
Obrázek Obrázek
Uživatelský avatar
El Kamil
Velkovévoda panství Česko-Gothického
 
Příspěvky: 5625
Registrován: pon 27. srp 2007 5:41:00
Bydliště: In the middle of nowhere

Příspěvekod Dolero » pát 03. led 2014 11:59:20 » Re: Co vám chybí v G1?
El Kamil píše:V G1 nejsou kritické zásahy? Už si to moc nevybavuju, ale řekl bych, že tam taky byly, nebo ne?


Při levelu v jednoručácích 0 bylo 0%, při pokročilém 5%, při mistrovi 10% (v kuších a lucích to bylo jinak), jenomže tam se ten kritik dával náhodně, a nebyl potřeba (třeba místo kostlivce na 2 rány si jej dal na 1) ... V G2A se bez aspoň 60% nedalo bojovat se silnějšími potvorami....

El Kamil píše:Možná by i pomohlo, kdyby nešly získat zbraně jako Leeova sekera, či Jackalova sekera... i když by to bylo proti logice hry. Nebo to udělat tak, že když je člověk obere, bude za to nějak postižen - třeba se s ním nebudou bavit žoldáci nebo tak něco ... :)


Možná... Protože nosit na začátku hry Scarův meč je trošku taky proti logice hry.... Přeci jen kdo z nás při 1. hraním nosil v 1. kapitole Scarák (bez použití návodu a tipů & triků asi skoro nikdo)? Nevím, jak by se dalo udělat, aby na vás poté byli žoldáci/strážci atd. naštvaní... Já herním scriptům moc nerozumím :)
Valašská trojka: já, ona, slivovica
Uživatelský avatar
Dolero
Uživatel
 
Příspěvky: 2165
Registrován: úte 11. čer 2013 16:21:32

Příspěvekod Milhaus » pát 03. led 2014 17:14:39 » Re: Co vám chybí v G1?
dolero píše:V G2A se bez aspoň 60% nedalo bojovat se silnějšími potvorami....


todle není pravda. V gothicu2a hrála hlavní roli síla a ta ovlivnila, jak moc nepřítele zraníš. Respektive rozdíl síly+síly zbraně a nepřátelská zbroj. To, jak moc si uměl ovládat zbraň, mělo vliv jen menší. Například jsem naprosto běžně bojoval se skřety jako bojovník se zbraní 30% a zraňoval jsem je stejně, jako mistr s 60%. Jediný rozdíl byl ve frekvenci seků, kde na mistra již skřet neměl šanci ani reagovat. Pokud jsem měl ale malou sílu, takže můj útok ani neprošel soupeřovou obranou, nebo jen velmi těsně (například jsem mu dával zranění 10), tak bylo jedno, jestli jsi bojovník, nebo mistr. Stejně jsem jej fidlal dlouho.

V g1 je ale ten systém jiný už z logiky hry a toho, jak funguje. Naučení se zbraně neznamená zlepšení v procentech (to jen málo), ale hlavně naučení se nové animace boje. Místo ve dvou rukách si začal držet jednoruční zbraň v jedné ruce a díky tomu jsi byl rychlejší, následně si se ještě zlepšil v animaci. A podle toho odpovídá i to, co postavy říkají hráči, když jej bojovat učí. A to by se nedalo obejít. V g2/g2a je to víceméně podobné, protože učení se zbraní a postup na lepší animaci znamená i možnost používat komba (kde se právě uplatňuje kritické zranění - čím dál se dostaneš v kombu tím je útok silnější), jenže neváží se na to dialogy.
***
Uživatelský avatar
Milhaus
Zasloužilý člen fóra
 
Příspěvky: 5799
Registrován: čtv 30. srp 2007 10:35:05
Bydliště: Doma

Příspěvekod Dolero » pát 03. led 2014 17:35:07 » Re: Co vám chybí v G1?
Milhaus píše:
dolero píše:V G2A se bez aspoň 60% nedalo bojovat se silnějšími potvorami....


todle není pravda. V gothicu2a hrála hlavní roli síla a ta ovlivnila, jak moc nepřítele zraníš. Respektive rozdíl síly+síly zbraně a nepřátelská zbroj. To, jak moc si uměl ovládat zbraň, mělo vliv jen menší. Například jsem naprosto běžně bojoval se skřety jako bojovník se zbraní 30% a zraňoval jsem je stejně, jako mistr s 60%. Jediný rozdíl byl ve frekvenci seků, kde na mistra již skřet neměl šanci ani reagovat. Pokud jsem měl ale malou sílu, takže můj útok ani neprošel soupeřovou obranou, nebo jen velmi těsně (například jsem mu dával zranění 10), tak bylo jedno, jestli jsi bojovník, nebo mistr. Stejně jsem jej fidlal dlouho.


V G2A to ale působí tak, že když nedáš "critical hit", tak se ti poškození vydělí 10, ne? :) Právěže ty % v G2A působí tak, že dáváš "plné" poškození, zatímco když dáš ten "normální", tak se to právě dělí.... Aspoň sem to kdesi četl, a je to i logické...
Valašská trojka: já, ona, slivovica
Uživatelský avatar
Dolero
Uživatel
 
Příspěvky: 2165
Registrován: úte 11. čer 2013 16:21:32

Příspěvekod Emperor » pát 03. led 2014 19:18:33 » Re: Co vám chybí v G1?
Já pořád tak trochu tápu, co to vlastně je ten kritický zásah ... chápu správně, že to je plný zásah zbraní s maximalním možným poškozením daný součtem nominálního poškození zbraně a síly? S tím, že v G2 je dáno procentuálně, kdy k tomuto tzv. critikalu dojde? Např. při 100% znalosti zbraně k němu dochází při každém zásahu - zbraní ubírám zdraví protivníka stejnoměrně?
Obrázek
Uživatelský avatar
Emperor
Moderátor
 
Příspěvky: 4763
Registrován: pon 05. lis 2007 9:14:02
Bydliště: von Troppau und Kuttenberg

Příspěvekod Dolero » pát 03. led 2014 19:32:08 » Re: Co vám chybí v G1?
Emperor píše:Já pořád tak trochu tápu, co to vlastně je ten kritický zásah ... chápu správně, že to je plný zásah zbraní s maximalním možným poškozením daný součtem nominálního poškození zbraně a síly? S tím, že v G2 je dáno procentuálně, kdy k tomuto tzv. critikalu dojde? Např. při 100% znalosti zbraně k němu dochází při každém zásahu - zbraní ubírám zdraví protivníka stejnoměrně?


Jop... Když máš třeba 90%, tak téměř vždy ubereš tzv. plnou silou, ale někdy se stane, že se trefíš těmi "zbylými" 10% a ubereš mu zdraví a to se mi zdá, se vydělí 10 .... Tudíž místo pomyslného zásahu za 200 bodů ubereš pouze 20... A při 100% si ve zbraních "mistr mistrů" vždy se ti podaří zasáhnout protivníka tou plnou silou....
Valašská trojka: já, ona, slivovica
Uživatelský avatar
Dolero
Uživatel
 
Příspěvky: 2165
Registrován: úte 11. čer 2013 16:21:32

Příspěvekod Emperor » pát 03. led 2014 19:35:14 » Re: Co vám chybí v G1?
Tudíž v G1 je to úplně jinak, spíše jen o rychlejším pohybu zbraní, než o efektivnosti zásahu ...
Obrázek
Uživatelský avatar
Emperor
Moderátor
 
Příspěvky: 4763
Registrován: pon 05. lis 2007 9:14:02
Bydliště: von Troppau und Kuttenberg

Příspěvekod Milhaus » sob 04. led 2014 0:51:26 » Re: Co vám chybí v G1?
dolero píše:V G2A to ale působí tak, že když nedáš "critical hit", tak se ti poškození vydělí 10, ne? :) Právěže ty % v G2A působí tak, že dáváš "plné" poškození, zatímco když dáš ten "normální", tak se to právě dělí.... Aspoň sem to kdesi četl, a je to i logické...


právě todle si nemyslím, že to tak je a ani by to nebylo logické. Kdyby to tak bylo, tak ze svým stylem, jak hraji hru, bych neměl nejmenší šanci a ani by se nemohlo projevit to, že zvedám sílu (a to se ve hře projevuje opravdu hodně). Takže takto to určitě není.

Já pořád tak trochu tápu, co to vlastně je ten kritický zásah ... chápu správně, že to je plný zásah zbraní s maximalním možným poškozením daný součtem nominálního poškození zbraně a síly? S tím, že v G2 je dáno procentuálně, kdy k tomuto tzv. critikalu dojde? Např. při 100% znalosti zbraně k němu dochází při každém zásahu - zbraní ubírám zdraví protivníka stejnoměrně?


já si myslím, že kritické zranění je, že dáš standardní zranění + bonus za kritické zranění, tak, jak to bývá ve všech hrách. Ten bonus může být například 2násobek běžného zranění. Určitě to ale není tak, že "bez kritického zranění" dáš 10x menší zásah, než s ním. To je nesmysl a hra by byla nehratelná. Na začátku by si jednoduše neměl šanci a ani s postavou s 60% a silou 150 + 150 zranění zbraní, bys nikoho nezraňoval. (nebo jen velmi málo). Protože těch 60% je pořád velmi malých. Já běžně při hraní porážím v první kapitole například žoldáky na farmě, skřety v lese atd a pokud by mé zranění bylo vázáno na kritické zranění, neměl bych jednoduše šanci. Velký vliv má brnění a zbraň+síla, což ostatně krásně ukazují Návraty. Tam toto nastavení nějak zvýšili, takže hráč se zbrojí například 60 je již téměř nezranitelný pro kostlivce (ubíríjí mu jen minimum životů), přitom kostlivec je minimálně na 60% v ovládaní zbraně a je mistr. Stejně kritik/nekritik, nemá šanci a může do hrdiny bušit třeba půl hodiny.

Nemluvě o jiných obludách. Některé nemají ovládání zbraně žádné, protože žádnou zbraň neovládají (jako zvířata) a i u nich je jasně vidět to, že se projevuje jejich síla a síla zbroje hrdiny. Nebo například skřeti by skoro nezraňovali, kdyby se 40% jejich zásahů dělilo 10. Stejně tak je hezky vidět, když hrdina bojuje pěstmi a nepoužívá zbraň, i zde se projeví síla, přitom schopnost používání zbraní nemá vliv.

Emperor píše:Tudíž v G1 je to úplně jinak, spíše jen o rychlejším pohybu zbraní, než o efektivnosti zásahu ...

v g1 to funguje stejně (to kritické zranění) i výpočet zranění. Rozdíl je pouze v tom, jak se danou schopnost učíš. V g1 jsou to spíše "perky", v g2 jsou to spíše vlastnosti. Ostatně i v g1 je vidět obrovský vliv zbraně a síly a brnění. Stejně je to v g2 a g2a. Pokud se povede kritický zásah v g1, dáš prostě zranění o něco vyšší (ale určitě to není 10x větší zranění). V g2 je to stejné. Já se například v g2a nikdy neučím zbraně na 100%, protože to prostě nemá smysl. Stačí být mistrem (na 64%) a ke konci hry s velkou silou a sekáčem draků, dáváš všechno na jednu ránu.
***
Uživatelský avatar
Milhaus
Zasloužilý člen fóra
 
Příspěvky: 5799
Registrován: čtv 30. srp 2007 10:35:05
Bydliště: Doma

Příspěvekod Dolero » sob 04. led 2014 14:41:15 » Re: Co vám chybí v G1?
No tak síla je důležitá samozřejmě více, ale četl sem to i tady na foru, že tu někdo o těch děleních cosi psal... Ono jde o to hlavně na začátku... Ten je nejtěžší, protože pokud nemáš aspoň trochu výcvik se zbraněmi, tak jim ubíráš ždibec a na 5. levelu určitě mít 100 síly nebudeš....
Valašská trojka: já, ona, slivovica
Uživatelský avatar
Dolero
Uživatel
 
Příspěvky: 2165
Registrován: úte 11. čer 2013 16:21:32

Příspěvekod El Kamil » úte 07. led 2014 10:13:14 » Re: Co vám chybí v G1?
dolero píše:Možná... Protože nosit na začátku hry Scarův meč je trošku taky proti logice hry.... Přeci jen kdo z nás při 1. hraním nosil v 1. kapitole Scarák (bez použití návodu a tipů & triků asi skoro nikdo)? Nevím, jak by se dalo udělat, aby na vás poté byli žoldáci/strážci atd. naštvaní... Já herním scriptům moc nerozumím :)

Možná by se dala zavést určitá devalvace zbraní jako v G3, kde zbraně získané od pobitých nepřátel byly "Obnošené" a měly poloviční poškození. Tím by tyto Leeovy a Jackalovy sekery nebyly tak silné. Pořádné zbraně by pak člověk dostal za splnění úkolu nebo u obchodníka ...
Obrázek Obrázek
Uživatelský avatar
El Kamil
Velkovévoda panství Česko-Gothického
 
Příspěvky: 5625
Registrován: pon 27. srp 2007 5:41:00
Bydliště: In the middle of nowhere

Příspěvekod Hellscream » úte 07. led 2014 10:51:00 » Re: Co vám chybí v G1?
Nošení cizích zbraní občas jejich majitelům vadí. Někdy se stane, že když jdete okolo, tak na vás zaútočí s hláškou "hej, to je moje zbraň, za to tě klepnu přes prsty" :D.
facts don't care about your feelings
Uživatelský avatar
Hellscream
Moderátor
 
Příspěvky: 1656
Registrován: ned 04. črc 2010 19:27:09

Příspěvekod Dolero » úte 07. led 2014 16:15:14 » Re: Co vám chybí v G1?
El Kamil píše:
dolero píše:Možná... Protože nosit na začátku hry Scarův meč je trošku taky proti logice hry.... Přeci jen kdo z nás při 1. hraním nosil v 1. kapitole Scarák (bez použití návodu a tipů & triků asi skoro nikdo)? Nevím, jak by se dalo udělat, aby na vás poté byli žoldáci/strážci atd. naštvaní... Já herním scriptům moc nerozumím :)

Možná by se dala zavést určitá devalvace zbraní jako v G3, kde zbraně získané od pobitých nepřátel byly "Obnošené" a měly poloviční poškození. Tím by tyto Leeovy a Jackalovy sekery nebyly tak silné. Pořádné zbraně by pak člověk dostal za splnění úkolu nebo u obchodníka ...


A co třeba akorát dát postavám typu Jackal, Lee, Lares,... Prostě nesmrtelnost jako mají Diego, Milten,... ? A až v určitých momentech (třeba u Jackala ve 4.kapitole) jim tu nesmrtelnost zrušit? :)
Valašská trojka: já, ona, slivovica
Uživatelský avatar
Dolero
Uživatel
 
Příspěvky: 2165
Registrován: úte 11. čer 2013 16:21:32

Příspěvekod Milhaus » úte 07. led 2014 17:15:07 » Re: Co vám chybí v G1?
dolero píše:Nevím, jak by se dalo udělat, aby na vás poté byli žoldáci/strážci atd. naštvaní... Já herním scriptům moc nerozumím :)


todle by se skriptem udělat dalo, dokonce by to ani nebylo složitý. Každá ta postava má specifickou zbraň, kterou má jen ona (popřípadě některým, by se musela vytvořit). Pak je možnost u každé věci, tedy i u každé zbraně použít funkci, která se spustí při jejím použití (což u zbraní znamená při jejím nasazení - nikoliv tasení a bojování).

Například u ULU-MULU se po nasazení spustí funkce, která změní vztah hrdiny a skřetů (skřeti přestanou být nepřátelští). Podobně by se to dalo udělat u zbraní - pokud hrdina někomu vezme zbraň a nasadí ji, bude celá gilda dané NPC vůči němu nepřátelská, dokud jej nezmlátí a zbraň mu nevezme. (tj dokud jí bude mít v inventáři).

Určitě by se dalo skriptem udělat i to, že by si postavy pamatovaly, jak se hrdina chová a změnili k němu přístup. Například s ukradenou zbraní by se s ním nechtěly bavit, dokud jí nevrátí původnímu majiteli. Což by znamenalo, že hráč by nemohl ani dostat úkoly a pokračovat ve hře. dokud jí nevrátí. Také by mohli reagovat na frakci, ke které patří, pokud bude z jejich frakce, můžou to ještě překousnout a třeba s ním jen opravdu nemluvit, zatímco pokud bude z jiné frakce, tak jej rovnou napadnou zmlátí.

Možná by se dalo zařidit, aby ve hře docházelo i k "náhodným" setkáním. Hrdina ukradne zbraň, naštval tím majitele a ten na něj posílá svoje lidi, aby jej našli, zmlátili a zbraň mu sebrali. (i to by nemuselo být tak složité).

Jen by byl průšvih, kdyby hráč tu zbraň sebral, pak jí někde prodal a nemohl jí najít a tedy jí ani vrátit. Ale ono těch obchodníků tam zas tolik není a bylo by dobré o tom hráče nějak informovat (například při vlastnění té zbraně, nebo jejím nasazení, mu napsat na obrazovku zprávu).

Teoreticky by mohla mít každá postava svojí specifickou zbraň (se specifickou instancí) a každý by mohla nějak reagovat, pokud ho hráč zmlátí a sebere mu jí. (každá třeba jinak). Otázka je, jestli by to mělo celé význam.

Pokud by se zvedli max limity u statistik, museli by se výrazně zvednout i požadavky u zbraní. Tedy místo síly 30, by hráč musel mít sílu 100 atd atd. U NPC by to nebyl problém a hráč by přece jen tak snadno tu sílu nezískal, takže by jí jednoduše nemohl používat. Tím by ale bylo asi nutné zvednout i odolnosti potvor a jejich životy a udělat je silnější, což se zase by dostalo do spirály, protože je velmi těžké to vyvážit, aby to bylo hratelné na začátku a alespoň trochu obtížné na konci. (to se třeba vůbec nepovedlo v Návratech). Takže měnit vyvážení hry je velice riskantní.
***
Uživatelský avatar
Milhaus
Zasloužilý člen fóra
 
Příspěvky: 5799
Registrován: čtv 30. srp 2007 10:35:05
Bydliště: Doma

Příspěvekod Dolero » úte 07. led 2014 17:43:40 » Re: Co vám chybí v G1?
Milhaus píše:...


Máš to docela promyšlené, ale myslím si, že by to s tím vyvážením bylo velmi obtížné... Nakonec by ta nesmrtelnost určitých postav byla nejlepší...
Valašská trojka: já, ona, slivovica
Uživatelský avatar
Dolero
Uživatel
 
Příspěvky: 2165
Registrován: úte 11. čer 2013 16:21:32

Příspěvekod Milhaus » stř 08. led 2014 7:20:40 » Re: Co vám chybí v G1?
tak vyvážení se toho úplně netýká, ale byla zde řeč, že by měl být gothic těžší, což jako jeden ze způsobů je změnit systém učení a umožnit hráči se učit víc vlastnosti.

Nesmrtelnost postav je hrozně krkolmná a já osobně nejsem fanouškem nesmrtelnosti. Naopak se mi víc libí to, co je v návratech, že se zmlátit dají všechny postavy (i ty původně nesmrtelné), ale nedají se dorazit-zabít.
***
Uživatelský avatar
Milhaus
Zasloužilý člen fóra
 
Příspěvky: 5799
Registrován: čtv 30. srp 2007 10:35:05
Bydliště: Doma

PředchozíDalší

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé