Menu

Bojový systém a obtížnost

Všeobecná diskuze o Arcanii
Pravidla fóra
  • Uzamčená témata lze v odůvodněném případě opět otevřít - pokud nikdo nebude o uzavřená témata jevit delší dobu zájem, budou smazána..
  • Dbejte na to, aby měly vaše příspěvky výpovědní hodnotu, zvláště v obecné diskuzi se bude toto pravidlo uplatňovat ve větší míře..
  • Než založíte jakékoliv téma, prohledejte nejdříve FAQ + příslušnou sekci, zda již podobné téma neobsahuje (nebylo řešeno) - takto zbytečně založená témata budou smazána a autor bude podle pravidel ohodnocen..
  • V žádném případě se zde nebude tolerovat jakákoliv zmínka o nelegálně staženém softwaru, příspěvky s rasistickým obsahem a příspěvky s obsahem napadajícím jiné uživatele - autoři těchto příspěvků budou opět po zásluze odměněni..
  • Pokud si s něčím nevíte rady, raději napište soukromou zprávu moderátorovi příslušné sekce..
  • Pokud založíte téma s dotazem a některá z odpovědí vám pomůže - napište to tam, ať je jasné, co vám pomohlo.
Příspěvekod El Kamil » čtv 14. říj 2010 10:51:08 » Bojový systém a obtížnost
Rád bych zde rozjel diskusi na téma bojový systém. Jak se vám zamlouvá? Používáte komba při boji na blízko? Já abych se přiznal, tak ani moc ne, protože i bez nich se dají nepřátelé celkem v pohodě uklikat, navíc trefit ten moment pro provedení komba není úplně snadné.

Jinak co se obtížnosti bojů týče, tak hraju na hard a teď v Tooshoo už mám sem tam celkem dost problém. Například skupina chňapavců mi dokáže dost dobře zavařit ...
Obrázek Obrázek
Uživatelský avatar
El Kamil
Velkovévoda panství Česko-Gothického
 
Příspěvky: 5615
Registrován: pon 27. srp 2007 5:41:00
Bydliště: In the middle of nowhere

Příspěvekod marduk » čtv 14. říj 2010 11:12:39 » Re: Bojový systém a obtížnost
ja som este stale v stewarku v okoli rozstepene panny(proste chcem mat cele to uzemie preskumane
mam 8 lvl. co je myslim slusne po takej kratkej casti v hre, tiez hram na hard
robit kombo je casto naozaj problem, lepsie je nepriatela uklikat, aj preto, ze casto robi combo tiez a to sa neda prerusit. taky jed od krvavej muchy napriklad berie dost zivota, takze aj 3 muchy ak clovek hned tu strielajucu nezabije a nedava pozor mozu rychlo hrdinu zabit
kombinacia dva gobliny na blizko jeden strielajuci a jeden saman je asi najhorsia(v tej oblasti kde som ja)
demo na hard bolo lahsie(mozno to bolo vybavou)
Uživatelský avatar
marduk
Uživatel
 
Příspěvky: 33
Registrován: čtv 01. říj 2009 15:32:09
Bydliště: Nitra, Slovensko

Příspěvekod El Kamil » čtv 14. říj 2010 11:19:41 » Re: Bojový systém a obtížnost
Máš recht, na dělání komba mnohdy ani není čas, jak píšeš, protože nepřítel dá těžký útok a ty musíš uskočit ... V těch prvních lokacích jsem neměl moc problém, nicméně teď tooshoo se mi dost krátí zásoby léčebných prostředků a vypadá to, že konečně na něco použiju zlato a něco si koupím :)... Na Gothic obtížnost to musí být celkem masakr, to zase né že ne...
Obrázek Obrázek
Uživatelský avatar
El Kamil
Velkovévoda panství Česko-Gothického
 
Příspěvky: 5615
Registrován: pon 27. srp 2007 5:41:00
Bydliště: In the middle of nowhere

Příspěvekod marduk » čtv 14. říj 2010 11:37:44 » Re: Bojový systém a obtížnost
nie zeby som mal problem, len musim byt v strehu, ale aj tak som 2krat zomrel :D
pri obtiaznosti gothic bude vydrz nepriatelov a poskodenie ake budu davat asi dost znacne, aspon poriadna vyzva pre tych co frflu, ze je arcania lahka a bla bla :wink:
Uživatelský avatar
marduk
Uživatel
 
Příspěvky: 33
Registrován: čtv 01. říj 2009 15:32:09
Bydliště: Nitra, Slovensko

Příspěvekod Milhaus » čtv 14. říj 2010 11:56:02 » Re: Bojový systém a obtížnost
tak ono je ale obtížnost a síla nepřátel omezená možnostmi, které reálně máš ve hře. Samozřejmě že můžeš udělat nepřátelé hodně silný, ale když nedáš do hry bojový systém, který by umožnil hráči s nimi bojovat, tak je to k ničemu. A vzhledem k tomu, že klikací a uskakovací systém není to, co by ti umožňovalo opravdu bojovat, tak musí být nepřátelé nastavení tak, abys je mohl umlátit. Na nejtěžší tedy vydrží asi víc (oni ale hlavně víc zraňují), nicméně klikáš furt stejně. Potíž je v tom, že mnoho jiných možností prostě nemáš. Ono na nejtěžší nepřátelé útočí neustále svými silnými útoky. Díky tomu ti jednak dávají čas je zasáhnout (jelikož v tu dobu je můžeš zraňovat a oni nabíjí dlouho), na druhou stranu ti je ale díky tomu například krytí úplně k ničemu (není důvod se krýt) a jedinou možností je prostě uskočit dozadu a zase dopředu a zaútočit, 2x seknout, uskočit dozadu, dopředu, zaútočit.

V boji s více nepřáteli je pak obtížnost větší především díky ovládání kamery, než kvůli nepřátelům.
***
Uživatelský avatar
Milhaus
Zasloužilý člen fóra
 
Příspěvky: 5426
Registrován: čtv 30. srp 2007 10:35:05
Bydliště: Doma

Příspěvekod El Kamil » čtv 14. říj 2010 23:13:11 » Re: Bojový systém a obtížnost
No tak v džungli pořádně přitvrdilo. Příšery tu jsou už dost silné a na hard je s nima občas dost problém. Navíc mám dojem, že od té doby, co jsem se naučil skill těžkého úderu, tak se prostě nedá bojovat s oboručníma, protože hrdina je šíleně pomalej...
Obrázek Obrázek
Uživatelský avatar
El Kamil
Velkovévoda panství Česko-Gothického
 
Příspěvky: 5615
Registrován: pon 27. srp 2007 5:41:00
Bydliště: In the middle of nowhere

Příspěvekod Ozzous » čtv 14. říj 2010 23:40:50 » Re: Bojový systém a obtížnost
Číhavci jsou silní až moc. Také mi zkraje dělali problém mrchožrouti :D Doufám, že nepotkám něco, co bylo silné i v předchozích dílech. Např. chňapavce :)
Táta říká synovi: "Tak chlapče, už je ti 15, je na čase, abychom si trochu popovídali o sexu?"
Syn: "Tak fajn, tati, co chceš vědět?"
Uživatelský avatar
Ozzous
Trvalý ban
 
Příspěvky: 954
Registrován: ned 11. říj 2009 9:05:14

Příspěvekod McMatejovsky » pát 15. říj 2010 0:14:22 » Re: Bojový systém a obtížnost
Zdar.... Já to pustil hned na gotickou obtížnost a zatím jsem ve stewarku... abych řekl pravdu, tak nárust obtížnosti z těžká-gothic je asi 100 % !!! Jednak nepřátelé působí šílená zranění, mají velmi mnoho životů, ale dále pozoruji, že silné útoky nabíjí velmi velmi krátce ( goblin mi dá mega pecku asi během 1 - 1,5 sec ) a i tyto útoky používají častěji, než tomu bylo v demu na těžkou obžížnost.

Když to shrnu, tak pro hráče, kteří se chtějí nervovat se save-load jako já :D:D:D je gothic obtížnost to nejlepší, je to výzva a ne že ne !
Dohráno: Gothic 1 = 5x, Gothic 2 = 1x, Gothic 2 NotR = 8x, G2A Návraty = 5x, Gothic 3 = 1x, Gothic 3 FG = 1x, Risen = 4x
Uživatelský avatar
McMatejovsky
Uživatel
 
Příspěvky: 272
Registrován: stř 23. zář 2009 21:18:44

Příspěvekod El Kamil » pát 15. říj 2010 0:35:16 » Re: Bojový systém a obtížnost
Skupina chňapavců dokáže zavařit dost solidně, jsem upřímně zvědavý, jestli na to na Gotickou projedete celé, protože pak je to celkem masakr. Jinak už jsem potkal trola a vážně nevím, jak ho sejmout na blízko... to snad ani nejde :)...
Obrázek Obrázek
Uživatelský avatar
El Kamil
Velkovévoda panství Česko-Gothického
 
Příspěvky: 5615
Registrován: pon 27. srp 2007 5:41:00
Bydliště: In the middle of nowhere

Příspěvekod Wercingetorix » pát 15. říj 2010 8:19:23 » Re: Bojový systém a obtížnost
No pánové, ten bojovej systém na Gtohic není žádná sranda.
Uživatelský avatar
Wercingetorix
Uživatel
 
Příspěvky: 493
Registrován: pát 27. bře 2009 17:40:39

Příspěvekod El Kamil » pát 15. říj 2010 8:31:11 » Re: Bojový systém a obtížnost
No když srovnám bojový systém z prvních dvou dílů a tento, tak ten systém z arcanie nakonec tak špatný není. Ono někdo (milhaus) argumentuje, že je to jen tím, že nepřátelé mají hodně zdraví a dávají velké poškození a je blbá kamera, nicméně v čem byl bojový systém z G2 vlastně lepší? A jaký bojový systém je ideální?

Ono u arcanie může někdo (milhaus) argmentova tím, že stačí jen uskakovat dozadu a dopředu a mlátit. Ale to není jen tak, ono mnohdy i když uskočíte, tak dostanete ránu. Další argument je, že je to klikačka. No dobře, pokud teď naběhnu do skupiny chňapavců a budu klikat jak magor, tak jsem za chvilku mrtvej. Protože nevím čím to, ale najednou to přestalo fungovat. Najednou je třeba dělat ty komba, abych v boji uspěl.

Podle mého jsou někteří příliš zaslepeni nějakým ideálem bojového systému z G2 a po zkušenosti z G3 je teď už všechno bezduchá klikačka bez jediné výzvy. Jo, klikačka to je, ale určitě ne bezduchá a určitě ne bez výzvy. Pravdou je, že v Arcanii se nestane, že narazíte na monstrum, které vyloženě prostě neporazíe. Ale to je tím, že ta hra vám do cesty staví jen taková monstra, která porazíte. Je to rozložením světa. Kdyby ten svět (a příběh) byl udělaný tak, že budu moct chodit volně po celém světě, tak kdybych jako rybář z feshyru narazil na stínovku, tak je jasné, že ji neporazím.

Nakonec myslím, že hlavní vada na kráse je kamera, která je prostě špatná. Ale jinak to není nejhorší a teď v džungli už opravdu ukládám skoro po každém boji, protože to opravdu má smysl, jelikož umírám hodně často...
Obrázek Obrázek
Uživatelský avatar
El Kamil
Velkovévoda panství Česko-Gothického
 
Příspěvky: 5615
Registrován: pon 27. srp 2007 5:41:00
Bydliště: In the middle of nowhere

Příspěvekod McMatejovsky » pát 15. říj 2010 10:00:05 » Re: Bojový systém a obtížnost
Systém je dle mého názoru lepší než v přčedchozích dílech... důvod proč všichni tak milujem předchozí díly, nevím prostě vím proč ale nedokážu to vysvětlit... mělo to něco co už teď gothic mít nebude a ani nemůže ( piranha bytes )

Nema smysl rozebírat špatnosti hry, nýbrž to v čem je hra dobrá, pravdou je, že kamera mě občas štvala ale obtížnost gothic neni sranda, řekl bych že je to silný hardocore a než jsem se naučil zabít mága goblinu + náčelníka + bojovníka současně tak jsem umřel asi 17x pak jsem přišel na to jak to vytrikovat a nakonec jsem je dal ( zbylo mi 5 hp xD ) Jde o cvik a o to, být rychlý a předvídat co nepřítel udělá.

Navíc v Gothic 1, Gothic 2 bylo velmi málo způsobů jak v boji taktizovat a kdo namítne, že to klikačka nebyla tak si koleduje vážně o facku :D hra je dobrá, čeština se mi zdá v pohodě a můj dojem z hry i bojového systému je velmi dobrý, jsem spokojený a kdo ne, tak je to přeci jen jeho vlastní boj :D
Dohráno: Gothic 1 = 5x, Gothic 2 = 1x, Gothic 2 NotR = 8x, G2A Návraty = 5x, Gothic 3 = 1x, Gothic 3 FG = 1x, Risen = 4x
Uživatelský avatar
McMatejovsky
Uživatel
 
Příspěvky: 272
Registrován: stř 23. zář 2009 21:18:44

Příspěvekod Ozzous » pát 15. říj 2010 10:29:15 » Re: Bojový systém a obtížnost
Souhlas s El Kamilem i McMatejovskym. Mně ta hra tak chytla, že jsem u ni strávil téměř celý včerejší den a ani jsem si to neuvědomil. Hraji to na těžkou obtížnost a místy je to opravdu masakt. Problémy mi dělala především skupinka číhavců, nebo dokonce i mrchožroutů. :D. Arcania je prvním dílem Gothic, kde se opravdu na těžkých obtížnostech neobejdete bez luku. No bez toho to snad ani nejde. Všem doporučuji vytrénovat alespoň na tu úroveň, kde budete mít pevnou ruku.
No, kdybych teď měl psát recenzi, tak by se hodnocení od 90tky příliš nevzdalovalo. Dal bych tomu určitě přes 80%. A to že to není Gothic? Je! Jen pouze v jiném kabátě, který mu sluší.
Táta říká synovi: "Tak chlapče, už je ti 15, je na čase, abychom si trochu popovídali o sexu?"
Syn: "Tak fajn, tati, co chceš vědět?"
Uživatelský avatar
Ozzous
Trvalý ban
 
Příspěvky: 954
Registrován: ned 11. říj 2009 9:05:14

Příspěvekod McMatejovsky » pát 15. říj 2010 11:16:05 » Re: Bojový systém a obtížnost
Je to Gothic a zároveň není... :D když bude pátý díl a bude na takovéhle úrovni¨, tak ty prachy dám za hru zas a nebudu litovat... každopádně hra je silně zabugovaná, ale abych pravdu řekl tak jediným bugem, který mě ve hře ovlivnil byl bug s deštěm, jinak jsou to vesměs takové minibugy, kterých bych si kolikrát ani nevšiml kdybych neprozkoumával každej milimetr mapy :D je to dost dobré ale tento koment do této diskuze nepatří... xD
Dohráno: Gothic 1 = 5x, Gothic 2 = 1x, Gothic 2 NotR = 8x, G2A Návraty = 5x, Gothic 3 = 1x, Gothic 3 FG = 1x, Risen = 4x
Uživatelský avatar
McMatejovsky
Uživatel
 
Příspěvky: 272
Registrován: stř 23. zář 2009 21:18:44

Příspěvekod El Kamil » pát 15. říj 2010 11:22:34 » Re: Bojový systém a obtížnost
No zkusme zůstat u toho bojového systému v tomto tématu. Oproti G3 je to rozhodně jako nebe a dudy. G3 opravdu šlo každého nepřítele uklikat, tady to nejde. Pravdou je, že skutečnou perlou toho starého systému z G1/2 byly boje proti NPC postavám. Ty byly vynikající, ale taky to v podstatě bylo furt jen kombo-obrana-kombo-obrana. Člověk reaguje na protivníkovy akce a totéž musí dělat i v systému v Arcanii. Kde je to teda usnadněné tím, že těžký úder nepřítele vždy indikuje zelená "aura"...

Jinak jsem teď v jedné jeskyni narazil na tři důlní červy naráz, což když k tomu přičtete malý prostor k manévrování a to, že ti pitomí červi furt dělají speciální útoky, je to celkem drsné :)...
Obrázek Obrázek
Uživatelský avatar
El Kamil
Velkovévoda panství Česko-Gothického
 
Příspěvky: 5615
Registrován: pon 27. srp 2007 5:41:00
Bydliště: In the middle of nowhere

Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé