Menu

Vykrademe G1 a G2 a uděláme z toho Arcanii

Všeobecná diskuze o Arcanii
Pravidla fóra
  • Uzamčená témata lze v odůvodněném případě opět otevřít - pokud nikdo nebude o uzavřená témata jevit delší dobu zájem, budou smazána..
  • Dbejte na to, aby měly vaše příspěvky výpovědní hodnotu, zvláště v obecné diskuzi se bude toto pravidlo uplatňovat ve větší míře..
  • Než založíte jakékoliv téma, prohledejte nejdříve FAQ + příslušnou sekci, zda již podobné téma neobsahuje (nebylo řešeno) - takto zbytečně založená témata budou smazána a autor bude podle pravidel ohodnocen..
  • V žádném případě se zde nebude tolerovat jakákoliv zmínka o nelegálně staženém softwaru, příspěvky s rasistickým obsahem a příspěvky s obsahem napadajícím jiné uživatele - autoři těchto příspěvků budou opět po zásluze odměněni..
  • Pokud si s něčím nevíte rady, raději napište soukromou zprávu moderátorovi příslušné sekce..
  • Pokud založíte téma s dotazem a některá z odpovědí vám pomůže - napište to tam, ať je jasné, co vám pomohlo.
Příspěvekod El Kamil » ned 14. lis 2010 23:20:16 » Vykrademe G1 a G2 a uděláme z toho Arcanii
Asi se tento topic bude překrývat s "absurditami", nicméně musel jsem to napsat...

Tohle mě momentálně napadá, když tak přemýšlím nad Arcanií. Spellboundi si svůj domácí úkol splnili na jedničku a G1 a G2 si asi fakt důkladně zahráli a vzali z nich věci, které jsem pomalu ani netušil, že tam jsou. Nicméně některé převzaté věci a inspirace působí strašně uměle a prvoplánově.

Nejvíc mě naštvali asi s královnou důlních červů. V G1 to byla naprosto luxusní bestie, navíc v hnízdě červů v nějakém dole (!!!). A kde ji najdeme v Arcanii? V jeskyni na vrcholu zasněžené hory. Před ní potkáme pár červů a tím role těchto typických monster v Arcanii končí. To mi přijde naprosto postavené na hlavu. Proč tam ta královna byla? Jaký to mělo smysl? Kdyby tam místo toho byla královna žravých štěnic, bude to úplně to stejné. Nebo třeba stopadesát mrchožroutů...

Stejně takový dojem na mě dělá Xardas. Proč ho tam proboha dali? Aby uspokojili fanoušky prvních dílů? Vždyť ten chlap tam neměl žádnou roli, působil jak nějaký ocas a ta jeho věž? No k smíchu.

Nevím, jestli to vymysleli ti nebo tamti, ale prostě si vybrali nějaké elementy z Gothica 1 a 2, kde ale měly nějaký svůj kontext, do kterého byly zasazené, a vložili je naprosto bezmyšlenkovitě do Arcanie, kde působí naprosto nesourodě s okolím, jen naplácnuté, jako by se nechumelilo...
Obrázek Obrázek
Uživatelský avatar
El Kamil
Velkovévoda panství Česko-Gothického
 
Příspěvky: 5617
Registrován: pon 27. srp 2007 5:41:00
Bydliště: In the middle of nowhere

Příspěvekod Milhaus » pon 15. lis 2010 1:39:11 » Re: Vykrademe G1 a G2 a uděláme z toho Arcanii
no, nevím nevím, dá-li se to nazvat vykrádáním. Já myslím, že oni možná G1/G2 hráli, ale absolutně tu hru nepochopili. Tedy nepochopili, v čem je kouzlo té hry a proč je oblíbená fanoušky. A pokud takové kouzlo nepochopíš, pokud prostě nepochopíš podstatu hry, smysl hry, tak nemůžeš nijak navázat, nebo udělat pokračování. Spellbound prostě tu hru hrál, zapsali si do deníčku výraznejší moment a situace, výraznější postavy (jen jména) a výraznější potvory (jen jména). A pak je použili v domnění, že jejich použitím udělají další díl. Vůbec se nenamáhali tím, aby se do té hry trochu ponořili, aby na sebe nechali působit tu atmosféru, ty myšlenky, ten styl, kvůli kterým ta hra byla u lidí oblíbená. Prostě gothic není gothicem proto, protože je tam Xardas, Diego, nebo důlní červ. Ty věci do gothicu patří, ale gothic jako takový nedělají. Gothic dělá prostě to za tím, co není vidět, co se nedá přímo pojmenovat, nebo okopírovat, ale čím je možné nasáknout a pak to prostě dávat dál, do svých vlastních věcí, stvůr, postav, dialogů, světa...

Podle mě ale zde sehrálo i roli to, že Spellbound byli najmutí žoldáci na práci. Rozhodující slovo měl JoWood, ten dal onu zakázku a požadavky, jak má výsledek vypadat. Ten udal jasný cíl a jasný způsob provedení a Spellbound to prostě udělal jak nejlépe mohl (jakože i oni to neuměli, což byla prostě věc na víc). Spellbound i JoWood v sobě prostě nemá ten vztah ke hře jako takové, kteří měli třeba PB a nejsou schopni se pak k té hře ani přiblížit a jowood navíc ani nechce. JoWood chce opravdu udělat především hru v dnešním stylu a řídí se prvky, které bohužel dělají prodejnost, tedy jednoduchost, WOW efekt, grafika. Obsah nulový, atmosféra žádná. Jenže na rozdíl od jiných distributorů a vývojářů to navíc prostě a jednoduše neumí udělat. On se gothic prodával z jiných důvodů, než kvůli těmto třem komerčním prvkům. Ale to prostě JoWood nedokáže pochopit, pořád si myslí, že prodejnost gothicu je, nebo bude daná něčím jiným.

Ono doby, kdy hry soupeřili svým propracovaným obsahem, atmosférou a komplexností jsou pryč, bohužel. V podstatě herní průmysl je v těžkém úpadku. Dobrá hra v dnešní době není ta, co je obsahově senzační, dobrá hra je ta, která prodala více milionů kopií. Což je prostě hnus. JoWood si pak prostě dívá na čísla prodejnosti různých komerčních pecek a napodobuje právě tyto pecky ve stylu provedení, v domnění, že bude mít také velkou prodejnost. Navíc se do toho snaží za každou cenu zuby nehty vtlačit prostředí gothicu, protože jinak by jeho hru nikdo neznal a nikdo by se o ní nezajímal. Proto značku gothic likvidují jak jen to jde. Po arcanii je gothic mimo hru i pro ty největší optimisty, kteří ještě značce gothic fandili. Je prostě zřejmé, že mrtvolu mají nechat v hrobě a ne s ní dělat zombii.

A to, že se takové hry lidem líbí, je prostě problém sám o sobě. To, že jsou lidé opravdu ochotni sežrat komerční titul je napovážení a pokud jsou schopni sežrat i věc takto nepovedenou, jako je arcania, tak myslím, že herní průmysl definitivně skončil, jelikkož je prostě v troskách. A pokud to tak je, nikdy se již nedočkáme žádných dobrých her, jako třeba gothic. Možná od nějakého začínajícího studia, které ve světě nemá žádné jméno, nemá žádné komerční zaměření, ale místo toho mají zapálení a prostě tu hru piplají s láskou. Jenže ty právě drtí tady ta studia a tady ty komerční tituly, takže téměř nemají šanci se prosadit.
***
Uživatelský avatar
Milhaus
Zasloužilý člen fóra
 
Příspěvky: 5432
Registrován: čtv 30. srp 2007 10:35:05
Bydliště: Doma

Příspěvekod Balalajka » úte 16. lis 2010 14:32:38 » Re: Vykrademe G1 a G2 a uděláme z toho Arcanii
Je teda fak, že vzali kdejakou věc z Gothicu 1 a 2, bez jakékoli souvislosti ( kdyby aspoň to! ) narvali to do Arcanie.
Kterak pejsek a kočička vařili dort...

Třeba Snaf... :lol:
Xardasův fenomenální návrat do série... :lol:
Bezvadné úkoly a dialogy a vůbec význam Rhobara III... :lol:
Lord Hagen... :lol:

Vybrali celkem zajímavé věci, ale totálně je pohřbily a znetvořily.
Uživatelský avatar
Balalajka
Uživatel
 
Příspěvky: 698
Registrován: sob 15. lis 2008 18:39:16
Bydliště: Plzeň

Příspěvekod Golder » úte 16. lis 2010 19:54:44 » Re: Vykrademe G1 a G2 a uděláme z toho Arcanii
Mě připadalo,jakoby byla Xardasova věž další průchozí lokace do které se nelze vrátit a ono!
Fight with honor!
Uživatelský avatar
Golder
Uživatel
 
Příspěvky: 98
Registrován: ned 28. čer 2009 17:31:38
Bydliště: Dominika

Příspěvekod El Kamil » stř 17. lis 2010 8:20:12 » Re: Vykrademe G1 a G2 a uděláme z toho Arcanii
Průchozí je každá lokace v Arcanii, vracet se někam je naprosto zbytečné. Celá ta hra je takhle designovaná. Jdi z A do B, z B do C .... až do Z... Nicméně zkoušeli jste někdo použít ten teleport v jeho věži? Ten by snad měl fungovat ne? A asi by měl vést do thorniary...
Obrázek Obrázek
Uživatelský avatar
El Kamil
Velkovévoda panství Česko-Gothického
 
Příspěvky: 5617
Registrován: pon 27. srp 2007 5:41:00
Bydliště: In the middle of nowhere

Příspěvekod Katolík » stř 17. lis 2010 9:15:08 » Re: Vykrademe G1 a G2 a uděláme z toho Arcanii
Ano, vede tam, nicméně, stejně jako jakýkoli jiný teleport nemá smysl ho používat. (Protože se nemáš proč vrátit, že jo.)
Je to smutné, ta likvidace Gothica, já jsem do Arcanie vkládal velké naděje a teď tohle. Ach jo.
Myslím, že neměli kopírovat Gothic prvky tímto způsobem, ale nějak se jich ujmout a upravit je. Protože pak by mě třeba bavilo objevovat svět a věděl bych, že narazím na něco co neznám. Třeba se mi hrozně líbili skřeti... Nejdřív jsem se chytal za hlavu, ale ve hře to fungovalo a jejich jiný způsob života mi přišel fajn. (Ale bylo to nedodělané a odfláklé.)
Takže kdybych zjistil, že na Jižních ostrovech se třeba trollové chovají trochu jinak, nebo tu je trochu jiný náhled na náboženství a uctívání Innose, byla by hra o trochu lepší...
Když neuměli udělat Gothic dobře, měli udělat hru "na motivy Gothicu", nebo tam vsunout pár vlastních nápadů, protože tohle je hnus.
Dvě věci mě naplňují úžasem - hvězdné nebe nade mnou a mravní zákon ve mně.
http://nd04.jxs.cz/708/044/91ea34fab9_69366241_o2.gif
Uživatelský avatar
Katolík
Bratr Knihovník
 
Příspěvky: 148
Registrován: pon 18. kvě 2009 8:12:24
Bydliště: Khorinis - pirátská pláž

Příspěvekod Luke » stř 17. lis 2010 11:26:49 » Re: Vykrademe G1 a G2 a uděláme z toho Arcanii
Myslím, že na to Kamil docela kápnul. :)

(Já jsem Arcanii rozehrál, zatím nedohrál a mám docela obavy, jestli vůbec kdy dohraju. Takže jestli se v něčem z tohoto důvodu nedohrání hry mýlím, tak mě klidně opravte ....)

Na mě úplně hrozně zapůsobila jakási samoúčelnost a doslova bezradnost tvůrců ve věci vykradeného Gothic náboženství :
SPOILER:
Kliknutím odkryjete skrytý text
Nahoře na tom stromě mágů jsou všechny 3 tzv. "svatyně" (Innos, Adanos, Beliar), ale jsou tam (s prominutím) zcela na ho..o ! :roll: Nic v nich není, mágové jsou v nich k ničemu - tak proč tam vůbec jsou ? :twisted: Podle mě úplně zbytečně a samoúčelně.
A navíc - odkdy mezi sebou nijak nesoupeří a sdílejí v podstatě jedno místo ? Je to o ničem. :-o
Skrytý text může obsahovat důležité informace o obsahu, které mohou pokazit prožitek ze hry, nebo zkazit nějaké překvapení připravené pro hráče.

Dříve v sérii Gothic (dokonce i ve "trojce" !) mělo náboženství své pevné místo a účel - bylo svázáno s výukou rozdílných sérií kouzel, jednotlivé školy měly své místo v příběhu a hrdina mezi nimi mohl/musel volit.
V Arcanii to postavili na hlavu tím, že sice náboženství "vykradli", ale použili ho zcela zbytečným až absurdním způsobem.
SPOILER:
Kliknutím odkryjete skrytý text
Pouze dole ve stromě v jednom rozhovoru je jakýmsi "rychlokurzem" hrdinovi stručně a zcela zbytečně "objasňováno", že je něco jako Innos, Adanos a Beliar a to je tak asi všechno. :roll:
Proč a nač něco takového existuje, to se už nedozvíme a o tom, že by měl hlavní hrdina nějak volit a mělo to nějaký vliv na hru, nemůže být ani řeč.
Skrytý text může obsahovat důležité informace o obsahu, které mohou pokazit prožitek ze hry, nebo zkazit nějaké překvapení připravené pro hráče.


A nakonec tomu nasadili korunu tím "stromem skilů", který se přitom ale ani vůbec nenamáhali jakkoli svázat s těmi náboženskými školami magie.
Dost mě to zhnusilo .... :sad:
Luke
Mág Merlin
 
Příspěvky: 505
Registrován: stř 29. srp 2007 17:50:56

Příspěvekod Milhaus » čtv 18. lis 2010 8:35:09 » Re: Vykrademe G1 a G2 a uděláme z toho Arcanii
bohové v této hře již žádnou roli nehrají. Ti mágové, to jsou defakto pozůstatky. Tři mágové ve věži, o nich tuším mluví Milten, v tom svém nezapomenutelném rozhovoru ještě ve věži mágů, kde působí nejvíce zhuleně z celé hry. Ono ostrov, kde se nachází, funguje v oblasti bohů jinak a lidé bohy vnímají jinak a tak je možné, že lidé je uctívající spolupracují. Myslím, vysvětluje to jeden obchodník v té první pevnosti.

Zde je naprosto zřejmé, že zde bohové nemuseli být vůbec. Prostě ta hra by nejraději s nimi nepočítala a vůbec je nepoužila. Jenže pokud by tam nějak nebyli zahrnutí, nedávalo by to smysl už vůbec žádný, pokud tedy chtěli navazovat na gothic. Tak je tam prostě uměle nějak napasovat museli a pak to nějak okecat tak, aby si to mohli udělat podle svých představ. Toto tedy není vykrádání bohů z gothicu, ale nucené použití bohů z gothicu.

SPOILER:
Kliknutím odkryjete skrytý text
Oni ostatně celou hru založili na bohyni jiné, jejiž kněžky byly právě ty čarodějnice, tedy ta harpyje a ta druhá, které se rozhodli dát si po kebulých. Tím, že začala válka mezi nimi, pak nejspíše asi zanikla ta bohyně - tuto věc jsem příliš nepochopil, neboť o tom mluví Xardas a ten mluví naprosto z cesty. Jednak sám o tom prd ví a jednak tam plácá něco v tom smyslu, že se z té bohyně pak stali ti tři bohové z gothicu. Bohužel ty, které by o tom měli vědět nejvíc, tedy ty kněžky, ty o tom neřeknou nic. Harpyje a její dialog jsem již dával (tam by právě člověk čekal alespoň nějaké vysvětlení, ale prostě nic) a ta druhá přeživší kněžka je ve hře úplně k ničemu a vůbec se s ní ani nebudeš bavit.
Skrytý text může obsahovat důležité informace o obsahu, které mohou pokazit prožitek ze hry, nebo zkazit nějaké překvapení připravené pro hráče.
***
Uživatelský avatar
Milhaus
Zasloužilý člen fóra
 
Příspěvky: 5432
Registrován: čtv 30. srp 2007 10:35:05
Bydliště: Doma

Příspěvekod metius » pát 17. pro 2010 14:45:30 » Re: Vykrademe G1 a G2 a uděláme z toho Arcanii
Toto je koniec Gothicu!! Už takú hru nenajdeme kamoši.Ale aspoň PB robí Risen :D .To je dobre že PB nezdala a bojuje o tytul jako kedysi bol Gothic 1 ,G2,G3

SPOILER:
Kliknutím odkryjete skrytý text
Nemohly by ste mi povedať prečo PB opustila Gothic?? Napište mi pls. :D
Skrytý text může obsahovat důležité informace o obsahu, které mohou pokazit prožitek ze hry, nebo zkazit nějaké překvapení připravené pro hráče.
metius
Uživatel
 
Příspěvky: 148
Registrován: stř 29. zář 2010 15:59:28
Bydliště: Bošany

Příspěvekod Jémák » pát 17. pro 2010 18:44:19 » Re: Vykrademe G1 a G2 a uděláme z toho Arcanii
V kostce to bylo tak, že PB chtěli na JW další peníze na dokončení G3, což jim JW nechtěli dát a tak se raději rozdělili - JW chtěli mermomocí G3 vydat, ikdyž sami věděli, že není hotový tak, jak by měl.. nebo asi tak něco :wink:
Uživatelský avatar
Jémák
Crysis fighter no. 1
 
Příspěvky: 7750
Registrován: sob 01. zář 2007 8:29:11

SPOILER:
Kliknutím odkryjete skrytý text
Nahoře na tom stromě mágů jsou všechny 3 tzv. "svatyně" (Innos, Adanos, Beliar), ale jsou tam (s prominutím) zcela na ho..o ! :roll: Nic v nich není, mágové jsou v nich k ničemu - tak proč tam vůbec jsou ? :twisted: Podle mě úplně zbytečně a samoúčelně.
A navíc - odkdy mezi sebou nijak nesoupeří a sdílejí v podstatě jedno místo ? Je to o ničem. :-o
Skrytý text může obsahovat důležité informace o obsahu, které mohou pokazit prožitek ze hry, nebo zkazit nějaké překvapení připravené pro hráče.


Ti mágové v Tooshoo hrají celkem slušnou roli, ale jak by jsi to mohl vědět, že, když jsi to nedohrál. Napřed dohraj hru, a pak ji kritizuj!
Daniel Denisoff
Nováček
 
Příspěvky: 9
Registrován: pát 12. bře 2010 17:25:35
Bydliště: Khorinis

SPOILER:
Kliknutím odkryjete skrytý text
Oni ostatně celou hru založili na bohyni jiné, jejiž kněžky byly právě ty čarodějnice, tedy ta harpyje a ta druhá, které se rozhodli dát si po kebulých. Tím, že začala válka mezi nimi, pak nejspíše asi zanikla ta bohyně - tuto věc jsem příliš nepochopil, neboť o tom mluví Xardas a ten mluví naprosto z cesty. Jednak sám o tom prd ví a jednak tam plácá něco v tom smyslu, že se z té bohyně pak stali ti tři bohové z gothicu. Bohužel ty, které by o tom měli vědět nejvíc, tedy ty kněžky, ty o tom neřeknou nic. Harpyje a její dialog jsem již dával (tam by právě člověk čekal alespoň nějaké vysvětlení, ale prostě nic) a ta druhá přeživší kněžka je ve hře úplně k ničemu a vůbec se s ní ani nebudeš bavit.
Skrytý text může obsahovat důležité informace o obsahu, které mohou pokazit prožitek ze hry, nebo zkazit nějaké překvapení připravené pro hráče.


Nevím co za Gothica jsi hrál, ale Xardas neříká absolutně nic o tom, že by ta Bohyně zanikla. Sám ti říká, že její úlohu ještě plně nechápe, a že by mohla být sestrou nebo matkou našich tří známých bohů. A mimochodem, jak mohl JoWood do hry víc obsadit trio známých bohů, když je Rhobar III. v Gothic 3 zničil? Ohlíží se vůbec někdo z vás na návaznost jednotlivých dílů?
Daniel Denisoff
Nováček
 
Příspěvky: 9
Registrován: pát 12. bře 2010 17:25:35
Bydliště: Khorinis

Příspěvekod Luke » sob 18. pro 2010 15:03:30 » Re: Vykrademe G1 a G2 a uděláme z toho Arcanii
Daniel Denisoff píše:Ti mágové v Tooshoo hrají celkem slušnou roli, ale jak by jsi to mohl vědět, že, když jsi to nedohrál. Napřed dohraj hru, a pak ji kritizuj!

Já tuto hru zřejmě opravdu nedohraju, protože je pro mě na rozdíl od jiných her příliš velkou ztrátou času a nebaví mně ji hrát. Ale to, co jsem již odehrál mě zcela opravňuje tuto hru kritizovat.

Btw - Jen tak pro zajímavost - jakou "slušnou roli" tedy ti mágové v Tooshoo hrají ? O co přicházím ? :)
Luke
Mág Merlin
 
Příspěvky: 505
Registrován: stř 29. srp 2007 17:50:56

Příspěvekod Kofi » sob 18. pro 2010 15:46:17 » Re: Vykrademe G1 a G2 a uděláme z toho Arcanii
Daniel Denisoff píše:A mimochodem, jak mohl JoWood do hry víc obsadit trio známých bohů, když je Rhobar III. v Gothic 3 zničil? Ohlíží se vůbec někdo z vás na návaznost jednotlivých dílů?

Nezničil. Arcania (respektive i datadisk G3:FG) navazuje na konec G3, kde odcházíte do Unknown lands a sílu bohů pouze oslabíte. Jen pro úplnost.
Cry.

Cry even more.
Uživatelský avatar
Kofi
Zasloužilý člen fóra
 
Příspěvky: 1626
Registrován: stř 16. dub 2008 23:39:11

Příspěvekod El Kamil » sob 18. pro 2010 15:52:23 » Re: Vykrademe G1 a G2 a uděláme z toho Arcanii
Mágové z Tooshoo hrajou takovou roli, že jim v Thorniaře budeš dělat poskoka, abys zničil magickou bariéru. Na té hře je všechno špatně, nemá žádné základy, na kterých by se dalo stavět. Pak taky veškeré hrdinovo běhání odnikud nikam je prostě naprosto bezesmyslu...
Obrázek Obrázek
Uživatelský avatar
El Kamil
Velkovévoda panství Česko-Gothického
 
Příspěvky: 5617
Registrován: pon 27. srp 2007 5:41:00
Bydliště: In the middle of nowhere

Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé