Souhrnné info o Arcanii: Gothic IV

Moderátor: Moderátoři GOTHICZ.NET fóra

Všeobecná diskuze o Arcanii
Odpovědný moderátor: Jémák
Pravidla fóra
  • Uzamčená témata lze v odůvodněném případě opět otevřít - pokud nikdo nebude o uzavřená témata jevit delší dobu zájem, budou smazána..
  • Dbejte na to, aby měly vaše příspěvky výpovědní hodnotu, zvláště v obecné diskuzi se bude toto pravidlo uplatňovat ve větší míře..
  • Než založíte jakékoliv téma, prohledejte nejdříve FAQ + příslušnou sekci, zda již podobné téma neobsahuje (nebylo řešeno) - takto zbytečně založená témata budou smazána a autor bude podle pravidel ohodnocen..
  • V žádném případě se zde nebude tolerovat jakákoliv zmínka o nelegálně staženém softwaru, příspěvky s rasistickým obsahem a příspěvky s obsahem napadajícím jiné uživatele - autoři těchto příspěvků budou opět po zásluze odměněni..
  • Pokud si s něčím nevíte rady, raději napište soukromou zprávu moderátorovi příslušné sekce..
  • Pokud založíte téma s dotazem a některá z odpovědí vám pomůže - napište to tam, ať je jasné, co vám pomohlo.
Příspěvekod Jémák » úte 29. dub 2008 23:08:39 » Souhrnné info o Arcanii: Gothic IV
Souhrnné informace o Arcanii: Gothic IV

Strana 1, Strana 2


Obrázek


  • Oficiální název hry : Arcania: Gothic IV
  • Datum vydání : 12. října 2010 ( Zde v ČR vyjde 15. října 2010 )
  • Vývojové studium : Spellbound Entertainment AG
  • Vydavatelé : JoWooD Productions Software AG, DreamCatcher Interactive
  • Typ hry : Akční RPG
  • Dostupné na : PC, XBOX 360 a PlayStation 3
  • Lokalizace : České titulky (Comgad - bývalý CD Projekt)
  • Doplňující informace : Hra vydána jak pro evropský, tak i americký trh. Bylo potvrzeno i vydání sběratelské edice.
  • Cena hry : Varianta pro PC 999 Kč ( pro SR 36,99 €), varianta pro PS3 a X360 1399 Kč ( pro SR 50,99 €)..
  • Datum poslední aktualizace : 14.září 2010 (průběžně aktualizováno - dle oficiálních novinek)

Hardwarové nároky:


Minimální:
  • Procesor: Intel Core 2 Duo @ 2.8 GHz / AMD Athlon II x2 @ 2.8 GHz
  • Operační systém: Microsoft® Windows® XP / Vista / Windows 7
  • Paměť: 2 GB RAM
  • Grafická karta: NVIDIA GeForce 8600 GTS
  • DirectX®: DirectX 9.0c nebo vyšší
  • Místo na disku: 9 GB
  • Ostatní: Zvuková karta kompatibilní s DirectX 8.1, 6x DVD-ROM mechanika

Doporučené:
  • Procesor: Intel Core I7 @ 3 GHz / AMD Phenom II x4 @ 3 GHz
  • Operační systém: Microsoft® Windows® XP / Vista / Windows 7
  • Paměť: 4 GB RAM
  • Grafická karta: GeForce GTX 295
  • DirectX®: DirectX 9.0c nebo vyšší
  • Místo na disku: 9 GB
  • Ostatní: Zvuková karta kompatibilní s DirectX 8.1, 6x DVD-ROM mechanika

Herní příběh:


  • Bezejmenný hrdina z předchozích dílů, nyní král Rhobar III., plánuje sjednotit válkou a chaosem zmítané království. Sestaví proto mohutnou armádu, sjedná mír s Nordmarem a Varantem, a poté odjíždí na Jižní ostrovy. Během cesty mu ale něco zatemní mysl a jeho stav se zhoršuje - řízení vojenské mašinérie se ujímají jeho dva přední generálové - Lord Hagen a Lee. Jako první je dobyt přístav Thorniar, který má velký strategický význam. Generál Lee se svými vojáky postupuje směrem k Setarrifu, východně položenému královskému městu provincie Argaan, Lord Hagen a jeho paladinové procházejí Thorniarskou roklí, aby převzali západní province Argaanu..
  • Nynější hlavní hrdina je pastýř pocházející z ostrova Feshyru. Jeho nynější životní priorita je zavděčit se svému budoucímu tchánovi, aby mohl pojmout jeho dceru za svoji manželku. Idylické chvíle ale nemají dlouhého trvání - jednoho dne je jeho vesnice vypálena do základů královskými vojáky - hrdina královi přísahá pomstu..
  • Herní příběh bude opět rozdělen kapitolami - nové herní sektory se budou otvírat postupným plněním úkolů..
  • K dokončení hlavní příběhové linie a i všech vedlejších úkolů by mělo stačit 45 hodin čistého času..
  • Hra samotná se bude odehrávat 10 let po událostech v G3 a bude přímo navazovat na příběh předešlých dílů – nedořešené hádanky mají být odkryty..
  • Na začátku hry bycom se měli opět vrátit do kůže bezejmenného hrdiny z předchozích dílů, nyní kále Rhobara III. ..
  • Hra bude mít několik možných zakončení..
  • Vývojáři se budou snažit udržet vysokou kvalitu příběhu – inspiraci hledají v Gothicu 1 a 2..

Herní svět:


  • Svět má být volný a svobodný, ale přesto má být ve hře nějaké vodítko, které bude hráči ukazovat, jak si má počínat. Absence takového vodítka byla podle Spellboundu jedna z největších slabin G3 (Arcania tedy bude trochu lineárnější)..
  • V Arcania bude klasický fantasy svět na který jsme zvyklí z předchozích dílů..
  • Jižní ostrovy se skládají ze čtyř ostrovů - Argaan, Feshyr, Korshaan a Torgaan. Děj hry se bude ale odehrávat jen na dvou z nich - na Feshyru a Argaanu..
  • Ostrov Argaan - na severu Thorniara ( sídlo Rhobara III), na východě džungle a pouště, na jihu bažina Toshoo ( obrovský strom a čtvrť Mágů), na jihovýchodě klášter a v centrální části zasněžené nepřístupné pohoří..
  • Hra bude obsahovat členité klimatické zóny (pouště, lesy, sníh a jeskyně).
  • Ve hře se objeví různorodá fauna a flora..
  • Svět by měl být asi o čtvrtinu menší, než byl svět v G3..
  • Pro rychlejší cestování po ostrově bude ve hře 14 kamenných teleportů - ty se aktivují jejich objevením..
  • Herní svět je manuálně vymodelován, tedy bez automatického generování..
  • Svět bude drsný a nebezpečný a podle toho se bude i chovat hrdina..
  • Svět samotný by měl obsahovat dynamické změny počasí..
  • Svět bude podléhat dennímu a nočnímu cyklu..
  • Inspirace pro herní oblasti budou pocházet ze zemí, jako je Německo, Francie a Rusko ( tedy ze zemí, ze kterých pocházejí samotní tvůrci této hry)..
  • Svět bude obsahovat mnoho dungeonů, podzemních prostor a jiných míst k prozkoumání. Celkem bychom měli v dungeonech strávit něco okolo čtvrtiny celkové herní doby..

Hra:


  • Arcania bude obsahovat čtyři možné obtížnosti - Lehká, Střední, Těžká a pro skalní fandy této série úroveň Gothic..
  • Začátek hry bude patřit krátkému tutoriálu, který pomůže hráčům v základní orientaci.
  • Hra bude obsahovat možnost aktivovat (deaktivovat) herního pomocníka, který má usnadnit plnění herních úkolů. Různých možností nastavení bude velké množství - zobrazení jmen, HP nad nepřáteli, zobrazení minimapy a kompasu, zprávy ohlašující splnění úkolu anebo vykřičníky nad hlavami úkolových NPC postav. Již nyní je již jasné, že deaktivaci bude podléhat i zelená aura okolo interaktivních postav a předmětů- což bylo z prvu dementováno.. Dále si také budete moct vybrat, zda chcete americké anebo evropské nastavení barev..
  • Arcania bude obsahovat jeden epický konec..
  • Ve hře bude několik mezních bodů, ve kterých vaše rozhodnutí změní další průběh hry..
  • NPC postavy negativně reagují na krádeže a na vkročení do jejich domů (prostřednictvím dialogů), zároveň jim ale nevadí nošení vytasené zbraně.
  • Ve hře se nepočítá s možností využití NPC pomocníků.
  • Arcania bude obsahovat něco okolo 110 různých zbraní..
  • Minimapa bude zakrytá do té doby, než ono místo projdete a prozkoumáte..
  • Hra bude obsahovat přebudovaný bojový systém, který by měl být podmíněn zručností hráče a schopností herního charakteru..
  • Bojový systém by je bez sebemenšího zpoždění - dokonce se nemusí skoro čekat ani na dokončení předchozích úkoků..
  • Také v G4, jakožto i v předešlých dílech série ( tedy kromě G1), se bude platit zlatými..
  • Arcania bude obsahovat některé lehce poupravené objekty z Gothicu 1..
  • Hra bude opět obsahovat známý Marvin mód..
  • Hra by měla obsahovat něco okolo 300 úkolů - většina jich bude nějak souviset s hlavním dějem..
  • Autoři se u G4 snaží o dynamičtější a konzistentnější vyprávění příběhu..
  • Hra bude mít zachovaný boj na dálku za pomocí luku a kuše - opět budou různé druhy šípů a šipek. .
  • Střelbu z luku a její zranění má ovlivňovat silný vanoucí vítr. Lukostřelec si navíc bude moci vybrat mezi přesností zásahu a rychlostí střelby..
  • Boj z blízka, z dálky a magie mají být rovnocenné dovednosti..
  • Vzhled zbrojí nebude nijak ovlivněn bojem ani jinou činností..
  • Rychlost pohybu bude přímo závislá na typu zbroje a vlivech počasí..
  • Hra bude klást větší důraz na Komba a ztrátu výdrže s tím spojenou..
  • Ve hře si bude také možné nastavit automatické zaměřování nepřátel při střelbě z luků a kuší.
  • Hra bude mnohem vyváženější. To aby nedocházelo k případům známým z G3, kdy jsme bez menších problémů vymlátili celou hordu skřetů, ale schovaný divočák v lese nám pořádně zatopil.
  • Ve hře bude možné sbírat mnoho různých bylin za účelem přípravy mnoha lektvarů (alchymie má mít lepší využití než v G3).
  • Ve hře si budete moci sestavit svoje vlastní brnění (po jednotlivých částech), a tím docílit i unikátního vzhledu. Na druhou stranu se ale již nepočítá s možností výroby své vlastní zbroje..
  • Jednotlivé frakce ve hře budou mít své specifické zbroje..
  • Ve hře se objeví zcela nová kouzla..
  • V Arcanii nejspíš nepůjde šplhat, plavat ani se potápět. Zároveň ani není počítáno s vykopáváním pokladů.
  • Ve hře se objeví místo, které bude opět obklopovat magická bariéra..
  • Hra bude obsahovat proměnlivé úkoly - tak aby nedocházelo k přílišnému opakování..
  • Hra má nabízet více řešení stejného úkolu, přičemž některé z nich mají „skrytými“ možnostmi řešení..
  • Ve hře vás potkají nečekané události – na příběhových zvratech si tvůrci dají opravdu záležet..
  • V G4 bude dále rozvíjena vtipná, ale zároveň syrová mluva. Dialogy týkající se úkolů mají být tedy výstižnější, kratší a drsnější..
  • Ozvučení a herní hudba bude v režii Spellboundu – tedy s podporou profesionálů..
  • Hra bude zpestřena filmovými sekvencemi..
  • Hra by měla být plynulá - trošku delší mají být jen první loadingy..
  • Ve hře by neměl být obsah truhel náhodný, jako tomu bylo například u Gothicu 3..
  • Ve hře se objeví mocné artefakty – opět budou hrát důležitou roli..
  • Deník má být detailnější - má obsahovat různé užitečné rady, které si hráč může volitelně zobrazit..
  • Centrální roli mají opět hrát navzájem si konkurující frakce - těch by ve hře mělo být (tedy podle posledních informací) celkem šest - jejich zájmy by se měly prolínat a tím udělat hráčovo rozhodování zajímavějším.
Obrázek
Uživatelský avatar
Jémák
Crysis fighter no. 1
 
Příspěvky: 7986
Registrován: sob 01. zář 2007 8:29:11

Příspěvekod Jémák » pon 02. srp 2010 15:14:17 » Re: Souhrnné info o Arcanii: Gothic IV
Souhrnné informace o Gothic 4


NPC a bestie:


  • V Arcanii se opět objeví staré známé NPC postavy z předešlých dílů - Lee, Gorn, Milten a Diego. Z těch méně očekávaných můžeme jmenovat Thoruse, Xardase anebo Lorda Hagena..
  • Již nyní je známé, co budou NPC postavy z předchozích dílů na Jižních ostrovech dělat - z Gorna se stal žoldák ve službách barona ze Stewarku, Diego pomáhá prostému lidu v Argaanu, Milten založil multikulturní magický řád a Lester se usadil v bažinách nedaleko Miltena..
  • Ve hře bude hlavním záporným NPC náš starý dobrý Bezejmenný hrdina z předešlých dílů série, kterému se z neznámých důvodů zatměla mysl a postupně přišel o všechny své staré přátele..
  • Xardas bude mít ve hře opět důležitou roli ( širší podrobnosti ale zatím nejsou známy).
  • Ve hře se také objeví nová postava jménem Zyra - ta by měla být nejlepší špiónkou krále Rhobara III. - ta má pro krále slabost, ale je i zároveň nevypočitatelná, takže si král nemůže být jistý, zda ho nezdarí..
  • Inspirace pro vzhled starých známých v Arcanii byla brána v G2..
  • Dabing hlavních postav budou nahrávat lidé, kteří je dabovali již v předchozích dílech..
  • Důležité NPC postavy nemohou být zabity..
  • NPC budou mít opět svůj denní cyklus..
  • NPC postavy na vás budou reagovat podle vaší reputace, takže pokud poděláte nějaký ten úkol pro danou komunitu, nečekejte že za něj sklidíte ovoce (to se vám třeba může promítnout v cenách u dané komunity)..
  • Bestiář bude z velké části stejný jako v předešlých dílech - celkově by se ve hře mělo objevit více jak 60 různých bestií..
  • Podle posledních informací budou těla nepřátel trvalá - tedy pokud nějakého nepřítele zabijete jeho tělo zkrátka nikdy nezmizí..
  • NPC postavy mají nyní zcela vyjimečné gesta a mimiky obličejů, za čož vděčí nejnovější technologiím..
  • Ve hře se objeví i nějaká nová zvířata, kupříkladu bažinná vosa..
  • Zvířata z předchozích dílů projdou radikální změnou..
  • Ve hře se objeví draci, trollové a skřeti..
  • Skřeti již nebudou mít tak důležitou roli - co se sociálního způsobu chování týče, budou připomínat skřety z G3..
  • Lovná zvěř bude jiná než v G3..
  • Ve hře se objeví větší množství žen, než tomu bylo v Gothicu 3 - bude záležet pouze na hráči, jaký k nim zaujme postoj..
  • Spellbound dává spousty energie do vývoje charakterů - tak mají na hrdinu čekat i lidé, kteří jej budou chtít přelstít (jako v G1)..
  • Mezi klíčovými postavami hry mají být i ženy. Zpočátku hry má hrdina narazit na hostinskou jménem Murdra..

Herní dovednosti:


  • Arcania nyní obsahuje zcela nový, předělaný systém rozdělování dovednostních bodů - tzv. dovednostní strom..
  • Dovednostní strom je celkem rozdělen do osmi tématických částí - Síla, Zručnost, Výcvik, Lovectví, Zlodějina, Innos, Adanos a Beliár. Tyto části se dále rozdělují na další podčásti..
  • Získáním potřebného počtu zkušenostních bodů přejdete na další úroeň a ta vám přinese 3 body, které můžete dále použít..
  • Rozdělování dovednostních bodů nebude již podléhat učitelům - při přechodu na další úroveň si body zkrátka rozdělíte sami. Tím tedy odpadá platba za tyto služby..
  • V soupisu dovedností již nejsou některé notoricky známá řemesla, ač je hra samotná obsahuje ( kovářství, alchymie) - jiné dovednosti jsou vypuštěné úplně ( kapsářství)..
  • Ke kovářství bude tedy nutné vlastnit kovářský recept a příslušné suroviny ( jejich získání bude nejspíše závislé na postupu ve hře)..
  • Pro herní činnost Otvírání zámků byla vyvinuta nová forma minihry..
  • Ve hře by měly být tři školy magie - magie Ohně, Ledu a Blesku.. Magie Ohně by měla způsobovat plošnou škodu několika nepřátelům, na druhé straně magie Ledu by se měla zaměřit jen na jednoho nepřítele a jako sekundární efekt by měla obsahovat jeho zpomalení. Třetí magie Blesku by měla soupeře na nějakou dobu zcela ochromit..
  • Mana bude přibývat automaticky podle zvyšování magických dovedností..
  • Pokud dosáhnete klíčových stupňů v dovednostním stromě, odemknou se nové dovednosti..

Vývoj:


  • Hra je ve vývoji od srpna 2007..
  • Hra poběží na Vision Engine od Trinigy..
  • Hra by měla využívat DirectX 9 - engine je ale již připraven na DirectX 11..
  • Hra bude využívat pokročilou technologii shaderů (Pokud si například stoupnete pod strom, nejen, že všechno uvidíte v realisticky ztlumeném světle, ale slunce bude přes jednotlivé listy jemně prosvítat jako ve skutečnosti)..
  • Stromy jsou v základu vytvořeny pomocí pohádkové SpeedTree technologie a navrch byla přidána spousta vylepšení..
  • Arcanie byla klasifikována jako hra zařazená do skupiny "T" - tedy vhodná pro 13leté a starší - hra může obsahovat násilí, drsný humor nebo krev..
  • Hra bude obsahovat vícejádrové systémy a multi GPU systémy..
  • Hra obsahuje více jak 60.000 mluvených slov a 8.000 zvukových souborů..
  • Na 24. září bylo ohlášeno vydání dema - to by mělo obsahovat zábavu na zhruba dvě hodiny. Dále je také známo, že celé bude odehrávat na tutoriálovém ostrově Feshyr. A závěr dema by měl ozdobit speciální finální boss, který bude jiný, než v samotné plné hře..
  • HW nároky budou větší než pro G3, ale zároveň půjde některé efekty snížit, aby hra běžela i na slabších PC..
  • Na vývoj Arcanie JoWood vynaložil 6 mil Euro ( zhruba 150 mil Kč) - část peněz si dokonce musel pújčit z fondů. Nyní sice nemá na zaplacení, ale doufá, že vydáním hry se mu tyto peníze opět vrátí..
  • Server amazon.co.uk na svých stránkách oznámil vydání oficiální herní příručky - ta by měla na svých 176 stranách obsahovat mapy všech oblastí, veškeré herní návody, soupis vybavení, bestiář a základní taktiky boje. Datum prodeje byl stanoven na 22. října 2010, tedy deset dní po zahájení prodeje Arcanie: Gothic 4. Cena této brožované příručky byla stanovena na 11.69£ ( v přepočtu tedy asi necelých 350 Kč )..
  • Překlad Arcanie byl zdárně dokončen - nyní probíhá implementace českých textů do samotné hry. Betatest by měl začít během několika málo dnů. Pro zajímavost - do dnešního dne bylo přeloženo skoro 600 stránek textu, z větší části dialogů..
  • Ke hře by měly být vydány i modifikační nástroje, díky kterým bude možné vytvářet různé herní modifikace..
  • Na WOG se objevily informace, které předpokládají vydání DLCs k Arcanii - jaké budou mít obsah a kolik budou stát není ještě známo.
  • Zahraniční sběratelská edice Arcanie by podle posledních dostupných informací měla obsahovat - Artbook, Storybook s příběhy z Rozštěpené panny, Soundtrack, mapu a nálepku - to vše ve stylové kožené krabici. Cena je zatím stanovena na € 69,98 ( v přepočtu necelých 1750 Kč). V trošku jiném složení byla společností Comgad oznámena i v ČR (osmdesáti stránkový artbook, soundtrack se třiceti skladbami, tričko s herní tématikou - to vše v exkluzivní krabici) - tam byla cena stanovena na 1499 Kč / 54,99 €.
  • Herní obchod Xzone připravil Limitovanou edici Arcania: Gothic 4, která bude mimo jiné obsahovat sešitový Artbook a medailon - cena zůstává nezměněna (899 Kč)..

Tento topic shrnuje zatím všechny dostupné informace o hře Arcania: Gothic 4, které se zatím dostaly na veřejnost. Protože je hra stále ve vývoji, je možné že se některé informace v budoucnu ukážou jako mylné ( záleží na zdroji a hodnověrnosti uvolněných informací )..


Další odkazy:




Naposledy oživil Jémák v pon 02. srp 2010 15:14:17
Obrázek
Uživatelský avatar
Jémák
Crysis fighter no. 1
 
Příspěvky: 7986
Registrován: sob 01. zář 2007 8:29:11


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé